[Systém] Triviální Systém pro Metropolis

Diskuse k Metropolis, hernímu prostředí postapo města.
Uživatelský avatar
Jarxes
Příspěvky: 419
Registrován: 28. 3. 2010, 15:50
Bydliště: Praha 10 Křeslice
Kontaktovat uživatele:

[Systém] Triviální Systém pro Metropolis

Příspěvek od Jarxes » 22. 5. 2013, 20:08

Ke hře jsou potřeba 2 kostky (šestistěnky, to je 2k6 zkratkou myslim)

Pravděpodobnosti-
Dobrá ( 1-9 úspěch)
Průměrná ( 1-6 úspěch)
Nízká ( 1-4 úspěch)

Pravděpodobnosti se odvíjejí od činnosti která postava provádí, od toho jaké má povolání a Zvláštní schopnosti (ZS = Dovednosti z povolání a Samostatné "Talenty").

- Například střelec, hromotluk (svalovec, rváč atd.) který se bude pokoušet tiše plížit a zavraždit ze zákrytu na blízko (např. nožem, tesákem atd.) bude mít nízkou pravděpodobnost.
- Zvěd který je na taký akce zvyklý (má zvláštní schopnost "Tichost") má dobrou pravděpodobnost, dokonce u něj může vypravěč občasně (postupně klidně i celkem často) vynechat samotné házení (podporu Open hraní, vynechávání hodů atd. tu teď nebudu rozebírat, možná jinde a jindy ).
- U zvěda který tuto schopnost nemá se bude pravděpodobnost odvíjet od toho jak je plížení v dané situaci náročné atd. (Bude mít buďto průměrnou nebo dobrou pravděpodobnost).
- Průměrnou pravděpodobnost mají postavy/hráči vždy když je situace sporná (např. občan je povolání které se celkem umí pohybovat i když jeho přirozený terén je město a to zejména hustá zástavba, ale plížení se křovím by mu nemuselo jít extra špatně, a taktéž neplatí že každému střelci by se dávala vždy nízká pravděpodobnost, záleží vždy i na situaci, postavě / feelingu postavy atd.)

Pokud akce dopadne neúspěchem může postava napnout síly (obětovat bod vlastnosti) a úspěch si vydobýt.
*Vlastnosti i ta možnost je převzatá z DRD2 jež mi je velkou inspirací a pro mě asi nejlepší RPG (co se podpory Open Role Play týče) co sem četl.*

Potom se ještě hází na štěstí (jestli bude úspěch/neúspěch absolutní nebo částečný), na to stačí jedna šestistěnka (1-3 = Částečný, 4-6 = Absolutní).

No, to je asi celý můj "Systém", jestli se to vůbec tak dá nazvat ... Co vy na to?

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------
DODATEK
Povolání:

- Zvěd
Dává přednost tiché a promyšlené práci, před hrubou silou... V přímém boji využívá své lstivosti a fint. Je zručným zlodějem a padělatelem.
Zvláštní Schopnosti (Dovednosti):
Boj z blízka (zručnost a obratnost, chvaty a finty, rychlý pohyb, lstivost, umění boje beze zbraně a s lehkými zbraněmi* )
Mechanismy (zámky, bezpečností zařízení, mechanické pasti, klíče)
Tichost (tichý pohyb, plížení, zabíjení v tichosti, zakrývání stop)
Zlodějna (odvádění pozornosti, rychlé ruce, triky a finty, zlodějské znalosti)
Padělatelství (odhad pravosti, falšování, výroba padělků)

* Jako dýka, nůž, tesák, tomahawk a podobně.

- Střelec
Povolání moderního boje, důležité zejména u armád. Je zručný v zacházení se střelnými zbraněmi, a má taktické znalosti. Je povoláním do války a nepohody...
Zvláštní Schopnosti (Dovednosti):
Střelecké znalosti (zručnost v míření, užívání střelných zbraní, znalost zbraní, umění v odhadu stavu střelných zbraní, nouzová údržba střelných zbraní)
Bojové Znalosti (taktiky, obcházení, nacházení slepých míst, odhad nepřátel, znalost boje)
Munice (Znalost výroby "domácí munice", odhad kvality)

-Stopař
Zálesák, je doma více v divočině než v osadách. Putuje krajinou a lec kdy se stratí na celé měsíce než se zase rázem někde objeví. Příroda je mu prostě domovem, vyzná se v terénu i zvěři a vydrží extrémě dlouho bez zásob.
Zvláštní Schopnosti (Dovednosti):
Znalosti a pohyb v terénu (horolezectví,plavání,orientace, rychlý pohyb v terénu, znalost a odhad terénu, umění pohybu v terénu)
Asketismus (výdrž bez jídla a pití, umění přežít v divočině, snášenlivost těžkých přírodních podmínek*)
Lov (umění lovu, tvorba pastní, stopování, nacházení míst pastvy a napajedel, vábení a napodobování zvuků zvěře)
Znalost zvěře a pseudozvěře (odhad chování, znalost povahy, umění zastrašit, uklidnit a ochočit)

*Jako například zima...

-Technik
Jeho doménou jsou pro jiné již zapomenuté znalosti. Umí zprovoznit a opravit kdejaký křáp, vrtá se v tom co je pro ostatní jen kusem šrotu aby z toho vytvořil neocenitelné výtvory.
Zvláštní Schopnosti (Dovednosti):
Technické Znalosti (Automechanik, Mechanik, Elektrikář,atd.)
Vyučení (Teoretické znalosti Matematiky, Fyziky, Jaderné Fyziky a Elektrotechniky)
Energetika (pokročilá znalost zákonitostí el. energie, jejího vedení a její tvorby)
Robotika a pokročilé znalosti (znalosti,tvorba,údržba a úprava v robotice a pokročilých mechanických, automatických a elektronických "Hightech" zařízeních)

-Psionik
Jeho mysl je čistá, odpoutaná od lidských dogmat a bloků v mysli. Říkají o něm, že činí zázraky či kouzla, ba dokonce, že narušuje přirozený řád a zákony fyziky. On však ví, že jeho schopnosti jsou stejně přirozené jako poryv větru či tok vody v řece.
Zvláštní Schopnosti (Dovednosti):
Vůle (psychická odolnost,nepoddajnost a nezlomnost
Schopnosti (telepatie, telekineze, pyrokineze, lumenokineze, aerokineze, kryokineze,...*)
Rituální předměty (tvorba, vkládání zdrojů do nich, čerpání energie/zdrojů z předmětů)
Ochranné obrazce (Ochrana před zvěří a mutanty, jsou to čáry, kruhy a symbolu vyritéči malované)
Jednání s bytostmi (např. se strážci, umění telepatického kontaktu s mutanty pokud to mutanti umožní a do mysli jednajícího vpustí, je nutná také jistá úroveň inteligence, né každý mutant je schopen kontaktu)
Rušení (Lámání či rušení míst duší a anomálií)

*Užívá sílu živlů, světla i mrazu, dokáže mluvit i číst v myšlenkách a stejně tak mysl i napadnout, umí hýbat věcmi bez dotyku a někdy dokonce i číst budoucnost.

-Občan
Jeho živlem jest město a zástavba, je znalý v hojení, pohybu i jednání.
Zvláštní Schopnosti (Dovednosti):
Znalosti a pohyb ve městě (rychlý pohyb, skrývání, orientace, skrytý pohyb)
Jednání s lidmi (smlouvání, přesvědčování, obchod, přemlouvání, výhrůžky, znalost lidí, odhad pocitů a úmyslů)
Akrobacie, kondice (Parkour, skok, vytrvalý běh, šplh, protahování se úzkými otvory)
Lékařské znalosti (Výroba léků, znalost a užívání léčiv, znalosti rostlin a látek užitečných v medicíně, ošetřování)
Chemie a Biologie (výzkum a tvorba nových léčiv a farmaceutik*)

* Farmaceutika mohou být kromě léčiv i dopingové látky, drogy, ale i doplňkové přípravky či náhrady stravy

Talenty
-Subtech
Znalost, zacházení, úprava, údržba a tvorba těchto zařízení.
-Kutilství
Umění improvizace, tvorba post apokalyptických a provizorních zbraní, provizorní/dočasné opravy.
-Grafie
Psaní, kartografie, kreslení, technická kresba, návrhy.
-Stín
Temnota, ovládání mutantů, nekromancie, theurgie.
-Alchymie
Příprava esencí, výroba mutagenů.
-Obnova
Druidismus a šamanismus.
Naposledy upravil(a) Jarxes dne 25. 5. 2013, 11:29, celkem upraveno 6 x.
Kdysi jsem měl nick: Jakub88
Stále tvořím:
- Mythos, Slovanský Fantasy Svět
- Fantasy Univerzum Mezisféry, inspirovaný Planescapem a WFRP
- Transcendenci, Pokračovatele Mezisfér překlenující do Sci-fi, stále silně ovlivněné Planescapem (a Sagou, SW, a dost umírající Coorabií)
- Metropolis, Postapo Setting, zakončující éru Mezisfér pádem do prachu a popelu hvězdných civilizací
Vyvíjím: Modus & Dice Modulární Univerzální Systém pro hraní RPG
Založil jsme a Spravuji: komunitu Hry na Hrdiny Fb & Web
Jsem Freeform hráč, s tabulkama na mě nechoďte!

Uživatelský avatar
York
Příspěvky: 10191
Registrován: 24. 2. 2012, 17:31

Re: [Systém] Metropolis - Triviální Systém

Příspěvek od York » 22. 5. 2013, 20:16

Jakub88 píše:
York píše: A pokud rozlišuješ jen tři možné varianty pravděpodobnosti, tak je mi přijde zbytečné házet 2k6. Hod 2d6 s úspěchem na 1-4 má například úplně stejnou pravděpodobnost jako 1k6 s úspěchem na 1-2, takže pokud i ty zbylé dvě hodnoty dokážeš podobným způsobem namapovat na hod 1k6, tak budeš mít statisticky úplně stejné výsledky a odpadne ti jedno sčítání při vyhodnocování.
To je fakt, ale dvě kostky mají asi nějaký psychologický vliv, zkoušel sem s hráči obě varianty (ve dvouch družinách), a oběma víc vyhovoval hod dvěma kostkami...mě osobně by to bylo celkem jedno :)
To je dobrý příklad toho, že ne vždy je na místě dát na okamžité pocity hráčů ;) Zrovna tahle konkrétní redukce je designérsky naprosto jednoznačně správně a nemůžeš tím nic ztratit.

Uživatelský avatar
Jarxes
Příspěvky: 419
Registrován: 28. 3. 2010, 15:50
Bydliště: Praha 10 Křeslice
Kontaktovat uživatele:

Re: [Systém] Metropolis - Triviální Systém

Příspěvek od Jarxes » 22. 5. 2013, 21:15

Opravdu je ta pravděpodobnost stejná ?... Nechci bejt za hlupáka, ale na mě to má asi psychologický vliv taky :D .
Ještě ohledně toho, ono DRD 1.6 nebo DRD+ taky mohli využít jen k6 (možná plus ještě procentuální kostku) a spokojit se s tím, a přesto šli do "rozmanitosti"...

S 1k6 by to bylo:
Dobrá ( 1-5 = úspěch)
Průměrná ( 1-3 úspěch)
Nízká ( 1-2 úspěch)

Nemá tu šíři, nevim nějak už mi seděj ty dvě kostičky... :)
Kdysi jsem měl nick: Jakub88
Stále tvořím:
- Mythos, Slovanský Fantasy Svět
- Fantasy Univerzum Mezisféry, inspirovaný Planescapem a WFRP
- Transcendenci, Pokračovatele Mezisfér překlenující do Sci-fi, stále silně ovlivněné Planescapem (a Sagou, SW, a dost umírající Coorabií)
- Metropolis, Postapo Setting, zakončující éru Mezisfér pádem do prachu a popelu hvězdných civilizací
Vyvíjím: Modus & Dice Modulární Univerzální Systém pro hraní RPG
Založil jsme a Spravuji: komunitu Hry na Hrdiny Fb & Web
Jsem Freeform hráč, s tabulkama na mě nechoďte!

Uživatelský avatar
York
Příspěvky: 10191
Registrován: 24. 2. 2012, 17:31

Re: [Systém] Metropolis - Triviální Systém

Příspěvek od York » 22. 5. 2013, 22:40

Jakub88 píše:Opravdu je ta pravděpodobnost stejná ?
Err, není to 1-2 na k6, kecal jsem.

1-4 Na 2k6 nastane v těchto případech (v řádku vždy první kostka a druhá kostka):

1 1
1 2
1 3
2 1
2 2
3 1

Což je 6 variant z 36 možných (6 na jedné kostce * 6 na druhé kostce), tedy 1:6. Takže to odpovídá jedničce na 1k6. Počítat ty zbylé nemám sílu ;-)

Každopádně i kdyby to nevycházelo úplně přesně, tak pořád stojí za to použít jen jednu kostku. Ideální by zrovna na tohle byla čtyřstenka (1 nízka šance, 1-2 průměrná a 1-3 dobrá), protože bys akorát přesně využil všchny stěny kostky, ale i ta k6 určitě půjde použít. Na konkrétních pravděpodobnostech totiž v tomhle případě vůbec nezáleží, podstatné je pouze to, aby byly zhruba rovnoměrně rozdělené.

Uživatelský avatar
Aljen
Příspěvky: 5283
Registrován: 26. 2. 2008, 12:08
Kontaktovat uživatele:

Re: [Systém] Triviální Systém pro Metropolis

Příspěvek od Aljen » 23. 5. 2013, 11:50

Preco vyrabat novy system?
existuju free systemy ktore su jednoduche a aplikovatelne - a naviac od tvojho otestovane a funkcne

OneRoll engine
Fudge
Warrior Rogue & Mage
TriStat
alebo zlozitejsi d6

Radsej by si mal venovat cas settingu ;)
System does mother
Hram Sógarda v Dungeon World kampani PbP
Nemas s kym hrat? Chces vyskusat iny RPG system a tvoja parta to odmieta? Pozri sem!

Uživatelský avatar
OnGe
malý zelený křečopažout
Příspěvky: 9434
Registrován: 5. 2. 2010, 09:27
Bydliště: Prdelná lhota (čti Praha)
Kontaktovat uživatele:

Re: [Systém] Triviální Systém pro Metropolis

Příspěvek od OnGe » 23. 5. 2013, 11:53

Aljen píše:Preco vyrabat novy system?
existuju free systemy ktore su jednoduche a aplikovatelne
...které by nikdy nevznikly, kdyby si jejich tvůrci tohle řekli ;)
Dead band play no song

výběr z vlastní zahrádky:



:idea: RPG kuchyně: 2010 - 2013 - 2017
:s_easy: Končina - určitě jste o ní slyšeli
:?: Horní progressbar - to se budete divit...

Uživatelský avatar
Aljen
Příspěvky: 5283
Registrován: 26. 2. 2008, 12:08
Kontaktovat uživatele:

Re: [Systém] Triviální Systém pro Metropolis

Příspěvek od Aljen » 23. 5. 2013, 11:55

To je pravda ale Greg Stolze asi fakt ma sancu spravit (a spravil) solidnejsi system ako ... hm my?
Samozrejme da sa placat system 2 roky, ale tak nejak som cakal ... setting.

Davam len navrh prepouzit to co existuje a o com OP nemusi ani tusit

OneRoll je podla mna velmi zaujimavy
System does mother
Hram Sógarda v Dungeon World kampani PbP
Nemas s kym hrat? Chces vyskusat iny RPG system a tvoja parta to odmieta? Pozri sem!

Uživatelský avatar
Belden
Příspěvky: 214
Registrován: 28. 2. 2012, 17:21
Kontaktovat uživatele:

Re: [Systém] Triviální Systém pro Metropolis

Příspěvek od Belden » 23. 5. 2013, 12:52

Preco vyrabat novy system?
O toto jsem se taky pokusil, marně…

Ad pravděpodobnosti: http://anydice.com/
Z věku uniformity, z věku osamocení, z věku Velkého bratra, z věku doublethinku – zdravím vás!
George Orwell – 1984

Uživatelský avatar
Jarxes
Příspěvky: 419
Registrován: 28. 3. 2010, 15:50
Bydliště: Praha 10 Křeslice
Kontaktovat uživatele:

Re: [Systém] Triviální Systém pro Metropolis

Příspěvek od Jarxes » 23. 5. 2013, 17:11

Nevim, to je to, že chci užít triviální "systém" takový problém? Systém pochopitelný vlastně i imbecilovi nebo i těm dětem ze základky který hromadně přehlíželi skoro všechny pravidla z DRD 1.6 (a já byl defakto jeden z nich :D ) aby nakonec jen házeli šestistěnkou v systému půl na půl - úspěch/neúspěch...
Open Roll Engine by mohl být zajímavý kdbyby většina z těch odkazů už nebyla smazaná nebo nahrazená reklamou na půjčky, když sem to skusil přes to nakladatelství zas po mně chtěj ke stažení pravidel registraci (kde krom jiného vyžadují i číslo karty a spoustu dalších kravin který teď nemám chuť vyplňovat kvůli jednomu stažení, a to navíc nemají systém jako takový ale jen ten Nemesis, tedy již jeho adaptaci, jak sem pochopil)
Kdysi jsem měl nick: Jakub88
Stále tvořím:
- Mythos, Slovanský Fantasy Svět
- Fantasy Univerzum Mezisféry, inspirovaný Planescapem a WFRP
- Transcendenci, Pokračovatele Mezisfér překlenující do Sci-fi, stále silně ovlivněné Planescapem (a Sagou, SW, a dost umírající Coorabií)
- Metropolis, Postapo Setting, zakončující éru Mezisfér pádem do prachu a popelu hvězdných civilizací
Vyvíjím: Modus & Dice Modulární Univerzální Systém pro hraní RPG
Založil jsme a Spravuji: komunitu Hry na Hrdiny Fb & Web
Jsem Freeform hráč, s tabulkama na mě nechoďte!

Uživatelský avatar
Aljen
Příspěvky: 5283
Registrován: 26. 2. 2008, 12:08
Kontaktovat uživatele:

Re: [Systém] Triviální Systém pro Metropolis

Příspěvek od Aljen » 23. 5. 2013, 17:30

Co sa tyka ORE je to kus inak.
Jedna zo starsich verzii v GODLIKE je free dostupne cez RPGNow co je vpodstate eshop
Posledna verzia ORE je v Nemesis hre ktora je tam tiez zadarmo http://www.rpgnow.com/product_info.php? ... s_id=90427

tam odo mna kreditku nechcelo

Samozrejme nenutim, bozechran

len sa mi v tomto pripade vidi ze sa daco vari z vody a skutocny zamer autora je niekde inde, tak som mu chcel usetrit robotu ktorej vysledok (pouzitelny RPG system bez predoslych skusenosti) je otazny
System does mother
Hram Sógarda v Dungeon World kampani PbP
Nemas s kym hrat? Chces vyskusat iny RPG system a tvoja parta to odmieta? Pozri sem!

Uživatelský avatar
Jarxes
Příspěvky: 419
Registrován: 28. 3. 2010, 15:50
Bydliště: Praha 10 Křeslice
Kontaktovat uživatele:

Re: [Systém] Triviální Systém pro Metropolis

Příspěvek od Jarxes » 24. 5. 2013, 09:51

Tak vám tu vypíši co bych hledal v jiných systémech a co mám v Trivial Systému :D =
- Jednoduché, nepočetné vlastnosti (ala Tělo, Duše, Vliv)
- Nepřemnožená povolání (ne jako v D&D, kde sem v těch dodatkových příručkách narazil na tunu povolání a ještě víc jejich archetypů $D ... Spíš právě aspoň jako DRD2, základní a pokročilá jsou pro fantasy akorát, pro Metropolis stačí pouze jedny, osobně mám vymyšlených 6 povolání a k tomu šest samostatných talentů, což sou takový samostatně naučitelný dovednosti / zvláštní schopnosti)
- Jednoduchý plynulý systém, daleko více pro hru v poměru Systém/Hra
- Bez mraků tabulek a vzorců kvůli kterým by musel vypravěč mít příručku stále a pořád při sobě.

* Tak to je asi vše... Možná něco ještě doplním, ale teď mě nic nenapadá.
Kdysi jsem měl nick: Jakub88
Stále tvořím:
- Mythos, Slovanský Fantasy Svět
- Fantasy Univerzum Mezisféry, inspirovaný Planescapem a WFRP
- Transcendenci, Pokračovatele Mezisfér překlenující do Sci-fi, stále silně ovlivněné Planescapem (a Sagou, SW, a dost umírající Coorabií)
- Metropolis, Postapo Setting, zakončující éru Mezisfér pádem do prachu a popelu hvězdných civilizací
Vyvíjím: Modus & Dice Modulární Univerzální Systém pro hraní RPG
Založil jsme a Spravuji: komunitu Hry na Hrdiny Fb & Web
Jsem Freeform hráč, s tabulkama na mě nechoďte!

Uživatelský avatar
Aljen
Příspěvky: 5283
Registrován: 26. 2. 2008, 12:08
Kontaktovat uživatele:

Re: [Systém] Triviální Systém pro Metropolis

Příspěvek od Aljen » 24. 5. 2013, 10:16

Tak skus pozriet ten Warrior, Rogue and Mage.

tam ma 3 staty ... Warrior, Rogue a Mage :D
vyhodnotenie je velmi jednoduche
nemas povolania
flufovych rozsireni je celkom dost ktorymi sa mozes inspirovat
System does mother
Hram Sógarda v Dungeon World kampani PbP
Nemas s kym hrat? Chces vyskusat iny RPG system a tvoja parta to odmieta? Pozri sem!

Uživatelský avatar
Jerson
Inženýr z Ocelového města
Příspěvky: 16150
Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Re: [Systém] Triviální Systém pro Metropolis

Příspěvek od Jerson » 24. 5. 2013, 10:22

povolání? Proboha proč? Pokud chceš jednoduchý systém, dej hráčům čtyři vlastnosti v rozsahu 1-5, dovednosti dle jejich výběru ve stejném rozsahu, obojí pro test sečteš a podhodíš 2k6-2. Když podhodíš, uspěješ, když nepodhodíš, neuspěješ, pokud chceš vědět o kolik, porovnáš hod a základ. za každou výhodu, nástroj nebo prvek situace dáš bonus +1, za každou nevýhodu, postižení a tak dáš postih -1. Za každé popsání toho jak eliminovat nevýhodu jí můžeš ubrat, za dobře popsnou akci můžeš dát bonus +1 nebo +2.

A to je vše, nic víc nepotřebuješ a dostaneš všechno co jsi požadoval. Můžeš to ještě zjednodušit když vypustíš vlastnosti, v dovedností dáš rozsah 1-6 a budeš podhazovat 1k6.

Uživatelský avatar
Aljen
Příspěvky: 5283
Registrován: 26. 2. 2008, 12:08
Kontaktovat uživatele:

Re: [Systém] Triviální Systém pro Metropolis

Příspěvek od Aljen » 24. 5. 2013, 10:25

Alebo ak nechces jazdit na fiate tak skus nieco ine ako CPH (Sorry Jerson, sudim len to co je napisane a mozno to hras v skutocnosti inak, ale to co je spisane je hroza - ved si len pozri prvy priklad ako tam GM robi kolecka okolo hraca na fiatke)
---

Este skus system z Little Fears - o moc jednoduchsie sa uz neda
System does mother
Hram Sógarda v Dungeon World kampani PbP
Nemas s kym hrat? Chces vyskusat iny RPG system a tvoja parta to odmieta? Pozri sem!

Uživatelský avatar
Jerson
Inženýr z Ocelového města
Příspěvky: 16150
Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Re: [Systém] Triviální Systém pro Metropolis

Příspěvek od Jerson » 24. 5. 2013, 10:59

o CPH se tu bavit nebudu, to co jsem popsal je jen základ, který žádný fiat nenutí a funguje i když u toho nejsem. K CPH se můžeš vyjádřit v příslušném tématu, protože nevím který první příklad máš namysli.

Zamčeno

Zpět na „Metropolis“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host