[Mechaniky] Zvláštní schopnosti

Uživatelský avatar
Charles
Příspěvky: 3628
Registrován: 21. 7. 2009, 19:13

Re: [Mechaniky] Zvláštní schopnosti

Příspěvek od Charles » 8. 6. 2012, 11:36

Dal jsem na dropbox do Obecných první návrh, jak by mohl vypadat obecný text o Zvláštních schopnostech. Vkládám to i sem, kdyby se na to chtěl podívat Peekay (za což bych byl rád). Jsou tam jednak nové zvláštní schopnosti, jednak volitelná pravidla k těm stávajícím (cílem tohoto kroku je "plíživě" posílit i stávající nestvůry).
Přílohy
Zvláštní schopnosti_v01.docx
(28.79 KiB) Staženo 2 x

Uživatelský avatar
Maugir
Příspěvky: 978
Registrován: 13. 8. 2011, 01:20

Re: [Mechaniky] Zvláštní schopnosti

Příspěvek od Maugir » 25. 6. 2012, 20:38

Triumfální odchod od Fafrina. Kdyby se Vám to k něčemu hodilo...
Obrázek

Uživatelský avatar
Maugir
Příspěvky: 978
Registrován: 13. 8. 2011, 01:20

Re: [Mechaniky] Zvláštní schopnosti

Příspěvek od Maugir » 10. 7. 2012, 15:48

Rozsévače bych psal ve formě Rozsévač (na co reaguje/čím reaguje), např. Rozsévač (magie/blesky) znamená, že jakmile někdo bytost zasáhne pomocí magie (zvýší jí magií ohrožení nebo se proti magii vyčerpá, přičemž průvodce popíše "zásah"), všichni v okolí* si hodí proti akci prostředí zvyšující Ohrožení, která má podobu blesků, sršících z bytosti. Jakmile je magicky provedena finální akce, blesky, sršící z bytosti, způsobí akci prostředí, která může způsobit jizvu ve výši 1+zbývající Sudba.
Zatím máme Rozsévač (mechanické poškození/odštěpky) - kamenná socha, Rozsévač (mechanické poškození/jedovaté spory) - Plesnivec, Rozsévač (magie/blesky) - baba Jaga

*okolí bych určil buď jednotně (pět kroků), nebo jako další parametr (tj. Rozsévač (na co/čím/jak daleko)), nebo v "Jak bojuje," kde budeme stejně rozsévačství zmiňovat.
Obrázek

Uživatelský avatar
Charles
Příspěvky: 3628
Registrován: 21. 7. 2009, 19:13

Re: [Mechaniky] Zvláštní schopnosti

Příspěvek od Charles » 17. 7. 2012, 10:29

Pár poznámek k ZS, až budeme zapracovávat poznatky z testování:

- zvážit různé nezranitelnosti proti magii, např. zvíře nepodléhající magii zvířat (kočka?), člověk nepodléhající magii mysli (vědma?), nemrtví nepodléhající magii živlu (mavka – voda) aj.
- nečekané nezranitelnosti – nemrtvý odolný vůči stříbru, netvor odolný vůči drtivým zbraním, bludný kořen – střelba a vrh
- dodělat duševní/vlivové varianty zbrojí/kůží (proti lstem a předstírání – nedůvěřivost/třetí oko; proti zastrašování a přesvědčování – známosti/odznak moci; proti magii – talisman/odolnost vůči kouzlům)
- kostějovi válečného tanečníka (+ dalším bytostem zvážit další zdrojové ZS*)
- doplnit Nezastavitelnost, kde se to hodí + zvážit její navázání na fikční podmínky (např. hor má "když zaslechne své pravé jméno") spíše než na konkrétní činnosti (např. vampýr má "když se krade ke kořisti, ovlivňuje ji hlasem a když uniká", mohl by mít "když se snaží pouze loknout si krve a uniknout" nebo tak něco)
Maugir píše:Málem bych zapomněl: PeeKay měl po své bestiářové hře na GameConu návrh, jak ošetřit Volkunovo vyvolávání přízračných vlků. Víc by mu sedělo, aby ve chvíli, kdy má volkun zvýšit Ohrožení o dva, jej zvýšil jen o jedna a k tomu vyvolal přízrak.
------------------------------------
* Starší příspěvek:
- Oživlou horu kombinovat s Kamennou kůží
- více využívat Nelidskou rychlost a kombinovat ji s nadáním či Zhoubou (aby rozsáhlé akce mohla dělat s manévrem)
- více využívat Rodovou zbraň (dávat ji i na přirozené zbraně - drápy, ocas atd., na puklíř, možná dokonce na štít?)
- více využívat Válečného tanečníka
- více dávat potvorám štíty do popisu
- nějaké ZS, co by postavám vysávaly zdroje
a) za určitých okolností spustí akce potvory nebo akce postav akci prostředí namířenou proti postavám (viz např. u Kamenné sochy Odštěpky)
b) všechny (nebo některé) akce proti potvoře jsou náročné (to by mohlo být defaultně u Prastarých, něco jako "Roven bohům", přičemž mezi Prastaré by se dal zařadit i veleobr a Kostěj)
- více dávat do popisu potvor, co mají mistrovství, nápady na akce, kterými si budou velmi lstivě generovat Výhodu
- umožnit potvorám kombinovat při manévru (velmi) lstivě zvýšení Ohrožení soupeři s jeho snížením sobě, případně získáním Výhody?
EDIT: - kdo nemá mistrovství, tomu dát zběhlost?

Ještě jsem si uvědomil, že z fikčního hlediska by bytosti měly mít BUĎ Oživlou horu (na obranu kašle) NEBO Nelidskou rychlost, Válečného tanečníka a další věci dávající obranu zdarma. Ještě stojí za pozornost, že Válečný tanečník v současné verzi dává obranu zdarma na jakoukoliv protiakci, nejen tělesnou, je tedy použitelný i pro drsné kouzelníky nebo schopné vyjednavače.

Uživatelský avatar
Charles
Příspěvky: 3628
Registrován: 21. 7. 2009, 19:13

Re: [Mechaniky] Zvláštní schopnosti

Příspěvek od Charles » 7. 8. 2012, 09:43

Aktualizován první příspěvek.

Uživatelský avatar
Charles
Příspěvky: 3628
Registrován: 21. 7. 2009, 19:13

Re: [Mechaniky] Zvláštní schopnosti

Příspěvek od Charles » 2. 9. 2012, 10:09

Mám tu něco, co stojí za diskuzi. Trochu upřesním a rozvedu jeden z komentářů k úvodní kapitole.

Téma: přirozené zbraně a zbroje pro vyjednávání
Přirozená zbraň – hypnotický pohled (přesně na jednání se všemi bytostmi, ovlivňování pocitů)
Přirozená zbraň – ladný pohyb/majestátní gesta (mocně na jednání se všemi bytostmi, ovlivňování pocitů)
Přirozená zbraň – podmanivý hlas (lstivě na jednání se všemi bytostmi, ovlivňování pocitů)

Přirozená zbroj - oslnivá/nadpozemská/nesmírná krása (sleva 1/2/3 proti snaze o přesvědčování apod.), příp. alternativní názvy neodolatelné charisma, aura moci apod.

+ Přirozený šarm (nadání pro ovlivňování pocitů) - mělo by se časem objevit jako nová kejklířská ZS na stránkách DrDII
+ Rozený diplomat (nadání pro jednání s lidmi) - nová mastičkářská ZS
+ ??? (nadání pro jednání se zvířaty) lovecká ZS - musel by se vyřešit vztah k elfské ZS Jsme jedné krve

Uživatelský avatar
Maugir
Příspěvky: 978
Registrován: 13. 8. 2011, 01:20

Re: [Mechaniky] Zvláštní schopnosti

Příspěvek od Maugir » 2. 9. 2012, 18:07

Přirozené zbraně - určitě jsem pro zrovnoprávnění vyjednávání s bojem, takže nápad je skvělý, jen mám jednu poznámku k přirozeným zbraním obecně. Bytostem, které mají hodně Sudby, jsme se snažili nedávat manévry zdarma a Přirozené zbraně se dají považovat za částečnou zběhlost (například Roubíček teď na kostějovi mimo jiné oprávněně kritizoval, proč má tolik Sudby, když kvůli zběhlosti+manévru ze zbraně stejně žádnou nepotřebuje). Z toho vyplývá trochu podivný závěr, ale myslím, že bychom jej měli dodržet: nedávat bytostem s drsností větší než 2 Přirozené zbraně, a i ostatním se snažit nedávat zdarma přesně. Pokud toto dodržíme, budou Přirozené zbraně na vliv fajn.
Jediné, co je pak třeba - rozlišit druhy zbraní (sečná/drtivá/bodná), ale k tomu mne zrovna nic moc nenapadá. Zkusím se nad tím do zítřejšího večera zamyslet.

Co se zbrojí týče, ani bych nepotřeboval tak podrobné rozlišení (ostatně u ostatních, co jsme dodali [nervy z oceli, třetí oko, ochranná aura] máme slevu 2, tak proč to nevyužít pro zjednodušení i tady). A potom je ještě otázkou, kdo chceme, aby takovou přirozenou zbroj měl. Pokud třeba Rychtář, nedával bych název Nezemská krása, ačkoli je to otázka vkusu:)
Obrázek

Uživatelský avatar
Maugir
Příspěvky: 978
Registrován: 13. 8. 2011, 01:20

Re: [Mechaniky] Zvláštní schopnosti

Příspěvek od Maugir » 2. 9. 2012, 20:01

A ještě dotaz:
Charles píše:Nově jsou také všechny obecné zvláštní schopnosti zařazeny v závorce pod Tělo, Duši nebo Vliv, a to pro účely jejich odhadování.
Doplnil jsem závorky za názvy obecných ZS tam, kde jsem toho byl schopen. Bylo to tak myšleno, nebo jsi tím mínil, že u každé jednotlivé bytosti dopíšeme u každé jednotlivé ZS do závorky T/D/V?
Obrázek

Uživatelský avatar
Charles
Příspěvky: 3628
Registrován: 21. 7. 2009, 19:13

Re: [Mechaniky] Zvláštní schopnosti

Příspěvek od Charles » 2. 9. 2012, 21:58

Díky za postřehy. Jen pozor - v mém příspěvku už jsem se snažil zbraně dle manévru rozdělit. Se zbrojemi souhlas - beztak začínám mít pocit, že krása spíš odůvodní nadání na ovlivňování pocitů, šarm nadání na vyjednávání, a že zbroj by mělo být spíš něco jako charisma, aura nedotknutelnosti nebo tak něco. :think:

Ty ZS jsi pochopil správně, díky za tu práci.

Uživatelský avatar
Maugir
Příspěvky: 978
Registrován: 13. 8. 2011, 01:20

Re: [Mechaniky] Zvláštní schopnosti

Příspěvek od Maugir » 3. 9. 2012, 10:46

Charles píše:Jen pozor - v mém příspěvku už jsem se snažil zbraně dle manévru rozdělit.
Vím, jen si stále nejsem jist, zda si rozumíme. Podoba konkrétní přirozené zbraně je: Přirozené zbraně (zobák-krátká bodná). Takže u vlivu by to mělo vypadat nějak Přirozené zbraně(XXX-YYY), kde X je konkrétní zbraň bytosti, Y skupina do které patří.
Myslel jsi to tak, že hypnotický pohled, ladný pohyb/majestátní gesta, podmanivý hlas jsou skupiny? (Tj. Přirozené zbraně(Oči-hypnotický pohled).) Nebo jsi to myslel jako příklady? (Tj. Přirozené zbraně(hypnotický pohled-"sečná").) A nebo to myslíš tak, že konkrétní, zosobněné, zbraně (typu zobák, spáry, roh) by neexistovaly a do závorky by se psala pouze skupina (hypnotický pohled[=sečná],etc.)?
Nevím, zda jsem to napsal srozumitelně :think: Proberem to ústně.
Obrázek

Uživatelský avatar
Maugir
Příspěvky: 978
Registrován: 13. 8. 2011, 01:20

Re: [Mechaniky] Zvláštní schopnosti

Příspěvek od Maugir » 4. 9. 2012, 00:31

Pochopil jsem správně, že toto téma už považujeme za uzavřené? Pokud ano, je to následovně (doplním do úvodní kapitoly):
Sociální přirozené zbraně se dělí do tří skupin - řeč, pohyby a vzhled. Řeč dává manévr přesně, neboť je jemným nástrojem, jímž se dá tnout právě do potřebného místa. Pohyby dávají manévr mocně, neboť právě gesta a mimika mohou podtrhnout argumenty a učinit z obyčejného výstupu strhující, sugestivní projev, jemuž se težko odolává. Vzhled dává manévr lstivě - krása či hypnotický pohled mohou odvést pozornost, takže se protivník zapomene soustředit apod.
Příklady: řeč: silný hlas, slovní zásoba, přízvuk, podmanivý hlas...
pohyby: živá gesta, výrazná mimika, ladný pohyb, řeč těla, ...
vzhled - oslnivá krása, hypnotický pohled, upřímná tvář, ...

Pozn.: Přemýšlím, zda neprohodit manévr u pohybů a vzhledu - hypnotickému pohledu a kráse je težší vzdorovat (vyčerpat se), gesta a mimika podtrhnutím projevu zesílí dojmy (zvýší Ohrožení). Co si myslíte, že je méně umělé řešení?
Obrázek

Uživatelský avatar
Charles
Příspěvky: 3628
Registrován: 21. 7. 2009, 19:13

Re: [Mechaniky] Zvláštní schopnosti

Příspěvek od Charles » 4. 9. 2012, 10:55

Mě sedí mocná gesta víc.

Ještě by to chtělo přirozenou zbroj proti přesvědčování - ale možná se to dá přidat do Třetího oka, kde už je ovlivňování pocitů (sleva 2, slevu 1 by mohla dávat v budoucnu nějaká Mazanost či něco takového).

Nástin duševních zbraní:

1. pomůcky (manévr přesně)
přirozené: bystrý smysl (např. čich na stopování), spjatost s živlem
umělé: nsátroje (např. šperhák), orakulum (hadačství), rituální předměty s trofejemi z netvorů a běsů

2. místo (manévr mocně)
přirozená: mimořádný dosah (dotek/symbolický dotek tam, kde by stačil dohled apod.)
umělé: laboratoř, knihovna, svatyně, zřídlo

3. postup (manévr lstivě)
přirozené: paměť, puntíčkářství atd.
umělé: grimoary, návody, přítomnost mistra, složitý rituál

EDIT:
Zbroje proti magii:
přirozené: Odolnost proti magii, Ochranná aura
umělé: ochranné amulety a talismany proti jednotlivým druhům magie (náročnost na kouzlení daného druhu magie, zacházení s daným živlem, odhadování daného druhu bytostí apod.)

Štít proti magii:
přirozený: Magický štít (u čaroděje)
umělý: ??? (co třeba nějaká trofej z netvora, kterou ale musí držet v ruce?)

Uživatelský avatar
Charles
Příspěvky: 3628
Registrován: 21. 7. 2009, 19:13

Re: [Mechaniky] Zvláštní schopnosti

Příspěvek od Charles » 4. 9. 2012, 13:34

O vlivových zbraních jsem ještě uvažoval takto:

Jedině manévr přesně se dá využít ve zkouškách - jemu přiřazený druh zbraně by tedy měl být ten nejuniverzálnější. To řeč nesplňuje - nevyužiju ji např. při zkoušce, kdy se snažím zaujmout publikum tanečním či akrobatickým výstupem. Takže přesně by dával pohyb nebo vzhled. Přičemž vzhled je dobrý kandidát na mocně, protože jestli něco dobře proráží vlivové zbroje (mazanost/nedůvěřivost, třetí oko), je to podle mě právě krása, oblečení, které oslabují nedůvěru a vypínají racionální myšlení. Takže by mi to pak vycházelo:

pohyb (přesně)
vzhled (mocně)
řeč (lstivě)

Asi to tolik nesedí s fikcí, takže je to ke zvážení...

Štít proti přesvědčování a ovlivňování pocitů:
přirozený: Pohotový řečník/Úderné repliky (nová ZS zvěda?)
umělý: řečniště (obrana zdarma, když mám k dispozici vyvýšené místo, kazatelnu, podium apod.)

A ještě mě napadlo, že množství aktuálně používaných "normálních" zbraní je přirozeně omezeno na 2 počtem rukou. Podobné omezení, byť asi umělé, by bylo vhodné zavést i u ostatních zbraní (to už je ale téma, které v souvislosti s Bestiářem nemusíme řešit, až do Mistrů).

Uživatelský avatar
Charles
Příspěvky: 3628
Registrován: 21. 7. 2009, 19:13

Re: [Mechaniky] Zvláštní schopnosti

Příspěvek od Charles » 5. 9. 2012, 19:26

Jirko, tady bych potřeboval nějakou Tvou reakci, abych to případně mohl zapracovat do úvodní kapitoly a hodit za nás k posouzení do tématu Mistrů.

Uživatelský avatar
Maugir
Příspěvky: 978
Registrován: 13. 8. 2011, 01:20

Re: [Mechaniky] Zvláštní schopnosti

Příspěvek od Maugir » 5. 9. 2012, 19:52

Jejda, promiň, souhlasil jsem s poslední úvahou co se týče rozdělení Vlivových zbraní a zapomněl to napsat. Takže:

Přirozené zbraně
(...) Některé bytosti jsou natolik společensky obratné, že s prázdnýma rukama docílí toho, na co jiný potřebuje glejt. Takové bytosti totiž mají také své přirozené zbraně, ale používají je v konfliktech na Vliv. Tyto "zbraně" se podobně jako zbraně opravdové dělí do tří kategorií podle manévru, který dávají zdarma.

pohyb (přesně) - živá gesta, výrazná mimika, ladný pohyb, řeč těla, ...
vzhled (mocně) - oslnivá krása, hypnotický pohled, upřímná tvář, ...
řeč (lstivě) - silný hlas, slovní zásoba, přízvuk, podmanivý hlas...

:arrow? a teď duševní - nevím, jestli bychom se do toho měli pouštět. Přecejen, zbraně jsou hlavně pro konflikt a duševní konflikt je hlavně magický, šachový turnaj asi bude spíš minoritní záležitost (a bohužel, schovávaná není střet, ale Zkouška+Výzva, takže tam taky nic). Takže tam bych to zatím nechal být a úvahu dopracoval mimo Bestiář, pokud tedy nejsi zásadně proti a nechceš to mít "komplet".

S ochrannými pomůckami ve Tvém podání nemám problém.
Obrázek

Zamčeno

Zpět na „(soukromé) Bestiář DrD2“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host