[Mechaniky] Zvláštní schopnosti

Uživatelský avatar
Maugir
Příspěvky: 978
Registrován: 13. 8. 2011, 01:20

[Mechaniky] Zvláštní schopnosti

Příspěvek od Maugir » 19. 1. 2012, 22:05

Charles: Maugirův příspěvek jsem přesunul do dalšího příspěvku, první příspěvek v diskuzi potřebuji pro přehled témat k zapracování u ZS:

Aktuální verze obecných ZS (7.8.2012):
Zvláštní schopnosti_v02.docx
(24.87 KiB) Staženo 2 x
:arrow? zvážit různé nezranitelnosti proti magii, např. zvíře nepodléhající magii zvířat (kočka?), člověk nepodléhající magii mysli (vědma?), nemrtví nepodléhající magii živlu (mavka – voda) aj.
:arrow? nečekané nezranitelnosti – nemrtvý odolný vůči stříbru (bledá paní?), netvor odolný vůči drtivým zbraním (olgoj?), střelba a vrh (bludný kořen, lešij?)
:arrow? dodělat duševní/vlivové varianty zbrojí/kůží
:arrow? kostějovi válečného tanečníka (+ dalším bytostem zvážit další zdrojové ZS*)
:arrow? doplnit Nezastavitelnost, kde se to hodí + zvážit její navázání na fikční podmínky (např. hor má "když zaslechne své pravé jméno") spíše než na konkrétní činnosti (např. vampýr má "když se krade ke kořisti, ovlivňuje ji hlasem a když uniká", mohl by mít "když se snaží pouze loknout si krve a uniknout" nebo tak něco)
:arrow? sjednotit zápis Rozsévače u všech bytostí, co ho mají (závorky i popis v textu)
:arrow? projít si lidi, zda někteří nemají mít Bystré smysly (psohlav? polkan?)
:arrow? zvážit Triumfální odchod od Fafrina, kdyby se to k něčemu hodilo...
:arrow? volkun:
Maugir píše:Málem bych zapomněl: PeeKay měl po své bestiářové hře na GameConu návrh, jak ošetřit Volkunovo vyvolávání přízračných vlků. Víc by mu sedělo, aby ve chvíli, kdy má volkun zvýšit Ohrožení o dva, jej zvýšil jen o jedna a k tomu vyvolal přízrak.
------------------------------------
* Starší příspěvek:
- Oživlou horu kombinovat s Kamennou kůží
- více využívat Nelidskou rychlost a kombinovat ji s nadáním či Zhoubou (aby rozsáhlé akce mohla dělat s manévrem)
- více využívat Rodovou zbraň (dávat ji i na přirozené zbraně - drápy, ocas atd., na puklíř, možná dokonce na štít?)
- více využívat Válečného tanečníka
- více dávat potvorám štíty do popisu
- nějaké ZS, co by postavám vysávaly zdroje
a) za určitých okolností spustí akce potvory nebo akce postav akci prostředí namířenou proti postavám (viz např. u Kamenné sochy Odštěpky)
b) všechny (nebo některé) akce proti potvoře jsou náročné (to by mohlo být defaultně u Prastarých, něco jako "Roven bohům", přičemž mezi Prastaré by se dal zařadit i veleobr a Kostěj)
- více dávat do popisu potvor, co mají mistrovství, nápady na akce, kterými si budou velmi lstivě generovat Výhodu
- umožnit potvorám kombinovat při manévru (velmi) lstivě zvýšení Ohrožení soupeři s jeho snížením sobě, případně získáním Výhody?
EDIT: - kdo nemá mistrovství, tomu dát zběhlost?

Ještě jsem si uvědomil, že z fikčního hlediska by bytosti měly mít BUĎ Oživlou horu (na obranu kašle) NEBO Nelidskou rychlost, Válečného tanečníka a další věci dávající obranu zdarma. Ještě stojí za pozornost, že Válečný tanečník v současné verzi dává obranu zdarma na jakoukoliv protiakci, nejen tělesnou, je tedy použitelný i pro drsné kouzelníky nebo schopné vyjednavače.
Obrázek

Uživatelský avatar
Charles
Příspěvky: 3628
Registrován: 21. 7. 2009, 19:13

Re: Testování

Příspěvek od Charles » 19. 1. 2012, 23:40

Maugir píše:Přesunuto z tématu "Testování"

:arrow? Z výsledků druhého testování (před týdnem) vyplynulo následující: divoké prase (char3), i čtyřčlenné stádo zubrů (char3) jsou pro družinu na 3. úrovni překvapivě podobnou výzvou jako pro družinu na úrovni 9. (rozdíly tu samozřejmě byly, ale ne tak veliké, jak se předpokládalo). U divočáka se v obou případech jednalo pouze o vyčerpání (byť u 3. úr. postav větší). U zubrů pro družinu 9. úr. padla 1 jizva, pročež jsem osobně předpokládal, že v začátečnické družině bude alespoň jedno úmrtí - představa byla hodně nadsazená, padly pouze dvě jizvy, přičemž jedna z pouta.
Zamyšlení se nad příčinami:
Příčiny konkrétní
1) U divočáka (a myslím, že u zubrů též, ale u divočáka více patrné) jsem pro každou družinku jinak "ždímal mechaniky". V obou bojích s divočákem byla chvíle, kdy stál (běžel) zády ke střelci, který na něj útočil. Z logiky situace jsem oboje vyhodnotil jako zkoušku pro střelce. U družinky 9. úr. jsem byl však ostatními hráči přesvědčen k dokoupení obrany a změně zkoušky v konflikt, aby souboj neskončil prvním šípem v prvním kole - proto se boj protáhl a postavy se trochu vyčerpaly. U 3. úr. družinky jsme však analogickou situaci nechali jako zkoušku, přičemž útočník si úspěch tuším i koupil a měl zdarma lstivě, což podle mne enormě vychýlilo situaci ve prospěch postav. Kdybych postupoval stejně jako u 9. úr. družinky a vždy si koupil obranu (ať už logika říká cokoli), možná by došlo i na jizvu. Tolik k malému rozdílu výsledků 9. úr. vs. bachyně a 3. úr. vs kňour.
2) K zubrům: Postavy na deváté úrovni jsme nenechali doplnit si po rvačce s divočákem zdroje => proto padla jizva. Postavy na třetí jsme naopak nechali předstoupit před zubry odpočaté (jinak by jizev padlo podle mne podstatně více).

Co myslíš, Charlesi?

Příčiny obecné
Je třeba si uvědomit, že v boji se zvířaty je "funkční úroveň" postav na 3. úrovni často velmi podobná postavám na 9. úrovni. Pro srovnání:
Gindain - kejklíř 2 (vrh dýky zubrovi do oka) x Hakken - válečník 3 (nájezdy na zubra) = rozdíl použité úrovně 1
Wakko - lovkyně 2 (krocení zubra) x Jasen - druid 3 (šikanování zubra křovím) = rozdíl použité úrovně 1
Modlen - zaříkávač 2 (shození zubra prokletím do ohně) x Ulgun - bojovník 1 (sice i lovec 5, ale luk u zubrů hned ztratil, takže...) = rozdíl použíté úrovně 1 (a tentokrát obráceně:))

Tato interpretace je samozřejmě účelová - postavy na 3. úrovni neměly rozhodně tolik příležitostí k plnému použití své funkční úrovně (Gindain 2x - 2 nože k vrhu x Hakken furt - každé kolo mohl najíždět), ale slouží myslím pro vysvětlení určitého fenoménu: v boji proti zvířatům a lidem se nemusí celková úroveň projevit natolik, nakolik bychom očekávali. Kde by se měla ale ukázat, jsou ostatní kategorie (těším se příště na test větrnice;)).

:arrow? Dalším bodem je můj osobní dojem, že jeden kanec/bachyně a ČTYŘI zubři by měli být mnohem větším rozdílem, než jak se to na testech jevilo. Proč to tak nebylo? Opět pokus o analýzu:
1) Hodně z drsnosti potvory dělá dle mého názoru charakteristika. Megaprase, co jsme použili, má stejnou charakteristiku jako průměrný zubr (s nimiž jsme testovali), čímž se část rozdílu smazala. Proč charakteristika? Protože pokud potvora vždy vyhraje hod, nemusí se vykupovat. Tím pádem už je teoreticky jedno, jakou má Sudbu.
2) Přirozené zbraně dávají manévry zdarma, což se na drsnosti také dost podepíše. Divočák i zubr mají oba naštěstí mocně - kdyby měl divočák přesně, bylo by to vpodstatě zvýšení jeho charakteristiky (v našem případě)na 4 nebo víc. Čímž chci mimo jiné sdělit, že přirozené sečné zbraně bychom měli dávat spíše zřídka a cíleně.
3) Velice mocnou záležitostí je dle mého soudu nadání - mám trošku chuť ho k těm zubrům hodit, aby se stali silnějšími. Bez něj jsou na tom stejně jako megadivočák - stejná charakteristika, stejný manévr zdarma, jen díky vyšší Sudbě déle vydrží (teoreticky - pokud někdo neprovede za ohrožení 3 duševní akci). Je otázka, zda to není správně. Možná, že megaprase by mohlo být stejný problém jako středně velký zubr... ale to čtyřčlenné stádo zubrů mi proti němu přišlo jako příliš malá změna.
Kdyby měli zubři nadání, taktika by se rázem o hodně změnila: rozsáhle+velmi lstivě/rozsáhle+velmi mocně je o hodně větší řežba než rozsáhle/velmi mocně/velmi lstivě. Takže myslím, že pro veliké drné potvory (ať už mezi ně zubr má patřit nebo ne) je nadání zásadní schopností. Jediné co mne u toho napadá je NEDÁVAT nadání+zběhlost+přirozenou zbraň, ale místo zběhlosti podat mistrovství (což zároveň vyjadřuje mé přesvědčení, že jak mistrovství, tak nadání se asociuje s drsnými potvorami, zběhlost spíše s těmi, které mají málo Sudby). Důvodem je práce se sudbou (viz dále).
4) Sudba. Když už postavy mají potenciál přehodit charakteristiku bytosti, začne na Sudbě záležet. A tady si nejsem jist, zda zachovat status quo v záležitosti Sudby skupinové. Otázka je to velmi ošemetná, protože pro mne osobně je Sudba jednou z věcí, pro níž se nejhůře odhadují důsledky manipulace s ní. Ale je možné že malý rozdíl mezi velkým divočákem a malým stádem průměrných zubrů částečně generuje právě stávající model počítání sudby skupinám. Ale na to, abych to tvrdil s jistotou, se necítím dostatečně kompetentní.
K Sudbě mám už jen jeden postřeh: Bude-li družinka cílit na nejnižší Hranici, nemá Sudba až takový význam v "životnosti" potvory. Projeví se spíše v možnosti manévrování. Pokud však máme u řady bytostí přirozené zbraně, počítám s primárním používáním manévrů právě z nich. To je další z důvodů, proč by přirozené zbraně neměly dávat příliš často přesně - mám dojem, že je to nejužívanější manévr, a jako takový bude mít (dle mého neskromného názoru) největší potenciál k tomu, aby za něj byla utrácena sudba, čili je škoda dávat jej zadarmo:) Časté utrácení sudby bude samozřejmě také za manévr obrana, co je ale podle mne u potvor s vysokou Sudbou (a tedy drsných potvor) stěžejní, je právě zmiňované nadání, které umožňuje efektivně utrácet Sudbu za manévry i přes to, že mají některé zdarma.

Tak a teď už by to chtělo jen nějakého "systémáka", aby mi ty obecnější teze vyvrátil:)

EDIT: Omlouvám se za velice neohrabaný zápis svých myšlenek.
Přesunuto z tématu "Testování"

Jirko, moc díky, že ses podujal tohoto skvělého rozboru

Rozhodně souhlasím s tím nadáním. To je věc, která způsobí, že do jedné akce se zhustí mnohem více následků a tím se konflikt zkrátí - a to je pro mě v DrDII docela žádaný výsledek, protože konflikty se mi nyní jeví příliš dlouhé. A stejně tak souhlasím s tím, že by to bylo vhodné kombinovat u drsných potvor s mistrovstvím (přičemž těm sólovým bych klidně ještě k tomu zvýšil Sudbu). Ještě však zvažuju, zda to celé nějak Průvodci nezjednodušit, aby musel pamatovat na co nejméně ZS, příp. nemusel počítat manévry za akci. Přemýšlím zkrátka nad nějakou ZS "Hustej drsnič, drsnej hustič", která by mohla dělat něco jako:

- za podmínky X má mistrovství + nadání
nebo
- může provádět v jedné akci libovolný počet manévrů

Jinak E2 měli v čajovně geniální nápad na ZS pro skupinové potvory typu skřeti, něco jako "Sesypali se naňho": za každého skřeta, kterého Průvodce obětuje (nechá jej zemřít rukou postavy bez jakéhokoliv hodu) musí v daném kole postava zaplatit za každý manévr obrana o 1 více zdrojů. :-)=

Kdy dáme další test? Já to mám příští týden krapet natěsnané, ale mohl bych asi ve středu večer, případně možná v pátek...
Nebo až ten další týden?

EDIT: Ten rozbor je úplný poklad, tady se ale utopí. Asi bych tohle nechal jako organizační téma na domlouvání testování a na analýzy pravidel a parametrů potvor bychom mohli udělat vlastní téma. Nebo bychom možná mohli přejmenovat (rozšířit záběr) Tvého tématu Hranice.

Uživatelský avatar
Maugir
Příspěvky: 978
Registrován: 13. 8. 2011, 01:20

Re: [Mechaniky]Hranice, Char, Sudba, ZS

Příspěvek od Maugir » 20. 1. 2012, 12:41

Charles píše:Přemýšlím zkrátka nad nějakou ZS "Hustej drsnič, drsnej hustič", která by mohla dělat něco jako:

- za podmínky X má mistrovství + nadání
nebo
- může provádět v jedné akci libovolný počet manévrů
Zajímavý nápad. Kdyby se mistrovství i nadání podmiňovalo tím samým, určitě by to PH pomohlo. Pokud by nemusel počítat provedené manévry, pomohlo by to dvojnásob (a zároveň potvoru velice zdrsnilo, což ale "drsnému hustiči" i "hustému drsniči" odpovídá). Otázkou jest, zda by druhá možnost nevyvolala závist hráčů...
Charles píše:Jinak E2 měli v čajovně geniální nápad na ZS pro skupinové potvory typu skřeti, něco jako "Sesypali se naňho": za každého skřeta, kterého Průvodce obětuje (nechá jej zemřít rukou postavy bez jakéhokoliv hodu) musí v daném kole postava zaplatit za každý manévr obrana o 1 více zdrojů. :-)=
To zní taktéž zajímavě, jen se zeptám - "nechá jej zemřít rukou postavy bez jakéhokoliv hodu" znamená, že to dá postavě jako zkoušku (tj. bez jakéhokoli hodu PH), nebo že to dá postavě úplně zadarmo "zabíjím skřeta" "tak si ani neházej, uspěls" (tj. i bez hodu hráče)?

Edit:
Charles píše:v čajovně
A jaké vlastně bylo setkání s fanoušky? Chtěl jsem přijít alespoň na konec, ale nemohl jsem dříve než v 22.00 a to už Za Zrcadlem nikdo z Vás nebyl. Jsou nějaké další zajímavé nápady či závěry? Jaký projevili zájem o bestiář? (Možná bych se na to měl ptát až osobně, ať tady nespamuju...)
Obrázek

Uživatelský avatar
Charles
Příspěvky: 3628
Registrován: 21. 7. 2009, 19:13

Re: [Mechaniky]Hranice, Char, Sudba, ZS

Příspěvek od Charles » 20. 1. 2012, 16:23

Má to být úplně bez jakéhokoliv hodu - v podstatě zabiju si bytost, aby ostatní měly nějakou výhodu.

Fanoušků přišlo všeho všudy 5. Zajímalo je, co se chystá, ale mé sdělení informací o Bestiáři bylo zřejmě natolik vyčerpávající, že už žádné další otázky tím směrem nepadly. Rozebíraly se pak spíš obecná témata jako vady systému, úspěch a propagace DrDII apod. A taky se hodně jen tak plkalo...

Uživatelský avatar
Maugir
Příspěvky: 978
Registrován: 13. 8. 2011, 01:20

Re: [Mechaniky]Hranice, Char, Sudba, ZS

Příspěvek od Maugir » 20. 1. 2012, 16:31

Hm, ale může se to ohlásit jen ve chvíli, kdy dobrodruh řekne "chci zabít skřeta", případně "útočím na skřeta s úmyslem mu ublížit", žejo?
Ze dvou důvodů:
1) by bylo škoda nenechat hrdinu, aby si vyplýtval akci,
2) si moc dobře pamatuju, jak jsem kdysi (tak zhruba v tercii) chtěl hrát postavu, která zásadně nezabíjí... a jak mi PJ dělal naschvály typu "hodil jsi tolik, žes ho zabil i tím úderem naplocho", "rozdrtil jsi ho dveřma, za kterýma jsi ho chtěl uvěznit" apod. A tohle pravidlo (kdyby tehdy existovalo) by tak bylo další nástroj jeho buzerace. ("Můžu způsobit, abys zabil skřeta, i kdybys stál beze zbraně s rukama nad hlavou, MUHAHAHAHA.")
Obrázek

Uživatelský avatar
Ecthelion
Moderátor
Příspěvky: 9797
Registrován: 13. 7. 2004, 14:19
Bydliště: Brno/Rezno
Kontaktovat uživatele:

Re: [Mechaniky]Hranice, Char, Sudba, ZS

Příspěvek od Ecthelion » 21. 1. 2012, 10:08

Myšleno to bylo tak, že Průvodce se dostane na řadu a ve své akci zahlásí: "Obětuji tři skřety - první tři skáčou dopředu, vůbec se nekryjí, chňapají po elfovi a snaží se mu zabránit v pohybu. Přes jejich těla pak skáčou další."
Bum, elf má jednu reakci za 4 zdroje. :-)=
2) si moc dobře pamatuju, jak jsem kdysi (tak zhruba v tercii) chtěl hrát postavu, která zásadně nezabíjí... a jak mi PJ dělal naschvály typu "hodil jsi tolik, žes ho zabil i tím úderem naplocho", "rozdrtil jsi ho dveřma, za kterýma jsi ho chtěl uvěznit" apod. A tohle pravidlo (kdyby tehdy existovalo) by tak bylo další nástroj jeho buzerace. ("Můžu způsobit, abys zabil skřeta, i kdybys stál beze zbraně s rukama nad hlavou, MUHAHAHAHA.")
Tohle ale není normální reakce, to je čistá buzerace ze strany Průvodce... a realizovala by se podle mě klidně jinak, kdybys měl jinou postavu. V tomhle případě by se to muselo řešit jen vyřazením skřetů, tím, že je zabil někdo jiný a podobně... ale celkově se mi zdá, že je to dost okrajový příklad.
"Stay firm and die hard!" Colonel-Comissar Ibraim Gaunt, Tanith First-And-Only
Obrázek

Uživatelský avatar
Maugir
Příspěvky: 978
Registrován: 13. 8. 2011, 01:20

Re: [Mechaniky]Hranice, Char, Sudba, ZS

Příspěvek od Maugir » 21. 1. 2012, 12:13

Ecthelion píše:Myšleno to bylo tak, že Průvodce se dostane na řadu a ve své akci zahlásí: "Obětuji tři skřety - první tři skáčou dopředu, vůbec se nekryjí, chňapají po elfovi a snaží se mu zabránit v pohybu. Přes jejich těla pak skáčou další."
Bum, elf má jednu reakci za 4 zdroje. :-)=
Ano, myšlenka se mi tuze líbí, přesto bych tam zkusil nějak implementovat svobodnou vůli postavy, aby měl hráč nějakým způsobem možnost výběru a neměl pocit, že je s jeho postavou nakládáno proti jeho vůli. Třeba i tohle už je dobré:
V tomhle případě by se to muselo řešit jen vyřazením skřetů, tím, že je zabil někdo jiný a podobně...
, ale je potřeba napsat to tak, aby bylo jasné, že tu ta možnost je.
Obrázek

Uživatelský avatar
Pieta
sofistikovaný troll
Příspěvky: 12310
Registrován: 6. 9. 2006, 18:08
Bydliště: Praha, ale původem jsem z Hostivaře
Kontaktovat uživatele:

Re: [Mechaniky]Hranice, Char, Sudba, ZS

Příspěvek od Pieta » 21. 1. 2012, 13:00

Ecthelion píše:Myšleno to bylo tak, že Průvodce se dostane na řadu a ve své akci zahlásí: "Obětuji tři skřety - první tři skáčou dopředu, vůbec se nekryjí, chňapají po elfovi a snaží se mu zabránit v pohybu. Přes jejich těla pak skáčou další."
Bum, elf má jednu reakci za 4 zdroje. :-)=
Hmm, je to takové zvláštní. Je to Magic - sacrifice X creatures: target create pays X+1 for reaction.
Cicho żono, deszczyk padał, ja nie słyszał kto to gadał.
Cicho żono, deszczyk rosił, ja nie słyszał kto to prosił.

Uživatelský avatar
Maugir
Příspěvky: 978
Registrován: 13. 8. 2011, 01:20

Re: [Mechaniky]Hranice, Char, Sudba, ZS

Příspěvek od Maugir » 27. 1. 2012, 20:17

Pieta: Možná, ale k těm skřetům mi něco takového přesně sedne. Mimo to se jedná o další taktický prvek, které mnozí žádají...

Jinak na posledním testování jsme se s Charlesem shodli na tom, že pro nejdrsnější potvory (a nejen prastaré), bychom rádi zavedli ZS, dávající možnost neomezeného počtu manévrů na akci - něco jako supernadání. U Divokého honu jsem to nazval "Smrtící zhouba", pokud Vás napadne méně dementní název, bylo by to fajn. Mají Ecthelioni či Pieta nějaké výhrady proti existenci této ZS (systémové záležitosti, které jsme přehlédli)? Mělo by to fungovat jako urychlovač a zdrsňovač souboje (rozsáhle+mocně+lstivě = spousta zdrojů pryč) a urychlovač souboje (pobídka k utrácení Sudby za manévry). Tato schopnost by měla být kombinována s mistrovstvím, eventuálně by mohlo být mistrovství přímo její součástí (ZS lesní zhouba = v lese má bytost mistrovství + neomezený počet manévrů). Co Vy na to?
Obrázek

Uživatelský avatar
Pieta
sofistikovaný troll
Příspěvky: 12310
Registrován: 6. 9. 2006, 18:08
Bydliště: Praha, ale původem jsem z Hostivaře
Kontaktovat uživatele:

Re: [Mechaniky]Hranice, Char, Sudba, ZS

Příspěvek od Pieta » 28. 1. 2012, 09:43

Maugir píše:rozsáhle+mocně+lstivě = spousta zdrojů pryč
Tímhle si bych nebyl tak jistý, spíš to míří k tomu, že se jeden hrdina vyčerpá o něco dráž, a to jenom v případě, že průvodce hodí víc, než všichni hráči. Ony ty hromadné útoky nejsou automatické zapnutí drsnosti, taky si tím potvora koleduje o strašlivou nakládačku; pokud se to nepovede, tak se může vyčerpávat za všechny hrdiny -> rychlý konec souboje.
Cicho żono, deszczyk padał, ja nie słyszał kto to gadał.
Cicho żono, deszczyk rosił, ja nie słyszał kto to prosił.

Uživatelský avatar
Pieta
sofistikovaný troll
Příspěvky: 12310
Registrován: 6. 9. 2006, 18:08
Bydliště: Praha, ale původem jsem z Hostivaře
Kontaktovat uživatele:

Re: [Mechaniky]Hranice, Char, Sudba, ZS

Příspěvek od Pieta » 28. 1. 2012, 10:12

Hmm, a nejsem si moc jistý ani institutem univerzální schopnosti pro drsné potvory. Nebylo by lepší, aby měly své individuální schopnosti?
Např. hydra má každou reakci, na kterou jí stačí jedna hlava, zadarmo, bez limitu na počet v kole; něco fakt velkého má (bez ohledu na limity manévrů) každou akci (velmi) mocnou, protože to jemnějš neumí; atd.

Uživatelský avatar
Maugir
Příspěvky: 978
Registrován: 13. 8. 2011, 01:20

Re: [Mechaniky]Hranice, Char, Sudba, ZS

Příspěvek od Maugir » 28. 1. 2012, 16:57

Pieta píše:
Maugir píše:rozsáhle+mocně+lstivě = spousta zdrojů pryč
Tímhle si bych nebyl tak jistý, spíš to míří k tomu, že se jeden hrdina vyčerpá o něco dráž, a to jenom v případě, že průvodce hodí víc, než všichni hráči.
Ano, to je možné. Pokud to fikčně zvládne (udělat rozsáhlou protiakci nebo úplně přerušit akci), což nemusí být vždy snadné. (Uvádíš hydru - ta třeba může útočit rozsáhle tak, že zapojí víc hlav. Znegovat vyčerpáním celou její akci a uchránit tím před vyčerpáním ostatní... dost nesnadná záležitost, normální je podle mne bojovat jen proti té "své" hlavě, tzn. vyčerpají se všichni.)
Pieta píše:Ony ty hromadné útoky nejsou automatické zapnutí drsnosti, taky si tím potvora koleduje o strašlivou nakládačku; pokud se to nepovede, tak se může vyčerpávat za všechny hrdiny -> rychlý konec souboje.
Ani bych neřekl. Mějme 4čl. družinku vs. superpotvoru: buď na potvoru jdou čtyři akce nebo čtyři protiakce. U čtyřech akcí platí tři obrany. U čtyřech protiakcí ušetří tři zdroje. Na tom, kolikrát se bude vyčerpávat se nic nemění. Podle mne dost výhodné ne?
Pokud jsem něco přehlédl, tak mne prosím opravte. Jinak si budu myslet, že jsem na správné cestě k mechanicky drsné potvoře:)
Pieta píše:Hmm, a nejsem si moc jistý ani institutem univerzální schopnosti pro drsné potvory. Nebylo by lepší, aby měly své individuální schopnosti?
Např. hydra má každou reakci, na kterou jí stačí jedna hlava, zadarmo, bez limitu na počet v kole; něco fakt velkého má (bez ohledu na limity manévrů) každou akci (velmi) mocnou, protože to jemnějš neumí; atd.
Na první pohled fajn a zvyšuje to rozmanitost, na druhý /praktický/ pohled se může zdát nepraktické mít dva tisíce osm set šedesát sedm schopností, když stačí jen pár... případně pár základních, které se dají intuitivně modifikovat (schopnost X - dává Y: lesní X - dává Y, pokud jsi v lese, vodní X - dává Y, pokud jsi ve vodě, lovecké X - dává Y v akcích proti zvěři, atd.). Je to snaha snížit PH míru účetnictví ve hře.
Obrázek

Uživatelský avatar
Pieta
sofistikovaný troll
Příspěvky: 12310
Registrován: 6. 9. 2006, 18:08
Bydliště: Praha, ale původem jsem z Hostivaře
Kontaktovat uživatele:

Re: [Mechaniky]Hranice, Char, Sudba, ZS

Příspěvek od Pieta » 28. 1. 2012, 19:49

Maugir píše:Ano, to je možné. Pokud to fikčně zvládne (udělat rozsáhlou protiakci nebo úplně přerušit akci), což nemusí být vždy snadné. (Uvádíš hydru - ta třeba může útočit rozsáhle tak, že zapojí víc hlav. Znegovat vyčerpáním celou její akci a uchránit tím před vyčerpáním ostatní... dost nesnadná záležitost, normální je podle mne bojovat jen proti té "své" hlavě, tzn. vyčerpají se všichni.)
Potom by přesně tohle mělo být v jejím popisu, aby bylo jasné, že tím bude boj proti ní zvláštní.
Maugir píše:Ani bych neřekl. Mějme 4čl. družinku vs. superpotvoru: buď na potvoru jdou čtyři akce nebo čtyři protiakce. U čtyřech akcí platí tři obrany. U čtyřech protiakcí ušetří tři zdroje. Na tom, kolikrát se bude vyčerpávat se nic nemění. Podle mne dost výhodné ne?
Pokud jsem něco přehlédl, tak mne prosím opravte. Jinak si budu myslet, že jsem na správné cestě k mechanicky drsné potvoře:)
Může to vypadat takhle:
Potvora útočí hromadně, hráči se brání. Pokud neuspěje potvora, může se vykupovat čtyřikrát. Pokud neuspějí hrdinové a dá-li fikce, stačí se vykoupit jednomu. Navíc mají hráči čtyři pokusy o dobrý hod, potvora jeden.
Potvora a hrdinové se perou po dvou. Pokud neuspěje potvora, může se vykupovat čtyřikrát, pokud neuspějí hráči, také můžou čtyřikrát. Navíc jsou hody vždycky jeen proti jednomu.
Maugir píše:Na první pohled fajn a zvyšuje to rozmanitost, na druhý /praktický/ pohled se může zdát nepraktické mít dva tisíce osm set šedesát sedm schopností, když stačí jen pár... případně pár základních, které se dají intuitivně modifikovat (schopnost X - dává Y: lesní X - dává Y, pokud jsi v lese, vodní X - dává Y, pokud jsi ve vodě, lovecké X - dává Y v akcích proti zvěři, atd.). Je to snaha snížit PH míru účetnictví ve hře.
Nic proti, jen si myslím, že než mít jednu superdrsnou schopnost modifikovatelnou schopnost, můžeme mít několik superdrsných modifikovatelných schopností.
Cicho żono, deszczyk padał, ja nie słyszał kto to gadał.
Cicho żono, deszczyk rosił, ja nie słyszał kto to prosił.

Uživatelský avatar
Maugir
Příspěvky: 978
Registrován: 13. 8. 2011, 01:20

Re: [Mechaniky]Hranice, Char, Sudba, ZS

Příspěvek od Maugir » 28. 1. 2012, 20:44

Pieta píše:Potom by přesně tohle mělo být v jejím popisu, aby bylo jasné, že tím bude boj proti ní zvláštní.
Určitě. Nesmíme na to zapomínat - já sice občas mám tendence říkat si "tohle nemusím zmiňovat, to je každému jasné," ale zatím se zdá, že vzájemnou kontrolou snad podobné chyby vyřadíme. Přinejhorším by na to mohly upozornit testerské skupiny, až je naverbujem:)
Pieta píše:Může to vypadat takhle:
Potvora útočí hromadně, hráči se brání. Pokud neuspěje potvora, může se vykupovat čtyřikrát. Pokud neuspějí hrdinové a dá-li fikce, stačí se vykoupit jednomu. Navíc mají hráči čtyři pokusy o dobrý hod, potvora jeden.
Potvora a hrdinové se perou po dvou. Pokud neuspěje potvora, může se vykupovat čtyřikrát, pokud neuspějí hráči, také můžou čtyřikrát. Navíc jsou hody vždycky jeen proti jednomu.
Díky za tohle upozornění, je pravda že hodně záleží na rozdílu charakteristiky nestvůry a užitého povoláním hráčů. Pokud je charakteristika dostatečně velká na to, aby nestvůře stálo za to zariskovat, pak je tu ještě jeden faktor: za rozsáhlou+mocnou+lstivou akci zaplatí 3zdroje, za čtyři mocné+lstivé akce 11zdrojů (z toho 3 jsou obrana). Případně (pokud jsou hráči vyčerpávači), za rozsáhlou+mocnou 2zdroje, za čtyřikrát mocnou 7 zdrojů (3jsou obrana). Pokud je nestvůra fakt drsná, tak se zkrátka rozsáhle vyplatí. Pokud jí to nepadá (záleží hlavně na charakteristice), tak už jí stejně nic nepomůže, ani když bude šetřit - tím akorát protáhne souboj do zdlouhava. Ale to je jen můj názor.
Pieta píše:Nic proti, jen si myslím, že než mít jednu superdrsnou schopnost modifikovatelnou schopnost, můžeme mít několik superdrsných modifikovatelných schopností.
Předpokládám, že Ty nemáš problémy s udržením všech detailů potvor při boji v hlavě. Kdybych je taky neměl, určitě bych s Tebou souhlasil. Ale protože se mi už několikrát stalo, že jsem zpětně upravoval sudbu nebo ohrožení, protože jsem zapomněl na nějakou schopnost, jsem pro co nejsnadnější zapamatovatelnost. Možná je to tím, že zatím nejsem sžitý s bojem? Ještě uvidíme, co na to ostatní.

Jinak díky moc za všechny připomínky, přesně tohle je potřeba.
Obrázek

Uživatelský avatar
Pieta
sofistikovaný troll
Příspěvky: 12310
Registrován: 6. 9. 2006, 18:08
Bydliště: Praha, ale původem jsem z Hostivaře
Kontaktovat uživatele:

Re: [Mechaniky]Hranice, Char, Sudba, ZS

Příspěvek od Pieta » 28. 1. 2012, 21:38

Maugir píše:Pokud je charakteristika dostatečně velká na to, aby nestvůře stálo za to zariskovat, pak je tu ještě jeden faktor: za rozsáhlou+mocnou+lstivou akci zaplatí 3zdroje, za čtyři mocné+lstivé akce 11zdrojů (z toho 3 jsou obrana). Případně (pokud jsou hráči vyčerpávači), za rozsáhlou+mocnou 2zdroje, za čtyřikrát mocnou 7 zdrojů (3jsou obrana).
To je pravda. Ale zase se to hne, pokud bude něco z toho mít zadarmo.
Cicho żono, deszczyk padał, ja nie słyszał kto to gadał.
Cicho żono, deszczyk rosił, ja nie słyszał kto to prosił.

Zamčeno

Zpět na „(soukromé) Bestiář DrD2“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host