[Mechaniky] Zvláštní schopnosti

Uživatelský avatar
Charles
Příspěvky: 3628
Registrován: 21. 7. 2009, 19:13

Re: Testování

Příspěvek od Charles » 14. 5. 2012, 14:14

Návrh ZS Prastarý:

- každá akce hráčské postavy je náročná - obvykle za 2 zdroje, pokud získá výhodné postavení (např. se vyšplhá veleobrovi za krk), může snížit náročnost na 1
- každá akce pomocníka jej stojí 1 jizvu
- všechny nehráčské postavy stojící na straně hrdinů (včetně např. armády) se považují za jedinou bytost (je třeba domyslet, jak to bude se statistikami takového různorodého "hejna")

+ bych Prastarým standardně dával Zhoubu, Triumfální příchod a Oživlou horu
+ tam, kde to bude dávat z fikce smysl, též Nelidskou rychlost, Ztělesněnou zkázu, Kamennou kůži a Vůdce skupiny

Uživatelský avatar
Pieta
sofistikovaný troll
Příspěvky: 12312
Registrován: 6. 9. 2006, 18:08
Bydliště: Praha, ale původem jsem z Hostivaře
Kontaktovat uživatele:

Re: Testování

Příspěvek od Pieta » 14. 5. 2012, 14:41

Charles píše:Návrh ZS Prastarý:

- každá akce hráčské postavy je náročná - obvykle za 2 zdroje, pokud získá výhodné postavení (např. se vyšplhá veleobrovi za krk), může snížit náročnost na 1
- každá akce pomocníka jej stojí 1 jizvu
- všechny nehráčské postavy stojící na straně hrdinů (včetně např. armády) se považují za jedinou bytost (je třeba domyslet, jak to bude se statistikami takového různorodého "hejna")

+ bych Prastarým standardně dával Zhoubu, Triumfální příchod a Oživlou horu
+ tam, kde to bude dávat z fikce smysl, též Nelidskou rychlost, Ztělesněnou zkázu, Kamennou kůži a Vůdce skupiny
To je drsný! S tímhle fakt bude problém.
Co že dělá Zhouba?

Akcí hráčské postavy se myslí i protiakce? Pokud ano, radši bych to napsal jasně. Pokud ne, taky.
Hejnování NPC je zajímavý nápad. Ale bude to znamenat nějakou přípravu navíc, protože bude asi třeba jim vyrobit statistiky.
A možná by to nemuselo být tak absolutní, jako "všechna NPC = jedno hejno", aby byl rozdíl, jestli na draka přitáhne banda vesničanů s vidlemi nebo tisíchlavá armáda? Nebo se tohle projeví jen ve statistikách hejna?

Uživatelský avatar
Maugir
Příspěvky: 978
Registrován: 13. 8. 2011, 01:20

Re: Testování

Příspěvek od Maugir » 14. 5. 2012, 18:17

Zhouba - neomezený počet manévrů za akci (tzn. klidně obrana+přesně+mocně+lstivě)

Mně ještě napadlo toto (promýšlím různé mechanické možnosti i kvůli mistrům): Každý úspěšný útok* proti prastarému zvýši jeho původci ohrožení o jedna:)
(Mylšenka, která k tomu vedla: máš před sebou obrovský kolos, schopný tě rozmáčkout jako malinu. Ve chvíli, kdy mu způsobíš něco, co ho fakt zabolí, si Tě začne všímat => zvýšení ohrožení)

*Možno rozšířit na každou akci, ale třeba promyslet, zda je to fikčně odůvoditelné.
Obrázek

Uživatelský avatar
Pieta
sofistikovaný troll
Příspěvky: 12312
Registrován: 6. 9. 2006, 18:08
Bydliště: Praha, ale původem jsem z Hostivaře
Kontaktovat uživatele:

Re: Testování

Příspěvek od Pieta » 14. 5. 2012, 21:59

Ještě jednou jsem na to kouknul a mám dojem, že asi největší slabinu má v tom, že nemá žádné obrany zdarma. Nejspíš už z definice bude stát proti velké přesile, a i když CPka přepočteme na hejno, pořád ještě to znamená, že pokud na něj půjde X postav, bude každé kolo buď platit okolo X-1 sudby jen za to, aby se mohl bránit, nebo riskovat, že bude muset platit mnohem víc přes Oživlou horu.
Ostatně by mě zajímalo, jak to bude vypadat, když vyhraje iniciativu, zahlásí akci a hráčské postavy všechny udělají reakci, ideálně takovou, při které jim toho moc nehrozí. To by s ním taky mohlo udělat celkem krátký proces, pokud by si hodně špatně hodil.

Jak vysoké budou mít prastaří charakteristiky?
Maugir píše:Mně ještě napadlo toto (promýšlím různé mechanické možnosti i kvůli mistrům): Každý úspěšný útok* proti prastarému zvýši jeho původci ohrožení o jedna:)
(Mylšenka, která k tomu vedla: máš před sebou obrovský kolos, schopný tě rozmáčkout jako malinu. Ve chvíli, kdy mu způsobíš něco, co ho fakt zabolí, si Tě začne všímat => zvýšení ohrožení)
To mi až moc připomíná trestání hráčů za úspěch - radši bych to nedával.
Cicho żono, deszczyk padał, ja nie słyszał kto to gadał.
Cicho żono, deszczyk rosił, ja nie słyszał kto to prosił.

Uživatelský avatar
Charles
Příspěvky: 3628
Registrován: 21. 7. 2009, 19:13

Re: Testování

Příspěvek od Charles » 15. 5. 2012, 05:51

Pieta píše:Ještě jednou jsem na to kouknul a mám dojem, že asi největší slabinu má v tom, že nemá žádné obrany zdarma. Nejspíš už z definice bude stát proti velké přesile, a i když CPka přepočteme na hejno, pořád ještě to znamená, že pokud na něj půjde X postav, bude každé kolo buď platit okolo X-1 sudby jen za to, aby se mohl bránit, nebo riskovat, že bude muset platit mnohem víc přes Oživlou horu.
Ostatně by mě zajímalo, jak to bude vypadat, když vyhraje iniciativu, zahlásí akci a hráčské postavy všechny udělají reakci, ideálně takovou, při které jim toho moc nehrozí. To by s ním taky mohlo udělat celkem krátký proces, pokud by si hodně špatně hodil.

Jak vysoké budou mít prastaří charakteristiky?
Zatím jsem navrhl: Charakteristika 6, Sudba=nejvyšší hranice +24, nejvyšší hranice okolo 12.
Přesilu by mohla pomoci řešit Kamenná kůže (na začátku konfliktu pak vychází dost dlouho Oživlá hora stejně jako obrana), Nelidská rychlost (vedle iniciativy též 1 obrana zdarma) - u většiny Prastarých mi obě přijdou obhajitelné (+ např. kostěj může mít Válečného tanečníka a Rodovou zbraň). Ohledně všech obran zdarma (což by hodně zjednodušilo sledování Průvodci) zatím stále váhám - to totiž znamená, že slabší členové party mohou svým útoekm prakticky jenom uškodit své straně. :think:

Tu společnou protiakci na rozsáhlou akci nejsem asi schopen domyslet, to by chtělo zkusit.
Pieta píše:
Maugir píše:Mně ještě napadlo toto (promýšlím různé mechanické možnosti i kvůli mistrům): Každý úspěšný útok* proti prastarému zvýši jeho původci ohrožení o jedna:)
(Mylšenka, která k tomu vedla: máš před sebou obrovský kolos, schopný tě rozmáčkout jako malinu. Ve chvíli, kdy mu způsobíš něco, co ho fakt zabolí, si Tě začne všímat => zvýšení ohrožení)
To mi až moc připomíná trestání hráčů za úspěch - radši bych to nedával.
Já se zas přiznám, že mi to připadá lákavé. To moje není nic jiného, než tahání zdrojů z hráčů - líbí se mi na tom jen ten sklon k sebeobětování pomocníků, což mi ke konfliktu s bossem tak nějak sedí. To Maugirovo šroubuje napětí do obrátek a hodně to vypichuje význam posílených manévrů (sice mi stouplo Ohoržení o 1, ale jemu jsme ho zvýšil o 3, stálo to za to!). Fakt bych to zvážil. Možná vyzkoušíme na Slezině obě verze (kombinovat je dohromady už mi přijde moc drsné, i když možná ... :-)= ).

EDIT: Každopádně náš problém není v tom, že by nestvůry neodolávaly dost dlouho (konflikty jsou dlouhé až dost), ale že postavy dost nepotrápí. Nepotřebujeme šetřit Sudbu, potřebujeme víc poždímat hráčské zdroje.

Uživatelský avatar
Charles
Příspěvky: 3628
Registrován: 21. 7. 2009, 19:13

Re: [Mechaniky] Zvláštní schopnosti

Příspěvek od Charles » 15. 5. 2012, 07:14

Ještě jsem si uvědomil, že z fikčního hlediska by bytosti měly mít BUĎ Oživlou horu (na obranu kašle) NEBO Nelidskou rychlost, Válečného tanečníka a další věci dávající obranu zdarma. Ještě stojí za pozornost, že Válečný tanečník v současné verzi dává obranu zdarma na jakoukoliv protiakci, nejen tělesnou, je tedy použitelný i pro drsné kouzelníky nebo schopné vyjednavače.

Uživatelský avatar
Pieta
sofistikovaný troll
Příspěvky: 12312
Registrován: 6. 9. 2006, 18:08
Bydliště: Praha, ale původem jsem z Hostivaře
Kontaktovat uživatele:

Re: Testování

Příspěvek od Pieta » 15. 5. 2012, 09:18

Charles píše:Ohledně všech obran zdarma (což by hodně zjednodušilo sledování Průvodci) zatím stále váhám - to totiž znamená, že slabší členové party mohou svým útoekm prakticky jenom uškodit své straně. :think:
Neomezeně obran asi ne, aby přesila aspoň trochu platila; a pokud jim dáme nějaké konkrétní množství obran, tak to v dost malé skupince může být vždycky totéž, jako neomezeně. Hmm.
Charles píše:Tu společnou protiakci na rozsáhlou akci nejsem asi schopen domyslet, to by chtělo zkusit.
Je to takový klasický problém v jednání proti přesile - může se stát, že se budeš muset vykupovat za každého nepřítele zvlášť... Potom to zabolí.
Charles píše:Každopádně náš problém není v tom, že by nestvůry neodolávaly dost dlouho (konflikty jsou dlouhé až dost), ale že postavy dost nepotrápí. Nepotřebujeme šetřit Sudbu, potřebujeme víc poždímat hráčské zdroje.
Jasně, a navržené varianty (náročnost na vše / ohrožení vždycky nahoru) to obě dělají dost automaticky - není v tom moc napětí nebo nejistoty. Dokážeme přijít i na způsob, jak to udělat víc závislé na kostkách nebo aspoň investicích sudby?
Cicho żono, deszczyk padał, ja nie słyszał kto to gadał.
Cicho żono, deszczyk rosił, ja nie słyszał kto to prosił.

Uživatelský avatar
Charles
Příspěvky: 3628
Registrován: 21. 7. 2009, 19:13

Re: Testování

Příspěvek od Charles » 15. 5. 2012, 09:53

Pieta píše:
Charles píše:Každopádně náš problém není v tom, že by nestvůry neodolávaly dost dlouho (konflikty jsou dlouhé až dost), ale že postavy dost nepotrápí. Nepotřebujeme šetřit Sudbu, potřebujeme víc poždímat hráčské zdroje.
Jasně, a navržené varianty (náročnost na vše / ohrožení vždycky nahoru) to obě dělají dost automaticky - není v tom moc napětí nebo nejistoty. Dokážeme přijít i na způsob, jak to udělat víc závislé na kostkách nebo aspoň investicích sudby?
Hledal bych hlavně něco, co plodí pro hráče zajímavá taktická rozhodnutí. Navržené varianty to trochu dělají z hlediska "jak se tomu vyhnout". Ta moje varianta to dělá ve fikci (jak snížit náročnost alespoň na jedna), ta Maugirova v systému (jak z každého úspěchu vyždímat maximum, než se Ohoržení příliš zvedne). Ale určitě by to šlo i líp... :think:

Uživatelský avatar
Charles
Příspěvky: 3628
Registrován: 21. 7. 2009, 19:13

Re: [Mechaniky] Zvláštní schopnosti

Příspěvek od Charles » 21. 5. 2012, 08:43

Při přípravě testovací scénky s kostějem jsem zjistil, že Nelidská rychlost nedělá jednu věc, kterou bych od ní očekával - neumožňuje mu zabránit skupině lidí, aby provedli nějakou akci (např. osvobodili jednorožce, aby mohl uletět). Může to udělat jedině rozsáhlou akcí, ale jakmile nezíská iniciativu, je ztracen - jedna postava ho zaměstná a zbytek družiny dokončí misi v jediném kole. Tohle umí jen Oživlá hora, která umožňuje schováváat si akci...

Odtud byl krůček k širší myšlence, že bychom mohli v Bestiáři posílit i nestvůry z pravidel velmi elgenatně následujícícm způsobem. Obecná část knihy:

Nelidská rychlost
- popis ZS z pravidel-
Volitelné pravidlo: A navíc může reagovat i na akce, které nejsou mířeny na něj.

Oživlá hora
- popis ZS z pravidel-
Volitelné pravidlo: A navíc vyčerpání proti jeho (EDIT: tělesným) akcím i protiakcím je vždy o jedna vyšší (vedle toho lze samozřejmě k dalšímu zvýšení použít i manévr mocně).

atd. Výslovně by se uvedlo, že volitelná rozšíření/posílení ZS jsou určena těm, kteří mají ze svých her pocit, že bytosti nejsou dostatečnou výzvou.

Co myslíte?

Uživatelský avatar
Peekay
Příspěvky: 5530
Registrován: 4. 2. 2007, 12:11
Bydliště: Foxdale Manor, Bratislava
Kontaktovat uživatele:

Re: [Mechaniky] Zvláštní schopnosti

Příspěvek od Peekay » 21. 5. 2012, 09:01

Ja by som sa nehanbil vyrobit variantnu ZS, ktora bude evidentne silnejsia od tych zo zakladnej knihy - tak to maju napriklad aj tie Dresden Files (supernatural speed, inhuman speed, mythical speed, etc). V zakladnej knihe som take nieco nechcel (a pre ZS urcene postavam stale nechcem), ale pre monstre je to podla mna ok, obzvlast kedze v bestiari maju byt aj turbo-epicke potvory.

(uprava Rychlosti je ok, uprava Ozivlej hory sa mi az tak nepaci - asi by to nemalo fungovat na uplne vsetky (proti)akcie, ked uz nic ine)
Obrázek

"Ve světě DrDII je mnoho mísat, která jsou plná démovů."
- Pieta

"When I became a man I put away childish things, including the fear of childishness and the desire to be very grown up."– C. S. Lewis

Uživatelský avatar
Charles
Příspěvky: 3628
Registrován: 21. 7. 2009, 19:13

Re: [Mechaniky] Zvláštní schopnosti

Příspěvek od Charles » 21. 5. 2012, 15:30

Welcome, brother! :D
My nemáme problém vyrobit epické ZS a vybavit jimi naše nová monstra. Problém je, že vedle nich pak budou draci, vlkodlaci a upíři působit jako chudáci. Proto zvažuju i možnost, jak zdrsnit (volitelně) stávající ZS a tím nepřímo posílit i potvory v pravidlech...

Oživlá hora - jo, to mělo být jen proti tělesným, samozřejmě, dík.

Uživatelský avatar
Charles
Příspěvky: 3628
Registrován: 21. 7. 2009, 19:13

Re: [Mechaniky] Zvláštní schopnosti

Příspěvek od Charles » 31. 5. 2012, 13:57

Ještě zvažuju, jestli Prastarým nedat obecně možnost provádět nějaké epické manévry, na které si smrtelníci nikdy ani nesáhnou. Něco jako:

naprosto(příp. dokonale) přesně/rychle - hází 3k6 a počítá si všechny
naprosto mocně - na vyčerpání proti jeho akci je vždy nutná alespoň jedna jizva
naprosto lstivě - zvýší Ohrožení o (1 + množství vynaložené Sudby)

Plus zvažuju, že by jejich magie nemusela mít běžná omezení (vědmina chýše, trvání atd.).

Uživatelský avatar
Pieta
sofistikovaný troll
Příspěvky: 12312
Registrován: 6. 9. 2006, 18:08
Bydliště: Praha, ale původem jsem z Hostivaře
Kontaktovat uživatele:

Re: [Mechaniky] Zvláštní schopnosti

Příspěvek od Pieta » 31. 5. 2012, 14:11

Charles píše:naprosto(příp. dokonale) přesně/rychle - hází 3k6 a počítá si všechny
Tohle je možná až příliš brutální. Pokud počítám s charakteristikou 6, znamená to minimum 9 a maximum 24, průměr 16.5; přitom hráčské maximum při pětkové úrovni je 12+5 = 17. S tímhle manévrem, pokud by vypravěč házel jen lehce nadprůměrné hody nebo hráči nemohli používat pětková povolání, mají hráči doslova nulovou šanci zvítězit.

Jinak se mi ty manévry jako nápad ovšem líbí. (-:
Cicho żono, deszczyk padał, ja nie słyszał kto to gadał.
Cicho żono, deszczyk rosił, ja nie słyszał kto to prosił.

Uživatelský avatar
Charles
Příspěvky: 3628
Registrován: 21. 7. 2009, 19:13

Re: [Mechaniky] Zvláštní schopnosti

Příspěvek od Charles » 31. 5. 2012, 15:36

Pravda, byl to jen rychlý nápad vystřelený mezi prací. Ještě by to šlo takto:

bere dvě lepší z 3k6 a navíc může soupeři znovu hodit jeho nejvyšší kostkou :-)=

Mám představu, že by se epický manévr uplatnil namísto posíleného. Z toho plyne, že:
- ho můžu použít, jen když plním podmínky pro mistrovství
- se u přesně rozhoduju, jestli zvolím velmi přesně (můžu ušetřit Sudbu, když přesně nebude potřeba) nebo naprosto přesně (obrovsky zvyšuju své šance, ale bude to většinou za Sudbu)

Uživatelský avatar
Charles
Příspěvky: 3628
Registrován: 21. 7. 2009, 19:13

Re: [Mechaniky] Zvláštní schopnosti

Příspěvek od Charles » 1. 6. 2012, 12:35

Do dropboxu jsem přidal dokumenty, kam jsem si vytáhl pravidlové paramtery všech dosavadních potvor, kdyby se to někomu hodilo...

Zamčeno

Zpět na „(soukromé) Bestiář DrD2“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host