[Mechaniky] Zvláštní schopnosti

Uživatelský avatar
Maugir
Příspěvky: 978
Registrován: 13. 8. 2011, 01:20

Re: [Mechaniky]Hranice, Char, Sudba, ZS

Příspěvek od Maugir » 28. 1. 2012, 21:53

Třeba to rozsáhle;) Samozřejmě máš pravdu, ale konrétně u velkých potvor je taková idea (pokud jsem si to nevyložil špatně), že by měli mít spíše mistrovství a zběhlost dávat pokud možno jen těm malým - kvůli práci se Sudbou.
Obrázek

Uživatelský avatar
Charles
Příspěvky: 3628
Registrován: 21. 7. 2009, 19:13

Re: [Mechaniky]Hranice, Char, Sudba, ZS

Příspěvek od Charles » 6. 4. 2012, 14:34

Měli bychom dořešit dvě obecné ZS, co se objevily u lidí. Nechal jsem je tam, ale chtěli by to prodiskutovat.

Ve zbroji jako v kůži: improvizovaný název: nošení zbroje má o jedna menší náročnost (kožená 0, plátová 1 apod.)
Živá vlna: Když PH obětuje jednoho ze skřetů, který se vrhne vstříc své smrti, popadne hrdinu a zpomalí ho – má tento reakce o 1 zdroj dražší.

Uživatelský avatar
Pieta
sofistikovaný troll
Příspěvky: 12312
Registrován: 6. 9. 2006, 18:08
Bydliště: Praha, ale původem jsem z Hostivaře
Kontaktovat uživatele:

Re: [Mechaniky]Hranice, Char, Sudba, ZS

Příspěvek od Pieta » 14. 4. 2012, 20:56

Charles píše:Ve zbroji jako v kůži: improvizovaný název: nošení zbroje má o jedna menší náročnost (kožená 0, plátová 1 apod.)
Tuhle schopnost žádné hráčské povolání nemá? To je zvláštní, celkem se nabízí, neměli k tomu systémáci nějaký důvod?
Ale pravda je, že zatímco hráčům by tím odpadl důvod, proč vlastně brnění nemít, u cizích postav je to trochu jiné. Asi by to šlo.
Charles píše:Živá vlna: Když PH obětuje jednoho ze skřetů, který se vrhne vstříc své smrti, popadne hrdinu a zpomalí ho – má tento reakce o 1 zdroj dražší.
Proti tomuhle jsem myslím hlavně já měl námitky - přišlo mi, že to funguje na příliš jiné úrovni, než ostatní mechaniky. Je to takové magikové: sacrifice X creatures > enemy pays X extra for reactions.
Idea té schopnosti je sama o sobě hezká, ale radši bych se zamyslel nad tím, jestli by to nešlo jinak. Možnosti:

a) Jak jinak udělat, že by protivníkům ztěžovali reakce? Co třeba zvláštní schopnost ve stylu: když jsou zabití v boji zblízka, za 1 sudbu se můžou pokusit o poslední akci, totiž zalehnutí nepřítele?

b) Jak nějak úplně jinak dát najevo, že jich je tolik, že na jednom nebo dvou nezáleží? Nějaké talenty v případě, že mají přesilu/že na nepřítele už v tomhle kole X útočilo/za podobných okolností?

c) Je to vůbec potřeba? Když je protivníků kupa, tak mají jednak dost sudby, druhak dost akcí v kole, a vypravěč skutečně může jednoho nebo dva bez přemýšlení obětovat - neřeší se ta situace sama?

Uživatelský avatar
Maugir
Příspěvky: 978
Registrován: 13. 8. 2011, 01:20

Re: [Mechaniky]Hranice, Char, Sudba, ZS

Příspěvek od Maugir » 15. 4. 2012, 11:33

A když už jsme u těch nových ZS, tak přidám ještě tu od Divoké honby:
Nezastavitelná: Každá protiakce proti akci bytosti má náročnost jedna. Protiakce z iniciativy tedy stojí jeden zdroj, obrana dva zdroje.
Pieta píše:Je to takové magikové: sacrifice X creatures > enemy pays X extra for reactions.
Pieta píše:c) Je to vůbec potřeba? Když je protivníků kupa, tak mají jednak dost sudby, druhak dost akcí v kole, a vypravěč skutečně může jednoho nebo dva bez přemýšlení obětovat - neřeší se ta situace sama?
To možná také stojí za zamyšlení :think: ale pokud bude nějak mechanicky vyjádřena skutečnost, že nemají žádný pud sebezáchovy, rozšíříme tím možnosti taktizovat, které mají někteří lidé rádi.

Ještě mě napadá:
a) Mistrovství v boji proti protivníku obklopenému mrtvolami jejich druhů.
b) Nadání proti tomu, kdo v tomto kole zabil skřeta.
c) Výhoda velikosti 2 za každého zabitého skřeta.
d) Pokud je zabit skřet, všechny akce jeho druhů jsou do konce kola automaticky mocné (nepočítá se do limitu manévrů na akci).

A to c) je i docela jednoduché a snadno sledovatelné, mám pocit.
Pieta píše:Ve zbroji jako v kůži: Tuhle schopnost žádné hráčské povolání nemá?
Myslím si, že ne. Snažil jsem se tím vyjádřit dojem, který ve mně zanechal popis.
Obrázek

Uživatelský avatar
Pieta
sofistikovaný troll
Příspěvky: 12312
Registrován: 6. 9. 2006, 18:08
Bydliště: Praha, ale původem jsem z Hostivaře
Kontaktovat uživatele:

Re: [Mechaniky]Hranice, Char, Sudba, ZS

Příspěvek od Pieta » 15. 4. 2012, 21:21

Maugir píše:Nezastavitelná: Každá protiakce proti akci bytosti má náročnost jedna. Protiakce z iniciativy tedy stojí jeden zdroj, obrana dva zdroje.
Tj. i protiakce, ve kterých se pokouším smlouvat, utéct, atd? Je to nějak fikčně zdůvodněné?
Maugir píše:Ale pokud bude nějak mechanicky vyjádřena skutečnost, že nemají žádný pud sebezáchovy, rozšíříme tím možnosti taktizovat, které mají někteří lidé rádi.

Ještě mě napadá:
a) Mistrovství v boji proti protivníku obklopenému mrtvolami jejich druhů.
b) Nadání proti tomu, kdo v tomto kole zabil skřeta.
c) Výhoda velikosti 2 za každého zabitého skřeta.
d) Pokud je zabit skřet, všechny akce jeho druhů jsou do konce kola automaticky mocné (nepočítá se do limitu manévrů na akci).
A, B, C i D mi přijde, že je trestání za úspěch v boji. A) nepřímo, ostatní úplně přímo. Což by mi, být na straně hráčů, přišlo dost divné, a možná i nefér.
C mi z toho přijde nejzajímavější - ještě by to mohlo být lehce jinak - Průvodce obětuje skřeta, získá X sudby. To potom imho celkem dobře znázorní nulovou sebezáchovu a banzai styl, je to taktické rozhodnutí na straně Průvodce, a dá se tomu i zabránit tím, že skřeta zabijeme dřív, než spáchá sebevraždu.
Cicho żono, deszczyk padał, ja nie słyszał kto to gadał.
Cicho żono, deszczyk rosił, ja nie słyszał kto to prosił.

Uživatelský avatar
Maugir
Příspěvky: 978
Registrován: 13. 8. 2011, 01:20

Re: [Mechaniky]Hranice, Char, Sudba, ZS

Příspěvek od Maugir » 15. 4. 2012, 22:52

Pieta píše:Tj. i protiakce, ve kterých se pokouším smlouvat, utéct, atd? Je to nějak fikčně zdůvodněné?
Zrovna u toho štvaní mám pocit, že ano a dostatečně. Ale je pravda, že kdyby to měla být obecná ZS, možná by bylo dobré nechat prostor pro upřesnění - Nezastavitelná(tělesné akce),Nezastavitelná(akce na Vliv) apod. Díky za podnět.
Pieta píše:A, B, C i D mi přijde, že je trestání za úspěch v boji.
To je fakt. Ale ukazuje to, že boj zblízka proti přesile bez pudu sebezáchovy není úplně snadný.
Pieta píše:C mi z toho přijde nejzajímavější - ještě by to mohlo být lehce jinak - Průvodce obětuje skřeta, získá X sudby.
Sacrifice X creatures -> more Sudba:) Pro mě tam je trochu problematické hlavně to, že postava zabije skřeta, aniž by na to měl její hráč vliv.
Ale záleží na Ecthelionech, zda budou chtít mechanickou podobu této ZS nějak upravovat.
Obrázek

Uživatelský avatar
Pieta
sofistikovaný troll
Příspěvky: 12312
Registrován: 6. 9. 2006, 18:08
Bydliště: Praha, ale původem jsem z Hostivaře
Kontaktovat uživatele:

Re: [Mechaniky]Hranice, Char, Sudba, ZS

Příspěvek od Pieta » 15. 4. 2012, 23:06

Maugir píše:Sacrifice X creatures -> more Sudba:) Pro mě tam je trochu problematické hlavně to, že postava zabije skřeta, aniž by na to měl její hráč vliv.
Pořád je to jen otočení normálního pořádku, kdy platíš X sudby, abys nepřišel o skřeta. Ale v tom druhém máš pravdu.
Cicho żono, deszczyk padał, ja nie słyszał kto to gadał.
Cicho żono, deszczyk rosił, ja nie słyszał kto to prosił.

Uživatelský avatar
Charles
Příspěvky: 3628
Registrován: 21. 7. 2009, 19:13

Re: [Mechaniky]Hranice, Char, Sudba, ZS

Příspěvek od Charles » 18. 4. 2012, 20:56

To se dá ošetřit tím, co se k té ZS v obecné části napíše - že je to vhodné použít jen tehdy, pokud dotyčná postava sama dosud aktivně skřety napadala, jak se to má ve fikci popsat apod.

Uživatelský avatar
Charles
Příspěvky: 3628
Registrován: 21. 7. 2009, 19:13

Re: [Mechaniky]Hranice, Char, Sudba, ZS

Příspěvek od Charles » 26. 4. 2012, 22:55

Nechci dělat ukvapené závěry, ale po dnešním testování mám pocit, že vytvořit smrtelně nebezpečnou sólopotvoru je v systému skoro nemožné. Samozřejmě jiná bude situace, když postavy budou např. procházet podzemí a do konfliktů půjdou vyčerpané z těch předchozích. Přesto si sem poznamenám pár nápadů, jak sólisty zdrsnit:

- Oživlou horu kombinovat s Kamennou kůží
- více využívat Nelidskou rychlost a kombinovat ji s nadáním či Zhoubou (aby rozsáhlé akce mohla dělat s manévrem)
- více využívat Rodovou zbraň (dávat ji i na přirozené zbraně - drápy, ocas atd., na puklíř, možná dokonce na štít?)
- více využívat Válečného tanečníka
- více dávat potvorám štíty do popisu
- nějaké ZS, co by postavám vysávaly zdroje
a) za určitých okolností spustí akce potvory nebo akce postav akci prostředí namířenou proti postavám (viz např. u Kamenné sochy Odštěpky)
b) všechny (nebo některé) akce proti potvoře jsou náročné (to by mohlo být defaultně u Prastarých, něco jako "Roven bohům", přičemž mezi Prastaré by se dal zařadit i veleobr a Kostěj)
- více dávat do popisu potvor, co mají mistrovství, nápady na akce, kterými si budou velmi lstivě generovat Výhodu
- umožnit potvorám kombinovat při manévru (velmi) lstivě zvýšení Ohrožení soupeři s jeho snížením sobě, případně získáním Výhody?
EDIT: - kdo nemá mistrovství, tomu dát zběhlost?

P.S.: Jak nakonec dopadla ta Živá vlna? Testerům jsme neposílali, v popisu skřetů není rozvedená - máme nějaký závěr?

Uživatelský avatar
Pieta
sofistikovaný troll
Příspěvky: 12312
Registrován: 6. 9. 2006, 18:08
Bydliště: Praha, ale původem jsem z Hostivaře
Kontaktovat uživatele:

Re: [Mechaniky]Hranice, Char, Sudba, ZS

Příspěvek od Pieta » 27. 4. 2012, 09:01

Možná by taky pomohlo narovnat zdroje, které mají k dispozici drsné sólopotvory, a postavy.
Začínající postava se zdroji 5/5/5 za úplně ideální situace dokáže ze sebe vymačkat, včetně jizev, až 60 zdrojů.
V praxi to samozřejmě nikdy tolik nebude, tipoval bych, že tak třetina až polovina - to ale pořád znamená, že v rámci čtyřčlenné skupinky jsou do boje schopní donést tak 80-110 zdrojů.
Cicho żono, deszczyk padał, ja nie słyszał kto to gadał.
Cicho żono, deszczyk rosił, ja nie słyszał kto to prosił.

Uživatelský avatar
Charles
Příspěvky: 3628
Registrován: 21. 7. 2009, 19:13

Re: [Mechaniky]Hranice, Char, Sudba, ZS

Příspěvek od Charles » 27. 4. 2012, 12:34

Jo, ale já nechci natahovat konflikt, ten už je tak na hranici únosnosti podle našich testů (1,5 - 2 hod na konflikt). Propto bych radši brutálněji zvyšoval Ohrožení postavám nebo jim vysával zdroje různými způsoby.
Mimochodem se biju do hlavy, že jsme postavám nedali do začátku (v pravidlech tak často omílaný) tucet zdrojů...

Uživatelský avatar
Charles
Příspěvky: 3628
Registrován: 21. 7. 2009, 19:13

[Mechaniky]Zvláštní schopnosti

Příspěvek od Charles » 4. 5. 2012, 10:04

Do tohoto tématu jsem přemístil vše, co souvisí se zvláštními schopnostmi nestvůr. Nabyl jsem dojmu, že toto téma je do značné míry samostatné a oddělené o problematiky Charakteristika/Sudba/Hranice.

Uživatelský avatar
Maugir
Příspěvky: 978
Registrován: 13. 8. 2011, 01:20

Re: [Mechaniky]Zvláštní schopnosti

Příspěvek od Maugir » 9. 5. 2012, 22:02

Určitě a já zrovna nadhodím problém: U zvířat jsem byl přesvědčen, abych jejich bystré smysly vyjádřil nějak mechanicky. Schválně, kolik nemrtvých má Noční oči (najdete u trpaslíků), nebo Bystré smysly (vycítění živých). U svých a E2 výtvorůjsem noční vidění přízraků bral za tak samozřejmé, že jsem na to zapomněl (přišlo mi to jasné z fikce, což ale u těch zvířat je také), takže by asi bylo dobré to porozdávat a zaplácnout tak u většiny potvor další řádek (a projít si i lidi, zda někteří nemají mít Bystré smysly (psohlav? polkan?).
Obrázek

Uživatelský avatar
Charles
Příspěvky: 3628
Registrován: 21. 7. 2009, 19:13

Re: [Mechaniky]Zvláštní schopnosti

Příspěvek od Charles » 10. 5. 2012, 09:13

Zkrácení bude nutné.Zvážil bych zrušit Noční oči a zavést jen jedinou ZS Bystré smysly, která bude popsaná v obecné části a do závorky dát buď konkrétní smysly
Bystré smysly (zrak, sluch)
nebo jiný upřesňující údaj
Bystré smysly (vycítění živých)
Samozřejmě u zraku asi ten noční bude třeba nějak odlišit od ostrého. :think:

Uživatelský avatar
Charles
Příspěvky: 3628
Registrován: 21. 7. 2009, 19:13

Re: [Mechaniky]Zvláštní schopnosti

Příspěvek od Charles » 10. 5. 2012, 20:59

Charles píše:Aktuálně se mi honí v hlavě hodně velké zdrsnění + rozšíření/zúžení kategorie Prastarých. O co jde?

Zdrsnění: Máme problém udělat fakt silné nestvůry, co by byly unikátní (osamocené) a přitom představovaly problém pro družinu dobrdoruhů na vyšších úrovních, natožpak pro armádu. Zdrsnění Prastarých na tuto úroveň by muselo být brutální - něco jako charakteristika vždy 6; Sudba = nejvyšší hranice + 24; ZS, které útoky na ni dělají automaticky náročnými a umožňují jí dělat protiakce bez vynaložení akce či něco podobného... (možná by to mohlo být kombo několika ZS popsané v úvodu, na které se by se v kolonkách jednotlivých nestvůr jen odkazovalo v podobě ZS s názvem Prastarý, která by se samozřejmě doplnila dalšími ZS charakteristickými pro toho kterého Prastarého)
Ještě mě napadlo něco jako "hejno naopak" - všechny nehráčské postavy se v boji s Prastarým řeší jako jeden tvor s jednou akcí.

Zamčeno

Zpět na „(soukromé) Bestiář DrD2“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host