[Mechaniky] Zvláštní schopnosti

Uživatelský avatar
Charles
Příspěvky: 3628
Registrován: 21. 7. 2009, 19:13

Re: [Mechaniky] Zvláštní schopnosti

Příspěvek od Charles » 5. 9. 2012, 21:16

Tak co to pojmout jako přirozené zbraně na magii? Konec konců, normální zbraně také nejsou na všechny druhy tělesných konfliktů...

Uživatelský avatar
Maugir
Příspěvky: 978
Registrován: 13. 8. 2011, 01:20

Re: [Mechaniky] Zvláštní schopnosti

Příspěvek od Maugir » 5. 9. 2012, 21:56

To je problém, protože s magií nemám narozdíl od vyjednávání osobní zkušenost :wink: Asi nedám dohromady nic, co by dávalo smysl a zároveň se do toho nevešel kdejaký upatlaný svitek nebo klacek vydávaný za hůl (líbí se mi Tvá kategorie "Postup", ale grimoár už je podle mě moc lacině získaný manévr na magii):

rod (přesně) - dcera vody, syn větru, ďáblovo sémě, ... //rusalčin vlas (propojení s vodou) apod.
mysl (mocně) - vnitřní zřídlo, fanatická víra, ... // omamná látka ze speciálních přísad apod.
smlouva (lstivě) - brána snů, pomoc zásvětí, úpis démonům... //prsten, v němž je lapena duše ohnivce (smlouva s ohněm) apod.
Obrázek

Uživatelský avatar
Charles
Příspěvky: 3628
Registrován: 21. 7. 2009, 19:13

Re: [Mechaniky] Zvláštní schopnosti

Příspěvek od Charles » 6. 9. 2012, 09:29

Kousl jsem se a nedokázal jsem psát dál,dokud to nebudu mít vyřešené. Udělal jsem spoustu úvah v rovině fikce i mechanik, které nemám čas sepsat, tak když tak až v odpovědi na Tvé komentáře a výhrady. Aktuálně jsem s tím spokojen, jen mě mrzí slabá vazba mezi přirozenými a umělými zbrojemi pro vyjednávání. Ale to je daň za dodržení některých jiných zásad, které jsem si stanovil.

K "levnosti" grimoarů apod.:
- snažil jsem se to omezit nezvyklostí či stářím
- je to relativní - zběhlost na obor magie Ti dá posílený alchymistický elixír za (2+3) suroviny

Uživatelský avatar
Maugir
Příspěvky: 978
Registrován: 13. 8. 2011, 01:20

Re: [Mechaniky] Zvláštní schopnosti

Příspěvek od Maugir » 6. 9. 2012, 11:25

Také jsem nad tím včera dost přemýšlel, ale všechno, co jsem vymyslel, se mi zdálo neintuitivní, příliš abstraktní a ne zcela koherentní. Ten dokument vypadá v pohodě, ale i tam jsou vidět některé zádrhely - podmanivý hlas není řeč? To je dost matoucí a nebýt zažraný fanoušek, kterého baví pronikat k jádru a zákonitostem hry, asi bych se to vůbec nepokoušel pochopit. Stejně tak bych si asi řekl "Být dcerou vody je pomůcka? WTH!"
Na jednu úvahu zeptám: proč jsi vyměnil poměrně jasný vzhled za ne zcela jasný dojem? S tím vzhledem jsem ty kategorie dokázal chápat jako disjunktní, s dojmem už podle mne bude dělat problémy jejich průnik (dojem z řeči, dělá dojem gesty) - což dokazuje např. ten podmanivý hlas.

Jinak je vidět, že sis s tím dal opravdu spoustu práce, a ta tabulka tomu dodává hodně na přehlednosti. Zatím můžu říct, že štíty a zbroje jsou pro mne bez problémů, u zbraní mám pocit, že ty kategorie nejsou úplně jasně vymezené, ale rozhodně je to na dobré cestě.

EDIT.: Když si to pročítám znovu, tak jsem s tím vlastně spokojen. Možná jsem byl až moc kritický, vzhledem k časovým možnostem je to výborné. Nechme to zatím tak, jak to je a když nás něco napadne, můžeme zasáhnou, když ne, tak tohle stačí dost dobře. SCHVALUJI!
Obrázek

Uživatelský avatar
Charles
Příspěvky: 3628
Registrován: 21. 7. 2009, 19:13

Re: [Mechaniky] Zvláštní schopnosti

Příspěvek od Charles » 6. 9. 2012, 15:19

Úvodní kapitola odeslána bez přirozených zbraní (na dropboxu i poslední změny).

V dokumentu o zbraních jsem udělal ještě drobné zásahy - mrkni prosím na dropbox. Pokud je odsouhlasíš, vlož jej prosím s odouhlasenými změnami a odstraněnými komentáři do dikuze k Mistrům a vysvětli klukům:

- že jsme nuceni to v Bestiáři řešit, protože kdyby se zavedly umělé zbraně pro hrdiny a nezavedly přirozené pro Bytosti, vznikla by nerovnováha
- že tedy chtě nechtě v Bestiáři hodně věcí určíme
- že mají cca týden na diskuzi, protože Bestiář se blíží k odevzdání, tak ať tomu dají absolutní prioritu

Díky, já budu dnes do večera pryč...

Uživatelský avatar
Maugir
Příspěvky: 978
Registrován: 13. 8. 2011, 01:20

Re: [Mechaniky] Zvláštní schopnosti

Příspěvek od Maugir » 6. 9. 2012, 15:39

Myslím, že teď je to skvělé. Jo, tabulky, to je moc dobrá věc, a Dračímu Doupěti prostě svědčí;)

Autoritu bych nechal jen Autoritou, čím kratší, tím víc místa to šetří:)
Obrázek

Uživatelský avatar
Charles
Příspěvky: 3628
Registrován: 21. 7. 2009, 19:13

Re: [Mechaniky] Zvláštní schopnosti

Příspěvek od Charles » 12. 9. 2012, 14:34

Návrh textu k přirozeným zbraním. Snažil jsem se být maximálně stručný.
Přílohy
01_Přirozené zbraně.doc
(28 KiB) Staženo 3 x

Uživatelský avatar
Maugir
Příspěvky: 978
Registrován: 13. 8. 2011, 01:20

Re: [Mechaniky] Zvláštní schopnosti

Příspěvek od Maugir » 12. 9. 2012, 14:49

Nemám námitek. Snad jedině "návody, které poskytují"-> "návody poskytující", pokud by ses chtěl vyhnout opakování zájmena "který" (Na tom místě je vidět, že sis dal práci, aby se neopakovala slova). A v posledním odstavci "slova, které" -> "slova, která". Jinak mi to připadá pěkně a pochopitelně vysvětlené:)
Obrázek

Uživatelský avatar
Charles
Příspěvky: 3628
Registrován: 21. 7. 2009, 19:13

Re: [Mechaniky] Zvláštní schopnosti

Příspěvek od Charles » 13. 9. 2012, 08:41

Ještě poslední dotaz - měly by podle tebe proti magii mysli/zvířat/budoucí magii netvorů dávat slevu "Ochranná aura" (takže magie hezky pohromadě, žádné složitosti) nebo Nervy z oceli, příp. Všemi mastmi mazaný (takže to fikčně propojit s nějakým druhem psychické odolnosti daného tvora)?

Uživatelský avatar
Maugir
Příspěvky: 978
Registrován: 13. 8. 2011, 01:20

Re: [Mechaniky] Zvláštní schopnosti

Příspěvek od Maugir » 13. 9. 2012, 15:55

Nechal jsem si chvíli na promyšlení a nakonec soudím, že v pravidlech pro vypravěče bychom měli upřednostňovat jednoduchost. Přestože mě láká říct, že například Nervy z oceli dávají slevu při odolávání jakémukoli strachu (přirozenému či magickému), jsem si také vědom, že není dobré, aby se ZS překrývaly (může vytvářet zmatek) a ani vyjmutí magického strachu z Ochranné aury by se neobešlo beze zmatků.

Takže za mne nekomplikovat to.
Obrázek

Uživatelský avatar
Charles
Příspěvky: 3628
Registrován: 21. 7. 2009, 19:13

Re: [Mechaniky] Zvláštní schopnosti

Příspěvek od Charles » 13. 9. 2012, 17:11

Myslel jsem to jako vyjmout Magii mysli a dát ji BUĎ k Nervům z oceli NEBO Všemi mastmi mazanému. Ale fakt to bude lepší nekomplikovat ani takto.

Uživatelský avatar
Maugir
Příspěvky: 978
Registrován: 13. 8. 2011, 01:20

Re: [Mechaniky] Zvláštní schopnosti

Příspěvek od Maugir » 13. 9. 2012, 17:55

Aha, tak dlouho jsem se nad tím rozmýšlel a přitom jsem ani správně nepochopil otázku :>:o/ Mohl jsem mít jednodušší rozhodování. Pokud by proti magii mysli nepůsobila Ochranná aura bylo by to neintuitivní (ačkoli se správným vysvětlením by to šlo [působí jen proti magii živlů]). Pokud by se dalo lépe odalat magickému strachu se Všemi mastmi mazaný než se Železnou vůlí bylo by to taky neintuitivní. A kdyby se s Železnou vůlí dolo zabránit magickému odhalení lži, zatímco s Všemi mastmi mazaný ne, také by to podle mě vyvolávalo zmatky.
Obrázek

Uživatelský avatar
Charles
Příspěvky: 3628
Registrován: 21. 7. 2009, 19:13

Re: [Mechaniky] Zvláštní schopnosti

Příspěvek od Charles » 14. 9. 2012, 09:01

Jasně, souhlas. Jirko, mrkni ještě na záhlaví této diskuze - je tam ještě pár poznámek k zapracování, které jsi možná přehlédl. Jsem vůl, že jsem tohle všechno nedal na jedno místo...

Uživatelský avatar
Maugir
Příspěvky: 978
Registrován: 13. 8. 2011, 01:20

Re: [Mechaniky] Zvláštní schopnosti

Příspěvek od Maugir » 14. 9. 2012, 20:54

Ha, chybička se vloudila, ale myslím, že to není tak tragické. Nějaké nezranitelnosti máme a nějaké ještě můžeme dodat. Duševní/Vlivové zbroje jsem porozdával v míře, které se mi jevila rozumná (viz vedlejší téma či Rozvrstení schopostí.docx), když jsem dělal soupis ZS, zdálo už se mi nezastavitelných tolik bytostí, že jsem přidal snad jen jednu při procházení Nemrtvých (z fikčního popisu), rozsévače jsem se sanžil sjednotit.
Bystré smysly jsem zcela náhodně přidělil Ludkovi (viz lidé_v02a), abych ho odlišil od permoníka, který má noční oči. Jinak mě nenapadá nikdo, u koho by to bylo výrazně přínosné (spíš už bych se bál přeplácání).

:arrow? Triumfální odchod jsem ignoroval, protože mi přišlo, že už jsme ho nahradili rozsévačem (odchod bytosti způsobí něco nepěkného), takže jsem o něm ani do hloubky nepřemýšlel, nicméně uvedu hyotetický příklad:

Pět kultistů a dva pavouci vs. družina. pět kultistů umírá, Sudba pavouků se navyšuje o (dejmetomu) 5x6=30 bodů. Má průvodce šanci Sudbu smysluplně využít? pokud ne, k čemu mu ZS je? Kultisté i uctívači jsou hromadné bytosti, může jich být třeba i 10, Sudba postupně vzroste o 60... A to je nedobré.
Krom toho, že to vlastně je trestání hráče za úspěch, které je třeba vždy dobře rozmyslet, si myslím, že tenhle úkol už plní lépe Živá vlna. Když už triumfální odchod, tak ne celou sudbu, ale 1bod ( jinak nedej bože, že by se Kultistou Zlaté paní stal veleobr). A navíc se toho trochu bojím proto, že jsme to netestovali a tím pádem to může mít skrytý háček, který není vidět na první pohled.
Obrázek

Zamčeno

Zpět na „(soukromé) Bestiář DrD2“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host