Obálka a ilustrace

Zamčeno
Uživatelský avatar
Charles
Příspěvky: 3628
Registrován: 21. 7. 2009, 19:13

Obálka a ilustrace

Příspěvek od Charles » 20. 3. 2012, 09:38

Na dropboxu máte pdf s ilustracemi k části Zvířata (zasazení do textu je pouze příkladmé). Dále jsem tam hodil novou verzi obálky. V tomto tématu můžete projevit své názory, výhrady, postřehy.
Markuse jsem již požádal, aby nám Rimba přidal sem do členů, aby tady mohl přímo reagovat.

Uživatelský avatar
Maugir
Příspěvky: 978
Registrován: 13. 8. 2011, 01:20

Re: Obálka a ilustrace

Příspěvek od Maugir » 23. 3. 2012, 12:02

:arrow? Obálka
Oproti minulé verzi je toho mnoho vylepšeného:
- levá ruka obra (z jeho pohledu) působí anatomicky správněji
- úžasné pozadí, které vytváří moc pěknou atmosféru
- díky nasvětlení lépe vynikají obrovy rysy a struktura povrchu jeho kůže
- pěkná sekera místo klišoidního meče (osobní preference, nic objektivního:))
- parohy, které to moc pěkně ozvláštňují a dodávají (jak říkal Charles) pohanský nádech.

ALE!
ještě to - je mi líto - není úplně ono. Je to ilustrace na obálku, což mění nároky: nejde ani tak o to, aby to bylo pěkné, jako o to, aby se o to zaseklo bloudící oko.
- Největší problém je podle mne ten, že má obr stejnou barvu jako pozadí. Na obálce Bestiáře k DrD+ je skvělá ilustrace, která na první pohled zaujme kontrastem - dvě černé (tmavé) postavy na rudém pozadí. Je mi jasné, že rudý obr by se v tom krásně lyrickém zimním lese neschoval. Ale navzdory vší logice právě to potřebujeme! Aby byl jako pěst na oko, která zákazníka udeří a přitáhne pozornost. Mimikry, přirozené a logické zbarvení kůže apod. musí jít stranou (nelíbí se mi to, ale je to tak).
- Luk, který upustil chycený válečník, jsem našel jen díky tomu, že jsem z předchozí verze věděl, že tam je. Možná je to záměr, jak soustředit pozornost na obra? V tom případě by to asi bylo v pořádku, ale stejně bych ten luk možná udělal robustnější.
- Parohy tomu dodávají šmrnc, přesto mi na nich něco nesedí. Úplně nejdřív jsem si myslel, že je to tím, že se mi pro takového velikého tvora zdají příliš subtilní. Teď si nejsem jist, zda mi spíš nevadil způsob, jakým mu vyrůstají z hlavy - ten přechod mezi hlavou a parohem je zvláštní - chybí mi tam pučnice a růže (nebo jsou tak nevýrazné, že nejsou patrné) a možná bych je posunul více dopředu, k čelu.
(Zajímavost k parohům - buď přišel sníh brzy na podzim, nebo se paroží obrů se řídí jinými zákonitostmi než paroží jelenovitých, kteří je před zimou shazují. Ale to nevadí, jen jsem si tuhle zmínku nemohl odpustit. Parohy jsou rozhodně skvělý nápad a zimní atmosféra též!)

Abych jen nehaněl, musím říct, že nový obrázek je fakt skvělý. Oproti předchozí verzi se mi líbí určitě víc. Jako ilustraci do knížky bych to bral všema deseti. Ale na tu obálku to chce vážně nějaký kontrast, který zákazníky praští do očí. Červeného obra. Žlutého obra. Nějakou šílenou barvu, nehledě na logiku - ta se neprodává.
(Ačkoli, možná by stačil i hnědý obr, který by se přírodním zákonům moc neprotivil - myslím, že se mi paroží značně líbí i proto, že svou barvou na modrém pozadí krásně vyniká a přesně to po obrovi chceme.)

:arrow? zvířata - celkově by se hodilo utřídit pořadí podle abecedy.
- Úvodní obrázek je fajn. Líbí se mi medvěd, skály, smrčiny, potok - mimochodem vždycky jsem obdivoval, když někdo dokáže namalovat věrohodně vodu. Jediné, co mi trchu nesedí, jsou dva obloukovité obrysy, které vystupují z oblak těsně pod horním okrajem obrázku. Chápu-li to správně, má jít o siluety vršků hor (což je moc pěkná idea), nicméně vzhledem k členitosti skal, které vidíme v přední části pozadí, se mi nepozdává jejich téměř dokonalý, nenarušený oblouk - netvrdím, že ty hory musí být nějak zubaté, ale zkusil bych dodělat pár drobných nerovností, které by narušovaly fádní tvar a dělaly z anonymního oblouku Horu (je to problém především levého oblouku, v pravo jakási členitost je, možná tam dokonce splývá více hřbetů do jedné siluety).

- Jelen je fajn. Pozadí evokuje prosvětlený les, tráva, v níž stojí působí věrohodně. Jediná chybka - levé ucho (z jeho pohledu) se mi zdá výrazně větší než pravé (na fotce, podle které jsi to kreslil, to tak vypadá taky, ale buď je to optický klam, nebo anomálie a ani jedno z toho bych do Tvé kresby nepřenášel). Nebo se mi to jen zdá? Co na to Vy ostatní?

- Kočka jednoduše skvělá, opět se mi líbí pozadí.

- Krysa je taky v pohodě, sice se mi zdá, že ta, která na nás hledí přímo má opět jedno ucho trošku níž než druhé (i když započtu natočení hlavy), ale nijak moc mi to nevadí, působí správně roztomile;)

- V koních se nevyznám, takže to přejdu s tím, že obrázek se mi líbí

- Liška vypadá jako liška, což je dobré. Jen nemhu v obrázku najít pravou přední a pravou zadní končetinu - záměr?

- Netopýři vynikající. skvělý nápad, který to u mě vyhrál na celé čáře. Nadšení.

- Prase je pěkné, kly na mě sice působí naddimenzovaně, ale nakonec, proč ne;) Ovšem mám dojem, že dolní špičáky (ty větší; páráky), by měly být před horními špičáky (těmi menšími, klektáky).

- Zmije je úžasná.

- U štiky mám pocit, že se z párových ploutví staly nepárové (hlavně u té prsní je hodně vidět, že na druhé straně těla něco chybí), ale jinak mě potěšilo, že vypadá jako štika:)

- Zubr celkem dobrý.

- Želva působí pěkně, ale nevypadá, že by měla na hřbetním krunýři jen třináct štítků;) Opět chválím pozadí, dodává atmosféru.

Celkově s obrázky velká spokojenost, jen je škoda, že plošně nepokrývají tu půlstránku, jak bylo v plánu. A rád bych se na to ještě mrknul seřazené tak, jak to pak skutečně bude (tj. asi podle abecedy).
Obrázek

Rimbo
Příspěvky: 35
Registrován: 4. 5. 2010, 16:19

Re: Obálka a ilustrace

Příspěvek od Rimbo » 23. 3. 2012, 15:52

Zdravím všechny, předně velké díky Maugirovi za postřehy...

teď jednotlivě:
Obálka - na to ukotvění paroží se ještě podívám. Toto samozřejmě není finální verse ale koncept, který nabízím k posouzení. Takže parohy ještě upravím. Co se týče barvy obra: Můžu ho udělat barevného ale! opravdu to tak chcete? Respektive dohodli jste se jako tým na tom že obálka má být podřízena reklamnímu duchu i ve vztahu k nereálnosti? Pokud ano nemám s tím problém. Charlesovi jsem slíbil, že obálku /jakož i všechny ilustrace/ předělám tak abychom byli spokojení všichni. Takže jestli mi to odsouhlasíte vynasnažím se...

Medvěd - ty oblouky jsou error. Teď jsem si toho všiml. Občas se to stává při convertu když maluješ ve více vrstvách a pracuješ s "lazurou" vrstvy se nestandartně sjednotí. Doupravím.

Jelen - mrknu na to. Držel jsem se předlohy. Ale není problém upravit.

Kočka - díky

Krysa - upravím bude-li problém.

Liška - ještě na to mrknu, původní záměr bylo udělat kočku a lišku splývající s pozadím, jelikož jsou to rychlá zvířata využívající plně své prostředí, a není proto snadné je najít/vidět. Ale to byl jen nápad.

Štika - prohlédnu, dodělám.

Želva - to samé. Pozadí můžu rozšířit pokud bude zájem, toto jsou jen koncepty usazení v textu, některé ilustrace můžeme udělat větší, nebo domalovat pozadí. Uvidíme jak se na to budou tvářit ostatní. Díky za info...

Uživatelský avatar
Maugir
Příspěvky: 978
Registrován: 13. 8. 2011, 01:20

Re: Obálka a ilustrace

Příspěvek od Maugir » 23. 3. 2012, 16:50

Rimbo píše:Můžu ho udělat barevného ale! opravdu to tak chcete? Respektive dohodli jste se jako tým na tom že obálka má být podřízena reklamnímu duchu i ve vztahu k nereálnosti?
Ještě úplně všichni jsme se na tom nedohodli, tohle vyjádření je za mě a dovolím si tvrdit, že i za Charlese (včera jsme se o Tvých ilustracích bavili :wink: ). Asi tak: normálně by se mi obr líbil svou barevností tak, jak je teď. Ale na obálce bych se toho bál. Obálka k pravidlům DrD II se mi moc nelíbí - není to můj styl, narozdíl od Tvých ilustrací - ale na první pohled zaujme a zároveň úplně neodpudí, což je přesně kýžený efekt.
Věřím tomu, že Tvoje obálka bude hezká, i když bude křiklavá. A jestli si mám vybrat mezi uvěřitelnou obálkou, která se přehlédne, a šílenou obálkou, která trkne zákazníka mezi oči, volím druhou možnost. Když už do toho všichni (včetně Tebe) investujeme čas, případně Bouchi peníze, tak ať se to aspoň trochu prodává... A uvěřitelné obrázky můžeš mít koneckonců uvnitř, budem jedině rádi:)

Ale ještě počkejme, co na to E2:)
Obrázek

Uživatelský avatar
Charles
Příspěvky: 3628
Registrován: 21. 7. 2009, 19:13

Re: Obálka a ilustrace

Příspěvek od Charles » 23. 3. 2012, 21:30

Pokud jde o obálku, Maugir to vyjádřil dobře. Za sebe ještě dodám:

- Levá obrova ruka - podařilo se velmi vylepšit dlaň, ale anatomicky mi stále nesedí rameno - připadá mi "jaksi divně umístěné" (zřejmě příliš blízko hlavy a příliš vysoko, ale to je jen můj laický odhad) stejně jako mi přijde divné z toho vyplývající prohnutí horní části paže (mezi ramenem a loktem)

- Parohy jsou velmi cool nápad, jsem všemi deseti pro, ale to napojení na hlavu to opravdu shazuje. To, co by i tak bylo na obrovi nezvyklé, je díky tomu už příliš divné. Měly by mít ty růžice či jak se tomu říká a měly by jít malinko víc z čela.

- Když si porovnám předchozí a novou verzi, tak nové pozadí je určitě zajímavější, obr má lépe prokreslené obě dlaně, jeho obličej jako ústřední motiv více vystupuje z obrázku atd. Bohužel některé věci jsou naopak horší. Především obr i bojovník schovaný za kamenem byli v původní verzi kompaktní figury - teď jako by se skládali z více různordých částí, což podle mě vrhá obrázek do chaosu - těžko se rozlišuje mezi částmi figury a částmi pozadí. Tento dojem ještě podporuje detailně prokreslená pravá obrova dlaň, která tak k sobě táhne část divákovy pozornosti, jež by měla být věnována obrově hlavě. Bojovník za kamenem v původní verzi mnohem lépe kontrastoval se svým pozadím. Celkově to světlo zprava mi přišlo v původní verzi přirozenější a příjemnější.

Abych řekl pravdu, strašně rád bych viděl, co by to udělalo, kdybys v původní verzi pouze opravil obrovy ruce, přidal mu ty parohy a vytáhl ho z pozadí tím, že by měl výrazně jiný barevný odstín (nazelenalý, načervenalý, nafialovělý)...

EDIT:
K jednotlivým ilustracím ke zvířatům - celkově jsem nadšen, tady už budu psát jen výhrady:

medvěd - super, i když atmosférou se mi víc líbí ten bivoj (pro ostatní: je nově na dropboxu), asi bych tu nicméně nechal medvěda a bivoje dal do obecné části
jelen - je užší než půl stránky a my si nemůžeme dovolit udělat náhle jeden sloupec textu širší - chtěl bych ho vidět zvětšeného tak, aby byl zasázený na půlku strany
kočka - při tisku horzí splynutí s pozadím, musíš ji z něho vytáhnout i za cenu snížení dojmu rychlosti
krysy - ta samostatná hlava se bude muset výrazně zvětšit, aby to celkem zabralo půl stránky, rád bych to viděl, jak to bude vypadat zvětšené
kůň - levá přední noha se mi nezdá anatomicky správně ohnutá, celkově přední nohy jsou jaksi krátké, levou zadní by bylo třeba vytáhnout z pozadí a kůň má podle mě moc tlustý krk
liška - stejně jako kočka
netopýři - geniální
divočák - ten vpředu působí děsně vyjeveně a dobrácky a ty klektáky má divně v hubě uspořádané, ten vzadu má prapodovně uspořádané nohy, což způsobuje, jako by měl hlavu příliš vpravo (ve skutečnosti má podle mě být druhá noha zleva zadní a nikoliv přední)
vrána - má trochu zvláštní oko a trochu nijaké pozadí - ta druhá vrána je tam super, ale nějaké cáry mraků nebo zatažená temná obloha by možná podpořily atmosféru. Taktéž bude třeba zvětšit, aby zabrala půl stránky - rád bych viděl.
zmije - skvělá (byť jde spíš o koncept bez pozadí), zkus ji opět v sazbě zvětšit nebo doplnit další zmijí (jako jsou udělané např. krysy, netopýři apod.)
štika - skvělá
zubr - hezký, ale opět se blíží spíše konceptu bez pozadí
želva - velmi atmosférická, ale půl strany asi nezabírá, což?

Uživatelský avatar
Charles
Příspěvky: 3628
Registrován: 21. 7. 2009, 19:13

Re: Obálka a ilustrace

Příspěvek od Charles » 24. 3. 2012, 00:07

Rimbo, poptával jsi mailem další náměty. Dokončené části knihy Ti budeme posílat postupně každý měsíc. Ale už teď můžeš malovat:

- úvodní celostránkovky k jednotlivým částem (bestiář z pravidel pro inspiraci jsem Ti posílal)
- ilustrace k úvodní obecné části, kde můžeš použít jakékoliv nestvůry z pravidel, bestiáře či jiné (v duchu atmosféry DrDII) a kde by se určitě hodily motivy jako:

útěk a pronásledování
léčka, past
hádka nebo jiný vypjatý sociální konflikt
strach z netvorů či nemrtvých
zranění či smrt druha

Uživatelský avatar
Ecthelion
Moderátor
Příspěvky: 9797
Registrován: 13. 7. 2004, 14:19
Bydliště: Brno/Rezno
Kontaktovat uživatele:

Re: Obálka a ilustrace

Příspěvek od Ecthelion » 24. 3. 2012, 10:00

Ahoj Rimbo!

Zkusím taky dát dohromady nějaké podněty. Tentokrát, to zkusím víc globálně, k jednotlivým ilustracím se už vyjádřili kolegové, tak už to pitvat nebudu, radši zkusím několik obecných tipů:

Objemy - snaž se víc přemýšlet v 3d prostoru a uvědomovat si, že kreslíš trojrozměrné scény a objekty. Na mnoha místech (zejména u zvířat) mi přijde, že slepíš a překreslíš několik fotoreferencí, ale prostorovost těch věcí dostává na frak. Nepřemýšlej nad tím tak, že přetahuješ 2d referenci, ale že kreslíš reálné prostorové objekty.

Práce s plány - Tohle ještě bude ještě souviset s posledním bodem kontrastu, ale přijde mi, že bys mohl ještě víc zapracovat na rozdělovaní scén a vytahovaní objektů (to se konec konců týká i té obálky). Ty objekty mají tendence splývat s pozadím (tedy neříkám, že to je problém všech těch ilustrací, ale na několika se to opakuje). Problém je, že všechny plány a prvky ve scéně kreslíš stejně. Nauč se k různým plánům přistupovat jinak - v jiné barevnosti, s jiným kontrastem, jinou mírou detailu i třeba stylem kresby.

Charakternost - Když se na ty obrázky podívám, tak to na mě působí jako "ušmudlaná černobílá fotka" - což mě moc nerajcuje. Asi bych rád viděl víc osobitosti, stylizace, rozmáchlejšího využití štětců, nějaké stopy nástroje. Možná stylizaci... nevím (tohle je nejsubjektivnéší část ze všech). Asi bych se inebál a použil nejjednodušší cheat a přidal nějaké textury (ale tedy fakt jenom decentně).

Kontrasty - Tady máš taky někde zakopanou botu. Když se na většinu těch ilustrací podívám s přivřenýma očima, tak vidím černočernou tmu. Jsou prostě příliš tmavé, i když používáš celou kontrastní škálu, tak 80% obrázku je prostě přepal do černa, snaž se využívat i střední šedou. Vždycky si zkus celý obrázek rozostřit, a pokud ten obrázek nebude čitelný i po rozostření, tak děláš něco špatně.

Jinak to samozřejmě ber jako osobní podněty, ty ilustrace jsou výborné.

Btw. v čem to kreslíš, ve Photokrámu?
"Stay firm and die hard!" Colonel-Comissar Ibraim Gaunt, Tanith First-And-Only
Obrázek

Rimbo
Příspěvky: 35
Registrován: 4. 5. 2010, 16:19

Re: Obálka a ilustrace

Příspěvek od Rimbo » 24. 3. 2012, 15:17

Zdravím všechny,
předem dík moc za zpětnou vazbu.

Charles:
- k té obálce to ještě všechno promyslím dodělám varianty, a budem pokračovat dál, nakonec se dopracujeme ke zdárnému konci - mějte ve mě důvěru, udělám maximum...

ad jednotlivé ilustrace - vezmu vše na vědomí - předělám, zvýrazním, dotvořím.

E2:
- díky za podmětné rady. Určitě je beru v potaz.

Objemy: zkusím co s tím udělají ty kontrasty, vytáhnu stíny atp. Zvýrazním prostor.

Plány: Mrknu na ně. Ale myslím že hlavní problém bude v kontrastech. Textury nechci používat. 20 let studuji malbu a kresbu a tohle mi nevoní. Vymyslím to jinak ale díky za radu.

Kreslím v Painteru - old version. Vnímám ho jako lepší feeling samotné malby než photoshop. Ještě jednou díky všem za podněty a vyjádření.

Rimbo
Příspěvky: 35
Registrován: 4. 5. 2010, 16:19

Re: Obálka a ilustrace

Příspěvek od Rimbo » 13. 4. 2012, 12:51

Ad Skřeti:
žádám všechny členy týmu o vyjádření: Chcete odilustrovat každý druh skřetů zvlášť v jejich přirozeném a nejtypičtějším stavu (bojovník, kovář, šaman, atp.) nebo udělat celostránkovou ilustraci se všemi hromadně?

Já myslím, že by bylo věcnější udělat jednotlivé ilustrace čímž se naznačí různorodost jednotlivých ras/druhů a zároveň vyniknout shodné rodové znaky. Ale přizpůsobím se demokraticky zvolenému provedení.

PS. neumím si dost dobře představit celostránkovou ilustraci, která by fungovala kompozičně a zároveň prezentovala, všech jednotlivýc 6-8 druhů v jejich typickém prostředí, atp. Mějme na paměti, že ilustrace jsou černobílé což různorodosti nepřidá, konkrétně na stejném pozadí jedné ilustrace už vůbec.

Dík za info

PPS: Je nmožnost udělat oboje. Celostránkovku i jednotlivky... Je to trochu velikášské řešení ale zvládnem to...

Uživatelský avatar
Charles
Příspěvky: 3628
Registrován: 21. 7. 2009, 19:13

Re: Obálka a ilustrace

Příspěvek od Charles » 14. 4. 2012, 16:24

Já jsem pro jednotlivé kousky. A nebo vybrat jen jeden druh a pro ten udělat celostránkovku. Co myslíte?

Uživatelský avatar
Maugir
Příspěvky: 978
Registrován: 13. 8. 2011, 01:20

Re: Obálka a ilustrace

Příspěvek od Maugir » 15. 4. 2012, 10:53

Maugir v tématu o lidech píše:A ještě mně napadlo, že ke skřetům by mohlo být šest ilustrací - pro každý klan jedna. Na každé stránce jeden až dva skřeti bez pozadí (každý jiný, podle popisu klanů, úplně vidím ten Hladový stín, jak šplhá po boku stránky) + jeden klan vybrán pro půlstránkovou scénu (třetinstránkovou, čtvrtstránkovou, jak to půjde).
Jinak se omlouvám, že jsem se ještě nevyjádřil k nové obálce. Líbí se mi, myslím, že i ta barevnost je pro obálku mnohem vhodnější, celkově k ní zatím nemám moc připomínek (musím si ještě najít chvíli klidu a prostudovat ji do detailu). Ale hlavní slovo bych v tomto přenechal Ecthelionům, protože ti tomu rozumějí:)
Obrázek

Uživatelský avatar
Charles
Příspěvky: 3628
Registrován: 21. 7. 2009, 19:13

Re: Obálka a ilustrace

Příspěvek od Charles » 8. 5. 2012, 21:26

V dropboxu máte ilustrace k Lidem. Cituji pro info z Rimbova mailu (speciálně k layoutu prosím vyjádření Ecthelionů):
Zdarec Charlie,
tak sem něco dodělal a posílám 90% balík. Jediný co neobsahuje jsou skřeti, jelikož jsou to moji oblíbenci musím si je nechat pořádně projít hlavou a hlavně se ještě nerozhodlo zda celostránkovku nebo konceptíky. Mám teď zkouškový období takže je to komplikovanější, ale jen co to pomine /zbyvají mi už jen 2 zkoušky/ vrhnu se na to naplno a bude to lítat, poněvadž budu mít jen vás a jinak volno.

Teď k balíku:
-kostými jsem od tebe nedostal, ani berle takže sem si musel poradit sám... uvidíme snad to dopadlo dobře...

-formáty se různí, otázka zní zda se budeme přít o každý centimetr v závislosti na pokrytí? některé jsou větší jiné menší, ale na jejich obhajobu uvedu dva velké faktory: jeden ilustrátor - nebezpečí jednotvárnosti - různě umístěné a různě velké ilustrace - různorodost, čili chuť prohlížet dál. Druhý faktor: je blbost abych se krutě snažil trhat ilustrace na malé části v součtu pokrývající půl strany, takže se nabízí jen dvě řešení - půlstrana na výšku / na šířku - málo, takhle můžu pracovat i s tvarem a kompozicí strany, vadí?

-proč sakra není layout až do kraje stránky? schválně si zmenšovat stranu, fonty, čitelnost? kvůli úspoře? nebo neumějí v tiskárně bezokrajový tisk? proč? jsem grafik, tohle vidím poprvé...

- většina ilustrací jde po atmošce, některé jsou hororvé a děsivé - psohlav,zatuchlé -lidožravý obr, jiné mystické - vědma, polkan atp. myslím že by se ti mohly líbit. Doufám. Pevně doufám.

-pracuju víc s texturou a kontrastem, snad bude vyhovovat, každopádně dej vědět. Skřety zatím promýšlím, obálku až dodělám poslední zkoušku, teď potřebuji zfouknout školu a pak už žiju jen pro drd2:)

Mějte se krásně pánové, ať jde dílo od ruky...

S přáním příjemného neklidu se srdečně loučí nikdy nespící...

Rimbo

Uživatelský avatar
Maugir
Příspěvky: 978
Registrován: 13. 8. 2011, 01:20

Re: Obálka a ilustrace

Příspěvek od Maugir » 8. 5. 2012, 21:47

Pěkné, pěkné, až jsem zalitoval, že těch lidí není víc:) Takhle na první pohled snad jen jediná věc: polkan (sám rozhodně krásný, pokochal jsem se) působí jako by byl v lese. Což samozřejmě není nemožné, ale ani vzorové. Lidožrouta jsem si představoval trošku divočeji, ale to je jen můj problém, důležité je, že vypadá jinak než ten druhý obr:)
A potom jsem si říkal, kam my všechen ten text nacpeme :think: Tedy, u některých se zdá, že to půjde, ale u jiných to bude problém a bude třeba řezat do živého (ať už do textu či do obrázku).
Obrázek

Uživatelský avatar
Charles
Příspěvky: 3628
Registrován: 21. 7. 2009, 19:13

Re: Obálka a ilustrace

Příspěvek od Charles » 9. 5. 2012, 12:14

Teprve teď s druhým balíkem jsem zaregistroval vážný problém, který se v plné míře týká i zvířat. Obávám se, Rimbo, že Tě budeme muset trochu víc ždímat. O co jde?

Obrázkům chybí akce. Většina figur Ti "pózuje", staticky stojí či sedí. Obrázky jsou tajuplné, to je fajn, jenže jsou takové všechny. My potřebujeme též obrázky strhující (viz např. str. 8, 62, 76 nebo 285 pravidel DrDII), obrázky frajerské a "cool" (str. 71 nebo 82), obrázky s příběhem (str. 53, 85, 158 nebo 237), ba dokonce i obrázky šílené či humorné (str. 79).

Ze všech sil se snažíme čtenáře přesvědčit, že i z tak obyčejných a v našem světě běžných tvorů jako jelen či liška se dá udělat zajímavý protivník. Tvoje obrázky nám v tom musí pomoct, musí nás podpořit. Zatím se to neděje. Jelen je prostě jelen a liška je prostě liška. Jsou jako vystřižení z učebnice přírodovědy, což je mimořádně neatraktivní. Tudy prostě ne.

Nejprve si ukažme kudy ano:
- Rychtář - dokonalá kompozice ála Uncle Sam, divák je přímo osloven výrazem i gestem figury, vtažen do obrázku, je naznačený nějaký děj
- medvěd – strhující akční záležitost
- krysy a netopýři – sice stále trochu statické, ale tady jsou dostatečně atraktivní bytosti samotné, takže stačí, že to má nápaditou kompozici

A teď co bych tedy chtěl. Myslím si, že pokud je nějaká nestvůra akční nebo jinak atraktivní, můžeme si dovolit Ti „pustit“ i statičtější, náladový obrázek (např. bojar). Pokud si ale -náctiletý kluk po přečtení názvu bytosti pomyslí „Co tohle dělá ve fantasy bestiáři?“, tak Tvůj obrázek ho okamžitě musí přesvědčit, že to tam sakra má co dělat. Ten obrázek musí být nečekaně akční nebo tam musí být zajímavý děj, konflikt nebo alespoň výraz figury musí zaujmout a nalákat na to, aby ji dal do svého příběhu, že to jistě bude bomba! Tohle skvěle splňuje ten rychtář (i když mi u něj připadají slabé kontrasty, ale technické detaily teď neřešíme). Ukážu na pár konkrétních příkladech, kde se to zatím nepovedlo, jak bych si to představoval. Nejsou to závazné návrhy, klidně to udělej jinak, ale je to pro představu, co myslím.

Jelen
Co třeba pojmout ho akčně? Zobrazeného zespoda z pohledu ležícího člověka, takže se vzpíná nad divákem a buší kopyty s otevřenou tlamou. Nebo naznačit téma lovu – krvácející s šípem v boku a zoufalým výrazem se žene lesem a za ním siluety pronásledovatelů.
Liška
Co nějaký příběh? Mohla by v tlamě vléct nějakou brašnu, z níž vyčuhuje například lejstro s královskou pečetí nebo něco podobně budícího zvědavost a naznačujícího, že lstivost lišky ve fantasy příběhu přesahuje běžné zvíře.
Divočák a Zubr
Toto jsou dvě hlavní „bojovně využitelní“ protivníci mezi zvířaty. Alespoň jeden z nich musí být zobrazený v akční scéně – např. divočák, jak vyhazuje do vzduchu barbarského lovce. Nebo pohled zpoza ramene malého chlapce dřepícího na větvi stromu a dole na sněhu vzteklý kňour, který na něho zírá nahoru. Nebo zoufalý dobrodruh s panikou v očích utíkající přímo k divákovi a za ním v pozadí se ženoucí zubr se skloněnými rohy. Rozhodně nemohou oba mírumilovně pózovat jako nyní.
Kočka
Kočka je cool hlavně pro holky. Co naznačit její blízké spojení s lidmi – kočka sedící na rameni sličné čarodějky nebo kočka předávající do natažené ženské ruky velký zdobený klíč.
Kůň
Tady vidím více možností, jak to atraktivně pojmout. Například akčně – jen velký detail z bitevní skrumáže na pláty rytířů, sedla, hlavice mečů a bijáků a v tom všem hlava černého válečného hřebce v čabrace, jak se zakusuje do krku nepřítelova koně nebo do soupeřovy ruky se zbraní. Nebo příběhově – stepní lupič na poníkovi se řítí krajinou a vleče za uzdu jednoho nebo několik koní se zdobenými sedly a skvostnými postroji. Nebo hrát na city - kůň truchlící se skloněnou hlavou u navršené mohyly svého pána, do jejíhož vrcholu je zabodnutý meč.
Zmije
Asi by mohla zůstat i takhle (je sama o sobě celkem atraktivní), ale kdyby měla otevřenou tlamu, ukazovala zuby a tvářila se vztekle, pomohlo by to.

Obecně platí, že jako inspiraci můžeš použít i náměty na příběhy obsažené v sekci „Role v příběhu“ – můžeš dělat různé volné variace na scény tam obsažené. To by mohlo dodat obrázkům tu potřebnou šťávu, příběh, akci a neklid, které tam zatím postrádám.

K lidem se zatím vyjadřovat konkrétněji nebudu, byť právě oni mi pomohli si uvědomit výše naznačené. Řemeslně jsou zmáknutí celkem dobře a vedle již vychváleného a akčního rychtáře mi připadá povedený zejména veleobr (je tam náznak příběhu) a psohlav (je alespoň trochu v pohybu, vylézá z jeskyně), dále bojar, hostinský a polkan (těm určitá statičnost tak neškodí, protože jsou sami o sobě atraktivními archetypy). Drobnější výhrady k nim budu mít, ale nic závažného. Problém vidím u žebráka, vědmy a permoníka (kteří nejsou špatní, jenže tyhle bytosti potřebují pořádnou obrazovou pecku, neboť vyvolávají onen efekt „Co to tady sakra dělá?“) a dále u lidožravého obra a rybích mužů, kteří mi nepřijdou moc povedení.

Teď bych asi od Tebe i od zbytku týmu potřeboval nějakou zpětnou vazbu, jak kdo vnímáme ten problém, který jsem naznačil – jestli existuje, jak je vážný, jestli známe řešení a jestli je v našich (hlavně tedy Tvých) silách a časových možnostech to řešení aplikovat.

Rimbo
Příspěvky: 35
Registrován: 4. 5. 2010, 16:19

Re: Obálka a ilustrace

Příspěvek od Rimbo » 9. 5. 2012, 12:35

Zítra mám zkoušku, takže se k tomu teď hned nedostanu. Řešení aplikovatelné je. Předělám dle výše uvedených rad, jen co vyjde chvilka času pošlu ukázku jak by to asi mělo vypadat sem na forum, ok?

PS. nevnímám to jako problém ale musíte mi říct jak si to představujete, slíbil sem ti, že ilustrace udělám tak abyste byli spokojení a hodlám to na 100% dodržet, takže se do toho dám...

Zamčeno

Zpět na „(soukromé) Bestiář DrD2“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host