[01b] Jak bytosti hrát
-
- Příspěvky: 3636
- Registrován: 21. 7. 2009, 20:13
Re: [01b] Jak bytosti hrát
Super, díky za upřesnění.
Projekty: fantasy prostředí "Taria" - sci-fi prostředí "Sen! Na doživotí..." - vyjednávací hra Senát a lid římský - historický šerm Revertar
-
- Příspěvky: 978
- Registrován: 13. 8. 2011, 02:20
Re: [01b] Jak bytosti hrát
Ale je třeba si promyslet, zda bestiář už příliš nesupluje úlohu DrD 2.1. Protože něco takového bych si osobně přečetl raději v "hlavním textu" než v "doplňku"
-
- Příspěvky: 978
- Registrován: 13. 8. 2011, 02:20
Re: [01b] Jak bytosti hrát
Co s pomocnkem po smrti majitele? Z testování se zatím jeví nejlepší zachovat pouto - když zahyne postava v boji, je pro hráče lepší účastnit se dál alespoň jako pomocník, než sedět po zbytek konfliktu stranou.
-
- Příspěvky: 978
- Registrován: 13. 8. 2011, 02:20
Re: [01b] Jak bytosti hrát
Poznámka: neúspěch v boji proti nemrtvým (běsům...) nepopisovat jako minutí, ale jako zásah, který neměl efekt. Jen tak dává smysl rozdělení "Boje s" mezi různá povolání. (Viz dnešní lešij s šípem mezi očima - lovec jej samozřejmě zasáhne úplně stejně dobře jako hraničář. Jenže u lovce se stane přesně to, že šíp v hlavě nemá na bytost žádný efekt. Tohle bylo od hraničáře a mělo to efekt zvýšení ohrožení, protože to bylo myšleno jako výstraha. Od lovce by to patrně bylo myšleno jako pokus o zabití a jeho neúspěšnost by střelce měla vyvést z míry - žádná výhoda z trefy.)
Poznámka: Nebát se následků jiné akce. Jestliže stojím před jedním nepřítelem, druhý na mně skáče a já uhnu, je naprosto přirozené, že skákající dopadne na toho, kdo stojí za mnou. Tuhle taktiku bych rád viděl přímo jako cílenou u monster - např. Prašivec, který se nikoho nechce moc dotýkat.
Dnes jsem si uvědomil cestou z testování, že na každém "sezení" vygenerujeme řadu zajímavých momentů a nevšedních akcí. Je škoda, aby zůstaly zapomenuty, proto bych nněkde rád budoval seznam jednání postav (hráčů), který považujeme za inspirativní.
A proč v tomhle vlákně? průvodci to může sloužit jako inspirace k hraní nestvůr a cizích postav. Bylo by fajn, kdyby měl k dispozici celou škálu ukázkových nápadů, co vše je možné v konfliktu použít. Jak zapojit prostředí, jak ozvláštnit souboj.
(Případně prosím Charlieho, aby tento příspěvek přesunul.)
Příklad akcí, které zjevně (podle vytřeštěných očí) zaujaly:
- Po přeskočení na pevný ostrůvek půdy v bažině, nemrtvý v zádech: "Zjistila jsem, že ostrůvek není tak prázný, jak jsem si myslela. Přímo před mýma nohama se plazí zmije. V panické hrůze ji chytím za ocas a mrsknu po nemrtvém, který mě pronásleduje (ZS Nouzové střely)."
- Visíc na několika tenčích větvích se snažím nespadnout, zatímco záhubenče se mě skákáním po větvi, jíž se držím, pokouší vychýlit z rovnováhy: "Mé prsty tápající po opoře náhle nahmátnou prázdné ptačí hnízdo v tu chvíli mi hlavou bleskne spásná myšlenka, nakláním se s hnízdem k nemrtvému a snažím se mu namluvit, že bude lepší, když si místo mě dá ptáčka (ZS Komediant)."
- Všude kolem záhubenčata, mezi jejichž útoky se proplétám: "Záhubenče, které stojí přede mnou, má na zádech dvě uvolněná žebra, která bleskurychle vytrhnu a jako bumerangy hodím po nejbližších nemrtvých (ZS Dvě mouchy jednou ranou + Nouzové střely)." Na to velmi pěkně reagoval PH, jehož ústy požadovalo umrlče vrácení žeber.
Další akce (tentokrát Vaše) doplním do tohoto příspěvku snad zítra, klidně do něj vpisujte.
Poznámka: Nebát se následků jiné akce. Jestliže stojím před jedním nepřítelem, druhý na mně skáče a já uhnu, je naprosto přirozené, že skákající dopadne na toho, kdo stojí za mnou. Tuhle taktiku bych rád viděl přímo jako cílenou u monster - např. Prašivec, který se nikoho nechce moc dotýkat.
Dnes jsem si uvědomil cestou z testování, že na každém "sezení" vygenerujeme řadu zajímavých momentů a nevšedních akcí. Je škoda, aby zůstaly zapomenuty, proto bych nněkde rád budoval seznam jednání postav (hráčů), který považujeme za inspirativní.
A proč v tomhle vlákně? průvodci to může sloužit jako inspirace k hraní nestvůr a cizích postav. Bylo by fajn, kdyby měl k dispozici celou škálu ukázkových nápadů, co vše je možné v konfliktu použít. Jak zapojit prostředí, jak ozvláštnit souboj.
(Případně prosím Charlieho, aby tento příspěvek přesunul.)
Příklad akcí, které zjevně (podle vytřeštěných očí) zaujaly:
- Po přeskočení na pevný ostrůvek půdy v bažině, nemrtvý v zádech: "Zjistila jsem, že ostrůvek není tak prázný, jak jsem si myslela. Přímo před mýma nohama se plazí zmije. V panické hrůze ji chytím za ocas a mrsknu po nemrtvém, který mě pronásleduje (ZS Nouzové střely)."
- Visíc na několika tenčích větvích se snažím nespadnout, zatímco záhubenče se mě skákáním po větvi, jíž se držím, pokouší vychýlit z rovnováhy: "Mé prsty tápající po opoře náhle nahmátnou prázdné ptačí hnízdo v tu chvíli mi hlavou bleskne spásná myšlenka, nakláním se s hnízdem k nemrtvému a snažím se mu namluvit, že bude lepší, když si místo mě dá ptáčka (ZS Komediant)."
- Všude kolem záhubenčata, mezi jejichž útoky se proplétám: "Záhubenče, které stojí přede mnou, má na zádech dvě uvolněná žebra, která bleskurychle vytrhnu a jako bumerangy hodím po nejbližších nemrtvých (ZS Dvě mouchy jednou ranou + Nouzové střely)." Na to velmi pěkně reagoval PH, jehož ústy požadovalo umrlče vrácení žeber.
Další akce (tentokrát Vaše) doplním do tohoto příspěvku snad zítra, klidně do něj vpisujte.