Koncept dokument
-
- Příspěvky: 3636
- Registrován: 21. 7. 2009, 20:13
Re: Koncept dokument
Zřídím jim přístup, ale přivléct je sem nemůžu.
Vkládám třetí verzi koncept dokumentu. Protože jeho text už nám dost nabobtnal, nepřidával bych už do něj nic dalšího. Pokud ale s něčím nesouhlasíte, ozvěte se, upravit to můžem. Jinak bych to asi poslal Bouchimu zítra "pod stromeček".
A protože při zapracování poznámek jsem narazil na spoustu myšlenkových klenotů, které mi bylo líto se nechat jen tak povalovat (a na koncepot dokument měly příliš vysokou míru detailu), založil jsem si soubor poznámek, jehož první verzi sem taky vkládám.
Vkládám třetí verzi koncept dokumentu. Protože jeho text už nám dost nabobtnal, nepřidával bych už do něj nic dalšího. Pokud ale s něčím nesouhlasíte, ozvěte se, upravit to můžem. Jinak bych to asi poslal Bouchimu zítra "pod stromeček".
A protože při zapracování poznámek jsem narazil na spoustu myšlenkových klenotů, které mi bylo líto se nechat jen tak povalovat (a na koncepot dokument měly příliš vysokou míru detailu), založil jsem si soubor poznámek, jehož první verzi sem taky vkládám.
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
Projekty: fantasy prostředí "Taria" - sci-fi prostředí "Sen! Na doživotí..." - vyjednávací hra Senát a lid římský - historický šerm Revertar
-
- Moderátor
- Příspěvky: 12367
- Registrován: 13. 7. 2004, 15:19
- Bydliště: Brno/Rezno
Re: Koncept dokument
Nikdo neví. Po vydání se odmlčeli. Jen Mytko se občas ozve (ale to jen brutus sporadicky), PK měl nějaké zdravotní problémy, takže asi nemá čas ani náladu.pieta píše:A co s nima vlastně je?
Říkanka:
Opravdu moc pěkné... ale to pohltil je zvláštní (moc knižní na dětskou říkanku) a stejně tak mi tam nesedí ten minulý čas. Říkanky mají většinou budoucí... mám jen lehký návrh na změnu:Maugir píše:Jedna, dvě, tři, čtyři, pět,
pohltil tě snový svět,
šestka, sedma, osmička,
běs ti sedl za víčka,
devět, deset a v ten ráz,
mezi nás se vrátíš zas.
Jinak... posednutí běsem ve snovém světě mi připadá jako pěkný nápad, ale spíš jako okrajový motiv, který přidává do hry další možnosti (léčení osoby posedlé běsem, exorcismy).Dětská říkanka píše:Jedna, dvě, tři, čtyři, pět,
tebe spolkne snový svět,
šestka, sedma, osmička,
běs ti sedne za víčka,
devět, deset a v ten ráz,
mezi nás se vrátíš zas.
Ježibaby a černokněžníci podle mě fungují tak, že to byli obyčejní lidé, kteří se naučili využívat magii (zaříkávači), ale s větší touhou po moci a ovlivnění surovou magií (se kterou musí pracovat, aby jí dosáhli) se stále více lidem vzdalují. Jak příbytkem (chaloupka na muří nožce, palác v pustině), tak povahou a vzhledem (jsou nějakým způsobem pokřivení, ale magií to dokážou na krátkou dobu zakrýt). Je otázka, jestli by se takhle nemohli stát běsy... nebo jsou běsové samostatným druhem odděleným od lidí? Dávám ke zvážení.
Ty snové kapitoly se plánují jen ke zvířatům, jestli to dobře chápu? Když už plánujeme ikonky, nebyl by lepší na začátek takového odstavce dát ikonku? Je jasná, grafická (čti - rozbíjející wall-of-text) a kratší než nadpis.
Přiznám se, že se mi moc nechce dávat Kostěje jako Prastarého (pieta: jeho koncept už je někde v seznamu potvor (na začátku))... je to sice nemrtvá svině, která se nedá zabít tím, že jí usekneš kebuli, ale když najdeš jeho život, uděláš s ním krátký proces... ale nepřipadá mi jako něco prastarého z dávné doby... na to je příliš lidský, řídí se příliš lidskými pohnutkami a žije mezi lidmi. Připadá mi jako něco pokřiveného z našeho světa, ne Prastarý.
To pravidlové řešení "Nesmrtelnosti" mi přijde asi taky moc násilné. Je to správně "hrdinské", ale dělá to dost silné WTF... třeba oddíl vojáků s runovými zbraněmi je k ničemu? Podle mě se jimi Prastarý nejspíš proseká, ale třeba ho zraní, jedna ze zbraní mu připíchne křídlo, rozzuří ho... nevylučoval bycvh je pravidlově.
-
- sofistikovaný troll
- Příspěvky: 15087
- Registrován: 6. 9. 2006, 19:08
- Bydliště: Praha, ale původem jsem z Hostivaře
Re: Koncept dokument
Ale taky obsahuje informaci, kterou si musíš pamatovat nebo někde jinde najít - je míň návodná. (:Ecthelion píše: :arrow? Ty snové kapitoly se plánují jen ke zvířatům, jestli to dobře chápu? Když už plánujeme ikonky, nebyl by lepší na začátek takového odstavce dát ikonku? Je jasná, grafická (čti - rozbíjející wall-of-text) a kratší než nadpis.
Cicho żono, deszczyk padał, ja nie słyszał kto to gadał.
Cicho żono, deszczyk rosił, ja nie słyszał kto to prosił.
Cicho żono, deszczyk rosił, ja nie słyszał kto to prosił.
-
- sofistikovaný troll
- Příspěvky: 15087
- Registrován: 6. 9. 2006, 19:08
- Bydliště: Praha, ale původem jsem z Hostivaře
Re: Koncept dokument
Přečetl poslední koncept.
Je možno zmínit i nějaký pro bytost typický manévr ze čtveřice rozsáhle, přesně, mocně, lstivě. - ano, ale imho ne jako suchou informaci; s nějakým okecem nebo vysvětlením (píšu sem jen pro úplnost, protože na první přečtení mi ten bod přešel dost divný)
Je možno zmínit i nějaký pro bytost typický manévr ze čtveřice rozsáhle, přesně, mocně, lstivě. - ano, ale imho ne jako suchou informaci; s nějakým okecem nebo vysvětlením (píšu sem jen pro úplnost, protože na první přečtení mi ten bod přešel dost divný)
-
- Příspěvky: 978
- Registrován: 13. 8. 2011, 02:20
Re: Koncept dokument
Místo 1995 má být 1907 (alespoň, je-li tím Máchalem myšlen ten, kterého jsem tam vkládal já:)Koncept píše:• Jan Máchal: Bájesloví slovanské, 1995 (pdf v dropboxu)
Jenom bych chtěl upozornit, že i tady jsem tu a tam použil přímou řeč (jako náplň jedné z odrážek), jen abyste o tom věděli:)Koncept píše:Jak jedná: Jak bojuje:
Přemýšlím, zda nezmínit zápletky postupně rozvíjející. Čistě proto, aby se vědělo, že existují, případně abych nebyl jediný, kdo je používá:) Mimo to by bylo dobré je nějak vyřešit graficky, aby šlo rozeznat, která odrážka ještě navazuje na předchozí a která už je samostatná (já teda doufám, že to lze rozeznat i z obsahu odrážky, ale když to není vidět hned, tak to podle mne ruší).Koncept píše:Zápletky se snažíme udělat co nejpestřejší
Super, přesně to jsem potřeboval vědět:)Koncept píše:Snový svět... Půjde zřejmě o jeden atmosférický výjev ve formě motextu
Tohle je podle mne dost nebezpečné z pohledu obří netopýr - ještě zvíře. Obří netopýr nazvaný vampýr - už netvor. WTH? (už umím používat i zkratky )Koncept píše:Varianta: obří netopýr
Nakonec asi společné zápletky a varianty jen tři. Společné zápletky proto, že mnoho těch původních nepočítalo s existencí čarovného hřebce jako samostatného druhu, polovinu variant jsem vyřadil proto, že na ně prostě není místo.Koncept píše:- kůň (několik variant se zápletkami)
Okec by měl být v několika odrážkách nad tím:) Chtěl jsem to tam jako takové praktické dokreslení bojového popisu a povzbuzení k používání manévrů v boji. U zvířat, která teď předělávám, to uvádím jako poslední odrážku ve tvaru:Pieta píše:Přečetl poslední koncept.
Je možno zmínit i nějaký pro bytost typický manévr ze čtveřice rozsáhle, přesně, mocně, lstivě. - ano, ale imho ne jako suchou informaci; s nějakým okecem nebo vysvětlením (píšu sem jen pro úplnost, protože na první přečtení mi ten bod přešel dost divný)
, s tím, že někdy uvádím jeden, někdy dva.Kočka píše:- oblíbené manévry:lstivě
Změna času je dobrý postřeh, děkuji. "Pohltí" jako knižní slovo... To mě nenapadlo. Na druhou stranu, "tebe" mi tam taky úplně nesedí. Co takhle expresívní "sežere tě"? Případně je ještě možno "teď tě spolkne". V každém případě děkuji za provedenou korekci:)Ecthelion píše:...pohltil je zvláštní (moc knižní na dětskou říkanku) a stejně tak mi tam nesedí ten minulý čas. Říkanky mají většinou budoucí... mám jen lehký návrh na změnu...
K čemukoli, kde Vám to připadá vhodné.Ecthelion píše:Ty snové kapitoly se plánují jen ke zvířatům, jestli to dobře chápu?
-
- Příspěvky: 3636
- Registrován: 21. 7. 2009, 20:13
Re: Koncept dokument
Bouchi slíbil, že reakci napíše přes víkend, samozřejmě zas nic. Nicméně přesto poprosím Ectheliony - můžete mi mailem poslat úplně poslední elektronickou verzi naší smlouvy na DrDII? Připravím ji uporavenou na Bestiář. Předem dík.
Projekty: fantasy prostředí "Taria" - sci-fi prostředí "Sen! Na doživotí..." - vyjednávací hra Senát a lid římský - historický šerm Revertar
-
- Příspěvky: 3636
- Registrován: 21. 7. 2009, 20:13
Re: Koncept dokument
Do prvního příspěvku vložena poslední verze koncept dokumentu (snížen počet stran, upraven počet ilustrací, zkrácen harmonogram).
Projekty: fantasy prostředí "Taria" - sci-fi prostředí "Sen! Na doživotí..." - vyjednávací hra Senát a lid římský - historický šerm Revertar
-
- Příspěvky: 978
- Registrován: 13. 8. 2011, 02:20
Re: Koncept dokument
Jestli mají být do konce února hotová zvířata, tak bych chtěl co nejdříve vědět, zda se mám zaměřit na rysa nebo želvu. Kdy plánujete spustit anketu? Aby byla v rozumném čase ukončena a zároveň se stihl vyjádřit dostatečný počet lidí.
-
- Příspěvky: 3636
- Registrován: 21. 7. 2009, 20:13
Re: Koncept dokument
Sorry. Čekal jsem, až Bouchi odkývne smlouvu, což se stalo včera. Teprve teď si troufám oznámit vydání Bestiáře oficiálně (připravím co nejdřív) a následně rozjet anketu.
Projekty: fantasy prostředí "Taria" - sci-fi prostředí "Sen! Na doživotí..." - vyjednávací hra Senát a lid římský - historický šerm Revertar
-
- Příspěvky: 3636
- Registrován: 21. 7. 2009, 20:13
Re: Koncept dokument
Dva důležité nové body:
- Máme 1,5x víc místa, než bylo na nestvůru v původním bestiáři. Jak ho využíváme? Mám pocit, že jen rozplizáváme stejné množství informací na větší plochu. Musíme být schopní u každé nestvůry prokázat čtenáři, že jsme tu 1,5 strany opravdu potřebovali, že jsou tam oproti nestvůrám v pravidlech nové věci. Proto navrhuji jako naprosté minimum, aby každá nestvůra měla buď 2 varianty nebo 1 variantu a Snový svět.
- Když hrávám rychlou hru bez přípravy, mívám v hlavě náznak zápletky a na papíře jména. Proto, aby nestvůry byly okamžitě použitelné ve hře, navrhuji dávat do zápletek jména míst a lidí. Ono to i lépe dokreslí svět a styl příběhu.
- Máme 1,5x víc místa, než bylo na nestvůru v původním bestiáři. Jak ho využíváme? Mám pocit, že jen rozplizáváme stejné množství informací na větší plochu. Musíme být schopní u každé nestvůry prokázat čtenáři, že jsme tu 1,5 strany opravdu potřebovali, že jsou tam oproti nestvůrám v pravidlech nové věci. Proto navrhuji jako naprosté minimum, aby každá nestvůra měla buď 2 varianty nebo 1 variantu a Snový svět.
- Když hrávám rychlou hru bez přípravy, mívám v hlavě náznak zápletky a na papíře jména. Proto, aby nestvůry byly okamžitě použitelné ve hře, navrhuji dávat do zápletek jména míst a lidí. Ono to i lépe dokreslí svět a styl příběhu.
Projekty: fantasy prostředí "Taria" - sci-fi prostředí "Sen! Na doživotí..." - vyjednávací hra Senát a lid římský - historický šerm Revertar
-
- Moderátor
- Příspěvky: 12367
- Registrován: 13. 7. 2004, 15:19
- Bydliště: Brno/Rezno
Re: Koncept dokument
Přemýšlím jestli to moc netlačíme.Charles píše:- Máme 1,5x víc místa, než bylo na nestvůru v původním bestiáři. Jak ho využíváme? Mám pocit, že jen rozplizáváme stejné množství informací na větší plochu. Musíme být schopní u každé nestvůry prokázat čtenáři, že jsme tu 1,5 strany opravdu potřebovali, že jsou tam oproti nestvůrám v pravidlech nové věci. Proto navrhuji jako naprosté minimum, aby každá nestvůra měla buď 2 varianty nebo 1 variantu a Snový svět.
Na začátku jsme se domlouvali, že varianta bude spíše jen výjimečná věc (v jednu dobu jsme ji jestli si pamatuji chtěli vyhodit úplně)... a je otázka, jestli další varianta (nebo snový svět) je až tak extra přidaná hodnota. V knize byly potvory docela dost na sílu zkracované (a někde je to vidět), oproti tomu máme prostor se lépe vyjádřit a rozepsat potvoru... není to dostatečná přidaná hodnota?
Ty jména se snažíme váhavě dávat. Netušili jsme, jak se na to budeš tvářit, ale jsme 100% pro. Tohle je velmi dobrá věc pro hráče a Vypravěče.Charles píše:- Když hrávám rychlou hru bez přípravy, mívám v hlavě náznak zápletky a na papíře jména. Proto, aby nestvůry byly okamžitě použitelné ve hře, navrhuji dávat do zápletek jména míst a lidí. Ono to i lépe dokreslí svět a styl příběhu.
-
- Příspěvky: 978
- Registrován: 13. 8. 2011, 02:20
Re: Koncept dokument
Varianty jsou fajn, když na ně zbude místo a je nápad, ale nelíbí se mi, když jsem do nich tlačen. Rozhodně se mi nechce předělávat to, co už máme, kvůli tomu, abychom tam těžkopádně domýšleli varianty... Místo využívám tak, že se (zrovna teď, u nemrtvých) snažím budovat atmosféru, zapojit detaily pro ukotvení ve světě, rozšířit akce použitelné v "jak jedná" a "jak bojuje". Varianty žerou hrozně moc místa, o němž mám pocit, že mi pak chybí jinde.