Koncept dokument

Uživatelský avatar
Ecthelion
Moderátor
Příspěvky: 9802
Registrován: 13. 7. 2004, 14:19
Bydliště: Brno/Rezno
Kontaktovat uživatele:

Re: Koncept dokument

Příspěvek od Ecthelion » 18. 12. 2011, 20:19

Pieta píše:K tomuhle mě ještě na druhou stranu napadlo, že to možná tak úplně nespadá do bestiáře, protože to je celkem vzorová Síť - spíš by se to hodilo, kdyby snad někdo měl v úmyslu věnovat se sítím a pomocníkům víc, což je materiál spíš pro setting book (což nechystáme, co vím) nebo pro samostatný text (kterého by těžko bylo dost na samostatnou knihu).
Nejspíš by to nejvíc sedlo do nějakého DrD 2 Svět (bitvy armád, správa panství, stavba hradu, organizace a sítě). Když se psala kniha, tak ho chtěli udělat PK a Mytko, ale ti jsou teď mimo a silně pochybuju, že to budou ještě chtít psát.
Pieta píše:Hmm, máme vůbec nějaký větší feedback k pomocníkům a sítím? Mám dojem, že to lidi moc nepoužívají, jinak by si na to museli mnohem víc stěžovat... (:
No, pravidla pro sítě se dělaly dost na poslední chvíli... a osobne s nimi nejsem příliš spokojen, jsou strašně chaotická a není tam úplně to, co jsem se tam snažil dostat. Ale to se nedá nic dělat, při tom švungu na konci se s tím už nedalo nic dělat.
"Stay firm and die hard!" Colonel-Comissar Ibraim Gaunt, Tanith First-And-Only
Obrázek

Uživatelský avatar
Pieta
sofistikovaný troll
Příspěvky: 12312
Registrován: 6. 9. 2006, 18:08
Bydliště: Praha, ale původem jsem z Hostivaře
Kontaktovat uživatele:

Re: Koncept dokument

Příspěvek od Pieta » 18. 12. 2011, 22:12

Ecthelion píše:Když se psala kniha, tak ho chtěli udělat PK a Mytko, ale ti jsou teď mimo a silně pochybuju, že to budou ještě chtít psát.
A co s nima vlastně je?
Cicho żono, deszczyk padał, ja nie słyszał kto to gadał.
Cicho żono, deszczyk rosił, ja nie słyszał kto to prosił.

Uživatelský avatar
Maugir
Příspěvky: 978
Registrován: 13. 8. 2011, 01:20

Re: Koncept dokument

Příspěvek od Maugir » 18. 12. 2011, 23:21

Pieta píše:Hmm, máme vůbec nějaký větší feedback k pomocníkům a sítím? Mám dojem, že to lidi moc nepoužívají, jinak by si na to museli mnohem víc stěžovat... (:
V tříčlenné družině, které vedu hru nikdo pomocníka nechtěl, tím méně nějakou síť, v šestičlenné družině, kde jsem hrál dvě hry jako postava, jsme měli pomocníka já a moje sestra (koně - mířili jsme směrem ke zvědům a přišlo nám to tak vhodné) a jinak nikdo, takže pokud mohu soudit z tohoto statisticky nicneříkajícího vzorku, tak se pomocníci moc nepoužívají. Možná odrazují platby (příklad Kolvy a Věstěje ukazuje, že mohou/mají být drastické a to asi nechce nikdo riskovat)?

Jinak: budeme do popisovaných prostředí v úvodu řadit snový svět? Přemýšlel jsem, co by se mohlo stát lidem, kteří se v něm ztratí či zemřou, a napadla mne taková šílenost:
Bielomir z Úpěnce píše:...mnohým stává se, že ať nepozorností vlastní, ať svody krutých ďasů tamních, z bezpečných cest sejdou a sebe do záhuby přivedou. Nešťastník takový však, jsa usmrcen, nevypustí duši svou přímo na misky božích vah, jak je tomu v našich zemích dobrým zvykem, nýbrž je jeho duše oním pokrouceným světem pohlcena. Pobytem v snách pak zešílí a pokřiví podstatu svou natolik, že je-li kdy propuštěn zpět na zem, vrací se v podobě běsa. Voděch Zlivský připisuje tento původ dokonce běsům veškerým, tato teze je však v rozporu s učením svatých doktorů...
Dětská říkanka píše: Jedna, dvě, tři, čtyři, pět,
pohltil tě snový svět,
šestka, sedma, osmička,
běs ti sedl za víčka,
devět, deset a v ten ráz,
mezi nás se vrátíš zas.
EDIT: Přemýšlím, zda nedávat mluvící zvířata jako varianty. U mluvící kočky inkvizitorky Moreny je například zajímavý výčet dovedností, které však nejsou náplní normální kočičí charakteristiky. Původně jsem plánoval do obecného úvodu napsat, že mluvícím zvířatům se má paušálně přidávat proti jejich divokým protějškům +x na duši a +y na vliv (pro jednoduchost), ale teď si říkám, že by bylo možná lepší dát tam varianty a rozlišit to podrobněji :think: A potom je otázka, zda vždy, nebo jen někdy. A samozřejmě také, zda dávat jako varianty i snová zvířátka.
A ještě jsem se zapomněl vyjádřit k tomuto:
Ecthelion píše:Mohli bychom i udělat nějaké bodové odhady - kategori 2 má 20-30 bodů (přičemž 1 bod je sudba, 1 bod je vlastnosti, ZS je za 2)... nevím, to už se pouštím na tenký led, ale nebylo by to možná zlé.
Tady je jedno riziko - není hranice jako hranice a ZS jako ZS. Příklad dvou zcela nesmyslných, ale názorných bytostí:

Drtikost Sadistovič
Charakteristika: 3 – 5 (pěší boj se zbraní proti lidem a zvířatům, zastrašování, jednání s lidmi)
Sudba: 7
Hranice: Tělo 6, Duše 2, Vliv 6
Zvláštní schopnosti: gladiátor, cit pro sekáček
Celkem bodů: 7 (sudba) + 14 (hranice) + 4 (ZS) = 25 => kategorie 2

Strašipírko slídivé
Charakteristika 1 - 3 (slídění, stopování, průzkům, smysly, žonglování, rozesmívání dětí)
Sudba: 9
Hranice: Tělo 2, Duše 8, Vliv 4
Zvláštní schopnosti: stopař, rychlé ruce, komediant, ostrý jazyk, bystrost, proměny (malá, chlupatá růžová kulička)
Celkem bodů: 9 (sudba) + 14 (hranice) + 12 (ZS) = 35 => kategorie 3, o řád drsnější než Drtikost.

Já vím, že jsem sprostě využil pouhého nástřelu a dovedl jej k absurdnosti, což se při normální tvorbě nestává - jen jsem chtěl ukázat, že by asi nebylo lehké udělat to bodování objektivní.
Obrázek

Uživatelský avatar
Maugir
Příspěvky: 978
Registrován: 13. 8. 2011, 01:20

Re: Koncept dokument

Příspěvek od Maugir » 22. 12. 2011, 00:36

Je mi Vás líto. Přichází na mne mnoho šílených nápadů a jenom je po mně všechny přelouskat... A taky se omlouvám, že dávám další post pod svůj předcházející, podle pravidel fóra se to nemá dělat, ale když jinak by se nikdo nedozvěděl, že je něco nového;)
Idea: Snový svět není místo vhodné pro popisy. Je nepopsatelný a neuchopitelný. Proto raději než se o to pokoušet je lepší zkusit zachytit atmosféru. V dropboxu jsou dvě zvířata s odstavcem snového světa - jelen má klasický popis, u kočky je jen úchylný náladový textík. Sdělte mi prosím, co se Vám zdá lepší. S ostatními zvířátky asi počkám až jak rozhodnete, abych něco nepsal zbytečně.
Jinak v Dropboxu zatím naleznete Divočáka (zatím bez snového světa), Jelena (komplet, délka něco víc než 1,5x golem, ale míň než 1,5x A4) a Kočku (komplet, délka 1,5x golem).
U každé bytosti značím místa, kde jsem si obzvláště nejistý, v komentářích. Až si je budete číst, vyjádřete se prosím k otázkám v nich položeným. Děkuji:)

Protože i po vložení do dropoboxu ještě měním a doplňuju, co mne napadne, budu sem psát poslední aktualizace:
Divočák: Dat. 22.12. Čas 00.01 Dopsání několika otázek do komentářů.
Jelen: Dat. 21.12. Čas 23.30 Dopsání několika otázek do komentářů.
Kočka: Dat 21.12. Čas 23.57 Doplnění snové části, dopsání otázek do komentářů.
EDIT:
Divočák, Jelen, Kočka aktualizováni: Dat 29. 12. Čas 00.10
Obrázek

Uživatelský avatar
Pieta
sofistikovaný troll
Příspěvky: 12312
Registrován: 6. 9. 2006, 18:08
Bydliště: Praha, ale původem jsem z Hostivaře
Kontaktovat uživatele:

Re: Koncept dokument

Příspěvek od Pieta » 22. 12. 2011, 10:21

Maugir píše:Idea: Snový svět není místo vhodné pro popisy. Je nepopsatelný a neuchopitelný. Proto raději než se o to pokoušet je lepší zkusit zachytit atmosféru.
S tímhle celkem souhlasím (ale mám zakázáno kontrolovat praktické provedení (-; )
Cicho żono, deszczyk padał, ja nie słyszał kto to gadał.
Cicho żono, deszczyk rosił, ja nie słyszał kto to prosił.

Uživatelský avatar
Charles
Příspěvky: 3628
Registrován: 21. 7. 2009, 19:13

Re: Koncept dokument

Příspěvek od Charles » 22. 12. 2011, 13:51

Maugire, hoď sem prosím pro srovnání jen ten jeden snový odstavec z jelena a z kočky. To Pietovo brblání už se nedá přeslechnout, tak ať má práci s hodnocením, chlapec. :P

Uživatelský avatar
Maugir
Příspěvky: 978
Registrován: 13. 8. 2011, 01:20

Re: Koncept dokument

Příspěvek od Maugir » 22. 12. 2011, 14:09

Jelen
Jeleni mají svůj protějšek i v mlhavých zákoutích snového světa. Líbezná snová laň se z nich často vynoří před skupinkou poutníků a svým ladným krokem je doprovází. Obvykle si mezi nimi jednoho vyhlédne a ve chvíli, kdy se na ni nikdo jiný nedívá, na něj vrhá výhružné pohledy, oči se jí podlijí krví a zuby zašpičatí jako jehly. Pro zbytek poutníků však zůstává půvabným něžným zvířetem, čímž ve své oběti probouzí pochybnosti o vlastním duševním zdraví a strach, se kterým se nemá komu svěřit. Cílem jednání je donutit oběť k útoku nebo útěku. Pro postiženého člověka jsou obě tyto varianty fatální, protože v případě útěku se dostane mimo bezpečí stezek a kolektivu, při útoku na nádherné zvíře šokuje a znechutí své souputníky, kteří jej začnou považovat za nebezpečného šílence.
Kočka
Hej! Ty dva kulaté kamínky na cestě vás sledují! Teď jako by na vás mrkl pár zelených skvrn na motýlích křídlech! Procházíte snovým světem a máte divný pocit, že vás něco pozoruje. Támhle – ne, to jsou jen úzké štěrbiny ve skále… A teď – jen dvojice bobulí v keříčku borůvek. Přemýšlíte, zda tu ty oči doopravdy jsou. Všechno jako by je připomínalo. Odevšad číhají. Mizí těsně předtím, než se podíváte. V letokruzích pařezů. V listí na stromech. Mezi oky pavoučí sítě. To už nemůže být jen pocit. Cítíte, že se blíží… Snová kočka má hlad.
Obrázek

Uživatelský avatar
Pieta
sofistikovaný troll
Příspěvky: 12312
Registrován: 6. 9. 2006, 18:08
Bydliště: Praha, ale původem jsem z Hostivaře
Kontaktovat uživatele:

Re: Koncept dokument

Příspěvek od Pieta » 22. 12. 2011, 14:51

Kočka vynikající!

Laň méně, zkusím to nějak zformulovat: je to proti kočce mnohem konkrétnější, nechává to málo místa pro fantazii. Rozehrává to celý scénář včetně reakcí hráče samotného a ostatních hráčů, v nejhorším případě si vypravěč bude myslet, že se to takhle musí odehrát, v nejlepším bude jen bezradný, až hráči zareagují úplně jinak.
Cicho żono, deszczyk padał, ja nie słyszał kto to gadał.
Cicho żono, deszczyk rosił, ja nie słyszał kto to prosił.

Uživatelský avatar
Maugir
Příspěvky: 978
Registrován: 13. 8. 2011, 01:20

Re: Koncept dokument

Příspěvek od Maugir » 22. 12. 2011, 16:06

Pieta píše:Kočka vynikající!
Díky:)
Pieta píše:...je to proti kočce mnohem konkrétnější, nechává to málo místa pro fantazii.
Právě proto jsem přemýšlel, zda popis nebo situace. Nevím, jak popis druhu uchopit tak, aby netvořil mantinely a neomezoval fantazii. Na druhou stranu, jedna situace (jako u kočky) sice možná podněcuje fantazii, ale nedává žádný nástroj pro zacházení s daným druhem (což nemusí být špatně, otázka je, co chceme).
Pieta píše:Rozehrává to celý scénář včetně reakcí hráče samotného a ostatních hráčů,
Tak to jsem nechtěl. Bral jsem to spíš jako popis oblíbené lovecké taktiky :think:
v nejhorším případě si vypravěč bude myslet, že se to takhle musí odehrát, v nejlepším bude jen bezradný, až hráči zareagují úplně jinak.
Myslíš, že je to tak hrozné? Myslel jsem, že popisuji záměry a způsob chování bytosti a vůbec mě nenapadlo, že by to mohlo vyznít tak, jak říkáš. Možná že místo "čímž ve své oběti probouzí" jsem měl napsat "čímž chce ve své oběti probudit", ale nechtěl jsem text zbytečně natahovat a myslel jsem, že to tak bude pochopeno:/ Díky za připomínku.
Jinak, tohle asi není obecně chyba popisu, to je jen důsledek mojí hlouposti:) Zkusím to zformulovat lépe, aby bylo vybírání mezi popisem druhu a situací objektivnější.
Obrázek

Uživatelský avatar
Pieta
sofistikovaný troll
Příspěvky: 12312
Registrován: 6. 9. 2006, 18:08
Bydliště: Praha, ale původem jsem z Hostivaře
Kontaktovat uživatele:

Re: Koncept dokument

Příspěvek od Pieta » 22. 12. 2011, 16:50

Maugir píše:Právě proto jsem přemýšlel, zda popis nebo situace. Nevím, jak popis druhu uchopit tak, aby netvořil mantinely a neomezoval fantazii. Na druhou stranu, jedna situace (jako u kočky) sice možná podněcuje fantazii, ale nedává žádný nástroj pro zacházení s daným druhem (což nemusí být špatně, otázka je, co chceme).
Tak to je obecně problém snového světa jako takového - to místo je příliš divné na to, aby se tam pohybovaly nějaké sjednocené a organizované druhy, ale zase je potřeba dát hráčům něco, s čím se dá pracovat - to jde vyloženě proti sobě.
Pieta píše:v nejhorším případě si vypravěč bude myslet, že se to takhle musí odehrát, v nejlepším bude jen bezradný, až hráči zareagují úplně jinak.
Maugir píše:Myslíš, že je to tak hrozné? Myslel jsem, že popisuji záměry a způsob chování bytosti a vůbec mě nenapadlo, že by to mohlo vyznít tak, jak říkáš. Možná že místo "čímž ve své oběti probouzí" jsem měl napsat "čímž chce ve své oběti probudit", ale nechtěl jsem text zbytečně natahovat a myslel jsem, že to tak bude pochopeno:/ Díky za připomínku.
Jinak, tohle asi není obecně chyba popisu, to je jen důsledek mojí hlouposti:) Zkusím to zformulovat lépe, aby bylo vybírání mezi popisem druhu a situací objektivnější.
Ne, není to zas tak hrozné, to je jen můj modus operandi. Proč myslíš, že jsem psal rasy? Tak dlouho jsem do nich ryl, až mi je hodili na krk. (:

Jeden z možných přístupů by bylo psát to tak, aby bylo jasně vidět, že to jsou konkrétní situace, které se někomu staly (tj. příklady). Takové se ale úplně nehodí k jinak celkem obecnému popisu zvířat kolem toho, bylo by z toho takové ... a po devadesáti dnech březosti porodí samice jedno, zřídka i dvě mláďata. Konec odstavce. Ó synu, střez se Žvahlava,
má zuby, drápy přeostré...

Čili to by šlo spíš v případě, kdy by fauna, flóra a magóra snového světa měla vlastní sekci.

Hned vedle popisu běžných zvířat bude většina lidí očekávat spíš obecně platné informace, než scénáře (si myslím). Pak by možná stačilo zvýraznit, že to je sekce, která se řídí svými vlastními pravidly. Třeba (teď mě napadlo) ty sekce vždycky nadepsat "příklad setkání ve snovém světě" - tohle je asi moc dlouhé, ale něco stejného významu. Aby bylo na očích, že to patří částečně už k zápletkové části.

Hmm, a jo, měl jsem tam problém víc s formulací než s ideou jako takovou. "Pro postiženého člověka jsou obě tyto varianty fatální, protože v případě útěku se dostane mimo bezpečí stezek a kolektivu, při útoku na nádherné zvíře šokuje a znechutí své souputníky, kteří jej začnou považovat za nebezpečného šílence."
Vynechal bych to, že je to fatální (to už je na hráčích), a zmírnil tvrzení o tom, jak zareagují společníci
=>
"Kdo se dá na útěk, dostane se mimo bezpečí stezek a kolektivu. Kdo bojuje, zaútočí na nádherné, "neškodné" zvíře bez jakékoliv zjevné příčiny či provokace, a svým druhům může připadat šílený či nebezpečný."
Nebo tak nějak.

Uživatelský avatar
Charles
Příspěvky: 3628
Registrován: 21. 7. 2009, 19:13

Re: Koncept dokument

Příspěvek od Charles » 22. 12. 2011, 19:07

Přesně tu samostatnou sekci (nadpis) teď vážně zvažuju. Kdyby to nenavazovalo přímo na obecný text, uvolnilo by nám to ruce buď k nějaké šílené formě popisu bytosti ve snovém světě (např. vždy použít formu vyprávění či zkazky v přímé řeči) nebo ke střídání forem.

Ještě pár střípků úvah a reakcí:

- Mluvící zvířata jako varianty zní rozumně, jsem pro. Zároveň upozorňuji, že to asi bude chtít i obří varianty, zejména u netopýra a krysy, kde je to DrDo tradice, a potom u štiky a želvy, abychom měli alespoň nějaké bojově využitelné vodní zvíře.

- Běsi jako lidé zbloudivší či zemřelí ve Snovém světě jsou fajn myšlenka na nějaké naťuknutí, ale nedával bych to závazně, nechci pravidly nikomu určovat fungování světa.

- V obecné části chci rozhodně pojednání o tom, jak dobře a nápaditě vést konflikt v DrDII (a nebál bych se i trochu doplnit nedostatky pravidel, např. komplexnějším příkladem pravidlového průběhu nějakého konfliktu více účastníků). V obecných částech k jednotlivým druhům bytostí pak pojednání o "typickém" průběhu konfliktu s nimi, jejich reakcích a o způsobu ukončení. Nezapomenout též na konflikty duševní a vlivové!

- Pokud jde o Prastaré, jejich úlohu jsi podle mě výborně vystihl. Pravidlově výzva pro hráče na vysokých úrovních, příběhově bytosti blížící se bohům (polobozi/boží poslové/andělé/démoni/praotcové) a dodávající světu tajemno a hloubku. Btw. asi bych tam přihodil i Kostěje.
Pravidlově: Předběžně zvažuju něco jako ZS "Nesmrtelnost" vyjadřující, že drobné se v jejich případě nepočítají. Tedy že ovlivnit je v konfliktu mohou jen akce smaotných hrdinů, jejich pomocníci a cizí postavy (např. oddíl vojáků) lze využít k dotvoření scény, mohou na sebe přitahovat pozornost, mohou bojovat, ale pravidlově se jejich akce ignorují - jsou pouze stafáž. Protože prostě podle "zákonů příběhu" nemohou takovou bytost ohrozit.

- Řády a spolky jsou fajn, ale spíš bych je využíval v zápletkách jako pomocníky, sítě sloužící bytostem apod. Pomocníci se v našich hrách celkem využívají, sítě nikoliv. Můžeme střet postav s nepřátelskou sítí učinit součáístí testování...

Uživatelský avatar
Maugir
Příspěvky: 978
Registrován: 13. 8. 2011, 01:20

Re: Koncept dokument

Příspěvek od Maugir » 22. 12. 2011, 23:49

Pieta píše:Čili to by šlo spíš v případě, kdy by fauna, flóra a magóra snového světa měla vlastní sekci.
Charles píše:Přesně tu samostatnou sekci (nadpis) teď vážně zvažuju. Kdyby to nenavazovalo přímo na obecný text, uvolnilo by nám to ruce buď k nějaké šílené formě popisu bytosti ve snovém světě (např. vždy použít formu vyprávění či zkazky v přímé řeči) nebo ke střídání forem.
Také už jsem přemýšlel, jestli se odvážit Vám to navrhnout. Nejdřív mě to napadlo jen u kočky, kdy jsem nevěděl, jak ten motiv zpracovat jako popis. Momentálně jsem ve stádiu, kdy uvažuju nad tím, jak by to dopadlo, kdyby některá zvířata měla čtvrtý odstavec (popis snového druhu) a některá místo něj další sekci s vlastním nadpisem. Jsem zvědav, jaké šílenosti mě napadnou při dalším psaní.
Charles píše:- Běsi jako lidé zbloudivší či zemřelí ve Snovém světě jsou fajn myšlenka na nějaké naťuknutí, ale nedával bych to závazně, nechci pravidly nikomu určovat fungování světa.
Proto jsem to psal jako domněnku nějakého učeného strejce, respektive pověru promítající se do dětské říkanky:) Nikdo netvrdí, že je to pravda;)
Pieta píše:Hmm, a jo, měl jsem tam problém víc s formulací než s ideou jako takovou.
Díky moc za připomínky, přepsal jsem to, chvíli jsem dumal a vypotil to i ve druhé variantě, ať nemusíte srovnávat laň s kočkou, ale můžete srovnávat laň s laní:) Tak na to prosím kdyžtak koukni a okomentuj.

čtvrtý odstavec (popis)
Jeleni mají svůj protějšek i v mlhavých zákoutích snového světa. Líbezná snová laň se z nich často vynoří před skupinkou poutníků a svým ladným krokem je doprovází. Obvykle si mezi nimi jednoho vyhlédne a ve chvíli, kdy se na ni nikdo jiný nedívá, na něj vrhá výhružné pohledy. Oči se jí přitom podlijí krví a zuby zašpičatí jako jehly. Pro zbytek poutníků však zůstává půvabným něžným zvířetem. Tím se v nich snaží vyvolat dojem, že její oběť je duševně chorá, a dotyčnou osobu tak sevřít v kleštích strachu a nedůvěry. Cílem je, aby oběť nesnesla psychický tlak a utekla mimo bezpečí stezek a kolektivu.
x
Nová sekce (scéna)
Málokdo tuší, jaké to je vědět, že kolem obchází smrt, a nedokázat to nikomu sdělit. Jak člověka ničí, když při každém pokusu ostatní varovat sklízí jen posměch a útrpné pohledy. Jak ponižuje být považován za blázna, který podezřívá neškodná, okouzlující zvířátka. Jaké je nevydržet tu bezmoc a sám prchat do mlhy. A pak pochopit, že přesně to byl její cíl. Že takhle nás chce dostat jednoho po druhém – vyděšené, zničené nedůvěrou ostatních, odříznuté od bezpečných stezek… Unikl jsem jí jen o vlásek. Myslím, že ostatní to štěstí neměli. Na to, že jsem měl s tou laní pravdu, přišli nejspíš až tehdy, když si jako další oběť vybrala je.
Obrázek

Uživatelský avatar
Pieta
sofistikovaný troll
Příspěvky: 12312
Registrován: 6. 9. 2006, 18:08
Bydliště: Praha, ale původem jsem z Hostivaře
Kontaktovat uživatele:

Re: Koncept dokument

Příspěvek od Pieta » 23. 12. 2011, 10:56

Charles píše:Btw. asi bych tam přihodil i Kostěje.
Kostěje určitě, to je veliká klasika. (-:
Charles píše:Pravidlově: Předběžně zvažuju něco jako ZS "Nesmrtelnost" vyjadřující, že drobné se v jejich případě nepočítají. Tedy že ovlivnit je v konfliktu mohou jen akce smaotných hrdinů, jejich pomocníci a cizí postavy (např. oddíl vojáků) lze využít k dotvoření scény, mohou na sebe přitahovat pozornost, mohou bojovat, ale pravidlově se jejich akce ignorují - jsou pouze stafáž. Protože prostě podle "zákonů příběhu" nemohou takovou bytost ohrozit.
Myšlenka je to dobrá, ale nevolil bych tuhle pravidlovou reprezentaci. Jednak když chci vyrazit na supermegadraka, není zas tak hloupé vzít si s sebou armádu, a bylo by dost na houby, kdyby potom byla k ničemu; druhak to dost divně ohýbá pravidla - znamená to, že před bojem je třeba zastavit hru a vysvětlit hráčům, že (jestli to chápu dobře) jejich pomocníci jim teď nejen nepomůžou s nepřítele, ale ani nemůžou snížit ohrožení, takže ať s nima vůbec nehrajou?
Charles píše:Řády a spolky jsou fajn, ale spíš bych je využíval v zápletkách jako pomocníky, sítě sloužící bytostem apod. Pomocníci se v našich hrách celkem využívají, sítě nikoliv. Můžeme střet postav s nepřátelskou sítí učinit součáístí testování...
Jo, otestovat sítě by to chtělo, v současnosti není z pravidel vůbec jasné, jak se vlastně mají používat, takže myslím, že při testu vyleze pár věci k domyšlení/dodělání.
Cicho żono, deszczyk padał, ja nie słyszał kto to gadał.
Cicho żono, deszczyk rosił, ja nie słyszał kto to prosił.

Uživatelský avatar
Maugir
Příspěvky: 978
Registrován: 13. 8. 2011, 01:20

Re: Koncept dokument

Příspěvek od Maugir » 23. 12. 2011, 11:51

Pieta píše:Myšlenka je to dobrá, ale nevolil bych tuhle pravidlovou reprezentaci...
Co třeba: bytost vyčepává (pokud se chce vyčerpat) pouze manévr velmi mocně, a to za tolik sudby, kolik je stupeň jejího ohrožení. Nebo: ohrožení jí zvýší pouze manévr velmi lstivě, a to o jedna. Případně oboje naráz, ale v takovém případě budou zranitelní jen tím, kdo má mistrovství+nadání (aby mohl použít oba posílené manévra zároveň) a to už by bylo hodně drsné.
Obrázek

Uživatelský avatar
Pieta
sofistikovaný troll
Příspěvky: 12312
Registrován: 6. 9. 2006, 18:08
Bydliště: Praha, ale původem jsem z Hostivaře
Kontaktovat uživatele:

Re: Koncept dokument

Příspěvek od Pieta » 23. 12. 2011, 12:36

Nejlepší by bylo, kdyby byli systémáci (Mytko a PK) ještě mezi námi...
Cicho żono, deszczyk padał, ja nie słyszał kto to gadał.
Cicho żono, deszczyk rosił, ja nie słyszał kto to prosił.

Zamčeno

Zpět na „(soukromé) Bestiář DrD2“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host