Koncept dokument

Uživatelský avatar
Charles
Příspěvky: 3628
Registrován: 21. 7. 2009, 19:13

Re: Koncept dokument

Příspěvek od Charles » 15. 12. 2011, 14:38

Markus zasáhl, teď jsme moderátoři všichni. 8)

Uživatelský avatar
Charles
Příspěvky: 3628
Registrován: 21. 7. 2009, 19:13

Re: Koncept dokument

Příspěvek od Charles » 16. 12. 2011, 09:44

E2: Včera jsme probrali, co se dalo. Tady je pár myšlenek k vašemu vyjádření, než nahodím návrh finální verze dokumentu:

- Bojara i oživlou sochu jsme vám vzali, ale mohli byste přece jen udělat volkuna? Ten Maugirův je sice super (směs legend z dob, kdy pověsti o upírech a vlkodlacích ještě splývali v jedno), ale má malou bojovou využitelnost i nízký coolness faktor. Nazvali jsme ho morous a dali do náhradníků. Možná z něj půjde použít něšjaká zápletka, ale volkun by asi byl lepší jako ne-mrtvý :wink: vlk.

- Náhradníci jsou v dokumentu mimo jiné od toho, že když někdo zjistí, že přidělenou bytost není schopen napsat uspokojivě (což můžeme někdy zjistit fakt tperve až to zkusíme), tak může zpracovat jinou - a nejsnadnější bude vybrat některého z náhradníků.

- Navrhujeme rozhodit Prastaré mezi běsy a netvory (fakt by bylo strašně kruté, kdyby vypínali dovednosti povolání) a nedávat k nim žádné obecné vysvětlení. Prostě občas u nějaké bytosti v Bestiáři bychom uvedli, že "patří k Prastarým" a nechali na fantazii čtenářů (nebo jen tu a tam naznačili), zda to jsou bohové, démoni, praotcové nějakého živočišného druhu apod. A zda je jen jeden na celý svět nebo zda může existovat více Rohatých, Pavoučic a pod. Co myslíte?

- Mrkněte, jak má Maugir udělaného koně - má víc variant a 2-3 zápletky ke každé z nich. Nebylo by pro vás zajímavější udělat skřety taky takhle - že by ty zápletky byly specifické pro druh? Mě přijde, že se to líp vymýšlí...

- Pro zvýšení bojové využitelnosti některých bytostí asi přece jen budeme víc používat varianty (např. obří štika, obří netopýr, jedovatý prašivec, šotek - mstivý hospodáříček). Jste pro?

- Strukturu knihy navrhujeme dát podle druhů bytostí, s obecným textem o prostředích na začátku. Já bych navíc oprášil váš nápad s tím, že každá bytost by měla u názvu ikonky prostředí, v nichž se typicky vyskytuje. Měl by je Kryštof chuť nakreslit, nebo to necháme na Rimbovi?

- Dotaz: V jedné z obecných diskuzí k Dračímu doupěti II na téma "proč nám to nefunguje..." napsalo pár lidí za sebou příspěvky ve stylu "...protože asi děláte všechny boje tak, že máte prostě za úkol nestvůru zabít a hotovo. Zkuste např. že kolem nestůvry potřebujete rychle proniknout někam dál, že musíte nestvůru zlikvidovat za každou cenu tiše a bez hluku atd." Byla tam spousta inspirativních věcí, ale nemůžu to už zpětně najít. Vím, že tam psal i Pieta. Nedokážete to někdo najít?

Uživatelský avatar
Pieta
sofistikovaný troll
Příspěvky: 12312
Registrován: 6. 9. 2006, 18:08
Bydliště: Praha, ale původem jsem z Hostivaře
Kontaktovat uživatele:

Re: Koncept dokument

Příspěvek od Pieta » 16. 12. 2011, 10:40

Charles píše:V jedné z obecných diskuzí k Dračímu doupěti II na téma "proč nám to nefunguje..." napsalo pár lidí za sebou příspěvky ve stylu "...protože asi děláte všechny boje tak, že máte prostě za úkol nestvůru zabít a hotovo. Zkuste např. že kolem nestůvry potřebujete rychle proniknout někam dál, že musíte nestvůru zlikvidovat za každou cenu tiše a bez hluku atd." Byla tam spousta inspirativních věcí, ale nemůžu to už zpětně najít. Vím, že tam psal i Pieta. Nedokážete to někdo najít?
Tipoval bych, že to bude v tom nejdelším odpovídacím tématu, tam aspoň ze začátku skončilo víceméně všechno.
Nebo se zkus zeptat Werksoltana, ten má asi největší přehled o tom, kde co je, spoustu věcí z obecného tématu vytahoval do zvláštních vláken.
Cicho żono, deszczyk padał, ja nie słyszał kto to gadał.
Cicho żono, deszczyk rosił, ja nie słyszał kto to prosił.

Uživatelský avatar
Ecthelion
Moderátor
Příspěvky: 9802
Registrován: 13. 7. 2004, 14:19
Bydliště: Brno/Rezno
Kontaktovat uživatele:

Re: Koncept dokument

Příspěvek od Ecthelion » 16. 12. 2011, 12:46

Charles píše:- Bojara i oživlou sochu jsme vám vzali, ale mohli byste přece jen udělat volkuna? Ten Maugirův je sice super (směs legend z dob, kdy pověsti o upírech a vlkodlacích ještě splývali v jedno), ale má malou bojovou využitelnost i nízký coolness faktor. Nazvali jsme ho morous a dali do náhradníků. Možná z něj půjde použít něšjaká zápletka, ale volkun by asi byl lepší jako ne-mrtvý :wink: vlk.
Ok, napíšeme volkuna a uvidíme.
Charles píše:- Navrhujeme rozhodit Prastaré mezi běsy a netvory (fakt by bylo strašně kruté, kdyby vypínali dovednosti povolání) a nedávat k nim žádné obecné vysvětlení. Prostě občas u nějaké bytosti v Bestiáři bychom uvedli, že "patří k Prastarým" a nechali na fantazii čtenářů (nebo jen tu a tam naznačili), zda to jsou bohové, démoni, praotcové nějakého živočišného druhu apod. A zda je jen jeden na celý svět nebo zda může existovat více Rohatých, Pavoučic a pod. Co myslíte?
V tom případě bych to udělal tak, že by se udělala ikonka Prastarého, která by se k nim prdla. Dost potvor bude mít určitě víc než jednu ikonku, takže prostě Prastaří budou mít jednu, která bude navíc.
Charles píše:- Mrkněte, jak má Maugir udělaného koně - má víc variant a 2-3 zápletky ke každé z nich. Nebylo by pro vás zajímavější udělat skřety taky takhle - že by ty zápletky byly specifické pro druh? Mě přijde, že se to líp vymýšlí...
Já je zkusím nějak nahodit a uvidíme (už mám nějaké nápady).
Charles píše:- Pro zvýšení bojové využitelnosti některých bytostí asi přece jen budeme víc používat varianty (např. obří štika, obří netopýr, jedovatý prašivec, šotek - mstivý hospodáříček). Jste pro?
Určitě bych si nezavíral cestu a možnosti tím, že bych řekl, že varianty tam být nesmí. Když někam sedí, tak bych je tam klidně dal.
Charles píše:- Strukturu knihy navrhujeme dát podle druhů bytostí, s obecným textem o prostředích na začátku. Já bych navíc oprášil váš nápad s tím, že každá bytost by měla u názvu ikonky prostředí, v nichž se typicky vyskytuje. Měl by je Kryštof chuť nakreslit, nebo to necháme na Rimbovi?
Klidně to nechme na Rimbovi, ať to má pokopě. Ale ikonky u potvor budou podle mě dobré.
"Stay firm and die hard!" Colonel-Comissar Ibraim Gaunt, Tanith First-And-Only
Obrázek

Uživatelský avatar
Pieta
sofistikovaný troll
Příspěvky: 12312
Registrován: 6. 9. 2006, 18:08
Bydliště: Praha, ale původem jsem z Hostivaře
Kontaktovat uživatele:

Re: Koncept dokument

Příspěvek od Pieta » 16. 12. 2011, 15:17

Jak jsme na tom s rozsahem? Máme materiálu tak akorát, moc, málo?

Jak jsme na tom s drsnostma netvůr? Máme nějaké, které by měly dělat problém i zkušené družině/i menší armádě/i celému císařství?
Charles píše:- Navrhujeme rozhodit Prastaré mezi běsy a netvory (fakt by bylo strašně kruté, kdyby vypínali dovednosti povolání) a nedávat k nim žádné obecné vysvětlení. Prostě občas u nějaké bytosti v Bestiáři bychom uvedli, že "patří k Prastarým" a nechali na fantazii čtenářů (nebo jen tu a tam naznačili), zda to jsou bohové, démoni, praotcové nějakého živočišného druhu apod. A zda je jen jeden na celý svět nebo zda může existovat více Rohatých, Pavoučic a pod. Co myslíte?
Naopak bych explicitně napsal, co tím myslíme, když je někdo Prastarý, a rozepsal tam různé varianty, jak se dají chápat (jestli jsou unikátní, jestli se dají zabít, atd.)


Ke konceptu:
Koncept píše:Výskyt netvorů (případně některých exotičtějších zvířat) v bestiáři znásobíme tím, že na ně u jiných bytostí budeme odkazovat (např. že skřeti často uctívají pavoučí božstva, že mořská panna může značit blízkost krakena, že bohatýři jezdí na čarovných hřebcích apod.).
Tohle je výborné, a nešetřil bych tím, protože tím vypravěčům výrazně zjednodušujeme možnosti jejich zapojení do hry, a navíc krásně vykreslí svět, když budou jeho obyvatelé mít mezi sebou vztahy nezávislé na hráčských postavách.
Používal bych to i u lidí a "lidí" - rychtář v nouzi povolá strážné, vědmě kdekdo dluží službičku za poskytnuté služby, žebrák se strážným vyhýbá nebo jim za svoje místo musí platit...
Koncept píše:Každou bytost, u které je to možné, zařadíme v popisu do nějakého zvláštního a pro ni typického prostředí (např. moře, řeka, močál, step, poušť, tundra, horské štíty, krasové jeskyně, podzemí, doly, městské stoky, sklepy, střechy, smetiště, spáleniště, ruiny). To využijeme i v zápletkách.
Tohle bych naopak používal s mírou, aby to nedopadlo tak, že každá bytost bude mít své zvláštní pískoviště - naopak by se imho měly setkávat, aby "světýlko v bažině" nebo "stopy ve sněhu" mohly znamenat víc, než jen jednu bytost.
Koncept píše:Bytost, která je známá pod více jmény a má směs různých znaků, rozsekneme co nejčistěji na dvě poloviny – tj. vybereme jednu skupinu blízce souvisejících vlastností a tu označíme jedním jménem a zařadíme do jedné za kategorií (např. mavku do nemrtvých) a druhou skupinu označíme jiným a zařadíme jinam (např. rusalku do běsů).
Idea - v obecném úvodě se k použití bytostí dá říct, že běsové, netvoři ani nemrtví nejsou unifikovaní, ale často můžou mít i charakteristiky u nich nečekané, takže rusalka se leckdy může plést s mavkou nejen na pohled, ale mít i některé její vlastnosti.
Na druhou stranu by to pak chtělo upozornit, že používat tenhle princip pro ojebávání specialistů (hraničář/vědmák) není fér.
EDIT: Ale vidím, že v další části (Využívání podobnosti) je to pojaté trochu jinak, taky dobře.
Koncept píše:Propagace: Zdůrazňovat silné stránky Bestiáře: množství zápletek, použití klasických nestvůr i pro nebojové účely, nápadité bojové akce, návod pro tvorbu vlastních bytostí, slovanský styl, návaznost na specifické „reálie“ DrDII (snový svět, platby pomocníků), rozlišování podobných bytostí jako herní výzva,mocnější a nebezpečnější nepřátelé
U některých bodů bych byl opatrnější, už jsme s tím v minulosti celkem pohořeli: slovanskost je asi nejlepším příkladem.
Koncept píše:Zmínit, kdy se bytost cítí poražená a jakým způsobem se bude snažit zachránit si život (např. útěk, ukrytí se, vyjednávání, přivolání pomoci)
To mi připomíná - v obecné části by mohl být aspoň odstavec k typickému průběhu boje, tak jak víme, že nám celkem funguje - např. že nepřítel obvykle není berserk, neriskuje zbytečně, že útěk nepřítele (ale i útěk družiny) je často nejrozumnější reakcí atd.
Koncept píše:Pestrost obsahu zápletek podpoříme i pestrostí forem jejich podání (použijeme např. přímou řeč, deníkový zápis, dopis, záznam myšlenek, báseň či píseň ...).
Určitě? Mám dojem, že třeba básně a písně dost lidí nemusí; navíc takovéhle formy dost zvětšují rozsah textu na úkor jeho obsahu.
Koncept píše:húkalka/jezinka (slovanská harpyje)
Ta mě překvapuje u netvorů, myslel jsem, že to budou spíš běsi; měl bych dostudovat nějaké zdroje? (:

Obecně: Chybí mi tam, aspoň od pohledu, nějaká společenství, organizace a spolky. Snad jedině Divoký hon obvykle spojuje víc různých bytostí do jednoho celku.
Což třeba v úvodu zmínit, že v civilizovanějších zemích se různé bytosti vyskytují spíš jednotlivě/osamoceně, zatímco v divočině můžou být často překvapivě společenští - v oceánu prý kraken vládne království vodníků, ochechulí a mořských koní, v oázách se vypráví o městě ohnivých duchů, atd?
Cicho żono, deszczyk padał, ja nie słyszał kto to gadał.
Cicho żono, deszczyk rosił, ja nie słyszał kto to prosił.

Uživatelský avatar
Maugir
Příspěvky: 978
Registrován: 13. 8. 2011, 01:20

Re: Koncept dokument

Příspěvek od Maugir » 16. 12. 2011, 15:23

Koncept píše:Ve třetím odstavci se uvedou další informace navíc...
Prozatím mám pocit, že u zvířat bude ten třetí odstavec dost často o mnoho delší než první dva dohromady. Vadilo by jej rozdělit (tzn. zavést ještě čtvrtý odstavec), aby se v tom čtenářům lépe orientovalo? (Myšlenka: Třetí odstavec: mluvící varianta zvířete + připoutání + platby + mezidruhové vztahy, čtvrtý odstavec: výskyt ve snovém světě:))
Obrázek

Uživatelský avatar
Maugir
Příspěvky: 978
Registrován: 13. 8. 2011, 01:20

Re: Koncept dokument

Příspěvek od Maugir » 16. 12. 2011, 16:15

Pieta píše:Naopak bych explicitně napsal, co tím myslíme, když je někdo Prastarý, a rozepsal tam různé varianty, jak se dají chápat (jestli jsou unikátní, jestli se dají zabít, atd.)
Myslím, že to není třeba, ba naopak by to podle mě bylo trochu škoda. Když to necháme jenom jako pár zmínek, náznaků, nebo dokonce roztroušených informací, které si mohou vyložit dle své představivosti, nabudí to (podle mého názoru) fantazii mnohem více, než když zavedeme přesnou definici Prastarých. Připadá mi to ekvivalentní s kostrami zápletek v sekci "Jakou roli má v příběhu". Kdybychom každou zápletku udělali jednoznačnou a uzavřenou, ochudili bychom tím PH o prostor, do nějž se může rozletět jejich fantazie.
Pieta píše:žebrák se strážným vyhýbá nebo jim za svoje místo musí platit...
Díky, tohle využiju:)
Pieta píše:Na druhou stranu by to pak chtělo upozornit, že používat tenhle princip pro ojebávání specialistů (hraničář/vědmák) není fér.
Myslím, že snad všechny (či přinejmenším skoro všechny) zaměnitelné dvojice budou ve vztahu běs-nemrtvý, takže to zůstane "uvnitř" vědmáka.
Pieta píše:U některých bodů bych byl opatrnější, už jsme s tím v minulosti celkem pohořeli: slovanskost je asi nejlepším příkladem.
Určitě je třeba to prezentovat jako nikoli výlučně slovanské, nicméně slovanskosti tam bude dost. A v mnoha případech doufám i v anglosaskou fantasy nezasažené podobě. Takže jako vlastnost produktu bych to nezatajoval. Otázka je spíše to, zda je to jeho přednost $D
Pieta píše:To mi připomíná - v obecné části by mohl být aspoň odstavec k typickému průběhu boje
Plánoval jsem to pro úvody k jednotlivým druhům. Pro zvířata mám rozpracovaný jakýsi nástin společné bojové taktiky, podobně bych se to pokusil zpracovat i pro nemrtvé, ačkoli tam už psychologická stránka hodně diverzifikuje, nicméně pokud by se pár vět o tom, co skutečně znamená boj, objevilo i v úplně obecném úvodě, bylo by to jedině dobře. Včera jsme se při rozhovoru s Charlesem lehce dotknuli i tématu devalvace bolesti a smrti v rpg, a myslím, že kdyby tam Charles napsal pár slov o tom, že nožem do břicha to zatraceně bolí a že pro normálního člověka vůbec není (psychicky) jednoduché někoho zabít a taková událost je rozhodně šok, bylo by to fajn.
Pieta píše:Mám dojem, že třeba básně a písně dost lidí nemusí; navíc takovéhle formy dost zvětšují rozsah textu na úkor jeho obsahu.
Zkusíme a uvidíme. Vyřadit to můžeme vždycky.
Pieta píše:Ta mě překvapuje u netvorů, myslel jsem, že to budou spíš běsi; měl bych dostudovat nějaké zdroje? (:
Netvor proto, že je nemagická. Ona ta hranice je dost neostrá, já osobně bych zas přemýšlel, zda ji nedat vedle polkana a psohlava, tj. do lidí. Ale pokud se zdůrazní její "zvířečtější" stránka, snad to bude ospravedlněno. Dostudování zdrojů a výtah "kchůl" informací sem na fórum by bylo super u kterékoli bytosti, takže pokud bys našel čas, jen do toho:)
Pieta píše:Chybí mi tam, aspoň od pohledu, nějaká společenství, organizace a spolky.
Druhý odstavec popisu by měl obsahovat informace o společenské stránce daného tvora, případně o struktuře jeho stád/měst/tlup... Mimo to bych rád do úvodu ke zvířatům dal "pravidlo pro hejna" - jednoduchý postup, jak vytvořit hejno jako jedinou bytost, ale to zatím musí ještě ostatní přijmout/odsoudit. (Výhoda: při útoku dvaceti vrabců by stačilo hodit jen jednou místo dvacetkrát. Nevýhoda: Těžce se vychytává okamžik, kdy hejno přestává být hejnem => vznik WTH momentů "Jak to, že má tahle dvojice potkanů takovýhle staty?" "Je to pozůstatek hejna...")

EDIT: Ještě takový drobný nápad: Co kdyby jedna z odrážek v sekci "Jak bojuje" obsahovala údaj "oblíbený manévr"? Na jednu stranu je to dost mechanické a svazující, na druhou stranu to může povzbudit k používání manévrů, což je v boji ta správná cesta:)
Obrázek

Uživatelský avatar
Pieta
sofistikovaný troll
Příspěvky: 12312
Registrován: 6. 9. 2006, 18:08
Bydliště: Praha, ale původem jsem z Hostivaře
Kontaktovat uživatele:

Re: Koncept dokument

Příspěvek od Pieta » 16. 12. 2011, 17:22

Vidím, že spoustu toho máš v merku, tak jenom k něčemu:
Pieta píše:Naopak bych explicitně napsal, co tím myslíme, když je někdo Prastarý, a rozepsal tam různé varianty, jak se dají chápat (jestli jsou unikátní, jestli se dají zabít, atd.)
Maugir píše:Myslím, že to není třeba, ba naopak by to podle mě bylo trochu škoda. Když to necháme jenom jako pár zmínek, náznaků, nebo dokonce roztroušených informací, které si mohou vyložit dle své představivosti, nabudí to (podle mého názoru) fantazii mnohem více, než když zavedeme přesnou definici Prastarých. Připadá mi to ekvivalentní s kostrami zápletek v sekci "Jakou roli má v příběhu". Kdybychom každou zápletku udělali jednoznačnou a uzavřenou, ochudili bychom tím PH o prostor, do nějž se může rozletět jejich fantazie.
Tady jsem to možná nenapsal dobře nebo jsme si nerozuměli. Určitě jsem tím nemyslel, že mají být přesně popsaní; ale na druhou stranu si myslím, že náznaky a legendy jsou pro hráče, ale průvodce bychom neměli nechat úplně plavat v tím, co s nima. Čili bych tam ocenil něco jako:
Proč jsou tu Prastaří? Protože jsme chtěli mít nějaké opravdu legendární potvory, které by mohly budit respekt i v hodně pokročilých postavách. Protože takové bytosti světu dodávají historii a skrytou hloubku, jsou příkladem toho, že hráči si nemůžou být nikdy jistí tím, že o světě vědí všechno. (bla bla bla, nebyl jsem na vašich srazech, takže nevím, proč tam prastaří jsou, jen si vymýšlím (: )
Jak použít Prastaré ve hře? Řada otázek kolem prastarých je úmyslně nezodpovězená, abyste se necítili vázaní a mohli je lépe přizpůsobit své hře a jejím potřebám. Přesto ale mají své místo ve hře určené - měli by patřit k tomu nejmocnějšímu, co se v herním světě pohybuje. I když mají dané vlastnosti a zvláštní schopnosti, ty se většinu doby ve hře nemusí vůbec projevit, protože Prastaří jsou často spíše živlem, přírodní silou, která dokáže zamávat celým světem, aniž by se musela osobně zapojit. Pokud chtějí, dokáží se obklopit hordami poskoků, které jim posluhují; jsou uctíváni jako bohové, nebo spřádají sítě a ovlivňují osudy říší a národů. Pokud vládnou magickou silou, bude to jiná moc, než magie smrtelných národů, spíš od nich můžete čekat, že uspí celé město na sto let nebo zastaví Slunce na obloze, než by očarovávali jednotlivce. Bla bla bla, opět netuším, jaké představy máte vy.
Pieta píše:U některých bodů bych byl opatrnější, už jsme s tím v minulosti celkem pohořeli: slovanskost je asi nejlepším příkladem.
Maugir píše:Určitě je třeba to prezentovat jako nikoli výlučně slovanské, nicméně slovanskosti tam bude dost. A v mnoha případech doufám i v anglosaskou fantasy nezasažené podobě. Takže jako vlastnost produktu bych to nezatajoval. Otázka je spíše to, zda je to jeho přednost $D
V tom případě bych místo "slovanskosti" prohlašoval, že "inspirovaní pověstmi střední Evropy, ale nejen těmi". (-;
Maugir píše:Včera jsme se při rozhovoru s Charlesem lehce dotknuli i tématu devalvace bolesti a smrti v rpg, a myslím, že kdyby tam Charles napsal pár slov o tom, že nožem do břicha to zatraceně bolí a že pro normálního člověka vůbec není (psychicky) jednoduché někoho zabít a taková událost je rozhodně šok, bylo by to fajn.
To by bylo naprosto vynikající, k tomu dvě poznámky:
Uknown Armies o boji
Určitě bych nezanedbal i to, že i když si postavy na zabíjení zvyknou, nezvykne si na něj většina světa okolo, a mít pověst zabijáka není dobré; a že není cíl jako cíl, že nikdo ani nemrkne nad zabitým divočákem a budou vás mít za hrdinu, pokud je zbavíte umrlce, ale pokud vás někdo uvidí probodnout člověka, i kdyby provokoval, i kdyby vás předtím praštil, už pořád pro ně budete zabijákem.
Maugir píše:Druhý odstavec popisu by měl obsahovat informace o společenské stránce daného tvora, případně o struktuře jeho stád/měst/tlup... Mimo to bych rád do úvodu ke zvířatům dal "pravidlo pro hejna" - jednoduchý postup, jak vytvořit hejno jako jedinou bytost, ale to zatím musí ještě ostatní přijmout/odsoudit. (Výhoda: při útoku dvaceti vrabců by stačilo hodit jen jednou místo dvacetkrát. Nevýhoda: Těžce se vychytává okamžik, kdy hejno přestává být hejnem => vznik WTH momentů "Jak to, že má tahle dvojice potkanů takovýhle staty?" "Je to pozůstatek hejna...")
Tohle je samozřejmě dobře, a pravidla pro hejna znám; já měl na mysli spíš to, že když postavy vyrazí do lesa, že nebudou potkávat jednotlivé bytosti, které tam žijí, ale že přijdou do existující, i když nelidské, společnosti, kde duchové stromů a hejkalové spolu musí nějak vyjít, a kde hejkalové a polednice se už mnohokrát pohádali o hranice lesa a pole, kde prostě různé druhy bytostí už spolu budou mít nějaké zavedené vztahy, budou se různě družit nebo hádat, budou si navzájem nadřízení a podřízení nebo budou bojovat o to, kdo bude mocnější, budou se snažit zabrat doménu běsa, který nedávno zahynul, atd. Prostě brát to jako živý svět, který nezačíná s příchodem postav a nekončí mimo jejich dohled.
Cicho żono, deszczyk padał, ja nie słyszał kto to gadał.
Cicho żono, deszczyk rosił, ja nie słyszał kto to prosił.

Uživatelský avatar
Maugir
Příspěvky: 978
Registrován: 13. 8. 2011, 01:20

Re: Koncept dokument

Příspěvek od Maugir » 16. 12. 2011, 18:34

Pieta píše:Prastaří
Hm... asi to nechám na Charlesovi a E2, já nakonec stejně žádného z Prastarých nepíšu:)
Pieta píše: Uknown Armies o boji
Určitě bych nezanedbal i to, že i když si postavy na zabíjení zvyknou, nezvykne si na něj většina světa okolo...
:clap: parádní textík. Snad jen to uhýbání před střelama mi tam nesedne, ale budiž:D
Pieta píše:...já měl na mysli spíš to, že když postavy vyrazí do lesa, že nebudou potkávat jednotlivé bytosti, které tam žijí, ale že přijdou do existující, i když nelidské, společnosti...
Doufáme, že toto bude řešit obecný úvod, kde by měly být texty k jednotlivým prostředím, které by měly motivovat k používání samotného biotopu jako "nestvůry", tj. k začleňování krajiny a vazeb v ní do příběhu.
Obrázek

Uživatelský avatar
Pieta
sofistikovaný troll
Příspěvky: 12312
Registrován: 6. 9. 2006, 18:08
Bydliště: Praha, ale původem jsem z Hostivaře
Kontaktovat uživatele:

Re: Koncept dokument

Příspěvek od Pieta » 16. 12. 2011, 18:46

Maugir píše:Doufáme, že toto bude řešit obecný úvod, kde by měly být texty k jednotlivým prostředím, které by měly motivovat k používání samotného biotopu jako "nestvůry", tj. k začleňování krajiny a vazeb v ní do příběhu.
Výborně, to jsem přesně myslel.
Cicho żono, deszczyk padał, ja nie słyszał kto to gadał.
Cicho żono, deszczyk rosił, ja nie słyszał kto to prosił.

Uživatelský avatar
Charles
Příspěvky: 3628
Registrován: 21. 7. 2009, 19:13

Re: Koncept dokument

Příspěvek od Charles » 16. 12. 2011, 23:40

Pieto, díky moc. Vše, co nekomentuji, se pokusím zohlednit v koncept odkumentu nebo při psaní samotném.
Pieta píše:Jak jsme na tom s rozsahem? Máme materiálu tak akorát, moc, málo?

Jak jsme na tom s drsnostma netvůr? Máme nějaké, které by měly dělat problém i zkušené družině/i menší armádě/i celému císařství?
Cítím to tak, že máme akorát. Tedy máme o něco víc tipů na bytosti než 60, ale těch pár náhradníků v každé kategorii se může hodit, pokud u nějaké bytosti narazí někdo na problém, že vlastně není schopen ji napsat zajímavě nebo odlišit od nějaké existující. Aktuální seznam zde.

V Bestiáři chceme mít nestvůry jak pro začátečnické družinky na 3. úrovni (základní varinaty lidí a zvířat), tak pro pokročilé kolem 9. úrovně (běsi, nemrtví, netvoři a některé drsnější varinaty či skupiny lidí a zvířat). Pro expertní družiny kolem 24. úrovně, které hodláme také testovat, by měli být výzvou Prastaří. Toto je idea, jak bych to chtěl nastavit, ale bude to vyžadovat hodně testování.
Maugir píše:
Koncept píše:Ve třetím odstavci se uvedou další informace navíc...
Prozatím mám pocit, že u zvířat bude ten třetí odstavec dost často o mnoho delší než první dva dohromady. Vadilo by jej rozdělit (tzn. zavést ještě čtvrtý odstavec), aby se v tom čtenářům lépe orientovalo? (Myšlenka: Třetí odstavec: mluvící varianta zvířete + připoutání + platby + mezidruhové vztahy, čtvrtý odstavec: výskyt ve snovém světě:))
Jasně, jasně, rozšvihej to klidně i na samostatné odstavce, když ti to přijde lepší. Já tam dopíšu "Ve třetím - případně dalších - odstavcích". A asi tam dám ještě na začátek motto "tento dokument je vodítko, nikoliv dogma" . :lol:

Uživatelský avatar
Pieta
sofistikovaný troll
Příspěvky: 12312
Registrován: 6. 9. 2006, 18:08
Bydliště: Praha, ale původem jsem z Hostivaře
Kontaktovat uživatele:

Re: Koncept dokument

Příspěvek od Pieta » 17. 12. 2011, 14:04

Když už jsme u toho, co jsou vlastně Prastaří? Aspoň co jsou pro nás, ne co jsou v herním světě? Jsou jenom strašně drsní, nebo mají i jiný rozměr?
Cicho żono, deszczyk padał, ja nie słyszał kto to gadał.
Cicho żono, deszczyk rosił, ja nie słyszał kto to prosił.

Uživatelský avatar
Ecthelion
Moderátor
Příspěvky: 9802
Registrován: 13. 7. 2004, 14:19
Bydliště: Brno/Rezno
Kontaktovat uživatele:

Re: Koncept dokument

Příspěvek od Ecthelion » 17. 12. 2011, 16:25

Pieta naťukl pár věcí, které chci ještě komentovat:
Pieta píše:Jak jsme na tom s drsnostma netvůr? Máme nějaké, které by měly dělat problém i zkušené družině/i menší armádě/i celému císařství?
Jak Charles řekl, máme to trochu nahozené, ale možná by nebylo od věci to nějak zformalizovat a podívat se jak u jednotlivých druhů potvor máme tuhé nestvůry.

Návrh: Udělejme nějakou jednoduchou "škálu drsnosti" (třeba: 1) výzva pro 1 dobrodruha (pokud tam něco takového bude, 2) výzva pro začínající skupinu, 3) výzva pro pokročilou družinu, 4) výzva pro vojenský oddíl/armádu, 4 výzva pro království), ohodnoťme ji a podívejme se - ať nekde nemáme samé 2ky a jinde 4 Prastaré, kteří jsou skoro až 4)... ať je v každé kategorii stejně/podobně různě tuhých potvor, aby PH mohl dobře vybírat.
Mohli bychom i udělat nějaké bodové odhady - kategori 2 má 20-30 bodů (přičemž 1 bod je sudba, 1 bod je vlastnosti, ZS je za 2)... nevím, to už se pouštím na tenký led, ale nebylo by to možná zlé.
Pieta píše:Chybí mi tam, aspoň od pohledu, nějaká společenství, organizace a spolky.
Hmm... bylo by pěkné zařadit nějaký rytířský řád (Řád lva), nějakou zákulisí organizaci (uctívači Královny pavouků přinášející při obřadech lidské oběti) a podobně (s hromadou návrhů na zápletky)... ale bojím se, že by to dost rozšířilo délku knihy. Ale pěkné by to samozřejmě bylo, kdyby se našel někdo kdo by to napsal.
Pieta píše:...Prastaří...
Možná bych se spíš přikláněl k tomu tam nějaký text o nich dát... klidně nejednoznačný ("někdo tvrdí, že... ale jiní říkají... a dokonce i někteří moudří tvrdí...") a s "autorským" textem jak navrhoval pieta. Protože, když to tam nebude, nebude to vypadat tajemně, ale jako opomenutí a lidi tím naštveme. Lidi mnohem lépe rozvíjejí z něčeho než z ničeho. Když se jim naše verze nebude líbit, změní ji... ale když nebudou mít ani vodítka, nebudou vědět jak.
"Stay firm and die hard!" Colonel-Comissar Ibraim Gaunt, Tanith First-And-Only
Obrázek

Uživatelský avatar
Maugir
Příspěvky: 978
Registrován: 13. 8. 2011, 01:20

Re: Koncept dokument

Příspěvek od Maugir » 17. 12. 2011, 22:11

Ecthelion píše:...ať je v každé kategorii stejně/podobně různě tuhých potvor, aby PH mohl dobře vybírat.
Toto podle mne rozporuje dělení bojových dovedností. U neobvyklých (ti druzí než zvířata a lidé), se přece počítá s tím, že jsou všeobecně určeny pro vyšší úrovně, ne?
Ecthelion píše:Hmm... bylo by pěkné zařadit nějaký rytířský řád (Řád lva), nějakou zákulisí organizaci (uctívači Královny pavouků přinášející při obřadech lidské oběti) a podobně (s hromadou návrhů na zápletky)... ale bojím se, že by to dost rozšířilo délku knihy. Ale pěkné by to samozřejmě bylo, kdyby se našel někdo kdo by to napsal.
To zní dobře:) Možná by nebylo od věci ještě jednou přehodnotit hotový seznam a místo něčeho méně využitelného přidat novou nestvůru "Řád zlatého lva" :lol:
Charles píše:A asi tam dám ještě na začátek motto "tento dokument je vodítko, nikoliv dogma" . :lol:
Však já vím, ale přišlo by mi hloupé mít v obecném textu psáno "popis každé bytosti tvoří tři odstavce" a o kus dál mít odstavce čtyři. Tak jsem se raději zeptal, zda nebořím nějaký základní stavební kámen:)
Obrázek

Uživatelský avatar
Pieta
sofistikovaný troll
Příspěvky: 12312
Registrován: 6. 9. 2006, 18:08
Bydliště: Praha, ale původem jsem z Hostivaře
Kontaktovat uživatele:

Re: Koncept dokument

Příspěvek od Pieta » 18. 12. 2011, 16:56

Ecthelion píše:Hmm... bylo by pěkné zařadit nějaký rytířský řád (Řád lva), nějakou zákulisí organizaci (uctívači Královny pavouků přinášející při obřadech lidské oběti) a podobně (s hromadou návrhů na zápletky)... ale bojím se, že by to dost rozšířilo délku knihy. Ale pěkné by to samozřejmě bylo, kdyby se našel někdo kdo by to napsal.
K tomuhle mě ještě na druhou stranu napadlo, že to možná tak úplně nespadá do bestiáře, protože to je celkem vzorová Síť - spíš by se to hodilo, kdyby snad někdo měl v úmyslu věnovat se sítím a pomocníkům víc, což je materiál spíš pro setting book (což nechystáme, co vím) nebo pro samostatný text (kterého by těžko bylo dost na samostatnou knihu).

Hmm, máme vůbec nějaký větší feedback k pomocníkům a sítím? Mám dojem, že to lidi moc nepoužívají, jinak by si na to museli mnohem víc stěžovat... (:
Cicho żono, deszczyk padał, ja nie słyszał kto to gadał.
Cicho żono, deszczyk rosił, ja nie słyszał kto to prosił.

Zamčeno

Zpět na „(soukromé) Bestiář DrD2“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host