Koncept dokument

Uživatelský avatar
Charles
Příspěvky: 3633
Registrován: 21. 7. 2009, 19:13

Koncept dokument

Příspěvek od Charles » 3. 12. 2011, 00:17

Vkládám sem poslední verzi koncept dokumentu, aby byla všem hned po ruce. Původní první příspěvek:
Příznačně v hodině půlnoční sem dávám koncept-dokument k Bestiáři. Je tam toho hafo nedořešeného, takže určitě bude o čem diskutovat. Zejména ten seznam nestvůr je pouze nástřel - posbíral jsem vše od vás, tu a tam udělal nějakou úpravu či přesunutí a doplnil svoje.

Buď házejte reakce na jednotlivé věci do fóra nebo sem vložte svoji verzi dokumentu s komentářema - jak vám to vyhovuje. Co mě hned napadá jako úkoly/otázky.

E2: Prosím vytvoříte tu orientační šablonu dle bestiáře v knize, ať nemusíme rozsah kontrolovat podle počtu znaků?

E2: Ad ilustrace: Jaký formát? Půl strany na výšku nebo na šířku? Nebo to nechat volně a různě?

E2: Má sem přístup Peekay? Nabízel pomoc se systémovýma věcma...

Všichni: Ještě někdo vás napadá na přímé oslovení k testování? U koho by se měly reakce na testování scházet? Ujal by se toho Maugir? V nejhorším si to vezmu na triko já?
[attachment=1]Bestiar_DrDII_koncept_ dokument_01.doc[/attachment]
Přílohy
Bestiar_DrDII_koncept_ dokument_01.doc
(75.5 KiB) Staženo 19 x

Uživatelský avatar
Maugir
Příspěvky: 978
Registrován: 13. 8. 2011, 01:20

Re: Koncept dokument

Příspěvek od Maugir » 3. 12. 2011, 16:47

Řeckou klasiku nebrat – nahradit slovanskými obdobami (otázka: přiznat to v rejstříku a dávat např.: „kentaur – viz polkan“?)
Zapírat :D Myslím si, že slovanské ekvivalenty mají na víc, než být pouhou kopií, a řecké názvy bych tam vůbec netahal:) Tuze se mi líbí představa malých dravých polkanů se psím tělem, směňujících kořist za řemeslné výrobky svých vznešenějších koňských příbuzných... Kam se na to hrabe kentaur $D
I tak zůstanou některé bytosti navzájem podobné. Uděláme z toho výzvu pro hráče (aneb dobrý vědmák musí umět přesně určit, proti čemu stojí).
Přesně tak. Je třeba prezentovat to jako přednost: zápletku můžete postavit na záměně bytostí, kdy např. prostí vesničané podají postavám nesprávné informace. (Kdysi jsem vedl dobrodružství, kde městečko sužoval "upír" - ve skutečnosti zombie a povedlo se.) K uvedeným příkladům, kdy odlišnost hraje roli, mě ještě napadá následující situace: Je potřeba vyrobit mast/lektvar/výbušnou směs, jedna ze základních ingrediencí je chlup/zub/oko dané potvory a stejná přísada z jiné bytosti může mít zcela odlišný efekt.
rozpětí mezi nejvyšší a nejnižší hranicí obvykle minimálně 2
Konkretizoval bych: rozpětí nejnižší a nejvyšší hranice (až na výjimky) minimálně 2, pokud je alespoň jedna z hranic větší než 3.
Ve třetím odstavci se u bytostí s potenciálem být pomocníkem postav uvádějí nápadité platby, způsoby připoutání a následky zániku pouta (v rolích v příběhu budou tyto bytosti použity též jako pomocníci provázející jiné bytosti).
Většina zvířat má potenciál být pomocníkem... a snad každé z nich potřebuje potravu. Vznik pouta by se také nejspíš opakoval... co takhle vynechat u zvířat třetí odstavec a uvést to jen jednou a obecně v úvodě k nim?
Dále: nějaké kritérium pro potenciál být pomocníkem? Protože teoreticky může být pomocníkem cokoli. Viz kostlivec z pravidel. Nebo to omezit třeba jen na netvory? Popřípadě, co to zobecnit nejen u zvířat, ale i u ostatních kategorií a nacpat to do úvodu k dané skupině potvor? (hodně zjednodušeně shrnuto: zvířatům platíš stravou, nemrtvým zdravím/duševním zdravím/osobností, běsům jejich "živlem" či jeho ritualizovanou substitucí, netvorům obskurní potravou [např. princezny], a lidem stříbrem, potravou, protislužbou, citem...)
U bytostí s potenciálem vyskytnout se ve snovém světě je možné popsat odlišnosti jejich snových variant, jejich zájmy a cíle ve snovém světě, jejich nápadité využití jako strážců tajemství, případně zmínit typický snový svět nebo jeho část, v níž se mohou vyskytovat (opět v zápletkách by měl snový svět alespoň jednou figurovat).
V tomhle bych si také rád udělal jasnější představu: Opět si nejsem jist, co znamená ten potenciál. A popravdě si myslím, že není žádná alespoň trochu jednotná představa snového světa a jeho "přírodních zákonů". Ne, že by mi to dosud vadilo, ale pokud začneme vymezovat jeho faunu, tak by to určitě mělo být jedno z popsaných prostředí, mimo to si nejsem jist, jeslti by snové bytosti neměly být nějaká nová kategorie... Já třeba nevím, co by se tam mělo vyskytovat a co ne. Jsou tam kočky? Mám připsat pár vět o snovém divočáku? Nebo je to říše běsů a mrtvých duší? Má blíž k Férii, tartaru, či duševnímu světu z DrD+? Případně je možno pojmout jej jako mix toho všeho?
Jak jedná:
Jak bojuje:
Obávám se, aby tohle nebylo zas u zvířat moc monotónní - skoro až přemýšlím, zda to u nich nesloučit (v "Jak jedná" uvést i chování v boji), protože se bojím, že nenaplňuji stanovený počet odrážek. Protože motivace nebývá zas tak různorodá a způsob boje je často "útěk/zastrašování/předstírání mrtvoly/pokálení se strachy/pozvracení se"...
Jakou roli má v příběhu:
Je nutné se omezit na uvedené kategorie? Případně se striktně držet jejich popisu? Ne, že bych měl něco proti pořádku a organizaci, ale jeví se mi to jako protichůdný prvek oné pestrosti zápletek (a mám pocit, že mi velká část těch, co už jsem napsal, rázem nikam nezapadá).
- Jak bytosti hrát (chování k dobrodruhům, lsti a taktika, formy vítězství a prohry, využití ZS a používání Sudby...)
+ důraz na využití popisu i v mechanikách hry (převod fikce do mechanik např. pomocí možné/náročné/nemožné - viz příklad s trháním končetiny ve vedlejším vlákně).
Běsi
má mít každý běs v ZS talenty běsa? (to až budu předělávat maru a rusalku... pokud už tedy nemá Charles návrh na jejich běsí podobu).

EDIT:
Je možno kolonku ubrat (např. bytost bez pravidlových parametrů, když nemají význam)
U uvedených bytostí mám pocit, že zrovna pravidlové parametry jdou dobře ke všem. Nechal bych je i u toho kosa, protože - jak říká Charles - dvanáctiletí kluci...

A otázka: v uspořádání A máme nový seznam. Mám ho překlopit do vedlejšího vlákna, či se o něm bavit zde a vedlejší vlákno smazat?

A ještě kouká, že jsem nezodpověděl na otázku ohledně reakcí z testování: Že by se reakce scházely u mě má jednu nevýhodu - jsem z Vás nejméně zkušený => není zaručena efektivní komunikace, není jisté, nakolik dokážu odhadnout svoje schopnosti apod. Co nějaké diskuzní vlákno pro testery? Počítám, že budou stejně všichni z fóra.
Obrázek

Uživatelský avatar
Charles
Příspěvky: 3633
Registrován: 21. 7. 2009, 19:13

Re: Koncept dokument

Příspěvek od Charles » 4. 12. 2011, 21:25

Především chci zdůraznit, že:
- je to jen návrh koncept dokumentu, o všem lze diskutovat, mnohé věci jsem tam napsal tak, jak mě napadaly až po setkání s vámi, když jsem nad tím dále přemýšlel, takže perte do toho
- i poté, co bude návrh koncept dokumentu hotový, nebude to Písmo svaté - zejména v popisu kolonek byla myšlenka dát nám inspiraci při tvorbě, když se zasekneme, abychom mohli mkrnout, co jsme třeba ještě nevyužili nebo abychom se hlídali, že nejsme monotónní - rozhodně to nemá být povinná šablona či klec, do níž musíme všechno nacpat a co se nevejde, tak vyhodit. ;)
Maugir píše:Tuze se mi líbí představa malých dravých polkanů se psím tělem, směňujících kořist za řemeslné výrobky svých vznešenějších koňských příbuzných... Kam se na to hrabe kentaur $D
Bravo! Polkan je tvůj. 8)
Maugir píše:K uvedeným příkladům, kdy odlišnost hraje roli, mě ještě napadá následující situace: Je potřeba vyrobit mast/lektvar/výbušnou směs, jedna ze základních ingrediencí je chlup/zub/oko dané potvory a stejná přísada z jiné bytosti může mít zcela odlišný efekt.
Rozhodně přidáme, dobrý nápad.
Maugir píše:Konkretizoval bych: rozpětí nejnižší a nejvyšší hranice (až na výjimky) minimálně 2, pokud je alespoň jedna z hranic větší než 3.
OK.
Maugir píše:Většina zvířat má potenciál být pomocníkem... a snad každé z nich potřebuje potravu. Vznik pouta by se také nejspíš opakoval... co takhle vynechat u zvířat třetí odstavec a uvést to jen jednou a obecně v úvodě k nim?
Dále: nějaké kritérium pro potenciál být pomocníkem? Protože teoreticky může být pomocníkem cokoli. Viz kostlivec z pravidel. Nebo to omezit třeba jen na netvory? Popřípadě, co to zobecnit nejen u zvířat, ale i u ostatních kategorií a nacpat to do úvodu k dané skupině potvor? (hodně zjednodušeně shrnuto: zvířatům platíš stravou, nemrtvým zdravím/duševním zdravím/osobností, běsům jejich "živlem" či jeho ritualizovanou substitucí, netvorům obskurní potravou [např. princezny], a lidem stříbrem, potravou, protislužbou, citem...)

Snový svět: V tomhle bych si také rád udělal jasnější představu: Opět si nejsem jist, co znamená ten potenciál. A popravdě si myslím, že není žádná alespoň trochu jednotná představa snového světa a jeho "přírodních zákonů". Ne, že by mi to dosud vadilo, ale pokud začneme vymezovat jeho faunu, tak by to určitě mělo být jedno z popsaných prostředí, mimo to si nejsem jist, jeslti by snové bytosti neměly být nějaká nová kategorie... Já třeba nevím, co by se tam mělo vyskytovat a co ne. Jsou tam kočky? Mám připsat pár vět o snovém divočáku? Nebo je to říše běsů a mrtvých duší? Má blíž k Férii, tartaru, či duševnímu světu z DrD+? Případně je možno pojmout jej jako mix toho všeho?...)
Tohle si musím ještě promyslet. Rozhodně máme místo navíc (1 bytost na 1,5 stránky místo jedné stránky jako v knize) a já bych rád, kdyby tam byly nějaké konkrétní informace pro hru navíc, nikoliv jen rozplizlejší popis a víc zápletek.
Maugir píše:Jak jedná:
Jak bojuje:
Obávám se, aby tohle nebylo zas u zvířat moc monotónní - skoro až přemýšlím, zda to u nich nesloučit (v "Jak jedná" uvést i chování v boji), protože se bojím, že nenaplňuji stanovený počet odrážek. Protože motivace nebývá zas tak různorodá a způsob boje je často "útěk/zastrašování/předstírání mrtvoly/pokálení se strachy/pozvracení se"...
Jo, tohle spadá do pravidla "struktura popisu bytostí není rigidní".
Maugir píše:Jakou roli má v příběhu:
Je nutné se omezit na uvedené kategorie? Případně se striktně držet jejich popisu? Ne, že bych měl něco proti pořádku a organizaci, ale jeví se mi to jako protichůdný prvek oné pestrosti zápletek (a mám pocit, že mi velká část těch, co už jsem napsal, rázem nikam nezapadá).
Rozhodně je možné vytvářet nové kategorie i používat volně ty stávající. Chtěl jsem jen, abychom ty kategorie alespoň na začátku chápali všichni stejně - čili když budeme nějaké pravidlo porušovat, abychom tak činili vědomě. Např. jsem si všiml, že kdy bytost napadá vesničany a ti najmou dobrodruhy, tak pro mě je to Kořist, pro Tebe Útočník, a to může čtenáře mást. A to je podle mě prostě jen nedostatečně vydiskutováno, žádný tvůrčí záměr.
Maugir píše:- Jak bytosti hrát (chování k dobrodruhům, lsti a taktika, formy vítězství a prohry, využití ZS a používání Sudby...) + důraz na využití popisu i v mechanikách hry (převod fikce do mechanik např. pomocí možné/náročné/nemožné - viz příklad s trháním končetiny ve vedlejším vlákně).
Ano.
Maugir píše:Běsi
má mít každý běs v ZS talenty běsa? (to až budu předělávat maru a rusalku... pokud už tedy nemá Charles návrh na jejich běsí podobu).
Nechci stanovovat žádné pravidlo v tomto. A maru bych rád nechal v nemrtvých a rusalku dal do běsů.

Mimochodem, zásadní informace je, že v původním textu rpavidel bylo více varinat rlůzných bytostí - mimo jiné i rusalka. Teď je to i v krabicovce v pdf verzi všechno, tak na to mrkni. Nebrání to v použití těch bytostí, jen je dobré o tok vědět. Takže rusalka už je mezi běsy.
Maugir píše:EDIT:
Je možno kolonku ubrat (např. bytost bez pravidlových parametrů, když nemají význam)
U uvedených bytostí mám pocit, že zrovna pravidlové parametry jdou dobře ke všem. Nechal bych je i u toho kosa, protože - jak říká Charles - dvanáctiletí kluci...

A otázka: v uspořádání A máme nový seznam. Mám ho překlopit do vedlejšího vlákna, či se o něm bavit zde a vedlejší vlákno smazat?

A ještě kouká, že jsem nezodpověděl na otázku ohledně reakcí z testování: Že by se reakce scházely u mě má jednu nevýhodu - jsem z Vás nejméně zkušený => není zaručena efektivní komunikace, není jisté, nakolik dokážu odhadnout svoje schopnosti apod. Co nějaké diskuzní vlákno pro testery? Počítám, že budou stejně všichni z fóra.
Zatím nech zvířata, jak jsou.

Vlákno nechej, rozhodně chci zachovat ten původní seznam, protože jsem v něm divoce večer nějaké věci přesouval a možná se budeme v něčem chtít vrátit k původní verzi. Můžeš když tak udělat to, že hodíš ten seznam z koncept dokumentu do prvního příspěvku ke srovnání - ale možná pak bude moc dlouhý a bude otravné přes něj rolovat. :think:

Diskuzní vlákno pro testery asi bude, resp. možná využijeme to stávající (tohle chci ještě probrat na pivu s E2). Jen jsem chtěl nejprve nechat všechny zájemce, ať pošlou report na mail k nějaké nestůvře ze stávajícího bestiáře a poté vybrat podle kvality (když bude zájemců hodně). Ale je fakt, že do toho výběru bych asi stejně chtěl kecat, tak radši si to asi vezmu na triko. :)

Uživatelský avatar
Ecthelion
Moderátor
Příspěvky: 10497
Registrován: 13. 7. 2004, 14:19
Bydliště: Brno/Rezno
Kontaktovat uživatele:

Re: Koncept dokument

Příspěvek od Ecthelion » 5. 12. 2011, 18:05

Charles píše:E2: Prosím vytvoříte tu orientační šablonu dle bestiáře v knize, ať nemusíme rozsah kontrolovat podle počtu znaků?
Jo, ten template udělám, ale poprosím o laskavost - ona je to strašně otravná práce, do které se mi vůbec nechce - takže bych si tady objednal nějakou dokopávací a připomínací službu (PMka ob dva dny a e-mail ob tři by měly být OK), abych to udelal protože už od tebe budu mít pokoj. Díky. $D
Charles píše:E2: Ad ilustrace: Jaký formát? Půl strany na výšku nebo na šířku? Nebo to nechat volně a různě?
Na téhle akci bych asi byl pro kombinaci všech čtyř druhů. Jednak pro to aby ta kniha byla živější, jednak aby se to snáz kreslilo (pro toho Rimba to nebude tak monotónní). Čili ilutrace můžou být - půlstránky - na výšku, nebo na šířku, nebo čtvrtsránky - plnohodnotné i s pozadím, nebo doplňkové (jako skřeti z příručky).

Jo a ještě krom těchle budou potřeba ilustrace uvozující jednotlivé části / kapitoly (jako byly takové ty skicy z DrD II před jednotlivými částmi).
Charles píše:E2: Má sem přístup Peekay? Nabízel pomoc se systémovýma věcma...
Peekay sem v tuto chvíli přístup nemá. S tou sekcí je to ještě takové divné, že nemám moc zdání, kdo ji moderuje. IMHO bys měl mít práva vyhazovat a přihazovat ty. (nahoře na liště fóra -> uživatelský pnel -> skupiny -> DrDII bestiář).
"Stay firm and die hard!" Colonel-Comissar Ibraim Gaunt, Tanith First-And-Only
Obrázek

Uživatelský avatar
Maugir
Příspěvky: 978
Registrován: 13. 8. 2011, 01:20

Re: Koncept dokument

Příspěvek od Maugir » 6. 12. 2011, 01:03

Charles píše:Např. jsem si všiml, že kdy bytost napadá vesničany a ti najmou dobrodruhy, tak pro mě je to Kořist, pro Tebe Útočník, a to může čtenáře mást.
Ne tak úplně. Když povolají dobrodruhy je to kořist i pro mě (alespoň doufám). Ale nevěděl jsem, co s tím, když bytost napadne nehráčské postavy a dobrodruzi nejsou najati, ale "jen u toho". A precedens jsem našel u Obřího pavouka - ve třetí odrážce pavouk neútočí na žádnou z postav a přesto je v kolonce "Útočník". Toho jsem se chytil.
Nicméně je pravda, že při zařazování do kategorií jsem v tom zatím často plaval a nevěděl (a mám pocit, že to pokračuje). S tímhle mám prostě problém a možná Vám přidělám práci tím, že to budete muset přezařadit, až já nebudu tušit jak (z obskurních kategorií jako "Pomocník protivníků" nebo "Strážce tajemství" :lol: ).
A maru bych rád nechal v nemrtvých a rusalku dal do běsů.
Tady mě trochu zmátlo, žes ji v konceptu nechal pod běsy... Můžu ji tedy ve vedlejším vlákně přehodit do nemrtvých?
Mimochodem, zásadní informace je, že v původním textu rpavidel bylo více varinat rlůzných bytostí - mimo jiné i rusalka. Teď je to i v krabicovce v pdf verzi všechno, tak na to mrkni. Nebrání to v použití těch bytostí, jen je dobré o tok vědět. Takže rusalka už je mezi běsy.
Kouknu na to, až mi přijde krabice. Počítám, že se mám snažit nedělat protimluvy, zachovat všechny myšlenky popisu apod., můžu ale měnit mechanické vyjádření (?)
Můžeš když tak udělat to, že hodíš ten seznam z koncept dokumentu do prvního příspěvku ke srovnání - ale možná pak bude moc dlouhý a bude otravné přes něj rolovat. :think:
Hotovo. Až budete mít čas, můžeme tam pokračovat v rozebírání si tvorečků:)
Obrázek

Uživatelský avatar
Charles
Příspěvky: 3633
Registrován: 21. 7. 2009, 19:13

Re: Koncept dokument

Příspěvek od Charles » 7. 12. 2011, 08:49

Sorry, spletl jsem si maru s mavkou. Už z toho důvodu doporučuji maru změnit na klasickou českou "noční můru".

Mechanické charakteristiky variant měnit jen, bude-li to nezbytné.

Uživatelský avatar
Ecthelion
Moderátor
Příspěvky: 10497
Registrován: 13. 7. 2004, 14:19
Bydliště: Brno/Rezno
Kontaktovat uživatele:

Re: Koncept dokument

Příspěvek od Ecthelion » 8. 12. 2011, 21:52

Do Obecného na Dropboxu jsem dal nějaké komenáře na koncept dokument. :wink:
"Stay firm and die hard!" Colonel-Comissar Ibraim Gaunt, Tanith First-And-Only
Obrázek

Uživatelský avatar
Maugir
Příspěvky: 978
Registrován: 13. 8. 2011, 01:20

Re: Koncept dokument

Příspěvek od Maugir » 9. 12. 2011, 00:54

oživlý strom => probuzený?
:lol: Tak to jsem si vůbec neuvědomil.
palnetník =>Divný název, střílí mi to k planetám a sci-fi.
Je to pozdější název, ovlivněný latinou, původnějším synonymem je oblačník či chmurník. Nicméně myslím, že ani tak se do kapacity nevleze:)
Otesánek => Tady nevím… jestli to nebude moc divné.
Souhlasím, je to divné, pokud to bude nazváno přímo Otesánek. Nicméně motiv předmětu oživeného lidským přáním a převracejícím toto přání naruby není podle mne tak docela od věci. Přinejmenším je možné jej využít u jiného oživeného.
duch hor => Prastarý? Nevím, co je tím myšleno.
Tuším, že Rýbrcoul:)
Sudičky => Potvora bez statistik
Ono by to šlo i s nimi. Co kdyby je postavy chtěly napadnout a rozsekat na kaši...
Lešij => Tady bych se klidně vykašlal na předobraz a udělal z něho variaci na enta (velmi volnou) – prostě chodící stromová bytost, která ale na rozdíl od entů žere lidi a chrání svoje lesy
Vlastně proč ne... stejně se uměl měnit ve strom:)

P.S. V původním seznamu mi vypadl nejen kostěj, ale i kos, tak jsem jej prozatím doplnil.
Obrázek

Uživatelský avatar
Charles
Příspěvky: 3633
Registrován: 21. 7. 2009, 19:13

Re: Koncept dokument

Příspěvek od Charles » 11. 12. 2011, 07:25

Vkládám novou verzi, kde jsem se pokusil zohlednit všechny vaše postřehy a udělat první návrh finálního výběru potvor. Nic není dáno, dikutujte, namítejte, můžeme tam některého z "náhradníků" vrátit apod.
Přílohy
Bestiar_DrDII_koncept_ dokument_02.doc
(86.5 KiB) Staženo 14 x

Uživatelský avatar
Maugir
Příspěvky: 978
Registrován: 13. 8. 2011, 01:20

Re: Koncept dokument

Příspěvek od Maugir » 11. 12. 2011, 15:19

Přišel jsem o polovinu napsaných nemrtvých $cry$ Co se dá dělat... Pár poznámek:

Názvy u lidí: ochechule, poletucha - použití názvů zvířat je záměrné? (Odkaz na obrácený postup, kdy se zvířata odborně pojmenovávaly podle bájných kreatur?)

Kdysi jsem omylem zduplikoval krávu a od té doby je ve všech seznamech jednak jako kráva a jednak jako tur domácí, takže tura domácího (u zubra) prosím vyškrtnout a ponechat jen krávu v náhradnících.
Další otázkou je, co s koněm. Tak, jak jsem jej napsal, obsahuje X variant a varianty jsou nepřípustné... Popravdě řečeno, kdyby se toho chtěl někdo z Vás ujmout a napsat koně znova a jinak, vůbec bych se nezlobil. Je to zvíře, ke kterému nemám nijak vřelý vztah a vím toho o něm o dost méně než třeba o ropuše nebo kosovi $D Neujali byste se jej někdo?
Trochu je mi líto ropuchy - teď je seznam těžce nevyvážený - ani jeden obojživelník, jedna ryba, jeden plaz, jeden pták, zbytek savci (a to nemluvím o bezobratlých)... Škoda, že je ten kůň tolik žádaný, hed bych ho vypustil :wink:
Mimochodem, z náhradních zvířátek klidně zcela vyškrtněte vše od blanokřídlých níže - nic z toho není dosud napsáno a asi je zbytečné to připisovat. Stejně tak bych úplně odstranil mátohu a planetníka a nenechával je ani v náhradních bytostech.

Čatež - běs zvířat i běs půdů mi zní divně. Nabídka alternativ: běs hudby, běs tance, běs mládí (v tom jsou zahrnuty orgie i pudy, ale zas je to divné, pokud to büde stařec), běs volné lásky (běs sexu by asi neprošlo, že?)
Klekánice - běs dne => spíš běs večera? Ale to už je vlkodlak se soumrakem, že? Je nutné, aby byl každý běs běsem něčeho jiného? Např. Rusalka je teď už běs a je ve vodě stejně jako vodník... Případně je možné popsat "soumrak" jinak a tvářit se, že je to zcela odlišné od doby vlkodlaka: běs večerních zvonů (klekání), běs dlouhých stínů... Anebo upustit od časování (běs opuštěných kolébek)?
Zmrzlík - docela se mi líbilo "běs života". (je fakt, že potom by to chtělo i běsa smrti, ale to nás přivádí k dalšímu bodu)
Běsů je všehovšudy osm (nepočítám-li náhradní). Čeká se na zařazení Prastarých? V případě, že ne - co nějaký běs smrti? Kde zůstala baba Jaga - kostlivá noha? Co běsi ročních období? (běs zimy by se asi mohl překrývat s běsem smrti a trochu už to míří k prastarým - Morana)

Ala/hala - tak, jak jej zběžně popisuje Charles, by byl těžce rozeznatelný od prašivce, takže prašivce vyškrtnout z náhradníků.
Co prohodit saň a Ogloje? Ať je v bestiáři k Dračímu doupěti alespoň pár drakoidních stvůr.

Burza bytostí (vyměním/daruji)
Nechce někdo mořskou pannu?
Klidně předám i hostinského, kdyby byl zájem.
Koně zdarma! Speciální vánoční nabídka!
A pokud by si někdo myslel, že zvládne originálně šarkana, nejsem proti ho přenechat:)

EDIT: Aktualizoval jsem seznam ve vedlejším vlákně podle stávajícího.
Obrázek

Uživatelský avatar
Charles
Příspěvky: 3633
Registrován: 21. 7. 2009, 19:13

Re: Koncept dokument

Příspěvek od Charles » 13. 12. 2011, 16:08

TAPETA!
Maugir píše:Přišel jsem o polovinu napsaných nemrtvých $cry$ Co se dá dělat...
Nač ta odevzdanost? Nic není dáno! Mým úkolem je posouvat tuhle debatu dál co nejrychleji. Proto dělám konkrétní návrhy - ty budí odpor, odpor rozvíjí diskuzi, z diskuze vzniká shoda. 8)

Pokud jde o nemrtvé, zatím jsem se hlavně snažil upřednostnit pestrost. Dýmač/slibka mi přišli moc podobní ohnivci/mavce. Ale ještě se na ně znova mrknu. U volkuna jsem zapomněl napsat MAU/E2 - moc tam nechci dva, radši bych, kdybyste s Ectheliony spojily síly a všechny nápady narvali do jedné bytosti. U mary jsem zapomněl napsat MAU/CH - chci jen maru přejmenovat na můru a obohatit Tvůj popis o některé nápady, které jsem k ní měl rozpracované já.
Maugir píše:Pár poznámek:

Názvy u lidí: ochechule, poletucha - použití názvů zvířat je záměrné? (Odkaz na obrácený postup, kdy se zvířata odborně pojmenovávaly podle bájných kreatur?)
Nezáměrné. AFAIK ochechule byla dříve mořskou pannou než mořskou krávou. O poletuše-veverce jsem nic nevěděl, ale byla již v původním DrD, proto mi přišla na mysl. Až teď zjišťuji, že byla zřejmě výmyslem autorů a nemá mytický předobraz... :think:
Maugir píše:Kdysi jsem omylem zduplikoval krávu a od té doby je ve všech seznamech jednak jako kráva a jednak jako tur domácí, takže tura domácího (u zubra) prosím vyškrtnout a ponechat jen krávu v náhradnících.
Další otázkou je, co s koněm. Tak, jak jsem jej napsal, obsahuje X variant a varianty jsou nepřípustné... Popravdě řečeno, kdyby se toho chtěl někdo z Vás ujmout a napsat koně znova a jinak, vůbec bych se nezlobil. Je to zvíře, ke kterému nemám nijak vřelý vztah a vím toho o něm o dost méně než třeba o ropuše nebo kosovi $D Neujali byste se jej někdo?
Varianty budou mít dle dohody s E2 i skřeti - nesjpíš několik variant a společné kolonky "Jak jedná, Jak bojuje, Role v příběhu". Nechceš koně provést takto?
Maugir píše:Trochu je mi líto ropuchy - teď je seznam těžce nevyvážený - ani jeden obojživelník, jedna ryba, jeden plaz, jeden pták, zbytek savci (a to nemluvím o bezobratlých)... Škoda, že je ten kůň tolik žádaný, hed bych ho vypustil :wink:
Já jsem udělal výběr jen abych rozproudil diskuzi. Zkusil jsem vzít zvířata, co se v mýtech či dorbdiružných knihách objevují častěji, čili je šance, že budou využitelné v příbězích opakovaně a nikoliv jen jako zpestření jednoho jediného příběhu za celou dobu hraní. Proto jsem s těžkým srdcem upřednostnil třeba vránu před kosem. Ale teď bys měl přijít Ty a říkat přesně takové věci jako "chci tam mít alespoň jednoho obojživelníka" nebo "želva se mi povedla, rys moc ne, upřednostnil bych kvalitu před žádaností" apod. A začínej slovy "chci" nebo "navrhuji", žádné takové "škoda, že". Já nejsem žádný diktátor, já jen potřebuju, abychom do konce roku měli jasno a začali systematicky naplňovat "the big plan".
Maugir píše:Mimochodem, z náhradních zvířátek klidně zcela vyškrtněte vše od blanokřídlých níže - nic z toho není dosud napsáno a asi je zbytečné to připisovat. Stejně tak bych úplně odstranil mátohu a planetníka a nenechával je ani v náhradních bytostech.
Náhradníci jsou jen tipy, co by se mohlo napsat, kdyby nám něco vybouchlo nebo kdyby Bouchi naráz chtěl zvětšit rozsah apod. Nebo kdybxchom později chtěli dávat nové bytosti na stránky, tak abychom při tvorbě Bestiáře pro ně nechali místo. Proto bych tam rád nechal všechny nápady, o nichž jsme vážně uvažovali do Bestiáře a prostě jen skončili pdo čárou - nemusíme je samozřejmě napsat.
Maugir píše:Čatež - běs zvířat i běs půdů mi zní divně. Nabídka alternativ: běs hudby, běs tance, běs mládí (v tom jsou zahrnuty orgie i pudy, ale zas je to divné, pokud to büde stařec), běs volné lásky (běs sexu by asi neprošlo, že?)
Běs vášně i běs chtíče jsem zvažoval. Ale pak mi přišlo, že pokud by se vzájemně vymezili se zmrzlíkem jako protiklady "lidské" a "zvířecí" stránky lidské povahy, tak by to mohlo být pro jejich tvorbu inspirativní. Zejména zmrzlík, když jsem si jej na základě toho představil jako chladného kalkulátora využívajícího své nesmrtelnosti, který pronáší své požadavky mrazivým hlasem a nehne se mu při tom ve tváři ani sval mi přišel .. správně děsivý. Co myslíš?
Maugir píše:Klekánice - běs dne => spíš běs večera? Ale to už je vlkodlak se soumrakem, že? Je nutné, aby byl každý běs běsem něčeho jiného? Např. Rusalka je teď už běs a je ve vodě stejně jako vodník... Případně je možné popsat "soumrak" jinak a tvářit se, že je to zcela odlišné od doby vlkodlaka: běs večerních zvonů (klekání), běs dlouhých stínů... Anebo upustit od časování (běs opuštěných kolébek)?
Není nutné, aby byl každý běc běsem něčeho, ale při tvorbě těch pravidlových mi to přišlo jako velmi inspirativní metoda, která mi pomáhala sjednotit roztříštěné střípky pověstí do jednolitého obrazu a vhodně a smysluplně jej doplnit. Klekánici mám vymyšlenou tak, že těžiště jejího působení je ve dne a se soumrakem pouze vyvrcholí. Základní myšlenka je, že pokud celý den sedí dítěti obrazně řečeno za krkem, tak ho se setměním může dostat. Samozřejmě zkušený vědmák může napadené dítě rozpoznat včas, zasáhnout atd. Detaily ještě promýšlím, ale ta myšlenka nastartovala moji fantazii - a vznikla tak, že mi chyběl běs dne a přemýšlel jsem, zda by nešel udělat z klekánice... :wink:
Maugir píše:Zmrzlík - docela se mi líbilo "běs života". (je fakt, že potom by to chtělo i běsa smrti, ale to nás přivádí k dalšímu bodu)
Viz výše u čateže. Ale pokud máš nápad na to, jak téma "života" prostoupit do popisu té nestvůry, tak to ještě změňme. I když si myslím, že každý běs by měl mít "agendu", tak ne každý musí mít nutně svůj protiklad. Jinými slovy čatež může zůstat osamělý - můžeme z něj udělat běsa touhy nebo vášně a nemusíme kvůli tomu dělat i běsa impotence nebo běsa nenávisti. $lol$
Maugir píše:Běsů je všehovšudy osm (nepočítám-li náhradní). Čeká se na zařazení Prastarých? V případě, že ne - co nějaký běs smrti? Kde zůstala baba Jaga - kostlivá noha? Co běsi ročních období? (běs zimy by se asi mohl překrývat s běsem smrti a trochu už to míří k prastarým - Morana)
Původně měli být Prastaří "silnější běsi", čili bůžci. Jenže už jsem si mezitím uvědomil, že to nejde takhle jednoduše zařadit - je nesmysl, aby hraničář měl zkušenosti s draky, ale na zabití nejstaršího z nich volal na pomoc vědmáka. Takže Prastaří asi bude nějaká obecná kategorie silných bytostí, z nichž některé (asi Rohatý, Hor) bud patřit k běsům, jiní (Šarkan, Pavoučice) budou zařazení k netvorům. To nám dává 12 netvorů a 10 běsů - běsů je méně, protože 2 sloty sežere nová kategorie rostliny - pokud tedy nechceme lešije a bludný kořen zařadit do běsů, což je určitě taky platná volba.

Baba Jaga i Morana jsou cool. Chceš je napsat, resp. jednu z nich? A koho z běsů bys v tom případě navrhoval vyhodit do náhradníků.
Maugir píše:Ala/hala - tak, jak jej zběžně popisuje Charles, by byl těžce rozeznatelný od prašivce, takže prašivce vyškrtnout z náhradníků.
To jsem netušil. Spíš bych byl možná pro to, že by se tam dal prašivec a z popisu aly by se použily nějaké inspirativní věci k jeho odlišení. Já měl představu, že by to byl spíš levitující než létající had - tedy obří had, který se "plazí" vzduchem - svíjí se a tak létá, nemá křídla. Jinak ala je spojená s bouřemi a má i pár dalších zajímavých vlastností. Viz wiki.
Maugir píše:Co prohodit saň a Ogloje? Ať je v bestiáři k Dračímu doupěti alespoň pár drakoidních stvůr.
Pouvažuju o tom. Ale saň už je variantou draka v pravidlech. A olgoj byl ve starém DrD a je to mongolsko, což je východ, což je z hlediska inspirací ok. Hodně bude záležet i na tom, zda ho E2 budou mít chuť napsat...
Maugir píše:Burza bytostí (vyměním/daruji)
Nechce někdo mořskou pannu?
Klidně předám i hostinského, kdyby byl zájem.
Koně zdarma! Speciální vánoční nabídka!
A pokud by si někdo myslel, že zvládne originálně šarkana, nejsem proti ho přenechat:)
Zase připomenu, že jsem jen udělal výkop, aby bylo o čem mluvit. I E2 se asi ozvou, že toho chtějí míň nebo nějaké jiné bytosti. Já třeba bych mořskou pannu i hostinského bral. Klidně napiš víc věcí, do kterých se Ti nechce - a taky pár, které jsem napsal sobě nebo E2 a které bys rád napsal sám. Na tom, že minimálně půlku bestiáře napíšeš Ty, bych totiž nerad něco měnil. Jde Ti to dobře od ruky. :wink:
Maugir píše:EDIT: Aktualizoval jsem seznam ve vedlejším vlákně podle stávajícího.
Dík.

Uživatelský avatar
Pieta
sofistikovaný troll
Příspěvky: 13332
Registrován: 6. 9. 2006, 18:08
Bydliště: Praha, ale původem jsem z Hostivaře
Kontaktovat uživatele:

Re: Koncept dokument

Příspěvek od Pieta » 14. 12. 2011, 10:34

Furt jsem se nedostal k tomu si to přečíst. ): Zkusím dohnat dneska večer.
Cicho żono, deszczyk padał, ja nie słyszał kto to gadał.
Cicho żono, deszczyk rosił, ja nie słyszał kto to prosił.

Uživatelský avatar
Maugir
Příspěvky: 978
Registrován: 13. 8. 2011, 01:20

Re: Koncept dokument

Příspěvek od Maugir » 14. 12. 2011, 11:58

Charles píše:Nač ta odevzdanost?
Protože jsem si po delší době ty své příšerky znovu přečetl a zjistil jsem, že se mi je vlastně ani nechce hájit. Požadavek pestrosti je velice rozumný a Tvůj výběr bytostí bude nakonec asi nejlepší, takže mého remcání si nevšímej :wink: Ostatně
Charles píše:U volkuna jsem zapomněl napsat MAU/E2... U mary jsem zapomněl napsat MAU/CH.
tímto se stav o mnoho zlepšuje $D
Charles píše:AFAIK
Abych si tu konečně našel výklad zkratek... :think: Zatím jen budu doufat, že to není nic sprostého :lol:
Charles píše:ochechule byla dříve mořskou pannou než mořskou krávou.
Mea culpa. Mohlo mi to dojít.
Charles píše: Nechceš koně provést takto?
Pokud se jich nebude chtít ujmout někdo jiný (protože já o koních vážně nic nevím... Jsou to sice zvířata, ale u nás nepůvodní a navíc zde žijí - co já vím - pouze v zajetí, na druhou stranu mnoho lidí o nich ví první poslední a pokud k nim má někdo z Vás vztah, bylo by lepší, kdyby je napsal - nerad bych urazil milovníky a milovnice koní svým popisem), tak to tak asi udělám.
Charles píše:Já jsem udělal výběr jen abych rozproudil diskuzi.
A udělal jsi jej dobře. Kdyby se do toho pustil někdo, kdo nemá rozum (třeba já), vzniklo by pouze dílo plné obskurností, které absolutně ignoruje poptávku. Takže díky Ti za to.
Charles píše:Běs vášně i běs chtíče jsem zvažoval.
To jsou přesně ta slova, co jsem hledal :clap:
Charles píše:Ale pak mi přišlo, že pokud by se vzájemně vymezili se zmrzlíkem jako protiklady "lidské" a "zvířecí" stránky lidské povahy, tak by to mohlo být pro jejich tvorbu inspirativní.
Dobrá, také nezní špatně.
Charles píše:Zejména zmrzlík, když jsem si jej na základě toho představil jako chladného kalkulátora využívajícího své nesmrtelnosti, který pronáší své požadavky mrazivým hlasem a nehne se mu při tom ve tváři ani sval mi přišel .. správně děsivý. Co myslíš?
Určitě, využiju to, díky.
Charles píše:Klekánici mám vymyšlenou tak, že těžiště jejího působení je ve dne a se soumrakem pouze vyvrcholí. Základní myšlenka je, že pokud celý den sedí dítěti obrazně řečeno za krkem, tak ho se setměním může dostat.
To zní dobře, stahuji všechny námitky proti klekánici jako běsu dne.
Charles píše:...nemusíme kvůli tomu dělat i běsa impotence...
Běs impotence! To by mě nikdy nenapadlo, ten nesmí v bestíáři chybět :lol:
Charles píše:(asi Rohatý, Hor) bud patřit k běsům, jiní (Šarkan, Pavoučice) budou zařazení k netvorům.
Výborně.
Rostliny bych zatím nechal zvlášť (ve sféře druida a čaroděje), kdybych je někam řadil, tak bych přemýšlel i nad netvory. Přecijen - stejně jako netvoři jsou spjaté s přírodou, divočinou... ale hlavně má vědmák proti hraničáři 2x více bytostí.
Charles píše:Baba Jaga i Morana jsou cool. Chceš je napsat, resp. jednu z nich? A koho z běsů bys v tom případě navrhoval vyhodit do náhradníků.
Přemýšllel jsem, jestli by některá z nich nebyla zajímavější než například plivník - pro bojově založené vyvražďovací družinky by mohly obě představovat větší výzvu. Nebo možná místo zmrzlíka, který má stigma nové bytosti? Ale prozatím je dej do náhradníků. Je kdyžtak možné je později prohodit na základě přečtení si jednotlivých hotových potvor, nebo je třeba mít do Vánoc zcela jasno a přesně vybráno? (Měl jsem na mysli situaci, kdy napíšu dejme tomu zmrzlíka a Jagu a přestože zmrzlík byl v seznamu, Jaga se Vám po přečtení zalíbí víc).
Charles píše:Ala/hala x prašivec: levitující než létající had - tedy obří had, který se "plazí" vzduchem - svíjí se a tak létá, nemá křídla.
Já jsem si pod pojmem létajícího hady představil hada s křídly a proto mi přišli totožní; had plazící se vzduchem je rozhodně zajímavější :clap: Jen do toho.
Charles píše:Já třeba bych mořskou pannu i hostinského bral.
Tak napiš, za co bys je vyměnil, když chceš zachovávat přidělené počty :D
Já vlastně ani nevím, co z těch dalších bych případně chtěl, protože se těším, jak to napíšete Vy:)

Shrnutí: Se seznamem bytostí v momentální podobě souhlasím (ani na odstranění ogloje netrvám $D ), s tím, že Prastaří se rozhodí napůl mezi netvory a běsy, rostliny bych prozatím nechal jako zvláštní kategorii.
Obrázek

Uživatelský avatar
Charles
Příspěvky: 3633
Registrován: 21. 7. 2009, 19:13

Re: Koncept dokument

Příspěvek od Charles » 15. 12. 2011, 09:15

Ecthelion píše:Peekay sem v tuto chvíli přístup nemá. S tou sekcí je to ještě takové divné, že nemám moc zdání, kdo ji moderuje. IMHO bys měl mít práva vyhazovat a přihazovat ty. (nahoře na liště fóra -> uživatelský pnel -> skupiny -> DrDII bestiář).
Jenom podotýkám, že já tuto skci nespravuju - jsem řadový člen. Zkusím se zpetat Markuse, kdo ty práva má...

Uživatelský avatar
Maugir
Příspěvky: 978
Registrován: 13. 8. 2011, 01:20

Re: Koncept dokument

Příspěvek od Maugir » 15. 12. 2011, 13:13

Ehm... Snad mě za to nezabijete... Ale dneska jsem si všimnul, že kolonku "upravit" a "vymazat příspěvek" nemám jen u svých příspěvků, ale i u Vašich. Je možné, že mám ta práva já? Pokud ano, co s mám dělat? Omlouvám se za svoji počítačovou demenci :oops:
Edit: Na druhou stranu v uživatelském panelu mám psáno:
Nejste moderátorem žádné skupiny
Edit2: Na třetí stranu se mi po vstupu do sekce Bestiář DrD2 objeví pod uživatelským panelem nápis "moderátorský panel". Ale nikdy dřív jsem si toho nevšiml :oops:
Obrázek

Zamčeno

Zpět na „(soukromé) Bestiář DrD2“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host