[Mechaniky]Hranice, Char, Sudba, ZS

Uživatelský avatar
Maugir
Příspěvky: 978
Registrován: 13. 8. 2011, 01:20

[Mechaniky]Hranice, Char, Sudba, ZS

Příspěvek od Maugir » 2. 12. 2011, 14:35

Překlápím sem seznam hranic:

Tělo
1 – kos, krysa, netopýr, ropucha, zmije
2 – liška, pes, sokol, štika, vrána, víla
3 – jelen, rys, čarodějnice, poloskřet, skřet, ohnivec
4 – divočák, vlk, lapka, chrlič, kostlivec, umrlec, polednice, obří pavouk
5 – kráva, kůň, vrrk, černokněžník, rváč, rytíř, skurut, žoldnéř, smrtonoš, upír, vodník, wyverna
6 – medvěd, zubr, duch, golem, hejkal, bazilišek, zmek
7 – zlobr, vlkodlak, gryf
8 – drak, zlatý drak

Duše
1 – kos, netopýr, ropucha, štika, zmije
2 – divočák, jelen, kráva, krysa, kůň, liška, medvěd, pes, rys, sokol, vlk, vrána, zubr, rváč, chrlič, umrlec
3 – skurut, zlobr, golem, kostlivec, smrtonoš, hejkal, zmek, wyverna, gryf
4 – vrrk, lapka, rytíř, skřet, žoldnéř, ohnivec, víla, vlkodlak, vodník, bazilišek
5 – poloskřet, obří pavouk
6 – duch, upír, polednice, drak
7 – čarodějnice
8 – černokněžník
9 – zlatý drak

Vliv
1 – kos, netopýr, ropucha, štika
2 – jelen, kráva, krysa, kůň, liška, pes, rys, vrána, zmije, lapka, poloskřet, skřet
3 – divočák, vlk, vrána, vrrk, rváč, skurut, žoldnéř, chrlič, umrlec, hejkal, vodník, obří pavouk, wyverna
4 – medvěd, zubr, zlobr, duch, polednice, víla
5 – golem, kostlivec, ohnivec, vlkodlak, bazilišek, zmek, gryf
6 – čarodějnice, rytíř, smrtonoš, upír, drak
7 – černokněžník
8 – zlatý drak
Obrázek

Uživatelský avatar
Maugir
Příspěvky: 978
Registrován: 13. 8. 2011, 01:20

Re: Hranice

Příspěvek od Maugir » 2. 12. 2011, 14:48

A rovnou dotaz: budeme se snažit o kompatibilitu s původními bytostmi? Tzn, všechna zvířata určena tím, že pes má 2/2/2, vlk 4/2/3 a medvěd 6/2/4 (Jak jsem to dělal doposud)? JE mezi PSEM a VLKEM opravdu stejně velký rozdíl jako mezi VLKEM a MEDVĚDEM (z hlediska hranic)?
Nebo si stanovíme jiné základy, z nichž budeme odvozovat? Např. říct, že pes z pravidel je yorkšír a skutečný pes má Tělo 3 (Zavedení zvířete "Pes lovecký" nebo podobná klička), protože jinak jsou všechny menší zvířata dost monotónní - kombinace jedniček a dvojek... a vráně jsem pak chtě nechtě musel dál stejné tělo jako psovi :D

Související otázka: Při tvorbě bystostí vždy porovnávám hranice s těmi již hotovými, abych nestvořil paskvil (nebo aby byla menší pravděpodobnost, že stvořím paskvil :D). Kterými se mám řídit? Kůň by měl podle mě být vytrvalejší, silnější a odolnější než vesnický rváč. Naproti tomu by měl ale být slabší a nejspíš i méně houževnatý než medvěd a tím pádem jsem v pasti... opravdu je mezi medvědem a hospodským pobudou jen jeden bod rozdílu? Nebo mám přihlížet jen k jednomu z těchto dvou (např. "medvěd je relevantnější" apod.)?
Obrázek

Uživatelský avatar
Pieta
sofistikovaný troll
Příspěvky: 12310
Registrován: 6. 9. 2006, 18:08
Bydliště: Praha, ale původem jsem z Hostivaře
Kontaktovat uživatele:

Re: Hranice

Příspěvek od Pieta » 2. 12. 2011, 15:22

K tomu mě minimálně napadá, že jsou to často hodně široké kategorie, občas s ne úplně jasným jménem; z popisů je celkem jasné, že "pes" je úplně jiná kategorie, než vlk, čili že je to spíš venkovský hlídací voříšek a dost vzdálený příbuzný vlka; a že "hraničářův bojový pes" bude spíš podobnější vlkovi, než jemu.

Ostatně "venkovský rváč" je drsňák, který si téměř může podat ruce se skurutem, a na kterého si strážní troufnou jedině ve dvou až třech; proto pokud od něj chceš odvozovat hranice jiných bytostí, ber ohled na to, že to je spíš menší obřík než vesničan.
Cicho żono, deszczyk padał, ja nie słyszał kto to gadał.
Cicho żono, deszczyk rosił, ja nie słyszał kto to prosił.

Uživatelský avatar
Maugir
Příspěvky: 978
Registrován: 13. 8. 2011, 01:20

Re: Hranice

Příspěvek od Maugir » 2. 12. 2011, 15:39

Pieta píše:Ostatně "venkovský rváč" je drsňák, který si téměř může podat ruce se skurutem, a na kterého si strážní troufnou jedině ve dvou až třech.
Pokud ty stráže nejsou obyčejní žoldáci, kteří jsou fyzicky možná také menší obříci ;)
Pozn.: Tohle není snaha o devalvaci původního bestiáře, ale o ujasnění si nejasností či případných nepřesností, pokud by tam objektivně byly (-:
Obrázek

Uživatelský avatar
Charles
Příspěvky: 3628
Registrován: 21. 7. 2009, 19:13

Re: Hranice

Příspěvek od Charles » 3. 12. 2011, 17:00

Původní Bestiář měl hranice střílené hodně od boku. Priorita bude držet nové nestvůry alespoň přibližně v souladu s ním, ale pokud to bude třeba, prostě se odchýlíme - můžeme třeba zjistit, že jsme měli hranice rozprostřít od 1 do 12, tak to prostě uděláme. Zároveň však varuji, že vysoká hranice hodně protahuje konflikt. Nicméně právě to může být posleství např. hranice Vlivu 12 - "ukecat či ovládnout ho ani nezkoušejte".

Je však třeba se smířit s tím, že DrDII má v mechanikách hodně hrubé měřítko. To je dáno už jen malým rozpětím úrovní povolání. Je možné, že dospějeme k závěru, že prostě k novému Dračáku patří to, že hodně bytostí má podobné hranice a odlišují se holt jinými věcmi (ZS, náplní charakteristiky apod.).

Uživatelský avatar
Charles
Příspěvky: 3628
Registrován: 21. 7. 2009, 19:13

Re: Hranice

Příspěvek od Charles » 9. 1. 2012, 22:47

Jen dávám vědět, že v souvislosti s tvorbou bytostí se mi začala převalovat v hlavě taková myšlenka, že si dovedu představit, že:

- jednu hranici vždycky vystřelíme nahoru někam směrem k devítce, ostatní zůstanou v relacích původního Bestiáře. Aby fakt hodně stálo za to cílit na některou z nižších nebo ještě lépe tu nejnižší hranici a zároveň každá bytost byla v jednom ohledu velmi tuhá.

- to dá bytostem víc Sudby, a i tak bych asi u typicky sólových potvor zvolil vzorec "nejvyšší hranice + 3" a u legendárních potvor jako jsou Prastaří něco jako "nejvyšší hranice + 9".

Ale jsou to zatím jen nehotové úvahy. Já na pravidla a systémy nemám moc hlavu, takže to sem píšu spíš pro Maugira (a časem snad pro Peekaye) k uvážení.

Uživatelský avatar
Maugir
Příspěvky: 978
Registrován: 13. 8. 2011, 01:20

Re: Hranice

Příspěvek od Maugir » 10. 1. 2012, 19:32

Tak to vysvětluje mořskou pannu:) Přemýšlel jsem nad tím a výsledek mých úvah je takový (na případné chyby upozorněte):
Na jednu stranu je zvýšení sudby velkým přínosem - vyplatí se zvyšovat ohrožení nad nejnižší hranici* a pak zapůsobit tímto směrem. Na druhou stranu mohou být postavy, které umí působit pouze jednostranně - mastičkář by rád po překonání hranice těla soupeře tasil meč, jenže jej třeba nemá;) A tak pokračuje v tom co umí a protože umí působit jen na nejvyšší hranici, bude mu souzeno v případě hranice 8, aby dosáhl sedmi úspěchů ve Vlivových útocích. V případě souboje 1vs. 1, kdy úspěch nepadne v každém kole, se to může značně protáhnout (a byť je hranice těla ohrožením dávno překonaná, mastičkář si nedovolí zkusit štěstí tímhle směrem, protože by mohl jednoduše dostat přes ústa [a fikčně se navíc z jednou začatého fyzického útoku těžko přechází zpět do verbálního]). Samozřejmě, tohle nebude častý případ, protože počítá s jedinou a úzce zaměřenou postavou, která nepoužívá manévry. Za použití manévrů už je to o něco lepší, nicméně i tak se v tomto případě vyplatí taktika definitivních akcí (tj. "zabít" ve všech podobách).
Otázka je, zda když nám jde o zvýšení sudby (a ano, zvýšení sudby by zvýhodnilo zvyšování ohrožení před "zabít"), musíme též vystřelovat hranice. Zachoval by se tím systém počítání sudby (pominu-li návrh +3/+9), a zvýraznila by se výhodnost zacílení na slabinu bytosti, ale pro samotářské specialisty by tím vznikla určitá nepříjemnost.
Jsou to dvě plus proti jednomu mínus (pokud jsem na něco nezapomněl a nejspíš zapomněl, takže komentujte!), chceme to tak?

Druhou věcí je odlišné počítání sudby u sólových potvor a prastarých. Dvě připomínky:
1) řeknu-li si: pták ohnivák (např.) je samotářská bytost bude mít sudbu 7+3 = 10. Řeknu-li si: pták ohnivák žije v párech, bude mít takový pár sudbu 7+1 = 8 (ale zas dvakrát více akcí). Chceme to tak?
2) myšlenka se mi líbí a přemýšlím nad zobecněním - někde jste tu nadhazovali drsnost potvor vyjádřenou číselně. Co takhle sudba = nej. hranice + drsnost? Příp. nej. hranice + (drsnost/2)? (záleželo by na konkrétní podobě škály drsnosti).

*Nadhoďte mi prosím alespoň pár příkladů, jak využít nízkou Duši. Mě tak nějak připadá, že proti Vlivu a Tělu je útok přes Duši hůř realizovatelný...
Obrázek

Uživatelský avatar
Maugir
Příspěvky: 978
Registrován: 13. 8. 2011, 01:20

Re: [Mechaniky]Hranice, Char, Sudba, ZS

Příspěvek od Maugir » 5. 2. 2012, 20:31

U meditace nad platbou mluvící kočce jsem narazil na jednu zajímavou věc, a to možnost ne zcela jasného výkladu platby při navyšování pouta (myšleno včetně léčení jizvy na něm).
kniha pravidel píše:Úspěšnou akcí a zaplacením
pěti plateb postava zhojí pomocníkovi jednu úroveň jizvy na Poutu.
Tedy, ono to vlastně je jednoznačné, ale možná ne dost polopatické: Přimlouvám se, abychom v případném textíku o pomcnících zdůraznili, že se skutečně jedná o pět plateb, nikoli o jednu ve výši pěti. Rozdíl? Projeví se, pokud postava bude platit z vlastních zdrojů a nemá jich dost na zaplacení.
Příklad: Ptáku ohniváku může čaroděj platit krví za dva zdroje Těla. 5*2=10. Málokterý čaroděj na to bude mít. Pokud by byla jedna platba ve výši pěti, nepomůže nikomu s Tělem menším než 8 ani jizva. Zatímco Pět plateb umožňuje interpretaci postupné úhrady (ne vše v jedné akci). Tj vyčerpat všechny zdroje a pak se teprve jizvit. Na to stačí Tělo velikosti 4.
Obrázek

Uživatelský avatar
Charles
Příspěvky: 3628
Registrován: 21. 7. 2009, 19:13

Re: [Mechaniky]Hranice, Char, Sudba, ZS

Příspěvek od Charles » 5. 2. 2012, 22:19

Kvůli testování jsem přemýšlel nad tou škálou drsnosti. Navrhuji zatím, pro účely testování, zkusit tohle. Napište, co o tom soudíte.

drsnost 1:
Charakteristika 1-3, Sudba=nejvyšší hranice +1, nejvyšší hranice okolo 4

drsnost 2:
Charakteristika 2-4, Sudba=nejvyšší hranice +3, nejvyšší hranice okolo 6

drsnost 3:
Charakteristika 3-5, Sudba=nejvyšší hranice +7, nejvyšší hranice okolo 8

drsnost 4 (Prastaří):
Charakteristika 4-6, Sudba=nejvyšší hranice +9, nejvyšší hranice okolo 9

Má to být samozřejmě jen orientační - je pochopitelně stále možné vytvořit např. skřítka s drsností 1, který však má být natolik odolný vůči kouzlům a duševním útokům, že bude mít hranici Duše 8.

ZS jsem zatím neřešil. Omezovat počet nemá moc smysl. Ovšem některé (např. Boj ve skupině) jsou typicky spjaté s nízkou drsností a jiné (např. Triumfální příchod nebo Oživlá hora) naopak s vysokou...to bych už však nechal na intuici.

Uživatelský avatar
Maugir
Příspěvky: 978
Registrován: 13. 8. 2011, 01:20

Re: [Mechaniky]Hranice, Char, Sudba, ZS

Příspěvek od Maugir » 5. 2. 2012, 23:04

Pěkné :clap: Takhle nějak jsem to myslel s tou Sudbou. Ještě bych k té drsnosti doplnil, co znamená pro postavy (resp. prozatím co bychom chtěli, aby znamenala pro postavy). Jediný problém je, že charakteristika zvířete a netvora je něco jiného (proti jednomu je bonus započten začátečníkům, proti druhému jen specialistům).
drsnost 1:
Charakteristika 1-3, Sudba=nejvyšší hranice +1, nejvyšší hranice okolo 4, výzva pro začínající postavu (v případě Běs/Nem/Net pro družinu zač. postav)

drsnost 2:
Charakteristika 2-4, Sudba=nejvyšší hranice +3, nejvyšší hranice okolo 6, výzva pro skupinu začínajících postav (v případě Běs/Nem/Net pro družinu na 6. úr)

drsnost 3:
Charakteristika 3-5, Sudba=nejvyšší hranice +7, nejvyšší hranice okolo 8, výzva pro skupinu pokročilých postav (9. úr; tady už je to asi jedno, kam patří)

drsnost 4 (Prastaří):
Charakteristika 4-6, Sudba=nejvyšší hranice +9, nejvyšší hranice okolo 9, výzva pro skupinu postav na vysoké úrovni (24. úr)

Jenom nástřel, jestli to někdo rozvrství líp, budu rád.
Edit: Rovnou jdu přepsat Sudbu u Zubra :wink:
A ještě: drsnost 0:
Charakteristika 1-3 (u netopýrů a dalších malých potvůrek původně 1-2, ale pak jsem se rozhodl nezatahovat novoty do konceptu tvorby bytostí), Sudba=nejvyšší hranice +1, nejvyšší hranice 3 a méně, výzvou může být pouze v hejnu, pokud vůbec.
Obrázek

Uživatelský avatar
Maugir
Příspěvky: 978
Registrován: 13. 8. 2011, 01:20

Re: [Mechaniky]Hranice, Char, Sudba, ZS

Příspěvek od Maugir » 20. 2. 2012, 11:05

:arrow? Char 1 až 2
Maugir píše:Charakteristika 1-3 (u netopýrů a dalších malých potvůrek původně 1-2, ale pak jsem se rozhodl nezatahovat novoty do konceptu tvorby bytostí), Sudba=nejvyšší hranice +1, nejvyšší hranice 3 a méně, výzvou může být pouze v hejnu, pokud vůbec.
Teď jsem koukal do pdf a zjistil jsem, že malí skřeti mají charakteristiku 1-2, což je pro mne zajímavý precedens:D
Návrh na zvířata, které by mohly mít Char 1-2:
- netopýři
- krysy
- želva
S tím, že tyto jsou základem tvorů s drsností 0

:arrow? Hranice Duše 1 a méně.
Charles píše:Není to málo? Už přípravu vrše bych bral jako zvýšení ohrožení...
V základních pravidlech se nastavilo, že ta nejchytřejší ze zvířat (tj. např. popsané šelmy), budou mít Duši 2. Pokud necháme toto nastavení, s tím, že mezi duševně nejnadanějšími zvířaty (kam ze základních pravidel spadá třeba ten pes) a duševně nejnadanějšími lidmi (černokněžník) je rozdíl 6, potom po mně nemůžete chtít, abych dal rybě Duši 2! Druhá možnost je změnit nastavení - kočce dáme třeba 4 (Duše rázem největší vlastností, stejná, jakou má víla nebo rytíř, nebo jakou jsem přisoudil mluvícím zvířatům) a budeme se tvářit, že psi, vlci a medvědi z pravidel jsou zakrnělí debílci a ne reprezentativní vzorek uvedených druhů (tzn. chtělo by to zveřejnit jejich opravu).
Takže jakže? :think:
Obrázek

Uživatelský avatar
Maugir
Příspěvky: 978
Registrován: 13. 8. 2011, 01:20

Re: [Mechaniky]Hranice, Char, Sudba, ZS

Příspěvek od Maugir » 26. 2. 2012, 16:30

Želví dotaz: V pravidlech je psáno, že jakmile vzroste ohrožení nad úroveň hranice, není možno se dál vykupovat.
Z prvního čtení pravidel mi to utkvělo trochu jinak (může vyčerpat max. tolik Sudby, kolik má hranici), kvůli čemu mi vznikl problém. Co s želvou? Není ani silnější než pes, ani rychlejší než kočka (zajíc je, pravda, spekulativní), ani mrštnější než krysa. Popravdě, Tělo 1 mi připadá adekvátní:) Jenže to znamená, že ZS Železná kůže, kterou jsem chtěl interpretovat krunýř, je jí pak k ničemu. Smysl by měla, pokud by platilo "může vyčerpat nanejvýš tolik Sudby, kolik je hranice", ale při stavu "jak je ohrožení nad hranicí, nemůže se vyčerpat" vážně nevím co s tím. :oops:
Poradíte mi?
(ZS Železná kůže má smysl od Těla čtyři výše. Jenže to by pak byla Sudba větší čtyř. A to se mi nezdá.)
Obrázek

Uživatelský avatar
Pieta
sofistikovaný troll
Příspěvky: 12310
Registrován: 6. 9. 2006, 18:08
Bydliště: Praha, ale původem jsem z Hostivaře
Kontaktovat uživatele:

Re: [Mechaniky]Hranice, Char, Sudba, ZS

Příspěvek od Pieta » 26. 2. 2012, 17:26

Maugir píše:Želví dotaz: V pravidlech je psáno, že jakmile vzroste ohrožení nad úroveň hranice, není možno se dál vykupovat.
Z prvního čtení pravidel mi to utkvělo trochu jinak (může vyčerpat max. tolik Sudby, kolik má hranici), kvůli čemu mi vznikl problém. Co s želvou? Není ani silnější než pes, ani rychlejší než kočka (zajíc je, pravda, spekulativní), ani mrštnější než krysa. Popravdě, Tělo 1 mi připadá adekvátní:) Jenže to znamená, že ZS Železná kůže, kterou jsem chtěl interpretovat krunýř, je jí pak k ničemu. Smysl by měla, pokud by platilo "může vyčerpat nanejvýš tolik Sudby, kolik je hranice", ale při stavu "jak je ohrožení nad hranicí, nemůže se vyčerpat" vážně nevím co s tím. :oops:
Poradíte mi?
(ZS Železná kůže má smysl od Těla čtyři výše. Jenže to by pak byla Sudba větší čtyř. A to se mi nezdá.)
Viz Poznámka pro Průvodce hrou, str. 137
Cicho żono, deszczyk padał, ja nie słyszał kto to gadał.
Cicho żono, deszczyk rosił, ja nie słyszał kto to prosił.

Uživatelský avatar
Maugir
Příspěvky: 978
Registrován: 13. 8. 2011, 01:20

Re: [Mechaniky]Hranice, Char, Sudba, ZS

Příspěvek od Maugir » 26. 2. 2012, 20:20

Super, díky moc. Já jsem si původně myslel, že to tam tak někde je, ale když jsem to teď zkoušel dohledat, našel jsem jen text pojednávající o tom, že jakmile ohrožení překročí hranici, nelze se vyčerpat.
Ještě jednou díky, jsem tuze rád, že to tam je a nemusím tu želvu na poslední chvíli předělávat:)
Obrázek

Uživatelský avatar
Pieta
sofistikovaný troll
Příspěvky: 12310
Registrován: 6. 9. 2006, 18:08
Bydliště: Praha, ale původem jsem z Hostivaře
Kontaktovat uživatele:

Re: [Mechaniky]Hranice, Char, Sudba, ZS

Příspěvek od Pieta » 26. 2. 2012, 21:40

Maugir píše:Super, díky moc. Já jsem si původně myslel, že to tam tak někde je, ale když jsem to teď zkoušel dohledat, našel jsem jen text pojednávající o tom, že jakmile ohrožení překročí hranici, nelze se vyčerpat.
Ještě jednou díky, jsem tuze rád, že to tam je a nemusím tu želvu na poslední chvíli předělávat:)
Jako spousta jiných věcí je to schované na místě, kde to bude hledat jen ten, kdo ví, kde to hledat... Bohužel.

Zamčeno

Zpět na „(soukromé) Bestiář DrD2“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Yahoo [Bot] a 1 host