DrD2 počítání zranění
Moderátoři: Bouchi, Pieta, Charles
DrD2 počítání zranění
Mám tu jeden dotaz na který sem nikdy nenašel odpověď. Co jsem četl DrD2 sem si všiml, že v pravidlech není výpočet zranění. Jak se v DrD2 počítají??
Re: DrD2 počítání zranění
Ahoj. Dotaz si patří do jiné sekce a jinému uživateli (Fafriné?), ale pokusím se odpovědět.
Pokud vím, tak v DrD II nejsou "hitpointy" jako takové. Místo toho je tam řádek tělo. Například řádek neunavené a nezjizvené postavy s tělem na pětce by vypadala takto: [][][][][]. Úplně vyčerpaná postava se dvěma "jizvami" by měla takovýto řádek [x][x][/][/][/].
Počet tělesných "jizev" vypodívá o tom, jak moc je postava zraněná (na těle). Jinak v boji se jizvy udělují tak, že postava selže v hodu, musí se vyčerpat, ale už nemá z čeho - a tak se jizví na těle. Musí se jizvit protože, jinak by svou protiakcí neodvrátila akci soupeře, soupeř by uspěl a postava by byla vyřazena nebo zabita, nebo cokoliv si usmyslel protivník ve své akci.
Praktický příklad:
Jarik bojuje s kostrou. Kostra je právě na tahu a ve své akci se pokouší praštit Jarika do hlavy palcátem. (To by asi nebylo pro jarika dobré. (Znamenalo by to udělení jizvy nebo smrt, podle okolností - v tomhle si nejsem moc jistý). Jarik se brání protiakcí, má v plánu zadržet ránu rukou. Hráč postavy Jarika selže v hodu a musí se vyčerpat podle ohrožení (třeba o 4). No jo, ale už má zaškrtané políčka vyčerpání a proto se holt musí jizvit - Jarik sice ránu zadrží rukou, ale kostlivec palcátem Jarikovi zhmoždí loket.
Pokud vím, tak v DrD II nejsou "hitpointy" jako takové. Místo toho je tam řádek tělo. Například řádek neunavené a nezjizvené postavy s tělem na pětce by vypadala takto: [][][][][]. Úplně vyčerpaná postava se dvěma "jizvami" by měla takovýto řádek [x][x][/][/][/].
Počet tělesných "jizev" vypodívá o tom, jak moc je postava zraněná (na těle). Jinak v boji se jizvy udělují tak, že postava selže v hodu, musí se vyčerpat, ale už nemá z čeho - a tak se jizví na těle. Musí se jizvit protože, jinak by svou protiakcí neodvrátila akci soupeře, soupeř by uspěl a postava by byla vyřazena nebo zabita, nebo cokoliv si usmyslel protivník ve své akci.
Praktický příklad:
Jarik bojuje s kostrou. Kostra je právě na tahu a ve své akci se pokouší praštit Jarika do hlavy palcátem. (To by asi nebylo pro jarika dobré. (Znamenalo by to udělení jizvy nebo smrt, podle okolností - v tomhle si nejsem moc jistý). Jarik se brání protiakcí, má v plánu zadržet ránu rukou. Hráč postavy Jarika selže v hodu a musí se vyčerpat podle ohrožení (třeba o 4). No jo, ale už má zaškrtané políčka vyčerpání a proto se holt musí jizvit - Jarik sice ránu zadrží rukou, ale kostlivec palcátem Jarikovi zhmoždí loket.
Re:Zob
Zob: Problém je že v těch pravidlech to není napsaný a já to taky moc nechápu. Pokud říkám správně:
Zdroje jsou od toho aby postava zabránila neúspěchu. Když už nemá zdroje tak udělí jizvu která postavě sníží možné množství zdrojů (počet použitelných políček v kategorii jedné vlastnosti). Ale co když hráč nechce udělit jizvu a postava se zraní lehce např. jí soupeř sekne do ruky. Co pak?
Zdroje jsou od toho aby postava zabránila neúspěchu. Když už nemá zdroje tak udělí jizvu která postavě sníží možné množství zdrojů (počet použitelných políček v kategorii jedné vlastnosti). Ale co když hráč nechce udělit jizvu a postava se zraní lehce např. jí soupeř sekne do ruky. Co pak?
- Resurrection
- Příspěvky: 5421
- Registrován: 26. 9. 2006, 11:34
Re: Re:Zob
Projevuje se to fikčně ve dvou rovinách:Juubi píše:Ale co když hráč nechce udělit jizvu a postava se zraní lehce např. jí soupeř sekne do ruky. Co pak?
1) V rámci daného konfliktu může mít postava ruku vyřazenou, tedy akce, které by její použití zahrnovaly, jsou nemožné -> závisí na dohodě hráčů.
2) Po konci konfliktu ten stav stále trvá a pokud s tím něco postava neudělá, může jí to omezovat v dalším konfliktu nebo i mimo něj.
Mechanicky/pravidlově to můžete hlídat buď:
1) Psát si to někam do poznámek a myslet na to.
2) PH může udělit jizvu i mimo standardní získávání jizev.
Rozhodnutí, jak to budete řešit ale závisí na tom, jak hrajete. V heroické fantasy plné Conanů asi nebudete řešit každé škrábnutí, ve hře intrik a soubojů v postranních uličkách, útěcích po střechách apod. zřejmě ano. Konkrétně jak pak závisí na tom, jestli chcete hrát intenzivně podle pravidel nebo nemusíte mít všechno pravidlově ošetřené.
Povšimni si, že v DrDo nebo i DnD seknutá ruka neznamená vůbec nic. Možná to sniží počet HP do dalšího souboje (v DnD4 ani to ne), ale jinak nic. V DrD+ na to jsou zase přímo pravidla na větší zranění... V DrD2 máš nějakou flexibilitu jak s tím naložit (pokud to chceš a máš i víc možností jak to řešit jak na úrovni fikce tak mechanik).
Omlouvám se, jestli to vysvětluju moc složitě nebo abstraktně, kdyžtak křič a já dám příklady.
Secrets are power.
- Vallun
- Příspěvky: 32332
- Registrován: 14. 5. 2008, 10:40
- Bydliště: Velká Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Re:Zob
Když už, tak by ses měl omluvit za to, že to vysvětluješ příliš zaujatě ve prospěch drD 2;)Resurrection píše:Omlouvám se, jestli to vysvětluju moc složitě nebo abstraktně, kdyžtak křič a já dám příklady.
Pokud chce někdo slyšet jen "ano" nebo "ne", tak jej nezajímá odpověď.
Eru je jediný Bůh a Tolkien je jeho prorok.
Non sub hominem,sed sub ius.
Pravda a láska zvítězí nad lží a nenávistí.
Nejsem odborník ve smyslu § 5 odst. 1 O.Z.
Eru je jediný Bůh a Tolkien je jeho prorok.
Non sub hominem,sed sub ius.
Pravda a láska zvítězí nad lží a nenávistí.
Nejsem odborník ve smyslu § 5 odst. 1 O.Z.
- Pieta
- sofistikovaný troll
- Příspěvky: 15071
- Registrován: 6. 9. 2006, 19:08
- Bydliště: Praha, ale původem jsem z Hostivaře
- Kontaktovat uživatele:
Re: Re:Zob
K tomu, co už padlo, bych ještě dodal, že většinou bude hrát roli i to, jaký úmysl hlásila druhá strana - můžu chtít někoho seknout do ruky, aby bolestí pustil to, co drží, nebo proto, aby krvácel a když se dá na útěk, můj ohař ho snadnějš mohl sledovat. A potom úspěšný zásah bude mít efekt, který jsem chtěl.Juubi píše:Ale co když hráč nechce udělit jizvu a postava se zraní lehce např. jí soupeř sekne do ruky. Co pak?
To jsou samozřejmě krajní případy, většinou půjde o to, aby ta ruka byla zraněná a k nepoužití, ale nemusí to tak být vždycky.
Re: Re:Zob
Vůbec to nevysvětluješ složitě. Moc díky. Předtim sem si z toho dělal hlavu ale ted uz vim ze si prostě upravim deník postavy a jednoduše tam budu zapisovat zranění. Dík. Akorát mě na DrD klame ještě jedna věc:
Když Čaroděj/Druid/Mág může ovládat jen elementy nebo lidskou mysl, kdo třeba může vyvolat např. Kouzlo na rozpoznání magie? To je těžká otázka.
Když Čaroděj/Druid/Mág může ovládat jen elementy nebo lidskou mysl, kdo třeba může vyvolat např. Kouzlo na rozpoznání magie? To je těžká otázka.
- Pieta
- sofistikovaný troll
- Příspěvky: 15071
- Registrován: 6. 9. 2006, 19:08
- Bydliště: Praha, ale původem jsem z Hostivaře
- Kontaktovat uživatele:
Re: Re:Zob
Žádné ze základních nebo pokročilých povolání neumí pracovat s magií jako takovou, tedy ani poznávat magii.Juubi píše:Akorát mě na DrD klame ještě jedna věc:
Když Čaroděj/Druid/Mág může ovládat jen elementy nebo lidskou mysl, kdo třeba může vyvolat např. Kouzlo na rozpoznání magie? To je těžká otázka.
Některá magie se dá poznat, když se vyznáš v tom, na co působí - lovec třeba může poznat, když se zvíře ovládané šamanem chová nepřirozeně. Když je někdo pod vlivem magie mysli, může být lidem, kteří ho znají, nápadné, že se chová jinak, než obvykle.
Někteří kouzelníci dokážou poznat magii, kterou sami ovládají - alchymista třeba pozná, že v lahvičce je žíravina nebo že ve vzduchu je cítit slabý zápach jedu, kterého je plná vedlejší místnost. Čaroděj pozná, že někdo ovládá vítr, který se pokouší ovládnout on sám.
A šamanovo hadačství dokáže odhalit různé skryté věci, takže asi i magii.
Re: DrD2 počítání zranění
+ Zaříkávač:
»» Rozpoznání nadpřirozena: nacházení magických zřídel a svatyní, objevování stop působení kouzel a výskytu nadpřirozených sil.
Myslím, že to objevování stop působení kouzel by mohlo být to, na co se ptáš:)
»» Rozpoznání nadpřirozena: nacházení magických zřídel a svatyní, objevování stop působení kouzel a výskytu nadpřirozených sil.
Myslím, že to objevování stop působení kouzel by mohlo být to, na co se ptáš:)
- Pieta
- sofistikovaný troll
- Příspěvky: 15071
- Registrován: 6. 9. 2006, 19:08
- Bydliště: Praha, ale původem jsem z Hostivaře
- Kontaktovat uživatele:
Re: DrD2 počítání zranění
A sakra, to jsem se pěkně odkopal. Budu si to někdy muset zase přečíst celé. (:Maugir píše:Myslím, že to objevování stop působení kouzel by mohlo být to, na co se ptáš:)
Re: DrD2 počítání zranění
jo to mi DrD II vadí, máme odehráno něco kolem 10 sezení (průměrná doba hry 5 hodin) a pořád listujeme v pravidlech a pokaždém sezení následuje znovu studium pravidel (ačkoliv já je mám přečtená asi 3x). A to jsme zatím ignorovali dost nepovinných pravidel (např. délky zbraní). Průměrný boj (2x2) nám zabere něco přes hodinu. A to jsem jako vypravěč začal plně používat sudbu až v minulém sessionu - předtím jsem ne-vyloženě debilní akce nechával projít (v zájmu rychlosti a plynulosti hry).
Re: DrD2 počítání zranění
Jetli máte problém s tím, co patří ke kterému povolání, je dobré vytisknout si záložky povolání, to je dobrá pomůcka.
Pokud s jinými pravidly, celkem dobře se hledá v přehledu.
Ačkoli jsi mě popravdě zaujal - základ pravidel mi připadá celkem jednoduchý. V čem máte nejsnosti, jestli se můžu zeptat, že potřebujete listovat víc než v jiných hrách?
Pokud s jinými pravidly, celkem dobře se hledá v přehledu.
Ačkoli jsi mě popravdě zaujal - základ pravidel mi připadá celkem jednoduchý. V čem máte nejsnosti, jestli se můžu zeptat, že potřebujete listovat víc než v jiných hrách?
Re: DrD2 počítání zranění
My máme také spíš zkušenost takovou, že jsou pravidla jednoduchá. Z 5 hráčů, máme přečtená celá pravidla 2 a to myslím, že maximálně 1. Ostatní hráči četli cca 20 stran, aby si vybrali povolání. Mimochodem druhý PH co se střídáme patří do druhé skupiny a fakt, že nemá pročtená kompletní pravidla mu nijak neztěžuje řízení hry.
Listujeme minimálně a pokud tak spíš pro zajímavost.
Je sice pravda, že každý má své povolaní buď vypsané a nebo má vytisknuté zmíněné záložky povolání, ale celkově máme z pravidel takový pocit, že nutné hledání, listování atd. je omezené na maximální minimum
Listujeme minimálně a pokud tak spíš pro zajímavost.
Je sice pravda, že každý má své povolaní buď vypsané a nebo má vytisknuté zmíněné záložky povolání, ale celkově máme z pravidel takový pocit, že nutné hledání, listování atd. je omezené na maximální minimum
Elen síla lûmen omentielvo.
<Hvězda svítí na hodinu našeho setkání.>
<Hvězda svítí na hodinu našeho setkání.>
Re: DrD2 počítání zranění
U nás taky hráči pořád hledají v knížce, protože nehrajeme moc často, a taky jsme postavy konvertovali z Drd1.6, takže těch dovedností a ZS bylo trochu moc najednou a hráči je tudíž nemají pořádně zažité. Hra pak nemá tempo, protože to kolikrát začnou hledat, až když přijdou na řadu. Ale jasně že to je spíš naše chyba, než chyba pravidel...
Dotaz k tématu: Jak brát oslepnutí? Jako tělesnou jizvu? To se mi tak úplně nezdá. Spíše by jen některé činnosti byly nemožné a na něco by postava měla postihy (nepřesně,...). V dobrodružství se je (nebo šamana, za kterým chodí pro rady, když jsou v koncích a který se do snového světa dostává po bylinkové pálence z kláštera) totiž mniši pokusí otrávit špatným alkoholem: Síla 6, silný účinek smrt, slabý oslepnutí. Nečekám jasnou odpověď, je mi jasné že každý by to řešil trochu jinak, nicméně rád si přečtu vaše názory.
Dotaz k tématu: Jak brát oslepnutí? Jako tělesnou jizvu? To se mi tak úplně nezdá. Spíše by jen některé činnosti byly nemožné a na něco by postava měla postihy (nepřesně,...). V dobrodružství se je (nebo šamana, za kterým chodí pro rady, když jsou v koncích a který se do snového světa dostává po bylinkové pálence z kláštera) totiž mniši pokusí otrávit špatným alkoholem: Síla 6, silný účinek smrt, slabý oslepnutí. Nečekám jasnou odpověď, je mi jasné že každý by to řešil trochu jinak, nicméně rád si přečtu vaše názory.
Tradiční jasnozřivost depresivních, často popisovaná jako radikální nezúčastněnost ve vztahu k lidským starostem, se projevuje v první řadě nezájmem o problémy, které vskutku nejsou příliš zajímavé.
(M. Houellebecq)
Re: DrD2 počítání zranění
jak tematické! Trošku dost černohumor.
--------------------------------------------------
moje portfolio: https://www.janpospisilart.com/
můj DeviantArt: http://merlkir.deviantart.com/
e-mail: JanPospisil42 @ gmail.com
moje portfolio: https://www.janpospisilart.com/
můj DeviantArt: http://merlkir.deviantart.com/
e-mail: JanPospisil42 @ gmail.com
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 6 hostů