MarkyParkyho přehled domácích pravidel

Oficální diskuze k nové generaci DrD, vydané v roce 2011.

Moderátoři: Bouchi, Pieta, Charles

Uživatelský avatar
Fafrin
Příspěvky: 2066
Registrován: 4. 3. 2010, 22:15
Bydliště: Olomouc

Re: MarkyParkyho přehled domácích pravidel

Příspěvek od Fafrin » 27. 8. 2012, 11:05

Konflikt je série zkoušek střetů a výzev.
Překvapení je série (až) dvou výzev.
Ergo, překvapení je podmnožina konfliktu - teoreticky.
Překvapení je začátek konfliktu, takový předkonflikt, který se používá tam, kde není vhodné začít hodem na iniciativu, protože situace z hlediska iniciativy není (fikčně) rovná.
Mechanickým propojením překvapení a konfliktu (možnost v překvapení platit zdroji, abych soupeři zvýšil do konfliktu zvýšil ohrožení) se imho spíše omezuješ a svazuješ fikci a fantazii mechanikou, protože pak mu půjde zvýšit ohrožení jen o 1-2(3) i když situace bude po překvapení jiná.
(Je možné, že po překvapení žádný konflikt nebude.)
Obrázek
DrD 1.x od roku 1996, od 1997 jako PJ. Dlouholetý ORG, občasný LARPař. Teď DrDII.
Kahla o.s.

MarkyParky
Příspěvky: 6348
Registrován: 11. 8. 2011, 01:37

Re: MarkyParkyho přehled domácích pravidel

Příspěvek od MarkyParky » 27. 8. 2012, 12:08

Fafrin píše: Mechanickým propojením překvapení a konfliktu (možnost v překvapení platit zdroji, abych soupeři zvýšil do konfliktu zvýšil ohrožení) se imho spíše omezuješ a svazuješ fikci a fantazii mechanikou, protože pak mu půjde zvýšit ohrožení jen o 1-2(3) i když situace bude po překvapení jiná.
(Je možné, že po překvapení žádný konflikt nebude.)
Teď nevím, jestli reaguješ na moje houserule nebo na vzteklinu.

Já nesvazuju fikci mechanikou. Způsob jakým se vyhodnotí počáteční ohrožení v konfliktu přicházejícím po překvapení ponechávám stejný jako je v pravidlech. Pouze překvapujícímu dávám možnost za zdroje zaplacené v překvapení onu situaci ještě rozšířit o další možnosti. A případné zvýšení ohrožení zaplacené za tyto zdroje nebude vztažené k původnímu ohrožení v překvapení, ale novému ohrožení, vzniklému ze situace na začátku konfliktu.

Příklad:
Překvapující hlásí, že se chce schovat na místo, odkud bude moct zezadu omráčit hlídku, která kolem tohoto místa prochází. Hodí si a uspěje. Hlídka neuspěje ve výzvě a nevyčerpá se.
Za normálních okolností by PH (nebo hráči podle pravidel rozhodování) rozhodl, že hlídka bude mít (vzhledem k dobrému výběru místa, mírné přiopilosti hlídky a pod...) ohrožení 4 na začátku konfliktu (bez jakéhokoliv mechanického propojení na předcházející situaci) . Nyní ale překvapující může zahlásit lstivě: "Když šel kolem, hodil jsem kamínek tak, aby se zastavil a otočil za zvukem, a tím mi nastaví lépe záda." Tím mu zvedne ohrožení na 5.

Odpovědět

Zpět na „Dračí doupě II“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Google [Bot] a 2 hosti