[houserule] oživení nemrtvého a povolání démona

Oficální diskuze k nové generaci DrD, vydané v roce 2011.

Moderátoři: Bouchi, Pieta, Charles

Odpovědět
brundibar
Příspěvky: 49
Registrován: 15. 2. 2012, 17:09

Re: [houserule] oživení nemrtvého a povolání démona

Příspěvek od brundibar » 23. 2. 2012, 13:31

Pieta píše: Na léčení neléčitelných jizev jiné mechanismy nejsou, protože bez živé vody nejsou léčitelné. (:
Tak v tom případě mrtvá voda může způsobovat nevyléčitelné jizvy :think:
A že bude těžké někomu to podstrčit? To u jedu taky. O to ať se stará hráč. 8)
Pieta píše:V opravených chybách jsem to nenašel, že by doteď neodhalená chyba. Každopádně mám dojem, že jako ZS pokročilého povolání by to mělo být mistrovství, nikoliv zběhlost.
ZS výrobce elixírů, ZS Mudrc, oboje dává zběhlost pokročilému povolání.

Takže co se principu týče, tak to může být jak zběhlost tak mistrovství a podle současných pravidel je to oboje.

Dá se to snadno vyřešit tím, že se oficiálně přidá ještě jedna ZS a jedna bude dávat zběhlost a druhá mistrovství.

Uživatelský avatar
Pieta
sofistikovaný troll
Příspěvky: 13142
Registrován: 6. 9. 2006, 18:08
Bydliště: Praha, ale původem jsem z Hostivaře
Kontaktovat uživatele:

Re: [houserule] oživení nemrtvého a povolání démona

Příspěvek od Pieta » 23. 2. 2012, 13:34

brundibar píše:Tak v tom případě mrtvá voda může způsobovat nevyléčitelné jizvy :think:
Na to taky mechanismy jsou - stačí někomu useknout ruku nebo tak.
brundibar píše:A že bude těžké někomu to podstrčit? To u jedu taky. O to ať se stará hráč. 8)
Jenže ono to má +- stejné účinky, jako obyčejný jed - jaký je z toho teda užitek? Proč na to dávat zvláštní schopnost?
Cicho żono, deszczyk padał, ja nie słyszał kto to gadał.
Cicho żono, deszczyk rosił, ja nie słyszał kto to prosił.

Uživatelský avatar
Pieta
sofistikovaný troll
Příspěvky: 13142
Registrován: 6. 9. 2006, 18:08
Bydliště: Praha, ale původem jsem z Hostivaře
Kontaktovat uživatele:

Re: [houserule] oživení nemrtvého a povolání démona

Příspěvek od Pieta » 23. 2. 2012, 13:38

Pieta píše:V opravených chybách jsem to nenašel, že by doteď neodhalená chyba. Každopádně mám dojem, že jako ZS pokročilého povolání by to mělo být mistrovství, nikoliv zběhlost.
brundibar píše:ZS výrobce elixírů, ZS Mudrc, oboje dává zběhlost pokročilému povolání.
Výrobce elixírů je vysvětlený jako výjimka (str. 211), Mudrc se netýká vyhrazených schopností.
Takže mistrovství.
Cicho żono, deszczyk padał, ja nie słyszał kto to gadał.
Cicho żono, deszczyk rosił, ja nie słyszał kto to prosił.

brundibar
Příspěvky: 49
Registrován: 15. 2. 2012, 17:09

Re: [houserule] oživení nemrtvého a povolání démona

Příspěvek od brundibar » 23. 2. 2012, 13:39

Pieta píše:
brundibar píše:Tak v tom případě mrtvá voda může způsobovat nevyléčitelné jizvy :think:
Na to taky mechanismy jsou - stačí někomu useknout ruku nebo tak.
brundibar píše:A že bude těžké někomu to podstrčit? To u jedu taky. O to ať se stará hráč. 8)
Jenže ono to má +- stejné účinky, jako obyčejný jed - jaký je z toho teda užitek? Proč na to dávat zvláštní schopnost?

Aha, možná jsem to nečetl, ale ono je možné obyčejným jedem někomu způsobit neodstranitelnou mutaci?
Myslím takové pěkné věci jako ruka na zádech, chapadla, další oči nebo žádné oči, hlavy, křídla. Prostě mutace :)
Pieta píše: Výrobce elixírů je vysvětlený jako výjimka (str. 211), Mudrc se netýká vyhrazených schopností.
Takže mistrovství.
Ok, takže jestli to nebude výjimka jako elixíry, tak to zní logicky, že to bude mistrovství.
Takže - zařadit do oficiálních chyb v pravidlech ;)

Uživatelský avatar
Maugir
Příspěvky: 978
Registrován: 13. 8. 2011, 01:20

Re: [houserule] oživení nemrtvého a povolání démona

Příspěvek od Maugir » 23. 2. 2012, 13:49

brundibar píše:Aha, možná jsem to nečetl, ale ono je možné obyčejným jedem někomu způsobit neodstranitelnou mutaci?
Myslím takové pěkné věci jako ruka na zádech, chapadla, další oči nebo žádné oči, hlavy, křídla. Prostě mutace :)
To mi připomíná - mastičkář má jedy proti Tělu, šaman proti Duši, ale nevybavuju si jed proti Vlivu. Tohle vypadá na možnost, jak to zacelit:) Ani by ta mutace nemusela být neodstranitelná - stačilo by, aby byla hnusná. A máme jed způsobující jizvu na Vlivu. (pozn. mělo by to být něco, co nedává žádný bonus cíli. Žádné další oči, křídla, etc., od toho jsou ty elixíry)
Obrázek

brundibar
Příspěvky: 49
Registrován: 15. 2. 2012, 17:09

Re: [houserule] oživení nemrtvého a povolání démona

Příspěvek od brundibar » 23. 2. 2012, 16:30

Maugir píše:
brundibar píše:Aha, možná jsem to nečetl, ale ono je možné obyčejným jedem někomu způsobit neodstranitelnou mutaci?
Myslím takové pěkné věci jako ruka na zádech, chapadla, další oči nebo žádné oči, hlavy, křídla. Prostě mutace :)
To mi připomíná - mastičkář má jedy proti Tělu, šaman proti Duši, ale nevybavuju si jed proti Vlivu. Tohle vypadá na možnost, jak to zacelit:) Ani by ta mutace nemusela být neodstranitelná - stačilo by, aby byla hnusná. A máme jed způsobující jizvu na Vlivu. (pozn. mělo by to být něco, co nedává žádný bonus cíli. Žádné další oči, křídla, etc., od toho jsou ty elixíry)
Souhlas. Ostatně nikdo neříká, že ty další končetiny a oči musí fungovat :) a takové oko na dlani.. to sice fungovat může a stejně ti radost neudělá ;)

werksoltan
Příspěvky: 290
Registrován: 10. 8. 2011, 08:32

Re: [houserule] oživení nemrtvého a povolání démona

Příspěvek od werksoltan » 23. 2. 2012, 23:31

Moc hezky jste to rozvinuli. Když to rychle prolétnu, tak:
ZS Mrtvá voda by mohla dávat neodstranitelnou jizvu (mutaci), která samozřejmě nebude dávat bonusy (jak psal Brundibár, tak třeba oko na dlani). Myslím, že sekání ruky je dost odlišný postup jak způsobovat trvalou jizvu ve srovnání s mutací (něco ubude vs. něco přibude - změna zvenčí vs. změna zevnitř.) že bych se nebál nějaké nudné duplicity.

A ohněstrůjce dává mistrovství s třaskavinami.
Ok, jenom abych v tom měl jasno - proč pro ZS Ohněstrůjce neplatí to samé co pro ZS Výrobce elixírů? U toho se píše, že dává zběhlost a ne mistrovství protože:
Tato schopnost není mistrovstvím, jako jiné podobné schopnosti, protože se při těchto činnostech většinou používají zkoušky, a proto jsou manévry zdarma výhodnější než posílené manévry.
Mimochodem, trochu odbočím (kdyžtak tomu založím vlastní téma kdyby to bylo potřeba). Alchymista má v rámci Umělého života - Lámání oživovací magie. Jakým způsobem to provádí? Předpokládám, že to znamená, že může nemrtvého zbavit oživovacího kouzla. (zlomit ho). Podle pravidel je postup takový, že kouzlo zlomí stejným způsobem, jako bylo sesláno. Nutno mít odpovídající dosah (jaký?) a vynaložit stejné množství zdrojů, jaké bylo použito na vytvoření kouzla. (tolik co bylo potřeba k vytvoření nemrtvého? Počítají se i zdroje na posilování pouta?).

Bude zlomení kouzla probíhat jako střet s nemrtvím (nebo golemem) nebo s jeho tvůrcem nebo půjde jen o zkoušku? Bude to časově náročné? (oživení trvá celý den a noc).

Uživatelský avatar
Pieta
sofistikovaný troll
Příspěvky: 13142
Registrován: 6. 9. 2006, 18:08
Bydliště: Praha, ale původem jsem z Hostivaře
Kontaktovat uživatele:

Re: [houserule] oživení nemrtvého a povolání démona

Příspěvek od Pieta » 24. 2. 2012, 00:17

werksoltan píše:A ohněstrůjce dává mistrovství s třaskavinami.
Ok, jenom abych v tom měl jasno - proč pro ZS Ohněstrůjce neplatí to samé co pro ZS Výrobce elixírů? U toho se píše, že dává zběhlost a ne mistrovství protože:
Tato schopnost není mistrovstvím, jako jiné podobné schopnosti, protože se při těchto činnostech většinou používají zkoušky, a proto jsou manévry zdarma výhodnější než posílené manévry.
Protože elixíry se vyrábějí a aplikují, což je v naprosté většině případů činnost dobrovolná.
Proti aplikaci třaskavín a žíravin velmi často někdo bude mít námitky.
Cicho żono, deszczyk padał, ja nie słyszał kto to gadał.
Cicho żono, deszczyk rosił, ja nie słyszał kto to prosił.

brundibar
Příspěvky: 49
Registrován: 15. 2. 2012, 17:09

Re: [houserule] oživení nemrtvého a povolání démona

Příspěvek od brundibar » 24. 2. 2012, 08:57

Pieta píše: Protože elixíry se vyrábějí a aplikují, což je v naprosté většině případů činnost dobrovolná.
Proti aplikaci třaskavín a žíravin velmi často někdo bude mít námitky.
K tomu mě napadá, že aplikace třaskavin a žíravin může taky často vypadat jako nalíčení, připravení, nastavení a nebo přímo aplikace (žíravina na mříže, na řetěz..) a poté aktivace bez někoho kdo by reagoval (dveře nereagují, ani most..) takže to nevypadá na střet - spíš na zkoušku, takže výhodnější by bylo mít podle logiky u elixírů zběhlost. A druhé zamyšlení - je v takovém případě (u zkoušky) opravdu lepší zběhlost?

To je asi už do jiné diskuze, ale jak je to s použitím zběhlosti nebo mistrovství ve zkoušce a ve střetu? Už tu byla diskuze o tom nakolik, který manévr pomáhá, ale ještě jsem nečetl nic o tom jestli je lepší zběhlost ve zkoušce a mistrovství ve střetu nebo naopak nebo je to jedno?

Uživatelský avatar
vzteklina
Příspěvky: 1380
Registrován: 24. 10. 2007, 18:59

Re: [houserule] oživení nemrtvého a povolání démona

Příspěvek od vzteklina » 24. 2. 2012, 09:46

brundibar píše:ale ještě jsem nečetl nic o tom jestli je lepší zběhlost ve zkoušce a mistrovství ve střetu nebo naopak nebo je to jedno?
Ve zkoušce je to jasné, zběhlost je lepší. Jiný manévr než přesně nemá smysl. A porovnání velmi přesně a přesně zadarmo jasně říká, že přesně zadarmo je lepší.
Ve střetu je to samozřejmě jiné a závislé na mnoha okolnostech.
Sem chlap! (pro ty co sou zmateni mym nickem)

Uživatelský avatar
Pieta
sofistikovaný troll
Příspěvky: 13142
Registrován: 6. 9. 2006, 18:08
Bydliště: Praha, ale původem jsem z Hostivaře
Kontaktovat uživatele:

Re: [houserule] oživení nemrtvého a povolání démona

Příspěvek od Pieta » 24. 2. 2012, 11:55

brundibar píše:K tomu mě napadá, že aplikace třaskavin a žíravin může taky často vypadat jako nalíčení, připravení, nastavení a nebo přímo aplikace (žíravina na mříže, na řetěz..) a poté aktivace bez někoho kdo by reagoval (dveře nereagují, ani most..) takže to nevypadá na střet - spíš na zkoušku
Alchymista: Líčím výbušninu na hradní bránu, která nereaguje! Mwhahahaha!
Strážný na hradbách: Střelím alchymistu dřív, než stihne nalíčit výbušninu.
Alchymista: FFFFUUUUUUUUU

brundibar
Příspěvky: 49
Registrován: 15. 2. 2012, 17:09

Re: [houserule] oživení nemrtvého a povolání démona

Příspěvek od brundibar » 24. 2. 2012, 12:16

Pieta píše:
brundibar píše:K tomu mě napadá, že aplikace třaskavin a žíravin může taky často vypadat jako nalíčení, připravení, nastavení a nebo přímo aplikace (žíravina na mříže, na řetěz..) a poté aktivace bez někoho kdo by reagoval (dveře nereagují, ani most..) takže to nevypadá na střet - spíš na zkoušku
Alchymista: Líčím výbušninu na hradní bránu, která nereaguje! Mwhahahaha!
Strážný na hradbách: Střelím alchymistu dřív, než stihne nalíčit výbušninu.
Alchymista: FFFFUUUUUUUUU
Achymista:
polévám kyselinou řetez pout
nastražuji na cestě minu
připravuji třaskavinu k odpálení dveří (nikdo na dohled)
připravuji třaskavinu na odpálení mostu (nikdo na dohled)
atd atd

Ale no tak. Můžeme si tu předhazovat příklady do nekonečna nebo se bavit seriozně :wink:
Odpověď příkladem, který je jen jednou ukázkou použití není odpověď.

Uživatelský avatar
vzteklina
Příspěvky: 1380
Registrován: 24. 10. 2007, 18:59

Re: [houserule] oživení nemrtvého a povolání démona

Příspěvek od vzteklina » 24. 2. 2012, 12:26

brundibare nebrblaj a jako houserule si udělej druhou ZS kerá dává takovou schopnost jakou tam chceš. To dohadování je fakt pointless, hlavně když ignoruješ příklady které se ti nehodí do krámu.
Sem chlap! (pro ty co sou zmateni mym nickem)

brundibar
Příspěvky: 49
Registrován: 15. 2. 2012, 17:09

Re: [houserule] oživení nemrtvého a povolání démona

Příspěvek od brundibar » 24. 2. 2012, 14:14

vzteklina píše:brundibare nebrblaj a jako houserule si udělej druhou ZS kerá dává takovou schopnost jakou tam chceš. To dohadování je fakt pointless, hlavně když ignoruješ příklady které se ti nehodí do krámu.
Nebrblám a nedohaduji se, já jsem s mistrovstvím spokojenej a nechci zavádět další zbytečné ZS : ).

Jen chci nahlédnout trochu pod pokličku a zajímá mě proč to tak je, když třaskaviny užiješ velice často jako zkoušku a ne jako střet. Jestli je častější zkouška nebo střet záleží asi spíš na stylu hry konkrétního alchymisty.

A neignoruju příklady, jenom uvádím vlastní. Všechno se holt nedá vysvětlit jenom příkladem jak je tu zvykem. : )

Abych tedy přispěl se svým řešením a jenom nebrblal, tak osobně bych to ve skupině řešil tak, že pokud konkrétní hráč alchymisty hraje svou postavu stylem, kdy se prakticky nedostane do střetu a všechny třaskaviny a žíraviny používá jako zkoušku, tak bych mu pak povolil mít místo mistrovství zběhlost.

werksoltan
Příspěvky: 290
Registrován: 10. 8. 2011, 08:32

Re: [houserule] oživení nemrtvého a povolání démona

Příspěvek od werksoltan » 28. 2. 2012, 15:18

Zaznělo tu několik zajímavých nápadů a byla by škoda nechat je upadnout v zapomnění. Vytvořil jsem proto jejich souhrn a ten přikládám.

POZOR! nejedná se o pokus vytvořit nové povolání (což tu někteří považují téměř za heretismus :roll: ), pouze o přejmenování stávajícího balíčku dovednosti pod jiný název - přesně jak tu většina doporučuje postupovat.

Prosím také o vložení do titulního příspěvku, ať to mohou snadno nalézt ti, kteří hledají inspiraci, jak pojmout nekromanta.

Pokud by byl problém s autorskými právy, tak prosím o radu jakým způsobem se mám s ostatními hráči o tento text podělit.

Díky
Nekromant v.0.06.pdf
(222.22 KiB) Staženo 262 x
EDIT: díky Torkovi za gramatickou revizi. Určitě tam toho bude víc. Gramatika je můj archenemy. :wink:
Naposledy upravil(a) werksoltan dne 5. 3. 2012, 17:13, celkem upraveno 3 x.

Odpovědět

Zpět na „Dračí doupě II“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 hosti