[houserule] oživení nemrtvého a povolání démona

Oficiální diskuze k nové generaci DrD, vydané v roce 2011.

Moderátoři: Bouchi, Pieta, Charles

Odpovědět
Uživatelský avatar
Tork
Příspěvky: 252
Registrován: 3. 1. 2012, 14:23

Re: [houserule] oživení nemrtvého a povolání démona

Příspěvek od Tork »

Beldegrom píše:Nicméně, já tu vnímám jeden zásadní rozdíl.
Zatímco oživení golema je obdivuhodná práce vdechnutí života do hlíny / kovu tedy něčeho co nikdy živé nebylo, oživení lidského těla se váže se zneužitím těla, zotročením duše - nekromant vlastně ovládá duši mrtvého, a jeho prostřednictím jeho ostatky.

Nechci tu nerdsky rozebírat nuance něčeho, co existuje jen v našich hlavách a brakové literatuře, ale v tom co dělal rabi Löw a co dělá nekromant, vidím značný rozdíl.
Jenom kvůli tomu, že se to povolání jmenuje "alchymista"? Co kdyby ho autoři pojmenovali "Povolání č. 12"? Přečti si příklady ukázkových postav, inkvizitor taky není mág, pašerák není druid a krysař není ani trochu typický šaman. Pokud souhlasí mechanické projevy, není problém si ohnout fikční popis jakkoli uznáš za vhodné. Hodně pomáhá, když dáš své postavě nějaké přízvisko, které nebude pravidlovým povoláním a povoláních budeš přemýšlet jako o balíčcích dovedností, které se rozvíjí společně. No a pokud se ti nelíbí, že by tvůj nekromant měl umět oživovat např. i sochy, tak to prostě nedělej, vyškrtni to a oživuj jenom nemrtvé (já třeba plánuji hrát krolla mastičkáře/lovce a vyškrtnout mu jednání s lidmi). Nic složitého na tom není.

Jinak ad skupinka nemrtvých, kteří se považují za jednoho - to mě taky napadlo a zdá se mi to nejlepší řešení pro ty, co sebou chtějí vláčet hromady nemrtvých. Většina nekromantů tu mluví o armádách nemrtvých, nicméně doopravdy chtějí mít osobní armádu? Proč ne rovnou tankový prapor a atomovku? :D Nekromant se stovkami nemrtvých za zadkem je přesílený. Moje představa je asi taková, že 1 pouto=1 nemrtvý ve skupince, opodstatnit fikčně charakteristiku je trochu problém, protože je stejná pro jednoho nemrtváka i pro čtyři, ale to je vcelku detail. Vyčerpání znamená zranění některého z nich, jizva ztrátu. Oddíl je složený z jednoduchých nemrtvých, kteří nejsou pořádně schopni samostatné akce a proto musí být pohromadě - navíc ovládat jich více najednou by bylo pro alchymistu moc náročné. S takovouhle může mít alchymista s vlivem pět a Pánem golemů dvě pětičlenné skupinky nemrtvých, což už je imho slušné a uspokojí to i ty náročnější nekromancery :) Dobré je na tom to, že mechanicky se to zcela drží původních pravidel, ale zároveň to ve fikci relativně uspokojuje poptávku části hráčů. Armádu vám žádný rozumný průvodce nedá, proč by měl být nekromant silnější než ostatní na stejné úrovni?
jakubkuba
Příspěvky: 53
Registrován: 12. 8. 2011, 16:37

Re: [houserule] oživení nemrtvého a povolání démona

Příspěvek od jakubkuba »

A jaké nemrtvé takový alchymista dokáže oživit? Liší se nějak cena v surovinách podle toho jestli je to kostlivec, Smrtonoš, umrlec, moroš, upír..?
Uživatelský avatar
Tork
Příspěvky: 252
Registrován: 3. 1. 2012, 14:23

Re: [houserule] oživení nemrtvého a povolání démona

Příspěvek od Tork »

jakubkuba píše:A jaké nemrtvé takový alchymista dokáže oživit? Liší se nějak cena v surovinách podle toho jestli je to kostlivec, Smrtonoš, umrlec, moroš, upír..?
Alchymistou oživení nemrtví budou spíše jednodušší umrlci a kostlivci - viz strana 212. Rozumí rozkazům, neumí mluvit, vyžaduje jasné příkazy a častý dozor... Jinak součet hranic je vždy 12, cena surovin je charakteristika*(1+5*pouto) a platba je rovna charakteristice v groších. Oživování inteligentních služebníků je dost silné, tím pádem ho pokročilá povolání neumí.
werksoltan
Příspěvky: 290
Registrován: 10. 8. 2011, 09:32

Re: [houserule] oživení nemrtvého a povolání démona

Příspěvek od werksoltan »

To mě taky zajímá. Takže si přizpůsobíme alchymistu? Ok. Jen pár dotazů, abych věděl jak na to.
Ocho píše: Oživovací kouzla = alchymista a jeho umělý život
Kletby = zaříkávač (a teror - tady ne alchymista, ale spíše mág)
Magie jedu a kostí = třaskaviny, žíraviny a plyny.

Prostě si vyberu alchymistu, přejmenuju si ho herně na nekromanta a výrobu výbušnin budu brát jako hmotné formule předpřipravených kouzel (např. nějaké runové kameny). Popis efektu, jestli jsem hodil lahvičku/bombu nebo jestli jsem nechal explodovat tělo pomocí runového kamene, to už je imho na mojí představivosti.
DOVEDNOST Umělý život - bude tedy oživovat nikoliv golemy, ale nemrtvé?
Mimochodem jak je to u golemů, které už ted vytváří? Chápu dobře, že to jsou slabší verze golema podle bestiaře? (Vím, vybere jim jednu skupiny fyzických dovedností, rozhodne jak vysokou budou mít charakteristiku a max. jako úroveň alchymisty). Takže při boji s nima se vychází z toho, že jsou zařazeni mezi nemrtvýma, oživenýma? Pokud jsou z hlíny, kamene a jejich fyziognomie tomu odpovídá tak by měli mít přirozeně stejné ZS a dovednosti jako golem, ne? ZS Oživlá hora, Přirozené zbraně (pěsti), Kamenná kůže, Pádný úder?

Pokud jde o oživené nemrtvé, tak tam nejspíš budeme postupovat stejným způsobem, že? Takže půjde o obdoby kostlivců a umrlců? Tedy kostlivci budou mít přirozeně (jde o jejich vzhled a vlastnosti mrtvých těl) v Charakteristice boj zblízka, tichý pohyb, skrývání a zastrašování? A ZS Boj ve skupině a Nezranitelnost?
Umrlci pak v charakteristice boj, hrubou sílu, zastrašování, tichý pohyb (opět jde o jejich fyziognomii a z ní vycházející logické důsledky, že?), A ZS přirozené zbraně (spáry)? A opět jen alchymista rozhodne jakou budou mít charakteristiku (max jako alchymista)?

Pieta píše:Alchymista má velmi destruktivní stránku (žíravina může být dost dobře "runa rozkladu", otravný plyn bude "mrtvolný zápach" atd) i oživování neživého (golem z mrtvého těla = nemrtvý). Další oslabování výborně zvládají zaříkávačova prokletí, a strach dobře zvládá mág. A téhle směsi se klidně může říkat nekromant, protože ten obsah docela dobře odpovídá.
Potřebná základní povolání jsou mastičkář (jasné začátky nekromancie v zájmu o anatomii, plus jedy), zaříkávač (prokletí, znalost nadpřirozena, jednání s potvorami) a kejklíř (kradení těl (-; ).
DOVEDNOST Výroba traskavin, žíravin, plynů. - To tedy bude v nekromantově obdobě magie, kterou bude škodit nepříteli. Bude vrhat škodlivá kouzla v podobě runy rozkladu nebo otravného plynu, která se budou řídit stejnými pravidly jako třaskaviny, žiraviny a plynné jedy (platba surovinami atd.)?

Vzteklina píše: Rozšířené je to o to, že ZS pán golemů si může takový alchymista vzít vícekrát a tudíž si postupně zvyšovat počet golemů (u mne zatím geometrickou řadou - 1/2/4/8/16). Další rozšíření je, že golem nemusí být jedno tělo, ale může ho tvořit i skupina těl (řízené jednotnou vůlí, mechanicky reprezentované jako jedna bytost, něco jako hejno vran). Takže oddíl kostlivců je možné ovládat jedním šémem. A ještě další rozšíření je skupinové oživování. Pokud se na vytvoření jednoho golema spojí několik alchymistů, společnými silami stvoří jeden šém (každý si ho počítá do své kapacity šémů) mohou vzniklému oživenému dát více skupin dovedností a případně i nějaké ZS. Skutečným pánem takového společného golema je ten, kdo mu osobně vložil šém a aktivoval ho.
Takže
ZS pán golemů - je možné ji brát opakovaně a pokaždé, když si jí nekromant vezme, tak se mu geometrickou řadou zvýší maximum ovladatelných golemů (a šémů) 1/2/4/8/16)?

ZS Hromadné oživení
Jeden "šém" může oživit skupinu nemrtvých, kteří pak jednají jako jedno tělo?

ZS Skupinové oživování
Při využití ZS zaříkávače mystický kruh, je možné vytvářet silnější oživené (více skupin dovedností ?+1 za každého oživovatele?)
Uživatelský avatar
Fafrin
Příspěvky: 2385
Registrován: 4. 3. 2010, 22:15
Bydliště: Olomouc

Re: [houserule] oživení nemrtvého a povolání démona

Příspěvek od Fafrin »

Co se vyvolání běsů týče - tedy jejich vytvoření, je otázkou světa, co to vlastně je. Můžeme to vnímat jako náročnější verzi přivolání, kdy jsou přivoláváni z jiné dimenze - pak je to opět věcí zaříkávače a má co do toho kecat i šaman.
Nebo to chápeme spíše jako vytvoření z ničeho, a pak je to věcí spíš alchymisty (i když umělý život se věnuje spíše jen nemrtvým a oživeným), popřípadě nějakého expertního povolání, které z něj bude vycházet (Alch + Čaroděj, Alch + Druid, Alch + Mág).
Ale diskuze už je zase někde jinde.
DrD 1.x od roku 1996, od 1997 jako PJ. Bývalý ORG, občasný LARPař. DrDII since beginning.
Uživatelský avatar
Pieta
sofistikovaný troll
Příspěvky: 15050
Registrován: 6. 9. 2006, 19:08
Bydliště: Praha, ale původem jsem z Hostivaře
Kontaktovat uživatele:

Re: [houserule] oživení nemrtvého a povolání démona

Příspěvek od Pieta »

werksoltan píše:DOVEDNOST Umělý život - bude tedy oživovat nikoliv golemy, ale nemrtvé?
Mimochodem jak je to u golemů, které už ted vytváří? Chápu dobře, že to jsou slabší verze golema podle bestiaře? (Vím, vybere jim jednu skupiny fyzických dovedností, rozhodne jak vysokou budou mít charakteristiku a max. jako úroveň alchymisty). Takže při boji s nima se vychází z toho, že jsou zařazeni mezi nemrtvýma, oživenýma? Pokud jsou z hlíny, kamene a jejich fyziognomie tomu odpovídá tak by měli mít přirozeně stejné ZS a dovednosti jako golem, ne? ZS Oživlá hora, Přirozené zbraně (pěsti), Kamenná kůže, Pádný úder?
Pravidla to do detailu neřeší, ale taky se k tomuhle výkladu přikláním.
Bestiářový golem má charakteristiku 3-5, čili už to není žádná sušinka - dalo by se i říct, že Pádný úder a Oživlá hora jsou jen pro pořádné golemy, tj. od charakteristiky 3, ale vlastně to není nutné. Ona i malá socha je pořádně těžká.
werksoltan píše:Pokud jde o oživené nemrtvé, tak tam nejspíš budeme postupovat stejným způsobem, že? Takže půjde o obdoby kostlivců a umrlců? Tedy kostlivci budou mít přirozeně (jde o jejich vzhled a vlastnosti mrtvých těl) v Charakteristice boj zblízka, tichý pohyb, skrývání a zastrašování? A ZS Boj ve skupině a Nezranitelnost?
Boj ve skupině nebude mít velký význam, protože mít několik nemrtvých je dost náročné. Na druhou stranu nezranitelnost proti boji zdálky a bodným zbraním je docela silná, takže to nebude tak strašné.
werksoltan píše:Umrlci pak v charakteristice boj, hrubou sílu, zastrašování, tichý pohyb (opět jde o jejich fyziognomii a z ní vycházející logické důsledky, že?), A ZS přirozené zbraně (spáry)? A opět jen alchymista rozhodne jakou budou mít charakteristiku (max jako alchymista)?
Tak. A pokud dostanou na rozdělení dvanáct bodů do různých hranic, tak proti bestiáři lehce posílí.
werksoltan píše:DOVEDNOST Výroba traskavin, žíravin, plynů. - To tedy bude v nekromantově obdobě magie, kterou bude škodit nepříteli. Bude vrhat škodlivá kouzla v podobě runy rozkladu nebo otravného plynu, která se budou řídit stejnými pravidly jako třaskaviny, žiraviny a plynné jedy (platba surovinami atd.)?
Bude to chtít trochu práce, protože kromě efektů jsou alchymistovy výrobky omezené i způsoby, které na nekromanta úplně nesednou - např. aktivace ohněm. Jinak ale nevidím problém.
werksoltan píše: ZS pán golemů - je možné ji brát opakovaně a pokaždé, když si jí nekromant vezme, tak se mu geometrickou řadou zvýší maximum ovladatelných golemů (a šémů) 1/2/4/8/16)?
Nejsem si jistý, jestli se takovéhle diabloidní zvyšování počtů do DrD2 hodí. Přece jen málokdo bude chtít obětovat čtyři zvl. schopnosti jen na počet pomocníků. Ale může se to chápat i tak, že normální je mít 1-2 pomocníky a větší počty jsou pro ty vysokoleveláky, kteří mají úrovní nadbytek. (:
werksoltan píše:ZS Hromadné oživení
Jeden "šém" může oživit skupinu nemrtvých, kteří pak jednají jako jedno tělo?
Je to taková výhoda, aby to stálo za zvl. schopnost, zvlášť pokud se mají chovat jako jedno tělo? Není to spíš na rozepsání "hordy neklidných mrtvých" jako další varianty do bestiáře?
werksoltan píše:ZS Skupinové oživování
Při využití ZS zaříkávače mystický kruh, je možné vytvářet silnější oživené (více skupin dovedností ?+1 za každého oživovatele?)
Tady mě napadlo, že nevím, jestli máme precedens ve zvláštní schopnosti, ke které je potřeba mít jinou zvláštní schopnost. Trochu to zavání stromy talentů. Ale možná už to dávno někde je. (-:
Navíc to vypadá jako obdoba Umělé duše, ale z té tam chybí jeden prvek, totiž zdražení platby za Pouto.
Cicho żono, deszczyk padał, ja nie słyszał kto to gadał.
Cicho żono, deszczyk rosił, ja nie słyszał kto to prosił.
Uživatelský avatar
Ocho
Příspěvky: 906
Registrován: 19. 8. 2010, 09:10

Re: [houserule] oživení nemrtvého a povolání démona

Příspěvek od Ocho »

Pieta píše:
werksoltan píše:DOVEDNOST Výroba traskavin, žíravin, plynů. - To tedy bude v nekromantově obdobě magie, kterou bude škodit nepříteli. Bude vrhat škodlivá kouzla v podobě runy rozkladu nebo otravného plynu, která se budou řídit stejnými pravidly jako třaskaviny, žiraviny a plynné jedy (platba surovinami atd.)?
Bude to chtít trochu práce, protože kromě efektů jsou alchymistovy výrobky omezené i způsoby, které na nekromanta úplně nesednou - např. aktivace ohněm. Jinak ale nevidím problém.
Tuším ZS Neobvyklé třaskaviny - odpálení zvukem nebo slovem (heslem = zaříkávadlem). To by to vyřešilo celkem s přehledem.
Obrázek
Družina VOMPF
Ideální PH je neutrální.
Uživatelský avatar
Tork
Příspěvky: 252
Registrován: 3. 1. 2012, 14:23

Re: [houserule] oživení nemrtvého a povolání démona

Příspěvek od Tork »

Případně je tu stále možnost si vzít k alchymistovi ještě čaroděje. Pravidla nejsou takový problém, stačí si k tomu vymyslet vhodnou fikci, aby to konkrétnímu hráči sedělo na toho jeho nekromanta. Btw to tu skutečně je tolik lidí, co chce hrát nekromanta? Pro mě je to spíš takové CP, na hráčské postavy mi moc nesedí (ale to je přirozeně otázka settingu).
Uživatelský avatar
Ocho
Příspěvky: 906
Registrován: 19. 8. 2010, 09:10

Re: [houserule] oživení nemrtvého a povolání démona

Příspěvek od Ocho »

Tork píše:Btw to tu skutečně je tolik lidí, co chce hrát nekromanta?
Než jsi tu otázku položil, tak jsem nechtěl :D Neuděláte někdo anketu?
Obrázek
Družina VOMPF
Ideální PH je neutrální.
Uživatelský avatar
Pieta
sofistikovaný troll
Příspěvky: 15050
Registrován: 6. 9. 2006, 19:08
Bydliště: Praha, ale původem jsem z Hostivaře
Kontaktovat uživatele:

Re: [houserule] oživení nemrtvého a povolání démona

Příspěvek od Pieta »

Ocho píše:Tuším ZS Neobvyklé třaskaviny - odpálení zvukem nebo slovem (heslem = zaříkávadlem). To by to vyřešilo celkem s přehledem.
Spíš mi šlo o to, že runa smrti se asi nebude odpalovat zápalnou šňůrou - takže bych vymyslel nějaké ekvivalentní způsoby spouštění, aby to mělo +- stejné možnosti.
Cicho żono, deszczyk padał, ja nie słyszał kto to gadał.
Cicho żono, deszczyk rosił, ja nie słyszał kto to prosił.
Uživatelský avatar
Insolitus
Příspěvky: 620
Registrován: 17. 8. 2007, 12:50

Re: [houserule] oživení nemrtvého a povolání démona

Příspěvek od Insolitus »

Tork zmínil věc, co by i mě zajímala. Co je na nekromantovy tak zajímavé, že ho chcete jako hráčskou postavu??? Je to seriózní otázka. Co dělá nekromanta tak zajímavým na hraní???
RPG Kuchyně 2014 Opportunity - Právě vyšlo nejnovější číslo Parlamentního plátku, časopisu o politice a pro politiky. Takže rychle do poslaneckých lavic a za řečnický pult. Letenky na Seychely nerostou na stromech!!!
RPG Kuchyně 2010 Astra non mentiuntur - RPG Kuchyně 2011 Na kraji - RPG Kuchyně 2012 Poslední soud
Uživatelský avatar
Lorwyn
Příspěvky: 783
Registrován: 30. 8. 2011, 13:17
Bydliště: Krajina snů

Re: [houserule] oživení nemrtvého a povolání démona

Příspěvek od Lorwyn »

Tak každý chce hrát něco jiného...já třeba taky "nechápu, proč má někdo rád alchymisty" respektive mě napadá mnoho argumentů, ale samotná bych za něj hrát nechtěla.

No a nekromant, to je takový alchymista blíže k temnotě. Hry s nemrtvými jsou jiné, oni sami mohou být velice bizarní a jejich částečná lidskost z nich (aspoň pro mě) dělí ideální cp pro zajímavou hru.
To balancování na hraně ztráty duše, silné odhodlání a vůle nekromantů, povaha jejich příběhu...ano, třeba nekromantku bych si ráda zahrála.
Ne, nezemřelo to, co věčně odpočívá,
a dlouhý věků běh i smrtí smrti bývá.
Uživatelský avatar
Lorwyn
Příspěvky: 783
Registrován: 30. 8. 2011, 13:17
Bydliště: Krajina snů

Re: [houserule] oživení nemrtvého a povolání démona

Příspěvek od Lorwyn »

A postavy se mohou na hranu nekromancie dostat velmi snadno. Rozhovor se včera oběšeným vrahem, povolávání ducha v troskách jeho hradu, anebo snaha o oživení známé osoby, a to jakkoli.
Ne, nezemřelo to, co věčně odpočívá,
a dlouhý věků běh i smrtí smrti bývá.
Uživatelský avatar
Ocho
Příspěvky: 906
Registrován: 19. 8. 2010, 09:10

Re: [houserule] oživení nemrtvého a povolání démona

Příspěvek od Ocho »

Pieta píše:Spíš mi šlo o to, že runa smrti se asi nebude odpalovat zápalnou šňůrou - takže bych vymyslel nějaké ekvivalentní způsoby spouštění, aby to mělo +- stejné možnosti.
Rozumim a jak tak na to koukám, tak je to asi jediné, co nelze aplikovat na runu (.., kontakt se vzduchem nebo s cílem a náraz jsou celkem v pohodě). Co třeba rozemletí runy do nějakých stylových přesýpacích hodin s lebkou?
Lorwyn píše:Tak každý chce hrát něco jiného...
+1: V diablu2 jsem jako první sáhnul po nekromantovi. Asi zakázané ovoce chutná nejlépe a někdy je třeba poznat i temnou stranu síly :) Ale musela by na to pochopitelně přistoupit celá družina, jinak to je spíše povolání konfliktní.
Obrázek
Družina VOMPF
Ideální PH je neutrální.
Uživatelský avatar
Tork
Příspěvky: 252
Registrován: 3. 1. 2012, 14:23

Re: [houserule] oživení nemrtvého a povolání démona

Příspěvek od Tork »

Což o to, taky mám za sebou jednu hru s nekromantem na Asterionu (ještě podle DrD 1.6) a byla to skvělá hra, ale to prostě není tak úplně postava do družiny (taky jsme to hráli 2 - já byl PJ a kamarád ho hrál). Resp. družinový nekromant si imho bohatě vystačí se dvěma nemrtváky, které umožňují základní pravidla a nepotřebuje jich mít víc.
Odpovědět

Zpět na „Dračí doupě II“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: PanOndrej a 1 host