DRD a DRD2
Moderátoři: Bouchi, Pieta, Charles
Re: DRD a DRD2
Mám stejnou zkušenost. Případně se hájí svým charakterem. Jsem trpaslík co prostě všechno zabije...ničeho se nebojím...a tenhle mě nasral..
Zabít? / Nezabíjet?
Zabít? / Nezabíjet?
Elen síla lûmen omentielvo.
<Hvězda svítí na hodinu našeho setkání.>
<Hvězda svítí na hodinu našeho setkání.>
- Quentin
- Noob of The Round Table
- Příspěvky: 9351
- Registrován: 31. 7. 2007, 14:31
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: DRD a DRD2
Pieta: V tom případě bude bitka. Buď zemřou, a příště budou opatrnější a vychcanější (=zajímavější hry do budoucna), nebo zvítězí a budou si moct užít loot, reputaci i problémy spojené se zabitím gottingenské gargoyle. (=more stuff do hry)
win, win
win, win
http://2k6goblinu.blogspot.cz/
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
- Quentin
- Noob of The Round Table
- Příspěvky: 9351
- Registrován: 31. 7. 2007, 14:31
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: DRD a DRD2
sry double post
You are not roleplaying your character. You are rolekilling him!Jsem trpaslík co prostě všechno zabije...ničeho se nebojím...a tenhle mě nasral..
http://2k6goblinu.blogspot.cz/
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
Re: DRD a DRD2
Postoval jsem to dřív než jsem si všiml odpovědi. Právě..neroleplayinguje..bude tvrdit, že jo ..a osočovat PH a všechny okolo z porušení pravidla Don't be a Dick ... (..možná to je ten důvod, proč s námi už nehraje.. ) každopádně taková situace může nastat...a pak se hodí mechanika na podobné vlivové akce..
Elen síla lûmen omentielvo.
<Hvězda svítí na hodinu našeho setkání.>
<Hvězda svítí na hodinu našeho setkání.>
- Pieta
- sofistikovaný troll
- Příspěvky: 15085
- Registrován: 6. 9. 2006, 19:08
- Bydliště: Praha, ale původem jsem z Hostivaře
- Kontaktovat uživatele:
Re: DRD a DRD2
Předpokládáš, že hráč chce hrát oldschool a tudíž předem souhlasil s tím, že když udělá chybu, Aljen umře a je to jeho problém.Quentin píše:V tom případě bude bitka. Buď zemřou, a příště budou opatrnější a vychcanější (=zajímavější hry do budoucna), nebo zvítězí a budou si moct užít loot, reputaci i problémy spojené se zabitím gottingenské gargoyle. (=more stuff do hry)
EDIT: Opraveno kvůli nejednoznačnosti.
Cicho żono, deszczyk padał, ja nie słyszał kto to gadał.
Cicho żono, deszczyk rosił, ja nie słyszał kto to prosił.
Cicho żono, deszczyk rosił, ja nie słyszał kto to prosił.
Re: DRD a DRD2
Předpokládáš, že hráč chce hrát oldschool a tudíž předem souhlasil s tím, že když udělá chybu, umře a je to jeho problém.
Nechcem hrat oldschool!
System does mother
Hram Sógarda v Dungeon World kampani PbP
Nemas s kym hrat? Chces vyskusat iny RPG system a tvoja parta to odmieta? Pozri sem!
Hram Sógarda v Dungeon World kampani PbP
Nemas s kym hrat? Chces vyskusat iny RPG system a tvoja parta to odmieta? Pozri sem!
Re: DRD a DRD2
Tomuhle se dá zabránit jen tím, že už při tvorbě/schvalování postavy nastavíte jistá pravidla (psychopaty, úchyly, pacifisty nebrat... nic z toho nejsou postavy pro dlouhodobější hraní).Narnas píše:Mám stejnou zkušenost. Případně se hájí svým charakterem. Jsem trpaslík co prostě všechno zabije...ničeho se nebojím...a tenhle mě nasral..
Zabít? / Nezabíjet?
Druhá věc je prostě hráči jako PJ sdělit, že šance, že se z tohoto vyseká, je nulová a nastínit pro družinu následky. Potom je na skupině jako celku, jak se zachová.
Re: DRD a DRD2
Na počátku stála nevinná otázka: "Máme s kamarádem DrD a DrD 2. Které máme hrát?" Výsledkem je jedenáctistránková diskuze... Z toho pro mě vyplývá pár věcí:
(a) Být začátečník, tak mě to vyděsí a prostě zdrhám... (A pravděpodobně si nevyberu ani jedno...)
(b) Celá tato diskuze (i když je zajímavá) je už vlastně offtopic a měla by být přesunuta do fora "Nahradí DrD II staré DrD?"
(a) Být začátečník, tak mě to vyděsí a prostě zdrhám... (A pravděpodobně si nevyberu ani jedno...)
(b) Celá tato diskuze (i když je zajímavá) je už vlastně offtopic a měla by být přesunuta do fora "Nahradí DrD II staré DrD?"
Re: DRD a DRD2
Tohle je holá nutnost. Vedli jsem na to dlouho debatu v naší skupině. Největší neplechu dělají řádově orientované postavy, které mají nějaké vize, ze kterých neuhnou. Takže i když nejsou psychopati (otázka je jestli víra, čest atd. nejsou jen trochu jiné psychózy ) tak to může dřít. Druhá věc je, když je hráč přesvědčen, že jeho chování je ok...zbytek družiny ne..a PH taky ne...pak to končí debatou...ne vždy příjemnou.sq píše: Tomuhle se dá zabránit jen tím, že už při tvorbě/schvalování postavy nastavíte jistá pravidla (psychopaty, úchyly, pacifisty nebrat... nic z toho nejsou postavy pro dlouhodobější hraní).
Tady se vracíme zpět k jádru. Podobný postup by někteří mohli považovat za odebrání hráči kontroly nad jeho postavou, ať už PJem nebo zbytkem (třeba i do konfliktu nezapojené) družiny. Pak je možná lepší využít zastrašení nebo jinou vlivovou věc...a postavo chceš-li vyčerpej se..a nebo utíkej..sq píše: Druhá věc je prostě hráči jako PJ sdělit, že šance, že se z tohoto vyseká, je nulová a nastínit pro družinu následky. Potom je na skupině jako celku, jak se zachová.
Elen síla lûmen omentielvo.
<Hvězda svítí na hodinu našeho setkání.>
<Hvězda svítí na hodinu našeho setkání.>
- Quentin
- Noob of The Round Table
- Příspěvky: 9351
- Registrován: 31. 7. 2007, 14:31
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: DRD a DRD2
Druhá věc je prostě hráči jako PJ sdělit, že šance, že se z tohoto vyseká, je nulová a nastínit pro družinu následky. Potom je na skupině jako celku, jak se zachová.
Nikdo mu nemůže sebrat kontrolu nad jeho postavou. Jednoduše chce jít do boje. Vypravěč ho pro jistotu (protože nejčastěji se postavy chovají hloupě kvůli dírám v SIS) znovu upozorní kolik jich tam je a jak vypadají. Je úplně jedno, co mu proběhne hlavou "stejně mě ta postava už nebaví, tak zdechnu aspoň pro něco" "třeba mi to critne a přežiju" "neraďte mi, mám v záloze lektvar" "možná máte pravdu, ustoupim" "dobře, počkáme si na lepší příležitost" "tohle by prostě moje postava udělala a basta", nakonec je to jeho volba.Narnas píše:Tady se vracíme zpět k jádru. Podobný postup by někteří mohli považovat za odebrání hráči kontroly nad jeho postavou, ať už PJem nebo zbytkem (třeba i do konfliktu nezapojené) družiny. Pak je možná lepší využít zastrašení nebo jinou vlivovou věc...a postavo chceš-li vyčerpej se..a nebo utíkej..
http://2k6goblinu.blogspot.cz/
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
Re: DRD a DRD2
Když to tu tak čtu, že bych oživil práci na DrD 1.8? (nějaká platba je mi ukradená)
Je to postavené primárně na sjednocení mechanik a zlepšení hratelnosti, popř. přidání vnitřních souvislostí.
Přiklady: Tu
tu. tu, tu.
Jede to ve filozofii, která je naznačena na konci PPE-PJ,
Samozřejmě to nepatří sem, ALTAR má určitě pochopitelné důvody, proč nechce tříštit aktuálně trh mezi DrDII a DrDo.
A nepatří to do téhle diskuze. A já na to aktuálně nemám vůbec čas. A nemám moc potřebu, protože jsem přešel na DrDII.
Ale pokud by se našli lidi se stejným směrem úvah a vývoje, ať mi tu napíšou do pošty.
Je to postavené primárně na sjednocení mechanik a zlepšení hratelnosti, popř. přidání vnitřních souvislostí.
Přiklady: Tu
tu. tu, tu.
Jede to ve filozofii, která je naznačena na konci PPE-PJ,
Čili jedná se o ten samý systém, s drobnými sjednocujícími úpravami jako mezi DrD 1.5 a 1.6 (Kdy zmizeli například příšerné body boje)str 133 (Nová pravidla a zbytečná pravidla) píše:Dračí doupě by bylo ještě mnohem lepší, kdyby v něm nebylo nic kromě hodů na útok, na obranu a proti pasti. z různých důvodů - převážně historických - máme ještě řadu jiných mechanismů, ale jestli znáš starší verze pravidel DrD, nidíš sám, že se je snažíme postupně co nejvíce sjednotit.
Samozřejmě to nepatří sem, ALTAR má určitě pochopitelné důvody, proč nechce tříštit aktuálně trh mezi DrDII a DrDo.
A nepatří to do téhle diskuze. A já na to aktuálně nemám vůbec čas. A nemám moc potřebu, protože jsem přešel na DrDII.
Ale pokud by se našli lidi se stejným směrem úvah a vývoje, ať mi tu napíšou do pošty.
DrD 1.x od roku 1996, od 1997 jako PJ. Bývalý ORG, občasný LARPař. DrDII since beginning.
- Jerson
- Inženýr z Ocelového města
- Příspěvky: 22629
- Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
- Bydliště: České Budějovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: DRD a DRD2
myslím že otázka zda řídit chování postavy mechanikami nebo rozhodnutím hráče má jednoduché řešení (i když v DrD2 asi nepůjde použit kvůli jednoznačně určenému výsledku) - při zastrašování postavy hráč provede test odvahy své postavy s využitím její vůle. když uspěje, dobře pro něj. když neuspěje, dostane postih na všechny akce proti původci strachu (nejlépe úměrný tomu jak moc byl zastrašen). ale je jen na hráči, zda se i v takové situaci pustí do boje nebo třeba dalšího kola vyjednávání, nebo ustoupí. totéž jde udělat obráceně, když zastrašuje postava hráče a uspěje, postih dostane CP a rozhodnuti bude na vypravěči.
Jen nevím jak to udělat v pravidlech, které má pouze výsledek uspěl jsem já/uspěl on.
Jen nevím jak to udělat v pravidlech, které má pouze výsledek uspěl jsem já/uspěl on.
hraju: Ω Projekt Omega
Re: DRD a DRD2
V DrDII není důležité jen kdo uspěl, ale i za jakou cenu. - To ovlivňuje míru úspěchu.
DrD 1.x od roku 1996, od 1997 jako PJ. Bývalý ORG, občasný LARPař. DrDII since beginning.
Re: DRD a DRD2
Jerson to pěkně popsal. V DrD 2 tohle řeší v mechanikách ohrožení a případně vyčerpání, pokud někdo hlásí fatální akci, která je fakticky rovna hlášení akce "zabiju". Vše je na hráči, to že si nejde donekonečna stavět hlavu, i když by to bylo proti logice, řeší vyčerpání a jizvy...vyčerpaná a zjizvená postava to má spočítané. Do tohodle stavu se vždy dostaneme po několika kolech. Takže postava a hráč má dost času problém řešit, třeba mečem...
Elen síla lûmen omentielvo.
<Hvězda svítí na hodinu našeho setkání.>
<Hvězda svítí na hodinu našeho setkání.>
- Jerson
- Inženýr z Ocelového města
- Příspěvky: 22629
- Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
- Bydliště: České Budějovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: DRD a DRD2
No, to zrovna ne. V DrD2 se hlásí dva záměry, a buď se splní jeden, nebo druhý, nebo (v případě vyčerpání) žádný, ale mezi tím nejsou žádné další stupně.Fafrin píše:V DrDII není důležité jen kdo uspěl, ale i za jakou cenu. - To ovlivňuje míru úspěchu.
V CPH jsem to mohl dělat celkem snadno - hráč hodil o tři úspěchy víc, tak to znamená, že já mám postih -3. A když bych ho chtěl pomocí roleplayingu eliminovat, musím mu ve vyjednávání říct tři argumenty, na které nebude mít uspokojinou odpověď.
hraju: Ω Projekt Omega
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 7 hostů