DRD a DRD2

Oficální diskuze k nové generaci DrD, vydané v roce 2011.

Moderátoři: Bouchi, Pieta, Charles

Odpovědět
Uživatelský avatar
Paul
Příspěvky: 289
Registrován: 31. 8. 2017, 10:19

Re: DRD a DRD2

Příspěvek od Paul » 9. 11. 2017, 18:18

Já jsem dvakrát nějaký ten dungeoncrawl v DrD2 zkusil a ....

...Quentinův kraken z Drakkaru ještě fungoval. Snad protože tam není tolik bojů. A pak jsme přešli na "vyšší level"...

...a tam už to tak moc nefungovalo. Grupa byla složená z pajzla munchkina bojovníka lvl4. Potom dva lovci lvl2 s bojovníkem lvl1. Překážka první. Goblini. Jich bylo asi šest (detaily mi vypadly). Masakr goblinů motorovým kopím. Sudba došla v druhém kole, potom padaly jak muchy. Asi padala moc dobré kostky pro postavy, ale v když jsme si dávali repete na podobné úrovni byly skoro třetinové ztráty u postav. Ano goblini se nakonec odebrali na druhou stranu, ale jen proto, že kluci se kryli a rozdělili si je.

Ať je DrD 2 cokoli, já to za dungeoncrawl nepovažuji.

MarkyParky
Příspěvky: 5186
Registrován: 11. 8. 2011, 01:37

Re: DRD a DRD2

Příspěvek od MarkyParky » 9. 11. 2017, 19:48

Já se teda jako omlouvám, že rýpu, ale nějak tomu celému postu nerozumím.

V jednomo dostavci vidím věci jako:
- přešli na "vyšší level" a zároveň "bojovník lvl4, dva lovci lvl2, bojovník lvl1" nějak nesedí s tím, co je v DrDII vyšší/nižší level.
- vůbec samotný popis postav jako "bojovník lvl4, dva lovci lvl2, bojovník lvl1" nějak nesedí na to, jak se v DrDII staví postavy
- nebo větička "Sudba došla v druhém kole, potom padali jako mouchy." ukazuje na to, že Průvodce nejspíš nehrál se Sudbou tak, jak by měl - Sudba nejsou HPčka, aby docházela a pak se padalo.


Věř tomu, že podle napsaného jste nejspíš nehráli DrDII, nebo alespoň ne tak, jak se hrát má. Pak se ale není co divit, že z toho nevylezl uspokojivý dungeoncrawl.

Uživatelský avatar
Paul
Příspěvky: 289
Registrován: 31. 8. 2017, 10:19

Re: DRD a DRD2

Příspěvek od Paul » 9. 11. 2017, 21:09

Družina byl trpoš bojovník lvl 4, a dva lidi s lovcem na 2. úrovni a bojovníkem na 1. úrovni.

Quentinův kraken není klasické hanck`n`slash (teda alespoň ne v té podobě, jak mi padla setkání), další dungeon už byl víc bojový.

A jak má teda Sudba ubývat? Tak nějak "rovnoměrně"? Tehdy tak nějak popadala na "remízy".

A co znamená: "Jak se má hrát?"

MarkyParky
Příspěvky: 5186
Registrován: 11. 8. 2011, 01:37

Re: DRD a DRD2

Příspěvek od MarkyParky » 9. 11. 2017, 21:28

Družina byl trpoš bojovník lvl 4, a dva lidi s lovcem na 2. úrovni a bojovníkem na 1. úrovni.
Aha, už tomu rozumím. Takže úplní začátečníci. To nezní jako "vyšší úroveň".

Celkově je to takové podivné, dělat si názor na hru na základě pár encounterů na nízké úrovni. Můj druhý encounter v DnD 5E s postavou na první úrovni nedávno byl totální TPK a přesto nemám pocit, že by to byl blbý dungoncrawl. Prostě jsem tu hru jen neuměl hrát.

EDIT: Pro zajímavost, já když na nějakém oneshotu vedu dungeoncrawl, aby si ho hráči užili tak, jak to má být, tak ho stavím pro postavy cca na 12 úrovni s buildem jako:
4,2,2,1 v základních povoláních
3,1 v pokročilých


A jak má teda Sudba ubývat? Tak nějak "rovnoměrně"?
1) Se Sudbou Průvodce hraje taktickou hru proti hrdinům. Utrácí jí tam, kde může něco získat/zachránit, naopak šetří (a nechává soupeře projít) tam, kde to nedává smysl.

Když hraju jako Průvodce a hrdinové mi dostanou do pressu jednoho goblina, klidně ho obětuju (a nechám je spálit další akce na tom, aby ho dorazili) a ušetřenou Sudbu využiju později lépe/levněji jiným goblinem.

Tehdy tak nějak popadala na "remízy".
Ani ve verzi hry, jak byla vydaná, bez pozdějších oprav, nedávalo smysl pálit všechnu Sudbu na "remízy". A od té doby se toho hodně změnilo:

Fikčně remízy nejsou v pravidlech už 3 roky.
Mechanika, která to podtrhuje už je v pravidlech rok a půl.


EDIT:
A co znamená: "Jak se má hrát?"
DrDII je ohraní ve fikci, které následně přenese do mechaniky. I v bojových scénách.

Je to na širší povídání, ale DrDII není klasická vymlacovačka s opižláváním HPček. Těch pár vět, které jsi napsal (například to u té Sudbě) mě vedlo na to, že jste to tak hráli, protože podobně většinou reagují lidé, kteří se ta pravidla snaží uchopit "klasicky".

Uživatelský avatar
Paul
Příspěvky: 289
Registrován: 31. 8. 2017, 10:19

Re: DRD a DRD2

Příspěvek od Paul » 10. 11. 2017, 15:39

MarkyParky píše:
9. 11. 2017, 21:28
To nezní jako "vyšší úroveň".
Paul píše:
9. 11. 2017, 21:09
Quentinův kraken není klasické hanck`n`slash (teda alespoň ne v té podobě, jak mi padla setkání), další dungeon už byl víc bojový.
Před třemi lety... Díky. Připoměl jsi mi tu hezkou scénu, kdy grupa seděla u počítače a říkala si, jaké to bude pěkné, až tohleto vyjde. A pak ještě rok a něco čekala.

Taktika? Na to mám wargaming a 5e, když se tam objeví nějaký chytřejší enemák. Ono u nás většinou na jednu ránu někdo letěl, když se nevyčerpal, nevím jak jinde, ale u nás fakt neměli smysl "brát" hráčům akce na "doražení".

Dungeoncrawl mi rozhodně přijde jako opižlávačka HPček a dalších zdrojů, což DrD2 tak úplně nepodporuje.

MarkyParky
Příspěvky: 5186
Registrován: 11. 8. 2011, 01:37

Re: DRD a DRD2

Příspěvek od MarkyParky » 11. 11. 2017, 01:52

Dungeoncrawl mi rozhodně přijde jako opižlávačka HPček a dalších zdrojů, což DrD2 tak úplně nepodporuje.
Tak pokud dungeoncrawl redukuješ na opižlávání HPček, tak potom samozřejmě DrDII není vhodný systém.

Jen mi to přijde zvláštní, já si pod pojmem dungeoncrawl představuji hlavně exploraci podzemí, pasti, hádanky, neobvyklá magická místa, patra chodeb a bludišť a zajímavé obyvatele, žijící v podivných ekosystémech a ještě podivnějších vztazích. To mě na tom vždycky lákalo a to dokážeš s DrDII zahrát velmi dobře.

Já zkrátka opižlávání HPček historický vždy vnímal jako nutné zlo a je rád, že už je na světě mrtě systémů, které HPčka k dodání dungeoncrawlového zážitku nepotřebují.

Uživatelský avatar
Lord
Příspěvky: 53
Registrován: 23. 1. 2016, 18:51
Kontaktovat uživatele:

Re: DRD a DRD2

Příspěvek od Lord » 11. 11. 2017, 20:10

Podle mě, jenž sem s DrD 2 začal jako nováček-samouk, byly pravidla ze začátku těžko uchopitelné, nepřehledné a zmatené, ale po grafické části i stylu hry - neměnil bych. Výhody systému dle mě jsou, že základy pochopí každý a dá se po chvíli vysvětlování a základnímu vytvoření postavy hrát.
Dále se mi líbí, že se dá krom, typickejch Dračáků stylu družina dostává úkoly, hrát i GoT styl díky HM; dále zaklínač, bestiář je celkem bohatý na netvory i inspiraci a líbí se mi tvorba vlasních netvorů, stejně jako ultimátní bossové, kteří dají zabrat i přeboostované druženi; a mimo jiné i star wars setting s minimální úpravou systému (vykradení settingu star wars z fate).
Za mě vynikající systém pro RP (nehaním "tabulkové hry" jelikož necítím potřebu měnit systém, a tudíž hraji jen 2ky). Sic né všechno sedí, něco se mi zdá zbytečné, nevyvážené a tak ohýbám a upravuji jednotlivosti, tak aby mi to sedělo (což asi každý co hraje nějaký systém déle).
Plus se mi líbí to, že 3 protivníci mohou postavu, ohrozit a že není možné (pokud to PJ zahraje dobře) aby jeden Aragrorn zrubal desítky skurutů. :D
Takže tvůrcům děkuji, za mě spokojenost.

(reaguji na diskuzi cca okolo strany 5 až 7 vlákna.

Odpovědět

Zpět na „Dračí doupě II“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Faskal a 1 host