DRD a DRD2

Oficální diskuze k nové generaci DrD, vydané v roce 2011.

Moderátoři: Bouchi, Pieta, Charles

Odpovědět
Uživatelský avatar
Fafrin
Příspěvky: 2024
Registrován: 4. 3. 2010, 22:15
Bydliště: Olomouc

Re: DRD a DRD2

Příspěvek od Fafrin » 2. 3. 2012, 14:38

My jsme teď proti sobě dostali dva golemy oživené z kvalitního vybavení - kvalitní těžká zbroj, kvalitní meč, kvalitní štít. ZS oživlá hora, železná kůže, Gladiátor a takové ty věci - i když už PH nemá sudbu, nedaří se nám je rozebrat.
Přesila takových strojů (odolní, silní, málokdo proti nim má bonus) musí dát zabrat každému, zvláště když to nakombinuješ s nějakým magickým supportem.
Já osobně mám zase velkou zkušenost, že jedy a jiné okamžité nástrahy dovedou velmi potrápit (potřeba čerpat akce - obrany na uhnutí či odolání, působení jizev apod.) Takže můžeš nasadit hordu otravných velkých jedovatých brouků, kteří při zabití explodují v menším oblaku jedovatého plynu. Když budou na postavy nalétábat, myslím, že může střet klidně skončit tím, že je třeba rozložit tábor a léčit zraněné/otrávené.
A to nemluvím o magických pastech, apod.
Obrázek
DrD 1.x od roku 1996, od 1997 jako PJ. Dlouholetý ORG, občasný LARPař. Teď DrDII.
Kahla o.s.

Concobaraa

Re: DRD a DRD2

Příspěvek od Concobaraa » 2. 3. 2012, 14:58

werksoltan píše:
Concobaraa píše:...a dáš jí tolik bodů sudby kolik by představovavaly zdroje takové postavy (takže pro počáteční postavu třeba 15 ;) )....
Postava s atributy po pěti má ve skutečnosti v každém atributu možnost vyčerpat se díky jizvení až za 5+3+3+3+3+3=20
(v případě ideálního jizva-managementu).

Takže 3x20=60 sudby pro začátečníka jako mají hráči? :wink:
To je silně hypotetické...Nemyslím si, že by se někdy postava dožila situace, že by se jí podařilo vyčerpat tolik zdrojů...ale vím jak to myslíš.

Pro mě je to ale celkově jedno. Já důležitá CP hraju vždy s pravidly pro postavy a zajímavé nestvůry si taky upravuju k obrazu svému. Je to tak pro mě (věř nebo ne :) )jednodušší...na "nýmandy" pak teprve pooužívám pravidla pro sudbu :)

Concobaraa

Re: DRD a DRD2

Příspěvek od Concobaraa » 2. 3. 2012, 15:03

Fafrin píše:My jsme teď proti sobě dostali dva golemy oživené z kvalitního vybavení - kvalitní těžká zbroj, kvalitní meč, kvalitní štít. ZS oživlá hora, železná kůže, Gladiátor a takové ty věci - i když už PH nemá sudbu, nedaří se nám je rozebrat.
Přesila takových strojů (odolní, silní, málokdo proti nim má bonus) musí dát zabrat každému, zvláště když to nakombinuješ s nějakým magickým supportem.
Já osobně mám zase velkou zkušenost, že jedy a jiné okamžité nástrahy dovedou velmi potrápit (potřeba čerpat akce - obrany na uhnutí či odolání, působení jizev apod.) Takže můžeš nasadit hordu otravných velkých jedovatých brouků, kteří při zabití explodují v menším oblaku jedovatého plynu. Když budou na postavy nalétábat, myslím, že může střet klidně skončit tím, že je třeba rozložit tábor a léčit zraněné/otrávené.
A to nemluvím o magických pastech, apod.
Svým způsobem jsou to opravdu zajímavé nápady, ale nemůžu se ubránit dojmu (a opravdu bez urážky Fafrine), že (snad krom těch golemů ) to na mě tak trochu působí jako z Béčkového horroru třetí cenové kategorie :)

werksoltan
Příspěvky: 290
Registrován: 10. 8. 2011, 08:32

Re: DRD a DRD2

Příspěvek od werksoltan » 2. 3. 2012, 15:28

Concobaraa píše:..
Pro mě je to ale celkově jedno. Já důležitá CP hraju vždy s pravidly pro postavy a zajímavé nestvůry si taky upravuju k obrazu svému. Je to tak pro mě (věř nebo ne :) )jednodušší...na "nýmandy" pak teprve pooužívám pravidla pro sudbu :)
Chápu a souhlasím. ;)

Uživatelský avatar
Fafrin
Příspěvky: 2024
Registrován: 4. 3. 2010, 22:15
Bydliště: Olomouc

Re: DRD a DRD2

Příspěvek od Fafrin » 3. 3. 2012, 02:34

Concobaraa píše:
Svým způsobem jsou to opravdu zajímavé nápady, ale nemůžu se ubránit dojmu (a opravdu bez urážky Fafrine), že (snad krom těch golemů ) to na mě tak trochu působí jako z Béčkového horroru třetí cenové kategorie :)
To se musím hráčů zeptat, jestli si na své cestě obřím mraveništěm (ono je to trošku komplikovanější, když v něm najdeš knihovnu, a v ní knihu co ty mravence podrobně popisuje) připadají jak v béčkovém hororu.
Dneska jsem jim primárně zavařil tím, že jsem jednoho člena družiny (již předtím silného pyromana) dovedl k tomu, že rodělává oheň (s úmyslem to tam vypálit) více méně družině pod nohama. Dotoho pár silnějších netvorů, magie mysli od neviditelného démona a jedovatý pučmeloun, co se ho bojí zabít a už padají jako mouchy.
Obrázek
DrD 1.x od roku 1996, od 1997 jako PJ. Dlouholetý ORG, občasný LARPař. Teď DrDII.
Kahla o.s.

Uživatelský avatar
PetrH
Příspěvky: 4598
Registrován: 28. 1. 2008, 17:20
Bydliště: Kralupy nad Vltavou
Kontaktovat uživatele:

Re: DRD a DRD2

Příspěvek od PetrH » 3. 3. 2012, 07:05

...a už padají jako mouchy.
hmm kvalitni pj byl vzycky ten, co se nesnazil vsechny zabit;)
Kouzlem a mečem PbP | Lone Wolf Adventure game PlaybyPost
-----------------------------------------------------------
Lone Wolf: Kai Lord Rudy mec - CS = 19+2(meč)=21, END = 24+2(helma)+2(stit)=28 / aktuálně = 20, WP = 19
-----------------------------------------------------------
http://www.kouzlemamecem.cz

Concobaraa

Re: DRD a DRD2

Příspěvek od Concobaraa » 3. 3. 2012, 09:53

Fafrin píše:
Concobaraa píše:
Svým způsobem jsou to opravdu zajímavé nápady, ale nemůžu se ubránit dojmu (a opravdu bez urážky Fafrine), že (snad krom těch golemů ) to na mě tak trochu působí jako z Béčkového horroru třetí cenové kategorie :)
To se musím hráčů zeptat, jestli si na své cestě obřím mraveništěm (ono je to trošku komplikovanější, když v něm najdeš knihovnu, a v ní knihu co ty mravence podrobně popisuje) připadají jak v béčkovém hororu.
Dneska jsem jim primárně zavařil tím, že jsem jednoho člena družiny (již předtím silného pyromana) dovedl k tomu, že rodělává oheň (s úmyslem to tam vypálit) více méně družině pod nohama. Dotoho pár silnějších netvorů, magie mysli od neviditelného démona a jedovatý pučmeloun, co se ho bojí zabít a už padají jako mouchy.

Opravdu jsem to myslel bez jakékoli narážky/urážky. Dovedu si představit, že v kontextu může být úplně fajn námět. Nebo, že jsou to třeba klidně náměty které má spoustu hráčů rádo i kdyby to opravdu bylo jak z béčkového hororou. Napsal jsem co jsem napsal spíše tak pro zajímavost. Nad tvojím příspěvkem jsem se totiž opravdu pozastavil a pousmál (v dobrém slova smysu), dovedu si to totiž představit jako součást opravdu silného příběhu, který bych si rád zahrál, ale stejně tak jako součást "fantasy telenovely", ze které bych se musel na pár herních večerů omluvit :)... Ale nechcu tím nijak kritizovat styl jaký máte rádi, protože proč by měl být špatný. Já mám prostě rád trochu jiná témata

Uživatelský avatar
Fafrin
Příspěvky: 2024
Registrován: 4. 3. 2010, 22:15
Bydliště: Olomouc

Re: DRD a DRD2

Příspěvek od Fafrin » 3. 3. 2012, 17:14

Tak teď prostě jedeme dungeon cravling tenhle konflikt hrozí přehoupnout se v klimax a utkání s hlavním bosem. Je na čase, aby nastoupil pocit ohrožení a nebezpečí. Bude se možná lámat chleba.
Obrázek
DrD 1.x od roku 1996, od 1997 jako PJ. Dlouholetý ORG, občasný LARPař. Teď DrDII.
Kahla o.s.

Deaster

Re: DRD a DRD2

Příspěvek od Deaster » 16. 12. 2014, 20:58

sq píše:
Návštěvník píše: Když se učí obě věci najednou začátečník tak se to taky plete. Za sebe doporučuju původní DrD - je tam méně chyb a je podstatně přijatelnější pro začátečníka (imho).
Tady bych si dovolil oponovat - pro začátečníka, který nemá návyky ze starého dračího doupěte, je dvojka mnohem více přívětivá, protože pro první hru opravdu stačí jen říct, co bys tak chtěl hrát za postavu, zvolit si jedno povolání a vědět, že k těm okruhům činností máš bonus +3 k hodu na 2k6, ke zbytku bonus nemáš. Výsledek musí být 9, abys uspěl v pohodě, jinak tě to bude stát nějaké zdroje.

Takhle ve zkratce staré dračí doupě pojmout nelze.
Ty zdroje....popravde to je to, co me na te dvojce nejvice vadi. Zatim jsem to nezkousel v praxi ale vypada to jako: Hmm, prave me leti sezrat drak, tak zacnu brecet jako mala holcicka (uberu si vliv) a on me necha, takhle to delam celej den, a kdyz mi dojdou zdroje, tak si budu delat jizvy a pujde to stejne :D a staci se vyspat a zdroje jsou kompletne plny...pro me to ztraci ten RPG feel co mel a porad ma DrD starej :/ pokud jste rozumnej hrac a mate rozumneho PJ tak vas nenecha umrit ikdyby se kostky zrovna rozhodli byt proti vam...

Taky do DrD uz jsme si zamontovali spoustu vychytavek, uprav a vlastne z toho mame dost jinou hru...coz si nejsem jistej jestli pujde i u 2. Odnas uz vlastne nikdo nehraje klasicke postavy jako mag a valecnik, ale udelali jsme si postavi presne na miru jak jsme chteli, vse funguje perfektne :)

MarkyParky
Příspěvky: 5201
Registrován: 11. 8. 2011, 01:37

Re: DRD a DRD2

Příspěvek od MarkyParky » 17. 12. 2014, 00:13

Deaster píše: Ty zdroje....popravde to je to, co me na te dvojce nejvice vadi. Zatim jsem to nezkousel v praxi ale vypada to jako:

Hmm, prave me leti sezrat drak, tak zacnu brecet jako mala holcicka (uberu si vliv) a on me necha, takhle to delam celej den, a kdyz mi dojdou zdroje, tak si budu delat jizvy a pujde to stejne :D a staci se vyspat a zdroje jsou kompletne plny...
Ne, takhle to opravdu nefunguje, takže ten dojem je dost mylný.

Letí tě sežrat drak - a řekněme, že na tebe opravdu pouští hrůzu a je v tom úspěšný. To znamená, že když uspěje, možná se tam schoulíš strachy do klubíčka nebo zůstaneš paralyzovaný stát na místě, neschopný se hnout - zkrátka řítí se na tebe průšvih. A pokud se z toho průšvihu chceš za ty bodíky vlivu vysekat, měl by si popsat něco smysluplného, co tě z téhle prekérky dostane.

Opravdu si myslíš, že to, že se rozbrečíš jako malá holčička toho draka obměkčí a nechá tě být? Já si to tedy nemyslím (a ty asi taky ne, jinak bys to nedával za příklad). Možná zbabělý útěk, schoulení se někam do rohu, kde na tebe drak nebude tak snadno moci nebo zoufalé volání o pomoc, pokud vůbec v okolí je někdo, kdo může na pomoc přispěchat, by mohlo pomoct. A i když se pro něco takového odhodláš, tak drak nezmizí, zůstává stále na scéně a dál tě může pucovat - jen ty máš o pár zdrojů míň.

A na to, aby zdroje byly kompletně plné rozhodně nestačí se "vyspat" (o tom více zde: http://www.drd2.cz/sites/default/files/ ... 141010.pdf , na straně 15 a dál).


Zkrátka chce to vyzkoušet si to v praxi.
EDIT: A respektovat při tom, že zdroje (dovednosti, zvláštní schopnosti a další věci v DrDII mechanice) jsou v DrDII podřazené fikci - situaci v příběhu nebo ve scéně. Jejich použití neznamená, že automaticky můžeš dělat cokoliv, i když je to zjevná blbost (např. zahnat draka pláčem). Jejich použití pouze znamená, že můžeš udělat věci, které jsou uvěřitelné.

Uživatelský avatar
eerieBaatezu
Příspěvky: 6698
Registrován: 16. 9. 2007, 10:55

Re: DRD a DRD2

Příspěvek od eerieBaatezu » 17. 12. 2014, 09:04

Opět jsme u toho, že v DrD 2 jsou mechaniky na fikci často navázány dost vágně a to dělá hráčům tradičních edic DrD a DnD potíže, protože jim pravidle přesně neříkají, jak to na sebe pasuje.

A také mám pocit, že jsme zase u toho, že název DrD evokuje něco jiného, než v knížce dostanete... Je to vlastně veskrze jiná hra.

@Deaster: Pokud chceš hrát DrD 2, tak asi nezbyde, aby jsi změnil mindset a hlavně hrál s lidmi, se kterými se nemusíš hádat o každou prkotinu, protože to potom DrD 2 výrazně nefunguje, jelikož je to prostě vágní a vyčerpání umožňuje postavám dělat věci tak, jak to v původním DrD nebylo možné.

Pokud vám, jak píšeš, věci fungují perfektně, pak se ptám proč chceš přejít na DrD 2? Jediná věc, co vám takový přechod může dát, je jiný herní zážitek. Já jsem také DrDo dinosaur, ale musím říct, že těch několik hraní DrD 2, co jsem měl, jsem si fakticky užil, jenom člověk musí začít myslet otevřeněji, více užívat common sense a ten pak navazovat na mechaniky. Rozhodně to stojí za vyzkoušení a pokud vám to nebude fungovat a chcete zkusit něco jako Dračák, ale nového, pak koukni na Dungeons & Dragons 5e, které je překládáno i do češtiny. Takže asi tak. :)

Uživatelský avatar
York
Příspěvky: 7764
Registrován: 24. 2. 2012, 17:31

Re: DRD a DRD2

Příspěvek od York » 2. 11. 2017, 00:07

Odpověď na tento příspěvek:
MarkyParky píše:
1. 11. 2017, 23:36
A nezávisle na tom jsem se zapojil do tebou rozjeté diskuse o vhodnosti DrDII pro dungeoncrawl, protože jsem tu zahlédl kraviny. Což mi bylo vzápětí utnuto.
Jestli to vyznělo jako utnutí, tak se omluvám. Myslel jsem to jen jako žádost, abychom v diskusi o Dvojce pokračovali v tématu o Dvojce.


Co se předmětu debaty týče, popravdě nevím, v čem je problém. Celou dobu jsem mluvil o oldschool dungeocrawlu a souhlasím s tím, co jsi napsal:
MarkyParky píše:
1. 11. 2017, 18:50
DrDII samozřejmě není odschoolovou hrou.
A to je přesně věc, kterou jsem se snažil sdělit ShadoWWWovi.

MarkyParky
Příspěvky: 5201
Registrován: 11. 8. 2011, 01:37

Re: DRD a DRD2

Příspěvek od MarkyParky » 2. 11. 2017, 00:57

Jestli to vyznělo jako utnutí, tak se omluvám. Myslel jsem to jen jako žádost, abychom v diskusi o Dvojce pokračovali v tématu o Dvojce.
Aha, tak sorry. Blbě pochopeno, no harm done.

V diksusi jak hrát v DrDII dungeoncrawl klidně pokračovat můžem, otázka je, kdo se vlasntě ptá a na co?

MarkyParky
Příspěvky: 5201
Registrován: 11. 8. 2011, 01:37

Re: DRD a DRD2

Příspěvek od MarkyParky » 2. 11. 2017, 01:19

Sorry, že tu do toho ještě vrtám, ale zajímal by mě MarkyParkyho názor (ale klidně i ostatních) na to, jestli to hraní Bílého hradu v DrD II a DrD World bylo spíš podobnější zážitek, nebo zcela odlišný herní zážitek.
Naprosto odlišný.

Bílý hrad v DrDII byl věc velmi blízká oldschoolu mimo boj. Jen se všechno dalo řešit kostkami. Takže volné hraní, jehož důsledky byly podkládané kostkami. Fajn pro DrDII bylo to, že je v tom dungu mrtě nebojových (poletucha, skřítci, senilní kniha, hladová ústa) nebo zajímavě bojových (pavouci, zombie s iluzorní stěnou, huňáči, šišlavý kostlivec) encounterů, takže se hodně dalo využít plynulých přechodů mezi dovednostmi v rámci jednoho konfliktu.
Čistě bojové encountery (krysy, ghoulové, netopýři, kostlivci ve spodním patře) už byly slabśí, protože Bílý hrad je hrozně vybydlený a jeskyně jsou holé. Díky tomuhle plus tomu, jak je v DrDII silná přesila, se tyhle boje změnily v nějaké taktizování s tím, kdo je ve které chodbičce, jak roztahat protivníka po chodbách a kdo čeká za kterým rohem. Nicméně v jádru ta hra pořád byla družinovka, parta spolupracujících lidí prochází dungem.

Bílý hrad ve Světě Dračáku byl šílená jízda. Nebyl to dungeoncrawl, bylo to hraní si na dungeoncrawl s umocňováním a posilováním momentů, které k němu patří. Nekompromisí výstupy z tahů, které směřují příběh za hráče. Možná až kýčovité přehánění, ale zábava. Hrál jsem to 2x, v obou případech se v prvním, nejpozději druhém encounteru se ta družina rozpadla, už se nedala dohromady a bylo to DOBŘE. Bylo to o šťastných a nešťastných náhodách. O tom, jaké to je když jedna půlka družiny vyděsí krysy a nažene je omylem druhé půlce do zad. O tom, co se stane, když spadnete do sarkofágu a zapadne nad vámi víko. O absurdním rozhovoru s kostlivcem, obchodování s dveřmi a naštvaném medvědodlakovi probuzeném ze zimního spánku, kterého sundala naprosto nepravděpodobná událost.

Což implikuje z mého pohledu fundamentální otázku každého hráče: "Má smysl se kvůli dungeon crawlu učit nový systém, když je to jen jeden ze stylů hraní, které hraji?"* Co mám totiž zkušenosti z hraní DnD 5E a co jsem slyšel a viděl o Fate Core, tak tyto systémy umí vesměs dobře simulovat různé styly hraní, včetně dungeon crawlu. Na druhou stranu některé prvky DC jsou přenositelné napříč všemi hrami (design jeskyně, zápletky, cizí postavy, druhy pastí, hádanky, rébusy a často i nestvůry).
Za mě:

Kvůli dungeoncrawlu jako takovému? NE.

Kvůli tomu, vyzkoušet si dungeoncrawl po stoprvé, v jiné stylizaci a s jinou podporou mechaniky, která zákonitě nageneruje (klidně i ve stejném dungu) jiný zážitek? Rozhodně ANO.

MarkyParky
Příspěvky: 5201
Registrován: 11. 8. 2011, 01:37

Re: DRD a DRD2

Příspěvek od MarkyParky » 2. 11. 2017, 12:19

Ještě mě napadla další poznámka k tomuhle - nedávno jsem taky ochutnával DnD5E a v něm dungeon. A taky jsme hráli dung v PTAčkách na slezině. A taky jsem byl nucen sledovat jeden oneshot v DrDO.

Takže širší srovnání (a půjčím si GDS klasifikaci, abych zhodnotil, jak to naplňuje kterou preferenci) - předesílám, že subjektivní.

- Když hraju dungeon v DrDII tak mi ta hra lépe znázorní to, na co vlastně s prolézáním dungů v devadesátkách milosrdně vzpomínám a a co s nimi mám atmosféricky spjaté - tzn. napětí, taktiku ve fikci, pasti a protivníky, které je potřeba spíš přelstít, než přeházet a podobně. Dá se říct, že DrDII mi umožňuje vyzobat z těch vzpomínek to, jak jsem si kdysi dungy a RPG v nich idealizoval, a dnes si to opravdu zahrát.
GAME: 2/5
DRAMA: 4/5
SIMULACE: 4/5
Zahrát si znovu? Ano a rád.

- Když jsem hrál dungeon v té DnD5E, tak mi naskakovaly potlačené vzpomínky na to, jaké to skutečně tenkrát v devadesátkách bylo. Na přemýšlení v mechanickách (a jejich exploitování), na frenetické boje, strachování se o každé HPčko, počítání čtverečků. Protože DnD5E to má fakt vymazlené, tak mě to dost bavilo.
GAME: 5/5
DRAMA: 3/5, stojí za to podotknout, že ten výsledek je kompromis dvou extrémů: cinematičnost 4/5, narace 1/5, ale ta cinematičnost u DnD5 je fakt silná a vede.
SIMULACE: 1/5
Zahrát si znovu? Ano a rád.

- Sledovaný oneshot v DrDO měl ten samý aspekt naskakování potlačených vzpomínek, ale tentokrát jednoznačně samá negativa. Na všechna ta blbá omezení, co mechanika měla, hodiny hledání v tabulkách, počítání vzorců a WTF momenty, které nebyly vtipné.
GAME: 2/5
DRAMA: 1/5
SIMULACE: 2/5
Zahrát si znovu? Nidky

- Výše zmiňovaný dung ve Světě Dračáku je pro mne zase blíž tomu vzpomínání na idealizované procházení dungem, až na to, že si bere na paškál a idealizuje a dokonce zoomuje na omezení žánru, typický chyby a WTF momenty. Věci na které vzpomínate s takovým tím shovývavým nostalgickým úsměvem na rtech a říkáte si: "Už to nechci znova dělat takhle... ale chci si připomenout, jaké to bylo a pobavit se o tom."
GAME: 2/5
DRAMA: 5/5
SIMULACE: 3/5,
Zahrát si znovu? Ano a rád.

- Zkoušeli jsme i ty PTAčka a jako bylo to fajn, ale ve srovnání s jinými cestičkami je vidět, že se na to ten systém moc nehodí. Tím, že středobodem hry je pointa, že hráči musí vymyslet všechno sami a ten systém nepomáhá generovat obsah, jen řídí jak se interpretuje, tak se nám podařilo si zahrát "něco jako dungon", nasmáli jsme se, účel to splnilo, ale asi to znovu cíleně hrát nebudu.
GAME: 2/5 (ono tam není moc o co hrát)
DRAMA: 3/5 (ve smyslu jaký si to uděláš, takový to máš, systém ani nebrání, ani nepodporuje)
SIMULACE: 3/5 (ve smyslu jaký si to uděláš, takový to máš, systém ani nebrání, ani nepodporuje)
Zahrát si znovu? Spíš ne, jen kdyby někdo hodně chtěl.

Odpovědět

Zpět na „Dračí doupě II“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 hosti