DRD a DRD2

Oficiální diskuze k nové generaci DrD, vydané v roce 2011.

Moderátoři: Bouchi, Pieta, Charles

Odpovědět
Franta (běžný uživatel)

Re: DRD a DRD2

Příspěvek od Franta (běžný uživatel) »

ShadoWWW píše:Ale teď vážně. DrD II přineslo některé změny k lepšímu. Bohužel ve špatné formě. Chtělo by to přepsat celá pravidla do přehlednější, strukturovanější, jasnější formy.
To je pravda. Pravidla starého DrD 1.x mají na začáteční menší nároky. Staré DrD má sice delší přípravu postavy, ale složitost pravidel se na hráče valí postupně. S těmi složitými pravidly se na prvních úrovních hráči ještě nemusejí vůbec setkat. (Blbosti začínají tuším na 3.úrovni hraničáře s pravidly pro paranormální schopnostmi.)
ShadoWWW píše:A opravit nějak chybu mechaniky, kdy se dá ze všeho vždycky pohodlně vykoupit a naopak pro útočníka je vždy nejlepší hlásit stále jenom "zabiju ho".
Zde nevím, jestli DrD 2 křivdíš. To první je určitě zamýšlená vlastnost a ne chyba.
To druhé je pak záležitost stylu hry. V DrD 1.x je také nejlepší zahlásit zabití a hodit milion šestek :)
ShadoWWW píše:Taky by to chtělo vydat soubojový modul, který by rozšířil základní jádro hry do podoby, ve kterém by se dalo hrát s figurkami a plánovat akce.
Pro tohle myslím poskytují současná pravidla dostatek prostoru.
Výhodou navíc je, že můžeme hrát s čistou tabulí jen s nákresem terénu, bez čtverců a hexů.
Uživatelský avatar
PetrH
Příspěvky: 4725
Registrován: 28. 1. 2008, 17:20
Bydliště: Kralupy nad Vltavou

Re: DRD 1.6 a DRD2

Příspěvek od PetrH »

tak co bylo nejlepsi na drd.old ? clovek s emohl tesit na kazde urovni vice na rozvoj postavy, cekalo ho vice nez jen, vem si jednu schopnost... nekde to byly lepsi staty posunem o radek nize v tabulce, jindy kouzla navic, nebo magy.... clovek se tesil :) kazdy jsme se hnali na 6tou uroven, chteli jsme jit dalsim smerem, a uprimne, kdo dosel na 15ty level ? ale vidina byla krasna... ja osobne toto v drd2 nevidim. proste hmm 5 levelu a dost. a bojovnik konci... hm :/ chces dale a nebyt looser, naber si neco co treba nechces. ano muze to vyhovovat, nemusi. kurna ja bych rad toto a toto... ale zase je to jen 5 levelu. neni tam ta neviditelna bariera experta... aspon pro me. necitim tam ten chlad starych kobek, zavan zatuchleho vzduchu, lepkavy sliz na botach, prskajici cmoudici louc, horecne mumlani slov artag barak.... jedine, kde jsme toto z cele prirucky nyni po druhem precteni citil je obrzek hochu e2... jinak me drd2 pripomina vice pokrocile drd.old aneb ha jeskyne uz ne, ted jste venku, coz neznamena, zze mozna nekdy v jeskyni zase budete, ale uz vyjimecne... skoro bych rekl: zakladni urovne dle drd.old u pokrocilych si zkusme drd2...
Uživatelský avatar
Lorwyn
Příspěvky: 783
Registrován: 30. 8. 2011, 13:17
Bydliště: Krajina snů

Re: DRD a DRD2

Příspěvek od Lorwyn »

Muhehe...jsme teď na 17. úrovni.
Bez fixlování $D

Ale Drd2 mě teď láká daleko víc než Drd1.6, akorát mám konzervativní hráčky a tak hraju 2 jen málokdy...
Ne, nezemřelo to, co věčně odpočívá,
a dlouhý věků běh i smrtí smrti bývá.
Uživatelský avatar
Maugir
Příspěvky: 978
Registrován: 13. 8. 2011, 02:20

Re: DRD a DRD2

Příspěvek od Maugir »

Už jsme fakt dost mimo původní téma, ale...
Návštěvník píše:stojíme před propastí zvanou Dračí Doupě. Nová verze je krokem vpřed.
Trefné přirovnání. Rychle jsem do ní spadl (=snadné zažití pravidel) a jen tak z ní nevylezu (=tuze se mi v tom systému líbí).
ShadoWWW píše:kdy se dá ze všeho vždycky pohodlně vykoupit
Zcela zásadní je předpoklad, že vykoupení musí dávat smysl ve fikci. Ale jinak máš pravdu. Ostatně, DrD II je dost o herních preferencích a myslím, že nemá tak šíroký záběr jako původní DrD. Jde o posun od "hráč vytváří co nejdrsnější postavu" k "hráči využívají postavy k tomu, aby společně vytvořili zajímavý příběh". Osobně bych nevynášel žádný hodnotový soud (ačkoli ta propast je dobrá;)), je to prostě jiný styl. Mě baví oba:)
PetrH píše:clovek s emohl tesit na kazde urovni vice na rozvoj postavy, cekalo ho vice nez jen, vem si jednu schopnost...
$-o $-o $-o Tos hrál asi jiné Dračí Doupě než já. Jedna z věcí, která mne tehdy štvala, bylo právě to, že většina úrovní nepřinášela nic nového (ok, jeden hod kostkou na životy - z toho jsem fakt odvázanej). DrD II proti tomu přidává jednu zvláštní chopnost, případně navíc otevírá celou sadu dovedností (pokud si bereš nové povolání).
PetrH píše:kazdy jsme se hnali na 6tou uroven, chteli jsme jit dalsim smerem
Co Ti brání se hnát na pokročilé povolání (7 či vyšší úroveň)? Případně na několik pokročilých povolání?
Obrázek
Uživatelský avatar
Fafrin
Příspěvky: 2385
Registrován: 4. 3. 2010, 22:15
Bydliště: Olomouc

Re: DRD a DRD2

Příspěvek od Fafrin »

Já bych se chtěl ohrait proti tomu, že na 5.té úrovni se už povolání rozvíjet nedá - dá.Kyž pominu, ža máš 4 možnosti rozvoje na pokročilé povolání, tak je tu pořád možnos radši zvyšovat hranici a dobírat si další ZS z povolání (či rasy) - pokud máš pocit, že ani v povolání už nenalezneš nic, co by tě rozvinulo jak chceš, ani nelze nic vymyslet (v DrDo se běžně vymýšlela kouzla, finty apod.) asi jsi dosáhl hranice své postav. Smůle, DrD2 je děláno na široké postavy.
DrD 1.x od roku 1996, od 1997 jako PJ. Bývalý ORG, občasný LARPař. DrDII since beginning.
Uživatelský avatar
ShadoWWW
Příspěvky: 4591
Registrován: 21. 8. 2007, 11:16
Bydliště: Kostka
Kontaktovat uživatele:

Re: DRD a DRD2

Příspěvek od ShadoWWW »

Fafrin píše:Smůle, DrD2 je děláno na široké postavy.
A teď to srovnej s 11 let starým D&D 3E, kde sis v rámci multipovolání mohl brát úrovně libovolného jiného povolání, a přesto jsi mohl projít všech 30 úrovní v rámci jediného povolání. Možnost multipovolání je dobrá, ale měla by to být možnost, ne nutnost.

Dříve jsem doufal, že DrD2 představí i rozšiřující moduly, kde budou alternativní pravidla pro postup v rámci jednoho povolání, ale teď už v to moc nedoufám. A je mi to už vlastně jedno. Je spousta jiných her a mezi nimi ty, co mi vyhovují daleko lépe než DrD2.
Kostka, http://www.d20.cz
- stovky článků (tipy k hraní, recenze, design a teorie, ...) a diskusí, skupinové sekce s rozsáhlou podporou, ...a mnohé další.

Překlady Fate: ONLINE, PDF v grafice; všechny základní knihy, autorské blogy a další; vlastní Star Wars
Překlady Dungeon's & Dragons 5e: ONLINE, PDFka v grafice (všechna pravidla, 10+ kampaní a dobrodružství)
Překlady Shadowrunu: 6. edice v PDF, překlad 5. edice,
Překlady Sawage Worlds: PDF v grafice
Překlad Apocalypse World: ONLINE, PDF v grafice
Uživatelský avatar
Ocho
Příspěvky: 906
Registrován: 19. 8. 2010, 09:10

Re: DRD a DRD2

Příspěvek od Ocho »

Maugir píše:Jedna z věcí, která mne tehdy štvala, bylo právě to, že většina úrovní nepřinášela nic nového (ok, jeden hod kostkou na životy - z toho jsem fakt odvázanej).
Je hafo lidí, kteří si nedovedou bez rostoucích magů a životů postup představit :-) Já mezi ně nepatřím a hrdě se hlásím k těm, kteří tzv. skáčí do propasti Drd2. Na naše volání "na dně propasti je ztracený svět, který lze přirovnat k ráji" jen málo lidí reaguje pozitivně a skok do propasti je pro nás záchranou ze zpustošeného povrchu hraní Drd1.X a drd+.

Já když jsem si zkoušel dělat postavu dle mé představy, což měl být legendární válečník, tak jsem se dostal na lvl 25. A někde mezi lvly 12-19 bych odhadoval schopnosti srovnatelné s expertními pravidly drd1.X. Imho pokud znáte Žambochova Koniáše, tak bych k lvlu 25 musel hodně přidat.
Obrázek
Družina VOMPF
Ideální PH je neutrální.
Uživatelský avatar
PetrH
Příspěvky: 4725
Registrován: 28. 1. 2008, 17:20
Bydliště: Kralupy nad Vltavou

Re: DRD a DRD2

Příspěvek od PetrH »

Maugir: to asi ano, coz muze poukazovat na argument(obcas jr ho videt), ze drd.old neni jen bezducha tupa skreto rezba. Ale naopak, v zakladu drzely hrace tabulky a postavy byly casto lepe rp, nez ti co uverili v jednu knihu obcas vykladaji.
No nic jdu vyhledat doma v truhle louc a kratky mec a vyrazime na hon carodejnice.
Ted si dovolim jednu spekulaci: pokud si myslis, ze drd.old je jen o kostce zivotu, tak se asi nekde stala chyba. Bohuzel v tobě:)
Zasadni problem drd2: jmenuje se draci doupe, byt je to něco naprosto jineho a ja rozhodne v tomto novem produktu stare drd citim tam, kde jsem napsal... Bohuzel me to moc nelaka, respektive zatim neprisel, zadny charizmaticky jezis, ktery by me v ten raj presvedcil
Crach
Příspěvky: 10
Registrován: 22. 2. 2012, 10:10

Re: DRD a DRD2

Příspěvek od Crach »

BasilisK (nepřihl.) píše:Dá se vůbec podle DrD II hrát klasické procházení dungeonů ? Ne že bych to musel mít v každé hře, ale podle mě to k fantasy patří.
Podle mě nedá, zkoušeli sme jednu jeskynku s pavoukama a ve čtvrté místností jsme to zabalili:) a pak jsme už jen utíkali. Na základě toho jsme si aspon přidali k Mastičkářovi dovednost jednou denně vylečit vyčerpání, aby ta hra aspon trochu odsejpala. Ono totiž stačí par špatných hodu ze kterej se musíš vykoupit a můžeš měsíc odpočívat.

A tim pádem ma Insolitus pravdu opravdu nemusíš počítat směny jak dlouho ti vydrží olej, pač tak dlouho v ty jeskyni určitě nepobudeš :)
Uživatelský avatar
Bouchi
Příspěvky: 3619
Registrován: 10. 12. 2004, 16:36
Bydliště: Havířov

Re: DRD a DRD2

Příspěvek od Bouchi »

ShadoWWW píše:A teď to srovnej s 11 let starým D&D 3E, kde sis v rámci multipovolání mohl brát úrovně libovolného jiného povolání, a přesto jsi mohl projít všech 30 úrovní v rámci jediného povolání. Možnost multipovolání je dobrá, ale měla by to být možnost, ne nutnost.
A jsme opet u "'povolani; v DrD II se nerovna 'povolani' v DrD 1.x ani 'povolani' v DnD".
Obrázek
Uživatelský avatar
ShadoWWW
Příspěvky: 4591
Registrován: 21. 8. 2007, 11:16
Bydliště: Kostka
Kontaktovat uživatele:

Re: DRD a DRD2

Příspěvek od ShadoWWW »

Zasadni problem drd2: jmenuje se draci doupe, byt je to něco naprosto jineho a ja rozhodne v tomto novem produktu stare drd citim tam, kde jsem napsal
DrD2 je určeno nový hráčům a těm, kteří si přepólují mozek (nemyšleno hanlivě) na jeho filozofii. Autoři měli nějakou představu, jak by mělo nové Dračí doupě vypadat a tu naplnili. Škoda, že si neuvědomili, že Dračí doupě je v Česku pojem s velkou historií a ona tradice zavazuje. Pokud se o DrD+ říkalo, že to není Dračí doupě, pak vidím ještě výraznější důvody, proč se to říká o DrD2. (I když fakticky řečeno, DrD je vše, co má tento název na obalu.)

Ale není to jen problém DrD2. Stejnou chybu udělali autoři DnD 4E, když udělali D&D podle svých představ, ale filozofie této hry je natolik odlišná od předchozích edic, že ji dřívější komunita zavrhla. DnD 4E i DrD2 si našly své příznivce. Ty hry nejsou špatné. Ale možná by se měly jmenovat jinak. Nebo, lépe, měli autoři svou představu více komunikovat s komunitou. Nejen si určit, co autoři považují za "sdce" hry, ale měli si zjitit i pohled komunity. Třešničkou na dortu bylo prohlášení jednoho autora DrD2, "že se řídí politikou Applu, vždyť zákazník neví, co vlastně chce a autor mu ukáže, co vlastně chce." (parafráze) Stejný pohled měli i autoři DnD 4E. Tento pohled se dá ale aplikovat na IT, ne na hru na hrdiny, která je něco víc. Navíc ne na našem malém trhu.

Budu se opakovat, ale stačí se podívat na Paizo, které neudělalo nic jiného, než že upravili stávající hru podle přání komunity. Minimální práce, maximální úspěch. Ten úspěch byl tak veliký, že i vydavatel D&D nyní připravuje novou edici a snaží se maximálně spolupracovat s komunitou. A ukazuje se, že ne vždy je pohled autorů stejný jako komunity. Někdy je dokonce dost v protikladu. Snad autoři DrD3 budou s komunitou spolupracovat více.
A jsme opet u "'povolani; v DrD II se nerovna 'povolani' v DrD 1.x ani 'povolani' v DnD".
To chápu. DrD2 se snaží kombinovat klasický skill-based systém s C&L. Problém je, že oba systémy mají svá pozitiva a negativa a bohužel ono spojení má spíš více negativ. Většina začínajících hráčů chce hrát archetypy. Kouzelníka, který kouzlí, bojovníka, který se bravůrně ohání mečem, zloděje, který otevře kdejaký zámek a nastražuje pasti, nebo hraničáře-Legolase. Po celou dobu hraní. A to jim DrD2 nenabízí. Postupem času by si chtěli vzít tu nebo onu schopnost z jiného povolání, ale to jim DrD2 taky nenabízí, protože si musí vzít celý balík. Současný stav vyhovuje jen úzké skupině hráčů.

Navíc hry, založené na tom nebo onom systému, se snaží svá negativa potlačit. Skill-based systém se snaží mít co nejvíc skillů, aby uspokojil co nejvíc hráčů s tím, že pro začátečníky jsou k dispozici určité šablony, které pomáhají začínajícím hráčům s výběrem dovedností pro jejich kýžený archetyp. C&L systémy se zase snaží mít co nejvíc povolání, aby aspoň jedno padlo do vkusu hráče. Plus navíc se snaží o nějaký druh multipovolání. (DnD 4E dokonce vydalo dva druhy - multipovolání a hybridní povolání.)

Ale proč to vlastně píšu, když tyto věci jsou všem známé, že?
Kostka, http://www.d20.cz
- stovky článků (tipy k hraní, recenze, design a teorie, ...) a diskusí, skupinové sekce s rozsáhlou podporou, ...a mnohé další.

Překlady Fate: ONLINE, PDF v grafice; všechny základní knihy, autorské blogy a další; vlastní Star Wars
Překlady Dungeon's & Dragons 5e: ONLINE, PDFka v grafice (všechna pravidla, 10+ kampaní a dobrodružství)
Překlady Shadowrunu: 6. edice v PDF, překlad 5. edice,
Překlady Sawage Worlds: PDF v grafice
Překlad Apocalypse World: ONLINE, PDF v grafice
Uživatelský avatar
ShadoWWW
Příspěvky: 4591
Registrován: 21. 8. 2007, 11:16
Bydliště: Kostka
Kontaktovat uživatele:

Re: DRD a DRD2

Příspěvek od ShadoWWW »

Ještě doplním:

Je DrD2 špatná hra, kterou nikdo nehraje? Ne.
Mohlo by být DrD2 lepší hrou, kterou by hrálo mnohem víc hráčů? Určitě.

To je to nejsmutnější. Že stačilo málo a DrD2 mohlo být mnohem lepší hrou, na kterou by rádi přešli i hráči DrD 1.6 (ne jen menšina, tak jak teď).

Autoři DrD2 bohužel nepochopili silné stránky DrD 1.6 a důvod, proč ho tolik hráčů milovalo.
Kostka, http://www.d20.cz
- stovky článků (tipy k hraní, recenze, design a teorie, ...) a diskusí, skupinové sekce s rozsáhlou podporou, ...a mnohé další.

Překlady Fate: ONLINE, PDF v grafice; všechny základní knihy, autorské blogy a další; vlastní Star Wars
Překlady Dungeon's & Dragons 5e: ONLINE, PDFka v grafice (všechna pravidla, 10+ kampaní a dobrodružství)
Překlady Shadowrunu: 6. edice v PDF, překlad 5. edice,
Překlady Sawage Worlds: PDF v grafice
Překlad Apocalypse World: ONLINE, PDF v grafice
Uživatelský avatar
vzteklina
Příspěvky: 1380
Registrován: 24. 10. 2007, 19:59

Re: DRD a DRD2

Příspěvek od vzteklina »

Crach píše:Podle mě nedá, zkoušeli sme jednu jeskynku s pavoukama a ve čtvrté místností jsme to zabalili:) a pak jsme už jen utíkali.
Tak tohle je jasně špatné nastavení obtížnosti. Nebo jasné přecenění vlastních schopností :-)
Každopádně kdo chce hrát diablo, ať ho hraje, ale DrD2 mu v tom nepomůže. DrD2 neni ani taktická deskovka. A taky neni muchkin friendly. A jak sem psal už jinde, DrD2 není ideální (to není žádná hra), ale kdo chce hrát, tomu to vadit nebude. Kdo chce být über munchkin a vyřezat kilometrové podzemí plné netvorů a strávit při tom týden herního času, nezajímá ho moc pozadí a charakter postavy, ale spíš čísílka v deníku, ten by se měl DrD2 vyhnout obloukem. Totéž platí pokud nechceš vymýšlet co postava dělá, být kreativní při překonávání problémů, ale prostě chceš jen hodit kostkou, pak ještě jednou a pak si podle čísla řekneš jak to dopadlo.
Sem chlap! (pro ty co sou zmateni mym nickem)
Uživatelský avatar
ShadoWWW
Příspěvky: 4591
Registrován: 21. 8. 2007, 11:16
Bydliště: Kostka
Kontaktovat uživatele:

Re: DRD a DRD2

Příspěvek od ShadoWWW »

Ale néé. To snad ani není možné, že snad všichni hráči DrD2 si myslí, že hráči, kteří v rámci RPG rádi prochází podzemí, jsou über munchkinové, a že při tom nelze být kreativní při překonávání problémů.

Procházení podzemí není jen o hodech kostkou! Už se s tím smiřte a nevytahujte to pořád dokola. Není to pravda. Dělení hráčů na "lepší, pravé roleplayery" a "špatné munchkiny, rollplayery" je až trapné.
Kostka, http://www.d20.cz
- stovky článků (tipy k hraní, recenze, design a teorie, ...) a diskusí, skupinové sekce s rozsáhlou podporou, ...a mnohé další.

Překlady Fate: ONLINE, PDF v grafice; všechny základní knihy, autorské blogy a další; vlastní Star Wars
Překlady Dungeon's & Dragons 5e: ONLINE, PDFka v grafice (všechna pravidla, 10+ kampaní a dobrodružství)
Překlady Shadowrunu: 6. edice v PDF, překlad 5. edice,
Překlady Sawage Worlds: PDF v grafice
Překlad Apocalypse World: ONLINE, PDF v grafice
Uživatelský avatar
Quentin
Noob of The Round Table
Příspěvky: 9342
Registrován: 31. 7. 2007, 14:31
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: DRD a DRD2

Příspěvek od Quentin »

Vzteklina, Shadowww: Pro tenhle typ diskuze jsem si napsal odpověď dopředu http://quentinovo.wordpress.com/2012/02 ... rinciples/
http://2k6goblinu.blogspot.cz/
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
Odpovědět

Zpět na „Dračí doupě II“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: trajda a 7 hostů