Mno, takže si rozhodl za ostatní co je to rozumná příprava, děkujeme. Zdaleka to od tebe nebylo formulované tak, že si jako máme dát bacha abysme to nepřeháněli. Spíš bylo řečeno "tohle vubec nedělejte".Concobara píše:Nevšiml jsem si, že bych kdy napsal, že jakýkoli podklad je špatný. Příprava je fajn, ale má být rozumná (co je rozuné je zase subjektivní případ od případu...).
A na základě čeho si ty čísla nasázel? Je hezké že si tu z hlavy vysypal něco, ale co my s tím? To si to máme ctrl+c ctrl+v okopírovat a řídit se podle toho? Asi ne.Concobara píše:Dám ti i jeden konkrétní příklad:
A když už byl zmíněn tak budiž to bandita.
I ten tvůj příklad vychází z nějaké základní struktury, kterou sice popíráš (tvrdíš, že ti to tak jako "došlo"), ale stejně ji máš. Třeba ji jen nosíš v hlavě, místo toho aby byla na papíře, ale to je jedno. A pokud chceš hrát otevřeně, tak aby hráči měli představu co mohou tak nějak čekat (drsné bandyty se kterými půjde o život, nebo bandu troubů, která uteče při prvním bububu) tak musíš udělat víc, než si to až v konkrétní chvíli nějak vycucat z palce. Hráčům možná stačí říct "banditi budou drsní" ale když pak plácneš bandity lvl 2-3 a postavy je rozpráší raz dva, tak to prostě nebude ono. Jenže ty odpovíš: "když maj být drsní, tak je přece nedám lvl 2-3!" Mno, ale kolik jim teda dáš levl? Na základě čeho? Ono ti to nějak dojde a bude přesně v těch mezích, které si chtěl?
O co tady v diskusi šlo na začátku bylo, jak se projeví různé nastavení a rozložení úrovní CP na stylu a obtížnosti hry. A nejde jen o to, že budeš řešit jakou úroveň má hospodský u kterého postavy pouze kupujou pivo. Ty řešíš úroveň hospodského, protože počítáš s tím, že mezi ním a postavama dojde ke střetu. To že ve tvém stylu hraní jsou běžní obyvatelé světa jenom křoví neznamená, že u někoho jiného nebudou mít významnější roli.