tvorba světa pro DrD2

Oficální diskuze k nové generaci DrD, vydané v roce 2011.

Moderátoři: Bouchi, Pieta, Charles

Uživatelský avatar
vzteklina
Příspěvky: 1380
Registrován: 24. 10. 2007, 18:59

tvorba světa pro DrD2

Příspěvek od vzteklina » 9. 2. 2012, 13:33

Připravuju herní svět pro DrD2 a chtěl bych do něj nějak rozumně rozesít postavy se schopnostmi dobrodruhů.
Nechtěl bych, aby svět byl zaplněný lidmi, kteří nic neví o magii a padají na prdel před kouzelníkem lvl1 (a teď nemyslím jen že padají na prdel kvůli neznalosti, ale taky proto, že by proti němu neměli šanci). Naopak, svět by měl logicky vycházet z existence pravidlových dovedností a schopností a obyvatelé světa by měli být schopní používat v podstatě vše uvedené v pravidlech. Mocní lidé by měli mít pokročilá povolání, jejich poskokové taktéž.
Svět vychází technologicky i společensky cca z raného středověku v evropě. Dovednosti ze základních povolání jsou naprosto běžně dostupné obyčejným lidem. Pokročilá povolání jsou běžná u mocnějších a významějších osob (velmož a jeho bodyguardi, kněží v chrámu, rádci, učenci, různé mocenské a politické skupiny).
Potřeboval bych nahodit nějakou tu inspiraci (u jakých osob se ta která pokročilá dovednost může přirozeně vyskytovat) a také poradit jak nahusto dávat lidi s pokročilými dovednostmi (ideálně od někoho kdo má s něčím takovým aspoň trochu herní zkušenosti). Jde mi hlavně o to aby fungovala logika světa a odpovídající rovnováha sil (když v zapadlém chrámu bude sedět tlupa mnichů schopných rozmetat na cucky armádu, musí být důvod proč to nedělají a nebo prostě nemohou být oni tak silní/ostatní tak slabí).
Sem chlap! (pro ty co sou zmateni mym nickem)

Uživatelský avatar
crowen
Administrátor
Příspěvky: 3210
Registrován: 11. 9. 2004, 11:51
Bydliště: bb [svk] / dublin [irl]
Kontaktovat uživatele:

Re: tvorba světa pro DrD2

Příspěvek od crowen » 9. 2. 2012, 14:08

Pre zaciatok si mozes pozriet napriklad moje clanky z Drakkaru - Tvrz Cerveny Havran (pohranicna tvrz, baron a jeho druzina) a v pripravovanom Drakkare 31 co by mal vyjst coskoro bude tiez nieco nove.

Uživatelský avatar
Bifi
Motivátor; Moderátor
Příspěvky: 4801
Registrován: 3. 3. 2005, 12:24
Bydliště: Viedeň

Re: tvorba světa pro DrD2

Příspěvek od Bifi » 9. 2. 2012, 14:14

Ako je to s power levelom NPC-čiek v pravidlách? Je tam nejaká osnova?
Hlboké lesy
"We don't explore characters; we explore dungeons."

Uživatelský avatar
crowen
Administrátor
Příspěvky: 3210
Registrován: 11. 9. 2004, 11:51
Bydliště: bb [svk] / dublin [irl]
Kontaktovat uživatele:

Re: tvorba světa pro DrD2

Příspěvek od crowen » 9. 2. 2012, 14:34

Bifi píše:Ako je to s power levelom NPC-čiek v pravidlách? Je tam nejaká osnova?
Priamo nie, nepriamo z naznakov ukazkovych postav:

lvl 3 - uplni zaciatocnici dobrodruhovia
lvl 9 - je tam elf, co bol hlavny polovnik / nahonci elfieho kniezata
lvl 14 - zamilovana pomocnicka relativne vyznamneho knaza? spitalnika? doktora?, je to vyzvedacka

Uživatelský avatar
Malkin
Příspěvky: 28
Registrován: 5. 12. 2011, 15:01

Re: tvorba světa pro DrD2

Příspěvek od Malkin » 9. 2. 2012, 15:02

My jsme se s družinou pustili hned od začátku do tvorby vlastního světa, takže kdyby byl zájem rád poskytnu nějaké matroše, které jsem už vytvořil. Sice nevycházíme úplně z ranného středověku, protože družina chce používat i jiné prvky a nechce se jim hrát v technicky nevyspělém světě, ale obecně na to hodně narážíme.
Obrázek

Uživatelský avatar
vzteklina
Příspěvky: 1380
Registrován: 24. 10. 2007, 18:59

Re: tvorba světa pro DrD2

Příspěvek od vzteklina » 9. 2. 2012, 15:18

Malkin píše: takže kdyby byl zájem rád poskytnu nějaké matroše, které jsem už vytvořil
sem s tím!
Sem chlap! (pro ty co sou zmateni mym nickem)

Uživatelský avatar
Malkin
Příspěvky: 28
Registrován: 5. 12. 2011, 15:01

Re: tvorba světa pro DrD2

Příspěvek od Malkin » 9. 2. 2012, 15:41

vzteklina píše:
Malkin píše: takže kdyby byl zájem rád poskytnu nějaké matroše, které jsem už vytvořil
sem s tím!
regni se na naše fórum, sekce svět Yára...je to veřejné, ale kvůli spamu jsem dal viditelnost jen pro registrované...
snad nebude vadit že sem hodím link na naše družinové webovky.
http://dracidoupe.dotu.cz
Obrázek

Uživatelský avatar
vzteklina
Příspěvky: 1380
Registrován: 24. 10. 2007, 18:59

Re: tvorba světa pro DrD2

Příspěvek od vzteklina » 10. 2. 2012, 13:31

Malkin: Tak nevim, asi sem blbej, ale registraci tam nikde nevidim.

Kromě konkrétní inspirace kam nacpat jaké povolání/dovednosti ve společnosti by mě ale zajímalo jak se projeví koncentrace CP na vyšší úrovni na stylu hry. Pokud postavy často potkávají CP které se jim vyrovnají nebo je předčí, jak to ovlivňuje jejich chování a nějaký přibližný nástřel jaká koncentrace silných CP je zlomová a vynucuje si jiný přístup postav. (třeba když sou postavy na prvních úrovních drzé, tak jim nabančí místní bouchači v každé druhé vesnici, jakej level takoví bouchači asi maj a jaká je jejich hustota výskytu, aby jich bylo tak akorát na uvedenou situaci) Má někdo takové know how?
Sem chlap! (pro ty co sou zmateni mym nickem)

Uživatelský avatar
Ocho
Příspěvky: 906
Registrován: 19. 8. 2010, 08:10

Re: tvorba světa pro DrD2

Příspěvek od Ocho » 10. 2. 2012, 13:38

No můžu s čistým svědomím tvrdit, že jakmile PJ/PH udělá svět, kde i vrátný nebo uklízečka má vyšší lvl nebo lepší schopnosti než ty, tak je to demotivující a frustrující. Když hraješ hru na hrdiny a zjišťuješ, že hrdinové jsou jenom ti okolo, tak je to dost na nic...
Aneb postavy klidně mohou být drzé, mohou zmlátit i ty bouchače (stejný lvl/charakteristika), ale musí počítat s následky: jeden z bouchačů je syn zdejšího obchodníka, který se při dalším pravidelném nákupu postav zahojí patřičnou přirážkou, nebo z cestujícího v hospodě se může stát inkognito královský posel, který postavy nahlásí úřadům atd. Prostě hrdina může být silnější než okolí, ale bude-li toho zneužívat, ponese následky.
Obrázek
Družina VOMPF
Ideální PH je neutrální.

Uživatelský avatar
Malkin
Příspěvky: 28
Registrován: 5. 12. 2011, 15:01

Re: tvorba světa pro DrD2

Příspěvek od Malkin » 10. 2. 2012, 13:39

V sekci forum je registrace, uz se tam odtud z rpg fora registrovalo par lidi a zjevne bez problemu
Obrázek

Uživatelský avatar
vzteklina
Příspěvky: 1380
Registrován: 24. 10. 2007, 18:59

Re: tvorba světa pro DrD2

Příspěvek od vzteklina » 10. 2. 2012, 13:53

Malkin: dík, já to tušil že sem jenom blbej
Ocho: no tohle zrovna neni typ informace kerou hledám, ale dik za snahu :-)
Sem chlap! (pro ty co sou zmateni mym nickem)

Concobara
Příspěvky: 45
Registrován: 26. 1. 2012, 08:38

Re: tvorba světa pro DrD2

Příspěvek od Concobara » 10. 2. 2012, 14:54

To Vzteklina:

Mám pro tebe, podle mě, docela dobrý návrh. Pokud chceš svět který "dává smysl" co nejvíc a odpovídá tomu co jsi psal nahoře. Tak zapomeň na všechny cizí rasy. Použij jen lidi a hrej na lehce pozměněné verzi naší vlastní země v té které době se ti bude líbit...

Výhody:
* geograficky vše dává perfektní smysl
* sociální vazby mezi národy a národy samotné dávají smysl
* "konflikt světa" je dostatečně komplikovaný
* je to asi jedinný setting , který může opravdu odpovídat rannému středověku bez toho, aby to místy nedávalo smysl :)
* mnohem snáze se zžijete s reáliemi
* I kdyby jsi tvořil jakýkoli svět tak nejsi nikdy schopen stvořit ani zlomkově něco tak komplexního jako je náš svět, se svou historiíí a vším možným...

Nevýhody:
* pokud někdo z tvých hráčů ovládá historii lépe než ty tak tě bude asi značně otravovat
* příjdeš o elfy, skřety a další havěť ...
* pokud to chceš hrát fakt fest tak se připrav, že budeš muset o lokaci, kterou si pro hru vyberete načerpat nějaké informace a nebude jich málo => což je zároveň výhoda, pokud si na takové věci potrpíš...

Uživatelský avatar
Aljen
Příspěvky: 5283
Registrován: 26. 2. 2008, 12:08
Kontaktovat uživatele:

Re: tvorba světa pro DrD2

Příspěvek od Aljen » 10. 2. 2012, 15:08

Co sa tyka rozdelenia povolani v populacii tak podla mna tych co maju Uroven v povolani 3+ bude malo
Majstrov s urovnou 5 bude len par aj vo velkom meste.
A Jedincov s pokrocilym povolanim este menej.

PC su v tomto pripade prave ti specialisti.
To ze PC "ziska" 3 urovne za dva mesiace settingoveho casu nic nehovori o tom kolko by to trvalo NPC.
Podla mna to je nutne zjednodusenie ak nechces hrat jednu DrD2 kampan cely svoj realny zivot :)

To iste vsak plati aj lubovolnom inom systeme kde sa postavy "zlepsuju" v tom co vedia.
NPC sa "zlepsuju" OMNOHO pomalsie ak vobec.
System does mother
Hram Sógarda v Dungeon World kampani PbP
Nemas s kym hrat? Chces vyskusat iny RPG system a tvoja parta to odmieta? Pozri sem!

Jarda

Re: tvorba světa pro DrD2

Příspěvek od Jarda » 10. 2. 2012, 15:23

Aljen píše:Co sa tyka rozdelenia povolani v populacii tak podla mna tych co maju Uroven v povolani 3+ bude malo
..
Já myslím, že takových na lvl 3 bude víc. Vždyť na přestup stačí strašně málo. 3lvl, to máš max 6 sezení a to můžou být jen dva týdny, které uplynou v herním světě.. Tohle není DrDold, kde by to znamenalo porazit mnoho monster, abys měl podobné ostruhy. V drd2 jde přeci levelení strašně rychle a skoro zadarmo :wink: (stačí sedět a mlčet a levelovat) 8)

Uživatelský avatar
crowen
Administrátor
Příspěvky: 3210
Registrován: 11. 9. 2004, 11:51
Bydliště: bb [svk] / dublin [irl]
Kontaktovat uživatele:

Re: tvorba světa pro DrD2

Příspěvek od crowen » 10. 2. 2012, 15:39

Jarda píše:Já myslím, že takových na lvl 3 bude víc. Vždyť na přestup stačí strašně málo. 3lvl, to máš max 6 sezení a to můžou být jen dva týdny, které uplynou v herním světě.. Tohle není DrDold, kde by to znamenalo porazit mnoho monster, abys měl podobné ostruhy. V drd2 jde přeci levelení strašně rychle a skoro zadarmo :wink: (stačí sedět a mlčet a levelovat) 8)
Akurat ze take rychle levelovanie je nerealny extrem, mozno porovnatelny povedzme s clovekom vo vojnovej zone. A aj v tej vojnovej zone mas hrozne vela downtime - casu, ked sedis a nerobis nic, co by ta nejako rozvijalo.

Zober si napriklad specialne jednotky v akejkolvek krajine, tiez nebojuju a neriesia konflikty non-stop, ale len z casu na cas a medzi tym su dlhe hluche obdobia udrzovacieho treningu pripadne treningy/skolenia na nieco nove.

Dalsi priklad - momentalne mam rozcitanu knizu Azincourt. Tam by si sa docital, ze aby sa z niekoho stal lukostrelec schopny efektivne pouzivat dlhy luk s tahom 100+ libier (50+ Kg) tak to trva +- 10 rokov pravidelneho cvicenia, a to z teba nie je nejaky spickovy Robin Hood.

Alebo si zober dnesnu spicku - olympijskych sportovcov. Zacinaju v utlom detstve, na vrchol sa dostavaju niekedy okolo 25. roku zivota, teda po 15-20 rokoch tvrdej kazdodennej driny.

Odpovědět

Zpět na „Dračí doupě II“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host