tvorba světa pro DrD2

Oficální diskuze k nové generaci DrD, vydané v roce 2011.

Moderátoři: Bouchi, Pieta, Charles

Uživatelský avatar
Aljen
Příspěvky: 5283
Registrován: 26. 2. 2008, 12:08
Kontaktovat uživatele:

Re: tvorba světa pro DrD2

Příspěvek od Aljen » 10. 2. 2012, 15:46

A prave preto vravim ze Levelovanie v RPG sa nema miesat so ziskavanim skusenosti a vyssej urovne znalosti v realite.
Nema to ziadny zmysel.

PC a ich levelovanie v skutocnosti do funkcneho fantasy sveta vobec nepatria ;) Ale kedze v takom svete chceme hrat a necakat roky realneho casu na novy "level" tak.
Dalsia moznost je prisposobit herny cas levelovaniu postavy. A teda sa zmierit s tym ze level 5 bojovnika budem mat mozno vo veku 35+ na vrchole nielen fyzickych sil ale aj s desatrociami praktickych skusenosti.

Cize umele niekolkomesacne pauzy medzi jednotlivymi dobrodruzstvami.
----
System does mother
Hram Sógarda v Dungeon World kampani PbP
Nemas s kym hrat? Chces vyskusat iny RPG system a tvoja parta to odmieta? Pozri sem!

Uživatelský avatar
Quentin
Noob of The Round Table
Příspěvky: 6493
Registrován: 31. 7. 2007, 13:31
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: tvorba světa pro DrD2

Příspěvek od Quentin » 10. 2. 2012, 15:53

http://2k6goblinu.blogspot.cz/

Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001

Uživatelský avatar
crowen
Administrátor
Příspěvky: 3210
Registrován: 11. 9. 2004, 11:51
Bydliště: bb [svk] / dublin [irl]
Kontaktovat uživatele:

Re: tvorba světa pro DrD2

Příspěvek od crowen » 10. 2. 2012, 15:56

Aljen píše:Cize umele niekolkomesacne pauzy medzi jednotlivymi dobrodruzstvami.
Ani nie moc umele: zima je par mesiacov, cestovanie medzi zaujimavymi udalostami, po zraneniach trva hodne dlho, nez sa da postava dohromady (par telesnych jaziev z boja by som prirovnal k zlomeninam, otrasu mozgu, zraneni vnutornych organov atd a to ta priputa na postel na peknych par mesiacov aj v dnesnej dobe a dnesnymi moznostami mediciny) a podobne

Jarda

Re: tvorba světa pro DrD2

Příspěvek od Jarda » 10. 2. 2012, 15:57

Já mám představu jak dlouho trvá v reálném světě výcvik lukostřelce. Já jen říkám, že v drd2 je to nastavené jako záležitost na pár týdnů. Notime přestup a systém 6exp za sezení, které může pokrýt jen jeden den (ale stejně tak rok - to neříkám), dělají z výcviku elitního lukostřelce, při kontinuálním hraní, záležitost klidně na několik týdnů. Nebude sice umět recitovat básničky a další doplňující dovednosti, nabírané z dalších povolání, ale v zabíjení lukem bude na maximu, kam se může dostat. Už to tu bylo párkrát rozebíráno, tak to není nutné znovu otevírat. Každopádně 3lvl bude záležitost několika týdnů a takových, kdo něco podobného podstoupí bude (statisticky) mezi lidmi spousta. Uvědom si, že nehraješ drdO, kde přestup o jednu úroveň trval aspoň dva měsíce a víc, musel jsi k tomu shánět učitele a platit za to zlatem a než jsi vůbec získal dost expy, tak jsi toho musel hodně vykonat. Tady stačí tiše sedět na zadku, nedělat vůbec nic, jen přežít a za chvilku jsi elita ;)

Uživatelský avatar
vzteklina
Příspěvky: 1380
Registrován: 24. 10. 2007, 18:59

Re: tvorba světa pro DrD2

Příspěvek od vzteklina » 10. 2. 2012, 15:58

To Concobara: a ten tvůj návod mi s rozložením CP s pokročilými dovednostmi pomůže jak? ... :-)

Ono obecně problém s "levlem" CP je v tom, že se projevuje ve dvou rovinách. První je výše charakteristiky a druhá je její obsah. Obejít se to dá rozdělením ala hráčské postavy a mít chrakteristiky více než jednu s různými hodnotami a obsahem. Silové rozlišení CP to ulehčí.
Crowen: K těm lučištníkům, měl bys info jaké procento populace se bylo schopné naučit střílet z luku tak dobře (tech 10 let praxe).
Sem chlap! (pro ty co sou zmateni mym nickem)

Uživatelský avatar
crowen
Administrátor
Příspěvky: 3210
Registrován: 11. 9. 2004, 11:51
Bydliště: bb [svk] / dublin [irl]
Kontaktovat uživatele:

Re: tvorba světa pro DrD2

Příspěvek od crowen » 10. 2. 2012, 16:17

Vzteklina:
http://en.wikipedia.org/wiki/Battle_of_Agincourt

Henry mal 6-9k luci, z toho 5/6 lukostrelcov. Pri spodnom odhade 5000, a to neboli vsetci, co zili na uzemi Britskych ostrovov, kde platila vyhlaska, ze musia kazdu nedelu trenovat lukostrelbu.

V tej dobe bolo podla http://www.localhistories.org/population.html alebo http://www.stanford.edu/~rehall/Populat ... 201965.pdf v UK +-2.5mil ludi, co pri 5k lukostrelcoch predstavuje 0.2 percenta celej populacie. Ale to bolo len jedno vojsko a predpokladam, ze velka cast lukostrelcov aj tak ostala v UK.

Moj odhad je, ze vycvicenych lukostrelcov s 10 rokmi praxe bolo 1-2% celej populacie.

Uživatelský avatar
Lorwyn
Příspěvky: 479
Registrován: 30. 8. 2011, 12:17
Bydliště: Krajina snů

Re: tvorba světa pro DrD2

Příspěvek od Lorwyn » 10. 2. 2012, 17:40

K těm měřením doby výcviku a levelování mám jednu věc, která se mi velmi osvědčila...upravujte to podle situace.

Hned to vysvětlím.
DrD2 je zaůloženo na tom, aby podporovalo příběh, je ji tedy váš příběh zběsilým útěkěm v hroutícím se světě, za jedno sezení odehrajete sotva pár dní, tak ať klidně umí střílet skoro hned, však v mnoha příbězích které máme tak rádi to tak je.
Pár rad od zjizveného žoldáka a už to jde...jako ve filmu nebo knize, že?

Naopak, pokud je vaše postava mladým panošem věrně sloužícím svému pánu, sledujícím jeho kroky a poslouchajícím jeho slova, pak ať klidně trvá jeden dlouhý a tvrdý výcvik celý rok. A během výcviku se hrát dá (ozkoušeno v DrD1.6) $:)
...Jako ve filmu nebo knize, ne?

Příběh je nade vším, hlavně nad pravidly...já bych se nebála si je upravit :>;o)
Ne, nezemřelo to, co věčně odpočívá,
a dlouhý věků běh i smrtí smrti bývá.

Uživatelský avatar
Narnas
Příspěvky: 147
Registrován: 27. 9. 2011, 11:31

Re: tvorba světa pro DrD2

Příspěvek od Narnas » 10. 2. 2012, 18:21

Ztotožňuji se s Lorwyn. Navíc on je velký rozdíl v podmínkách. Jedna věc je střílet v klidu na terč. To opravdu nezabere tolik času, aby se člověk naučil trefovat střed. Jiná je pak situace, kdy se na tohoto "svátečního" čarostřelce žene zjizvený kroll s velkým obouručním kamenným mlatem. Pokud v tu chvíli mladý lukostřelec zachová klid. Beze strachu a třesu v rukou chladnokrevně prostřelí krollovi krk, pak je někde chyba. Ano pravidla to umožňují, ale nehledal bych tu chybu v pravidlech ;-).
Elen síla lûmen omentielvo.
<Hvězda svítí na hodinu našeho setkání.>

Uživatelský avatar
vzteklina
Příspěvky: 1380
Registrován: 24. 10. 2007, 18:59

Re: tvorba světa pro DrD2

Příspěvek od vzteklina » 10. 2. 2012, 22:00

Ale pro případ CP je naopak nějaká časová nutnost "studia" celkem v pohodě aplikovatelná. Takže osoby s vysokou charakteristikou nebo s pokročilými dovednostmi by měly mít i náležitě dlouhou praxi.
Sem chlap! (pro ty co sou zmateni mym nickem)

Uživatelský avatar
Maugir
Příspěvky: 978
Registrován: 13. 8. 2011, 01:20

Re: tvorba světa pro DrD2

Příspěvek od Maugir » 10. 2. 2012, 22:45

vzteklina píše:Připravuju herní svět pro DrD2 a chtěl bych do něj nějak rozumně rozesít postavy se schopnostmi dobrodruhů...
Jsou v tom světě cizí rasy? Protože to může dost významně ovlivnit... Třeba krollové. Každý pořádný krollí kmen by měl mít šamana/vědmu (mechanicky klidně kombinace šaman-druid, šaman-alchymista, apod.,) a někoho, kdo se zaučuje (mastičkář/zaříkávač), aby se moudrost předávala. U větších kmenů, čítajících více vesnic, bude počet medicinmanů odpovídajícím způsobem vyšší. Krollí náčelnictvo by mohlo mít nejčastěji schopnosti hraničáře-válečníka, každý prostý obyvatel bude "válečník kmene" (především dovednosti lovce, někdy bojovníka, případně obého, tu a tam kejklíř), významnější jedinci budou aspirovat na zvěda nebo hraničáře... Pokud tedy u Tebe nebudou krollové pokojní farmáři.
Obrázek

Uživatelský avatar
vzteklina
Příspěvky: 1380
Registrován: 24. 10. 2007, 18:59

Re: tvorba světa pro DrD2

Příspěvek od vzteklina » 11. 2. 2012, 09:29

No ono nemusí jít jen o krolly, stejně by mohli jít popsat i skřeti, nebo prostě lidé žijící ještě na kmenové úrovni ala indiáni v sev. americe. Spíš mi de o to, jestli taková osada krollů čítající třebas 120 členů bude mít x šamanů, y válečníků, z hraničářů atd. O ten poměr v populaci.
Sem chlap! (pro ty co sou zmateni mym nickem)

Concobara
Příspěvky: 45
Registrován: 26. 1. 2012, 08:38

Re: tvorba světa pro DrD2

Příspěvek od Concobara » 11. 2. 2012, 10:30

vzteklina píše:To Concobara: a ten tvůj návod mi s rozložením CP s pokročilými dovednostmi pomůže jak? ... :-)

Ono obecně problém s "levlem" CP je v tom, že se projevuje ve dvou rovinách. První je výše charakteristiky a druhá je její obsah. Obejít se to dá rozdělením ala hráčské postavy a mít chrakteristiky více než jednu s různými hodnotami a obsahem. Silové rozlišení CP to ulehčí.
Crowen: K těm lučištníkům, měl bys info jaké procento populace se bylo schopné naučit střílet z luku tak dobře (tech 10 let praxe).
Ten můj návod ti s CP nepomůže nijak, ale s tvorbou světa je to dobré ... S tím jaké charakteristiky a jejich velikost dávat CP bych měl taky trošku teorii...

Zvaž jakou hru chcete hrát? Má to být heroická fantasy, kde je družina složena ve skutečnosti z docela dost výjmečně schopných jedinců (Gandalf, Aragorn, Boromir, Legolas, Gimli), kteří svými schopnostmi od začátku svého putování (3.úroveň) převyšují průměr?
Nebo jsou to "trouboé" a "smrkáči", které v prvních příbězích teprve čeká pořádný křest ohněm (Pipin, Smíšek, Sam, Frodo)?

Pokud zvolíš první možnost, tak by měly mít CP v tvém světě charakteristiky spíše menší =>
* vyhlášený ranhojič ve menším městě (mastičkář 3), středně velkém městě (mastičkář 3, zaříkávač 1-2), velkém městě (mastičkář 5, zaříkávač 3)
* lovec žijící na samotě, vlastnící malé stádečko ovcí, nedaleko malé vesničky v podhůří (lovec 2), panský lovčí (Lovec 3, bojovník 1, kejklíř 1), tvrdý trapper přežívající velkou část roku o samotě v divočině (Lovec 5, mastičkář 2, bojovník 2-4) ...
* vesnická vědma / porodní bába (zaříkávač 1/mastičkář 2), excentrická vědma z lesní chatrče někde v lese (zaříkávač 3/mastičkář 3)
....
Poukd zvolíš druhou možnost. Tak máš několik možnosti, buď nebude družina začínat na 3.úrovni, ale na první. Nebo lehce poupravíte jednotlivá povolání (třeba škrtnete některé bloky dovedností a "přiberete " si je až později). A zároveň CP budou mít vyšší lvl charakteristik/povolání:
* vyhlášený ranhojič v menším městě (mastičkář 5), středně velkém městě (mastičkář 5, zaříkávač 3-5), velkém městě (mastičkář 5, zaříkávač 5, alchymista 3)
* lovec žijící na samotě, vlastnící malé stádečko ovcí, nedaleko malé vesničky v podhůří (lovec 3), panský lovčí (Lovec 4, bojovník 3, kejklíř 2), tvrdý trapper přežívající velkou část roku o samotě v divočině (Lovec 5, mastičkář 3, bojovník 3, hraničář 2) ...
* vesnická vědma / porodní bába (zaříkávač 2/mastičkář 3), excentrická vědma z lesní chatrče někde v lese (zaříkávač 5/mastičkář 3/lovec 1/Druid 2)
Nebo to nějak zkombinuj, jsou to jen ilustrativní příklady...

Ale zásadní je podle mě vědět je jak silné jsou v poměru k CP postavy hráčů. Podle toho dávej zbytek. Stejně tak se bude odvíjet množství lučištníků v armádě apod...

Uživatelský avatar
Maugir
Příspěvky: 978
Registrován: 13. 8. 2011, 01:20

Re: tvorba světa pro DrD2

Příspěvek od Maugir » 11. 2. 2012, 11:44

Concobara píše:Má to být heroická fantasy, kde je družina složena ve skutečnosti z docela dost výjmečně schopných jedinců (Gandalf, Aragorn, Boromir, Legolas, Gimli), kteří svými schopnostmi od začátku svého putování (3.úroveň) převyšují průměr?
Tady podle mne trošku směšuješ dvě věci. A to začátek konkrétního putování a začátek putování konkrétní postavy. Všichni jmenovaní už za sebou na začátku toho konkrétního putování měli několik desetiletí až staletí putování vlastního. Proto byly tak heroičtí a nabušení a rozhodně bych je neinterpretoval 3. úrovní. (Tzn. nemám nic proti tomu, když chce někdo hrát od začátku namachrovaný postavy, ale ať začne na odpovídající úrovni:)).
vzteklina píše:No ono nemusí jít jen o krolly,
Jasný, volil jsem je jako příklad.
vzteklina píše:Spíš mi de o to, jestli taková osada krollů čítající třebas 120 členů bude mít x šamanů, y válečníků, z hraničářů atd. O ten poměr v populaci.
To je podle mne do značné míry věc vkusu. Nicméně je třeba si uvědomit, že přesnými čísly vstupujeme na tenký led. Jaká je v dané populaci dětská mortalita? Jaký je poměr jednotlivých věkových kategorií? Protože to bude vypadat úplně jinak, pokud z těch 120 bude dětí 30 nebo 80... Já osobně bych se tady už docela ztrácel, protože historii ani etnografii moc neovládám a takovéhle demografické nuance jsou pro mě španělskou vesnicí.
Spíš bych si řekl: každý vesničan, který chodí pytlačit, by měl mít alespoň jednu úroveň lovce (ZS Něco z ničeho?), pokud už pytlačí dýl, tak dvě. Každý ponocný bude mít alespoň jednu úroveň bojovníka, člen stráže alespoń dvě.
Ale - ve společnosti, která moc neužívá zemědělství, a žije spíš z lovu a kořínků, bude mít vysokou úroveň (3 až 5) lovce skoro každý. Národy nájezdníků (skřeti, vikingové, etc.), žijící z loupeží, budou mít obecně vysokou úroveň bojovníka (zase skroro každý, učí se to pomalu od kolébky). Tak to alespoń vidím já.
Obrázek

Concobara
Příspěvky: 45
Registrován: 26. 1. 2012, 08:38

Re: tvorba světa pro DrD2

Příspěvek od Concobara » 11. 2. 2012, 12:20

Maugir píše:
Concobara píše:Má to být heroická fantasy, kde je družina složena ve skutečnosti z docela dost výjmečně schopných jedinců (Gandalf, Aragorn, Boromir, Legolas, Gimli), kteří svými schopnostmi od začátku svého putování (3.úroveň) převyšují průměr?
Tady podle mne trošku směšuješ dvě věci. A to začátek konkrétního putování a začátek putování konkrétní postavy. Všichni jmenovaní už za sebou na začátku toho konkrétního putování měli několik desetiletí až staletí putování vlastního. Proto byly tak heroičtí a nabušení a rozhodně bych je neinterpretoval 3. úrovní. (Tzn. nemám nic proti tomu, když chce někdo hrát od začátku namachrovaný postavy, ale ať začne na odpovídající úrovni:)).
Asi jsem měl více vysvětlit jak to myslím. Jasně, že tak jak se dostanou na scénu v Pánu prstenů tak by asi mechanicky nebyli v DrD 2 na 3.úrovni :). Ale šlo mi o srovnání. Kdyby měl být Gandalf i Smíšek na 3.úrovni a vystupovat tak jak vystupovali tak Gandalf "by hrál" heroic fantasy, zatímco Smíšek spíš něco mnohem méně heroic :). Tak či tak, tenhle příklad byl jen pro maličkou názornost, hlavní myšlneku to nijak moc nenarušuje...

Uživatelský avatar
Narnas
Příspěvky: 147
Registrován: 27. 9. 2011, 11:31

Re: tvorba světa pro DrD2

Příspěvek od Narnas » 11. 2. 2012, 14:31

Ve chvíli kdy začínáme spojovat fantasy s realitou, tak je třeba být na pozoru. Jednu z věcí už naznačil Maugir, dětská mortalita, struktura obyvatelstva. Průměrný věk se pohyboval nějak kolem 35, vesnický kluk mohl mít ve 3 klidně 2. úrovně v lovci. Jistě kdybychom mu dali do ruky luk, tak si možná vystřelí oko. Na druhou stranu orientace v místních lesích, stopování a třeba lov s prakem to je jiná. Např. král Přemysl Otakar II padl v 25. Ovládal půlku Evropy a byl zkušené válečník, tedy pokročilé povolání. No dámy a pánové..kolik kdo z Vás ztrácí na krále železného a zlatého? ;-)

Takže u vět typu: „Stačí sedět pár dní na zadku a je ze mě do pár měsíců profík v dané činnosti.“ bych byl opatrný. Drtivá většina obyvatel ten komfor neměla. Je potřeba si uvědomit, že dobrodruzi jsou luxus co si společnost trpí. Když už na to někdo měl příležitost viz. Přemysl Otakar II, nebyl to takový problém zvládnout několik povolání na pokročilou úroveň a ovládnout polovinu tehdy známého světa než vám bylo 25.
Elen síla lûmen omentielvo.
<Hvězda svítí na hodinu našeho setkání.>

Odpovědět

Zpět na „Dračí doupě II“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host