tvorba světa pro DrD2

Oficální diskuze k nové generaci DrD, vydané v roce 2011.

Moderátoři: Bouchi, Pieta, Charles

Uživatelský avatar
vzteklina
Příspěvky: 1380
Registrován: 24. 10. 2007, 18:59

Re: tvorba světa pro DrD2

Příspěvek od vzteklina » 11. 2. 2012, 15:00

Ježišmarjá, já nechci spojovat fantasy s realitou ani do toho motat úmrtnost dětí. To zas je ad absurdum wtf kravina. :eyecrazy:
Ale prostě když je město o 1000 obyvatel, tak by bodlo vědět jaké rozložení úrovní v něm bude podle nějakého obecného pravidla. Třeba že z 1000 lidí je jich 100 na levlu 5+. Ono to chce mít propracovanou demografii, ale ne stylem úmrtnost dětí (wtf again, tohle mě fakt dostalo), ale stylem 200 lidí sou chudáci co maj sotva co do huby (otroci, šlapky, nevolníci, nosiči a jiní poskoci), 500 lidí se musí otáčet každej den aby měli co do huby (obyčejní rolníci, dělníci), 200 lidí je relativně majetných (řemeslníci, osobní zaměstnanci boháčů jako třeba bodygárdi a tak) a 100 lidí sou dost boháči (kupci, šlechta). No a každá skupina má nějaký rozložení levlů. Boháči musí být schopní, ale třeba řemeslníci a zaměstnanci boháčů mohou klidně být levlově výše. Mezi chudáky můžou být jak naprostí lůzři, tak lidé docela schopní (začínající talentovaní zloději z ulice a tak).
Sem chlap! (pro ty co sou zmateni mym nickem)

Uživatelský avatar
Narnas
Příspěvky: 147
Registrován: 27. 9. 2011, 11:31

Re: tvorba světa pro DrD2

Příspěvek od Narnas » 11. 2. 2012, 15:33

Zpět k tvorbě světa. Je třeba vyjít z toho, co společnost uživí. Když budeme brát, že tak 60-70% lidí se živí zemědělstvím, 30 – 25% řemeslem a 10 – 5% službami (obchod, žoldáci, úředníci, šlechta….a ano dobrodruzi), tak máme základní rozdělení. Vezmeme-li, že běžná rodina mohla vypadat cca tak, že 5 dětí na 2 rodiče 1-2 prarodičče a max 1 prababičku či pradědu tak máme základní půdorys. V 300 členné vesnici bude tak 150 dětí různého věku. 100 – 130 dospělých a 50 – 20 starců ( věk 50+).
Z těch 100 dospělých se bude 60 – 70 živit obstaráváním jídla. V lidských osadách budou mít povolání zemědělec na úrovni 2 – 4. V osadách lovců a sběračů budou mít obdobně úroveň lovce. 5 úroveň budou mít starci, kvůli svým životním zkušenostem a znalostem. 30 – 25 se vyzná v řemesle. Pro naše potřeby jsou irelevantní. 10 – 5 z nich se bude zabývat službami. Rychtář a jeho syn. Kronikář, Porodní bába – 2 – 4 v ostatních povoláních. Jejich stařešinové 5 v povoláních. U dětí 10+ se dá klidně očekávat 1-2 stupeň lovce, kejklíře. Úroveň 1 bojovníka může být taky běžná. Přeci jen taková rvačka v hospodě nebo za vsí není nic netypického. Pastevec musí zahnat vlka atd.Každá žena starající se o své děti, manžela i sebe bude mít minimálně 2 v mastičkáři. Babička klidně 4řku. Prabába určitě 5.
Ano jistě nenamíchá jed, podobně jako mladíček s lovcem na dvojce nezvládne střelbu s lukem. Povolání jako balíčky dovedností nebudou využity kompletně. Už u hráčů to tak může být. U cizích postav určitě. Už jen z toho důvodu, že mají důležitější věci na práci než se cvičit ve střelbě. Např. podojit kozu a vykydat hnůj. Tolik pravděpodobně vesnice.
Pokročilá povolání budou spíš doplňkem než pravidlem. Osobně tyhle věci řeším dle konkrétního města hodem. Většinou dávám základní pravděpodobnost 5% pro výskyt nějakého pokročilého povolání. Pokud v poslední době v okolí probíhala nějaká válka je pravděpobnost zvědů, válečníků klidně 20 – 40%. Řádila nestvůra? Hraničář 10 – 20%. Atd. Nějaká zajímavá událost..nebo místní zvláštnost může zvýšit pravděpodobnost. Pro určení počtu pak stačí zvážit míru přehození. Řekněme, že mám pravděpodobnost válečníků ve vsi 40% a hodím 4%, bude jich tam 8. Veteráni co dostali pole za odměnu.

Pokud chceme jen obecné pravidlo. Doporučuju si nastavit nějaké pravděpodobnosti výskytu obecně.
Elen síla lûmen omentielvo.
<Hvězda svítí na hodinu našeho setkání.>

Uživatelský avatar
Ocho
Příspěvky: 906
Registrován: 19. 8. 2010, 08:10

Re: tvorba světa pro DrD2

Příspěvek od Ocho » 11. 2. 2012, 18:30

ad vzteklina:
Co se demografie týče, jako hrubý nástin bohatě stačí něco takového:
http://www.d20.cz/clanky/svety/stredove ... rafie.html
Vymýšlet lvl dle hráčských postav pro všechny postavy, které nemají nic společného s dobrodružstvím, nemá smysl a je to zbytečná práce.
Navíc ani NPC, která mají mít v příběhu roli, nemusí být tvořená dle povolání postav. Bohatý nerovná se schopný. To, že se narodí malý princ, neznamená jeho automatický postup na lvl 7 a válečníka 1 se ZS Urozený. Má sice díky postavení již od mládí válečníkovu vyhrazenou schopnost jednání s aristokraty, ale to klidně může být vše, co z tohoto povolání má. Nemusí umět bojovat ani šplhat po zdech.
Pro NPC je idální charakteristika, ne povolání. Díky tomu může hraběnka vyjednávat jako válečník na 3 úrovni, ale nikdy nemusí držet meč.
Třeba hierarchie a lvly postav pro pohraniční pevnost z drakaru má smysl, neb tam přežijí ti silní. Ale v hlavním městě uprostřed civilizované a hustě osídlené krajiny nemusí král mít nutně nejvyšší úroveň...
Obrázek
Družina VOMPF
Ideální PH je neutrální.

Uživatelský avatar
Maugir
Příspěvky: 978
Registrován: 13. 8. 2011, 01:20

Re: tvorba světa pro DrD2

Příspěvek od Maugir » 11. 2. 2012, 19:14

vzteklina píše:Ježišmarjá, já nechci spojovat fantasy s realitou ani do toho motat úmrtnost dětí. To zas je ad absurdum wtf kravina. :eyecrazy:
Asi jsme se nepochopili:) Takže znova. Město o tisíci obyvatelích se nerovná městu o tisíci dospělích obyvatelích. Doufám, že potud se mnou souhlasíš. A pokud chceš vycházet z určitého počtu obyvatel, docela se hodí vědět, kolik z nich ještě (nebo už) nemůže mít na to, ovládat nějakou hrdinskou dovednost. A chtěl jsem naznačit, že tenhle odpočet od konkrétního čísla je podle mne dost složitá věc a že já bych to takhle procentuálně vůbec neřešil, protože to potom generuje přesně ty wtf kraviny :wink:
Obrázek

Uživatelský avatar
vzteklina
Příspěvky: 1380
Registrován: 24. 10. 2007, 18:59

Re: tvorba světa pro DrD2

Příspěvek od vzteklina » 11. 2. 2012, 19:29

Maugir: opravdu asi mluvime v trochu jine rovině. Děcka samozřejmě de do výpočtu dát, ale není nutné řešit jejich úmrtnost. prostě to bude další kategorie jako všechny ostatní.
Jo a nějak nevím co myslíš tím "hrdinská dovednost".
Výpočet od konkrétního čísla pomocí procent není vůbec těžký, to se učí na základce. Naopak vymýšlet si na koleně postavy bez jakéhokoliv vodítka je náročné a může to generovat wtf. Pokud si připravíš nějaké rozložení, pokaždé když vytváříš nejakou komunitu, prostě jenom mrkneš jak je asi velká a podle procent hned rozsypeš levly a dovednosti mezi lidi. A všechny takovéhle skupiny budou konzistentně složené. Když pak budeš chtít vytvořit vesnici plnou vojáků veteránů, máš to taky jednoduchá, protože prostě zvedneš počet veteránů ve vesnici oproti běžné normě. Pokud to budeš sekat od boku, může se ti stát, že tvá vesnice veteránů má míň bojovníků než Horní Dolní kde byla družina minule.
Sem chlap! (pro ty co sou zmateni mym nickem)

Uživatelský avatar
vzteklina
Příspěvky: 1380
Registrován: 24. 10. 2007, 18:59

Re: tvorba světa pro DrD2

Příspěvek od vzteklina » 12. 2. 2012, 10:45

Tak sem prošel ten článek co odkazuje Ocho a docela dobre. Sice je moje cílové období trochu jinde, ale každý orientační bod je lepší než střílet od boku.
Trochu sem dělal vlastní hledání a podle info co mám o mikulčickém hradišti, tak někdy v 9. století to popisují takhle:
opevněná část 10ha a 300 lidí, okolní podhradí 30-50ha a 2000 lidí. Z toho padají hustoty 3000 ob/km2 hradiště a 5000 ob/km2 podhradí. Podle očekávání je to nižší než čísla vrcholně středověkého města z toho článku (15000 ob/km2).
Tabulka vyživovací hodnoty řemesel je od toho mého období taky mimo, ale jako inspirace je dost zajímavá.
Sem chlap! (pro ty co sou zmateni mym nickem)

Martin Greywolf
Příspěvky: 53
Registrován: 11. 8. 2011, 09:13

Re: tvorba světa pro DrD2

Příspěvek od Martin Greywolf » 14. 2. 2012, 23:04

Hm, je podstatný rozdiel medzi demografiou (koľko kúzelníkov mám) a levelmi (akých dobrých kúzelníkov mám).

Zoberme si ako príklad mečiara (nie kováča - dve dosť rozdielne zamestnania):
Na úrovni jedna a dva bude vedieť vykuť meč, ale aj s manévrom presne bude mať pekných pár nepodarkov. Keď ale dosiahne tretiu úroveň, začnú podarené výrobky prevyšovať nepodarené aj bez manévru. Na piatej úrovni má sancu cez 95% že vytvorí dobrý meč. Rozdelenie podľa úrovne by som videl takto:

1 - učeň, ktorého pustia akurát k najjednoduchším pomocným prácam, čo ale neznamená, že neovláda remeslo aspoň ako tak, niečo napokon musel odpozerať, občas ho pustí nejaký tovaryš ako pomocníka keď má vlastnú zakázku

2 - tovaryš, pomáha s normálnymi zakázkami a občas mu dá jeho majster aj nejakú tú vlastnú (jednoduchšiu) robotu pre menej významného zákazníka

3 - remeselník, ovláda dobre svoje remeslo, keď ste čítali tú stredovekú demografiu, toto je úroveň na ktorej asi budú v nej spomínaní remeselníci, každý bude mať pod sebou zopár (2 - 5) učňov a tovaryšov (neviem či náhodou Pieta niekde nespomínal že práve level 3 je úrovňou profesionálov v povolaní)

4 - známe meno, chodia si k nemu dávať vyrábať veci na zakázku, títo by aspoň podľa mňa vyrábali kvalitné (tj. dve sloty na jazvu) nástroje a zbrane

5 - majstri svojho remesla, najlepší z najlepších, tak jeden až dvaja na remeslo vo väčších kráľovstvách

Samozrejme, level v povolaní nemusí znamenať, že budú napríklad viesť svoju gildu, to je už viac o politike ako o remesle. Zvyšok už je len o tom pozrieť sa ako na tom bolo prerozdelenie remeselníkov. Možno idem trochu zlým smerom, ale u Teutonických rytierov bol pomer seržanta (halbbrueder) (lvl 3) ku rytierovi (ritterbrueder) (lvl 4) asi 20 seržantov na rytiera. Čiže keď mám 1 známeho remeselníka (lvl 4), budem mať 20 obyčajných (lvl 3) a asi 42 až 105 učňov a tovaryšov. Ak išlo o koželuhov, pokryje mi tento počet 42 000 obyvateľov - zhruba populáciu starého Londýna.

Uživatelský avatar
vzteklina
Příspěvky: 1380
Registrován: 24. 10. 2007, 18:59

Re: tvorba světa pro DrD2

Příspěvek od vzteklina » 15. 2. 2012, 08:27

Martin Greywolf píše:Samozrejme, level v povolaní nemusí znamenať, že budú napríklad viesť svoju gildu, to je už viac o politike ako o remesle. Zvyšok už je len o tom pozrieť sa ako na tom bolo prerozdelenie remeselníkov. Možno idem trochu zlým smerom, ale u Teutonických rytierov bol pomer seržanta (halbbrueder) (lvl 3) ku rytierovi (ritterbrueder) (lvl 4) asi 20 seržantov na rytiera. Čiže keď mám 1 známeho remeselníka (lvl 4), budem mať 20 obyčajných (lvl 3) a asi 42 až 105 učňov a tovaryšov. Ak išlo o koželuhov, pokryje mi tento počet 42 000 obyvateľov - zhruba populáciu starého Londýna.
Dost podobnou stupnici sem si taky udelal. Tady to ovšem naráží na možnost mít CP o více povoláních. To třeba dělá ten rozdíl mezi mistrem (lvl5) a vůdcem gildy (lvl menší než 5, zato ale dovednosti v ekonomice, politice atd.). Z čeho si vycházel při přepočtu koželuhů na populaci? Z tohodle http://www.d20.cz/clanky/svety/stredove ... rafie.html?
Sem chlap! (pro ty co sou zmateni mym nickem)

Uživatelský avatar
crowen
Administrátor
Příspěvky: 3205
Registrován: 11. 9. 2004, 11:51
Bydliště: bb [svk] / dublin [irl]
Kontaktovat uživatele:

Re: tvorba světa pro DrD2

Příspěvek od crowen » 15. 2. 2012, 08:46

Vzteklina: to, co je v DrD2 nazvane povolanie, nechap ako povolanie (instalater, bojovnik, kovac, kupec), ale ako balicky dovednosti, ktore spolu nejako suvisia.

Vodca gildy nemusi byt remeselne najzrucnejsi (lvl3?) ale zato bude dobry obchodnik, vediet vyjednavat, jednat s ludmi, ovladat niekolko jazykov, mat siroku siet kontaktov at, takze bude mat niekolko levelov z dalsich balickov dovednosti, povedal by som dovednosti kejklira, mozno dovednosti zveda atd.

Uživatelský avatar
vzteklina
Příspěvky: 1380
Registrován: 24. 10. 2007, 18:59

Re: tvorba světa pro DrD2

Příspěvek od vzteklina » 15. 2. 2012, 13:03

Crowen: dík za objevení ameriky
povolání vs. balíček povolání je 8 vs. 16 znaků, takze pokud nekdo napíše povolání, neznamená to hned že myslí instalatéra, ale třeba to znamená že je jenom línej.
Ten zbytek me uz jenom parafrazujes... :-)
Jinak ale natuty priradim CP sumarni uroven (jako maji postavy, kdyz se jim sectou levly). Z toho pak vyplyne ze predseda cechu je sice jen instalater3, ale zároveň také manager4, účetní2 a intrikán3 (celkem 12), takze oproti mistrovi na dílně kery je instalater5 a plastykovy modelar2 (celkem 7) má sumární úroveň o 5 vyšší.
Sem chlap! (pro ty co sou zmateni mym nickem)

Uživatelský avatar
Aljen
Příspěvky: 5283
Registrován: 26. 2. 2008, 12:08
Kontaktovat uživatele:

Re: tvorba světa pro DrD2

Příspěvek od Aljen » 15. 2. 2012, 13:26

To plati okrem pripadov ked sa clovek nedostane na svoj post vlastnou zasluhou a skillom.
Ak ho vsak ako panacika posunie niekto v pozadi tak moze mat aj sumarny level max 3 (Skryta moc nechce aby panacik prilis myslel a nebodaj sa vzpieral).
System does mother
Hram Sógarda v Dungeon World kampani PbP
Nemas s kym hrat? Chces vyskusat iny RPG system a tvoja parta to odmieta? Pozri sem!

Concobara
Příspěvky: 45
Registrován: 26. 1. 2012, 08:38

Re: tvorba světa pro DrD2

Příspěvek od Concobara » 15. 2. 2012, 14:05

Já mám celou dobu tak nějak pocit, že tady tenhle "problém" je jedna z těch úplně nejmenších potíží při tvorbě světa. Dokonce mě dosti fascinuje jak moc to tu řešíte. Stejně bude minimum setkání s "tabulkovými" postavami pocházejícími z "tabulkových" vesnic/mět apod... Už jen proto, že pokud je něco natolik nedůležité, aby se to ošetřilo jen jakousi "tabulkou/poučkou" tak to stejně nejspíš rychle vyřešít/ přeskočíte nebo tak něco... Navíc všchny tyhle věci se úplně snadno řeší za pochodu... Středně velké město => jeden hostinec pro cizince => pěkný, jedna až dvě špeluňky pro místní => hotovo, navíc je to informace, která je zcela nepotřebaná pokud se na to někdo nezeptá. Což se u hostinců stává, ale u koželuhů, truhlářů, zámečníků apod. ??? Téměř nikdy pokud je to součást dobrodružství kdy třeba jsou podezřelí všichni "řezbáři" ve vsi tak nejspíš máš připraveno kolik tam je "řezbářů" a jak je který schopný apod. ... Tj. tady tyto informace mi příjdou dosti zbytečné, protože se hodí jen k jakýmsi uniformním místům, která se při samotné hře stejně většinou moc nehrotí.
... Stejně tak rozdělení levelů... Když chceš družině zatopit tak je "protivník" na vyšším lvl nebo ve věším množství nebo nějkak jinak rafinovaný, když ne tak se postava buď neřeší nebo je na lvl nízkém apod. Prostě tyhle věci se nakonec nejlépe dělají za běhu..., protože nakonec všchno se stejně řeší podle zápletky, která je aktuální. Když bueš tvořit arcipadoucha tak ho vytvoříš podle svých představ a ne tak že: opreuje na území 2000 čtverečních mil, takže má mezi 22-28lvl a 25-35 padouchů na lvl 8...bla bla bla...blbost. Prostě takové věci si vyřešíš dopředu a pokud postavy potkají něco po cestě co chcou řešit tak tomu dle "selského rozumu" něco přidělíš, ne??

Uživatelský avatar
Lorwyn
Příspěvky: 477
Registrován: 30. 8. 2011, 12:17
Bydliště: Krajina snů

Re: tvorba světa pro DrD2

Příspěvek od Lorwyn » 15. 2. 2012, 15:21

Concobara píše:Já mám celou dobu tak nějak pocit, že tady tenhle "problém" je jedna z těch úplně nejmenších potíží při tvorbě světa. Dokonce mě dosti fascinuje jak moc to tu řešíte. Stejně bude minimum setkání s "tabulkovými" postavami pocházejícími z "tabulkových" vesnic/mět apod... Už jen proto, že pokud je něco natolik nedůležité, aby se to ošetřilo jen jakousi "tabulkou/poučkou" tak to stejně nejspíš rychle vyřešít/ přeskočíte nebo tak něco... Navíc všchny tyhle věci se úplně snadno řeší za pochodu... Středně velké město => jeden hostinec pro cizince => pěkný, jedna až dvě špeluňky pro místní => hotovo, navíc je to informace, která je zcela nepotřebaná pokud se na to někdo nezeptá. Což se u hostinců stává, ale u koželuhů, truhlářů, zámečníků apod. ??? Téměř nikdy pokud je to součást dobrodružství kdy třeba jsou podezřelí všichni "řezbáři" ve vsi tak nejspíš máš připraveno kolik tam je "řezbářů" a jak je který schopný apod. ... Tj. tady tyto informace mi příjdou dosti zbytečné, protože se hodí jen k jakýmsi uniformním místům, která se při samotné hře stejně většinou moc nehrotí.
... Stejně tak rozdělení levelů... Když chceš družině zatopit tak je "protivník" na vyšším lvl nebo ve věším množství nebo nějkak jinak rafinovaný, když ne tak se postava buď neřeší nebo je na lvl nízkém apod. Prostě tyhle věci se nakonec nejlépe dělají za běhu..., protože nakonec všchno se stejně řeší podle zápletky, která je aktuální. Když bueš tvořit arcipadoucha tak ho vytvoříš podle svých představ a ne tak že: opreuje na území 2000 čtverečních mil, takže má mezi 22-28lvl a 25-35 padouchů na lvl 8...bla bla bla...blbost. Prostě takové věci si vyřešíš dopředu a pokud postavy potkají něco po cestě co chcou řešit tak tomu dle "selského rozumu" něco přidělíš, ne??
Tady mi někdo mluví z duše... :clap:
Ne vážně, tohle bych opravdu nechala improvizaci, obzvlášť v drd2.

Kdyžtak si vytvoř kartotéku banditů, žonglérů, kněží, rytířů a čeho tě jen napadne, a pak je postupně používej když je potřebuješ. Pokud se postavy po cestě nudí a je třeba utáhnout šrouby, tak ať najdou ves zrovna vypalovanou lapky. A podobně. Knihy se taky nepíší podle průměrů, prostě pokud se do příběhu něco hodí, tak to tam bude.
Ne, nezemřelo to, co věčně odpočívá,
a dlouhý věků běh i smrtí smrti bývá.

Uživatelský avatar
vzteklina
Příspěvky: 1380
Registrován: 24. 10. 2007, 18:59

Re: tvorba světa pro DrD2

Příspěvek od vzteklina » 15. 2. 2012, 15:57

Lorwyn píše: Pokud se postavy po cestě nudí a je třeba utáhnout šrouby, tak ať najdou ves zrovna vypalovanou lapky. A podobně. Knihy se taky nepíší podle průměrů, prostě pokud se do příběhu něco hodí, tak to tam bude.
Takhle se píšou špatné knihy (pokud samozřejmě nejsou napsané tak dobře že nesmyslnost děje nevadí, nebo je třeba záměrná). U dobré knihy má autor solidní a propracovaný základ a místo toho aby si cucal události z prstu řídí se kauzalitou.
Pokud chceš u hráčů vyvolat dojem, že události (a protivníci) prší z nebe bez logiky, prosím, ale pokud chceš opak, potřebuje to nějaký systém.
Sem chlap! (pro ty co sou zmateni mym nickem)

Uživatelský avatar
ShadoWWW
Příspěvky: 2417
Registrován: 21. 8. 2007, 10:16
Bydliště: Kostka
Kontaktovat uživatele:

Re: tvorba světa pro DrD2

Příspěvek od ShadoWWW » 15. 2. 2012, 16:18

Vzteklina: Pokud vím, tak jediný autor, který psal tebou popisovaným způsobem, byl Tolkien (a to byl génius). Tedy že si autor vytvoří detailní setting a do něj zasadí příběh. Všichni ostatní autoři (co mé znalosti sahají) vytváří příběh přesně naopak - mají nějakou nosnou myšlenku (řekněme hlavní quest), na které jede celý příběh a podle aktuálních nápadů vrhají hrdinovi příběhu do cesty překážky (vedlejší questy), které musí hrdina na své cestě za hlavním questem vyřešit. Postupně se tak otvírá a rozvíjí i okolí příběhu (setting) - jak pro čtenáře, tak i pro autora, který ho postupně vymýšlí.

Příkladů je hodně. Ale nejznámější je asi Rowlingová, která za sedm dílů rozvíjení příběhu tam dokázala nasekat pár logických chyb, na kterých ji fanoušci Harryho Pottera nachytali. Když se vrátím na pole RPG, jsou to dvě cesty, jak tvořit dobrodružství a svět- shoda dolů a zdola nahoru. jak o tom kdysi psali Pohádkáři na RPG Planet. Ten první je MNOHEM náročnější a není stoprocentní zárukou, že taky nevytvoříš nějaké logické chyby. Na počátku se striktně prosazoval přístup shora dolů (tedy vytvořit setting a do něj zasadit dobrodružství). Hlavním příkladem byl Gygax a jeho Greyhawk. Celá 2. edice AD&D je plná settingů. Později se ukázalo, že tento postup je často zbytečný. Hromada práce a většinu z ní nikdy nevyužiješ. Proto se dnes více méně prosazuje 2. způsob - vytvářet zprvu pouze dobrodružství a o settingu mít jen mlhavou představu, kterou postupně rozvíjíš.

A stejně je to se mnou. Před nějakými 15 lety jsem byl striktním zastáncem 1. způsobu, dnes spíše 2. Stejně jako to, že dobrodružství je důležitější než pravidla - i pro vydavatele. Tedy hlavně pro vydavatele. Ukazuje se to na střetu WotC vs. Paizo, kde Paizo se svým Adventure Path vítězí (přestože WotC má lepší vývojáře pravidel).
Lidi, co RPG skutečně rozuměli, tohle fórum už dávno opustili.

Odpovědět

Zpět na „Dračí doupě II“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host