Magicke predmety - vyroba a pouzivanie

Oficální diskuze k nové generaci DrD, vydané v roce 2011.

Moderátoři: Bouchi, Pieta, Charles

Uživatelský avatar
crowen
Administrátor
Příspěvky: 3272
Registrován: 11. 9. 2004, 11:51
Bydliště: bb [svk] / dublin [irl]
Kontaktovat uživatele:

Magicke predmety - vyroba a pouzivanie

Příspěvek od crowen » 2. 2. 2012, 09:51

Snazil som sa v pravidlach dohladat cosi viac o vyrobe a pouzivani magickych predmetov, ale nejako sa mi to nedari :cry:

Chcel by som vytvorit postavu potulneho predavaca talizmanov a amuletov. Predpokladam, ze bude vychadzat zo Zarikavace.

Co neviem najst:
- Ako vyrobit predment podobny tym z pravidiel, respektive podla akych pravidiel sa tvoria magicke predmety so zvlastnymi schopnostami.
- Vedia postavy pouzivat amulety a talizmany, ak na to nemaju vycvik Zarikavace? Nemagicke povolania, obycajni ludia (elfovia, trpaslici...) atd.
- Kto vyraba magicke predmety so zvlastnymi schopnostami?

Akekolvek napady alebo odkazy do pravidiel su vitane.

sq

Re: Magicke predmety - vyroba a pouzivanie

Příspěvek od sq » 2. 2. 2012, 10:17

Myslím si, že to je plně v tvé kompetenci jako PJ, resp. chápání tvého herního světa. Budou-li mag. předměty fungovat a bude-li moci vyrábět "téměř kdokoliv", tak to významně ovlivní fungování společnosti jako takové. Budou-li mag. předměty fungovat, ale drahé (jejich výroba obtížná), potom bych to pravidlově viděl jako pokročilé povolání, které opravdu bude vycházet ze zaklínače/mastičkáře ("mágovský vs alchymistický přístup")

Druhá věc - chápeš použití mag. předmětu jako vyhrazenou dovednost (musí se to člověk učit) nebo to zvládne kdokoliv (krátkou modlitbou atd.).

Osobě bych se vyhnul jakýmkoliv předmětům, které dávají "nějakou formu bonusu k čemukoliv" a soustředil se spíš na mag. předměty motivující k příběhu. (bude-li mag. předmět dávat například požehnání v boji, potom jím zákonitě budou ověšeny naprosto všechny relevatní postavy a povolání zaklínače tak trochu ztratí význam apod.)

Uživatelský avatar
Ocho
Příspěvky: 906
Registrován: 19. 8. 2010, 08:10

Re: Magicke predmety - vyroba a pouzivanie

Příspěvek od Ocho » 2. 2. 2012, 10:19

Přístupů je mnoho:-)

*Můžeš prodávat obyčejné předměty a vydávat je za magické (nutnost častého cestování)

*Můžeš získat potřebné části nebo suroviny jako třeba úlomky Narsilu a nechat je skovat nějakým schopným kovářem, jako je Cromwell v Athkatle

*Můžeš se stát alchymistou a dělat zázračné jednorázové modifikace lektvarů
Obrázek
Družina VOMPF
Ideální PH je neutrální.

Uživatelský avatar
Sarsaparillos
Příspěvky: 789
Registrován: 27. 8. 2011, 09:15

Re: Magicke predmety - vyroba a pouzivanie

Příspěvek od Sarsaparillos » 2. 2. 2012, 10:21

Všechno IMHO.
crowen píše:Ako vyrobit predment podobny tym z pravidiel, respektive podla akych pravidiel sa tvoria magicke predmety so zvlastnymi schopnostami.

Kto vyraba magicke predmety so zvlastnymi schopnostami?
Na to pravidla nejsou. Někde se tu vedly diskuze, zda alchymistův elixír může být předmět, ale k žádnému ucelenému závěru se myslím nedošlo. Každopádně, šlo by to možná aplikovat na ty elixíry a příslušná pravidla. Osobně bych u mocnějších předmětů byl pro mocnější pozadí (buďto velmi zkušený alchymista nebo spíš mimopravidlová postava).
Výjimka je rituální předmět, do kterého zaříkávač umí ukládat zdroje, ale princip výroby a fungování rituálního předmětu taky myslím v pravidlech není.
crowen píše:Vedia postavy pouzivat amulety a talizmany, ak na to nemaju vycvik Zarikavace? Nemagicke povolania, obycajni ludia (elfovia, trpaslici...) atd.
Rituální předměty je nevyhrazená dovednost, takže to umí každý, i když má v zaříkavači nulu. Jde jen o to, jak si to zdůvodní ve fikci a jak je nastavený setting (kdo jsou 'obycajni ludia'?)

Uživatelský avatar
Ocho
Příspěvky: 906
Registrován: 19. 8. 2010, 08:10

Re: Magicke predmety - vyroba a pouzivanie

Příspěvek od Ocho » 2. 2. 2012, 10:31

A ještě jeden nápad :-)
V drd 1.6 mohl theurg dělat artefakty (trvalé magické předměty) tím, že do nich zaklel část své duše. IMHO tady by se to dalo vyřešit podobně, akorát by se to vyřešilo trvalým umazáním určitého počtu duševních zdrojů (třeba 5ti).
Obrázek
Družina VOMPF
Ideální PH je neutrální.

Uživatelský avatar
Tawrik
Příspěvky: 68
Registrován: 27. 8. 2011, 17:12

Re: Magicke predmety - vyroba a pouzivanie

Příspěvek od Tawrik » 2. 2. 2012, 10:48

V nasem svete rozhodne nejsou magicke predmety beznym artiklem a nikdo je asi ani nebude umet vyrabet. Daji se najit v ruznych prastarych hrobkach atp.
Postavy samozrejem nemaji tuseni co takovy predmet muze delat a jestli je vubec magicky, tuto schopnost ma pokud vim pouze alchymista u ktereho musi probehnout nejaka "identifikace". Asi se to muzou postavy pokusit zjistit i samy ale urcite to bude hodne narocna cinnost ktera bude zahrnovat hodne pokusu a zkouseni. A trochu proti duchu pravidel bych nedovolil vykupovani (to by bylo prilis jednoduche).

Postavy mych hracu ted dostali prvni magicke predmety: draci prsten a privesek casu

Draci prsten ma schopnost vychrlit kuzel ohne (dle pravidel pro ohnivou magii bez smrticich akci - pouze zvysuje ohrozeni)
Privesek casu dava "rychle" pri hodu na iniciativu

Oba pri pouziti spotrebovavaji sve zdroje + je potreba je spravne aktivovat. Ze zacatku nez se postavy nauci je pouzivat budu jejich aktivaci brat automaticky jako narocnou akci (duse) + hod proti pasti s klasickym vykoupenim pri neuspechu (vykupovat se ale asi nebudou a holt to zkusi zase v pristim kole)
Pozdeji az se nauci predmety bezne pouzivat bude to pro ne normalni akce a ne jiz narocna..

Co se tyce magickych predmetu dost mne inspirovala hra Kings Bounty kde je mozno na magicky predmet kliknout dat upgrade a hrdina je prenesen do "snoveho sveta" kde musi porazit napr. armadu demonu a pokud vyhraje posili tim schopnosti predmetu. Urcite to pouziju obdobne i v nasem svete pro upgrade magicych predmetu, respektive pro jejich plnou "aktivaci".

Uživatelský avatar
vzteklina
Příspěvky: 1380
Registrován: 24. 10. 2007, 18:59

Re: Magicke predmety - vyroba a pouzivanie

Příspěvek od vzteklina » 2. 2. 2012, 10:58

Ocho píše:A ještě jeden nápad :-)
V drd 1.6 mohl theurg dělat artefakty (trvalé magické předměty) tím, že do nich zaklel část své duše. IMHO tady by se to dalo vyřešit podobně, akorát by se to vyřešilo trvalým umazáním určitého počtu duševních zdrojů (třeba 5ti).
tohle je dost brutalita, 5 zdrojů
spíš by stačil jeden, takže by to v podstatě znamenalo - 1 level= 1 magický předmět
ale zas se to může odstupňovat podle síly předmětu
crowen: Důležité je říct si, co takový talisman nebo amulet umí. Já sem třeba při tvorbě světa přišel na to, že největší poptávka bude asi po ochranných předmětech proti zaříkávačské magii a magii mysli. První je ta nejčastější a druhá je ta nejskrytější a nejzákeřnější. No a fungování ochranných předmětů je v pravidlech popsané. Výrobu bych asi popsal hlavně fikčně a cena by byla nějaká jednotná. Problém je vymyslet pro tyhle věci nějaký postih, který je u ochranných předmětů poviný (zbroje mají postih ve formě naložení).
Další věc, co mám ovšem v plánu probrat spíše s hráči, jak to budou chtít, jsou nástroje k používání magie. Magie jako taková by měla nějaká dodatečná omezení a tyhle předměty by je anulovaly (třeba dosah čarodějovy magie na dohled by byl běžně omezený a jen s konrétním nástrojem by šlo čarovat i na větší vzdálenosti).
Výroba by byla třeba stejná jako u jakéhokoliv vyrápění (nástrahy - pasti, jedy, léky, amulety...). Potřeba rituálu a nějakých zdrojů. Kolik zdrojů, to záleží na úvaze, hlavně podle síly těch předmětů.
Sem chlap! (pro ty co sou zmateni mym nickem)

Uživatelský avatar
Sarsaparillos
Příspěvky: 789
Registrován: 27. 8. 2011, 09:15

Re: Magicke predmety - vyroba a pouzivanie

Příspěvek od Sarsaparillos » 2. 2. 2012, 11:03

vzteklina píše:Problém je vymyslet pro tyhle věci nějaký postih, který je u ochranných předmětů poviný (zbroje mají postih ve formě naložení).
Možná by mi jako postih stačil fakt, že ochrana si nevybírá mezi dobrým a zlým účinkem. Tedy chrání stejně dobře před uřknutím, ale i před požehnáním a před čtením vzpomínek jako před magickým dodáním odvahy.

Uživatelský avatar
vzteklina
Příspěvky: 1380
Registrován: 24. 10. 2007, 18:59

Re: Magicke predmety - vyroba a pouzivanie

Příspěvek od vzteklina » 2. 2. 2012, 11:17

Sarsaparillos píše:
vzteklina píše:Problém je vymyslet pro tyhle věci nějaký postih, který je u ochranných předmětů poviný (zbroje mají postih ve formě naložení).
Možná by mi jako postih stačil fakt, že ochrana si nevybírá mezi dobrým a zlým účinkem. Tedy chrání stejně dobře před uřknutím, ale i před požehnáním a před čtením vzpomínek jako před magickým dodáním odvahy.
To je dobré.
Pak by se dalo ještě jako ZS (podobně jako u obrazců) udělat i takový předmět, který nebude chránit za nějakých daných podmínek, třeba když sesilatel bude mít taktéž nějaký předmět, který funguje jako "klíč". Takže bys prodával předměty oběma stranám, jak cílům, tak kouzelníkům :-)
Sem chlap! (pro ty co sou zmateni mym nickem)

Uživatelský avatar
Pieta
sofistikovaný troll
Příspěvky: 12740
Registrován: 6. 9. 2006, 18:08
Bydliště: Praha, ale původem jsem z Hostivaře
Kontaktovat uživatele:

Re: Magicke predmety - vyroba a pouzivanie

Příspěvek od Pieta » 2. 2. 2012, 11:31

crowen píše:Ako vyrobit predment podobny tym z pravidiel, respektive podla akych pravidiel sa tvoria magicke predmety so zvlastnymi schopnostami.
To jsou pojmenované artefakty, takže mocná magie, kterou běžné postavy nezvládají. Jsou to předměty tak staré, že už nikdo neví, jak vznikly; zužitkované zbytky z vyhynulých potvor; životní díla legendárních mistrů atd.

Pro postavy je k dispozici hlavně alchymistova magie lektvarů, která samozřejmě nemusí mít podobu zrovna lektvarů, pokud se bude pořád chovat dost podobně - tj. jde o jednorázové, aktivované schopnosti.
crowen píše:Vedia postavy pouzivat amulety a talizmany, ak na to nemaju vycvik Zarikavace? Nemagicke povolania, obycajni ludia (elfovia, trpaslici...) atd.
Viz rámeček Svět prostoupený magií? na str. 164.

Každopádně vyhrazené dovednosti k magickému vybavení jsou vzácné - patří tam hlavně použití šamanských a vědmáckých esencí a nějaké alchymistovy zvláštní schopnosti k lektvarům.
Cicho żono, deszczyk padał, ja nie słyszał kto to gadał.
Cicho żono, deszczyk rosił, ja nie słyszał kto to prosił.

Uživatelský avatar
Pieta
sofistikovaný troll
Příspěvky: 12740
Registrován: 6. 9. 2006, 18:08
Bydliště: Praha, ale původem jsem z Hostivaře
Kontaktovat uživatele:

Re: Magicke predmety - vyroba a pouzivanie

Příspěvek od Pieta » 2. 2. 2012, 11:34

Sarsaparillos píše:Možná by mi jako postih stačil fakt, že ochrana si nevybírá mezi dobrým a zlým účinkem. Tedy chrání stejně dobře před uřknutím, ale i před požehnáním a před čtením vzpomínek jako před magickým dodáním odvahy.
Osobně si myslím, že ochranný předmět proti magii mysli bude zhoršovat činnosti, při kterých je třeba se vcítit do druhého - poznat, kdo lže, kdo se chová neupřímně, kdo má jaké úmysly...

Uživatelský avatar
Narnas
Příspěvky: 147
Registrován: 27. 9. 2011, 11:31

Re: Magicke predmety - vyroba a pouzivanie

Příspěvek od Narnas » 2. 2. 2012, 15:33

Pokud jde o vytváření magických předmětů, tak si můžeme magické předměty rozdělit do několika kategorií. První kategorii budou představovat předměty typu prsten blesku a podobných projevů magie. Tedy věci, které dávají postavám nějakou magickou schopnost. Ty skutečně odpovídají nejlépe alchymistickým elixírům, když připustíme, že elixír může být prakticky cokoliv.

Druhou kategorii představují různé ochranné amulety. Třetí pak variace na lepší meč, ještě lepší meč a nejlepší meč. Pro to nejsou explicitní pravidla u žádného povolání. V starém DrD se podobné předměty řešili, tak, že theurg do předmětu zaklel démona. Pokud bychom se chtěli přidržet této varianty, tak se nabízí šamanské rituály snového světa a svázání konkrétního předmětu s nějakou duší, démonem, duševním tvorem. Další možnosti představuje expertní povolání tvůrce.

Pokud zapomeneme pro tuto chvíli na experty, tak je důležité se podívat na magické předměty jako takové. Např. vědmákův stříbrný meč, který velmi dobře funguje proti nemrtvým a podobným tvorům bude vnímám méně znalými lidmi jako magická zbraň. To znamená, že je důležité jak je daný magický předmět vytvořen. Fakticky takový lepší meč, pevnější zbroj nemusí vytvářet žádný zaříkávač. Stačí velmi zkušený kovář, který prostě meč bude kout z nějakého speciálního kovu. Nebo jej bude kovat ve výhni, kde běžně žijí salamandři. Ocel bude kalit v krvi ledového draka atd. Zkušeného kováře bych podtrhl. Oheň salamandrů se nebude chovat jako standardní oheň. Kov se v něm nebude chovat standardně. Bude to chtít opravdového mistra. Což postavy, které jsou s bídou schopné vykovat normální meč nezvládnou.

U magičtějších předmětů je důležité jaké jádro jim bude mít. Magické kopí, které má v sobě zub ledového draka nebude taky vůbec lehké vytvořit. Přičemž pro znalého řemeslníka to nebude problém. Problém je to, aby byl dostatečně znalý a vlastnil magické substance.
Elen síla lûmen omentielvo.
<Hvězda svítí na hodinu našeho setkání.>

Uživatelský avatar
Korhul
Příspěvky: 315
Registrován: 15. 3. 2006, 22:40
Bydliště: Moravská Nová Ves
Kontaktovat uživatele:

Re: Magicke predmety - vyroba a pouzivanie

Příspěvek od Korhul » 2. 2. 2012, 16:16

Narnas píše:Třetí pak variace na lepší meč, ještě lepší meč a nejlepší meč.
Jestli si dobře vzpomínám (a vsadil bych i svůj klobouk ;-)), tak tvůrci jasně deklarovali, že vybavení nemá být to hlavní, čím se postava vyznačuje. Tudíž absence pravidel pro namaxované zbraně s bonusem +10 je záměrná. Kvalita boje závisí na postavě a jejích dovednostech / schopnostech.

Samozřejmě, ať si každý tvoří pravidla pro co chce, jenom jsem chtěl připomenout, proč je tato mezera v pravidlech přítomná.
Moje RPG Laboratorium a k němu vlákno na fóru. Malý svět pro osobní potřebu. Třeba se bude něco hodit i někomu jinému.
Konfigurátor substancí a nástrah pro DrD II
Deníky pro DrD II podle revize pravidel
Never attribute to malice that which is adequately explained by stupidity

Uživatelský avatar
crowen
Administrátor
Příspěvky: 3272
Registrován: 11. 9. 2004, 11:51
Bydliště: bb [svk] / dublin [irl]
Kontaktovat uživatele:

Re: Magicke predmety - vyroba a pouzivanie

Příspěvek od crowen » 2. 2. 2012, 16:32

Vdaka za vsetky odpovede. Ja som mal v podstate na mysli low magic amulety, nieco ako "synku, tu mas moju sponu do vlasov, ked ti bude najhorsie, zovri ju v hrsti a spomen si na mna, do ruk sa ti vleje sila" alebo "popluj tuto kocku/kartu, skry si ju pod koselu tak, aby sa ti dotykala holeho tela, a budes mat stastie v kartach alebo kockach" na jedno / obmedzeny pocet pouziti, nieco, co dava efekt pozehnania ako ma zarikavac, ale co by mohli kupit a pouzit commoneri - vidlaci ako aj nemagice osoby

ziadny mec +10 nepotrebujem :-)

Uživatelský avatar
vzteklina
Příspěvky: 1380
Registrován: 24. 10. 2007, 18:59

Re: Magicke predmety - vyroba a pouzivanie

Příspěvek od vzteklina » 2. 2. 2012, 16:50

crowen
Takže v podstatě něco jako magický obrazec, až na to že funguje samostatně, tj. něco očaruješ nějakým kouzlem (jednorázové požehnání/prokletí, základní zaříkávačská magie) a určíš za jakých podmínek se zpustí. Pak ho někomu prodáš, řekneš mu jak to má použít a hotovo.
Sem chlap! (pro ty co sou zmateni mym nickem)

Odpovědět

Zpět na „Dračí doupě II“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Shunker a 1 host