Vaše ohlasy po zahrání [+ recenze]

Oficiální diskuze k nové generaci DrD, vydané v roce 2011.

Moderátoři: Bouchi, Pieta, Charles

Odpovědět
Uživatelský avatar
Jerson
Inženýr z Ocelového města
Příspěvky: 22593
Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Vaše ohlasy po zahrání [+ recenze]

Příspěvek od Jerson »

Protože nejen mě chybí téma určené pro názory na DrD po zahrání, zde je. Sem můžete psát (nebo kopírovat) své názory na pravidla po vyzkoušení ve hře. Pro lepší přehlednost prosím uveďte, kolikrát jste hráli, zda jste použili nějaké úpravy pravidel a případně jaké postavy jste hráli.
Také bych ocenil, kdybyste při té příležitosti napsali krátké hodnocení do Anotací RPG her
Naposledy upravil(a) Jerson dne 25. 1. 2012, 22:39, celkem upraveno 1 x.
Uživatelský avatar
Quentin
Noob of The Round Table
Příspěvky: 9334
Registrován: 31. 7. 2007, 14:31
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Vaše ohlasy po zahrání [+ recenze]

Příspěvek od Quentin »

Drd2 pro mě bylo asi největším zklamáním za tu dobu, co hraju rpgčka. Jen nevím, jestli má smysl to nějak víc rozepisovat a prudit. O to jsme se mnohokrát marně snažili v testu i těsně po vydání v naději ve změnu. Teď už je asi pozdě.

Lepší bude mlčet (to je i na tebe Jersone :wink: )
Obrázek
http://2k6goblinu.blogspot.cz/
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
werksoltan
Příspěvky: 290
Registrován: 10. 8. 2011, 09:32

Re: Vaše ohlasy po zahrání [+ recenze]

Příspěvek od werksoltan »

Asi se hodí dát sem hodnotící příspěvek, který to tu odstartoval :wink: Pokud bude mít autor zájem, nechť si recenzi upraví a já to odstraním ;)

Vlastní hodnocení časem taky přidám.

Křišťan píše:Aktuální diskuze je krásný příklad toho proč nejspíš s lítostí po půl roce aktivního hraní opustíme DrD 2 a vrátíme se k DrD old. :cry:

DrD 2 má v sobě úžasný potenciál. Ten je vidět hlavně v magii a dalším, kde se můžou hráči při zapojení fantazie pořádně vyřádit.

Problém je právě s tím, že nás nebaví i po půl roce, i potom co většina z nás dovedla postavu až na vrchol pokročilého povolání, na každém sezení trávit minimálně hodinu diskuzí na téma - co by si měl kdo počítat apod.

Pravidla jsme pročetli důkladně, několik členů skupiny je tu dokonce bohatě konzultovalo, herních zkušeností máme habaděj a do DrD 2 jsme šli s nadšením a ne s předsudky, ale tohle je prostě otravné.

Raději se vrátíme k DrD old obohaceni o zkušenost z DrD 2, kterou tam uplatníme (podstatně zajímavější popisování bojových akcí a magie atd.) než tohle.

Nad DrD 2 ještě hůl nelámeme, ale asi dojedeme tažení a pak se bude lámat chleba a podle nálady ve skupině to vypadá jasně.

Budeme se těšit na DrD 3 nebo 2.5, kde použijete tento krásný, nový koncept posunutý na úroveň, kdy nebude vyžadovat desítky stran konzultací na foru a i tak se tu pak po půl roce najde na jednu věc od 5 vykladačů 5 víceméně různých názorů. A přitom to jsou názory od místních elitňáků (vykládačů), takže žádné výkřiky do tmy od amatéra.

Držím palce všem, kteří vytrvají a pomohou posunout DrD2 na tu kýženou vyšší úroveň. My si nejspíš počkáme u DrDO (nebo jiného systému). 8)


A na závěr podnět k zamyšlení - potom co jsme dovedli postavy na vrchol jejich pokročilých povolání a patřičně jim navýšili atributy a dodali další ZS, se další postup rýsuje mlhavě.

Jistě, je tu možnost brát si další počáteční nebo pokročilá povolání, ale to je trochu umělý způsob jak dál rozvíjet postavu. Proč jí dávat další set dovednosti a ZS, které k ní nijak nesedí? Přeci nezačnu fušovat třeba do lovectví nebo alchymie jen proto, že jsem přestoupil se svým mágem přes úroveň a už nemám co bych mu dal z nabídky pro mága.. Mág chce být lepším mágem a neláká ho učit se k tomu klást pasti, míchat lektvary, metat ohnivé koule, mlátit jiné po lebeni atd. To je mimo jeho oblast zájmu a taky tak trochu pod jeho důstojnost :wink:

Nejde o tento konkrétní příklad (běda se na něj někdo zacílí a pomine myšlenku celého podnětu :wink: ). A řešení není, že mi tu vypíšete jak zajímavé by mohli být různé kombinace mága a něčeho dalšího. Řešení je najít způsob jak se může mág zlepšovat právě ve svých oborech dál.

Nás napadá jedině vymýšlet si sami další a další ZS, které umožní v kombinaci se zvyšováním atributů dále rozvíjet pokročilé povolání. Jinak je to vlastně level cap, ke kterému se jistě zhruba v tuto dobu +- měsíc dostává spousta skupin co před půl rokem začala. :think:

Možná je to impulz pro autory, aby vydali nějaký oficiální set ZS pro každé pokročilé povolání nebo oznámili release date expertů. Jinak je to hra na půl roku až rok a pak dosáhneme level capu a jedeme znovu nebo volíme jinou hru.

Ne, že by v DrDold level cap nebyl, ale dostat se na 36 úroveň se podařilo málokomu a trvalo to dlouhou dobu (v herním světě i desítky let v reálu určitě přes rok). V DrD 2 dosáhnete se stejnou intenzitou hraní capu po půl roce reálného času a po pár měsících nebo maximálně letech herního času.. (což je taky podstatný rozdíl).
Uživatelský avatar
Jerson
Inženýr z Ocelového města
Příspěvky: 22593
Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Re: Vaše ohlasy po zahrání [+ recenze]

Příspěvek od Jerson »

Quentin - hrál jsem jen dvě sezení z toho jedno v době testování, a protože jich někteří hráli o řád víc, můj názor není moc směrodatný, proto ho sem ani psát nebudu. nicméně tím nechci odradit někoho jiného, kdo má za sebou také jen pár her - jde spíše o to, že můj názor je celkem známý.

Werksoltan - díky za ten příspěvek, jsem zvědav na tvůj názor.
Uživatelský avatar
ilgir
pěšák
Příspěvky: 10160
Registrován: 22. 1. 2007, 13:48
Bydliště: nejkrásnější město světa

Re: Vaše ohlasy po zahrání [+ recenze]

Příspěvek od ilgir »

Fantasy hry vedené klasickým způsobem jsem opustil před cca 6 lety, prostě mě přestaly bavit. V současnosti hraju RPG málo, a když už, tak nějaké experimentální a atmosférické hry. Po vydání DrD2 jsem si říkal, že by bylo krásné se k fantasy hraní zase vrátit, jenže asi platí "nevstoupíš dvakrát do stejné řeky". Po několika hrách jsem zjistil, že ty věci, které mě na klasických fantasy RPG nebavily, DrD2 neodstraňuje. Protože co si budeme povídat, přes veškeré inovace jde pořád o klasický herní systém. Takže nezbývá než si povzdechnout - škoda, že DrD2 nebylo v době, kdy jsem hrál DrDo - to by bylo opravdu skvělé. Dnes už mám úplně jiné herní preference.
Concobara

Re: Vaše ohlasy po zahrání [+ recenze]

Příspěvek od Concobara »

Uživatelská recenze:

Trošku uvedení do tho jaký je můj úhel pohledu:
Když mi bylo asi 12 let (1997-1998)tak jsem objevil DrD 1,6(možná starší verzi, nevím a je to jedno) a zcela mě to nadchlo, do té doby jsem si na stařičkém PC u kamaráda občas zahrál Heroes Of Might an Magic 2 nebo Might and Magic 6. A DrDo oproti těmto hrám nabízelo něco co mě silně učarovalo (tehdy jsem to ještě neuměl nazvat - byl sem malý kluk), ale bylo to něco ve smyslu neskutečně větší volnosti a možností. Dal jsem s pár kamarádama dokupy družinu a DrDo jsme hrávali kdy to jen šlo. Po čase (to už jsme byli trošku starší) nás na původním DrDu začala trápit jakási svázanost pravidly, které "nebyly dost komplexní, aby pokryly to co by se nám líbilo", prostě kouzla byly takové trošu o ničem, vlastně největší odměny (zkušenosti) plynuly ze zabíjení. Kouzelník byl s mečem vždycky břídil. Systém boje, kdy každá rána jen ubere životy a nic se neděje...atd. prostě jsme vyrostli z toho, že nás bavilo procházet nelogické dungeony plné nelogického množství skřetů a nacházet meče+10 apod. (prostě ta fáze kterou si asi každý hráč musí projít, zvlášť když začíná mladý a nehraje s nikým zkušenějším...:) ). Chtěli jsme zkusit DnD, ale to bylo anglicky (tehdy ještě problém) a cenově hůře dostupné... Zkusili jsme Shadowrun, ten byl zajímavý, ale magii, "ovládání vozítek na dálku" a Matrix (tedy 75% možností) jsme nikdo pořádně nepochpili a přišly nám moc složité tak jsme to pustili k vodě. Tou dobou vyšly DrD+. Byly komplexnější, z mojeho pohledu moc zajímavé a jediné co jsme nepochopili byl Theurg (ten měl super myšlenku,ale tak jak byl popsán v pravidlech byl nehratelný a prostě jsme to povolání zcela vypustili). S družinou jsme tehdy hráli na Asterionu (byl jsem jednu dobu spoluautorem) a tyhle pravidla nám tam mnohem více seděly. Navíc řešily spoustu věcí co nás na původním DrDu trápila. Zkušenosti se rozdávaly mnohem lépe, souboje byly zajímavější, systém zranění o něco propracovanější, systém povolání se nám všem moc líbil. Vlastně jediné co jsme na tom systému shledali trochu problémovější byla jeho rozsáhlost a trochu větší náročnost na paměť a na pochopení... Nakonc se naše skupina rozpadla (každý odešel studovat jinam, našli jsme si práci v různých koutech republiky...však to každý znáte).

Mé zkušenosti s DrD2:
A letos vyšly DrD2. Po přečtení jsem byl zcela nadšen. Absolutně jednoduchý koncept založený na 3-4 pravidlech (zkouška, výzva, střet...) a nějaké detaily kolem, které dokáží pokrýt jakoukoli situaci. Z mého pohledu moc krásně řešený systém povolání a zcela nepřekonatelný systém magie. Všechno dává abbsolutní volnost v možnostech a zároveň nabízí zabalit jakoukoli akci do "kabátku mechanik". Výborně vyřešený systém zraňování a vyřazování v boji. Prostě po přečtení totální nadšení, které mě donutilo začít znova heldat skupinu kde by se dalo hrát. Měl jsem opravdu štěstí a narazil jsem na partu v mém věku a všichni jsme se shodli, že by jse DrD2 vyzkoušeli. Tady se ukázal další velký bonus DrD 2 a to, že stačí jen jedna příručka za pár korun. Navíc se (alespoň mě) velmi dobře četla :). Někdy v říjnu jsme začali hrát a zjistli jsme, že to co se zdá jako jednuduché pravidla má v některých situacích (převážně v některých bojových střetech) více možností výkladu a prvních pár soubojů jsme byli silně zmatení z manévrů apod (btw. autoři před tím varují :) ). Ale udělali jsme si pár cvičných soubojů, zažili jsme si manévry, kouzlo odložení iniciativy, nemožnosti reagovat protiakcí na protiakci... a podobné radosti soubojového systému DrD2 a za sebe musím říct, že moje nadšení tímto systémem znatelně vzrostlo. Tím jak jsme si prostě zažili pravidla (stačili 3 cvičné souboje a 2 zmatené ve hře) se většina pravidel (i těch nebojových) tak nějak vysvětlila a vesele hrajem. Osobně mi příjde, že tím, že opravdu každou věc co vymyslíme můžeme převést i do mechaniky (to v jiných hrách se kterými jsem se dosud setkal není zvykem ) té hry nás dosti postrčilo k mnohem více roleplay stylu. A díky toho se v každém střetu vymýšlely i zajímavé a pěkné akce => některé pěkné momenty si tak doteď pamatuju (narozdíl od mnoha uniformních střetů ve starém DrDu)...Osobně z pohledu PJ moc neuznávám systém sudby, protože podle mě dělá pro postavy střety moc jednuduché, ale není to nic co by mě moc trápilo, protože se to dá snadno upravit. Stejně tak se mi nelíbí mechanické parametry potvor v bestiáři (nemyslím ty fikční, ty jsou super ! :) ). Tím že jsem dělal na aplikacích pravidel pro Asterion můžu tak nějak ze zkušenosti, říct, že většina potvor je mechanicky dosti slabá a třeba draci jsou absolutně zoufalí ... Ale zase, je to jen detail, který se dá snadno upravit....
Zažil jsem už pár RPG her, jako aplikátor pravidel pro Asterion jsem si taky pořádně osahal lgiku pravidel DrD+ a DrD 1.6. A doposud se mi nic nelíbilo tak moc jako právě DrD2.

Klady:
* jednoduchá a tudíž robustní (pokrývající jakýkoli možný nápad) pravidla - hlavní a klíčový klad
* pěkně zpracovaný systém povolání
* výborný soubojový systém
* perfektně vymyšlená magie - konečně si pořádně užívám hru za kouzlící postavu :)
* Systém je zcela nevhodný pro lidi, co jsou posedlí tabulkama a možností mít meč +10
* Konečně smysluplný systém zranění

Zápory:
* Systém Sudby - chápu co měl do hry přinést, ale jako PJ se mi nelíbí a nepoužívám ho
* Mechanická část bestiáře - na můj vkus jsou "potvory" dosti slabé
* Než se "zažijou" tak trochu zmatená pavidla (což je podle mě paradoxně dáno právě tím jak jsou jednoduchá :) )
* Systém je zcela nevhodný pro lidi, co jsou posedlí tabulkama a možností mít meč +10
* Je nutný trochu "zodpovědný" (dospělejší) přístup hráčů (žádní zběsilí gamisti),ve chvíli kdy hra spadne k honu za nejvyšším bonusem k hodu, hlášením smrtících akcí v každém kole apod. tak to začne ztrácet smysl

Verdikt:
Pro lidi co si přejí být svázání pravidly a co nejméně myslet a příliš se netrápit tím, že zapojí fantasii je DrD2 nevhodné. Pro ty co chcou mít super nejsilnější postavu a zabít 5 skřetů jednou ranou to je taky nevhodné...Respektive dá se to i takto použít, ale podle mě hlavní potenciál DrD2 leží jinde... Pro lidi co mají dost fantasie a chcou si s různými situacemi zajímavě "vyhrát" se tu nabízí výborný systém, který přímo podporuje takovéto kreativní hraní. Pro mě je to něco na co jsem dlouho čekal a co vyřešilo všechny neduhy, které mě trápily na tomto typu her. A při hraní mám konečně pocit, že si můžu vymyslet snad cokoli by se mi líbilo - ať je to akce nebo cesta pro vývoj mé postavy.

Za mě hodnocení 9/10.
Uživatelský avatar
Narnas
Příspěvky: 147
Registrován: 27. 9. 2011, 12:31

Re: Vaše ohlasy po zahrání [+ recenze]

Příspěvek od Narnas »

Po vyjádření Concobary nemám co dodat. Téměř podobný herní životní příběh a více méně stejné závěry. Hlavně nadšení nad tím, že konečně je do mechanik zabalen jakýkoliv nápad a konečně pravidla umožňují hrát tak jak jsme vždy chtěli a to co jsme vždy chtěli a nesedělo to do přednastavených povolání.
Takže já podepisuju Concovarův text.
Elen síla lûmen omentielvo.
<Hvězda svítí na hodinu našeho setkání.>
Uživatelský avatar
vzteklina
Příspěvky: 1380
Registrován: 24. 10. 2007, 19:59

Re: Vaše ohlasy po zahrání [+ recenze]

Příspěvek od vzteklina »

Concobara píše:Osobně z pohledu PJ moc neuznávám systém sudby, protože podle mě dělá pro postavy střety moc jednuduché, ale není to nic co by mě moc trápilo, protože se to dá snadno upravit. Stejně tak se mi nelíbí mechanické parametry potvor v bestiáři (nemyslím ty fikční, ty jsou super ! :) ). Tím že jsem dělal na aplikacích pravidel pro Asterion můžu tak nějak ze zkušenosti, říct, že většina potvor je mechanicky dosti slabá a třeba draci jsou absolutně zoufalí ... Ale zase, je to jen detail, který se dá snadno upravit...

* Systém Sudby - chápu co měl do hry přinést, ale jako PJ se mi nelíbí a nepoužívám ho
* Mechanická část bestiáře - na můj vkus jsou "potvory" dosti slabé
K tomuhle prosimtě do houserules napiš jak to děláš, pokud to není chráněné copyrightem. :-)
Sem chlap! (pro ty co sou zmateni mym nickem)
Uživatelský avatar
Tork
Příspěvky: 252
Registrován: 3. 1. 2012, 14:23

Re: Vaše ohlasy po zahrání [+ recenze]

Příspěvek od Tork »

K té sudbě - nejjednodušší co můžeš udělat, je tvářit se, jako že hraješ uzavřenou hru a sudbu si počítáš, ale ve skutečnosti je nekonečná a budeš ji vyčerpávat tak dlouho, jak se ti bude chtít :D Není to fér vůči hráčům, ale pokud jako průvodce zvládneš dodržovat DBAD pravidlo (to sousloví si půjčuji a osvojuji, díky :) ), mohlo by to fungovat dobře.
Uživatelský avatar
PetrH
Příspěvky: 4725
Registrován: 28. 1. 2008, 17:20
Bydliště: Kralupy nad Vltavou

Re: Vaše ohlasy po zahrání [+ recenze]

Příspěvek od PetrH »

Tak ja jsme asi jiny typ hrace, ale pro me je drd2, tk ja jsme psal recenze pri cteni:
* prirucka silne zmatena, nesouroda, psana malym necitelnym fontem
* naprosto pro me nelogicky pusobi nektere kombinace a musim rici, ze cekal bych osobne, ze budou balicky dovednosti (napr. bojove, prirodni, magicke...) proste pokud chci jednu vlastnost z tohoto, druhou z jineho a treti z tamtoho, musim si vzit level povolani, ne jen schopnost (ano muzu si to zrusit, ale nenarusim konzistenci systemu). kdyz budu mit adepta na 5 levelu a chtel bych jit dale uz nemuzu a bud se budu dale de facto nudit a nebo budu nucet si vzit neco, co nechci...
* souboje pro nekoho, kdo rad ten vice oldschool dychanek fakt prekerka. v "drd.old" bylo jasne: chces utocit, mas mec, 5/0/0, bonus sily +2 hod a toto secti a mas 1k6+ +2 + 5 a mas jasne cislo, ktere si proste dobre prevedes a muzes mezitim fantazirovat jak chces premety salta atd atd, ale dokazes to priradit k tomu cislu a vis co to muze znat (je to proste pomoc)
dle meho nazoru slo drd od extremu do extremu a chtelo by to neco mezi:( tot muj nazor, ale treba je to dano tim, ze jsme prosel par teoretickymi disputacemi, jednou test hrou, ktera se mi atmosfericky libila, ale dost byla ocesana (mechanicky a takto byhc si rad naparil na cisla )
edit: oprava gram. chyb
Naposledy upravil(a) PetrH dne 25. 1. 2012, 22:58, celkem upraveno 3 x.
Uživatelský avatar
Aljen
Příspěvky: 5282
Registrován: 26. 2. 2008, 12:08
Kontaktovat uživatele:

Re: Vaše ohlasy po zahrání [+ recenze]

Příspěvek od Aljen »

Petrh: tak to asi nepatri do tohoto threadu kedze Jerson chcel realne a dlhodobejsie herne skusenosti.
System does mother
Hram Sógarda v Dungeon World kampani PbP
Nemas s kym hrat? Chces vyskusat iny RPG system a tvoja parta to odmieta? Pozri sem!
Uživatelský avatar
PetrH
Příspěvky: 4725
Registrován: 28. 1. 2008, 17:20
Bydliště: Kralupy nad Vltavou

Re: Vaše ohlasy po zahrání [+ recenze]

Příspěvek od PetrH »

Aljen píše:Petrh: tak to asi nepatri do tohoto threadu kedze Jerson chcel realne a dlhodobejsie herne skusenosti.
ok pat tedy prosim moderatora o delete:)
Uživatelský avatar
Zmok
Příspěvky: 458
Registrován: 10. 2. 2007, 21:58
Bydliště: Praha

Re: Vaše ohlasy po zahrání [+ recenze]

Příspěvek od Zmok »

DrD2 jsem hrál už při testování a nikdy mi pořádně nesedlo. Na první pohled vypadá jako jednoduchej systém kde má velkej vliv popis situace, ale plno věcí funguje dost komplikovaně nebo se zdlouhavě řeší. A nelíbí se mi pojetí povolání. Je tam sice plno dobrejch nápadů a celkově to je slušně hratelný, ale když jsou lepší alternativy, asi se k němu vracet nebudu. Ale některý prvky z DrD2 jsem využil v jinejch systémech.
Uživatelský avatar
Jerson
Inženýr z Ocelového města
Příspěvky: 22593
Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Re: Vaše ohlasy po zahrání [+ recenze]

Příspěvek od Jerson »

Jerson píše:... nicméně tím nechci odradit (od napsání názoru) někoho jiného, kdo má za sebou také jen pár her
žádné mazání. To že někdo za sebou nemá víc her proto, že se mu nelíbila první má taky svou váhu. Vyřadil jsem jen svůj názor a to hlavně proto, že jsem už neměl možnost si zahrát s někým zkušeným.

Přidal jsem odkaz na hodnocení v Anotacích, tak prosím ty kteří se tu vyjádřili, napiště prosím to samé (nebo něco stručnějšího) i tam, a ohodnoťte pomocí hvězdiček.
Při té příležitosti může zhodnotit i jiné systémy, které znáte, ať ty anotace slouží i k tomuto účelu.
Uživatelský avatar
Fafrin
Příspěvky: 2384
Registrován: 4. 3. 2010, 22:15
Bydliště: Olomouc

Re: Vaše ohlasy po zahrání [+ recenze]

Příspěvek od Fafrin »

Takže: Nejdřív bachground - no,ten mám v podpisu. (přes 15 let DrDo, většinou jako PJ, mnoho skupin, dlouhodobé hraní, i několik jednorázovak. A párkrát nějaké speciální formáty. 2x účast na mistrovství v DrD v rozestupu snad 10ti let (cca 14(16?) a 24). Zkušenosti s jinými systémy moc nemám, nějaké letmé s Shadowrunem, DnD4 a Fydláky(zde hlubší) - dalo by se říct, že jsem symulacionista a pravidla DrDo sem měl dost v malíku). Dost jsem si užil různých houserule apod a jistou dobu jsme s kamarády přepisovaly Fydláky ve vlastní systém. taky se zahájil projet pro sjednocení mechanik DrDo a doufám, že se k těmto věcem někdy vrátím.

Co jsem už odehrál - dělali jsme s družinou 1. test, na druhý a třetí už nějak nedošlo. Hraju teď se sedmičlennou družinou asi 4 měsíc (pravidelné každotýdenní hry) (začínali jsme na 5.) a nedávno jsme uspořádali opengsmingovou akci na seznámemí s DrDII, popravdě se vlastně jednalo o oficiální křest krabicové verze, ale hlavně si tu 4 skupinky užili plné víkendové hraní. Tky se mi po letech poštěstilo, že jsem v jedné družince jako hráč, i když ta má celkem problém se sejít.

Ve skupině bylo nadšení z nových pravidel velké, koupili si je téměř všichni kromě těch, co je mohli sdílet v páru. Že přejdeme bylo po testu téměř jisté, i když jsme neznali ještě magii. Pravidla byla na čtení pravda trochu zmatená a ještě jsme rozhodně neotestovali pořádně všechny oblasti pravidel - sítě, myšlenkoví svět, ovládání (to už částečně), práci s pomocníky (na tom pracujeme).
Pravidla nám přinesla především velkou volnost - a to jak ve vyprávění příběhů tak ve tvorbě postav. Nemusím vytvářet a ladit celá nová povolání kleriků, lovců, divokých čarodějů. Není potřeby vymíšlet a konzultovat s pravidli specifická kouzla která vám chybí. Celkově ohledně klesla administrativa na straně PJ (životy a spousta čísel, které charakterizují nestvůry, přesné rozsahy a velikosti věcí, hmotnosti, profibody, body únavy - já to všechno skutečně vedl). Pravidla se také snaží část zodpovědnosti za příběh aktivně přenést na hráče, což vítám.
Přestože občas vnímám, že naše družina je svým myšlením ještě stále dosti lapena v simulacionismu a prozkoumáváni dungeonů (ne žebychom předtím neměli dobrodružství ve volné přírodě, politiku a intriky a i nějaké pokusy o detektivno), boje a scény jsou teď prostě daleko zajímavější, když každý nehledá v deníku veškeré své bonusy k zásahu a zranění ale soustředí se více na popis své akce a scény v níž hra probíhá.
DrD 1.x od roku 1996, od 1997 jako PJ. Bývalý ORG, občasný LARPař. DrDII since beginning.
Odpovědět

Zpět na „Dračí doupě II“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 7 hostů