Vaše ohlasy po zahrání [+ recenze]

Oficální diskuze k nové generaci DrD, vydané v roce 2011.

Moderátoři: Bouchi, Pieta, Charles

Odpovědět
Uživatelský avatar
zyt
Příspěvky: 220
Registrován: 8. 8. 2009, 15:39

Re: Vaše ohlasy po zahrání [+ recenze]

Příspěvek od zyt » 30. 1. 2012, 09:06

Po přečtení pravidel, jsem byl nadšen, za nějaký měsíc nato se mi poštěstilo první hry. Protože jsem byl jediný kdo četl pravidla a špatně je pochopil nedopadlo to dobře(Podcenil jsem význam iniciativy v konfliktu). Takže jsem DrD na chvíli pustil k vodě a věnoval se bohulibějším činnostem. Pak jsem se myšlenkami k DrD2 vrátil a obohatil se o poznatky tady na foru. Můj názor na hru se zlepšil a začal jsem si, oproštěn starých předsudků, shánět skupinu. Teď začínám hrát se družinkou nováčků a opět se mi vrací rozporuplný pocit. Co mi vadí:
1)Administrativa. Věst si mechanické údaje o každé důležitější postavě je pro mě nezvyk. Navíc jsou tu dvě promněnné, sudba a ohrožení. Tady ale uznávám že to může být chyba líného vypravěče a pro běžné PH je vedení si seznamu postav i s čísly běžný standart.
2)Demotivace u popisů v konfliktu. Proč mám vymýšlet popis akce jako by vyšla, když je poloviční šance, že mi padnou kostky, nemluvě o vyčerpání se. To velké množství "odpadu" mě fakt žere. Trošku jsem si zvykl z předchozího hraní na to, že co se řekne to se stane.

Je pravda že jsem to zatím moc nehrál, nemám to zajeté, takže se můj názor třeba časem zlepší. Zatím mám ale sto chutí přejít na něco iného.

Uživatelský avatar
Sarsaparillos
Příspěvky: 967
Registrován: 27. 8. 2011, 10:15

Re: Vaše ohlasy po zahrání [+ recenze]

Příspěvek od Sarsaparillos » 30. 1. 2012, 09:14

zyt:
Oproti jiným DrD systémům mi zdejší administrativa přijde ještě nejschůdnější - je toho nejméně. V případě potřeby se čísla dají vymyslet velmi rychle. To se určitě za chvíli zaběhá.
Jak to je a není s "tím, co se stane" je dostatečně rozebráno v jiných vláknech. Ať už postava vyhraje, ale i prohraje nebo se někdo vyčerpává, vždy se něco stane, děj se posunuje dopředu. Pokud se pravidla chápou tak, že vyčerpání drží situaci na mrtvém bodě, je demotivace pochopitelná. Myšlenka je ovšem ta, aby každý popis něco změnil, takže odpad se redukuje na minimum.

Uživatelský avatar
Insolitus
Příspěvky: 620
Registrován: 17. 8. 2007, 12:50

Re: Vaše ohlasy po zahrání [+ recenze]

Příspěvek od Insolitus » 30. 1. 2012, 09:55

to zyt: pár postřehů z kuchyně jiného gm. Co se účetnictví týče, tak npc v konfliktu si napíšu na papír pod sebe s těmito údaji. Jméno - jedno číslo charakteristiky (ekvivalent úrovně povolání) - 3 čísla hranic - velikost ohrožení, kterou škrtán a píši další dle změn v konfliktu. Ostatní bez problémů udržím v hlavě. To je pro npc, které nemají být příliš zajímavé a mají jen epizodní význam vše. Jeden, a eště né moc obsáhlý, řádek textu na jednu npc.
Co se sudby týče, tak před konfliktem naberu příslušné množství tokenů a odhazuju, když použiji -> nemusím nic počítat.

Jinak co se týče těch popisů co budou k ničemu. Jak tu již někdo psal, když hlásíte akce, hlaště je jednoše -> "vyskočím na stůl a kopnu do očí ošatku se solí". Pokud uspěju, tak můžu barvitěji pospsat jak to probíhalo. Pokud se soupěř vyčerpá, znamená to, že moje akce byla z zásadě účinná, ale nakonec neměla kýžený efekt. Důležité ale je, že jsem pořád vyhrál a byl jsem to já, kdo na situaci zatlačil. Takže například popíšu: "vyskočil jsem na stůl a kopnul do ošatky, bohužel ten bastard se na poslední chvíli sklonil a ošatka ho minula" nebo "vyskočil jsem na stůl, ale nepřítel můj úmysl prohléd, zavřel oči a kryl si obličej rukama, takže teď má sice na spoceném obličeji nalepeno spoustu soli, oči ale zasaženy nebyli"
důležité je uvědomit si, že to co se především nestalo, bylo to, o co se snažil soupeř. Byl to on, komu se jeho záměr vůbec nepovedl a ještě musel na poslední chvíli zabránit tomu, co jsem udělal já.
RPG Kuchyně 2014 Opportunity - Právě vyšlo nejnovější číslo Parlamentního plátku, časopisu o politice a pro politiky. Takže rychle do poslaneckých lavic a za řečnický pult. Letenky na Seychely nerostou na stromech!!!
RPG Kuchyně 2010 Astra non mentiuntur - RPG Kuchyně 2011 Na kraji - RPG Kuchyně 2012 Poslední soud

Uživatelský avatar
Maugir
Příspěvky: 978
Registrován: 13. 8. 2011, 02:20

Re: Vaše ohlasy po zahrání [+ recenze]

Příspěvek od Maugir » 30. 1. 2012, 11:44

zyt píše:1)Administrativa. Věst si mechanické údaje o každé důležitější postavě je pro mě nezvyk.
Vážně? V čem je ten rozdíl, že jinde jsi nemusel a zde ano? (Protože já jsem si třeba mechanicky podložil každou postavu, s níž mohl být potenciálně střet, v každé hře. A nějak se mi nezdá, že by k tomu DrD II nutilo nějak víc. Naopak mi to v DrD II přijde tak jednoduché odhadnout, že narozdíl od ostatních her si tohle připravuji méně a v případě potřeby si zkrátka řeknu "kupec má sudbu 5, další dva body za jeho dva pomocníky, dohromady 7" a je to.)
zyt píše:Proč mám vymýšlet popis akce jako by vyšla, když je poloviční šance, že mi padnou kostky, nemluvě o vyčerpání se.
Sdělíš svůj záměr, protivník také a co se doopravdy stane, to se popíše (kdo hrál DrD+, je na vyhlašování záměru zvyklý, mně osobně to připadá v pohodě).
Příklad:
Zubr chce postavu srazit na zem a zvýšit jí ohrožení. (netřeba říkat více)
Postava se chce vyhoupnout na větev stromu, než k ní zvíře doběhne, a snížit si ohrožení. (netřeba říkat více)
Výsledek 1 (zubr vyhrává): PH popíše, jak zubr smetl postavu, zatímco se marně drápala na strom a zvyšuje se jí ohrožení.
Výsledek 2 (zubr vyhrává a postava se vyčerpá): Hráč/ka popíše, jak se postava nestačila dostat ke stromu a místo toho musela na poslední chvíli skočit po hlavě do bláta, aby se vyhnula srážce. ohrožení se nemění, vyčerpání se projeví odřeninkama z dopadu, vyraženým dechem apod.
Výsledek 3 (postava vyhrává, zubr se vyčerpá): PH popíše, jak se postava vyhoupla na strom a zubr, který nečekal, že mu protivník zmizí kamsi do výšin, to napálil hlavou do kmene. Otřes stromu způsobil, že ne-úplně-pevně-držící-se postava dopadla opět na nohy, ohrožení se němění, vyčerpání se projeví tím, že si zubr narazil čelíčko:)
Výsledek 4 (postava vyhrává): Hráč/ka popíše, jak se postava vyhoupla na větev, pryč z dosahu zvířete, a snižuje se jí ohrožení.

Vyčerpání se dá samozřejmě popsat mnoha jinými způsoby. Záleží na družince a na tom, co se Vám líbí/připadá reálné. Zdlouhavě popisovat, co se chystáte udělat, je zbytečné, šetřete si síly pro výsledek.
zyt píše:Zatím mám ale sto chutí přejít na něco iného.
Jestli problémy přetrvají, bude to asi lepší. Mně osobně sice pravidla velice vyhovují a fungují, ale jak vidíš výše, někdo to má naopak:)
Obrázek

Uživatelský avatar
Timiren
Příspěvky: 18
Registrován: 10. 8. 2011, 00:31
Bydliště: Třebíč

Re: Vaše ohlasy po zahrání [+ recenze]

Příspěvek od Timiren » 5. 6. 2012, 14:01

Mě se na administraci osvědčily žetony skoro z čehokoli, i pro hráče je to lepší, když se hraje s otevřenou sudbou, tak mají přehled, kolik jí ještě zbývá.
U nás vyhlašování akcí probíhá v pohodě, většinou si to lidi užívají a předhánějí se v bláznivějších popisech. Na začátku se zkráceně řekne záměr a co se má pravidlově stát ("Zkusím ho seknout po ruce a způsobit jizvu." "Srazím ho na zem a zvýším mu ohrožení.") A až pak se hází. Akci pak popisuje vítěz, pokud se druhá strana nevyčerpá. V případě vyčerpání se popisuje děj strana, která se vyčerpala, takže většinou z toho vyplývají nějaké fikční následky, není to pak úplná prohra.

Uživatelský avatar
BasilisK
Příspěvky: 673
Registrován: 28. 8. 2009, 15:51

Re: Vaše ohlasy po zahrání [+ recenze]

Příspěvek od BasilisK » 7. 6. 2012, 08:00

Na sledování stavu taky používáme žetony - stačí obyč sada pokerových žetonů kde červený - tělo, modrý -duše a zelený - vliv. černé pak sudba - ty ale nepoužívám, protože se mi nelíbí ono vyhazování odvyprávěných výsledků do pryč.
Na sledování ohrožení se mi osvědčili desetistěnky - někdy je i rozmístíme po načrtnutém plánku oblasti a každý pak vidí jak konflikt probíhá (vlastně boj - ono metat po někom urážky v sociálním konfliktu plán většinou nepotřebuje).
S tím souvisí můj dotaz/prosba: nemáte někdo nějaké houserule na systém sudby? Takhle ji nevyužívám a v podstatě funguje jen jako "časomíra" probíhajícího konfliktu.

Jinak první hra (Bílý hrad) se dle mého názoru jakožto vypravěče moc nepovedla - ale to je dáno obecně tím, že jsme se učili systém a předpřipravená dobrodružství mi většinou nesedí. To dobrodružství jsme ani neodehráli.
Druhé hraní už bylo o něco svižnější - jako předlohu jsem použil Pathfinder Adventure Path - Second Darkness 1. Normálně bychom asi hráli rovnou Pathfindera, ale hraju se začátečníkama (relativně) nebo RPG hrám ne příliš holdujícím hráčům (čtěte: "ne takoví cvoci jako já :D "). Ani času na každé sezení nebývá moc - většinou hrajeme 3-4 hodiny týdně. Někdy od třetího sezení jsme začali používat více i manévry.
Teď někdy bychom měli končit větší dobrodružství - odkrýt další z tajemství postav a najít pár odpovědí. Pak se role vypravěče zhostí kámoš co byl vždy jen hráčem (převážně DrDo a asi dvě dobrodružství v Hunter: the Vigil). Potom sem hodím report jak to dopadlo a jak mu seděl systém coby vypravěči.
Life is just a dream on the way to death.

Dobře už bylo

Dlouhou a Bolestivou Smrt Všem Černým K--vám (Do Jednoho)

Uživatelský avatar
Aljen
Příspěvky: 5283
Registrován: 26. 2. 2008, 12:08
Kontaktovat uživatele:

Re: Vaše ohlasy po zahrání [+ recenze]

Příspěvek od Aljen » 7. 6. 2012, 10:00

Takhle ji nevyužívám a v podstatě funguje jen jako "časomíra" probíhajícího konfliktu.
Kazda z tvojich NPC ma svoje vlastne zdroje za ktore sa vycerpava a plati manevre?

Sudbu osobne vyuzivam, aj ked jej cislo v podstate o trosku nadsadzujem. Pri boji s NPC vsak neuvazujem hnidopissky a nesnazim sa svoje NPC za kazdu cenu ultrataktizovat a setrit.
Ked je cool akcia postavy tak sa nie vzdy vycerpavam. Ked sa mi postavy davaju na hubu (co je velmi caste - som mizerny taktik a kombic) tak vascsinou sudbu miniem celu.
System does mother
Hram Sógarda v Dungeon World kampani PbP
Nemas s kym hrat? Chces vyskusat iny RPG system a tvoja parta to odmieta? Pozri sem!

Uživatelský avatar
BasilisK
Příspěvky: 673
Registrován: 28. 8. 2009, 15:51

Re: Vaše ohlasy po zahrání [+ recenze]

Příspěvek od BasilisK » 7. 6. 2012, 11:29

Oficiálně mám hromadu sudby (za všechny, nepočítám ty co májí schopnost "já jsem k**** king"). jenže ji nepoužívám vůbec na nic (vlastně jen jako porovnání hodnota sudby vs. hranice). Hráči nadruhou stranu nedělají kraviny (nehlásí akce typu zabiju ho) a boje jsou většinou hodně zábavné. Kdybych sudbu používal tak si ostatní asi moc nezahrají (hraju se dvěmi hráči + já vypravěč). Zatím naštěstí nemají pocit, že jim vítězství dávám zadarmo, ale až na to přijdou tak se hra asi celkem sesype.
Čekám na názory ostatních hráčů/vypravěčů z naší skupiny - hrajeme kampaň kde se hodláme střídat na pozici vypravěče.
Life is just a dream on the way to death.

Dobře už bylo

Dlouhou a Bolestivou Smrt Všem Černým K--vám (Do Jednoho)

Uživatelský avatar
Aljen
Příspěvky: 5283
Registrován: 26. 2. 2008, 12:08
Kontaktovat uživatele:

Re: Vaše ohlasy po zahrání [+ recenze]

Příspěvek od Aljen » 7. 6. 2012, 11:47

Manevre a aktivaciu ZS pouzivas ako sa ti zachce alebo naopak ich vobec nepouzivas?
System does mother
Hram Sógarda v Dungeon World kampani PbP
Nemas s kym hrat? Chces vyskusat iny RPG system a tvoja parta to odmieta? Pozri sem!

Uživatelský avatar
BasilisK
Příspěvky: 673
Registrován: 28. 8. 2009, 15:51

Re: Vaše ohlasy po zahrání [+ recenze]

Příspěvek od BasilisK » 7. 6. 2012, 14:21

Jak se mi zachce. A mě se skoro nikdy nechce. :D

Ne teď vážně: zvláštní schopnosti nepoužívám vůbec a manévry občas. To když spoluhráč vedle kouká na hromádku sudby která zůstává neměnná, tak si zaplatm nějaký manévr. Pomáhá to udržet iluzi přijatelného nebezpečí.
Life is just a dream on the way to death.

Dobře už bylo

Dlouhou a Bolestivou Smrt Všem Černým K--vám (Do Jednoho)

Uživatelský avatar
Ondris
Příspěvky: 91
Registrován: 15. 9. 2008, 20:22
Bydliště: Šumperk
Kontaktovat uživatele:

Re: Vaše ohlasy po zahrání [+ recenze]

Příspěvek od Ondris » 8. 6. 2012, 12:28

Osobně mám opačný problém. Když jsem na 4členou družinu poslal jednoho umrlce s charakteristikou 2 (3 proti hráči který ho zabil) a kvůli obranám resp. rozsáhlým akcím mi hodně rychle došla sudba. Sice nějaký jizvičky se podařilo udělat, ale na to že to byl hlavní souboj na konci menšího příběhu nic moc. Takže podle sudby v bestiáři se už vůbec neřídím. Používám ji jako ukazatel důležitosti konflitku, zatímco charakteristika je ukazatel náročnosti. Samozřejmě i ta sudba se do náročnosti promítne, ale hlavně se promítne do délky, proto nemá smysl mít medvěda s hodně sudby, když tě to napadne jen jako zpestření, protože jste celý sezení nebojovali. Naopak pokud uděláš quest lov na medvěda, tak bude mít vyšší sudbu.

Sudbu taky používám na celý akce. Například družina se má dostat nepozorovaně do domu. Na kostce nastavím sudbu (opět podle důležitosti celé akce v příběhu) a používám ji jednotnou od zjišťování kudy se do domu dostat, přes prohledávání, až po zběsilí úprk ve který se to z oblibou strhne. Sudba je veřejná a vyčerpávám ji pokaždé až do konce.

Ještě jednu věc jsem si upravil, a to zvýšil ohrožení na 3 jako základ. Na dvojce se vždycky někdo vyčerpal, teď už si to rozmýšlí. Jen ještě nevím jestli nebudu muset upravit jizvy.

Uživatelský avatar
Pieta
sofistikovaný troll
Příspěvky: 14087
Registrován: 6. 9. 2006, 19:08
Bydliště: Praha, ale původem jsem z Hostivaře
Kontaktovat uživatele:

Re: Vaše ohlasy po zahrání [+ recenze]

Příspěvek od Pieta » 8. 6. 2012, 12:51

Ondris píše:Osobně mám opačný problém. Když jsem na 4členou družinu poslal jednoho umrlce s charakteristikou 2 (3 proti hráči který ho zabil) a kvůli obranám resp. rozsáhlým akcím mi hodně rychle došla sudba. Sice nějaký jizvičky se podařilo udělat, ale na to že to byl hlavní souboj na konci menšího příběhu nic moc.
Sudba je důležitá, charakteristika taky, ale přesila zmůže strašně moc, podle mě víc, než je v RPG obvyklé. Proto je lepší hlavní souboje nestavět jako X na jednoho, ale X na jednoho s pomocníky, nebo X na jednoho a okolnosti, nebo X na jednoho v časovém presu, nebo X na jednoho a zároveň je třeba dosáhnout nějakých dalších cílů...

Uživatelský avatar
Fafrin
Příspěvky: 2202
Registrován: 4. 3. 2010, 22:15
Bydliště: Olomouc

Re: Vaše ohlasy po zahrání [+ recenze]

Příspěvek od Fafrin » 8. 6. 2012, 22:14

Nástrahy, hlavně opakující se, jsou úžasně likvidační pro družinu. Takový boj v žáru, pod vodou či pokud je možnost občas na družinu vypustit oblak jedu, to dokáže družinu citelně vyčerpat a osamělému protivníkovi dát daleko větší šance.
DrD 1.x od roku 1996, od 1997 jako PJ. Bývalý ORG, občasný LARPař. DrDII since beginning.
Kahla o.s.

Uživatelský avatar
Alef0
Administrátor
Příspěvky: 5831
Registrován: 7. 6. 2004, 11:22
Bydliště: Košice, SR.

Re: Vaše ohlasy po zahrání [+ recenze]

Příspěvek od Alef0 » 23. 1. 2013, 18:09

wormwood na Annun.sk píše:tak konecne som sa dostal k citaniu tych pravidiel. kniha je pekne spravena etc etc ale tie pravidla. mathafacka. toto som necakal. tak som sa najprv na to krasne naladil az dokedy som sa nedostal k tretej kapitole, ktora vysvetluje samotnu hru. a prave ma uplne presla chut to hrat a vobec celkovo co i len to docitat.

to, ze hra je extremne zjednodusena len na tri vlastnosti (telo,duse,vliv) by som este prezil. to, ze k uspechom sa priratava "povolanie" vsak vobec tematicky nechapem.predstavte si, ze vasa postava uteka a pred nou je priepast, do ktorej moze spadnut. prva vec, ktoru musi DM podla pravidiel urobit, je oboznamit hraca s tym, ze sa ruti do priepasti (seriously, what?), potom si hadze dvoma d6 a k tomu priratava jeho prislusne "povolanie". ake povolanie mam teda pouzit ked mu hrozi to, ze sa moze strepat do priepasti? a preco to ma dm oznamovat hracom? ved to zabija suspense ale hlavne to nedava ziaden zmysel. ok, spat teda k povodnej otazke. ake povolanie ma k tomu priratat? "kejklir"? bojovnik? lovec? len kejklir vie zbadat ci uteka do priepasti? bojovnik je slepy [vymazané]? lovec detto? alebo teraz vsetci traja si mozu priratat bonus? a toto je len uplne obycajny problem, na ktory urcite narazite pri hrani. kniha radi - dohodnite sa na pravidlach, ktore sa vam hodia. to je zase co za radu? ved si kupujem tie pravidla na to, aby som mal aspon zakladnu predstavu o tom, ako riesit taketo banalne situacie...ach do [vymazané]. a tak som sa tesil.

okej. este jedna vec. boj v tejto hre je tiez rieseny fakt uzasne:D predstavte si, ze barbar jozef utoci na kostlivca. obaja hadzu 2d6 a k tomu si prirataju bonus za povolanie (teda bojovnik), popripade zbran. Jozef ma tri urovne bojovnika; kostlivec povedzme tiez. obaja si teda prirataju k hodu +3; kto hodi viacej, ten vyhrava. povedzme, ze jozef hodil 11. kostlivec 8. jozef ma teda viac. DM sa vsak rozhodol, ze to bude akcia s Ohrozením 2 teda bezne ohrozenie ( postaci vediet, ze kazda akcia ma priradene cislo od 0-9 a ak akcia failne. moze sa rozhodnut obetovat tolko bodov vlastnosti a zneguje cely tah). Jozef teda zasiahol. alebo by mal zasiahnut. Kostlivec, ma vsak 7 bodov v "Telo". DM sa teda moze zanho rozhodnut, ze vycerpa 2 body tejto vlastnosti (hodnota ohrozenia) a Jozef nezasiahol. uz si viem presne predstavit pri samotnej hre, tu nekonecnu frustraciu hracov, ktory hodia 3 krat na zasah ale vzdy im poviem, no sorry kostlivec sa vycerpal a k tomu vymyslat tri krat za sebou nejaky [vymazané] tematicky opis na to, preco sa mohol kostlivec vycerpat....omfg.

mozem ist hrat pathfinder alebo adnd2.5. čau. tu knihu mam chut hodit do zachoda. jedina pekna vec su tam ilustracie. herny system mi pride totizto vrcholne dementny. a ano, je citit z toho, ze som nasraty a bodaj by nie. konecne mam trocha volneho casu sa tesim, ze si zahram nejake gycove fantasy rpg a niekto tu na mna vytahuje tento uzasne "progresivny" system. fuck.
Preklady [preklad/korektury/layout]:
Wilderness of Mirrors: 100%/99%/0
In a Wicked Age, CZ: 100%/100%/0
FATE SK: 100/100/0

Uživatelský avatar
PotulnyDruid
Příspěvky: 313
Registrován: 28. 8. 2012, 13:51
Bydliště: Brno

Re: Vaše ohlasy po zahrání [+ recenze]

Příspěvek od PotulnyDruid » 23. 1. 2013, 20:26

Re: Alef0

Naprosto s tebou nemůžu souhlasit. Neberu ti názor, že se ti toto pojetí RPG hry nelíbí, ale pravidla jako taková jsou velice pěkně udělaná a já a moje družina s nimi máme minimální problémy. Nelíbí se mi, že když někomu pravidla nevyhovují tak je úplně pomluví. Mě se kupříkladu naprosto nelíbí pravidla shadowrunu a taky všude nepíšu, jak jsou ty pravidla z******.

Napsat, že se mi nelíbí a proč, fajn, ale tady ty ortele jak je to blbé a podobně, to je nevhodné.
under construction

Odpovědět

Zpět na „Dračí doupě II“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 7 hostů