Více jizev najednou?

Oficální diskuze k nové generaci DrD, vydané v roce 2011.

Moderátoři: Bouchi, Pieta, Charles

Odpovědět
Anonymouz

Více jizev najednou?

Příspěvek od Anonymouz » 19. 1. 2012, 09:06

Jak tak studuji pravidla, tak by mě zajímalo, jestli pro vyčerpání je možné vzít si více jizev najednou. Tedy jestli je možné udělit jizvu 1. a 2. úrovně najednou, zdroje takto získané sečíst, a použít je pro vyčerpání při situaci s vysokým ohrožením.

Uživatelský avatar
Insolitus
Příspěvky: 620
Registrován: 17. 8. 2007, 11:50

Re: Více jizev najednou?

Příspěvek od Insolitus » 19. 1. 2012, 10:11

Ne, protože to by bylo příliš výhodné. Za jizvu první úrovně dostaneš 3 zdroje. Za jizvu druhé úrovně dostaneš 4 zdroje. Ale za dvě jizvy první úrovně (které ti blokují a léčí se tak dlouho jako jako jedna jizva druhé úrovně) by jsi v doučtu dostal zdrojů 6.
RPG Kuchyně 2014 Opportunity - Právě vyšlo nejnovější číslo Parlamentního plátku, časopisu o politice a pro politiky. Takže rychle do poslaneckých lavic a za řečnický pult. Letenky na Seychely nerostou na stromech!!!
RPG Kuchyně 2010 Astra non mentiuntur - RPG Kuchyně 2011 Na kraji - RPG Kuchyně 2012 Poslední soud

Uživatelský avatar
Pieta
sofistikovaný troll
Příspěvky: 12586
Registrován: 6. 9. 2006, 18:08
Bydliště: Praha, ale původem jsem z Hostivaře
Kontaktovat uživatele:

Re: Více jizev najednou?

Příspěvek od Pieta » 19. 1. 2012, 11:33

Insolitus píše:Ne, protože to by bylo příliš výhodné. Za jizvu první úrovně dostaneš 3 zdroje. Za jizvu druhé úrovně dostaneš 4 zdroje. Ale za dvě jizvy první úrovně (které ti blokují a léčí se tak dlouho jako jako jedna jizva druhé úrovně) by jsi v doučtu dostal zdrojů 6.
Tak.
Cicho żono, deszczyk padał, ja nie słyszał kto to gadał.
Cicho żono, deszczyk rosił, ja nie słyszał kto to prosił.

Uživatelský avatar
vzteklina
Příspěvky: 1380
Registrován: 24. 10. 2007, 18:59

Re: Více jizev najednou?

Příspěvek od vzteklina » 19. 1. 2012, 11:37

Insolitus píše: dvě jizvy první úrovně (které ti blokují a léčí se tak dlouho jako jako jedna jizva druhé úrovně
no a u některých skupin by dokonce dvě jizvy 1. úrovně byly vyléčeny snáze a dříve než jedna jizva 2. úrovně. Takže by to bylo überoverpowered.
Sem chlap! (pro ty co sou zmateni mym nickem)

Anonymouz

Re: Více jizev najednou?

Příspěvek od Anonymouz » 19. 1. 2012, 11:39

Teď se asi trochu nechápeme.

1) postava může mít více než jednu jizvu první úrovně?
- tedy může si zlomit jednu ruku a později druhou

2) podmínkou pro vzetí jizvy druhé úrovně je mít jednu jizvu první úrovně?
- takže si zlomí ruku a později nohu, třeba?
- a když si naráz zlomí ruku (2+1) a nohu (3+1) získá 7 zdrojů? protože jsem nenašel že to nejde, takže ve chvíli kdy postava nemá zdroje na vyčerpání tak si udělí jizvu, ale protože nestačí tak si hned udělí druhou vyšší úrovně

jakubkuba
Příspěvky: 53
Registrován: 12. 8. 2011, 15:37

Re: Více jizev najednou?

Příspěvek od jakubkuba » 19. 1. 2012, 11:41

Takže když si to shrnu:

Dvě jizvy 1.úrovně si vzít můžeš, ale nikoliv v rámci jedné platby za vyčerpání.

Potřebuješ-li na jednu platbu 6 zdrojů, které už nemáš, tak to znamená jizvu 4. úrovně.

Potřebuješ-li 3 zdroje a o chvilku později opět 3 zdroje, tak jsou to dvě jizvy 1. úrovně.

Uživatelský avatar
Insolitus
Příspěvky: 620
Registrován: 17. 8. 2007, 11:50

Re: Více jizev najednou?

Příspěvek od Insolitus » 19. 1. 2012, 11:59

Omyl.
Jizev můžeš mít kolik chceš najednou (tedy kolik se do postavy "vejde") a jakejkoliv úrovní.
- Jizvu ti buďto udělí nepřítel svojí akcí a pak je její velikost určeno velikostí změny ohrožení, kdyby se ohrožení měnilo (standartně 1, s manévrem lstivě 2, s manévrem velmi lstivě 3)
- Nebo si jizvu udělíš sám, protože chceš získat zdroje navíc. Za jizvu získáš 2+úroveň jizvy zdrojů, které musís ihned utratit. Nic ale nebrání tomu, aby jsi si v jednom kole vzal jizvu, použil její zdroje a v dalším kole (nebo při dalším akci) si vzal další.

Příklad: Hrun bojuje proti dvěma obrům (to tu už dlouho nebylo, co???). Hrun má hodnotu těla 7. Jenže den už byl dlouhý a jemu zbývá už jen poslední zdroj těla. V prvník kole souboje vyhraje jeden z obrů a chce hned Hruna zabít. Hrun se nemůže vyčerpat za své zdroje (ohrožení je 2 a on má jen jeden poslední zdroj), ale zároveň nechce eště umřít. Udělí si tělesnou jizvu 1. úrovně, jeho hranice těla se sníží na 6, získá 3 zdroje, z nichž dvěma zaplatí vyčerpání a poslední propadne, protože není okamžitě využit.
V dalším kole se Hrunovi opět nezadařilo, ale tentokrát uspěly proti němu oba obři. První zahlasí, že ho jen srazí k zemi a zvedá ohrožení. Hrun se slovy, že zdojů je málo neúspěch přijme. Bohužel obr byl nepěkně zákařní a jeho akce byla velmi lstivá, takže Hrun spadl do mnohem nešikovnější situace, než očekával a jeho ohrožení vzrostlo na 5. Druhý z obrů chce Hruna rozdrtit svým kyjem. Pokud chce Hrun přežit, musí se vyčerpat za 5 zdrojů, což dokáže buďto jizvou 3. úrovně (která dává 5 zdrojů) a nebo jizvou 2. úrovně (která dává 4 zdroje) a použitím svého poslední zbývajícího tělesného zdroje. Řekněme, že Hrun se rozhodne pro první možnost (chce si schovat poslední zdroj na manévr přesně a pokusit se obrům utéci). Udělí si jizvu 3. úrovně, jeho hranice těla klesne o další 3 (teď už na 3) a získá 5 zdojů, za něž si zachrání krk.
)

EDIT: jinak jakubkuba to říká naprosto přesně
RPG Kuchyně 2014 Opportunity - Právě vyšlo nejnovější číslo Parlamentního plátku, časopisu o politice a pro politiky. Takže rychle do poslaneckých lavic a za řečnický pult. Letenky na Seychely nerostou na stromech!!!
RPG Kuchyně 2010 Astra non mentiuntur - RPG Kuchyně 2011 Na kraji - RPG Kuchyně 2012 Poslední soud

Odpovědět

Zpět na „Dračí doupě II“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 hosti