[Doplnok] Nove znamenia pre Vedmaka

Oficální diskuze k nové generaci DrD, vydané v roce 2011.

Moderátoři: Bouchi, Pieta, Charles

Uživatelský avatar
crowen
Administrátor
Příspěvky: 3205
Registrován: 11. 9. 2004, 11:51
Bydliště: bb [svk] / dublin [irl]
Kontaktovat uživatele:

[Doplnok] Nove znamenia pre Vedmaka

Příspěvek od crowen » 18. 1. 2012, 01:10

Toto je diskusia k clanku Manuskript z hradišťa na
Berstukovej skale.

Clanok obsahuje 17 novych znameni pre Vedmaka inspirovanych hlaholikou, a par napadou, ako tieto znamenia uviest do hry.

PDF Casopis Drakkar, v ktorm vysiel tento doplnok, si mozete stiahnut tu.

Co si o novych znameniach myslite?

Uživatelský avatar
Roubíček
Příspěvky: 104
Registrován: 25. 8. 2011, 20:59
Bydliště: Jihlava

Re: [Doplnok] Nove znamenia pre Vedmaka

Příspěvek od Roubíček » 18. 1. 2012, 07:34

Myslím si, že některá znamení už jsou do hry přidaná zbytečně a jen jinak doplňují nebo bohužel i obkecávají ty předcházející. Také se mi nelíbí trvanlivost znamení až do západu či východu slunce...

Rozhodně je to ale užitečná věc.. my sami jsme do hry určitý počet znamená zavedli a roztřídili je podle účinku do skupin po cca. 3, na které vědmák používá stejnou jizvu a které se naráz naučí při přestupu na další úroveň. (protože nikdo nechce 20 úrovní promarnit čekáním na další a další znamení.

Napíšu rozhodně více, až si to znova nastuduji.

Uživatelský avatar
Fafrin
Příspěvky: 2020
Registrován: 4. 3. 2010, 22:15
Bydliště: Olomouc

Re: [Doplnok] Nove znamenia pre Vedmaka

Příspěvek od Fafrin » 18. 1. 2012, 13:17

No, vezmu to na několikeré přečtení postupně.
Celkově je těch znamení velmi mnoho, ale poté co bych některá prostě vyřadil se to dá. Celkově mám pocit, že tento příspěvek hru směřuje od sestavení kooperující družiny k jednomu hraničáři/paladinovi, který zvládá všechno.

Az - do hry zapadá, ale přijde mi dost nešťastně napsané - slovo "Vyhrazený" bych rezervoval pro "vyhrazené dovednosti" a zahrnutím "nemrtvých a běsů" byly vynecháni "oživení" (golemové), což si nejsem jist, jestli je záměr, nebo opomenutí.
Buky - nemá u vědmáka co dělat a okrádá o jednu ze základních schopností zaříkávače.
Vědě - je celkem fajn a zapadá, ale kombinuje vyhrazenou dovednost s obsahovou pravomocí, což je guláš - tvůrce měl vybrat jedno z toho.
Glagol - opět špatně, bere to schopnost zažíkávači a ZS Hraničáři (a za jizvu bych se na takové znamení rovnou vybodnul).
Dobro - bez výhrad, správné, zpřístupním hráčům.
Živětě - ok, vhodné, ale možná bych se více inspiroval obdobnými ZS (Obsahové pravomoci) u Šamana, Hraničáře a Zvěda. (Taky si nejsem jist, jestli je to vhodné na jizvu - ne každá schopnost vědmáka musí být znamení, že)
Dželo - Se silně kryje se ZS Stříbrná zbraň, resp. tohle je na všechny dovednosti a v tom případě příliš rozsáhlá (ZS mají dávat novou dovednost, nebo posilovat stávající dovednosti povolání - zastrašování má zaříkávač). A taky zbytečně komplikovaná. Opět vynechaní oživení.
Zemlja - proč ne, že jo.
Děrv - silně leze do zelí zaříkávačům/mágům, nebrat
Mislete - ni, věc mága
Pokoi - sice je věc šamana/mága, ale možná by šlo.
Rci - rozšíření existující ZS, takže spíš než jako novou ZS bych to psal jako přílepek té staré. Hloupě napsáno (odrazit jedno kouzlo - za jakou dobu? kolo/akci/konflikt?) - jinak proč ne.
Slovo - neb krademe vzdušnou magii, ne.
Tverdo - fajn, trošku nedobře formulované, ale fajn.
Cherv - fajn, opět možno napsat přesněji, ale fajn.
Yžica - nevím, celkově schopnost rozeznat jet se k vědmákovi i trošku hodí (i když za jizvu - stojí to za to?) Ovšem dělat to skrz nějaký nástroj co se rozvibruje (předepisovat podobu kouzla) se mi moc nelíbí. Možná to prostě dělat skrz obrazec na předmětu a bylo by.
Yu - dává možnost používat velmi rychlo - jiné znamení už dává rychle zdarma, čímž je tohle na nic. Jinak proč ne, ale chtělo by se to zamyslet nad tím, jak to skloubit.

Závěr:
Celkově jsem dost znamení odmítl s tím, že lezou do zelí jiným povoláním, důvod je jasný: nic vám nebrání si tato jiná povolání vzít. Pokud chcete působit na lidi a jejich psychiku, vemte si mága, pokud chcete ostatní odhazovat kinetickými údery, vemte si level čaroděje. Pokud chcete ovládat tajemné řeči a luštit staré nápisy, vemte si zaříkávače. Bude to levnější, než si brát nové, omezené znamení.
U mnohých znamení jsem měl silné výhrady - to je IMHo především tím, že jsem perfekcionista a také tím, že popis magických schopností by se neměl sestávat jen z názvu, fluff textu, krátkého popisku a aktivace (to co je v tvorbě postavy), ale i ze samostatné vysvětlující kapitolky v části magie, který to pořádně rozebere. Takhle to prostě není možno považovat za kompletní. Snaha zvládnou u každého kouzla oboje v jednom odstavci pak vede k nepřehledností.

Celkové skóre:
Zařadit (s menšími úpravami): 5
Možno použít po zásadnějších úpravách: 7
Nebrat: 5

(A škoda, že tady nefunguje repka :/ )
Naposledy upravil(a) Fafrin dne 18. 1. 2012, 17:43, celkem upraveno 4 x.
Obrázek
DrD 1.x od roku 1996, od 1997 jako PJ. Dlouholetý ORG, občasný LARPař. Teď DrDII.
Kahla o.s.

Uživatelský avatar
Tork
Příspěvky: 252
Registrován: 3. 1. 2012, 14:23

Re: [Doplnok] Nove znamenia pre Vedmaka

Příspěvek od Tork » 18. 1. 2012, 16:57

Souhlas s Fafrinem. Plánuju hráčům zpřístupnit Az, Dobro, Živěte, Tverdo a Cherv. Ostatní se mi zdají buď zbytečná, nebo zasahují do ostatních povolání. Nelíbí se mi představa vědmáka, který si se vším poradí sám a nepotřebuje zbytek družinky. Každopádně jako celek hodnotím spíš kladně :)

Uživatelský avatar
crowen
Administrátor
Příspěvky: 3205
Registrován: 11. 9. 2004, 11:51
Bydliště: bb [svk] / dublin [irl]
Kontaktovat uživatele:

Re: [Doplnok] Nove znamenia pre Vedmaka

Příspěvek od crowen » 18. 1. 2012, 17:18

Fafrin, Tork:
crowen v drakkare píše:Niektoré znamenia
fušujú do remesla iným povolaniam, ale treba si uvedomiť, že vedmácka
mágia znamení v podstate nie je pravá mágia, len jednoduché naučené
gestá, ktoré síce vedmáci ovládajú, ale nerozumejú im. Dôsledok tohto zosielania
sú veľmi úzko špecializované znamenia, za ktorých aktiváciu musí
postava platiť zdrojmi, na rozdiel od iných povolaní, ktorých zástupcovia
môžu mať rovnaké alebo podobné schopnosti zadarmo.
Tolko moj uvod k novym znameniam, v podobnom duchu sa tusim bavili aj Yennefer a Geralt v niektorej zo Sapokowskeho knih. Ide o to, ze zaklinaci su primarne trenovani na boj a vedomosti o vselijakych potvorach a nemaju cas do hlbky studovat magiu ani ine odbory, tak im odbornici vytvorili sadu jednoduchych ale uzko specializovanych a obmedzenych znameni, ktore popri vycviku so zbranami a studiu bestiarov stihnu a su schopni zvladnut aj mentalne slabsie vybaveni jedinci.

Fafrin: Pokoi, co sa ti tak nepaci, je priamo jedno zo znameni, ktore pouzival Geralt na Klepnu, a Vedmak je hodne inspirovani Sapkowskeho zaklinacmi pokial viem.

Znameni je tam dost na vyber, ale myslite si, ze hraci realne stravia 15 urovni branim si len znameni, ktore su obmedzene a kruto platene, namiesto ucenia sa inych povolani? A okrem toho by 10 urovni len zlepsovali svoje Hranice namiesto ucenia sa a zlepsovania sa v dovednostiach inych povolani?

Apropo ine povolania - ak by som chcel postavu Vedmaka s 1 schopnostou od Maga (Pokoi), tak musim mat minimalne 14 urovni (sucet 6 na Vedmaka (Mastickar+Bojovnik) a sucet 6 na Maga (Zarikavac+Kejklir) + 1 Vedmak + 1 Mag) a aj tak budem slaby Vedmak.

Uživatelský avatar
Tork
Příspěvky: 252
Registrován: 3. 1. 2012, 14:23

Re: [Doplnok] Nove znamenia pre Vedmaka

Příspěvek od Tork » 18. 1. 2012, 18:00

Přirozeně že se naučí jenom některá, ale ochudí tím zaříkávače, resp. jiná povolání o možnost uplatnění - typicky třeba ty cizí jazyky. Když hraju zaříkávače, tak kromě toho, že sem tam v boji někomu zvednu ohrožení a v noci ušetřím družinku od otravného hlídkování toho až tak moc nedovedu. A zrovna třeba překládání starých svitků je skvělá příležitost, kdy se můžu blýsknout i v nebojové situaci a ostatní na mě v tomhle prostě nemají. Nebo vyjednávání v cizím jazyce. Kdyby Jack O'Neal uměl znamení Buky a Glagol, nepotřeboval by Daniela Jacksona a na SG1 bez Jacksona by se nikdo nedíval. Osobně bych jejich využití viděl jedině v případě, že družinka nikoho takového nemá a očekává se, že takové dovednosti bude potřebovat. Prostě bych vědmáka viděl hlavně jako masomlýnek na běsy a oživené/nemrtvé, v ostatních situacích by se měl imho spíše spoléhat na ostatní. Zaklínač v Sapkowském byl samotář a ultimátní killer, což by postavy v DrD 2 imho být neměly.

Uživatelský avatar
Fafrin
Příspěvky: 2020
Registrován: 4. 3. 2010, 22:15
Bydliště: Olomouc

Re: [Doplnok] Nove znamenia pre Vedmaka

Příspěvek od Fafrin » 18. 1. 2012, 18:12

Nechci ti v žádném případě brát tvůj fealing zaklínače (ale zaklínač není jen vědmák, stejně jako čaroděj sedmi moří není jen čaroděj), ostatně třeba Pokoi je pro mě modré - možná by to šlo, kdyby se to dobře udělalo.
Ona je schůdnější cesta pro vědmáka k těmto schopnostem přistupovat přes alchymistu a elixíry.

Ty věci mi vůbec nevadí z nějakého fluffového hlediska, jde mi o pravidla. Znamení jsou stále vědmákova ZS, a ZS jsou v pravidlech v zásadě trojího druhu (str. 161):
Vyhrazené dovednosti - buď přidávají vyhrazenou dovednost, která k povolání/rase zásadně sedí (6. smysl, vidění ve tmě, proměna ve zvíře, dravčí instinkty) nebo rozšiřují dovednosti již povolání vlastní (trvalé obrazce, silnější kouzla, trvalé ovládnutí, předávání ZS pomocníkům...) - jen výjimečně se jedná o zapůjčení schopností jiného povolání: Jediný případ o kterém vím je hraničářský Poutník, ale i to je rozšíření nevyhraněné schopnosti, kterou má každý.
Specializace - Nadání, Zběhlost, Mistrovství, - sem je možno započítat i různá zvýšení počtu obran, rychlosti apod.
Obsahové pravomoci - tedy hráč může říci, že něco nějak je.
Existují věci, které sem tak úplně nezapadají - různé zdroje navíc z jizev, schopnost zjizvit nouzový předmět či pomocí jediné jizvy odolat libovolnému ohrožení. - Ty imho patří do specializace.
U těchto znamení je mnohdy zatěžko rozeznat do které skupiny patří.

Druhou věcí, která se mi u těchto znamení nelíbí je to, že se nechovají moc podle pravidel magie - jsou poměrně jasně a striktně předepsaná, jak mají vypadat a podobně. Není jasné do které magie spadají - což je důležité pro rušení a odolávání kouzlům ,třeba. Pravidla magie pro jeho magii jasně vymezují, že (str. 205): "Vědmák dokáže provádět znamení, která oslabují těla nemrtvých, oživených a běsů, nebo naopak posilují vědmáka samotného" <- to je ta část kouzel, které se říká dovednost. Žádné místo pro ovlivňování žen, lidí, zvířat...
"Tato znamení sesílá gestem složených prstů jedné ruky" <- tohle je ta část kouzla, které se říká rituál.
Obrázek
DrD 1.x od roku 1996, od 1997 jako PJ. Dlouholetý ORG, občasný LARPař. Teď DrDII.
Kahla o.s.

Uživatelský avatar
crowen
Administrátor
Příspěvky: 3205
Registrován: 11. 9. 2004, 11:51
Bydliště: bb [svk] / dublin [irl]
Kontaktovat uživatele:

Re: [Doplnok] Nove znamenia pre Vedmaka

Příspěvek od crowen » 18. 1. 2012, 22:51

Tork píše:Přirozeně že se naučí jenom některá, ale ochudí tím zaříkávače, resp. jiná povolání o možnost uplatnění - typicky třeba ty cizí jazyky. Když hraju zaříkávače, tak kromě toho, že sem tam v boji někomu zvednu ohrožení a v noci ušetřím družinku od otravného hlídkování toho až tak moc nedovedu. A zrovna třeba překládání starých svitků je skvělá příležitost, kdy se můžu blýsknout i v nebojové situaci a ostatní na mě v tomhle prostě nemají. Nebo vyjednávání v cizím jazyce. Kdyby Jack O'Neal uměl znamení Buky a Glagol, nepotřeboval by Daniela Jacksona a na SG1 bez Jacksona by se nikdo nedíval. Osobně bych jejich využití viděl jedině v případě, že družinka nikoho takového nemá a očekává se, že takové dovednosti bude potřebovat. Prostě bych vědmáka viděl hlavně jako masomlýnek na běsy a oživené/nemrtvé, v ostatních situacích by se měl imho spíše spoléhat na ostatní. Zaklínač v Sapkowském byl samotář a ultimátní killer, což by postavy v DrD 2 imho být neměly.
Na Vedmaka sa nemozes pozerat len cez dovednosti. Geralt bol samotar a ultimatny killer, ale je zaujimave, ze vacsinu casu v poviedkach a pentalogii stravil v skupine inych ludi :-) Musis vziat do uvahy aj socialny status vedmakov - nikto ich nema rad, vsetci sa ich boja, nik sa s nimi nechce bavit, su v ociach ostatnych len o malinko lepsi ako netvory, ktore lovia, a casto po zabiti besa ci nemrtveho dedincania zoberu vidly a vedmaka vyzenu. Okrem toho su na prvy pohlad rozpoznatelni - zmenene oci, rozne jazvy od posobenia elixirov, zmenena pokozka, medailon a strieborny mec atd, takze sa im tazko ukryva v dave a vystupuje v prestrojeni za niekoho ineho.

K tomu robeniu inych povolani zbytocnymi - zase si zoberiem priklad Pokoi - so znameniami, ako ich popisujem, si Pokoi zoberies ako ZS vramci zvysenia urovne vedmaka, a zariekavac nejake ohrozenie nepociti. Keby som sa k Pokoiu chcel dopracovat cez ine povolania, tak potrebujem 7 urovni 3 dalsich povolani, co je podla mna dost velke osamostatnenie pre vedmaka a zvysenie nezavislosti na inych clenoch druziny :-)

Uživatelský avatar
Sarsaparillos
Příspěvky: 687
Registrován: 27. 8. 2011, 09:15

Re: [Doplnok] Nove znamenia pre Vedmaka

Příspěvek od Sarsaparillos » 19. 1. 2012, 10:01

Celý den a noc jsem nad tím přemýšlel. Ve výsledku se nemohu ubránit pocitu, že Vědmák je jako jediné pokročilé povolání výrazně inspirované konkrétním fantasy fenoménem a to není dobře. Díky oblibě Zaklínače se tu projevuje pro mne nepříjemná tendence ho (nepochopitelně) posilovat a věnovat mu pozornost na úkor ostatních pokročilých povolání.

Obohacování Vědmáka o takové počty (a druhy) znamení je myslím už více vytváření specifického settingu než doplňování jednoho povolání a (vyrovnané) obohacování hry (které respektuje systém pravidel a dostatečně je reflektuje). Souhlasím, že hráč zde ztrácí motivaci zkoušet ostatní povolání, tvoří-li se zde jedno univerzální. Argumentace možnostmi Zaklínačů dle knih je zcestná, to bychom mohli jednostraně rozšířit čaroděje a mága po vzoru Harryho Pottera a opět by bylo něco špatně.

Takže sečteno a podtrženo: Doplňky a houserules jasně a díky za ně, ale buďto cestou settingu, nebo vybalancovaných doplňků. Diskutovaný příspěvek je ve své současné podobě někde mezi.

Uživatelský avatar
Narnas
Příspěvky: 147
Registrován: 27. 9. 2011, 11:31

Re: [Doplnok] Nove znamenia pre Vedmaka

Příspěvek od Narnas » 19. 1. 2012, 11:05

Řekl bych, že jeden z hlavních problémů veškerých debat nad literárními postavami v RPG, spočívá v tom, že prostě spisovatelé nerespektují naše rozdělení na jednotlivá povolání :-). Vzpomínám si na 1.6tky, kdy byl Gandalf sekající skřety dlouhým mečem prostě pravidlově nehratelný. Podobné je to s ostatními postavami včetně Geralta. Nesnažme se je tedy hledat pouze v jednom povolání. Využijme toho, co DrD 2 nabízí. Pokusím se o takové malé namodelování Geralta jako takového.

Je potřeba si uvědomit, že Geralt opouštěl Kaer Morhen jako vycvičený zaklínač, tedy rozhodně ne jako postava na první úrovni. Výcvik trval několik let, takže by se dalo klidně uvažovat i o více jak jednom pokročilém povolání.

Dá se předpokládat, že mutace mladého zaklínačského těla pro něj bude představovat 1 stupeň mastičkáře. Výcvik v boji 2 stupeň v bojovníkovi. Máme mladého zaklínače, jehož výcvik teprve začíná. Drtivou většinu času věnovanému výcviku zabere rozhodně boj a tělesná zdatnost a to tak, že se v bojovníkovi dostane až na max, tedy na 5tku. Nyní jsou splněný předpoklady na vědmáka. Jenže během těch let tréninku boje, se jistě mimo jiné připravoval na přežití v divočině a celkově stopování a podobné věci (1 stupeň lovce). Od Vesemira se učil o světě, o nestvůrách, běsech a podobně (1 stupeň zaříkávače)

Tedy Geralt připravený k opuštění Kaer Morhenu bude ve stavu 5 bojovník, 1 lovec, 1 zaříkávač 1 mastičkář. Krok k úplnému stání se Geraltem z Rivie a vyražením do světa by pak představovala pokročilá povolání bojovník+lovec = hraničář (kvůli nestvůrám, které přeci Geralt taky lovil) bojovník + mastičkář = vědmák, bojovník + zaříkávač = čaroděj (jednoduché zapálení ohně a úder chceme-li znamení Aard a znamení Igni). Tohle je Geralt odjíždějící z Kaer Morhenu. Pokud chce někdo hrát Geralta, měl by projít podobnou cestu výcvikem. Pro začátek na prvních úrovních se jeví jako vhodná kombinace 2/1 bojovník/mastičkář nebo 1/1/1 bojovník/mastičkář/lovec.

Abych byl úplný, doplním ještě Geraltovi ZS:
5 bojovník: Pádný úder, Bojové reflexy, Cit pro zbraň, Gladiátor, Přečtení soupeře
1 zaříkávač: Moc amuletu se přímo nabízí, díky jeho medailonu.
1 lovec: K neutahání je pro postavu se zmutovaným tělem celkem příhodná volba.
1 mastičkář: Vzhledem k nutnosti vyjednávat a povaze i pověsti Zaklínačů bych volil Ostrý jazyk
1 vědmák: Tady je pochopitelně víc možností, ale pro začínajícího zaklínače, který opustil Kaer Morhen se svoji stříbrnou zbraní je jako nejpravděpodobnější volba Stříbrná zbraň
1 hraničář: Dravčí instinkty
1 čaroděj:Magický štít odpovídá knižnímu Znamení Heliotrop
Elen síla lûmen omentielvo.
<Hvězda svítí na hodinu našeho setkání.>

Uživatelský avatar
Fafrin
Příspěvky: 2020
Registrován: 4. 3. 2010, 22:15
Bydliště: Olomouc

Re: [Doplnok] Nove znamenia pre Vedmaka

Příspěvek od Fafrin » 20. 1. 2012, 14:07

Abych jenom nekritizoval, měl by autor zájem, abych některé z modrých či zelených znamení zkusil převést do "světle zelené"? tedy upravil tak, aby byla podle mne perfektní a v souladu s pravidly kouzel, ZS a rozsahem dovednost vědmáka?
Obrázek
DrD 1.x od roku 1996, od 1997 jako PJ. Dlouholetý ORG, občasný LARPař. Teď DrDII.
Kahla o.s.

Uživatelský avatar
crowen
Administrátor
Příspěvky: 3205
Registrován: 11. 9. 2004, 11:51
Bydliště: bb [svk] / dublin [irl]
Kontaktovat uživatele:

Re: [Doplnok] Nove znamenia pre Vedmaka

Příspěvek od crowen » 29. 1. 2012, 01:19

Fafrin píše:Abych jenom nekritizoval, měl by autor zájem, abych některé z modrých či zelených znamení zkusil převést do "světle zelené"? tedy upravil tak, aby byla podle mne perfektní a v souladu s pravidly kouzel, ZS a rozsahem dovednost vědmáka?
Jasne, zaujem by bol!

Uživatelský avatar
Fafrin
Příspěvky: 2020
Registrován: 4. 3. 2010, 22:15
Bydliště: Olomouc

Re: [Doplnok] Nove znamenia pre Vedmaka

Příspěvek od Fafrin » 12. 10. 2012, 01:03

Tak, konečně jsem se rozhodl, že si najdu čas trochu to tu přepíšu.
Vycházím přitom za verze v drakkaru a svojí aktuální reformy esencí.
Vždy tu bude popis Zvláštní schopnosti tak, jak by odpovídal popisu na stránce v pravidlech postav a pokud to bude potřeba, tak další odstavec, který bude odpovídat popisu schopnosti v pravidlech magie. Vynechávám fluffové texty tak, jak jsou u schopnosti. Přepisuji většinou kompletně z češtiny do slovenštiny.
Asi budu přidávat i kurzívou komentář.
Takže:

Znamení Az
Postava s touto vyhrazenou dovedností dokáže po provedení znamení až do konce konfliktu, ve kterém se právě nachází, používat při zastrašování oživených a běsů zadarmo manévr mocně. (aktivace: 2 Vlivy)

Jde o vyhrazenou dovednost, za jejíž aktivaci platí vědmák dva duševní zdroje. S její pomocí dokáže seslat posilující znamení, které mu umožní od provedení do konce konfliktu, v němž se právě nachází, používat manévr mocně zdarma.
Podmínkou je, že tento manévr může zdarma využívat jen při zastrašování běsa, nemrtvého či oživeného.
Znamení spadá pod Esenci běsů.

Věc funguje tak, že nejdříve musíte být pod vlivem příslušné esence. Pak se ocitnete v konfliktu, zahlásíte seslání tohoto znamení jako akci, zaplatíte aktivaci, a pokud v akci uspěje, můžete do konce souboje používat mocně zdarma k zastrašování.
Nejedná se zdaleka o tak silné znamení, jako Tinwaz - mocně je obecně levnějším a méně užitečným manévrem než obrana. K dobré využitelnosti je vhodné mít nadání či mistrovství k zastrašování běsů, jinak to vskutku nestojí za to. Věc je defacto nahraditelná silným požehnáním od mága. Vědmákovy by v tomto ohledu asi spíše pomohla ZS dávající zběhlost či mistrovství k dovednosti vědmácká zběhlost.


Znamení Vědě

Po aktivaci tohoto znamení může postava určit, že se v daném místě vyskytoval od posledního soumraku či úsvitu nějaký nemrtvý či běs a musí popsat, jak k tomu došlo a kam odešel. (aktivace: 1 Duše)

Jedná se o obsahovou pravomoc, která hráči umožňuje popsat nedávnou přítomnost nějakého nemrtvého či běsa. Znamení spadá pod Esenci magie.

Zde si hodně nejsem jist, jestli jsem vystihl úmysly autora. Ať případně napíše a upravíme to. Teoreticky by to mohla být i Esence běsů, tím si také nejsem jist. Čim jsem si jist je aktivační poplatek. Inspirace viz šamanské Stopy zvěře.

Znamení Dobro
Postava s touto vyhrazenou dovedností získá po provedení znamení až do konce konfliktu, ve kterém se právě nachází, nelidskou rychlost. Může používat manévr rychle zdarma a jeden manévr obrana zdarma v každém kole. (aktivace: 3 Těla)

Jde o vyhrazenou dovednost, za jejíž aktivaci platí vědmák tři tělesné zdroje. S její pomocí dokáže seslat posilující znamení, které mu umožní od provedení do konce konfliktu, v němž se právě nachází, používat manévr mocně zdarma.
Znamení spadá pod Esenci těla.

Tady už to stojí za to, konečně taky něco pro Esenci těla. Možná by stálo za to vypustit tu část s obranou zdarma a to ponechat na tělesném znamení Tiwaz. Odstranil jsem původní vázanost na běsy, protože tu není nutná. Posilujeme tělo vědmáka.

Znamenie Živěte
Postava s touto vyhrazenou po seslaní vytuší, přibližně kterým směrem a jak daleko se nachází konkrétní oživený nebo běs, pokud při seslání využije něco co tvoru dříve patřilo. (aktivace: 1 Duše)

Pro úspěšné seslání je třeba mít s hledaným tvorem symbolický dotek. Patří do Esence Kouzel.

Odstranil jsem omezení hodinou chůze, přidal omezení smyslovým dotekem. Nechci aby to bylo - "Kde jsou nejbližší zombie?" ale "Kam zmizel ten upír, kterého již měsíc pronásledujeme?". Tohle už se tedy pro mě a běsy pohybuje dost na hraně hadačství, ale proč ne. Nejsem si jist, jestli to udělat jako obsahovou pravomoc, nebo vyhrazenou schopnost. Je to natolik blízko znamení Vědě, že bych to sloučil do jedné ZS. Obdobně jako předtím, mohlo by se jednat i o Esenci Běsů.

Znamenie Dzělo
Nebudu zatím řešit, ne to je stříbrná zbraň takže proč ještě jednou jinak?

Znamenie Zemlja
Po seslání tohoto znamení získá vědmák do soumraku či úsvitu mistrovství v odolávání strastem. (aktivace: 1 Tělo)

Spadá do esence těla.

Zásadně rozšiřuji rozsah tohoto znamení. Je to jedno z řešení pravidlovější cestou. Odolávání strastem naleznete u mastičkáře. Takhle lze umožnit vědmákovi odolávat účinně např žáru ohně či smrtícímu mrazu. Což se na výpravách za běsy může hodit.

Poikoi zařazovat nebudu, nespadá do dovedností co patří do magie Znamení. Uvažoval jsem o uklidňování tvorů vystrašených běsem, ale to se dá provádět pomocí jiného "základního" znamení - Raidho.

Rci dělat nebudu, bude součástí expertů ;)

Znamení Tverdo
Po seslání tohoto znamení může postava do konce konfliktu své končetiny a tělo používat jako krátké drtivé zbraně. (Aktivace: 1 Tělo)

Znamení patří do Esence Těla.

Znamení Cherv
Po seslání tohoto znamení je postava do konce konfliktu chráněna svou kůží, jako by byla v lehké zbroji, ale bez jakýchkoliv omezení.(Aktivace: 1 Tělo)

Výhody tohoto znamení se dají plně nahradit kvalitní lehkou zbrojí. Možná by spíš stálo za to to udělat jako těžkou zbrojí a trošku dražší.

Znamení Yžica vyřazuji, neboť se to vůbec nehodí k dovednostem spadajícím do Znamení. Odolání jedů, prosím. Identifikace po požití možná také, ale to je vše již v mastičkáři a nejsou třeba znamení. ZS pro posílení odolnosti jedovým výzvám tu již je. Zmutované tělo. Je možno uvažovat o ZS dávající třeba mistrovství v odolání takovým věcem, ale to je hodně mimo původní myšlenku tohoto znamení.

Znamení Yu Opět vyřazuji, je plně nahrazeno znamením dávajícím Dobro nelidskou rychlost.
Naposledy upravil(a) Fafrin dne 2. 12. 2012, 00:49, celkem upraveno 1 x.
Obrázek
DrD 1.x od roku 1996, od 1997 jako PJ. Dlouholetý ORG, občasný LARPař. Teď DrDII.
Kahla o.s.

Uživatelský avatar
Fafrin
Příspěvky: 2020
Registrován: 4. 3. 2010, 22:15
Bydliště: Olomouc

Re: [Doplnok] Nove znamenia pre Vedmaka

Příspěvek od Fafrin » 30. 11. 2012, 00:21

Když sem nenapíšu, tak si asi nikdo nevšimne, že jsem to doplnil.
Jak se kritici tváří na to nové zpracování? Co si myslí o Dobro, Dželo a Zemlja?
Obrázek
DrD 1.x od roku 1996, od 1997 jako PJ. Dlouholetý ORG, občasný LARPař. Teď DrDII.
Kahla o.s.

Uživatelský avatar
Aljen
Příspěvky: 5283
Registrován: 26. 2. 2008, 12:08
Kontaktovat uživatele:

Re: [Doplnok] Nove znamenia pre Vedmaka

Příspěvek od Aljen » 30. 11. 2012, 09:11

Po seslání tohoto znamení získá sedlák do soumraku
hardcore jednotka vidlakov ... JO!

Vsak staci si spomenut na Dungeon Siege movie - In the Name of King :P
System does mother
Hram Sógarda v Dungeon World kampani PbP
Nemas s kym hrat? Chces vyskusat iny RPG system a tvoja parta to odmieta? Pozri sem!

Odpovědět

Zpět na „Dračí doupě II“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host