[Dotaz]Hraní postavy

Oficiální diskuze k nové generaci DrD, vydané v roce 2011.

Moderátoři: Bouchi, Pieta, Charles

A73em
Příspěvky: 3
Registrován: 2. 1. 2012, 18:42

[Dotaz]Hraní postavy

Příspěvek od A73em »

Zdravím,

DRD nehraju dlouho a proto bych potřeboval poradit ohledně role-play postavy a všeobecného chovaní se v různých dobrodžstvích. Docela by mě i pomohli nějaké příklady hraní(chovani se vůči ostatním herním postavám, dialogy ve městech,atd...)....Mám krollího bojovníka na 5 úrovní(V družině máme mága a čaroděje, a ja chci být vědmák...). Povahové rysy co byly v knize se mi moc nelíbyli a na vlastní jsem se nezmohl(nic mě nenapadalo), to by byla druhá a poslední věc s čím bych potřeboval pomoct.

Předem děkuji za ohlasy.
Uživatelský avatar
Roubíček
Příspěvky: 104
Registrován: 25. 8. 2011, 21:59
Bydliště: Jihlava

Re: [Dotaz]Hraní postavy

Příspěvek od Roubíček »

Tak rozhodně nevím, jak bys chtěl poradit v tom chování... navrhni situaci a já ti třeba poradím.
Jak to tak vypadá, nemáš se dle čeho chovat, jelikož nemáš vůbec nijak definovanou postavu. Taky jsme tak začínali.

Nevím, zda jsi četl pravidla, ale máš tam napsáno, že každá ZS, každá úroveň postavy by měla tvořit určitej příběh. Určitý rys tvojí postavy, podle který by se měla chovat. Zkus si první 3 úrovně nějak definovat. (já například v boji pořád koukám na své ZS a chovám se tak, abych je mohl využít... a zároveň hrát RP.)

Povahový rys... tak toho je opravdu spousta. Kroll bojovník mi toho moc neřekne... může to být svalnatá mlátička, ukázkovej šermíř, hospodskej rváč... dá se toho vymyslet vážně tuny. Jen bych imho doporučil nějakej vyloženě špatnej povahovej rys... zkus se inspirovat 7 srmtelnými hříchy...je s tím mnohem větší sranda.
Uživatelský avatar
ilgir
pěšák
Příspěvky: 10174
Registrován: 22. 1. 2007, 13:48
Bydliště: nejkrásnější město světa

Re: [Dotaz]Hraní postavy

Příspěvek od ilgir »

Podívej se na nějaký žánrový film, vyber si tam nějakou postavu a okopíruj ji :-)
A73em
Příspěvky: 3
Registrován: 2. 1. 2012, 18:42

Re: [Dotaz]Hraní postavy

Příspěvek od A73em »

Roubíček píše:Tak rozhodně nevím, jak bys chtěl poradit v tom chování... navrhni situaci a já ti třeba poradím.
Jak to tak vypadá, nemáš se dle čeho chovat, jelikož nemáš vůbec nijak definovanou postavu. Taky jsme tak začínali.

Nevím, zda jsi četl pravidla, ale máš tam napsáno, že každá ZS, každá úroveň postavy by měla tvořit určitej příběh. Určitý rys tvojí postavy, podle který by se měla chovat. Zkus si první 3 úrovně nějak definovat. (já například v boji pořád koukám na své ZS a chovám se tak, abych je mohl využít... a zároveň hrát RP.)

Povahový rys... tak toho je opravdu spousta. Kroll bojovník mi toho moc neřekne... může to být svalnatá mlátička, ukázkovej šermíř, hospodskej rváč... dá se toho vymyslet vážně tuny. Jen bych imho doporučil nějakej vyloženě špatnej povahovej rys... zkus se inspirovat 7 srmtelnými hříchy...je s tím mnohem větší sranda.

Pravidla jsem částečně přečetl(vynechával jsem jen ty pasáže, co se netýkají mně a mojí postavy)....
K tomu definování postavy- na vedlejším topicu jsem se nechal inspirovat a napsal sem tedy historii krollího bojovníka Eskela:

Dokud cestoval po vesnicích a vyhýbal se městům, tak bylo všechno v nejlepším pořádku. Eskel pracoval pro rytířský řád Lazaritů společně s lidskou dívkou Glacies a pro zábavu s ní trénoval šerm a bojovné finty. Občas se vytratili do noci, sledovat hvězdy a lidi z vesnic, jak se veselí a povídají si o výpravách řádu. Bohužel jak byl řád silnější, tak stoupla i Velmistrova ctižádost. Kdysi skromný a rozumný muž nyní zatoužil po zlatě a vyrazil do velkého města, uspořádat vojenskou přehlídku, aby ukázal sílu řádu. Znudění měšťané a rozmazlení šlechtici však už viděli před ním královskou armádu táhnoucí přes jejich město na válečnou výpravu a více než uznání se Velmistrovi dostalo smíchu a pohrdání.
Aby ukázal velikost řádu, najmul si více lidí a objednal pozlacené rytířské zbroje, na nich byly erby řádu Lazaritů, vykládané drahokamy u těch nejlepších zbrojířů, i vzal si Velmistr velký úvěr od cechů. Krátce na to zjistil, že dluh je pro něj nesplatitelný a tak se zbytkem peněz utekl a zanechal řád, kterým ručil, v rukou chtivých obchodníků, kteří vzali hned vše do rukou – nebo spíš do rozžhavených okovů. Kdo neposlouchal a nesplňoval požadavky tak byl prodán. Nebezpečné boje s bandami pozuby ozbrojených lapků už nestačily, teď musel Eskel chodit na skoro nesplnitelné úkoly. Jedna osudová výprava, ale změnila všechno. Byla v ni i Glacies a tři další příslušníci řádu a Eskel. Dohlíželi na ně drábové s pacholky. Byla to výprava na nejobávanějšího tvora široko daleko draka Ciřnoga. Všichni s tímto nesouhlasili, ale jelikož měli přátelé, kteří byli v sídle řádu téměř vězněni jako rukojmí, aby odpracovali velmistrovi dluhy, museli úkol dokončit. Po dlouhém a náročném zápolení Eskel a jeho druzi uspěli. Po několika týdnech mu došla trpělivost a rozhodl se s par dalšíma, že odejdou. V tom jim však zabránil cech. Pro odstrašující případ, aby někdo další se nepokusil odejít, nechal popravit jednu osobu ze skupiny, se kterou chtěli odejít. Tou osobou byla Glacies. Přivázali ji ke kůlu a jeden z obchodníků přikázal: „Zamířit!“ Eskel se vytrhnul pacholkům obchodníka, kteří je pevně drželi, a rozeběhl se k šestičlenné popravčí četě. „PAL!“ ozvalo se. Krátce na to smrtelný výkřik Glacies a poslední vydechl. To co se stalo v průběhu následujících okamžiků, bylo nepopsatelné. Eskele se zmocnil záchvat šílenství a vzteku. Jeho nenávist k těm lidem, co zabili jeho milovanou, byla tak silná, že se chopil svých mečů a začal je vraždit tak zběsile jak jenom to bylo možné. V jedné chvíli probodl břicha polovině čety. Za jeho zády však stali další vražedníci jeho milované. Rozmáchl se proto jedním mečem za svá záda a dvěma uťal hlavy, druhým sekl do ramene posledního lučisníka. Osobní stráže obchodníka se ho rozhodli zastavit, ale jeho temný pasažér ho od afektu nechtěl vůbec pustit, proto neměl žádné problémy je zmasakrovat společně s ostatníma, co se mu dostali pod ruku. Jeho šílenství ukončil vodorovný řez od rozkroku po krk vedený obchodníkem. Až teď na něho spadl smutek ze ztráty milované. Skrz slzy skoro neviděl, ale když se za rohem objevil biřic, trefil ho s naprostou jistotou svým mečem.
Eskel sebral Glaciesin amulet, který od té doby neustále nosila na krku a rozloučil se s ní. Pomočil ještě teplou mrtvolu obchodníka, aby ho ještě více zostudil. Při odchodu vytáhl meč z biřice a utekl do závoje noci. Nějaký čas přežíval na ulici jako žebrák a různými drobnými představeními si vydělával aspoň na ovesnou placku. Utíkal a ukrýval se, kdykoliv šla kolem hlídka nebo nějaký zámožný pán. Ale přeceňoval svou cenu. Z vraždy byl obviněn zástupce toho obchodníka, aby uhnul z cesty oblíbenci bohatého vlivného pána (starý přítel) a po krolovi se nikdo nesháněl. Po čase se Eskel seznámil s několika lidmi se slabostí pro hezké šperky a cennými informacemi na prodej. Tak se dozvěděl, kterým směrem Velmistr utíkal i se všemi penězi a jeho cesta nabrala nový směr, to že je naživu, mu dává naději úplně dokončit to, co začal.

Bojovník, stupeň 5, úroveň 5
Cit pro zbraň – Meč (T)
Gladiátor (T)
Osobní strážce (T)
Pádný úder (T)
Silák (T)
Uživatelský avatar
Roubíček
Příspěvky: 104
Registrován: 25. 8. 2011, 21:59
Bydliště: Jihlava

Re: [Dotaz]Hraní postavy

Příspěvek od Roubíček »

No podle mě životopis parádní. Ale stále tam nemáš pořádně vystihnutou povahu. Snad nějakou výbušnost. Opravdu doporučuji si vybrat alespoň ten povahový rys a na něj nabalit zbytek postavy.
Uživatelský avatar
Insolitus
Příspěvky: 620
Registrován: 17. 8. 2007, 12:50

Re: [Dotaz]Hraní postavy

Příspěvek od Insolitus »

to A73em: přesne jak říká Roubíček, životpis prima. Sice už dost hrdinský, naznačuje, že Eskel je do masomlejnek, ale vlastně proč ne a kdo jiný by měl být takový, než 5lvl bojovník.

Když tvoříš postavu, zkus se zamyslet nad takovýma věcma jako:
- jak řeší běžné situace
- jak řeší situce, kterým rozumí
- jak řeší nepříjemné situce, či situace, kde si úplně neví rady
- má nějakou slabost, něco co ji vždy zláká
- přesto že je nějaká, snaží se na ostatní dělat nějaký dojem
a tak podobně

Co se týče Eskela, tak já bych si to dle tvého životopisu interpretoval asi takhle (což samozřejmě neznamená, že to někdo jiný (třeba) nemůže vidět jinak):
Eskel je v životě dost ztracený. Sice je velmy schopný v tom co umí, ale nějak moc neví co by dál měl, mohl či chtěl dělat. Když se tedy dozvěděl, že má možnost najít a potrestat velmistra (samozřejmě především za smrt své milované), tak jeho život zase na chvíli dostat směr a cíl. A proto jde za tím velmi usilovně. Nebude váhat zaplatit přehnaně moc peněz za informace kudy dál. Nebude se chtít nikde příliš dlouho zdržovat, aby neztratil stopu.
Eskel je muž přímého a pokud možno rychlého jednání. Situace svého života se snaží řešit jednoduchými cestami (pozor! to neznamená nezbytně násílím). Potřebuje-li peníze nechá se najmout jako ochranka, vymahač nebo na nějakou výpravu. Potřebuje-li informace, tak člověka buťto uplatí a nebo zbije. Nějaké intrikování mu připadá nedůstojné skutečného muže a zároveň ztráta času. Když pro někoho něco udělá bude chtít svou odměnu hned, nenechá si to jako laskavost do budoucna.
Eskel nemá rád zbytečné problémy. Příjde do hospody a za pivo co vypije zaplatí. Rvačka o těch pár grošů, by ho jen zdržovala od jeho cíle. Když půjde nakupovat tak nesmlouvá, ani se nesnaží udělat na prodejce dobrý (či špatný) dojem. Prostě příjde, vybere, zaplatí a odejde.
Přes tohle všechno účelné jednání, je hluboko v jeho nitru zavřena krvelačná bestie. Nestává se to úplně často, ale když ho někdo opravdu naštve, Eskelovi zrudne pohledne a popadne ho naprosto nekontrolovatelné běsnění. V těch chvíli se stává teprve skutečně nebezpečným a zmlátí, rozbije a někdy i zabije vše, proti čemu je jeho hněv namířen. (Na tohle bych postavil povahový rys. Něco jako "Záchvaty zlosti" - pokaždé když postava na provokace nepřítele odpový záchvatem zlosti (to nemusí znamenat hned boj, dost možná bude jen řvát jak šílený, rozmlátí pár věcí a pak toho dotyčného vyhodí oknem ... každopádně to pro postavu musí představovat okamžitě, či výhledově nějakou komplikaci) obdnový si 2 zdroje (navrhuju dva, protože tohle se nebude stávat tak často a bude to postavu přivádět do hlubších problémů, než třeba jen neuctivé chování)).

Takže abych to krátce shrnul:
- situace ve svém životě se snaží Eskel řešit co nejpřímějším a nejrychlejším způsobem a to ať jsou to věci jímž rozumí, nebo problémy pro něj nezmáné.
- k ostatním lidem se chová tak, jak si to společenká konvence žádá, ale ne lépe. Málo ho zajímá co si o něm okolí myslí, takže se nesnaží vytvářet nějaký dojem
- žene ho kupředu jediná věc: stopa velmistra, a tomu aby ji nestratil je ochoten podřídit téměř vše
- je to člověk tohoto okamžiku, nemyslí na to co bude zítra. Problémy zítřka bude řešit, až přijdou.
- jeho povaha je přez všechen svůj temperament celkeově vyrovnaná a umí se ovládat. Tedy alespoň dokud ho někdo pořádně neruzzuří, to se potom přestává kontrolovat.


Tvůj životopis samozřejmě nabýzí řadu dalších možných výkladů a přístů, ale snad tě můj názor třeba nějak inspiruje.
RPG Kuchyně 2014 Opportunity - Právě vyšlo nejnovější číslo Parlamentního plátku, časopisu o politice a pro politiky. Takže rychle do poslaneckých lavic a za řečnický pult. Letenky na Seychely nerostou na stromech!!!
RPG Kuchyně 2010 Astra non mentiuntur - RPG Kuchyně 2011 Na kraji - RPG Kuchyně 2012 Poslední soud
Uživatelský avatar
Sarsaparillos
Příspěvky: 1169
Registrován: 27. 8. 2011, 10:15

Re: [Dotaz]Hraní postavy

Příspěvek od Sarsaparillos »

to A73em: Kdyby pěkné rady kolegů nestačily, nech si poradit od vypravěče. Krollové nejsou zcela běžnou rasou, alespoň ve většině settingů ne, a váš vypravěč určitě bude mít docela jasnou představu, jací jsou krollové v jeho světě.
- Jaké mají postavení mezi ostatními rasami a vliv na běh světa.
- V jakém podnebí žijí.
- Jak moc jsou civilizovaní - zda žijí ve velkých městech a pevnostech, či v rodinných klanech; kolik znají technologií.
- Jaké mají náboženství.
- Jak jsou vychovávaní, jaké jsou jejich rodinné hodnoty.
- apod.

Zodpovězení těchto otázek ti pomůže hrát tvou postavu tak, aby byla uvěřitelná pro ostatní ve srovnání s dalšími krolly, které vaše skupina během příběhu potká. Postavy, které mají nějaký rámec, nějak byly vychovány a někam přirozeně patří, jsou mnohem lépe hratelné než excentričtí a ve všem jedineční emaři ("jsem poslední na světě, jediný svého druhu, nikdo mě nezná a nikdo mi nerozumí..." :D )
Uživatelský avatar
Aljen
Příspěvky: 5282
Registrován: 26. 2. 2008, 12:08
Kontaktovat uživatele:

Re: [Dotaz]Hraní postavy

Příspěvek od Aljen »

váš vypravěč určitě bude mít docela jasnou představu, jací jsou krollové v jeho světě.
Alebo mozes navrhnut ze krollom vo vasom settingu dodas detaily ty (ako hrac krollej postavy o nich predsa vies najviac nie ;) )
Ak s nimi rozpravac nema specialne plany (a nie je prilis tvrdohlavy) nema preco odmietnut. Spolu to potom mozete doladit a tvoji spoluhraci budu mozno prijemne prekvapeni zaujimavymi krollimi historkami, samanskou magiou ci komplexnym systemom cti (komplexnejsim ako : Gor boli, Gor urobit bolest). Vymyslanie ti podla backroundu celkom ide.

---
Osobne sa vzdy pri tvorbe zameriam na pociatocnu motivaciu postavy a na zakladnu charakteristiku (ktora sa moze menit v buducnosti pri hrani ak trebars postavu kvoli slabosti zneuzivaju alebo sa prilis spoliahaju na jeho silnu stranku alebo ak sa vdaka zraneniu telesnemu ci dusevnemu zmenia moznosti posobenia postavy)

Podla backgroundu to na mna posobi akoby bola tvoja niecim postava posadnuta (duchom mrtveho Draka ?) vdaka comu tak excelovala v boji. K tomu mi sedi Prchkost, Krutost.
Avsak mat len jeden takyto extremny Rys je podla mna dost nudne a moze viest k myguizmu.
Ked postavis do konfliktu s nim nieco ine (hlavne ak je Prchkost naozaj dosledkom posadnutia) ako napriklad pomahanie slabsim vdaka vlastnemu moralnemu kodexu ci vernost druhom, alebo trebars aj strach z magie (co sa dobre kombinuje s buducim smerovanim na Samana)
Zapletiek je tam viac ako dost (a rozpravac je blbec ak s nimi nebude vobec pracovat).

Ako sa spravat v konkretnych situaciach, tak to uz by na zaklade rysov malo byt jednoduche
System does mother
Hram Sógarda v Dungeon World kampani PbP
Nemas s kym hrat? Chces vyskusat iny RPG system a tvoja parta to odmieta? Pozri sem!
Uživatelský avatar
vzteklina
Příspěvky: 1380
Registrován: 24. 10. 2007, 19:59

Re: [Dotaz]Hraní postavy

Příspěvek od vzteklina »

No já sem si navrhl postavu krolla okolo povahového rysu "sním tvé srdce"(nebo játra, nebo jazyk)...syrové (aplikuje na poražené nepřátele)
svoji oblíbenou palici si zdobí skalpy poražených protivníků a podobné morbidní zvyky

Taky si můžeš říct, které reálné kultuře (minulé i současné) by tvůj kroll mohl být podobný a něco si o ní najít na wiki či jinde a vybrat si nějaký zajímavý místní zvyk.

Taky mrkni do sekce "Naše postavy"
Sem chlap! (pro ty co sou zmateni mym nickem)
A73em
Příspěvky: 3
Registrován: 2. 1. 2012, 18:42

Re: [Dotaz]Hraní postavy

Příspěvek od A73em »

to Insolitus: Tvoje pojmutí mé postavy se mi velice líbí a nemám žádné námitky...prostě nádhera...moc si mi pomohl. Tvoje nápady určitě nepřídjdou nazmar.... Děkuji mockrát.

to Sarsaparillos: Rad není nikdy dost ("víc hlav víc ví, jak se říká :wink:") i když jich je tu dostatek....jinak vypravěč mi řekl že to nechává zcela na hráčích, že nás nechce omezovat a ještě dodal, že se v tomto kraji kde nalézáme, moc krollů nevyskytuje.....

to Aljen: Vymýšlení mě zas tak moc nejde, ačkoliv jsem background napsal, potřebuji na to moře času než mě něco napadne....Podle vypravěče sem trochu s tím drakem přehnal, že to jsou jedny nejmocnějších stvoření v drd...Posedlost drakem není zas až tak špatný nápad, ale neumím si přesně představit, jak posedlost duchem draka vypadá a jak by sem se měl asi chovat...na druhou stranu stach z magie by asi pro mě nebyl na místě, jelikož máme ve družině čarodějku a mága a navíc Velmistr je také čarodej, takže při střetu s ním a naší družinou by jsem se musel dát na útěk nebo se schovat do krunýře, zkrátka špatně by se mě mstilo...

to Vzteklina: Povahový rys "sním tvé srdce...syrové" by se spíš podle mého názoru hodil do družiny složené pouze z krolů, protože nikdo jiný by neměl asi to pochopení pro tento rituál...naše družina je složená pouze z lidí a mě.
V sekci "Naše postavy" jsem se nechal právě inspirovat a napsal jsem si tuto historii.

Jinak všem ještě jednou děkuji za tak parádní odpovědi.
Uživatelský avatar
Aljen
Příspěvky: 5282
Registrován: 26. 2. 2008, 12:08
Kontaktovat uživatele:

Re: [Dotaz]Hraní postavy

Příspěvek od Aljen »

ale neumím si přesně představit, jak posedlost duchem draka vypadá
To dobre na tom je ze to nevie nikto :)
Sam to mozes definovat, len sa neboj

posadnuty niecim co je megamocne a ma ine vnimanie sveta ako my pozemske cervy kedze zije stovky rokov ... idealne na prejavenie sa pri nejakom chulostivom vyjednavanie so zakomplexovanym cisarom ...
Velmistr je také čarodej, takže při střetu s ním a naší družinou by jsem se musel dát na útěk nebo se schovat do krunýře, zkrátka špatně by se mě mstilo...
"Spatne mstilo" ... hmm ja to iste citam ako moznost na zaujimavu zmenu postavy ... parada.

Cim tazsie si to spravis tym to ma vacsi potencial byt naozaj zaujimave.
Ak by sa pan prstenov zacinal ako osamoteny Frodo stoji s jedinym prstenom v hore osudu ... mno asi by to bolo trapne nudne a na jednu stranu
System does mother
Hram Sógarda v Dungeon World kampani PbP
Nemas s kym hrat? Chces vyskusat iny RPG system a tvoja parta to odmieta? Pozri sem!
Uživatelský avatar
Charles
Příspěvky: 3636
Registrován: 21. 7. 2009, 20:13

Re: [Dotaz]Hraní postavy

Příspěvek od Charles »

Zkusím říct totéž, co Aljen, jen trochu jednodušeji a názorněji:

Pokud nebude mít Eskel strach z magie a konečně najde svého Velmistra, co asi udělá? Vrhne se na něho a udělá z něj fašírku. Bude to obyčejný konec slibně rozjetého příběhu, který kvůli tomu nebude stát za zapamatování. Všimni si totiž, že dobré příběhy v knížkách jsou plné překážek, nečekaných komplikací a překvapivých zvratů, kterým musí hrdina čelit. Nikoho nebaví historky o tom, jak to tehdy šlo všechno hladce - ty jsou nudné.

Pokud Eskel naopak bude mít strach za magie, pak jeho první setkání s Velmistrem bude ... skutečně pouze první. Nejspíš si na něj někde počíhá, bude chtít ukojit svou pomstu, jenže ejhle - Velmistr ovládá nenáviděnou a obávanou magii (doporučuji, aby to Eskel pokud možno nevěděl). Nejspíš bude muset ustoupit, možná dokonce uteče. Co dál? Velmistr opět zmizí, musí znovu najít jeho stopu, jenže tentokrát už o něm Velmistr ví a stopy za sebou zametá. Hurá, Eskelův příběh pokračuje! Ba co víc, už to není pouze Eskelův příběh. Náhle je do něj zavlečen jeho přítel z družiny, kejklíř nebo zvěd, bez jehož "odborné" pomoci nejspíš Velmistra znovu nevypátrá. Náhle se musí snažit získat též pomoc čarodějky, k níž měl dosud odstup a choval se k ní podezřívavě kvůli jejím magickým schopnostem. Co bude dělat? Omluví se jí za své dosavadní chování k ní? Zkusí jí za pomoc zaplatit? Neurazí ji tím spíš? Tenhle příběh začíná být zajímavý, nezdá se ti?

Snažím se říct, že když vymýšlíš postavu, nesnaž se ji udělat tak, aby všechno zvládla sama, nikdy nezaváhala, neměla žádnou slabinu a tedy se nemusela ničeho bát. S takovými postavami si užiješ méně zábavy, nebo Tě přinejmenším nebude bavit s nimi hrát tak dlouho jako s těmi, které mají "zaděláno na problémy".
Odpovědět

Zpět na „Dračí doupě II“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 6 hostů