Otázky k často pokládaným otázkám

Oficální diskuze k nové generaci DrD, vydané v roce 2011.

Moderátoři: Bouchi, Pieta, Charles

Bliizard
Příspěvky: 3
Registrován: 2. 1. 2014, 19:03

Re: Otázky k často pokládaným otázkám

Příspěvek od Bliizard » 2. 1. 2014, 19:41

Ahoj, v pravidlech se píše že pokud má postava zběhlost díky dvěma ZS tak má jen jeden manévr zdarma, ale ve FAQ píšete že díky zbrani a ZS může mít oba manévry zdarma. To mi přijde za prvé velmi silné oproti, například magii kde zběhlost nikdo nemá a za druhé už postava nemusí přemýšlet. Pokud má meč tak dá vždy přesně a pak jen vybere mocně nebo lstivě.

Milo
Příspěvky: 1
Registrován: 2. 1. 2014, 20:12

Re: Otázky k často pokládaným otázkám

Příspěvek od Milo » 2. 1. 2014, 20:15

Jo to mne také zajímá

MarkyParky
Příspěvky: 5048
Registrován: 11. 8. 2011, 01:37

Re: Otázky k často pokládaným otázkám

Příspěvek od MarkyParky » 3. 1. 2014, 00:05

V magii má postava mnohem větší možnosti práce s fikcí. Proto je oslabena proti zbraním. Nic ale magické postavě nebrání si manévry platit.

Co se týká toho přemýšlení, tak jednak tebou uvedená volba platí pouze pro postavy s nadáním na daný typ zbraně. Jinak stojí postava před stejným dilematem jako u magie, jen má své manévry zdarma.

Do třetice všeho dobrého přesně, mocně a lstivě nejsou jediné manévry, které postavy budou odehrávat. Nezapomínejte na rozsáhle a obranu. A rázem se paleta voleb opět rozšíří.

Mimochodem, s tím jak vaše postava roste, tak časem zjistíte, že mít zdarma "přesně" už není taková výhra. Postava na vysoké úrovni, mající mistrovství a bonus +5, ocení spíše zdarma manévr "(velmi) mocně" a případné "(velmi) přesně" si doplatí ze zběhlosti, nežli mít nevyužité přesně zdarma a doplácet lstivě.

Bliizard
Příspěvky: 3
Registrován: 2. 1. 2014, 19:03

Re: Otázky k často pokládaným otázkám

Příspěvek od Bliizard » 3. 1. 2014, 20:19

Já to spíš myslel ohledně těch pravidel.

Uživatelský avatar
Ocho
Příspěvky: 906
Registrován: 19. 8. 2010, 08:10

Re: Otázky k často pokládaným otázkám

Příspěvek od Ocho » 6. 1. 2014, 08:46

Magie je silnější i bez nadání. Mechanicky je slabší, ale to jen aby to kompenzovalo fikční výhodu.
- Pokročilá magie se často sesílá na doled, tj. může mít delší dosah než nejlepší luky.
- Špatně se na ni reaguje (resp. špatně se vymýšlí způsob vyčerpání. A pokud nevymyslíš, jak se fikčně vyčerpat, tak se vyčerpat nemůžeš, byť máš moře zdrojů.)
- Můžeš sesílat dlouhotrvající kouzla (s novými ZS i trvalá).
- Můžeš jí využít nejen při boji.
- Co se vybavení s manévry zdarma týče, jsou v DrD2-HM i předměty na kouzlení. Jinak jako zásobárna zdrojů fungují omezeně rituální předměty (manévry zdarma). A většina ZS má zdarma rozsáhle, to taky není úplně k zahození.
MarkyParky píše:Mimochodem, s tím jak vaše postava roste, tak časem zjistíte, že mít zdarma "přesně" už není taková výhra. Postava na vysoké úrovni, mající mistrovství a bonus +5, ocení spíše zdarma manévr "(velmi) mocně" a případné "(velmi) přesně" si doplatí ze zběhlosti, nežli mít nevyužité přesně zdarma a doplácet lstivě.
Souhlas, jen bych doplnil, že je spousta druhů protivníků (lidé/nemrtví/netvoři) a postava nemusí růst v boji se všemi. Tzn. zbraně s manévrem přesně se hodí mít i později, pokud narazíte na nepřítele, proti kterému nemáte znalost boje.
Ale jak píše MP - pokud se na boj specializujete, tak je lepší mít zbraň mocnou/lstivou. Specialisté mají obvykle mistrovství (posílené manévry), nadání a zběhlost. Tak můžete použít v případě špatného hodu velmi přesně (za zběhlost a mistrovství). No a pokud se hod povede i na dvou kostkách, tak je přesně zbytečné.
Obrázek
Družina VOMPF
Ideální PH je neutrální.

Uživatelský avatar
Fafrin
Příspěvky: 2017
Registrován: 4. 3. 2010, 22:15
Bydliště: Olomouc

Re: Otázky k často pokládaným otázkám

Příspěvek od Fafrin » 6. 1. 2014, 14:52

Rád bych podotkl, že magie je i mechanicky dost silná, protože např. živelná magie umožňuje působit na libovolné tvory, bez ohledu na to, jestli jsou to lidé, zvířata, běsové nebo netvoři.
Obrázek
DrD 1.x od roku 1996, od 1997 jako PJ. Dlouholetý ORG, občasný LARPař. Teď DrDII.
Kahla o.s.

Bliizard
Příspěvky: 3
Registrován: 2. 1. 2014, 19:03

Re: Otázky k často pokládaným otázkám

Příspěvek od Bliizard » 7. 1. 2014, 20:42

Neřešte pořád tu magii, jde spíš o ty pravidla. U manévrů se píše že postava může použít dva manévry v akci, oba v posílené verzi, ALE JEN JEDEN BUDE MÍT ZDARMA.

Už od vydání to hrajem podle pravidel, při použití dvou manévrů jeden platíme, určitě to nehodláme měnit, jen mě to zaujalo.

MarkyParky
Příspěvky: 5048
Registrován: 11. 8. 2011, 01:37

Re: Otázky k často pokládaným otázkám

Příspěvek od MarkyParky » 7. 1. 2014, 20:57

Ve vedlejším vlákně i ve FAQ je opakovaně vysvětlováno, že je tím myšleno, že pokud se postavě sejde více manévrů zdarma z podobného důvodu (např. za zběhlost), pak bude mít jen jeden z nich zdarma, kvůli pravidlu nejvyššího účinku.

Pokud se postavě sejde více manévrů zdarma z různých důvodů, pak může mít zdama klidně oba.

erozaxx

Re: Otázky k často pokládaným otázkám

Příspěvek od erozaxx » 20. 1. 2015, 13:16

Znamená to tedy, že když budu mistr (2 manévry) a budu zběhlý v boji s dýkou, tak mám přesně za zběhlost a lstivě za dýku (typ zbraně) zdarma? Nebo když jsem mistr a bojuji dvěmi zbraněmi můžu použít oba manévry?

MarkyParky
Příspěvky: 5048
Registrován: 11. 8. 2011, 01:37

Re: Otázky k často pokládaným otázkám

Příspěvek od MarkyParky » 20. 1. 2015, 14:12

erozaxx: Trochu zmatek v pojmech - "mistrovství" jsou posílené manévry, "nadání" jsou 2 manévry.

K tvým otázkám:
- máš-li nadání na dýku a zároveň jsi zběhlý, můžeš použít lstivě za dýku + k tomu jeden z dvojice (přesně, mocně) za zběhlost zdarma, protože zběhlost i manévr z vybavení pochází každý z jiného "důvodu"...

- máš-li dvě zbraně a nadání, můžeš odehrávat až dva manévry, ale pouze jeden z nich bude zdarma (nemůžeš oba, protože oba pochází z "vybavení" - tedy oba máš ze "stejného důvodu" a uplatní se pravidlo nejvyššího účinku). Protože máš ale dvě zbraně, tak si můžeš vybírat, který z nich to bude, podle toho, jakou zbraň popíšeš, že ve své akci používáš jako tu důležitou...

erozaxx

Re: Otázky k často pokládaným otázkám

Příspěvek od erozaxx » 22. 1. 2015, 13:22

Aha. Moc děkuji za odpověď a sorry za ty pojmy zamotany ;)

Arandur
Příspěvky: 1
Registrován: 2. 8. 2017, 10:26

Re: Otázky k často pokládaným otázkám

Příspěvek od Arandur » 2. 8. 2017, 11:36

Dobry den, nepochopil som prilis preco pri stretu a konfliktu je mozne akciou zvysit ohrozenie ale pritom si moze aj postava ubrat zdroje ked chce remizovat, ved to by si mohla zdroje nechat a iba si zvysovat ohrozenie. Za odpoved vopred dakujem

MarkyParky
Příspěvky: 5048
Registrován: 11. 8. 2011, 01:37

Re: Otázky k často pokládaným otázkám

Příspěvek od MarkyParky » 2. 8. 2017, 12:31

Ahoj,

v první řadě bych tě rád upozornil, že k DrDII vychází na jeho webu http://www.drd2.cz/pravidla/prepracovana2 revize, které obsahují různé oficiální větší či menší změny herního systému od jeho vydání +jsou plná příkladů a vysvětlení.

Jednou z těchto změn je, že za vyčerpání prohrávající nezískává remízu, nýbrž vyčerpání pro něj znamená, že střet prohrál, ale může vítězův plný úspěch proměnit v částečný, či mírně pozměnit události, které se mají stát, za cenu komplikací.


Určitě na to mrkni.

A teď k vysvětlení tvé otázky (v souladu se změnami z revize).


Existují přinejmenším následující důvody, proč může být pro postavu výhodnější utratit zdroje a vyčerpat se.

* V DrDII je situace v příběhu kladená na roveň, ne-li důležitější než čísla. A hráč, který zvítězil ve střetu, je ten, kdo rozhoduje o tom, jak střet měl dopadnout. Pokud tvůj oponent ohlásil, že tě ve své akci shodí z ochozu oknem, zvítězil ve střetu a tys porážku přijmul bez vyčerpání, krom toho, že se ti zvedne Ohrožení to zároveň znamená, že se opravdu stalo to, co nepřítel chtěl, tak jak to on chtěl. Může tak třeba určit, že padáš na kamenitou dlažbu nebo do smrdutého hnoje a pod... Vyčerpání ti dává možnost mu do toho zasáhnout. Stále bude platit, že tě z toho ochozu srazil. Ale na rozdíl od přijmutí výsledku si budeš moct popsat jinou komplikaci, než ti nepřítel nachystal. Možná ses na poslední chvíli chytil a teď visíš na okraji. Možná ses v pádu zhoupnul stranou a místo na tvrdé dlažbě jsi dopadl na kupku sena.

* Občas nejde ani tak o to, že nepřítel svou akcí chce zvýšit Ohrožení tobě, ale naopak si chce sobě pomoct. Například pokud nad tebou zvítězí vězeň, který se vyškubl z pout a uniká vám, hrozí, že získá velký náskok a sníží si své Ohrožení. V takových situacích dává smysl, aby ses vyčerpal, utratil zdroje a zkomplikoval si situaci tím, že se za ním rozeběhneš. Za cenu fyzické námahy s ním udržíš krok a i když bude stále utíkat, jeho náskok nebude tak velký. Ve hře to bude znamenat, že jeho Ohrožení se nesníží.

* Ve hře je také přítomen manévr lstivě (a velmi lstivě), který dokáže tvé Ohrožení změnit o více jak 1. Vyčerpání ti dává jistotu, že tvůj oponent tento manévr proti tobě nepoužije a Ohrožení se ti (podle revidované verze DrDII z webu) zvedne jen o 1.

* Když hráči či Průvodce popisují důsledky svých akcí, stupnice Ohrožení by jim měla sloužit jako inspirace a vodítky pro jejich popisy, jak se situace ve hře proměnila. Má-li někdo na konci akce Ohrožení 3, znamená pro pro něj mírné komplikace. V hospodské rvačce to třeba bud znamenat, že mu spadla židle na nohu, vrávorá protože od něj někdo strčil nebo mu někdo chrstl pivo do obličeje. Pokud by ale ve stejné rvačce někdo skončil s Ohrožením 5 - téměř beznadějná situace - bude popis takového výsledku vypadat jinak. Dotyčný možná leží na zemi a ostatní po něm šlapou. Přirazili ho bokem stolu ke zdi a on se nemůže pořádně hnout. Nebo mu do očí natekla pálenka z lahve, kterou mu kdosi rozbil o hlavu a on teď pro slzy skoro nevidí. Čím vyšší Ohrožení tvoje postava bude mít, tím horší popisy a situace jí v příběhu potkají a bude mít méně možností, co dělat.

* U banálních věcí většinu dává smysl nechat oponentovi jeho vítězství a ušetřit tak zdroje. U důležitých věcí je však lepší se vyčerpat a získat tak šanci s tím ještě něco udělat. Pokud ti v boji hrozí smrt nebo useknutí ruky a prohraješ, zcela jistě se budeš chtít vyčerpat, abys o svou postavu nepřišel. Budeš-li mít v takové situaci vysoké Ohrožení, bude tě to stát mnoho zdrojů, možná i jizvu. Proto je dobré držet si Ohrožení nízko.

Odpovědět

Zpět na „Dračí doupě II“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host