FAQ - Často pokládané otázky

Oficální diskuze k nové generaci DrD, vydané v roce 2011.

Moderátoři: Bouchi, Pieta, Charles

Zamčeno
Uživatelský avatar
Pieta
sofistikovaný troll
Příspěvky: 12288
Registrován: 6. 9. 2006, 18:08
Bydliště: Praha, ale původem jsem z Hostivaře
Kontaktovat uživatele:

FAQ - Často pokládané otázky

Příspěvek od Pieta » 19. 12. 2011, 21:55


Uživatelský avatar
Pieta
sofistikovaný troll
Příspěvky: 12288
Registrován: 6. 9. 2006, 18:08
Bydliště: Praha, ale původem jsem z Hostivaře
Kontaktovat uživatele:

Můžu manévry používat i v protiakcích?

Příspěvek od Pieta » 19. 12. 2011, 21:57

Otázka: Můžu manévry používat i v protiakcích? V pravidlech se píše vždy jen o akcích.

Odpověď: Protiakce je taky akce, ať už je zadarmo nebo zaplacená manévrem Obrana. Co se manévrů týče, liší se protiakce takto:
1) Nedá se při ní používat manévr Rozsáhle. Volitelně můžete používat Rozsáhlou protiakci, viz str. 125.
2) Obrana je také manévr a počítá se do limitu manévrů v akci, kterou vám přidala.

Uživatelský avatar
Pieta
sofistikovaný troll
Příspěvky: 12288
Registrován: 6. 9. 2006, 18:08
Bydliště: Praha, ale původem jsem z Hostivaře
Kontaktovat uživatele:

Pokud použiju manévr Rychle, počítá se do limitu manévrů?

Příspěvek od Pieta » 19. 12. 2011, 21:57

Otázka: Pokud použiju manévr Rychle, počítá se do limitu manévrů v některé akci?

Odpověď: Nepočítá, viz popis manévru Rychle: Tento manévr se nepoužívá v rámci akce (získávání iniciativy se odehrává ještě před akcemi), proto jeho použití nevylučuje použití jiného manévru v rámci akce či protiakce, která bude po získání iniciativy následovat.

Uživatelský avatar
Pieta
sofistikovaný troll
Příspěvky: 12288
Registrován: 6. 9. 2006, 18:08
Bydliště: Praha, ale původem jsem z Hostivaře
Kontaktovat uživatele:

Jak často můžu používat manévr Obrana?

Příspěvek od Pieta » 19. 12. 2011, 21:58

Otázka: Jak často můžu používat manévr Obrana?

Odpověď: Počet použití manévru Obrana za kolo není omezený. Proti každé akci ho ale můžete provést jenom jednou.

Pozor také na to, že bez zvláštních schopností můžete Obranou reagovat jen na ty akce, které jsou namířené proti vám, nemůžete tedy takto reagovat například na útok proti někomu jinému nebo na to, že se protivník dal na útěk.

Uživatelský avatar
Pieta
sofistikovaný troll
Příspěvky: 12288
Registrován: 6. 9. 2006, 18:08
Bydliště: Praha, ale původem jsem z Hostivaře
Kontaktovat uživatele:

Jak často můžu používat manévry zdarma?

Příspěvek od Pieta » 19. 12. 2011, 22:00

Otázka: Jak často můžu používat manévry zdarma?

Odpověď: Možnosti jsou obvykle buď jednou za kolo, nebo jednou za akci, podle toho, jak jste manévr zdarma získali.
Díky Zběhlosti máte jeden manévr za akci zdarma, pokud provádíte činnost, na kterou máte nadání. Můžete si vybrat mezi Přesně, Lstivě, Mocně.
Díky zbrani máte jeden manévr za akci zdarma. Manévr je určený tím, jaký druh zbraně používáte, a nesmí jít o improvizovanou zbraň. I pokud máte více zbraní, můžete z nich mít nejvýše jeden manévr za akci zdarma, ale můžete si vybrat, ze které zbraně to bude.
Pokud máte Zběhlost i manévr zdarma ze zbraně a můžete používat dva manévry za kolo, mohou být oba zdarma.

Díky štítu máte jednu Obranu za kolo zdarma, pokud se jím bráníte.
Díky schopnosti Rodová zbraň máte jednu Obranu za kolo zdarma, pokud použijete příslušnou zbraň v obraně.
Válečníkova schopnost Válečný tanečník vám dává jednu Obranu za kolo zdarma, pokud bojujete.

Vědmákova schopnost Znamení Tiwaz, pokud je aktivovaná, vám dává Obranu zdarma proti každé akci, pokud je vaše protiakce tělesná.
Pokud používáte volitelné pravidlo pro délku zbraní, máte Obranu zdarma proti každé akci, kterou proti vám provádí někdo s delší zbraní.

Uživatelský avatar
Pieta
sofistikovaný troll
Příspěvky: 12288
Registrován: 6. 9. 2006, 18:08
Bydliště: Praha, ale původem jsem z Hostivaře
Kontaktovat uživatele:

Můžu nejprve použít Obranu a potom vlastní akci?

Příspěvek od Pieta » 20. 12. 2011, 12:57

Otázka: Pokud mám Obranu zdarma, můžu se nepřátelské akci bránit touto Obranou a teprve potom využít vlastní akci?

Odpověď: Ne, manévr Obrana, ať zdarma nebo placený, může použít jen postava, která už svoji vlastní akci použila.
To znázorňuje, že jakmile se postava ocitne pod útokem, je přinucena reagovat a tím přijde o iniciativu (možnost volně si vybrat záměr) a může jednat pouze v protiakcích. Pokud byste si chtěli zachovat vlastní akci i poté, co jste cílem cizí akce, nesměli byste na tuto akci vůbec reagovat, pro protivníka by to potom ale byla zkouška místo střetu.

Uživatelský avatar
Pieta
sofistikovaný troll
Příspěvky: 12288
Registrován: 6. 9. 2006, 18:08
Bydliště: Praha, ale původem jsem z Hostivaře
Kontaktovat uživatele:

Na co můžu reagovat protiakcí a na co obranou?

Příspěvek od Pieta » 22. 12. 2011, 17:47

Otázka: Na co můžu reagovat protiakcí a na co obranou?

Odpověď: Protiakcí, kvůli které se vzdáte vlastní iniciativy, můžete reagovat na každou akci, na kterou chcete; nemusí vás ohrožovat ani se vás jakkoliv týkat.

Obranou, tedy protiakcí získanou díky manévru Obrana, můžete reagovat pouze na akce, které jsou vedené přímo na vás, nebo na Rozsáhlé akce, které míří mimo jiné na vás.
Zvláštní schopnosti Osobní strážce (Bojovník), Ostrý jazyk (Mastičkář) a Bystrost (Zaříkávač) vám umožňují v obraně reagovat některými akcemi i na akce, vedené na jinou postavu ve vaší blízkosti.
Zvláštní schopnosti Popularita (Válečník), Tělesná stráž (Alchymista) a Společnost démonů (Čaroděj) umožní vašim pomocníkům v obraně některými akcemi reagovat i na akce, vedené proti vám.

Uživatelský avatar
Pieta
sofistikovaný troll
Příspěvky: 12288
Registrován: 6. 9. 2006, 18:08
Bydliště: Praha, ale původem jsem z Hostivaře
Kontaktovat uživatele:

Proč nemůžu protiakcí zvýšit druhé straně Ohrožení

Příspěvek od Pieta » 22. 12. 2011, 17:58

Otázka: Proč nemůžu protiakcí zvýšit druhé straně Ohrožení, jak se píše v Omezení protiakcí na str. 116, bod 2?

Odpověď: V knize je pravidlo nešťastně formulované a bohužel připouští dvojí výklad. Ve skutečnosti samozřejmě protiakcí můžete tomu, na koho reagujete, zvýšit Ohrožení i jinak škodit.

Co není povolené, je v situaci, kdy skřet útočí na Hruna a vy na tento útok reagujete, svojí protiakcí buď uškodit Hrunovi (cíl původní akce) nebo pomáhat skřetovi. Taková protiakce by totiž vůbec nebyla proti původní akci.

Uživatelský avatar
Pieta
sofistikovaný troll
Příspěvky: 12288
Registrován: 6. 9. 2006, 18:08
Bydliště: Praha, ale původem jsem z Hostivaře
Kontaktovat uživatele:

Můžu použít další manévry zároveň s Obranou?

Příspěvek od Pieta » 15. 1. 2012, 16:57

Otázka: Na straně 115 jsem se dočetl, že "... manévry, které posilují šance akce na úspěch nebo její dopad na soupeře, můžete sice provádět i při protiakcích, avšak pouze při takových, k nimž využijete svou iniciativu." Chápu to správně, že pokud získám protiakci pomocí manévru Obrana, nemůžu v takové akci používat Přesně, Lstivě ani Mocně?

Odpověď: Text Výhody akce, o kterém je řeč, není pravidlem, ale shrnutím, a za běžných okolností platí - Obrana je manévr, a v akci lze použít jenom jeden manévr. Pokud má ale postava Nadání, dokáže v jedné akci provést dva manévry, tedy i Obranu a zároveň Přesně, Lstivě nebo Mocně.

Zamčeno

Zpět na „Dračí doupě II“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 hosti