[Dotaz] Čaroděj (magie)

Oficální diskuze k nové generaci DrD, vydané v roce 2011.

Moderátoři: Bouchi, Pieta, Charles

BJ
Příspěvky: 62
Registrován: 4. 8. 2011, 11:00
Bydliště: Brno

Re: [Dotaz] Čaroděj (magie)

Příspěvek od BJ » 14. 3. 2012, 12:49

Já bych vykupování Duší proti čarodějovým kouzlům zase tak úplně nezavrhoval. Jak už tu psal Vzteklina (myslím), to že protivník neuspěl s protiakcí, znamená, že čaroděj kouzlo seslal úspěšně (tj. už se nevyhnul, nezabránil mu v kouzlení, neukryl se, ...) a pokud dotyčný nic neudělá ponese si jeho následky. Jako duševní akci bych asi uznal třeba přemáhání bolesti a soustředění vůle, používání "kouzelných" amuletů (taky už to tu zaznělo), různé znemožňování udržení čarodějovi koncentrace a podmínek seslání (za použití rychlého myšlení a smyslů) atd. Je tu také pravidlová rovina - autoři jistě důkladně rozmýšleli proč je odolávání čarodějovým kouzlům spíše duševní povahy (i když, jak se zdá z Pietovy reakce, hodně se to diskutovalo a shoda asi nebyla 100%).

Když se na to podívám z druhé strany, trochu bych se bál, že když povolím odolávání čarodějovým kouzlům třeba tělem, začnou hráči vymýšlet například, jak tělesné akci odolat třeba duší. A nemusí tu jít vyloženě o snahu ohnout pravidla ve svůj prospěch, někdy může jít o pěkné a logické akce (například když někoho praštím holí přes prsty, aby odhodil zbraň, proč by nemohl zatnou zuby a bolest vydržet - vykoupit se Duší?). Prostě když budu ohýbat pravidla v jenom případě, proč bych je nemohl ohnout i v jiném podobném...

jakubkuba
Příspěvky: 53
Registrován: 12. 8. 2011, 15:37

Re: [Dotaz] Čaroděj (magie)

Příspěvek od jakubkuba » 14. 3. 2012, 13:47

IMHO není čaroděj nějakým způsobem silnější než ostatní povolání. Všechna vyjmenovaná pozitiva kompenzuje nutnost platit za účinnější verze kouzle. Pokud chce na dálku nejen zvyšovat ohrožení, ale také někomu sáhnout na život, tak platí, pokud to chce udělat přesně - platí, pokud na více cílů - platí, pokud do večera - platí atd.

Takže například v uvedeném příkladu
Oblíbeným kouzlem mého větrného čaroděje je zvednout nepřítele do vzduchu, aby se nemohl normálně pohybovat (jedná se o trvalé kouzlo vzduchu, mnohdy ho dělá rozsáhle, občas musí použít ještě sílu obra na těžší protivníky).
se čaroděj vyčerpá za 2 duše (Kvílení meluzíny 1duše, Síla vichřice 1duše). Pokud to chce ještě přesně, aby zvýšil svojí šanci (protivník bude pravděpodobně v protiakci zkoušet překazit kouzelníkovo kouzlo a na to mu stačí dostatečná úroveň základního povolání - viz. základní povolání lovec 5úroveň versus pokročilé čaroděj 3 úroveň), tak už to jsou 3duše.

A to je jen pokus o částečné zneškodnění jednoho protivníka.

Základní povolání lovec proti tomu může na dálku zapůsobit smrtícím způsobem najednou přesně a na dva cíle a to celé zadarmo.

Neříkám, že je někdo silnější nebo slabší, jen si nemyslím, že by čaroděj nějak vybočoval proti ostatním povoláním. Stačí se podívat vedle do nekromantského tématu, kde se probíralo čeho je schopen alchymista mistr golemů. 8)

Uživatelský avatar
Ocho
Příspěvky: 906
Registrován: 19. 8. 2010, 08:10

Re: [Dotaz] Čaroděj (magie)

Příspěvek od Ocho » 14. 3. 2012, 14:03

jakubkuba píše:Všechna vyjmenovaná pozitiva kompenzuje nutnost platit za účinnější verze kouzle.
Kompenzuje z části. Zdroje můžu šetřit, pokud si vytvořím výhodu. Rozsáhle můžu mít zadarmo a nejen na dva, ale dokonce na počet lidí, co se vejdou do vědminy chýše. Přesně už k tomu nemůžu počítat, neb 2 manévry na kouzlení téměř nelze získat. Ale na druhou stranu bonus za povolání mám na vše (lidi, nemrtvé, netvory), kdežto lovec jen na zvířata a lidi. Dostřel má sice lovec dlouhý, ale čarodějův dohled může být ještě větší.
Obrázek
Družina VOMPF
Ideální PH je neutrální.

Uživatelský avatar
Karotka
Příspěvky: 893
Registrován: 21. 9. 2011, 20:42
Bydliště: Praha

Re: [Dotaz] Čaroděj (magie)

Příspěvek od Karotka » 14. 3. 2012, 14:35

Jakubkuba, Ocho, Sarsaparillos, werksoltan, Fafrin:
Díky moc za tipy a inspiraci, takové věci čtu nejradši. Krollí "uragán" je super! Takové věci přesně v Drdo chyběly. My ale zatím máme s tou ohromnou nekonečnou svobodou, kterou nám Drd2 dává trochu potíže a lehce tápeme, v tom co dělat, ale věřím, že se do toho brzo dostaneme... Takže díky za každý takový tip, jak hrajete, nemusí to být zrovna o čaroději. Takové best of akce ze se sezení by bylo taky hezké a inspirativní téma, časem snad taky přispěju svojí troškou do mlýna.

BJ: Chápu, že vybalancovat herní systém není jen tak, ale za každou cenu napasovávat duševní akci na vyčerpávání mi přijde trochu násilné. Myslím si, že když bude čaroděj (mág, druid,...) chtít, aby se cíl musel vyčerpávat duší, popíše svoje kouzlo tak, aby to dávalo smysl.
Jediná adekvátní odpověď na surovost života je cynismus fantazie.

Uživatelský avatar
Sarsaparillos
Příspěvky: 789
Registrován: 27. 8. 2011, 09:15

Re: [Dotaz] Čaroděj (magie)

Příspěvek od Sarsaparillos » 14. 3. 2012, 14:45

Karotka píše:My ale zatím máme s tou ohromnou nekonečnou svobodou, kterou nám Drd2 dává trochu potíže a lehce tápeme, v tom co dělat, ale věřím, že se do toho brzo dostaneme...

Dlouho jsem uvažoval jak mechanicky řešit mnou uváděné nápady (zejména využívání magie větru v pohybu čaroděje). A nakonec jsem došel k tomu, že mi stačí vlastně jen ta nejjednodušší mechanika: Z nemožné akce dělá akci možnou. Jestli někoho zastaví/zpomalí vysoká zeď, větrného čaroděje ne. A zatím i tohle jednoduché řešení bohatě stačí :)
Karotka píše:...když bude čaroděj (mág, druid,...) chtít, aby se cíl musel vyčerpávat duší, popíše svoje kouzlo tak, aby to dávalo smysl.
Vskutku, zaběhá se to.

werksoltan
Příspěvky: 290
Registrován: 10. 8. 2011, 08:32

Re: [Dotaz] Čaroděj (magie)

Příspěvek od werksoltan » 14. 3. 2012, 15:02

Karotka píše:Jakubkuba, Ocho, Sarsaparillos, werksoltan, Fafrin:
Díky moc za tipy a inspiraci, takové věci čtu nejradši. Krollí "uragán" je super! Takové věci přesně v Drdo chyběly. My ale zatím máme s tou ohromnou nekonečnou svobodou, kterou nám Drd2 dává trochu potíže a lehce tápeme, v tom co dělat, ale věřím, že se do toho brzo dostaneme... Takže díky za každý takový tip, jak hrajete, nemusí to být zrovna o čaroději. Takové best of akce ze se sezení by bylo taky hezké a inspirativní téma, časem snad taky přispěju svojí troškou do mlýna.

BJ: Chápu, že vybalancovat herní systém není jen tak, ale za každou cenu napasovávat duševní akci na vyčerpávání mi přijde trochu násilné. Myslím si, že když bude čaroděj (mág, druid,...) chtít, aby se cíl musel vyčerpávat duší, popíše svoje kouzlo tak, aby to dávalo smysl.
Rádo se stalo. A co se týče příkladu hraní, tak jednak rád uvádím níže uvedený popis střetu (i když v něm jsou některé pravidlové nepřesnosti) a potom se taky těším na ten záznam z hraní co nám nahraje Sarsaparillos. :wink:

Ale to už jsme OT a tak prosím pokračovat v příslušném tématu (game reporty).
Mravenec píše:
Sinohet píše:Ahoj, v pravidlech mám bohužel pár nedostatků, nepochopil jsem moc bojovej systém, proto by bylo fajn kdyby mi sem někdo napsal nějakej příklad boje, kde by bylo použitý co nejvíc povolání a schopností, to by se pak dalo řešit.
Přidám jeden zápis souboje z naší hry. Není to možná úplně to co bys rád, ale aspoň něco.

Situace:
Hospoda, skupina bojovník, kejklíř, zaříkávač, mastičkář a lovec, sedí za dlouhým stolem zády ke zdi, (jak je to zvykem v malých hospůdkách – kdo byl v Nepálu zná – krom toho to tak udělali schválně) a hodují. Vědí, že zdejší kraj tyranizují lapkové, kteří přepadají na cestách a odvažují se i k útokům na vesnice. Taky je na ně už vypsaná pěkná odměna. Zaříkávač proto preventivně předem nakreslí kolem místnosti obrazec.

Dveře se rozletí a dovnitř vtrhne početná skupina (5) ozbrojenců s šátky přes tváře.
přepadení, všechno stát a cennosti sem!“.

Válečník nerušeně pokračuje v jídle a po očku pozoruje kapitána lapků a všimne si, že šilhá na pravé oko. (ZS přečtení soupeře). Ostatní družiníci se trochu nervózně pokouší také zachovat klid (zaříkávači to jde dobře – dovednost síla vůle), přičemž zaříkávač pod stolem sevře dlani amulet spletený z vlasů všech družiníků a pohladí prsten s insigniemi jeho církve a zamumlá „Nechť vám Parvátí vede ruce a ty jsou v boji rychlejší než blesk!“ (rozsáhle, ZS modlitby a uřknutí).

Před družinu předstoupí kapitán lapků a dva jeho pochopové. Další dva z dálky míří lukem a kuší. „Na vás to platí taky, holoto!

Iniciativa.
Všichni družiníci mají díky na vlivu vyčerpanému zaříkávači rychle zdarma.

1. kolo

Bojovník prudce vstane a přitom vrhne dlouhý stůl, který stojí před ním kejklířem a zaříkávače na lapky před sebou. (dovednost síla, ZS silák, rozsáhle) a chápe se meče a štítu opřených o zeď.

Lapka Lučištník a lapka Kušník střílejí a zaříkávač křičí: „Nechť ti Šíva zatemní zrak a tvé oči se pokryjí mlhou!“ a sesílá přes obrazec na Lučištníka prokletí cílené přesně na jho oči (dovednost kletby a požehnání, ZS divoký talent).

Na Kušníka reaguje kejklíř, který po něm vrhne dýku ze zápěstního pouzdra a zasáhne kušníka přesně do ruky a ten svou kuši s bolestným výkřikem upustí.

Lovec a mastičkář se kryjí za svým stolem a lovec chystá luk, zatímco mastičkář vykukuje a odhaduje útočníky.

2. kolo


Kapitán a oba lapkové odvalí stůl a při zvedání ze země se snaží (postupně) útočit na bojovníka, kejklíře a zaříkávače, které sekají po nohou.

Bojovník odrazí útok palcátem od kapitána za cenu škrábnutí na noze a pak štítem odrazí útok meče Druhého lapky, který směřuje na zaříkávače, zatímco zaříkávač uskakuje (spíš padá) stranou. (ZS osobní strážce).

Kejklíř se vyhne seku po nohou od Prvního lapky saltem vpřed, při kterém přeskočí vstávajícího Prvního lapku a dostane se mu přesně za záda (dovednost akrobacie, ZS akrobat).

Kušník sbírá kuši, natahuje tětivu, zakládá nový šíp a mastičkář ho mezitím přemlouvá, aby mu podlomil morálku („Vyprdnou se na to, tady jde o kejhák, za to ti to nestojí, víš kdo je ten masomlejnek s mečem? Chcípneš pro pár měďáků..“) (dovednost jednání s lidmi, ZS vyjednávač).

Lučištník založí nový šíp a cílí lovce, který mu oplácí stejnou mincí. Lovec mine a jen díky tomu, že sebou švihne za stůl (přičemž si dá do zubů) se vyhne šípu od Lučištníka.

3. kolo


Kejklíř tasí dýku a pokusí se vrazit jí přeskočenému Prvnímu lapkovi do ledvin. To se mu ale nepodaří a První lapka ho div nezabije úderem z otočky, při kterém kejklíři zachránila život jenom zničená dýka, kterou vychýlil ránu (zdroj z předmětu) a škrábnutí na hrudi.

Bojovník útočí na Druhého lapku, s úmyslem udeřit ho hlavicí meče a vyvést ho z rovnováhy. Lapka se neubránil a dostal tak i druhou ránu štítem (lstivě) a teď se zmateně oklepává.

Kapitán lapků napadne bojovníka. Mocně se rozmáchne palcátem a pokusí se mu urazit hlavu. Bojovník kryje ránu štítem a ta mu ho roztříští na kusy a bojovníkem značně otřese. (zdroj z předmětu).

Zaříkávač šeptá a dotkne se spleteného amuletu a žehná bojovníkovi: „Nechť Višna zpevní tvé svaly na kámen a žádná zbraň jim neublíží!

Lovec střílí po Lučištníkovi, zamíří přesně na jeho pravý biceps a natáhne luk k silnější a mocnější ráně než jindy (ZS dobrá muška a ZS lučištník), Lučištník, který se snažil v odpověď opět střelit po lovci, vypustí šíp nazdařbůh do stropu a za cenu ošklivě poškrábané ruky se šípu skoro vyhne.

Mastičkář použije co nejsilnější argumenty ("Dostáváte na prdel a za chvilku je tu oddíl stráže, fakt chceš položit život za nějakého pablba?") a kušník, který se už chystal střílet, zaváhá a po anglicku se začne stahovat k východu.

4. kolo

Bojovník útočí na kapitána. Zasadí mu ránu zprava, kde má šilhající oko a dá do ní všechnu sílu. Podaří se mu prorazit kapitánovi i zbroj (ZS pádný úder) a zarazit meč hluboko do jeho těla.

Prvního lapku, to notně naštve, a zběsile se pustí do bojovníka. Ten ustupuje a nastaví do cesty jeho zbraně židli, kterou První lapka roztříská na kusy, ale jeho útok se tím zastaví (ZS hlava nehlava).

Druhý lapka se vzpamatovává z omráčení. Kušník zmizel ze dveří a Lučištník s poraněnou paží zahazuje luk, tasí tesák a obezřetně se blíží k lovci. Ten změní cíl a vystřelí po šíleném Prvním lapkovi. Z boku se mu snaží přesně trefit do ucha a díky tomu, že luk mocně natáhnul a že o něm lapka vůbec nevěděl, se mu povedlo prostřelit lapkovi hlavu.

Mastičkář pokračuje v odhadování protivníků a hlásí své postřehy ("Podívej na ně, vždyť to jsou hovada, zařvi na ně a po.erou se strachy!" (odhadnul nízký vliv.))

5. kolo

Bojovník zařve válečný pokřik („Roztrhnu vám kušny hákem a nadělám do krku!“), který cílí na oba zbývající bandity. Ti mají už tak dost podlomenou morálku a tak se jim rozklepou nohy a dají se na útěk. Bývalý Lučištník stačí vyběhnout ze dveří a za ním se pustil i kejklíř. Otřesený druhý lapka je ale dál a tak se na něj zezadu sesypou zaříkávač s mastičkářem a společně ho srazí k zemi.

Bojovník se vyhrne ze dveří, aby viděl jak Ex-Lučištník ujíždí na koni a jak kejklíř ve sprintu naskakuje na dalšího koně a pouští se za ním. (ZS akrobat).

Na zemi se pod vzpínajícím se koněm krčí a zděšeně řve Kušník. Zkusil v té rychlosti nasednout na lovcova koně a ten měl pokyn každého takového shodit a podupat. (ZS jedna duše).

Kejklíř pronásleduje Ex-Lučištníka a díky dobré orientaci na vesnici a díky svým jezdeckým dovednostem ho brzo dostihne. (ZS špeh, ZS akrobat). Když už je na úrovni unikajícího přeskočí na jeho koně a srazí ho k zemi. Než se otřesený lapka vzpamatuje, už je na místě na svém koni lovec a důrazně mu doporučí zůstat ležet a doprovodí to natažením luku, stejně jako kejklíř připravenou vrhací dýkou.

Bojovník mezitím svázal vyděšeného Kušníka a mastičkář se zaříkávačem zpracovali otřeseného Druhého lapku. Nejlépe bude svázaný ten od kejklíře (dovednsot Triky a kejkle) :-))

Odpovědět

Zpět na „Dračí doupě II“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 hosti