[dotaz+fabulace] DrD II. Pravidla pro experty

Oficiální diskuze k nové generaci DrD, vydané v roce 2011.

Moderátoři: Bouchi, Pieta, Charles

werksoltan
Příspěvky: 290
Registrován: 10. 8. 2011, 09:32

[dotaz+fabulace] DrD II. Pravidla pro experty

Příspěvek od werksoltan »

DrD II. Pravidla pro experty

Obrázek
Arten_CZ píše:Dostkrát jsem se při odpovědích na nějaký dotaz dočetl, že postavy něco v rámci základních nebo pokročilých povolání neumějí (naposledy u vyvolávání/povolávání). Znamená to tedy, že se plánují nějaká pravidla, která to postavám dobudoucna umožní?
Peekay píše:
Návštěvník píše: řekl bych, že základ asi ano. já bych byl rád, kdyby vyšel i nějaký bestiář zvlášť v knize.
My by sme velmi radi. Otazkou je samozrejme, ako rychlo po zakladnej knihe by musela vyjst aby mala zmysel a ako na tom budeme s kapacitami. Plus asi budete suhlasit, ze Experti maju prednost pred Bestiarom (obzvlast taki Experti, akych si ich predstavujeme).
werksoltan píše: Několikrát tu zaznělo, že budou nějaká pravidla pro experty. Jde o fámu nebo skutečnost? A pokud to je skutečnost tak jaký je plán? Budou Expertní povolání kombinací pokročilých (6 úrovní ve dvou pokročilých povoláních)? :think:
Takové úrovně se při hraní jednou za 14dní dosáhne cca za rok a kousek.
Merlkir píše:Autoři jsou busy s jinými věcmi. Nechci vám to kazit, ale info o expertech nečekejte v blízké budoucnosti, řeší se urgentnější projekty.
werksoltan píše: Takže zatím není ani koncept jestli vůbec budou experti a pokud ano tak jestli to bude pokračování pokročilých povolání nad pátý level (to mi přijde nesystémové, když 5 level (+5) je max.) nebo jestli půjde o kombinaci s dalším základním/pokročilým povoláním? :think:

Nechceme po vás rozvádět tu něco dopodrobna, čistě naznačit filozofii, abychom tolik netápali :wink:
boubaque píše:Velice stručně k expertním povoláním: Nejsou ve stavu, který by opravňoval říkat cokoliv s určitostí. Peekay a Mytko společně s Charlesem měli nějaké myšlenky, jak na to, ale před vydáním knihy byla priorita vytvořit funkční základní a pokročilá povolání a spíš se jen nechával prostor pro expertní. Po vydání na to taky ještě nebyl čas. Každopádně, pokud se v dohledné době expertní povolání budou dělat, velice pravděpodobně se jejich počet nepřehoupne přes 10, spíš jich bude míň. Kdo by se s těmi třiceti, čtyřiceti povoláními dělal? Vždyť je to dvakrát tolik, co v příručce :)
Naposledy upravil(a) werksoltan dne 13. 10. 2011, 12:52, celkem upraveno 3 x.
werksoltan
Příspěvky: 290
Registrován: 10. 8. 2011, 09:32

Re: [dotaz] DrD II Pravidla pro experty (+souhrn, +fabulace

Příspěvek od werksoltan »

Fabulace
[/size]
werksoltan píše: Když už jsme u té kombinace pokročilého povolání - několikrát tu zaznělo, že budou nějaká pravidla pro experty. Jde o fámu nebo skutečnost? A pokud to je skutečnost tak jaký je plán? Budou Expertní povolání kombinací pokročilých (6 úrovní ve dvou pokročilých povoláních)? :think:
Takové úrovně se při hraní jednou za 14dní dosáhne cca za rok a kousek.

A i kdyby nebyla expertní povolání kombinací pokročilých, tak by možná bylo zajímavé přinejmenším takové kombinace pro představu pojmenovat a případně jim dát i nějaké volitelné ZS atd. :think:

Pro zajímavost - některé kombinace pokročilých povolání jsou snažší než jiné (rozdíl je kombinace 3 nebo 4 základních povolání). Kdyby to někoho zajímalo tak tady je k tomu taková pomůcka k přemýšlení. I když je mi jasné, že tohle už spadá spíš do house rules, čí tak něco.
tabulka_kombinace_pokrocile_povolani_se_zp.JPG
tabulka_kombinace_pokrocile_povolani_1_shodne.JPG
A tady můj letmí a nijak promyšlený nástřel inspirovaný carrierama ve světě warhammera, kde hrajeme.
tabulka_kombinace_pokrocile_povolani_navrh.JPG

A ještě pro inspiraci, takhle třeba pojmenovali kombinace v Heroes of Might and Magic IV.
http://www.heroesofmightandmagic.com/he ... sses.shtml
Fafrin píše:Já bych tipl, že expertní povolání by měla být spíš 1 pokročilé + 1 základní co není obsaženo v daném pokročilém.
Dávalo by to nějakých 10 * 3 (30)kombinací.
Další zajímavou možností by byla kombinace 2 pokročilých, které se právě v jednom základním překrývají. To je stejně kombinací (30), jen trvá dýl se k tomu dostat.
Objevili by se v nich kombinací různé chybějící dovednosti (velení netvorům ze sedla :) ) A objevili nové směry magie (časoprostor, poznávací, ...)
Kombinace každý s každým mi příjde poněkud obrovská. (10*10/2 = 50)
Roubíček píše:Kdo by se s tím dělal a kdo by pořád něco vymýšlel. To už snad ani nejde. :) A hlavně by si člověk nevybral. Mě teda přijde i 30 jako hodně veliké číslo a to míň už snad ani není možné.
Fafrin píše: Jde, pokročilá povolání, která spolu nemají nic společného. Těch by mělo být jen 15. Ale vytváří to fakt debilní a kryjíci se kombinace - Válečník + Mastičkář, nebo Vědmák + Mág.
ilgir píše:Přihodím ještě svou spekulaci: Myslím, že expertní povolání budou nadstavbou pokročilých - tedy bude jich 10 a otevřou se hráčům po dosažení 5. lvl v pokročilém povolání.
Aljen píše:alebo budu nejak este volnejsie ponate.
Pri magickych povolaniach nebude az take tazke narocne vymysliet expertov

tazsie sa mi napriklad predstavuje kam este moze valecnik ist ... hmm nejaky Avatar of the Cause (vyberem si kredo, bozstvo, princip a bla bla)?
a co hraniciar, zved?
kamikaz píše:Imho: Nemyslím že by by bylo potřeba tam přidávat expert povolání. I za předpokladu častého hraní lze zmenšit velikost zkušeností, a poté co člověk dosáhne svého vysněného povolaní, nebo vysněných povolání může si dále navyšovat hranice na zdrojích (vím že navyšovat lze i při každém dostatku bodů.)

Prostě se snažím vyjádřit že víc povolání tato hra už nepotřebuje, a pokud ano, tak bych to vyřešil tím že bych přidal třeba pod jednu kombinaci základních 2 pokročilá. Ale opravdu si myslím že na to aby byla u stolu zábava tam nemusí být nutně 45 povolání nebo kolik vyšel součet..

Navíc není problém vždy něco vymyslet, a k tomu nepotřebujeme další expertní povolání ke kterým by bylo víc než obtížné se dostat. Tady už ani nejde o to vymýšlet pořád něco nového a vybrat z výběru nebo se výběrem přiblížit k vaši představě. Na druhou stranu časoprostorový kouzelník je velice komplikované na zápis, a určit hranice kam až tam magie sahá není nic jednoduchého..

No je to jen můj osobní názor, a mnozí se mnou jistě nesouhlasí...
Aljen píše:osobne s tebou na 86,73% suhlasim

ale viem si predstavit experte povolanie (casopriestorovy kuzelnik alebo DA Paladin) ktore hru este obohati.
System zvladne aj nadludske megadivociny v pohode takze ak sa nejdu zaujimave elministercoviny ... tak preco nie.
Ved ... vzdy existuje vacsie zlo ktore treba porazit ... aby sa v procese zachrany sveta vyvolalo este zlejsie zlo.
Hmmm ... alebo dobro.

To je otazkamoral pohladu.

Par heretickych myslienok :
Trebars co ak by mohol byt len jedna postava v druzine expertna ... a za expertnost by zaplatila nejaku fakt cruel cruel cenu (Jak to bolo v spidermanovi ? Velka moc nesie zo sebou velku zodpovednost.)

To by ale chcelo aj serious hracov mam dojem ;)
DrD pristup - alias munchkin-gamism-dickheadstvo by tu mega vyniklo
ilgir píše:Já bych expertní povolání viděl vesměs jako postavy silně ovlivňující chod světa. Společná by pro ně byla možnost ovládat široké masy lidí/přírody/magie/hmoty, což by používali k dosahování svých cílů. Hra by se potom odehrávala na úrovni např. AGoT - postavy by neřešily nějaké úkoly, ale skutečný boj o moc.

válečník => vojevůdce - dokáže velet armádám, manévry nedává sobě, ale celé jednotce, jeho postavení mu otevírá cestu do politiky. (římští vojenští císaři)

hraničář => drakobijec - poradí si s každou nestvůrou, řídí obranu hranic, jako žijící legendě mu stačí říct slovo a půjdou se za něj bít stovky mužů, navíc má širokou podporu obyvatelstva. (Faramir)

čaroděj => bojový mág - knížata se předhánějí, kdo mu nabídne víc za účast na vojenském tažení. Dokáže sežehnout nepřátelskou jízdu na popel či probourat hradby města. (Raistlin)

vědmák => paladin - se skupinou věrných se probíjí k sídlu mocného nekromanta či velí armádě bránící město před náporem nemrtvých. A potom se prohlásí králem. (Aragorn)

zvěd => hlava mafiánské organizace či rovnou vládnoucí politik, svou moc udržuje přes všudypřítomné kontakty a výkonnou složku - policie/milice/gangy. (Lannister)

mág => jako velmistr kouzelnického řádu či představený církve spoluvytváří ideologii a tím ovlivňuje doslova každého. Vládne silnou autoritou a jeho slovu naslouchají vrcholní politici i prostí lidé. (imámové, papež)

druid => vládce přírodních sil regionu, u jednodušších společeností šedá eminence manipulující s klany.

šaman => opět navázaný na klanová společenství, je vládcem zvířat regionu, dokáže prorokovat i přinést snový svět na naši zem.

alchymista => pronikl tak hluboko do tajemství hmoty a života, že pomalu přestává být člověkem. Pokud má jeho moc nějaké hranice, pak je zná jen on sám. (Voldemort, Keyesův Newton)

lupič => Nevím. Batman? :D
Vallun píše:Hezká práce, ilgire - jen ybch možná prohodil Aragorna a FAramira, ale to je detail. Co mi vadí víc je vývoj vědmáka v paladina, mým kocneptům je to silně proti srsti:)

Z čeho je Lannister? něco mi to říká, ale nemohu si vzpomenout...to je z Game of Throne?

Lupič by byl asi totéž, co Zvěd, případně některý z velkých pirátských kapitánů - Jack Sparrow, za nímž jdou všichni jeho muži včetně žen (až na ty, co za ním nejdou:) - neomezený vládce plavidla nebo malé tvrze a souvisejícího panství...:)

Expertního Šamana si představuj jako Pána snů....

Zajímavým případem expertního alchymisty by mohl být i Krank z želvích ninjů - tak pokročilý umělec, že přenesl svou duši do stroje "dokonalejščího", než je lidské tělo...

- každopádně si vytvořil zajímavou plejádu možných enemáckých bossů:)
MarkyParky píše:V tomhle širokém pojetí se Expertní alchymista taky může stát nekromantem/vyvolávačem co buduje svou armádku oživených (ať už nemrtvých, golemků, strojů či čehokoliv), o kterou se pak šlechtici a pánové perou a doufají, že ji získají do svých služeb.
ilgir píše:Ha! Tušil jsem, že přijde Vallun a bude mít upřesňující poznámky k Aragornovi a Faramirovi $D Berte to jen jako ilustrační příklady.
Jack Sparrow jako expertní lupič - tak na to jsi kápnul úplně přesně, to mě nenapadlo.
Ano, Lannisteři jsou z AGoT. Záměrně jsem nejmenoval žádného konkrétního, protože tam sedí tak nějak všichni. :)
S tím šamanem je problém v tom, že on je navázán zároveň na sny i na zvířata. Leda něco z toho natvrdo potlačit. Nějak nevím, co s ním...

Autoři nejspíš záměrně mlčí a dobře se baví. Nebo čerpají inspiraci. :>;o)
Merlkir píše:Autoři jsou busy s jinými věcmi. Nechci vám to kazit, ale info o expertech nečekejte v blízké budoucnosti, řeší se urgentnější projekty.
Rauksul píše:
šaman => opět navázaný na klanová společenství, je vládcem zvířat regionu, dokáže prorokovat i přinést snový svět na naši zem.
Mě expertní šaman připoměl jeden Gilgaladův komentnář k Hrobníkům a šamanovi tam - něco jako "měl jsme představu sibiřských šamanů, takových co v prostřed tajgy celý dny pijí vodku, pak jednou vezmou bubínek, rozezvučí ho a celý svět se zachvěje..."

Až na to, že je to vlastně DrDII druid. Nebo druid+šaman expert? :-)
kamikaz píše:Nevím, ale jak už jsem jednou zmiňoval tak pokročilé povolání dokáže s velkou zásobou zdrojů bořit hrady, velet armádám, vdechnou duši tolika hliněným golemům kolik jen bude chtít. A nepotřebuji na to expertní povolání.. Konec konců těch několik základních s kombinací s pokročilými dokážou sestavit tolik různých postav že není třeba přidávat dalších x dalších.

Ale samozřejmě rozumím lidem kterým chybí časoprostorová magie, nebo paladin, ale to jde jednoduše přidat. Jednu dovednost sem, druhou tam, pár zvláštních schopností a komplet nová povolání.

Imho: Hraní si na dobrodruhy mi přijde zajímavější než řešit spory dvou zemí kde každá chybka znamená vyhlášení války. A upřímně je to pro mě jako PJ/Průvodce jednodušší než když sestavuji jak se která země zachová. Pokud bych chtěl hromady různých názorů a zápletek tak ve městě kde žije 5000lidí není problém udělat tak komplikované dobrodružství že to zamotá hlavu družině na několik hodin, ne-li dní.

Též si myslím že výprava na draka kde každá hluk, každá chyba se stává osudnou je zábavnější než házet si na souboj dvou armád.

Ale neodsuzuji, jsou takový kterým se to libí, já osobně dávám přednost hraní v malých skupinkách a i zde je náročné si vždy vzpomenout na každého člena, natož řešit spory mezi tisícovou armádou..


No co se mě týče já jsem spokojen s velkým výběrem, a pokud bych měl hráče který nenašel svoje vysněné povolání tak to nejspíš vyřeším že vezmu kousek od jednoho, a kousek od druhého, pár zvláštních schopností a je to :-). Na rozdíl od DrD1 se nemusím zabývat dlouhým číslováním každé schopnosti.


No, svůj názor jsem vyjádřil tak ho moc nekritizujte :D
ilgir píše:
Nevím, ale jak už jsem jednou zmiňoval tak pokročilé povolání dokáže s velkou zásobou zdrojů bořit hrady, velet armádám, vdechnou duši tolika hliněným golemům kolik jen bude chtít.
Právě že nedokáže. Je tu omezení "rozsah vědminy chýše" a max. dvou golemů/nemrtvých u alchymisty. Což je zároveň i odpověď pro Quentina. Jasně že i pokročilá povolání by se dala hrát hodně epicky, ale kniha k tomu nenavádí. A jak všichni víme, je rozdíl mezi tím "co pravidla umožňují" a "k čemu pravidla vedou". Viz nekonečné debaty s Wild Westem o Drdo.
kamikaz píše:Jop, tak na to jsem zapomněl, ale.. je to na stylu hraní.. mě stačí vědmina chýše :). Někteří náročnější hráči si asi chtějí zahrát na generály.. A já neodsuzuji tu myšlenku. Takže ano já experty nepotřebuji, ale rád se budu účastnit debat o nich :) .

No nic to je ode mě prozatím vše. Omlouvám se za moji strašnou chybu o rozsahu kouzel.
Quentin píše:Ilgir: Získal jsem ten dojem hlavně z válečníka, když jsem si ho psal. Ten sám o sobě je hodně "high class" nebo jak to říct, vždyť má dovednosti na jednání u dvora a vedení armád. V kombinaci s hraničářem (berserk) nebo vědmákem (imunita na kouzla, nekonečné obrany), mi to přijde jako strop pro pseudostředověké hrdiny. Přidej k tomu 10 úrovní, kdy sbírá jen zdroje (to už jsme asi u 40té úrovně) a máš munchkinův vlhký sen.

Že je v drd2 šikanovaná magie už se řešilo na d20.cz.



A když už expertní povolání, tak rovnou over-the-top
- nesmrtelný lich s armádou a kostěným drakem
- assassin schopný proměny v ducha, procházení zdmi, posednutí
- herold boha války, co úderem svého kladiva přivolá bouři a zemětřesení
- archmage ve vznášející se věži obklopené ohnivými hady (jako má na ilustraci čaroděj :) )
...
ilgir píše:Ono i u toho válečníka je "bojová taktika" a ne "strategie", "orientace v bitce" a ne v "bitvě" - takže mi přišlo, že si autoři nechávají ještě prostor.
Naposledy upravil(a) werksoltan dne 13. 10. 2011, 12:52, celkem upraveno 1 x.
Uživatelský avatar
ilgir
pěšák
Příspěvky: 10174
Registrován: 22. 1. 2007, 13:48
Bydliště: nejkrásnější město světa

Re: [dotaz+fabulace] DrD+ Pravidla pro experty

Příspěvek od ilgir »

To "DrD+" v názvu vlákna je taky součástí nějaké promyšlené fabulace? :D
werksoltan
Příspěvky: 290
Registrován: 10. 8. 2011, 09:32

Re: [dotaz+fabulace] DrD II. Pravidla pro experty

Příspěvek od werksoltan »

ilgir píše:To "DrD+" v názvu vlákna je taky součástí nějaké promyšlené fabulace? :D
Kdepak, tady se jedna čistě o stupiditu $P Hned to napravím 8)
Uživatelský avatar
Fafrin
Příspěvky: 2385
Registrován: 4. 3. 2010, 22:15
Bydliště: Olomouc

Re: [dotaz+fabulace] DrD II. Pravidla pro experty

Příspěvek od Fafrin »

Chtěl bych oživit tohlé vlákno za účelem hromadného sbírání fabulací, aneb co by vzešlo z kombinace dvou pokročilých povolání.
Formát:
Pokročilé 1 + Pokročilé 2 (základní 1 + základní společné + základní 2) = Název expertního: dovednosti, dovednosti(vlastnost, vyhrazené)

Válečník + Hraničář (kejklíř + bojovník + lovec) = ???: Nic mě už nenapadá, je to ultimátní bojovník, možná nějaké velení nestvůrám, nevím. Jízda na netvorech, boj ze sedla proti netvorům.

Válečník + Lupič (bojovník + kejklíř + mastičkář) = ???: Tady nevidím vůbec žádný smysl

Válečník + Zvěd (bojovník + kejklíř + lovec) = Vojevůdce: Ultimátní vůdce a generál, a také ultimátní bojovník v sedle, vyjednavač a diplomat

Válečník + Vědmák (kejklíř + bojovník + mastičkář) = ???: boj v sedle proti nemrtvým a běsům

Válečník + Čaroděj (kejklíř + bojovník + zaříkávač) = bojový čaroděj: ničivá kouzla působící na úrovni oddílů

Válečník + Mág (bojovník + kejklíř + zaříkávač) = bojový mág: Ideální spojení pro křižáka či polního kněze. Ale nevím jaké dovednosti.
----
Hraničář + Šaman (bojovník + lovec + mastičkář) = eh, strážce před bytostmi ze snového světa? To už tu máme. Nicméně magie netvorů a vůbec rozšíření šamanských praktik na netvory.

Hraničář + Druid (bojovník + lovec + zaříkávač) = ???

Hraničář + Zvěd (bojovník + lovec + kejklíř) = boj ze sedla proti netvorům, jízda na netvorech

Hraničář + Vědmák (lovec + bojovník + mastičkář) = znamení proti netvorům, více esencí těla

Hraničář + Čaroděj (lovec + bojovník + zaříkávač) = ???
-----
Šaman + Druid (mastičkář + lovec + zaříkávač) = hlubší magie přírody, rozmlouvání s hvozdy apod

Šaman + Lupič (lovec + mastičkář + kejklíř) = kontaktní omamné látky

Šaman + Zvěd (mastičkář + lovec + kejklíř) = ???

Šaman + Vědmák (lovec + mastičkář + bojovník) = jdi do snového světa a bojuj s běsy tam!

Šaman + Alchymista (lovec + mastičkář + zaříkávač) = theurg?, trvalý golemové
------
Druid + Zvěd (zaříkávač + lovec + kejklíř) = ???

Druid + Alchymista (zaříkávač + lovec + mastičkář) = jedy a elixíry pro rostliny

Druid + Čaroděj (lovec + zaříkávač + bojovník) = ovládání počasí, silná živelná magie

Druid + Mág (lovec + zaříkávač + kejklíř) = ???
-----
Lupič + Zvěd (mastičkář + kejklíř + lovec) = zvěd pro město

Lupič + Vědmák (kejklíř + mastičkář + bojovník) = ???

Lupič + Alchymista...

Tohle asi ve své většině nefunguje, začínám pošilhávat po systému kombinujícím 3 základní povolání, ten by měl méně výsledků a možná by dávali větší smysl.
DrD 1.x od roku 1996, od 1997 jako PJ. Bývalý ORG, občasný LARPař. DrDII since beginning.
Uživatelský avatar
vzteklina
Příspěvky: 1380
Registrován: 24. 10. 2007, 19:59

Re: [dotaz+fabulace] DrD II. Pravidla pro experty

Příspěvek od vzteklina »

Základní statistika:
Pokud skombinuješ 3 základní povolání do jednoho expertního máš 10 výsledků.
Pokud skombinuješ 2 pokročilá povolání do jednoho expertního máš 45 výsledků.

Já bych šel po tom nižším čísle, pokud samozřejmě nechcete některé kombinace jednoduše vynechat :-) (A netušim jakou metodou vytvořil fafrin těch 23 :-) )

EDIT: Abych taky něco zafabuloval
Myšlenka kombinace pokročilých povolání je zajímavá, leč podle mne zcestná. Když se nad tím zamyslím, to po čem lidé volají nejsou nová jiná povolání, ale možnost pokračovat v těch stávajících pokročilých a stát se v nich expertem.
Takže jedna z možností, kterou tady vidím je vytvořit expertní nástavby k stávajícím pokročilým povoláním. Vypadat by mohly tak, že ke každému budou tři a budou rozšiřovat každé pokročilé povolání jedním základním. Získá se tak 30 kombinací. Abych to konkretizoval, uvedu příklad.
Válečník + zaříkávač = Velitel armád (mistr taktiky a strategie vojsk)
Válečník + mastičkář = Vládce (získávání oddaných spolubojovníků, organizace panství)
Válečník + lovec = Asasin (expert na boj s lidmi a jejich likvidaci)
Příklady se dost kryjí se základním válečníkem. To je schválně. Smysl není vytvořit nové povolání, ale prohloubit stávající ve vybraných směrech.
Sem chlap! (pro ty co sou zmateni mym nickem)
Uživatelský avatar
Fafrin
Příspěvky: 2385
Registrován: 4. 3. 2010, 22:15
Bydliště: Olomouc

Re: [dotaz+fabulace] DrD II. Pravidla pro experty

Příspěvek od Fafrin »

Nad pokročilé + základní jsem taky uvažoval, ale to máš furt 30 výsledků, jestli to není moc (já mám se svýmy 45 co říkat).
Otázkou je jestli nebude docházet opět ke krytí: zvláště u takových hůře rozlišitelných věcí jako Válečník + lovec vs. Hraničář + kejklíř.
Válečník + lovec bych viděl spíše větší zaměření na koně, ale to záleží na úhlu pohledu. Povšechně bych řekl, že expertní povolání budou spíše rozvojem nějakého malého písečku do hloubky, než větším rozšířením.
DrD 1.x od roku 1996, od 1997 jako PJ. Bývalý ORG, občasný LARPař. DrDII since beginning.
Uživatelský avatar
Nazarei
Příspěvky: 41
Registrován: 11. 12. 2009, 00:37
Kontaktovat uživatele:

Re: [dotaz+fabulace] DrD II. Pravidla pro experty

Příspěvek od Nazarei »

IMHO je vytvareni novych povolani z jakychkoli kombinaci spatne - i v podstate nutne minimum 10 expertnich povolani mi prijde prilis moc na to, aby se tam dali vytvaret zajimave nove dovednosti - drtiva vetsina je uz popsana u stavajicich 15, a ty co nejsou se daji bez problemu k nejakemu pridat.

Co jsem si vzdy pod expertnimi povolanimi predstavoval, jsou spise nove zvlastni schopnosti - ve chvili kdy postava dosahne urovne 5 (ci dle dohody i nizsi) v pokrocilem povolani, automaticky se vlastne stava expertem - neni uz toho mnoho jak se v tomto smeru zlepsovat. A od teto urovne by si mohla prave brat nove zvlastni schopnosti urcene expertum - co me tak z fleku napada je napr. Nadani ci Zbehlost pro magii.
Uživatelský avatar
Fafrin
Příspěvky: 2385
Registrován: 4. 3. 2010, 22:15
Bydliště: Olomouc

Re: [dotaz+fabulace] DrD II. Pravidla pro experty

Příspěvek od Fafrin »

Nové dovednosti se určitě vymyslet dají, nebo se dají rozšířit dovednosti stávající do nových oblastí, které ještě nejsou pokryty (dlouhodobá požehnání, očarovávání velkých ploch apod. , poznávací magie, rozumní konstrukti etc.) Důvodem, proč to mít jako nová povolání a nikoliv přílepky ke stávajícícm může být třeba ten, že je nutno se opět šplhat k +5 k hodu, ne že prostě vezmu dovednost a umím to perfektně.
DrD 1.x od roku 1996, od 1997 jako PJ. Bývalý ORG, občasný LARPař. DrDII since beginning.
Uživatelský avatar
ValMor
Příspěvky: 165
Registrován: 22. 7. 2009, 06:30
Kontaktovat uživatele:

Re: [dotaz+fabulace] DrD II. Pravidla pro experty

Příspěvek od ValMor »

osobne bych v expertech hlavne rad videl
a) rozsireni konfliktu tak aby bylo mozne vymyslet nejake nove manevry krome tech stavajicich a zacalo mit smysl pouzivat neco jineho nez presne + silneji hrou podporovanou vazbu mechanika <-> fikce
b) rozsireni zvlastnich schopnosti aby kouzelnici nebyli jak pres kopirak a vsechna povolani mela nejake skutecne originalni veci a ne furt dva manevry na kazdou kravinu
c)nejakou mensi revoluci v magickych predmetech aby vubec melo smysl je pouzivat
Uživatelský avatar
Fafrin
Příspěvky: 2385
Registrován: 4. 3. 2010, 22:15
Bydliště: Olomouc

Re: [dotaz+fabulace] DrD II. Pravidla pro experty

Příspěvek od Fafrin »

přesně je nejvýhodnější manér jen ve chvíli, kdy ti přidává silnou šanci navíc uspět, jinak je výrazně lepší lstivě, pokud můžeš, nebo mocně, čímž donutíš protivníka se buď hodně vyčerpat, nebo naplnit svůj záměr.
Ve chvíli kdy do hry vstoupí mistrovství a posílené manévry, tak se to úplně mění.
Pravidla ti nikdy nepomůžou udělat zajímavou postavu.
Já osobně bych od expertů očekával lepší popis mechanik Snového světa a nejspíš nějakou cestu k trvalám a pořádným magickým předmětům. A Návod pro mass-combat či souboje sítí, možná.
DrD 1.x od roku 1996, od 1997 jako PJ. Bývalý ORG, občasný LARPař. DrDII since beginning.
Arten_CZ
Příspěvky: 822
Registrován: 23. 7. 2009, 09:30

Re: [dotaz+fabulace] DrD II. Pravidla pro experty

Příspěvek od Arten_CZ »

Co mi na stávajících pravidlech vadí a co bych rád viděl změněné v dalších verzích pravidel / expertech...
1) Maximální úroveň povolání 5
- od našeho cca 4. sezení máme postavy v nějakém povolání na úrovni 5 a postavy se celkem logicky snaží řešit konflikty pomocí povolání, za které chtějí hrát. Proto, aby měly konflikty vůbec nějaké napětí, tak protivníci také musí mít charakteristiku 5+. Ale není kam více stoupat. Je sice možné používat dovednosti, proti kterým nejde dané povolání použít, ale to mi přijde k hráčům nefér. Postavit si skupinku válečníků (protože hráči chtějí hrát bojové dobrodružství) a potom před ně házet buď logické rébusy, nebo běsi, aby si nemohli započítat bonus, mi přijde uhozené. Takže od 4. sezené je to pořád 2(3)k6+5 vs 2(3)k6+5
2) Zvláštní schopnosti
- všechna povolání jsou jak přes kopírák. Kromě několika čestných výjimek jsou naprosto všechny zvláštní schopnosti jen 2 manévry / manévry zdarma pro nějakou obecnou dovednost povolání. Nikde žádná invence, žádný nápad, jen manévry a konec. Tohle mi silně kontrastuje s radami, aby začátečníci nepoužívali manévry. To potom nemusejí podle pravidel hrát vůbec, protože nic jiného než manévry v pravidlech není.
3) Jakákoli škálovatelnost
- to úzce souvisí s bodem 1. Pokud se háže na zkoušku, tak ve většině případů jediné, jak jde ovlivnit, je obtížnost, protože postavy na lvl 5 na 90% zkoušek uspějí a vykupovat se nemusí. My sami jsme už ve fázi, že si ani neházíme, protože to jen zdržuje. Chybí zde mechanismus, jak vyhodnotit něco, co jde udělat, ale je obtížnější a postava má mít nějakou škálovatelnou šanci. Rozdíl mezi tím, jestli přeskočí 2,3,5,10 metrů, když se shodneme, že je přeskočit dokáže, je nulový.
4) Magické předměty
- naprostá tragédie. Pokud může postava použít zvláštní schopnost předmětu s úrovní povolání, které má danou schopnost, potom nemá smysl, aby ho vůbec používala. Jedinou výjimkou jsou předměty, co dávají zdarma manévry a postava má zvláštní schopnost, co umožňuje více manévrů současně. Potom nám tu ale vznikají předměty, které kopírují zvláštní schopnosti (a jak jsem popsal výše, zvláštní schopnosti jsou pouze manévry)
5) Akce a Protiakce
- toto je pro nás asi největší problém. Toto jsou první pravidla, kde u vyhodnocování záleží na pořadí akcí. Dostkrát se nám stane, že chceme prohrát iniciativu, abychom mohli reagovat na akci, kterou v případě nemožnosti na ni reagovat končí konflikt. Pokud nám zbyde nějaký protivník, který nevyplýtval akci, a my už nemáme protiakce, tak není možné mu v čemkoli si zamane zabránit. Přitom kdyby reagoval dříve, potom je možné mu v akci zabránit. Proto hodněkrát jako PJ musím vymýšlet, jak udělat akce spravedlivé, abych neskončil na konci s něčím, s čím hráči nemohou hnout. Musím se dívat na akce tak, aby byl jejich následek zhruba srovnatelný, ať se provádí jako první nebo jako poslední. A toto jsem u žádných pravidel řešit nemusel.
6) Remízy a vykupování - evergreen

Abych to shrnul - rozhodně od expertů nečekám dalších X balíčků povolání (už takhle jich je zbytečně moc a je to i vidět u jejich nepovedené mechaniky - vědmák, šaman..., nebo u jejich zbytečného roztříštění - pasti a jedy, x druhů magie), očekávám rozšíření stávajících povolání, rozšíření zvláštních schopností na více než jen manévry, rozšíření škálovatelnosti obtížnosti a přepracování magických předmětů. A nejdůležitější - zapracovat na lepším systému vyhodnocení akcí, protiakcí a remíz.
Uživatelský avatar
Fafrin
Příspěvky: 2385
Registrován: 4. 3. 2010, 22:15
Bydliště: Olomouc

Re: [dotaz+fabulace] DrD II. Pravidla pro experty

Příspěvek od Fafrin »

ad 1) Na tom je postavená celá mechanika hry, ze maximální level je 5. Dej svym hrracum obcas zabrat, pouzij na ne prekecavani misto boje, besy, magicke tvory, kouzla, nastrahy, pasti, iluze... A uspech neni zdaleka jen o urovni, je to o pouziti manevru, o vycerpani o vybave o mistrovstvich o napaditych akcich.
A hlavne to neni o vyhra, ale o pribehu.
ad 2) jsou tu ZS, ktere davaji nove dovednosti, smysly ci obsahove pravomoci. Treba. Mistrovstvi jsou velmi silna, shopnost pusobit rozsahle zdarma je uzasna. Magie je nekonecna.
ad 3) Narocnost se tomu rika. Je to takova mechanika. Cilove cislo nemenit, leda ohrozeni. Obcas to proste nepadne, pokud je hodne testu, je to temer jiste.
ad 4) Naopak - pokud by s ohnivim prstenem kazdy kouzlil jako carodej, na co byt carodejem? Musite si kouzelne predmety delat zajimave, inteligentne je vyuzivat a obcas vice hledet na fikci.
ad 5) Mas li iniciativu, muzes reagovat na libovolnou akci protiakci, pokud to dava smysl. Chces-li radeji vyckavat a reagovat, muzes iniciativu odlozit. Berte si ZS, ktere umoznuji reagovat obrannou na akce necilene na vas. Iniciative je holt hodne o taktice, je dulezitá. A je treba s ni umet nakladat.
celkove, tenhle prispevek nepatril sem, na pravidla se stezuje v jinem vlakne. Nám to funguje a zazivame epicke okamziky a odehrajeme vyrazne vice, nez se starym DrD.
S jednou vecí s tebou souhlasím, u expertu ocekavam hlubsi praci s magickymi predmety, konkretne jejich vytvareni alchymistou.
DrD 1.x od roku 1996, od 1997 jako PJ. Bývalý ORG, občasný LARPař. DrDII since beginning.
Uživatelský avatar
ilgir
pěšák
Příspěvky: 10174
Registrován: 22. 1. 2007, 13:48
Bydliště: nejkrásnější město světa

Re: [dotaz+fabulace] DrD II. Pravidla pro experty

Příspěvek od ilgir »

Koukám, že nejfrekventovaněji se tu vyskytují požadavky na magické předměty. Jenže jak by měly vypadat? Kouzelný meč +5 proti nemrtvým a la DrDo asi neprojde. A aby dávaly jen manévry zdarma, to mi taky nepřijde zrovna nápadité. Takže to cpát víc do fikce? Něco jako Bizzara z Púrí? :D Ale jaká pak bude herní využitelnost?
Uživatelský avatar
Pieta
sofistikovaný troll
Příspěvky: 15070
Registrován: 6. 9. 2006, 19:08
Bydliště: Praha, ale původem jsem z Hostivaře
Kontaktovat uživatele:

Re: [dotaz+fabulace] DrD II. Pravidla pro experty

Příspěvek od Pieta »

Co se magických předmětů týče, od začátku bylo poměrně jasně stanoveno, že nejsou běžné, a že hrdinu dělají schopnosti, ne speciální vybavení. Proto taky magické předměty, jak se objevují v pravidlech, jsou unikáty, a rozhodně nejsou nutné nebo jednoznačně potřebné; spíš nabízejí možnost nějakých zajímavých triků, jinak nedostupných schopností, nečekaných es v rukávu.
Proto je taky v pravidlech nikdo neuměl vyrábět, protože pište obecná pravidla pro něco takového... (-;
Odpovědět

Zpět na „Dračí doupě II“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 7 hostů