[dotaz] Zaříkávání, prokletí, modlitby, uřknutí (+souhrn)
Moderátoři: Bouchi, Pieta, Charles
Re: [dotaz] Zaříkávání, prokletí, modlitby, uřknutí (+souhrn
Tak to už záleží, jak moc dominantně chce kouzelník, který něco takového provede, vypadat
Moje RPG Laboratorium a k němu vlákno na fóru. Malý svět pro osobní potřebu. Třeba se bude něco hodit i někomu jinému.
Konfigurátor substancí a nástrah pro DrD II
Deníky pro DrD II podle revize pravidel
Baltazar Paprika, trpaslík, knihvazač
Never attribute to malice that which is adequately explained by stupidity
Konfigurátor substancí a nástrah pro DrD II
Deníky pro DrD II podle revize pravidel
Baltazar Paprika, trpaslík, knihvazač
Never attribute to malice that which is adequately explained by stupidity
Re: [dotaz] Zaříkávání, prokletí, modlitby, uřknutí (+souhrn
Na co magii ohně či či země, když můžete obrazec udělat přímo na tělo? (Tetování, malování)
Stejně bude fungovat jen do nejbližšího slunovratu.
Ovšem pokud chcete svázat dva nositele smlouvy, možná by nebylo marné prostě vyrobit dva amulety, nabít je zdroji a vyrobit je z jednoho kusu, nebo prostě tak, aby spolu měli dotek.
Pak nositel který proklíná porušitele smlouvy použije zdroje ze svého amuletu na úspěch prokletí a zdroje z amuletu svého soka na zaplacení kletby.
Mělo by to být uděláno spíše jako obecnější spotřební předmět, než jako obrazec, jelikož v případě obrazce by uzavírající kněz nemohl uzavřít více než jednu takovou smlouvu. (Limit počtu aktivních obrazců)
To jde teoreticky obejít tak, že obrazce budou navázány na mysl smluvních partnerů - pak ovšem jednoznačně potřebujete ZS Mystický kruh. A navic je možno nést pouze jednu takovou smlouvu, což by se mohlo ukázat jako nepříjemně limitující.
Jistou možnost řešení nabízí i mé Trvalé Stráže (trvalý obrazec nekontrolovaný myslí) - Pak lze vytvořit libovolný počet obrazců a ve spojení s čarovnými strážemi prostě amuletu říci, kdy má kletbu spustit. Tady je potřeba pak velmi dobře dbát jak na podmínky spuštění, tak na znění kletby aby se to nedalo fikaně obejít (což určitě vždy půjde)
Stejně bude fungovat jen do nejbližšího slunovratu.
Ovšem pokud chcete svázat dva nositele smlouvy, možná by nebylo marné prostě vyrobit dva amulety, nabít je zdroji a vyrobit je z jednoho kusu, nebo prostě tak, aby spolu měli dotek.
Pak nositel který proklíná porušitele smlouvy použije zdroje ze svého amuletu na úspěch prokletí a zdroje z amuletu svého soka na zaplacení kletby.
Mělo by to být uděláno spíše jako obecnější spotřební předmět, než jako obrazec, jelikož v případě obrazce by uzavírající kněz nemohl uzavřít více než jednu takovou smlouvu. (Limit počtu aktivních obrazců)
To jde teoreticky obejít tak, že obrazce budou navázány na mysl smluvních partnerů - pak ovšem jednoznačně potřebujete ZS Mystický kruh. A navic je možno nést pouze jednu takovou smlouvu, což by se mohlo ukázat jako nepříjemně limitující.
Jistou možnost řešení nabízí i mé Trvalé Stráže (trvalý obrazec nekontrolovaný myslí) - Pak lze vytvořit libovolný počet obrazců a ve spojení s čarovnými strážemi prostě amuletu říci, kdy má kletbu spustit. Tady je potřeba pak velmi dobře dbát jak na podmínky spuštění, tak na znění kletby aby se to nedalo fikaně obejít (což určitě vždy půjde)
DrD 1.x od roku 1996, od 1997 jako PJ. Bývalý ORG, občasný LARPař. DrDII since beginning.
Re: [dotaz] Zaříkávání, prokletí, modlitby, uřknutí (+souhrn
Fafrin: Tvoje výhrady jsou samozřejmě platné. Ale díváš se na to moc z hlediska optimalizace voleb Mimochodem můžu strážce seslat i do nejbližšího slunovratu / rovnodennosti.
O tom, jestli to má mít podobu prstenu nebo tetování nemá smysl se přít. Byl to jen příklad, chtěl jsem ho jen trochu víc opepřit, protože malovat něco na tělo mě samozřejmě napadlo jako první, ale tak nějak mi to nepřišlo dost cool a v duchu naznačeného settingu DrD2.
O tom, jestli z toho dělat spotřební předměty nebo ne si musí taky každý rozhodnout sám. Já jsem se snažil najít cestu v rámci současných pravidel. Tato cesta má pravda mnohá omezení (max. doba trvání do slunovratu, rovnodennosti; pouze jedna "smlouva" na sesilatele), která budou znamenat, že by se takové zajištění smlouvy používalo jen u specifických dohod (napadá mě například přísaha věrnosti panovníkovi v bitvě - všichni velmoži přísahají věrnost králi a biskup jim žehná a rozsáhle sesílá svá svatá znamení prostřednictvím kadidla [suroviny]).
O tom, jestli to má mít podobu prstenu nebo tetování nemá smysl se přít. Byl to jen příklad, chtěl jsem ho jen trochu víc opepřit, protože malovat něco na tělo mě samozřejmě napadlo jako první, ale tak nějak mi to nepřišlo dost cool a v duchu naznačeného settingu DrD2.
O tom, jestli z toho dělat spotřební předměty nebo ne si musí taky každý rozhodnout sám. Já jsem se snažil najít cestu v rámci současných pravidel. Tato cesta má pravda mnohá omezení (max. doba trvání do slunovratu, rovnodennosti; pouze jedna "smlouva" na sesilatele), která budou znamenat, že by se takové zajištění smlouvy používalo jen u specifických dohod (napadá mě například přísaha věrnosti panovníkovi v bitvě - všichni velmoži přísahají věrnost králi a biskup jim žehná a rozsáhle sesílá svá svatá znamení prostřednictvím kadidla [suroviny]).
Moje RPG Laboratorium a k němu vlákno na fóru. Malý svět pro osobní potřebu. Třeba se bude něco hodit i někomu jinému.
Konfigurátor substancí a nástrah pro DrD II
Deníky pro DrD II podle revize pravidel
Baltazar Paprika, trpaslík, knihvazač
Never attribute to malice that which is adequately explained by stupidity
Konfigurátor substancí a nástrah pro DrD II
Deníky pro DrD II podle revize pravidel
Baltazar Paprika, trpaslík, knihvazač
Never attribute to malice that which is adequately explained by stupidity
Re: [dotaz] Zaříkávání, prokletí, modlitby, uřknutí (+souhrn
Neřekl bych že se jedná úplně o optimalizaci, prostě nabízím další řešení a uvádím jejich výhody a nevýhody.
DrD 1.x od roku 1996, od 1997 jako PJ. Bývalý ORG, občasný LARPař. DrDII since beginning.
Re: [dotaz] Zaříkávání, prokletí, modlitby, uřknutí (+souhrn
Vzteklina to výborně shrnul. Magii jsem psal já, příklady vymýšleli Ecthelioni. Myšleno je to tak, že zaříkávač nemůže podmínit spuštění kletby nějakou podmínkou, tedy není možné seslat kouzlo, jež způsobí koktání, když dotyčný zalže (jak už jste tady sami dovodili). Ten příklad se zdřevěněním jazyka je něšťastně naformulovaný, skutečně to měla být spíš ukázka barvité kletby (někomu způsobím koktání a pak ho obviním ze lži, i když třeba mluví pravdu). Opravíme to nejspíš v další verzi.vzteklina píše:Možnosti tady teda vidíme dvě-
1. prokleje se skutečně nějaká dovednost, která postavě nepůjde (ale lhaní není dovednost, dovednost je předstírání resp ovlivňování pocitů jako skupina dovedností. Takže by nemuselo být zdaleka jasné, že koktající v danou chvíli přímo lže. Třeba jen chtěl působit sebevědomě, ale kouzlo mu do toho vrazilo koktání. Nebo říká pravdu, ale chce se ukázat v lepším světle jako nevinná oběť a kouzlo opět reaguje a nechává ho koktat) Na jiné činnosti bude mít kouzlo buď žádný efekt (bude neaktivní) nebo efekt bude jen fikční (takže když se hromotluk na tebe oboří a řekne "Tototototos neneměl sasasasakra dělat, hahahahade!" nebude mít na hod na zastrašení žádný postih).
2. prokletí má nějaký fikční efekt, který trvá neustále a podle situace se hráči rozhodnou zda je nějaká činnost ovlivněna postihem nebo ne (takže hromotluk za koktavé zastrašování postih dostane a může ho dostat dle úvahy i na vyjednávání, smlouvání v obchodě, velení lidem v boji a mimo boj atd.) V tomhle případě se dlouhodobé prokletí chová jaké jistá forma jizvy (u jizvy taky není specifikované jaký další efekt má, krom snížení vlastnosti).
Takhle sepsané, možnost 1. je jednodušší a nemusí se přemýšlet u každého hodu, jestli nemá mít postava postih. Zneužití se dá s trochou snahy předejít. Možnost 2. je více závislá na fikci a tudíž působí uvěřitelněji (ale zároveň třeba méně magicky). Je však náročnější, protože musíte na prokletí neustále myslet a nezapomínat ho brát v úvahu při každém hodu.
Projekty: fantasy prostředí "Taria" - sci-fi prostředí "Sen! Na doživotí..." - vyjednávací hra Senát a lid římský - historický šerm Revertar
Re: [dotaz] Zaříkávání, prokletí, modlitby, uřknutí (+souhrn
A do té doby to dáte do FAQ, aby to tam našli nováčci na první pokus, protože je to apriory nemusí napadnout.Charles píše:Ten příklad se zdřevěněním jazyka je něšťastně naformulovaný, skutečně to měla být spíš ukázka barvité kletby (někomu způsobím koktání a pak ho obviním ze lži, i když třeba mluví pravdu). Opravíme to nejspíš v další verzi.
Re: [dotaz] Zaříkávání, prokletí, modlitby, uřknutí (+souhrn
Nuz tak som to precital na prvy krat a ani som sa moc nesnazil.Ten příklad se zdřevěněním jazyka je něšťastně naformulovaný, skutečně to měla být spíš ukázka barvité kletby
flufovo sa mi to velmi paci, kedze je to v style reci tej doby a (z laickeho pohladu )
mam dojem ze obvinenie "lhat temhle dobrym lidem" mohol byt celkom pouzivany logicky klam
V kazdom pripade ak to robi taky problem treba aspon jednou vetou vysvetlit. Vyhadzovat by som to nevyhadzoval.
System does mother
Hram Sógarda v Dungeon World kampani PbP
Nemas s kym hrat? Chces vyskusat iny RPG system a tvoja parta to odmieta? Pozri sem!
Hram Sógarda v Dungeon World kampani PbP
Nemas s kym hrat? Chces vyskusat iny RPG system a tvoja parta to odmieta? Pozri sem!
Re: [dotaz] Zaříkávání, prokletí, modlitby, uřknutí (+souhrn
Máte nějaké zajímavé, vtipné, použití zaříkávání? Jak zaříkával váš zaříkávač při posledním sezení?
Mám ve skupině 3 zaříkávače, přičemž se všichni hlavně těší na pokročilá povolání a tvrdí mi, "že zaříkávač vlastně nemůže nic moc dělat". Nesouhlasím s nimi. Proto jsme se rozhodli s naší kouzelnou elfkou připravit si nějaká prokletí dopředu, jak je doporučeno v pravidlech.
A abych dal rovnou příklad (a nemusí se hned strhnout lavina reakcí, že to je dobře nebo špatně):
Aby tě močák tlačil - Cíl pocítí nutkavou potřebu si odskočit. Cíl je člověk (ve smyslu pravidel - tedy i skřet atp.). Trvání prokletí v závislosti na kvalitě zaříkání (tedy okamžitě, do konce dne/noci, nebo - nedej Božě - do slunovratu atp.). Projev dle pravidel: Cíl ztrácí v daném kole iniciativu, jestli jí ještě měl. Jestli je to prokletí na více než kolo, a jestli cíl se rozhodne v boji pokračovat i přes nutkání, tak má postih "pomalu".
Tak asi tak. Pak tady mám třeba ještě: "Aby sis do bot n...cal." Ale to snad až příště.
Díky
Mám ve skupině 3 zaříkávače, přičemž se všichni hlavně těší na pokročilá povolání a tvrdí mi, "že zaříkávač vlastně nemůže nic moc dělat". Nesouhlasím s nimi. Proto jsme se rozhodli s naší kouzelnou elfkou připravit si nějaká prokletí dopředu, jak je doporučeno v pravidlech.
A abych dal rovnou příklad (a nemusí se hned strhnout lavina reakcí, že to je dobře nebo špatně):
Aby tě močák tlačil - Cíl pocítí nutkavou potřebu si odskočit. Cíl je člověk (ve smyslu pravidel - tedy i skřet atp.). Trvání prokletí v závislosti na kvalitě zaříkání (tedy okamžitě, do konce dne/noci, nebo - nedej Božě - do slunovratu atp.). Projev dle pravidel: Cíl ztrácí v daném kole iniciativu, jestli jí ještě měl. Jestli je to prokletí na více než kolo, a jestli cíl se rozhodne v boji pokračovat i přes nutkání, tak má postih "pomalu".
Tak asi tak. Pak tady mám třeba ještě: "Aby sis do bot n...cal." Ale to snad až příště.
Díky
Re: [dotaz] Zaříkávání, prokletí, modlitby, uřknutí (+souhrn
Pěkné, jen bych řekl, že věc jako ztráta iniciativy by se měla týkat už těch silnějších prokletích a v základní podobě by se mělo prokletím samotným jen zvýšit ohrožení. Samozřejmě pak příběhově může dojít k tomu, že svou další iniciativu v konfliktu chudák vyčerpá tak, že si odskočí...
Ne?
Ne?
DaveN řečený Číňan
Re: [dotaz] Zaříkávání, prokletí, modlitby, uřknutí (+souhrn
Tak vlastní kouzla zatím žádné nemám, ale tohle se mi dost líbí. Kouzlo si totiž na oběti vynucuje určité chování, což mě zatím u zaříkávače nenapadlo. Takže udělám to co si psal, že zrovna dělat nemusíme, a zašťourám si v tom tvém příkladu.
Asi bych dal trochu větší důraz na fikční projev než na mechanický (i když snaha asi byla zpestřit zaříkávačskou magii i po té mechanické stránce).
Takže moje alternativa (neřikám že musí být lepší než výše uvedené): prokletí "Aby tě močák tlačil" způsobí, že postava má nutkání jít močit, které trvá dokud tuto potřebu neuspokojí (i při základní podobě kouzla). Vyčerpání proti kouzlu lze popsat tak, že si zasažená postava pustí do gatí. Prodloužená verze způsobuje postih nepřesně (zaříkávačská magie umí jenom postihy, takže ta ztráta iniciativy je taková trochu mimo) na jakékoliv činnosti ve kterých je třeba nehybně vyčkávat, sedět v klidu a podobně (činnosti kde by pohybování nohama překáželo) a nemůže spát. Fikčně se to projevuje tak, že se neustále nějak nakrucuje, přešlapuje, tiskne stehna k sobě, poposedává... Při prodloužené verzi se účinek nevytratí vykonáním potřeby. Jak často oběť kouzla skutečně musí, není ovlivněno. Varianta dlouhodobého kouzla (třeba s použitím manévru) - způsobuje kromě samotného nutkání také časté močení, cca každých 10 minut. To se projevuje samozřejmě tím, že si oběť musí v pravidelném intervalu odskočit, nebo to schytat do kalhot. Velký výdej tekutin způsobuje postavě také žízeň a je tedy nucena vydané tekutiny doplňovat.
Asi bych dal trochu větší důraz na fikční projev než na mechanický (i když snaha asi byla zpestřit zaříkávačskou magii i po té mechanické stránce).
Takže moje alternativa (neřikám že musí být lepší než výše uvedené): prokletí "Aby tě močák tlačil" způsobí, že postava má nutkání jít močit, které trvá dokud tuto potřebu neuspokojí (i při základní podobě kouzla). Vyčerpání proti kouzlu lze popsat tak, že si zasažená postava pustí do gatí. Prodloužená verze způsobuje postih nepřesně (zaříkávačská magie umí jenom postihy, takže ta ztráta iniciativy je taková trochu mimo) na jakékoliv činnosti ve kterých je třeba nehybně vyčkávat, sedět v klidu a podobně (činnosti kde by pohybování nohama překáželo) a nemůže spát. Fikčně se to projevuje tak, že se neustále nějak nakrucuje, přešlapuje, tiskne stehna k sobě, poposedává... Při prodloužené verzi se účinek nevytratí vykonáním potřeby. Jak často oběť kouzla skutečně musí, není ovlivněno. Varianta dlouhodobého kouzla (třeba s použitím manévru) - způsobuje kromě samotného nutkání také časté močení, cca každých 10 minut. To se projevuje samozřejmě tím, že si oběť musí v pravidelném intervalu odskočit, nebo to schytat do kalhot. Velký výdej tekutin způsobuje postavě také žízeň a je tedy nucena vydané tekutiny doplňovat.
Sem chlap! (pro ty co sou zmateni mym nickem)
Re: [dotaz] Zaříkávání, prokletí, modlitby, uřknutí (+souhrn
Díky za rozbor, ještě to propracujeme a napíšu. Ale připomínám - prosím o vaše příklady, jak váš zaříkávač zaříkával při poslední hře? Máte nějaký zajímavý nebo vtipný příklad zaříkávání?
- PotulnyDruid
- Příspěvky: 313
- Registrován: 28. 8. 2012, 13:51
- Bydliště: Brno
Re: [dotaz] Zaříkávání, prokletí, modlitby, uřknutí (+souhrn
My sice Zaříkávače využíváme hojně a je to velice podstatná postava v naší družince, ale pravda je že ho vužíváme hlavně jako učence a vyjednavače s běsy. Problem s jeho prokletími a ožehnáními jsou v tom, že potřebuje simbolicky dotyk. Poslední dobou zaříkávač v bojích spíš stojí opodál v ruce váček v kterém má vlas ostatních z družinky a ženhná přes simbolick dotyk. Pokud tě zajmají poženhnání tak ti je napíšu. Co se tíče prokletí v boji, myslím, že jsou užitečné pouze pokud PH nachystá dobrodružství tak, aby měli postavi možnost využívat vše co umí. Jinak si nemyslím, že je jeho možnost proklínat při souboji moc užitečná.
under construction
Re: [dotaz] Zaříkávání, prokletí, modlitby, uřknutí (+souhrn
Fakt nechápu proč si tolik lidí myslí, že zaříkávač má používat svoji magii primárně v boji...
Sem chlap! (pro ty co sou zmateni mym nickem)
- PotulnyDruid
- Příspěvky: 313
- Registrován: 28. 8. 2012, 13:51
- Bydliště: Brno
Re: [dotaz] Zaříkávání, prokletí, modlitby, uřknutí (+souhrn
Ja netvrdím že se použivají hlavně v boji. Mě je naprosto jasné, že Zaříkávač (stejně jako Mastičkář) jsou nebojové povolání a mě osobně se to líbí. Ale debata začala na boji tak v tom pokračuji.vzteklina píše:Fakt nechápu proč si tolik lidí myslí, že zaříkávač má používat svoji magii primárně v boji...
under construction
Re: [dotaz] Zaříkávání, prokletí, modlitby, uřknutí (+souhrn
Ještě mě teda napadla jedna věc. V tom svém příkladu výše asi trochu proti pravidlům operuji s délkou trvání prokletí bez ZS Modlitby a uřknutí. Základní podoba by měla trvat jen jednu akci. Jak by se teda projevilo krátké prokletí "Aby tě močák tlačil"? Je to fakt omezené jen na tu danou chvíli, kdy to oběť popadne ale zase to po chvíli odezní? Jak rozsáhlé fikční následky povolujete u základních verzí prokletí? Tím bych chtěl defakto navázat na lapivoraxův dotaz. Co jsem zatím hrál, tak jsme právě prokletí řešili jen asi dvakrát a vubec ne moc do hloubky. U toho močáku mě napadá třeba že v základní verzi fakt nedělá nic velkého, oběť prostě pocítí nutkání a v tu chvíli se musí všelijak kroutit aby ho překonala. S manévrem lstivě by to třeba mohlo dopadnout i tak, že se fakt pomočí. Další příklad, třeba prokletí "aby ti prsty zdřevěněly" může vést k tomu že oběť upustí svou zbraň. A dali byste tenhle následek bez manévru nebo s?
Sem chlap! (pro ty co sou zmateni mym nickem)
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 7 hostů