Fikce a mechaniky
Moderátoři: Bouchi, Pieta, Charles
Re: Fikce a mechaniky
Možná by také neškodilo udělat nějaké inspirativní texty k používání manévrů přesně, mocně a lstivě v různých situacích... Jak se loví zajíci přesně? Jde přesně zkrotit koně? Jak se přesně vyjednává...?
Re: Fikce a mechaniky
ja to teda asi citam zle.zásadní je, že vyčerpání není stav, ale akce (činnost)
V pravidlach je jasne povedane ze to co ty oznacujes ako stav Vycerpania : Unava atd to su NASLEDKY vycerpania.
Aj v prikladoch vidim vzdy CINNOST ktoru robi vycerpavajuca sa postava aby napriek zlej situacii (Vyjadrena sumarne Ohrozenim) nedostala tak na budku ako bez vycerpavania sa.
Suhlasim ze sa to mozno da opisat lepsie
System does mother
Hram Sógarda v Dungeon World kampani PbP
Nemas s kym hrat? Chces vyskusat iny RPG system a tvoja parta to odmieta? Pozri sem!
Hram Sógarda v Dungeon World kampani PbP
Nemas s kym hrat? Chces vyskusat iny RPG system a tvoja parta to odmieta? Pozri sem!
Re: Fikce a mechaniky
No jo, ale koho zajímají následky vyčerpání typu "si víc unavený". V popisu konfliktů (podle dotazů tady na fóru) je většinou problém spíše jak popsat průběh toho vyčerpání, ten samotný děj. Jde mi o to, aby se neřeklo, "tak sem se trochu zadýchal, a proto si mi neusek kebuli".
Jinak ten můj textík má mít ještě pokračování o tom kdy se vyčerpat lze a kdy ne, ale to je ještě ve stádiu rozvažování. Příklady manévrů asi někde mám, třeba je sem hodím taky. Problém s přesným krocením koní a podobnýma věcma je ten, že "Přesně" je jen název manévru a ne vždy to má i takový fikční význam. Světlá výjimka je střelba, kdy to snad de takhle popsat dycky, i když nevím jak lidi zdůvodňujou proč tentokrát střílí přesně a normálně to valej pánubohu do oken
.
Podle mě je průběh manévru popsatelný spíš jako, pečlivě, s rozmyslem, soustředěně, a jednoduše ti de o to zvýšit své šance na úspěch.
Edit: ještě se možná manévr přesně dá brát jako že provádíš činnost "přesně tak, jak se to má správně dělat".
Jinak ten můj textík má mít ještě pokračování o tom kdy se vyčerpat lze a kdy ne, ale to je ještě ve stádiu rozvažování. Příklady manévrů asi někde mám, třeba je sem hodím taky. Problém s přesným krocením koní a podobnýma věcma je ten, že "Přesně" je jen název manévru a ne vždy to má i takový fikční význam. Světlá výjimka je střelba, kdy to snad de takhle popsat dycky, i když nevím jak lidi zdůvodňujou proč tentokrát střílí přesně a normálně to valej pánubohu do oken

Podle mě je průběh manévru popsatelný spíš jako, pečlivě, s rozmyslem, soustředěně, a jednoduše ti de o to zvýšit své šance na úspěch.
Edit: ještě se možná manévr přesně dá brát jako že provádíš činnost "přesně tak, jak se to má správně dělat".
Sem chlap! (pro ty co sou zmateni mym nickem)
Re: Fikce a mechaniky
No a když už sem to nakousl, stává se vám ve hře, že se proti nějaké akci nelze vyčerpat z fikčních důvodů?
Čím víc nad tím dumám, tím přirozenější mi přijde nechat při konfliktu procházet zvyšování ohrožení. Celý děj tak pěkně odsýpá a je proměnlivý (zvyšování/snižování ohrožení). Přece jenom vyčerpávání stále dokola, i když se člověk snaží hodně, se časem omrzí co se týká popisů.
Čím víc nad tím dumám, tím přirozenější mi přijde nechat při konfliktu procházet zvyšování ohrožení. Celý děj tak pěkně odsýpá a je proměnlivý (zvyšování/snižování ohrožení). Přece jenom vyčerpávání stále dokola, i když se člověk snaží hodně, se časem omrzí co se týká popisů.
Sem chlap! (pro ty co sou zmateni mym nickem)
Re: Fikce a mechaniky
Je fakt, že v naší družině na to občas narážím u naší lovkyně, která stopuje co se dá. často se pro úspěch vyčerpává, ale neřekne jak. Vypravěč to neřeší, protože jak on říká, on tyhle věci nesleduje, ale mě to zajímalo už několikrát. Navíc by si postava toto vyčerpání měla přenášet i do fikčního stavu, tedy vyčerpání na duši. "Vlezte mi už všichni na záda, nemám na vás náladu..." Bohužel tohle se u nás zatím neděje.vzteklina píše:No a když už sem to nakousl, stává se vám ve hře, že se proti nějaké akci nelze vyčerpat z fikčních důvodů?
Čím víc nad tím dumám, tím přirozenější mi přijde nechat při konfliktu procházet zvyšování ohrožení. Celý děj tak pěkně odsýpá a je proměnlivý (zvyšování/snižování ohrožení). Přece jenom vyčerpávání stále dokola, i když se člověk snaží hodně, se časem omrzí co se týká popisů.
Na druhou stranu, když jsem se vyčerpával v mém předstírání s kejklířem, jestli dokážu dva žoldáky přemluvit, aby se napili otrávené medoviny, musel jsem své vyčerpání zdůvodnit tak, že jsem se shodil, že neumím pít a celou noc jsem poslouchal posměšky, že jsem slaboch.

Re: Fikce a mechaniky
To Malkin:
a)
naše lovkyně je zatím RPG začátečnice a to je hlavní důvod proč to u ní nikdo neřešíme ...
b)
ty začátečník nejsi a proto jsme to řešili => výsledek je , že si tu situaci doteď pamatuješ (a my taky neboť byla vtipná) a to je tou odměnou za to, že jsi se více snažil... Stopování si nepamatujeme už nikdo
Chci spoluáka přesvědčit o správnosti mé sociologické teorie a využiji přitom (přesně) dobře zvolené citace uznávaných autorů...
Chci radního přesvědčit o tom, že by měl na zítřejším hlasování soudu orodovat za mého parťáka ve vězení a vužiji (přesně) přitom "špínu" co jsem na něj přes den "vyčmuchal"
Jak se loví zajíci přesně?:
Vyrážím na lov zajíců a (přesně)vyhlídnu si kde se asi chodí krmit a nastražím tam několik pastiček, sám se shovám do houští a čekám s lukem v ruce ... nikdy jsem zajíce nelovil, ale tohle si dovedu představit, že by mohlo zvýšit mou šanci
Jde přesně zkrotit koně?:
Vyjďěme z toho, že zkrocení koně není desetiminutový proces, ale trochu dlouhodobější proces...
Místo toho, abych koně zkrotil hrubou silou tak, že se mi podvolí jen proto, že se mě bude k smrti bát tak si ho (přesně)zkusím získat na svou stranu a zkusím to sním sice zdlouhavěji, ale po dobrém... Tohle máme v praxi na našich koních naopak odzkoušené a pravděpodobnost to zvyšuje
LStivě a mocně lovit zajíce je blbost neboť to asi nebude střet, u koně by to šlo, ale ty by asi bylo důležité a bylo by to popsáno barvitěji pak by se popisovaly různé "finty". A u vyjednávání jde o situaci.
Já sem to v tu chvíli řešil takto:
Nesupěl jsem v hodu na ukrytí tak jsem to zkusil popsat slovy:
Plížím se mezi tím haraburdím a když už jsem skoro za rohem tak jsem strčil do hrnce(vymyslel jsem si důvod svého neúspěchu), který padá na zem (což by mě prozradilo - neúspěch na kostkách), ale rychle se vrhám na zem a i za cenu otlučeného lokte (vyčerpání) jej nakonec zchytnu tak, aby nenadělal hluk a i s hrncem v ruce se odplížím do "klidu" (úspěch ve zkoušce po včerpání).
Moje řešení je takové, že když si postava vymyslí celou situaci a taky jak se vyčerpá a bude to ostatním znít v dané situaci věrohodně tak se vyčerpat může. V opačném případě nikoli nebo taky v případě kdy určí důvod neúspěchu Vypravěč a hráč na to nevymyslí nic rozumného (jak se vyčerpat)... Ale zajímalo by mě řešení tohoto "problému" u jiných družin
a)
naše lovkyně je zatím RPG začátečnice a to je hlavní důvod proč to u ní nikdo neřešíme ...
b)
ty začátečník nejsi a proto jsme to řešili => výsledek je , že si tu situaci doteď pamatuješ (a my taky neboť byla vtipná) a to je tou odměnou za to, že jsi se více snažil... Stopování si nepamatujeme už nikdo
Jak se přesně vyjednává...?:Pepa píše:Možná by také neškodilo udělat nějaké inspirativní texty k používání manévrů přesně, mocně a lstivě v různých situacích... Jak se loví zajíci přesně? Jde přesně zkrotit koně? Jak se přesně vyjednává...?
Chci spoluáka přesvědčit o správnosti mé sociologické teorie a využiji přitom (přesně) dobře zvolené citace uznávaných autorů...
Chci radního přesvědčit o tom, že by měl na zítřejším hlasování soudu orodovat za mého parťáka ve vězení a vužiji (přesně) přitom "špínu" co jsem na něj přes den "vyčmuchal"
Jak se loví zajíci přesně?:
Vyrážím na lov zajíců a (přesně)vyhlídnu si kde se asi chodí krmit a nastražím tam několik pastiček, sám se shovám do houští a čekám s lukem v ruce ... nikdy jsem zajíce nelovil, ale tohle si dovedu představit, že by mohlo zvýšit mou šanci

Jde přesně zkrotit koně?:
Vyjďěme z toho, že zkrocení koně není desetiminutový proces, ale trochu dlouhodobější proces...
Místo toho, abych koně zkrotil hrubou silou tak, že se mi podvolí jen proto, že se mě bude k smrti bát tak si ho (přesně)zkusím získat na svou stranu a zkusím to sním sice zdlouhavěji, ale po dobrém... Tohle máme v praxi na našich koních naopak odzkoušené a pravděpodobnost to zvyšuje

LStivě a mocně lovit zajíce je blbost neboť to asi nebude střet, u koně by to šlo, ale ty by asi bylo důležité a bylo by to popsáno barvitěji pak by se popisovaly různé "finty". A u vyjednávání jde o situaci.
Tohle je jedna z věcí nad kterou jsme taky dumali. Šlo nám o situaci kdy jsem se svým kejklířem/zaříkávačem zkoušel schovat a špatně jsem si hodil. Řešili jsme jestli vůbec moje postava může vědět, že jde vidět? Nebo když mastičkář tvoří jed a zpacká to, kostky řeknou, že to zpackal, ale postava to nutně nemusí vědět? Co potom, měla by se postava vyčerpat? Nebo ne, protože by ani neměla vědět, že neuspěla? Je to něco na co jsem se chtěl zeptat jak tady řešíte? Jestli jste někdo vymysleli nějaké elegantní řešení?vzteklina píše:No a když už sem to nakousl, stává se vám ve hře, že se proti nějaké akci nelze vyčerpat z fikčních důvodů?
Čím víc nad tím dumám, tím přirozenější mi přijde nechat při konfliktu procházet zvyšování ohrožení. Celý děj tak pěkně odsýpá a je proměnlivý (zvyšování/snižování ohrožení). Přece jenom vyčerpávání stále dokola, i když se člověk snaží hodně, se časem omrzí co se týká popisů.
Já sem to v tu chvíli řešil takto:
Nesupěl jsem v hodu na ukrytí tak jsem to zkusil popsat slovy:
Plížím se mezi tím haraburdím a když už jsem skoro za rohem tak jsem strčil do hrnce(vymyslel jsem si důvod svého neúspěchu), který padá na zem (což by mě prozradilo - neúspěch na kostkách), ale rychle se vrhám na zem a i za cenu otlučeného lokte (vyčerpání) jej nakonec zchytnu tak, aby nenadělal hluk a i s hrncem v ruce se odplížím do "klidu" (úspěch ve zkoušce po včerpání).
Moje řešení je takové, že když si postava vymyslí celou situaci a taky jak se vyčerpá a bude to ostatním znít v dané situaci věrohodně tak se vyčerpat může. V opačném případě nikoli nebo taky v případě kdy určí důvod neúspěchu Vypravěč a hráč na to nevymyslí nic rozumného (jak se vyčerpat)... Ale zajímalo by mě řešení tohoto "problému" u jiných družin
- Pieta
- sofistikovaný troll
- Příspěvky: 14087
- Registrován: 6. 9. 2006, 19:08
- Bydliště: Praha, ale původem jsem z Hostivaře
- Kontaktovat uživatele:
Re: Fikce a mechaniky
Jedna z možností je házet si teprve v okamžiku, kdy se to opravdu projeví - tj. když jed někdo vypije (nebo dokonce když by jed měl začít účinkovat), když někdo kouká směrem ke schované postavě, atd. Pokud se to nepovedlo, okamžitě se to projeví; pokud se to povedlo, postava si stejně nemůže být předem jistá svým úspěchem.Concobara píše:Tohle je jedna z věcí nad kterou jsme taky dumali. Šlo nám o situaci kdy jsem se svým kejklířem/zaříkávačem zkoušel schovat a špatně jsem si hodil. Řešili jsme jestli vůbec moje postava může vědět, že jde vidět? Nebo když mastičkář tvoří jed a zpacká to, kostky řeknou, že to zpackal, ale postava to nutně nemusí vědět? Co potom, měla by se postava vyčerpat? Nebo ne, protože by ani neměla vědět, že neuspěla? Je to něco na co jsem se chtěl zeptat jak tady řešíte? Jestli jste někdo vymysleli nějaké elegantní řešení?
Chová se to ale zvláštně kvůli vyčerpání - pak může mastičkář jeden den vyrobit lektvar a druhý den se tím vyčerpat.
Cicho żono, deszczyk padał, ja nie słyszał kto to gadał.
Cicho żono, deszczyk rosił, ja nie słyszał kto to prosił.
Cicho żono, deszczyk rosił, ja nie słyszał kto to prosił.
Re: Fikce a mechaniky
To Pieta:
To nás taky napadlo, ale právě ani tento problém neřeší tu (ne)možnost vyčerpání v tu chvíli...
V případě Lektvaru mě akorát napadlo, že by to mastičkář nějak poznal (že to zmršil), třeba pomocí toho, že to má špatnou barvu nebo tak něco a stihl by to ještě nějak napravit... Ale to je taky takové trochu kostrbaté...
To nás taky napadlo, ale právě ani tento problém neřeší tu (ne)možnost vyčerpání v tu chvíli...
V případě Lektvaru mě akorát napadlo, že by to mastičkář nějak poznal (že to zmršil), třeba pomocí toho, že to má špatnou barvu nebo tak něco a stihl by to ještě nějak napravit... Ale to je taky takové trochu kostrbaté...
Re: Fikce a mechaniky
Imho postava neví, že se vyčerpává, aby se jí akce povedla - to ví jenom hráč. Vyčerpání znamená, že si doopravdy dala záležet a nenechala nic náhodě.Concobara píše:To Pieta:
To nás taky napadlo, ale právě ani tento problém neřeší tu (ne)možnost vyčerpání v tu chvíli...
V případě Lektvaru mě akorát napadlo, že by to mastičkář nějak poznal (že to zmršil), třeba pomocí toho, že to má špatnou barvu nebo tak něco a stihl by to ještě nějak napravit... Ale to je taky takové trochu kostrbaté...
Re: Fikce a mechaniky
tak tohle je zrovna podle mne manévr přesněTork píše:Imho postava neví, že se vyčerpává, aby se jí akce povedla - to ví jenom hráč. Vyčerpání znamená, že si doopravdy dala záležet a nenechala nic náhodě.
Sem chlap! (pro ty co sou zmateni mym nickem)
Re: Fikce a mechaniky
Podle mě taky...vzteklina píše:tak tohle je zrovna podle mne manévr přesněTork píše:Imho postava neví, že se vyčerpává, aby se jí akce povedla - to ví jenom hráč. Vyčerpání znamená, že si doopravdy dala záležet a nenechala nic náhodě.
Re: Fikce a mechaniky
To svým způsobem taky... Lepší bude uvést nějaký příklad.
Hráč hlásí, že chystá lektvar. Popisuje, jak nadrtí nějaký prášek, dá vařit bobule s listím, vývar zcedí a rozmíchá v něm nadrcený prášek. Dává si doopravdy záležet, všechno radši dvakrát převáží a používá tedy manévr přesně. Hodí si a přesto neuspěje.
1) Hráč rozhodne, že se postava vyčerpá a popíše, že když tam dával bobule, tak se mu tam dostala nějaká co tam nepatří, ale naštěstí si toho všiml. Postava stále neví jistě, jestli uspěla.
2) Hráč se nevyčerpá. Popíše, jak mu do vývaru spadl žalud z blízkého stromu, který jed neutralizoval a způsobil hořkou příchuť. Postava se ale zrovna dívala jinam a nevšimla si toho. Pořád tedy neví, jestli uspěla nebo ne.
Hráč hlásí, že chystá lektvar. Popisuje, jak nadrtí nějaký prášek, dá vařit bobule s listím, vývar zcedí a rozmíchá v něm nadrcený prášek. Dává si doopravdy záležet, všechno radši dvakrát převáží a používá tedy manévr přesně. Hodí si a přesto neuspěje.
1) Hráč rozhodne, že se postava vyčerpá a popíše, že když tam dával bobule, tak se mu tam dostala nějaká co tam nepatří, ale naštěstí si toho všiml. Postava stále neví jistě, jestli uspěla.
2) Hráč se nevyčerpá. Popíše, jak mu do vývaru spadl žalud z blízkého stromu, který jed neutralizoval a způsobil hořkou příchuť. Postava se ale zrovna dívala jinam a nevšimla si toho. Pořád tedy neví, jestli uspěla nebo ne.
Re: Fikce a mechaniky
to by šlo
akorát to odehrátí nevědomosti hráčem bych asi nijak nebuzeroval, pokud se do toho nepustí iniciativně sám
akorát to odehrátí nevědomosti hráčem bych asi nijak nebuzeroval, pokud se do toho nepustí iniciativně sám
Sem chlap! (pro ty co sou zmateni mym nickem)
Re: Fikce a mechaniky
Asi by to šlo i tak, že si mohl všimnul, že to není ok... Ale osobně bych ho spíš nechal si hodit na smysly.
Re: Fikce a mechaniky
Napadlo mě toto řešení:
V takové situaci (plížení se, lektvary apod.) si místo postavy hodí (za zástěnkou) na úspěch PJ. Bude vědět jestli postava uspěla nebo ne. Pokud ano tak sdělí že ano a nic se neděje. Pokud ne tak si hodí ještě jednou a pokud padne číslo 1-3 tak postava ví, že neuspěla (Př.: plížím se a převrhnu květináč) a může se vyčerpat (Př.:Chytím květináč v letu...). Pokud padne 4-6 tak postavě nahlásí, že uspěla a v příhodné chvíli se prostě postava doví, že si to jen myslela
(Př.: Fakt se skrývám, jsem tichý, ale čouhá mi čapka ... apod.).
V takové situaci (plížení se, lektvary apod.) si místo postavy hodí (za zástěnkou) na úspěch PJ. Bude vědět jestli postava uspěla nebo ne. Pokud ano tak sdělí že ano a nic se neděje. Pokud ne tak si hodí ještě jednou a pokud padne číslo 1-3 tak postava ví, že neuspěla (Př.: plížím se a převrhnu květináč) a může se vyčerpat (Př.:Chytím květináč v letu...). Pokud padne 4-6 tak postavě nahlásí, že uspěla a v příhodné chvíli se prostě postava doví, že si to jen myslela

Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Majestic-12 [Bot] a 4 hosti