Seznam domácích pravidel
Moderátoři: Bouchi, Pieta, Charles
Seznam domácích pravidel
Toto není diskuzní vlákno!
[/color][/b]Nové homerule posílejte do příslušného tématu, kde můžete také diskutovat nad těmi stávajícími.
Cílem tohoto vlákna je jen shromažovat odkazy na již existující úpravy pravidel, aby se neztráceli mezi probíhající diskuzí. Je to taková nástěnka.
Vlákno a příspěvky v něm se budu snažit udržovat aktuální. Pokud máte potřebu něco přidat, nebo víte, že tu něco chybí, zkuste mi nejdříve poslat zprávu.
Pokud máte odkaz na nějaký externí zdroj zabývající se DrDII, přidejte ho jako samostatný příspěvek.
Děkuji.
Naposledy upravil(a) Fafrin dne 28. 2. 2012, 22:41, celkem upraveno 4 x.
DrD 1.x od roku 1996, od 1997 jako PJ. Bývalý ORG, občasný LARPař. DrDII since beginning.
Seznam domácích pravidel
Ze zdejšího fóra
Celá nová pravidla
Činnosti
Úpravy náplní povolání, doplňky postav, úpravy pravidel...
Nové ZS naleznete v postu níže.
Další sadu úprav týkající se schopností postav naleznete v sekci magie
Jizvy, jizvení a léčení
Získávání zkušeností a úrovní
Pro PH
úpravy týkající se především sudby, nastavování obtížnosti, vedení hry apod.
Věci k bestiáři naleznete níže.
Celá nová pravidla
- Totální úspěch a fatální neúspěch
- Nic není nemožné - vše lze provést s jistou náročností a Náročnost lze převést na posun cílového čísla (9). To by sebou mělo nést i posun ohrožení. - Dále umožňuje levelovat v povolání do nekonečna.
- Povolávání démonů a oživování nemrtvých
- Vynechání Výhody, pokud se vám hra zdá složitá
- Jednotné vyčerpání jeden nebo dva zdroje, bez ohledu na výši ohrožení.
- manévr Riskantně - zvýšení si ohrožení v akci za jednorázové získání Zdroje pro danou akci.
- Zvýšení ohrožení i při remíze, tedy vyčerpání pouze/hlavně zabrání fikčnímu záměru.
- Vysvětlení pojmů Dovednost, Vyhrazená dovednost a Zvláštní schopnost.
Činnosti
- Únavnost činností
- Spolupráce - společné činnosti, spoluakce a proakce. Jiná mechanizace pro boj skupin.
- Rozložení zvýšení ohrožení mezi dva cíle při použití lstivě.
- Používání základních bojových dovedností proti neobvyklým protivníkům
- Pokročilé manévry - Navzdory, dlouhodobě, rozvážně. Složité "manévry" pro popis některých úkonů.
- Přetvoření konfliktu - manévrů, smrtících útoků, bonusů z předmětů a snad všeho: 1. a 2. část
- Velmi rozsáhle - mistrovská verze rozsáhlého manévru pro rozsáhlé věci.
Úpravy náplní povolání, doplňky postav, úpravy pravidel...
Nové ZS naleznete v postu níže.
Další sadu úprav týkající se schopností postav naleznete v sekci magie
- Redukce zavazejicích dovedností
- Uprava naplne povolani soft - rozšíření volitelného pravidla Úprava náplně povoláni o problematiku souvisejících ZS.
- Cesta Duše (volitelné pravidlo) - pravidlo umožňujíci postavám čerpat ze zdrojů emocí a odhodlání pomocí přísah, závazků, slibů apod.
- Rozšířená pravidla pro učení a znalost jazyků
- Nevýhoda jako charakterizující postih, z nějž můžete čerpat zdroje jako z Povahového rysu, ale přitom vás omezuje jako jizva (a stejně se léčí) - vhodné pro vytyčení rozvoje postav. A nebo jiné mechanizace.
- Šrám, aneb jak funguje trvalé poškození
Jizvy, jizvení a léčení
- Stínové vyčerpání a jizvení - například do snového světa
- Gamistické pojetí jizev - tedy význam, rozsah omezení a doba léčení odpovídající závažnost/úrovni jizvy.
- Kvalita odpočinku - jemnější dělení nekvalitních odpočinků - od 1 do 5 zdrojů.
- Úděl - jizva, co vás někam tlačí, pro nemoci, závislosti, přísahy a úkoly
- Jizvy s postihem nebo bez postihu?
- Jizvy a postihy
- Gamistické pojetí přítelíčků - vztah mezi poutem a vztahem pomocníka k postavě, rychlost budování pouta, hojení pouta.
- Rozšířené sítě - idea, že každe pokročilé povolání může mít svou síť.
- Domácí síť aneb možnost začínat s vlastní sítí.
- Výcvik hranic a obecně k výcviku
- Výcvik hranic - 4 ZS pro výcvik hranic Lidských, Zvířecích, Nertvořích a Oživených pomocníků.
Získávání zkušeností a úrovní
- Expují postavy, nikoliv hráči
- Jsi tím, co hraješ - zkušenosti dle činnosti postava a příslušné k určitému povolání
- tvorba postavy zalozena na schopnostiach, nie povolaniach - při přestupu si vybíráte schopnosti, ne povolání.
- Zdražování úrovní pro delší hru.
- Omezení růstu úrovní herním časem (magickými okamžiky a zřídly)
Pro PH
úpravy týkající se především sudby, nastavování obtížnosti, vedení hry apod.
Věci k bestiáři naleznete níže.
- Únava a náročnost cest - autorské řešení bez speciálních úprav
- Jak řešit příliš nízkou sudbu protivníků - spíše návod než pravidlo, aneb co dělat, když s pravidlovou sudbou nevystačíte tak, aby jste hráčum zatopili tak, jak by jste chtěli.
- Živé předměty - jak používat živé tvory jinak než Pomocníky nebo Bytosti a ještě více si zjednodušit práci.
- Návody pro armády - jak efektivně hrát a dobře abstrahovat
Naposledy upravil(a) Fafrin dne 16. 8. 2016, 11:49, celkem upraveno 53 x.
DrD 1.x od roku 1996, od 1997 jako PJ. Bývalý ORG, občasný LARPař. DrDII since beginning.
Postavy
Ze zdejšího fóra
(Oddělení části o postavách, aby se s tím lépe pracovalo)
Nové rasy
Celá nová povolání, např. začátečnická se ZS a větvením, nebo mistrovská jako seznam ZS.
Soubor ZS pro doplnění bojových dovedností, které chybí (střelba na nemrtvé apod.)
Mastičkář
Válečník
Černokněžník
(Oddělení části o postavách, aby se s tím lépe pracovalo)
Nové rasy
- Skřítci - kompletní nová rasa, rozčlenění na 3 národy a 5 ZS
- Vodní lid - kompletní rasa, 3 popsané národy, 5 ZS
- Pixiae - kompletní rasa, variace na téma skřítků. 3 národy, 5 a půl ZS
- Driády - 5 zs
- Ještěřani - 7 zs
Celá nová povolání, např. začátečnická se ZS a větvením, nebo mistrovská jako seznam ZS.
- Prorok - Mistrovské povolní zejména o získávání informací
- Chodec - Mistrovské povolání zejména o střelbě a rychlém, nenápadném či bezpečném pohybu v divočině.
- Temný rytíř - Mistrovské povolání zaměřené na boj zblízka a spolupráci s temnými bytostmi.
Soubor ZS pro doplnění bojových dovedností, které chybí (střelba na nemrtvé apod.)
Mastičkář
- Bylinkář - získávání surovin a rozbor sběru surovin dle účelu
- Dlouhé jedy pro vskutku nepříjemné a dlouhopůsobící jedy
- zdražení všeléku aby nebyl vždy jasnou volbou.
- Řád zlaté vařečky jako příklad ZS otevírající podporu obecným dovednostem.
- Čarovná nástraha - možnost vytvářet samostatné obrazce a magické Nástrahy, samočinné pasti, které nelze kontrolovat
- Zřící strážci - možnost konečně vědět, co se u vašeho obrazce vlastně děje
- Prastaré runy - možnost mít 2 obrazce. Oponentní levnější a propracovanější verze.
- 2 ZS k obrazcům - Pán run pro 2 aktivní obrazce a Trpělivý strážce pro možnost nepoužít svůj obrazec a schovat si ho na potom.
- Pohyblivý strážce pro vytváření či vyvolávání jednoduchých elementálů/démonů
- několik nových ZS - Bryskní taktik, Speciální výcvik, Nošení zbroje návrh na několik dalších a nová dovednost Taktika
- Boj beze zbraně - 2 ZS pro boj beze zbraně - Ninja (Nadání) a Úder do slabin což je varianta Pádného úderu, jen beze zbraně. Diskuze následuje.
- Boj dvěma zbraněmi, který vám umožní z nich vytřískat maximum.
- Prohození efektu Citu pro zbraň a Gladiátora, aby rozlišení zbraní mělo svůj význam.
- Obsahové pravomoci pro Bojovníka a jejich dopracování - finální seznam v .pdf Obsahových pravomocí pro Bojovníka (a/nebo Válečníka)
Válečník
- Tajemné Chvaty - mistrovství v pěším boji beze zbraně proti lidem.
- Využívání výzbroje - Vaše zbroj a zbraň vás nyní v boji ochrání jako nikdy předtím.
- Bojový instinkt aneb sekněte si do kohokoliv, kdykoliv
- Obsahová pravomoc Turnaj - určete, že někde se koná soutěžní zápolení
- Obranná finta - dostaňte se svými šermířskými schopnostmi z nemožné situace.
- Duch země - ZS umožňující vytvářet dlouhodobá rozsáhlá požehnání, téma je dále diskutováno
- Vlny a Balvany pro povolání elementálů
- Modifikácia Elixíru - ZS umožňující vyrábět elixíry pro nástroje. (Doplnění)
- Doplnění Posílení elixíru tak, že za 1 surovinu funguje celý konflikt. (diskuze předchází)
- Tajemství alchymie - mistrovství pro Alchymistické znalosti a možnost měnit nouzové suroviny na běžné
- Bystrý střelec, střílejte pořád, střílejte stále
- Znamení Algiz a Ewaz pro možnost reagovat znameními či bojem často až neustále.
- Znamení Wuno pro velmi rychle
- Plameny a vichry pro povolávání elementálů
Černokněžník
- Nekromant; Zástupy nemrtvých
- Dobrodruh - aneb hra bez charakteristik
- Zbabělec
- několik různých - Chvástal, Sklerotik, Dobrák od kosti, Nečestný boj, Lakomec, Držgrešle.
- Osvoboditel - Nobody should be chained
- Sexy jizvy - Používejte své jizvu ke své nevýhodě
- Dítě živlů - Povahový rys pro živelné kouzelníky
Naposledy upravil(a) Fafrin dne 8. 2. 2017, 09:34, celkem upraveno 26 x.
DrD 1.x od roku 1996, od 1997 jako PJ. Bývalý ORG, občasný LARPař. DrDII since beginning.
Bytosti
Ze zdejšího fóra
Bestiář
Zatím nic nemáme, ale inspiraci můžete hledat i u příkladů Vlastní postav
Bestiář
- Savci a ptáci jako zvířata - zbytek (ryby, obojživelníci, plazi, hmyz) jsou netvoři.
- Pravidla pro velikosti tvorů a taky pro hejna, smečky apod. - najdete na konci příspěvku
- Vícenásobná charakteristika - více charakteristik pro složitá CP
- Přehled ZS, talentů a hranic použitých pro nestvůry.
- Hranice - Orientační přehled součtu hranic dle velikosti (skvělosti) tvora.
- Zranitelnost božím hněvem, jako možnost zranit tvory jinak nezranitelné, pokud máte přízeň nějakého boha.
- Jak řešit nestvůry "úpíjejcí úroveň"? - Jizvou - duševní či tělesnou
- Poklad, aneb co a jak z bytosti získat
- Zvířata
- 1. várka - Vrána, Kos, Zmije, Ropucha
- 2. várka - Liška, Prase divoké, Jelen
- 3. várka - Štika, Krysa, Netopýři
- 4. várka - Zubr (domácí tur), Rys a Koně.
- 5. várka - Želva,
- Pes, v poněkud rozvinutější podobě.
- Veverka a jiná Veverka
- Huňáč modrý
- Králík divoký
- Lidé
- Fungu, mluvící roztomilí houboid
- Velekněz pavoučí královny
- Netvoři
- Lesní Pavouk, velký, stádní a býložravý
- Hlen zelený - Nestvůrnost DrDo v novém.
- Běsové
- Sfinga
- Rarášek
- Gremlin a Goblin
- Sukuba a Inkubus
- Medůza jako mocný netvor - padlá královna
- Pižďuchové, dětinští strážci bažin a Zážěhnice
- Temný běs, nehmotný pomocník pouštějící hrůzu a strach, posedávající své oběti a dolující jejich vzpomínky
- Nemrtví
- Několik převedených bestií - Dárosh, Ďáblík, Neviděný, Kentaur, Harpyje, Gorgona a Orgoj Chorchoj
Zatím nic nemáme, ale inspiraci můžete hledat i u příkladů Vlastní postav
Naposledy upravil(a) Fafrin dne 19. 10. 2015, 00:45, celkem upraveno 27 x.
DrD 1.x od roku 1996, od 1997 jako PJ. Bývalý ORG, občasný LARPař. DrDII since beginning.
Re: Seznam domácích pravidel
Externí zdroje
Pokud víte o dalších externích zdrojích, napište mi SZ.
V Moudré Sově serveru dracidoupe.cz jsou k nalezení 2 věci:
V Drakkaru #28 vyšel Manuskript z hradišťa na Berstukovej skale - Seznam několika nových Znamení. O příspěvku se diskutuje tady.
Pokud víte o dalších externích zdrojích, napište mi SZ.
V Moudré Sově serveru dracidoupe.cz jsou k nalezení 2 věci:
- Obecné dovednosti a znalosti, tak, jak je známe z DrD 1.5 a .6. Převedeny do jednoduchosti DrD II. V diskuzi nějaké nápady a připomínky.
- Jiná archetypizace - Přerozdělení bojových dovedností proti lidem a zvížatům mezi základními povoláními tak, aby byli i tyto rozděleny podle cíle(člověk/zvíře) a nikoliv typu zbraně(střelná/vrhací/zblízka/beze zbraně). Úprava je dovedena do důsledků i pro pokročilá povolání.
- Masti a Dryjáky - Zásobníky zdrojů pro tělesné a duševní činnosti. Pracovní verze. Diskuze zde.
V Drakkaru #28 vyšel Manuskript z hradišťa na Berstukovej skale - Seznam několika nových Znamení. O příspěvku se diskutuje tady.
Naposledy upravil(a) Fafrin dne 19. 1. 2012, 23:22, celkem upraveno 4 x.
DrD 1.x od roku 1996, od 1997 jako PJ. Bývalý ORG, občasný LARPař. DrDII since beginning.
Vybavení
Ze zdejšího fóra
Vybavení
Vybavení
- Cennosti a Vybavení jako další druh amorfního zdroje.
- Ničení věcí - když chcete rozbít předmět/překážku, která má odolnost a nemáte výbušninu.
- Limit zásobníků - pro omezení, jak silné zásobníky zdrojů dokáží postavy vytvořit.
- Jizvení předmětů - sjednocení mechanik jizvení a poškozování předmětů, více zdrojů, jednotnější pravidla
- super meč - sečný, bodný, obranný
- bodno-sečný a drahý meč - bodný, sečný, odznak moci a ukrutně drahý
- Bič a řetěz - diskuze kolem
- oddělená nouzovost a improvizovanost zbraně
- Posílené manévry pro obouruční zbraně a kombinace dvou stejných (původní úvaha)
- vyhoďte veškeré bonusy za zbraně
- Nekrytelná Dlouhá zbraň a Dvě zbraně, velké zbrani se malou neubráníš, nebo jen stěží a dvě zbraně jako dlouhá.
- Střelné zbraně a spousta úprav při jejich použití různým způsobem a s různou municí.
- Palné zbraně - ručnice a pistol na černý prach.
- Munice a trošku jiné řešení palných zbraní.
- Různé druhy munice(šípů a šipek) pro střelné zbraně.
- manévr rozsáhle zdarma na dva cíle při boji dvěma zbraněmi.
- Soubor úprav zbraní
- Druhy štítů - štíty jsou zbraně
- zvláštní zbraně - průrazné, tříštivé, bič a další.
- Druhy štítů - štíty jako zbroje
- Rytířská zbroj jako odznak moci a 2 manévry za meč (buď oba, nebo jen jeden, ale výběr ze dvou)
- Zbroje jako spotřební předměty - s kompletní aplikací (i dále v diskuzi).
- Zbroj která za 1 jizvu vykryje cokoliv, tedy pokud je vám jeden zdroj ze zbroje málo.
- Manévry pro nástrahy - význam použití jednotlivých manévrů při výrobě či líčení pasti.
- Nástrahy bez Hranic - pravidla pro nástrahy bez použití hranic, zato se Slabinou jako číslem.
Naposledy upravil(a) Fafrin dne 24. 8. 2020, 19:55, celkem upraveno 6 x.
DrD 1.x od roku 1996, od 1997 jako PJ. Bývalý ORG, občasný LARPař. DrDII since beginning.
Magie
ze zdejšího fóra
Magie
Postavy
úprava fungování magie u jednotlivých magií. Mnohé naleznete také v nových ZS v postu výše.
Mastičkář
Lektvary a Jedy
Kletby a Požehnání
Umělý život
Magie
- Esence jako samostaná věc magie - novější a reformovanější verze.
- Jiné řešení přes trvalé Mutace - Souhrnná verze
- Alchymie - možnost alchymistů získávat pokročilou lučbou plnohodnotné suroviny.
- 5 druhů surovin, aby jste z bylinek nevyráběli šipkové pasti.
- Magické opory; předměty dávající nadání pro určitou magii.
- Kouzla a recepty; Omezení improvizační volnosti magie na seznam kouzel, které kouzelník zná. Seznam není limitován.
- Magické předměty a věci - přes dva tucty magických věcí, co můžete na svých cestach potkat.
Postavy
úprava fungování magie u jednotlivých magií. Mnohé naleznete také v nových ZS v postu výše.
Mastičkář
Lektvary a Jedy
- Léky - doplňování vyčerpaných Tělesných zdrojů.
Kletby a Požehnání
- Trvalá modlitba s přidanou Zápovědí.
Umělý život
- House-rules pro nekromancii - soubor ZS, které vám z vašeho Alchymisty (a zaříkávače) pomohou udělat skutečného nekromanta.
- Obmedzenie pôsobenia elixírov - naráz jen jeden, zato s více souvisejícími schopnostmi
- Šamanské esence - úprava ZS a používání esence a jizev tak, aby se s tím dalo hrát.
- Čaje - Lektvary pro duši
- Zvířecí jizvy - houserule pro snížení počtu jizev potřebných pro šamana
- Drogy - dočasné doplnění zdrojů za vyvážené ziskem jizvy po kouzleném okamžiku.
- Vědmácké esence - redukce počtu potřebných jizev a aktivačních poplatků některých ZS, tak, aby se s tím dalo hrát.
DrD 1.x od roku 1996, od 1997 jako PJ. Bývalý ORG, občasný LARPař. DrDII since beginning.
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 5 hostů