Nové hry na mechanikách DrDII

Oficiální diskuze k nové generaci DrD, vydané v roce 2011.

Moderátoři: Bouchi, Pieta, Charles

Uživatelský avatar
zyt
Příspěvky: 221
Registrován: 8. 8. 2009, 15:39

Nové hry na mechanikách DrDII

Příspěvek od zyt »

Vaše úpravy DrD2 přesahující rozumnou míru houserules.
K Založení tohoto tématu mě navnadila Peekayho zmínka o tom že se pokusí naklíčovat dovednosti DrD2 na Shadowrun a fakt, že bych chtěl hrát ve světě Hyborského věku, což si (možná) vyžádá zásadní úpravy některých částí systému.
Uživatelský avatar
zyt
Příspěvky: 221
Registrován: 8. 8. 2009, 15:39

Re: Nové hry na mechanikách DrDII

Příspěvek od zyt »

Tak abych začal, když jsem si to založil.
Chtěl bych hrát v Conanovském světě a co víc, i v tom stylu.
S předěláním fantasy ras na rasy Hyborského věku nevidím žádný problém. Horší už to ale bude u povolání...
Základní povolání se hodí všechna. Určitě se najdou místa pro kosmetické úpravy ale problém to není.
Pokročilá povolání: Ajajaj. Hyborský věk byl "nemagický" kdežto v DrD2 jsou z pokročilých povolání nemagická čtyři: Válečník, Hraničář, Zvěd, Lupič(počítám ho k nim, poněvadž to co dělá ve fikci nemá s magií moc společného). Tato můžeme nechat víceméně beze změny.
A co ta další? Až na vědmáka(ke kterému se ani se sebevětší snahou nedá najít ekvivalent), se na hyborii napasovat dají všechna. Přednostně mág, alchymista a šaman.
Ovšem problém vidím v tom že více jak polovina pokročilých povolání bude hráčům jaksi uzavřena, protože najít v jednu chvíli na jednom místě víc jak jednoho kouzelníka aniž by šlo o záchranu nebo ničení celých království, je v hyborském věku takřka nemyslitelné, kdežto v drd2 je to samozřejmost.
Co s tím? To nevím, od toho je diskuze. Kouzelníci budou mít asi velká omezení(třeba i za běžnou magii platit surovinami?). Líbí se mi myšlenka "Kouzlit jen občas zato však mocně."

Peníze: Inu s grošíky se rozlučme, tato mince zanedbatelné hodnoty je pro hyborii zcela nevhodná. Jedna peněžní jednotka nazvaná třeba "hrst zlata" bude mít asi takovou hodnotu, že uživí vesana minimálně na čtvrt roku(ale spíš půl, nebo celý rok). Cena vybavení se nám sníži na minimum(Sword and Sorcery není equipmentní) zato cena surovin zvýší. To ovšem neznamená že by se suroviny dali hůř sehnat, ale to, že budou prostě mnohem víc cool(Dám pastevci v kopcích Kothu dvě hrsti zlata a on mě zato dovede do rokliny kde je zapomenutá hrobka Acheronského velmože. Jeho lebku rozdrtím na prach a ten použiju k....)
Jaký vliv bude mít snížení ceny vybavení na rovnováhu hry nevím. Ale už jen to, že si postavy nebudou cenit majetku a klidně ho obětovat a ani sebevětší množství zlata nebude nikdy dost velké, se mi líbí.

Prozatím to je všechno co mě napadlo, ale určitě toho bude víc.
Uživatelský avatar
PetrH
Příspěvky: 4725
Registrován: 28. 1. 2008, 17:20
Bydliště: Kralupy nad Vltavou

Re: Nové hry na mechanikách DrDII

Příspěvek od PetrH »

ja osobne jsme chtel uz drive od Peekaye vedet, zda by sel udelat mutator lone wolfa na drd2, takze mozna casem se do toho pustim, jako extra homerules typu rytir kai jako povolani :)
Uživatelský avatar
BasilisK
Příspěvky: 671
Registrován: 28. 8. 2009, 15:51

Re: Nové hry na mechanikách DrDII

Příspěvek od BasilisK »

O Shadowrunu jsem taky uvažoval - spousta věcí je tam zbytečně složitá. Povolání by měla být v pohodě. Otázka jestli tam dát základní a pokročilá povolání nebo tam mrsknout rovnout archetypy hacker, shaman apod. Zatím bych dal: Základní: programátora, okultistu, rváče, řidiče...
Pokročilá: klasický decker (nebo podle 4ED už hacker), mág/šaman, adept, street samuraj, rigger...

A taky by mě celkem zajímala ta Maškaráda nebo celkově WoD.
Life is just a dream on the way to death.

Dobře už bylo

Dlouhou a Bolestivou Smrt Všem Černým K--vám (Do Jednoho)
Uživatelský avatar
eerieBaatezu
Příspěvky: 10153
Registrován: 16. 9. 2007, 11:55

Re: Nové hry na mechanikách DrDII

Příspěvek od eerieBaatezu »

Já jsem přemýšlel o 40k. Prostě se zbavit těch milionů tabulek. Deathwatch nebo Dark Heresy nebo Rogue Trader, nebo prostě všechno dohromady. Možností jak to vymyslet je hodně. Chtělo by to vymyslet, která povolání by se hodila na základní a která na pokročilá, či zda vůbec by to šlo takto udělat. Spíš asi by to bylo základní povolání + specializace. Tzn. např. Space Marine -> Apothecary, Tactical, Techmarine,... Psyker -> Astropath, Imperial Psyker,... Rogue Trader -> Navigator, Explorator,... atd. Rozhodně bych uvítal styl hraní DrD II, než striktně danou délku kola a tabulkování, atd. Víc se soustředit na popis akcí.
Obrázek
Uživatelský avatar
Pieta
sofistikovaný troll
Příspěvky: 15030
Registrován: 6. 9. 2006, 19:08
Bydliště: Praha, ale původem jsem z Hostivaře
Kontaktovat uživatele:

Re: Nové hry na mechanikách DrDII

Příspěvek od Pieta »

eerieBaatezu píše:Já jsem přemýšlel o 40k.
Tam by asi bylo třeba vyřešit, jak se stavět k vozidlům a podobným technologiím.

Na druhou stranu by dost dávalo smysl, že boj s lidmi, boj s xenos a boj s démony jsou docela nesouvisející dovednosti. (-:
Cicho żono, deszczyk padał, ja nie słyszał kto to gadał.
Cicho żono, deszczyk rosił, ja nie słyszał kto to prosił.
werksoltan
Příspěvky: 290
Registrován: 10. 8. 2011, 09:32

Re: Nové hry na mechanikách DrDII

Příspěvek od werksoltan »

My hrajeme ve světě fantasy warhammera. Je k němu neskutečné množství materiálu a stačí k tomu navštívit ulozto :wink:

Rasy v podstatě odpovídají. High, wood, dark elfs, lidé různého ražení, trpaslíci také sedí, i hobiti. Problém je trochu s krolly, ale ty můžeme pojmout jako půl-ogry (křížence s lidmy - chůdák, lidská strana křížení, ale někteří holt mají divné choutky.. :D ).

Povolání se dá také víceméně napasovat. Chybí sice pravidla pro kněze (nelze přeci upřít možnost hrát za sigmarovce atd.), ale to se pořeší pomocí house rules nebo modifikací stávajících. Přeci jen konflikt mezi bohy (chaosu, sigmarem, eldary, rohatou krysou atd) je tu dost výrazná složka. Také musíme promyslet vliv chaotitu a mutací.

Adaptovat existenci střelných zbraní problém nebude - jsou vzácné a podrobně popsané v old world armoury.

Ekonomika je tu velice podrobně popsána, stačí příjmout jiné měny a hned tu máme rozsáhle seznamy předmětů včetně jejich vzácnosti a vlivu vzácnosti na jejich sehnání (na vesnici těžko seženu téměř cokoliv, zatímco v hlavním městě nejsou ani vzácné věci zase takový problém).

K dispozici jsou podrobné mapy všech oblastí nejen starého světa a tak je tu prostor pro dlouhé kampaně, kdy družina jako pomoc průzkumné flotily vyrazí oběvovat svět alá star trek $lol$ (lizardmeni v jižní americe atd..)

Hra také dává hodně inspirace pro konflikty při odolávání svodům chaosu a dalších temných sil.

Musíme taky pořešit nerkomancii a démony.

Obecně, systém se napasovat dá a máme tak k dispozici obrovský a skvěle propracovaný svět obohacený o množství knih, které z tohoto světa vycházejí. :)

Pro zajímavost mapy ze světa WFRP, které můžete použít i pro své světy (pěkné mapy měst atd.)
http://www.gitzmansgallery.com/Warhamme ... index.html
Naposledy upravil(a) werksoltan dne 31. 8. 2011, 12:57, celkem upraveno 1 x.
Uživatelský avatar
Sarsaparillos
Příspěvky: 1166
Registrován: 27. 8. 2011, 10:15

Re: Nové hry na mechanikách DrDII

Příspěvek od Sarsaparillos »

Zatím jen teoreticky pracuju na převedení Fallout světa na pravidla DrD2. Současná podoba Fallout PnP není vyloženě špatná, ale vývoj se dávno zastavil a chtělo by to jednoduchý a hratelný systém. Někde jsem tady na fóru četl krátký návrh na převedení DrD na cyberpunk, tak proč by to nešlo i na postapocalyptic :)
sq

Re: Nové hry na mechanikách DrDII

Příspěvek od sq »

werksoltan píše:My hrajeme ve světě fantasy warhammera.
A proč nehrajete Warhammer Fantasy Roleplay, nemuseli byste nic predelavat. (otazka jen ze zvedavosti)
werksoltan
Příspěvky: 290
Registrován: 10. 8. 2011, 09:32

Re: Nové hry na mechanikách DrDII

Příspěvek od werksoltan »

Protože WFRP je dost specifická hra založená na přecházení z kariery do kariery a na spoooustě tabulek atd. Dost se liší od ADaD natož pak od DrD II.

DrD II považuji v tomhle ohledu, když né za next gen. hru, tak určitě za hru dost odlišného ražení.

Jinak řečeno chci svět WH, ale volnost DrDII :wink:
sq

Re: Nové hry na mechanikách DrDII

Příspěvek od sq »

Chapu, cekal jsem takove duvody. Jen Drd2 mi nepripada, ze by melo ambice byt tak epickou hrou jako WHFB. Tedy, ne ze by to neslo, ale tak jak jsou nastavena pravidla (kniha a pocit z ni), je to spis na low level.
Uživatelský avatar
Pieta
sofistikovaný troll
Příspěvky: 15030
Registrován: 6. 9. 2006, 19:08
Bydliště: Praha, ale původem jsem z Hostivaře
Kontaktovat uživatele:

Re: Nové hry na mechanikách DrDII

Příspěvek od Pieta »

sq píše:Chapu, cekal jsem takove duvody. Jen Drd2 mi nepripada, ze by melo ambice byt tak epickou hrou jako WHFB. Tedy, ne ze by to neslo, ale tak jak jsou nastavena pravidla (kniha a pocit z ni), je to spis na low level.
WHFB epická? Možná v novějších edicích (a ve figurkách, samozřejmě), ale hru, ve které běžným počátečním majetkem je zuřivý norník a 1d6 mrtvých krys, bych nenazval epickou. (:
Cicho żono, deszczyk padał, ja nie słyszał kto to gadał.
Cicho żono, deszczyk rosił, ja nie słyszał kto to prosił.
werksoltan
Příspěvky: 290
Registrován: 10. 8. 2011, 09:32

Re: Nové hry na mechanikách DrDII

Příspěvek od werksoltan »

sq píše:Chapu, cekal jsem takove duvody. Jen Drd2 mi nepripada, ze by melo ambice byt tak epickou hrou jako WHFB. Tedy, ne ze by to neslo, ale tak jak jsou nastavena pravidla (kniha a pocit z ni), je to spis na low level.
Nejsem si jistý jestli dobře chápu co máš na mysli.

Co se světa fantasy wh týče, tak ten není pevně ukotvený k pravidlům WFRP.
Ekonomický systém se dá třeba příjmout prakticky bez zásahu. (jenom místo grošů použiješ tamní měny jednotlivých státu atd.).

Stejně tak systém politický, náboženský, zbraně (vzhledem k tomu že v DrD 2 nemají zbraně téměř žádné vlastnosti kromě volitelné délky a nějakého manévru zdarma, tak bude velice jednoduché adaptovat si zbraně ze světa WFRP, včetně střelných) atd.

Co je potřeba přizpůsobit jsou:
bestiář - ale to je prkotina, protože si beztak do DrD 2 bude každý přidávat své oblíbené potvory z bestiářů jiných her a klasifikovat potvoru těma několika málo hodnotama, kterýma jsou v systému DrD2 vymezovány bude hračka, když už o té potvoře jinak všechno víš :)

Pokud budou mít hráči zájem tak lze přidat další povolání (kněz sigmara, runový trpasličí kouzelník atd) a hratelné rasy (skaveni, orci..), ale i s těma základními si člověk vystačí,

a z Krollů je potřeba udělat třeba půl-ogry.

Také je třeba přijmout chaos mutace jako (skoro) permanentní jizvy a zakomponovat systém magických čtvrtletí (rovnodennost, slunovrat..) což není nijak výrazný zásah.

Elementární a přírodní magie je ve WRFP také, takže tu lze příjmout taky beze změn.

Takové maličkosti jako že někdo bude chtít hrát za trpasličího trollslayera nebo lidského whichhuntera, to už se dá vytvořit podle současných povolání maximálně přidáním nějaké té další specifické ZS. 8)
Naposledy upravil(a) werksoltan dne 31. 8. 2011, 16:51, celkem upraveno 1 x.
werksoltan
Příspěvky: 290
Registrován: 10. 8. 2011, 09:32

Re: Nové hry na mechanikách DrDII

Příspěvek od werksoltan »

Pieta píše: WHFB epická? Možná v novějších edicích (a ve figurkách, samozřejmě), ale hru, ve které běžným počátečním majetkem je zuřivý norník a 1d6 mrtvých krys, bych nenazval epickou. (:
:D :D
jj to je docela vtipný prvek. Nicméně je pravda, že ten element carrier je tam docela zajímavě a dobře propracován. Jde o to že můžeš přecházet podle stanoveného systému mnoha ruznýma povoláníma, kterým se věnuješ při svém dobrodružném životu. Je tam hezky popsáno kam z které kariery lze postoupit a co ti dává a jak se v tom světě projevuje atd.

Je dobrá inspirace jak pro hráče tak pro průvodce hrou. Vřele každému doporučuji mrknout do knihy ze světa WFRP Career compendium (opět k nalezení na oblíbeném nejmenovaném veřejném uložišti). Obsahuje 220 různých karier a u každé jsou zároveň minimálně dva až tři typy na dobrodružství, které vznikne právě použitím dané postavy ve hře.

Ostatně stejné typy na sezení najdete i u každé potvory v bestiáři (podobně jako u DrD2, ale ne tak dopodrobna (klobouk dolů hoši)) a na mnoha dalších místech v každé knize z tohoto světa :wink:

Jinak řečeno vynikající Lore ze světa fantasy WH a k tomu systém DrD II. Co lepšího si přát? 8)
werksoltan
Příspěvky: 290
Registrován: 10. 8. 2011, 09:32

Re: Nové hry na mechanikách DrDII

Příspěvek od werksoltan »

Vím, že tu někdo někde sháněl komplexní ceník ze středověku, tak tohle by mohlo pomoci.

Je to asi nejobsáhlejší ceník, co se mi podařilo sehnat a je koncipovaný pro svět fantasy warhammera. Najdete zde vše od psího spřežení a saní, přes měsíční plat skláře, ceny za pohřeb (v označeném či neoznačeném hrobě), po ovocný koláč, koňskou podkovu a velkou obchodní loď s pětadvacetičlenou posádkou 8)

http://www.chumley.co.uk/wfrp/wfrppricelist.pdf
Odpovědět

Zpět na „Dračí doupě II“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 9 hostů