Game reporty

Oficiální diskuze k nové generaci DrD, vydané v roce 2011.

Moderátoři: Bouchi, Pieta, Charles

Uživatelský avatar
Fafrin
Příspěvky: 2384
Registrován: 4. 3. 2010, 22:15
Bydliště: Olomouc

Game reporty

Příspěvek od Fafrin »

Aneb téma pro soupisy vašich zážitků a zkušeností z her a dobrodružství.
A případné rozbory, co nevyšlo, co jse povedlo a co jste udělali špatně a jaké pravidla jste nepoužili/použili navíc a jak to fungovalo.
(možná by to mělo být celé subfórum, do kterého se zahrne "Návrat do bílého hradu" ale to není moje starost)
DrD 1.x od roku 1996, od 1997 jako PJ. Bývalý ORG, občasný LARPař. DrDII since beginning.
Uživatelský avatar
Fafrin
Příspěvky: 2384
Registrován: 4. 3. 2010, 22:15
Bydliště: Olomouc

Re: Game reporty

Příspěvek od Fafrin »

Prokletí vladyky Bořivoje
Tak, chtěl bych napsat jeden report ze hry. Je to spíše úvod k nějakému většímu dobrodružství, které by se dalo pořádně zpracovat.

O víkendu jsem si sebou na jeden malý povedený družinovkový larpík vzal pravidla DrD II.
Jednak jsem je použil jako herní rekvizitu pro svou postavu vrchního inkvizitora protože:
1) Vypadají fakt hezky, vlezly se do žebradla a měl jsem kam zakládat nebezpečné svitky
2) Obsahují vše, co spravná svatá kniha: Pravidla, příkazy, příběhy, poučení...
3) RP scéna v ČR chca nechca vyrůstá z DrD a pravidla jako svatá kniha dobrý fór
4) Svatá kniha 2.0 je skvělá narážka na Futuramu ;)
A v druhé řadě jsem doufal, že když tam mám 3 ze svých 4 hráčů, že by se mi mohlo podařit pohnout v Bílém hradu ke zdárnému konci. Nezdařilo se, co dělat.
Místo toho se mi během dne přihlásilo pár lidí, že bychom si večer/v noci po prvním herním dni mohli zahrát. Vzhledem k tomu, že hra se (jak je běžné) protáhla a pak byl ještě noční/večerní quest, tak zhruba tak ve 2 se mi podařilo sebrat nějaké lidi, schromáždit se na půdě, sehnat kostky (6) a začít.

Nemám přesné záznamy, takže statistiky budu spíše odhadovat.
Pravidla
Většinu jsem nějak vysvětloval během hry. Hrajeme bez vybavení - zbrojí, manévrů za zbraně, výhody délky apod. Povahové rysy se nuplatnily. Stejně tak zkušenosti, výroba apod. Nedošlo k překvapení či výzvě. Neobjevil se spotřební předmět, pomocníci, sítě. Hrajeme s manévry - zběhlost a nadání zpočátku působí zmatek, pak se to ale vyjasní.

Skupina
Měl jsem hráčů - jednu děvčicu od sebe z inkviziční družiny a zbytek bestie/CP, samozřejmě všichni utahaní jak troky z celodenního běhání v kostýmu v parném slunci po loukách a lesích.
Všichni bohaté zkušenosti s RP, Váběr ras jsem omezil na lidi, doporučil jsem nebrat mastičkáře (složitá pravidla pro výrobu), případně si všechny úrovně kvůli jednoduchosti naházet do jednoho povolání.
Rasové ZS jsem nechal vybírat podle fluffu (Idol mužů, Lví srdce, Styky), nejsem si jist, jestli ji nakonec někdo použil. (Bojovník si vzal myslím rodovou zbraň). Povahové rysy snad se vybírali, ale nějak si nevybavuji, že by je někdo použil, snad jednou za nějaké střemhlavé vrhnutí do bitvy.
Vybavení jsem neřešil - napište si ho rozumě, 1 - 2 zbraně, přiměřené množství grošů (do 20ti), většinou malé.
"Jak jste se stali hrdinou" proběhlo, někdo nahodil celkem zajímavé věci, třeba zchudlý žoldnéř ze kdysi vznešené rodiny, učenec na cestách, duo lovkyň, vyhnaná zaříkávačka.
1. - nehrála PnP RPG nikdy, 1 lovkyně/2 kejklířka
2. - dávné zkušenosti s DrD; 2 lovkyně/kejlířka 1
3. - zkušenosti s DrD, bojovník 3. (gamista - bojovník má vždy nejjednoduší pravidla, tak si vezmu jeho) ZS - Cit pro zbraň, Gladiátor, Rameno na rameno
4. - pravidelně hraje DrD, 2 zaříkávačka /1 lovkyně
5. - pravidelné hra DrD, lehké zkušenosti s DrD II z testů, 3 zaříkávač (běžně hraje čisté bojovníky) ZS - Divoký talent, Moc amuletu, Knihomol
Lovkyně měli velmi často Lučištníka a pak něco úplně jiného - Zálesák nebo Stopař, K neutahání apod. Zaříkávači dostali amulet s jedním Zdrojem. Všichni kromě bojovníka měli luk, někteří ještě dýku či tesák.

Dobrodružství (vymyšlené na koleně)
Začínalo se v zapadlém hostinci v pohraničí za hnusné bouřky. Postavy se, až na párek lovkyň vzájemně neznají.
Bojovník je osloven místním štamgastem, že vypadá jako hrdina (exotický meč, zbroj) a jestli by nechtěl osvobodit kraj od prokletí. Ten se od toho distancuje a spíše se o to zajímají zaříkávači.
Štamgast vypráví že kraj je proklet špatným počasím, neúroda, stromy v lese hnijí ve stoje, divý vlci útočí na dobytek etc. ... Všechno to začalo, před dvěma léty, za jedné bouřné noci, kdy do vladykovy tvrze na kopci nad vesnicí uhodil blesk a jedna věž se zřítila. Po dvou dnech se k pobořené tvrzi vydala záchranná výprava v podobě několika mladých chasníků. Vrátil se jeden, který se zbláznil a nyní dělá obecního pasáka. Ostatní jsou mrtví. Vladyka se svými vojáky se podle všeho změnil v kostlivce. Tohle většinu dobrodruhů odradilo od účasti, dokud se štamgast nezmínil o vladykově pokladu. To opět vzbudilo jejich zájem a dohodli se, že ráno dojdou za bačou. (Lovkyně se mezitím moc do rozhovoru nezapojovali, trochu se opíjeli a chichotali v rohu.)
Pak následovala platba za ubytování s nějakým tím smlouváním a bylo ráno.
Bláznivý pasák
Pasák byl dosti ustrašený a některé přímé dotazy od 1 ho dost vystrašili. Družina si více méně jen potvrdila to co věděla. Hra s pasákem byla veselá, některé silně iritoval svou falešnou hro na píšťalu, jiní mu dali napít aby se trošku uklidnil. Seběhlo se i nějaké pronásledování kolem chalupy a tak si hráči mezi sebou zkusili střet. Z úvah na ukradení a upečení jehněte bylo nakonec upuštěno.
Cestou od salaše většina věnovala zaříkávačům své vlasy, aby jim tito mohli žehnat během boje.
Kněz
Při cestě od pasáka postavy na úpatí kopce narazili na kněze (Sudba 6, char 3, + nadáni k přesvědčování), který se je snažil přesvědčit, ať na vladyku nechodí, že je tam stihne smrt a záhuba. První akci ohlásil vyřazovací mocně na všechny, většina nehodila a měli málo ve vlivu, tak z konfliktu vypadli a čekali jak to uhrají ostatní. Bojovník akorát celou dobu hlásil pasivní protiakce na sebedůvěru. Zaříkávač zajímavě šermoval argumenty, trošku se vyčerpal, hlavně ale vyčerpal kněze. Do toho pak bojovník podrážděně strčil a kněz se radši dekoval, aby nepřišel k nějaké úhoně.
Hráčka 1. to tady zabalila s tím, že je to fajn, ale že musí jít spát. (do té doby asi nejvíc blbla, strašila pasáka, druhý den při odjezdu mi děkovala, že jsem ji naučil pravidla)
Někteří docela dobře pak hráli své obavy z vladiky a toho co přijde.
démoničtí vlci
Pak postavy vstoupily do lesa pokrývajícího kopec pod tvrzí. Les vskutku vypadal mrtvě, děsivě, nemocně. Zkusili jsme si výzvu na smysli a všichni kromě válečníka si všimli kroužících siluet. Ten se náhle ocitl ohrožen (3) vlky. Vlci byli trošku očarovaní - podivně žluté zuby a oči, nepřirozeně agresivní. (3x vlk, trošku posunuté hranice, char 1, sudba celkem asi 7) Vlci se vrhli na bojovníka, který je celkem statečně odrážel ale odnesl to jednak ztrátou pár tělesných zdrojů, jizvou kousance na noze - postih k běhu a i ztrátou trochy vlivu. Vlci nakonec skončili prostříleni šípy (mnohdy po lovecké zkoušce, protože z herní reality dost dobře nemohli hlásit protiakci), zaříkávač podporoval čárami bojovníka, což mu docela pomohlo.
Z vlků si pak hráčka 4 vzala tesáky jako suroviny (lovecká zkouška) - v tuto chvíli jsem ji seznámil s tím, že něco takového existuje a jak to funguje.
U tvrze
Po dalším pochodu do kopce postavy konečně dorazily na vymýcený vrchol kopce. Tvrz vypadala, jako by jí někdo zkusil vytrhnout ze skály - to co bylo dřív jen mělkým hradním příkopem najednou byla rozeklaná propast plná špičatých skal. Z propasti vystupuje sirný pach. Brána je pootevřena, jedna z věží rozsypaná na kameny. Ohrožení pro překonání propasti skokem 4 - neúspěch, pád na osté kameny. Úspěšným hodem na terč je přehozeno a zajištěno na druhé straně lano. Překonání se tak mění na ohrožení 3, při neúspěchu zaseknutí nad propastí. Zaříkávači všem žehnají aby se jim dařilo, bohužel to nestačilo a mnozí se na ladě dodřeli nebo něco takového.
Na plácku před branou se pak objevili úvahy o odpočinku, než se vstoupí dovnitř, ale pak to bylo zavrhnuto s tím, že nejsou žádné máčky.
Boj v tvrzi
Když hrdino vstoupily branou do rozbořené tvrze, chvíli se nic nedělo. Pak se z různých vchodů a stínů vynořili 3 kostlivci (char 1, sudba celkem 6) s kopími a začali se tiše blížit k hrdinům. Bojovník se neohrožene vrhnul(+1 zdroj charakteristika) mezi ně a i když mu obrana z rodové zbraně, kouzelná podpora od zaříkávačů dost pomáhala (snižování ohrožení, občas i výhoda) brzo schytal bodanec do břicha (jizva 1). Začal ustupovat k ostatním. Zaříkávačce jsem poradil, ať udělá čáru a zkusí za ni nalákat kostlivce a pak je proklít. (To by asi nemělo fungovat, ale aby si to zkusily a aby mohli něco zajímavého dělat.) Lovkyně 2 mezitím zkoušel kostlivce kropit šípy, což moc nefungovalo (nezranitelnost (nevýhodný hod), zkouška 9 a žádný bonus), jednomu přece jen prostřelila lebku a zhasnul.
Poté, co kostlivci překročili čáru, bylo na ně úspěšně sesláno prohletí (rozsáhle) aby zastavily a následně byl jeden z nich válečníkem rozseknut vejpůl.
Pak se ovšem z věže vynořil mrtvý vladika (kostlivec, char 3, sudba 6 + triumfální příchod) doprovázen jedním kostlivým zbrojnošem (oba meč a štít, celkem +8 do sudby). Vladyky svými výhružkami a hrobovým hlasem zahnal válečníka na útěk. Stejně tak zaříkávač se snažil mocnými slovy vyhrožovat vladikovy, ale nefungovalo to. Lovkyni se konečně podařilo rozstřelit lebku poslednímu kopiníkovy, jinak by nejspíš kopím proklál zaříkávačku.
Ta pak zaměstnala nemrtvého zbrojnoše, zatímco vladyka vyrazil proti zaříkávači. Ten ho konečně dokázal svými výhružkami zastavit. Šíp, který přiletěl od lovkyně dokázal vladyka vykrýt, ovšem šíp, který přiletěl náhle od samotného zaříkávače jej proklál, vladyka se rozpadl k zemi a stejně tak jeho zbrojnoš.
Všichni byli notně zničeni, většina dosti vystrašená a chtěli prostě utéct. Lovkyně, která celou dobu nebyla ohrožena sebrala zlatou vladykovu čelenku a vstoupila do stojící věže.
Věž
Tam byl na první pohled akorát trůn (vysoká dřevěná židle) a spousta lidských kostí. Suveréně usedla na trůn s čelenkou na hlavě. V tu chvíli na ni dolehlo kouzla a začala se trošku dusit. Na volání o pomoc přiběhl zaříkávač a dokázal kletbu zlomit. Nedbala na to a za trůnem nalezla trůnem truhlici. Poté co však oba uchopili její držadla, opustila je veškerá síla a nemohli truhlici ani zvednout, ani pustit. Zažíkávač s vypětím všech sil kletbu zlomil a konečně tak mohli vynést poklad na světlo boží. (Tohle jsem hrál uzavřeně jako obrazec 5ti zdroji, který se jim snažil zabránit poklad odnést)
Tady bylo dobrodružství zakončili.
Je však zabitím vladyky zažehnána kletba, která postihla jej i jeho kraj?

Postřehy za hry a ke hře
Za 2 hodinky se stihlo odehrát poměrně zajímavé dobrodružství včetně tvorby postav. Sice jsem byl na hráče hodný a obsence některých pravidel hrála spíše v jejich prospěch. (Válečník by proti třem delším zbraním s pořádnou sudbou nemohl přežít.)
To že kostlivci byly drsní, nezranitelní, a bojovník na ně pořádně neměl ničemu a nikomu nevadilo.
Zvládli jsme v pohodě odehrát i vlivový konflikt
V akceptaci možná dost pomohlo to, že larpaři jsou zvyklí na to, že na každé akci je jiný svět, jiní skřeti, elfové i kostlivci a jiná pravidla od boje po magii.
Systém je na první pohled jednoduchý, avšak obsahuje pár rozšiřujících záležitostí nad základní vyhodnocovací mechaniku - jedná se hlavně o výrobu a schopnosti zbraní a zbrojí. Manévry se dají po nějaké době zažít.
Čím více z těch věcí, co po vás pravidla chtějí aby jste popisovali (akci, protiakci, způsob vyčerpání, reakci) je popisováno, tím lépe.
PH to má agendu jednodušší než hráči!
Osobák vlastní rukou se vleze na A6.
DrD 1.x od roku 1996, od 1997 jako PJ. Bývalý ORG, občasný LARPař. DrDII since beginning.
Lorwyn

Re: Game reporty

Příspěvek od Lorwyn »

To zní zajímavě...já jsem zatím hrála asi 4x, s třemi různými hráči.
Všechno to byla dobrodružství improvizovaná takže moc nebyl čas se rozmýšlet nad detaily, jednou jsem se mírně ztrácela v konfliktu( byl to souboj a motaly se mi tam ty zběhlosti,manévry,délky zbraní a tak).
Ale jinak můžu jen pochválit skvělý systém který dělá ty souboje mnohem zajímavější. V jednom z nich šlo třeba taky o kostlivce, hráč dostal nápad vzít provaz a po nějaké době jednomu podtrhl nohy, prostě akce na které byly v 1.6 pravidla nebo nebyly...ale rozhovory stále raději řeším pomocí RP a na hod došlo jen v případě jednoho hráče, kterému rozhovory dělají trošku problém.
Uživatelský avatar
ilgir
pěšák
Příspěvky: 10160
Registrován: 22. 1. 2007, 13:48
Bydliště: nejkrásnější město světa

Re: Game reporty

Příspěvek od ilgir »

Toto je zápis z druhého sezení naší pražské skupiny. Zápis z prvního sezení najdete tady.

PH: Trevenorboven
Hráči:
Quentin (Iolin domu Jernigan ze dvora krále Mlžného moře Haakona domu Drag)
Engi (Klam)
Zmok ()
ilgir (Chval z Dardakanu)

Už to vypadalo, že maskovaný útočník bez ruky nenávratně zmizí vuličkách Myršoku, když se na ulici ozval výstřel z bambitky. Vylákáni ven tímto zvukem, našli společníci umírajícího muže v masce s prostřeleným hrdlem. Přivolali dvojici strážných, kteří tvrdili, že něco takového vidí poprvé. To se dobrodruhům zdálo podezřelé, a tak trvali na přijetí u kapitána Husáka, velitele městské stráže. Mrtvolu páchnoucí po stoce vzali s sebou. U vchodu do strážnice překročili obézního rotvajlera a schodiště je zavedlo až do kapitánovy pracovny. Husák se nejdříve dušoval, že o Bílých hlavách nic neví, ale postupně podlehl psychickému nátlaku, jehož součástí bylo zatarasení dveří, shazování listin z polic, mávání dýkou před obličejem a výhružná slova a výrazy. Nepomohla mu ani bambitka narychlo vytažená ze šuplíku. Po tom, co barbar nalezl usvědčující listinu, byl u konce sil a všechno přiznal:

Gang Bílých hlav je trpěn (či dokonce podporován!) samotnou Železnou radou, což je proklatě zkorumpovaná instituce. Městská stráž je uplácena za to, že proti němu nic nepodniká a tváří se, jako kdyby nebyl. Bílé keramické masky si nechává vyrábět u komediantů a drogy, jimiž jsou nadopováni jeho pěšáci, u tajemného překupníka, jemuž se přezdívá Modrá Žába. Gang má své sídlo v podzemním systému města, který je tvořen kanalizací a mnoha dalšími přidruženými prostory. Jejich hlavou je mocný zločinec, jemuž se říká Bílý Zvěd.

Po tomto šokujícím odhalení se dobrodruzi rozhodli, že celé město je prohnilé a rozhodně nezaškodí, když při osvobozování šlechtičny a rozplétání klubka intrik zařve pár členů Rady. Vysloven byl i návrh na obzvlášť spektakulární způsob atentátu - a totiž napíchnout vybraného člena Rady na ručičky hodin na městském orloji ve chvíli, kdy budou u sebe - tedy o půlnoci. Byla vyslovena i myšlenka, že by nebylo na škodu zasít nedůvěru mezi prohnilé spojenectcí Rady a Hlav.

Důkladnější výslech sestry unesené šlechtičny odhalil, že rodinu dotyčné má na mušce bohatý obchodník Borman, který má zájem o její pozemky. Borman vlastní většinu městského přístavu a je pochopitelně napojen na Radu. Chvalův dávný přítel, kterého Chval dalšího dne vyhledal v přístavu, vypověděl, že Bormanovým kmotrem v Radě je Lord Vaculík, prohnaný a bezskrupulózní politik.

Následovalo ještě pátrání po stopách Modré Žáby, jež skupinu dovedlo do krčmy U Králíka, kde se prý obchoduje s drogami. Ihned po vstupu do krčmy se dal Iolin do pronásledování podezřelé osoby, která se po našem spatření snažila zmizet. Když toho člověka dopadl, ukázalo se, že se bál vymahačů dluhů. I přesto však byl užitečný - na otázku ohledně Modré Žáby po naléhání vypověděl, že téměř nikdo nezná Modrou Žábu osobně - až na jednoho člověka - Ušatého Dirka.
V hospodě zatím Chval a jeho společníci během družného rozhovoru s místními získali dalších pár jmen členů Rady, která se budou později hodit při vybírání adepta na atentát.

Nakonec bylo rozhodnuto, že se skupina přesune od Zlaté kotvy do nějakého bezpečnějšího ubytovacího zařízení a zařídí si inkognito.
Uživatelský avatar
Korhul
Příspěvky: 667
Registrován: 15. 3. 2006, 22:40
Kontaktovat uživatele:

Re: Game reporty

Příspěvek od Korhul »

Tak jsem založil družinku hráčů ve věku kolem těch 12, 13 let od nás z oddílu. Je jich celkem 6.

Zatím máme za sebou jen dvě sezení. V prvním se tvořily hlavně postavy. Proběhla volba rasy a povolání. Pak už to děcka začalo nudit, tak jsem je hodil do hospody, kde se jim hned podařilo vyvolat rvačku.

Na druhé sezení dorazila trochu jiná skupina hráčů. Napřed jsem jim zase vysvětlil kousek z pravidel - zvláštní schopnosti a vybavení. Pak jsme se dohodli, že minulou scénu nebudeme dohrávat. Nechal jsem je zajmout městskou stráží a ta je pak svázané vyvezla někam daleko za město na hranice skřetích teritorií. Nechali je pěkně svázané v lese a vybavení jim pohodili po okolí (nechtěl jsem na ně být tak moc tvrdý zvlášť když to vybavení sotva dostali...). Všechny postavy měly nějaké ty úrovně lovce, což se dost hodilo. Jeden hráč dostal nápad, že si udělí jizvu, aby se dostal z pout a pak osvobodil ostatní. Protože večer se blížil, začali budovat tábořiště. Mastičkář uvařil z nouzových surovin nějaký lektvar, další postava vytvořila past a třetí vybudovala v koruně stromů visuté lože. Večer při spaní na stromě zaslechli jak pod nimi prochází skupinka skřetů. Rozhodli se, že je nechají projít. Ráno se chtěli vydat zpátky do města, odkud byli vyhoštěni, ale shodou okolností skřeti mířili stejným směrem. Později během dne narazili na vypálenou vesnici a tím sezení skončilo. Následovalo první rozdělování zkušeností :-)

Musím říct, že jak to tak dnes chodí, je problém udržet u děcek pozornost při vysvětlování pravidel a musí se to dávkovat postupně. Na druhou stranu mají opravdu dobré nápady a docela rychle se učí využívat dovedností svých povolání.

Další postřehy budou následovat za týden :-)
Moje RPG Laboratorium a k němu vlákno na fóru. Malý svět pro osobní potřebu. Třeba se bude něco hodit i někomu jinému.
Konfigurátor substancí a nástrah pro DrD II
Deníky pro DrD II podle revize pravidel
Obrázek Obrázek Baltazar Paprika, trpaslík, knihvazač
Never attribute to malice that which is adequately explained by stupidity
BJ
Příspěvky: 62
Registrován: 4. 8. 2011, 12:00
Bydliště: Brno

Re: Game reporty

Příspěvek od BJ »

Tak konečně i mně se podařilo odehrát první testovací hru, takže přidávám svoje postřehy. Jednalo se o Návrat do Bílého hradu z pravidel. Sehnal jsem bohužel pouze dva hráče, takže jsem se obával zda dobrodružství nebude příliš těžké, ale jak uvidíte, zvládnout to šlo (někdy snad i příliš snadno). V tak trochu netradiční družině se potkali trpaslík (bojovník 2/zaříkávač 1) a elfka (lovec 2/kejklíř 1). V podstatě celé sezení jsme odehráli bez manévrů (kromě obrany).

Vesnická slavnost: Po počátečních rozpacích se postavy spřátelily s vesničany. Úvodní ledy prolomil trpaslík, který na žádost povyprávěl strašidelný příběh, v němž využil své znalosti nadpřirozena, aby svým slovům dodal věrohodnosti. Do zápasu s Břechem se prvně hlásila elfka, ale když jí vesničané oznámili, že soupeři musí být vysvlečeni do půl těla, přenechala i tuto záležitost trpaslíkovi :) . Břechovi moc nepadaly kostky, takže se po pár kolech poroučel k zemi. Vymámit z Haralda informaci o jaký úkol Staborovi šlo se nakonec taky podařilo.

Vlci a ovčák Brzota: Přes rozbouřenou říčku se podle očekávání vydala elfka s lanem. Když však na druhé straně uvázala lano a objevili se vlci (pro jistotu jsem nechal přijít jen dva), zachovala se poměrně originálně - prostě hupsla zpátky do vody a (za pomoci trpaslíka držícího lano) se vrátila zpátky. Vlky pak zahnala střelbou z kuše. Vyjednávání s ovčákem Brzotou jsme odehráli téměř bez kostek, teprve při závěrečném smlouvání došlo na střet, kde elfka nakonec ovčáka ukecala na vydání informace o lupičích za 15 grošů a nabití přívěšku proti bolavým zádům.

Mlhovec: Průchod bažinami byl asi to nejnebezpečnější co družinku potkalo. Při hledání cesty v mlze jim sice padly kostky, nicméně nezřetelná postava ukrývající se v mlze naplnila oba hráče respektem. Trpaslík se pokoušel Mlhovce přesvědčit (pomocí zaříkávačského vyjednávání s nadpřirozenými bytostmi), že si má najít snadnější kořist, ale moc to nezabíralo. Mlhovec se postavy pokoušel zmást vířící mlhou a občas někoho zahnat hloub do bažiny pomocí vlny a postavy se musely sem tam vyčerpat. Nakonec podpořila elfka trpaslíkovo "vyjednávání" střelbou z kuše a po pár šťastných hodech se běs raději stáhnul. Potom už bylo jednoduché dojít k Půlnoční modle a nabít amulet pro Brzotu. Trpaslík využil svého zaříkavačského umění a vytvořil si jeden amulet také pro sebe.

V tuto chvíli jsme sezení přerušili, s tím že ho dohrajeme druhý den. To jsme ale (nejspíš bohužel) nedodrželi a zbytek dobrodružství jsme odehráli ještě týž den pozdě večer, i přes pomalu vzrůstající únavu.

Lapkové: Setkání s lapky s v podstatě nekonalo, neboť hráči je považovali za konkurenci. Mysleli si totiž, že loupežníci jsou stále na hradě. Takže je nakonec širokým obloukem obešli a vyrazili na Bílý hrad.

Bílý hrad:Skřeta Nakrada postavy překvapily, ale on jim nakonec zvládl utéct (a vydal se pro obry). Družinka se opevnila v hradní věži, trpaslík v jejím přízemí vytvořil magický obrazec a elfka mezitím skulinami v pobořeném zdivu sondovala situaci (s kuší v ruce). Než popíšu konflikt s obry, dovolím si malou vložku.

Problematika vykupování: Někteří diskutéři kritizovali systém vykupování kvůli tomu, že když si může hráč vybrat, nikdy nenechá projít žádnou akci soupeře a když se nevykoupí soupeř, jedná nevýhodně pro sebe, což znamená, že PH hráčů ulehčuje situaci. Já jsem o tom docela přemýšlel a došel jsem k závěru, že tomu tak není. Zjistil jsem, u nestvůr představuje mezní hranici případ, kdy mají 2x tolik sudby než hranici. Když Tělo = 5 a sudba = 10, tak ten kdo se vykoupí vždy ustojí 5 proher (2+2+2+2+2=10) a ten, který se vykupuje až když už není zbytí taky 5 proher (0+0+0+5+5=10). Nižší sudba dělá výhodnější nevykupovat se (při T:5 a S: 6 - 2+2+2=6 tj. 3 prohry a pak šmitec X 0+0+0+5=5 což jsou 4 prohry), vyšší hodnota sudby naopak činí výhodnější s vykupovat stále (při T:5 a S:12 - 2+2+2+2+2+2=12 je 6 proher X 0+0+0+5+5=10 což je 5 proher).

Souboj s obry: Bral a Zmar nakonec představovali jen malou nepříjemnost, a to jsem je hrál samostatně (každý měl svých 8 bodů sudby, tělo mají oba 7). Postaral se o to další z evergreenů mezi připomínkami k pravidlům a to situace, kdy postavy hlásí dokola smrtící akce. Nemyslím si, že by si moji hráči dělali nějakou početní analýzu jako já, spíš je nenapadali žádné zajímavé akce (na čemž se asi podepsala i vzrůstající únava). Navíc jsem si myslel, že dva obři budou pro postavy velká překážka, takže jsem se při jejich akcích držel zpátky. Co se tedy stalo? Obři se vrátili spolu s Nakradem do hradu a začali pátrat po postavách. Elfka, ukryta ve věži po nich začala pálit z kuše, obr se pouze pasivně uhýbal (bez charakteristiky) a musel se vykupovat (smrtící akce). Další kolo jeden z obrů běžel do věže, elfka v protiakci opět střílela - obr prohrál a zase se musel vykupovat. Do věže se ještě nedostal a zbyly mu 4 body sudby. Druhý obr jen vztekle mlátil okolo sebe a demoloval nádvoří (jak jsem už psal, bál jsem se, že obři budou moc silní pro dva hráče, takže jsem se držel zpátky). V dalším kole obr č.1 vběhl do věže a zaútočil na elfku, ta po něm střílela a opět vyhrála (obrovy zbyly 2 sudby). Schovaný trpaslík použil sestrojený magický obrazec (zkouška, obr o něm nevěděl, takže neměl jak reagovat) čímž zvednul obrovo ohrožení na 3. Obr č.2 se pokoušel údery kyje pobořit věž a zasypat postavy uvnitř kameny, jenomže neuspěl ve zkoušce (ach ty kostky) a já se rozhodl neplatit za úspěch (byl jsem snad až příliš hodný PH). Pak už to šlo ráz na ráz. V dalším kole elfka vyhrála iniciativu a dodělala obra č.1 dýkou (!). I když neměla úrovně bojovníka a obr má charakteristiku 3, prostě jí padly kostky a šmitec (obr měl ohrožení 3 a 2 body sudby). Trpaslík vyběhl z věže a zaútočil na obra č.2, čímž mu zabránil demolovat věž. No a po pár kolech bylo hotovo. Zbylý obr se musel bránit dvou postavám, takže platba za obranu a nutné vykupování se proti smrtícím akcím ho brzo dostalo na kolena. Skřet Nakrad, které to celé jen z povzdálí sledoval, raději utekl.

Závěr dobrodružství: Setkání s obry, které mělo být vrcholem dobrodružství, se stalo (i díky mé přehnané opatrnosti) snadnou záležitostí. I přes toto významné vítězství však postavy odcházely s nepořízenou, neboť se nestřetly s lapky a nevěděly tak kde hledat poklad.

Celkové hodnocení: Hra se všem docela líbila, přestože šlo o první testování a spousta věcí byla ještě nejasná. Nápadité akce používali hráči spíše na začátku, když však hodina pokročila začali jednat více přímočaře. Ukázalo se, že opakované hlášení smrtících akcí trochu degraduje hru, jenomže v některých případech jsou prostě výhodné a těžko hráče přesvědčit, že by měli dělat něco méně efektivního protože lepší hra. Ukázalo se také, že v systému DrD II je složitější odhadnou sílu protivníků, protože vývoj soubojů záleží tak z 50% na fikci a stačí se držet víc zpátky a z výzvy se stává snadná záležitost. V budoucnu mě nejspíš čeká stejné dobrodružství s jinou družinkou, takže se zkusím poučit a uvidíme jestli budou potřeba nějaké house rules, nebo nám systém sedne tak jak je.

PS: Kostky jsou ... :D
Uživatelský avatar
Korhul
Příspěvky: 667
Registrován: 15. 3. 2006, 22:40
Kontaktovat uživatele:

Re: Game reporty

Příspěvek od Korhul »

Právě jsem se vrátil z druhého z našich testovacích sezeních, které jsem absolvoval tentokrát v kruhu svých kamárádů, kteří jsou zkušenými hráči starého Dračího Doupěte v. 1.X. Někteří z nich dokonce začínali už na verzi 1.1, takže jsou to skuteční pamětníci. Většina z nich však nikdy nehrála jinou RPG hru.

Zvolil jsem nakonec vlastní dobrodružství. První se týkalo dopadení čarodějnice, která sužovala malé panství a ovládala tlupu hejkalů z místního hvozdu. V tom druhém se postavy vydaly do zimních hor jako doprovod trpaslíka Leifa Gustafssona a jeho družiny, která zde pátrala po starém rodinném dědictví v podobě Černé kovadliny.

Základním problémem bylo, že ke hře se nakonec dostavilo mnohem víc hráčů než jsem čekal. Na první hře byla družina složená z devíti postav, ve druhém z osmi. To mělo za následek, že ne pro všechny se nakonec stala hra úplně záživnou, ale to je obecný problém velkých družin. Nicméně má to i některé dopady na použití pravidel, které popíšu dále.

Nebudu tu popisovat průběh obou dobrodružství. Myslím, že se docela vydařila, i když jsem v tom stále jako PH dost plaval. A tak několik tipů a triků, které jsem si sesumíroval, abych to příště zvládl lépe:

1. Přípravě protivníků je věnovat trochu víc času. Tím myslím, že je opravdu dobré si je pěkně rozepsat na zvláštní papír, tak, aby se mohl snadno udržovat přehled o využití hranic a sudby. Klidně vyhlásit před konfliktem přestávku na občerstvení a věnovat tomu potřebných 10 minut, protože souboj pak lze vést záživněji. Já jsem to neudělal, tím pádem jsem spoustu věcí jen odhadoval nebo udržoval v paměti a nemohl se pak soustředit na nápadité akce a zajímavé popisy, souboje byly příliš statické.

2. Protože družina byla početná, chtěl jsem udělat souboje zajímavé tím, že jsem udělal velký počet protivníků. To už bych však znovu neudělal. Mnohem lepší je použít protivníky, kteří mohou používat zdarma manévry, nebo jim dát zběhlost. To však souvisí s bodem jedna. Nebyl jsem moc připraven, a tak jsem nestíhal myslet na to, že by mohly CP postavám zatopit pomocí manévrů. Příště budu používat více hlavně manévry rychle, přesně i rozsáhle. Ono je totiž taky potřeba tu sudbu za něco utratit. Takto se mi stávalo, že už jsem vyčerpal hranice a přesto mi sudba zbyla, ale už ji nebylo jak utratit.

3. Opravdu se nebát tlačit na pilu a postavy vyčerpávat pořád, hodně a neustále. To se týká hlavně různých epizodních střetů apod. Je tu pak větší pocit nesnází a tlak na další děj.

4. Iniciativa. V případě velkého počtu protivníků (10 a víc) jsem se vykašlal na házení za každé CP nebo nestvůru zvlášť a rozdělil to na logické jednotky. Podobně jsem zjednodušil situaci, kdy družina prchala před rozuřenými trpaslíky. Družina použila jeden hod za všechny, namisto, aby si každý házel zvlášť. Bylo to sice možná nespravedlivé k těm postavám, které si mohly připočítat bonus za úroveň Lovce, na druhou stranu záživnost byla určitě lepší díky tomu, že se vyčerpaly v případě neúspěchu všechny postavy, fcož souvisí s bodem č. 3.

No a teď připomínky a kritika hráčů a další zpětná vazba. Myslím, že obecně se to všem líbilo. Hlavní myšlenka, že vše jsou v podstatě zdroje, které se čerpají byla pochopená hned. Hlavně v první hře ještě haproval souboják, protože hráči nehlásili dopředu úplně jasně své záměry, měli instinkt ze starého DrD napřed hodit a hod následně interpretovat, což je v DrD2 opačně. Taky nový koncept inciativy dělal v prvním dobrodružství problémy. To však byl možná problém toho, že jsem do situací stavěl příliš mnoho protivníků a sledování iniciativy se stalo problematickým. Ze stejného důvodu je problém s remízami. Když se má už po desáté popisovat další remíza, je to opravdu únavné. Ale jak hráči začali chápat, že jako PH chci přes ně outsorcovat část vyprávění, včetně popisu akcí a jejich výsledků, začalo to být lepší. Je opravdu důležité důsledně trvat na tom, aby se akce a jejich výsledky popsaly dopředu a to stejné se vlastně může udělat i s remízami. Zkrátka popis musí přecházet hodu kostkou, jinak konflikt nefunguje. Pokud mám ještě dodat jeden postřeh k soubojům, tak kvituji, že nikdy netrvaly dýl jak 5 kol (i to však zabralo v případě souboje 9 postav vs. cca nějakých 15+ hejkalů v podstatě hodinu nebo i víc).

Občas se taky projevovaly takové gamistické sklony. Pokud měly postavy například amulety, měly tendenci používat zdroje z něj čistě jako zásobníky a moc neřešily fikční rovinu jejich použití. To bylo dáno ale také pokročilou noční hodinou a tím, že už se to nikomu nechtělo vymýšlet.

No samozřejmě trošku potíž je s magií. U zaříkávače je to pohoda, tam je to docela přímočaré. Lektvary a jedy mastičkáře taky nejsou složité, ale protože jsme měli jenom dvoje knihy pravidel, tak občasné dohledávání nás stálo nějaké ty cenné minuty.

Je samozřejmě otázkou, nakolik se zážitek ze hry zlepšil oproti tomu, když by byly použity stará pravidla. Myslím si, že ten styl, jakým s touhle skupinou hráčů hrajeme je takový zábavný a lehký, žádná těžká psychologická dramata, na druhou stranu pokud je potřeba vymyslet složité řešení jednoduché situace, tak není problém :-) Přístup k pravidlům je takový volnější, čemuž docela DrD2 vyhovovalo, protože tvrdých mechnickým pravidel je tam málo a i tak jsem si to dokázal ještě rozvolnit (viz. např. iniciativa výše). Já mám z těchto dvou her pocit, že většině hráčů nová pravidla pomohla k tomu, aby se bavili více a nikomu se nestalo, že by se bavil míň. A to je, řekl bych, hezká tečka, za tímto reportem.
Moje RPG Laboratorium a k němu vlákno na fóru. Malý svět pro osobní potřebu. Třeba se bude něco hodit i někomu jinému.
Konfigurátor substancí a nástrah pro DrD II
Deníky pro DrD II podle revize pravidel
Obrázek Obrázek Baltazar Paprika, trpaslík, knihvazač
Never attribute to malice that which is adequately explained by stupidity
Uživatelský avatar
Pieta
sofistikovaný troll
Příspěvky: 15028
Registrován: 6. 9. 2006, 19:08
Bydliště: Praha, ale původem jsem z Hostivaře
Kontaktovat uživatele:

Re: Game reporty

Příspěvek od Pieta »

Kdokoliv zvládne hru s osmi (a víc) hráči, má můj hluboký obdiv. (-:
Cicho żono, deszczyk padał, ja nie słyszał kto to gadał.
Cicho żono, deszczyk rosił, ja nie słyszał kto to prosił.
Uživatelský avatar
Roubíček
Příspěvky: 104
Registrován: 25. 8. 2011, 21:59
Bydliště: Jihlava

Re: Game reporty

Příspěvek od Roubíček »

Teď to můj družiník musel absolbovat....prý ještě k tomu šest z nich nováčků... no říkal, že vážně zážitek. =)
Uživatelský avatar
Charles
Příspěvky: 3636
Registrován: 21. 7. 2009, 20:13

Re: Game reporty

Příspěvek od Charles »

Konečně jsem měl čas si v klidu projít reporty. Moc díky za ně - jednak to byla skvělá zábava, jednak reálná zpětná vazba "po zahrání", nikoliv jen "po přečtení".
werksoltan
Příspěvky: 290
Registrován: 10. 8. 2011, 09:32

Re: Game reporty

Příspěvek od werksoltan »

Metla píše: Jasně. Manévry jsou super. Akorát, že to většinou vypadá takhle:
viewtopic.php?f=262&t=8697#p326447
Sarsaparillos píše:To mám všechno přečtené. Jen bych chtěl aktivně vytvářet protiváhu názorům, že stačí manévry hlásit, používat je pokud možno automaticky a zdroje stačí prostě škrtat bez "zbytečného okecávání." Věřím, že nejsme jediná skupina, která hraje trochu jinak a rád ukážu nováčkům/nerozhodným/skeptikům, že to jde i jinak.
werksoltan píše:A k tomu by ti mohl velice dobře posloužit tenhle (nebo jiný podobný) web.
viewtopic.php?f=118&t=8971&hilit=infrno
http://www.infrno.net/

Takže kdo chce od Sarsaparilla ukázat jak se hraje DrD2, ať se hlásí a on mu to naživo může předvést. ;)

Případně by bylo jistě velice poučné mrknout se na živý přenos přímo z hraní vaší skupiny. Stačí webka a opět Infrno nebo jiný web, kam se mohou připojovat pozorovatelé.

I když se nepočítám mezi ty nováčky/nerozhodné/skeptiky, tak bych se sám určitě taky přišel poučit a inspirovat. :wink:
Aljen píše:Mne uplne staci zaznamenat v podobe mp3
werksoltan píše:Taky pravda :clap:

V kapse to moc kvalitní nebude. Na druhou stranu se dá nahrávat na kdejaký telefon, není třeba diktafon.

Takže položit doprostřed hracího stolu na něco měkkého (tlumí nárazy do stolu) a ne moc blízko kostek. Po víkendu se těšíme na výsledky.

To platí i pro další, kdo by se chtěli pochlubit s tím jak se hraje nebo si vyslechnout nějakou konstruktivní kritiku.

A je to pravda OT - patří to do game reportů :)
Uživatelský avatar
Sarsaparillos
Příspěvky: 1166
Registrován: 27. 8. 2011, 10:15

Re: Game reporty

Příspěvek od Sarsaparillos »

werksoltan:
Ti nevím, nakolik to ještě myslíš vážně a co z toho je nadsázka.

O víkendu nehrajeme a diktafon mám dost kvalitní na pohodový záznam z kapsy
:) Zpravidla hrajeme až 5-6 hodin, je to proloženo i mimodějovými
"příhodami" a úroveň vulgarity se častio držní na PG-18 :)

Dělal jsem ale kdysi pravidelné záznamy ze sezení (ovšem jen v příběhové
stránce) a kdyby to tu snad fakt někoho zajímalo, zvládl bych myslím i
zápis fikčně-mechanického průběhu dobrodružství.

PS: Omluva za ten mail, nějak jsem se uklik :)
werksoltan
Příspěvky: 290
Registrován: 10. 8. 2011, 09:32

Re: Game reporty

Příspěvek od werksoltan »

Sarsaparillos píše:werksoltan:
Ti nevím, nakolik to ještě myslíš vážně a co z toho je nadsázka.

O víkendu nehrajeme a diktafon mám dost kvalitní na pohodový záznam z kapsy
:) Zpravidla hrajeme až 5-6 hodin, je to proloženo i mimodějovými
"příhodami" a úroveň vulgarity se častio držní na PG-18 :)

Dělal jsem ale kdysi pravidelné záznamy ze sezení (ovšem jen v příběhové
stránce) a kdyby to tu snad fakt někoho zajímalo, zvládl bych myslím i
zápis fikčně-mechanického průběhu dobrodružství.

PS: Omluva za ten mail, nějak jsem se uklik :)

8) Myslím to v podstatě vážně. Poslechnout si hru při které se používají správně manévry s adekvátním a zajímavým fikčním popisem (resp naopak, zajímavý fikční popis a na to správně napasované manévry, že? :) bude pro spoustu nováčků dobrý návod jak to pojmout a pro zkušené inspirací. PG-18 nikomu nevadí, dětí je tu minimum. (i když se tak někteří chovají, tak už mají zpravidla bohužel i vysokoškolský titul ;) )

Krom toho se to týká i ukázky správné aplikace Pietova šestera (šesterky?) :)). (na Pietu - nechceš z toho udělat desatero? ;).)

A jestli se ti nechce zaznamenávat celé sezení, tak myslím, že stěžejní jsou chvíle střetů a zkoušek.
Concobara
Příspěvky: 45
Registrován: 26. 1. 2012, 08:38

Re: Game reporty

Příspěvek od Concobara »

Jsem zvědav co z toho nakonec vzejde :)
Uživatelský avatar
Sarsaparillos
Příspěvky: 1166
Registrován: 27. 8. 2011, 10:15

Re: Game reporty

Příspěvek od Sarsaparillos »

Tož bo werksoltan už zase vedle popichuje - rozhodl jsem se pro textový záznam, poňáč audio by bylo v surové verzi příliš dlouhé a jak se znám, těžko bych hledal čas to po sobě poslouchat a stříhat. Hrajeme dneska a bude-li prostor, o nějaký report se pokusím.
Odpovědět

Zpět na „Dračí doupě II“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 9 hostů