Empórium alchymistických obskúrností

Oficální diskuze k nové generaci DrD, vydané v roce 2011.

Moderátoři: Bouchi, Pieta, Charles

Uživatelský avatar
Fafrin
Příspěvky: 2090
Registrován: 4. 3. 2010, 22:15
Bydliště: Olomouc

Re: Empórium alchymistických obskúrností

Příspěvek od Fafrin » 17. 8. 2011, 10:13

Thror píše:(Btw nezabudnite že na dovednosť ktorú alchymista získa z elixíru si môže pričítať bonus za povolanie Alchymista... čiže keď vypije majstra/zběhlost v boji proti ľuďom, tak má razom na všetky dané činnosti +1-5. Ono fakt netreba tých elixírov vypiť veľa aby postava nabrala riadnu silu.)
Ehm - ne. Bonus za Alchymistu se vztahuje jen k Zázračným elixírům, které ti propůjčují (vyhrazenou) dovednost.
Teoreticky je možné uvažovat o elixíru, který ti dá nevyhrazenou dovednost (Pěší boj zbraní zblízka proti lidem) a pak si k tomu přičítat alchymistu, ale osobně bych byl proti.
Elixír co ti dá zběhlost ti dá prostě zběhlost. tečka.
Obrázek
DrD 1.x od roku 1996, od 1997 jako PJ. Dlouholetý ORG, občasný LARPař. Teď DrDII.
Kahla o.s.

Uživatelský avatar
Aljen
Příspěvky: 5283
Registrován: 26. 2. 2008, 12:08
Kontaktovat uživatele:

Re: Empórium alchymistických obskúrností

Příspěvek od Aljen » 17. 8. 2011, 10:24

Vida, ono je omezené pouto, ale není omezený počet pomocníků...
Ked mas dost penazi smelo si vybuduj armadu.
Schvalne nech niekto spocita kolko by stalo 50 rytierov (co uz je hodne silna jednotka ked berieme hist. realie)
System does mother
Hram Sógarda v Dungeon World kampani PbP
Nemas s kym hrat? Chces vyskusat iny RPG system a tvoja parta to odmieta? Pozri sem!

Uživatelský avatar
Thror
Příspěvky: 239
Registrován: 19. 8. 2007, 21:24
Bydliště: Bratislava
Kontaktovat uživatele:

Re: Empórium alchymistických obskúrností

Příspěvek od Thror » 17. 8. 2011, 10:38

Fafrin píše:
Thror píše:(Btw nezabudnite že na dovednosť ktorú alchymista získa z elixíru si môže pričítať bonus za povolanie Alchymista... čiže keď vypije majstra/zběhlost v boji proti ľuďom, tak má razom na všetky dané činnosti +1-5. Ono fakt netreba tých elixírov vypiť veľa aby postava nabrala riadnu silu.)
Ehm - ne. Bonus za Alchymistu se vztahuje jen k Zázračným elixírům, které ti propůjčují (vyhrazenou) dovednost.
Teoreticky je možné uvažovat o elixíru, který ti dá nevyhrazenou dovednost (Pěší boj zbraní zblízka proti lidem) a pak si k tomu přičítat alchymistu, ale osobně bych byl proti.
Elixír co ti dá zběhlost ti dá prostě zběhlost. tečka.
Táto interpretácia pravidiel sa mi nezdá správna. Nanešťastie som si dnes nezobral so sebou pravidlá do práce :P

Uživatelský avatar
Pieta
sofistikovaný troll
Příspěvky: 12651
Registrován: 6. 9. 2006, 18:08
Bydliště: Praha, ale původem jsem z Hostivaře
Kontaktovat uživatele:

Re: Empórium alchymistických obskúrností

Příspěvek od Pieta » 17. 8. 2011, 10:56

Thror píše:Táto interpretácia pravidiel sa mi nezdá správna. Nanešťastie som si dnes nezobral so sebou pravidlá do práce :P
Za autory potvrzuju Fafrinovu interpretaci - Elixíry zběhlosti dávají zběhlost a nic víc. Mistrovské elixíry dávají mistrovství a nic víc. Zázračné elixíry dávají vyhrazenou dovednost, hází se na ni úrovněmi alchymisty.
Cicho żono, deszczyk padał, ja nie słyszał kto to gadał.
Cicho żono, deszczyk rosił, ja nie słyszał kto to prosił.

Uživatelský avatar
Timiren
Příspěvky: 18
Registrován: 9. 8. 2011, 23:31
Bydliště: Třebíč

Re: Empórium alchymistických obskúrností

Příspěvek od Timiren » 12. 11. 2011, 23:02

Co přesně povolujte postávám jako získání surovin? Připouštíte i nějaké méně magické věci než byliny trhané za úplňku? Dovolíte i nějaké "obyčejné léčivky"? Nebo je to jenom číslo, na které moc nehrajete? Přemýšlím, že bych nadhodila alespoň pár lektvarů, popsala pár otrav... Přemýšlím na podrobnějším zpracování systému sbírání surovin s konkrétnimi věcmi, ne neurčitými surovinami, jen nevím, jak moc je to reálné...

Uživatelský avatar
Narnas
Příspěvky: 147
Registrován: 27. 9. 2011, 11:31

Re: Empórium alchymistických obskúrností

Příspěvek od Narnas » 13. 11. 2011, 10:21

Proč ne. Záleží, na co je kdo použije. Pro mastičkáře je takový postup úplně pochopitelný např. taková scéna s Athelasem. Hledání bylin hned po boji, kdy se to venku hemží skřety, může být dost zajímavé. Takže na léčení atd. bych se tomu vůbec nebránil.
Pokud půjde o zaříkávačovi obrazce, tak tady už by to možná chtělo i něco trochu magičtějšího. Jenže to klidně může být kořen konkrétní rostliny nebo jakákoliv rostlina, která se rituálem „zmagičtí.“

Největší problém bych měl asi s alchymistovými elixíry, které jsou čistou magií, takže by měly mít i nějaký magický základ.
Na druhou stranu mohou postavy získávat suroviny pouze lučbou, takže na nic většího je moc nezískají.
Elen síla lûmen omentielvo.
<Hvězda svítí na hodinu našeho setkání.>

FafriFafrin

Re: Empórium alchymistických obskúrností

Příspěvek od FafriFafrin » 13. 11. 2011, 21:37

Suroviny jsou pro mne takový, amorfní zdroj.
Můžou mít konkrétní podobu při sběru lučbou či trofejí (nutnost zkoušky, popisu co a proč je "magické" a moc z toho nebude (1-3 zdroje)), ale při koupi je to prostě jen číslo.
V deníku jsou vždy zapsány jako prostě jen číslo.
A při použití se z tohoto čísla zase mění na konkrétní magické suroviny, které jsou používány při rituálu/vaření/výrobě pasti...

Nějaké tipy pro suroviny a rituály, podobněš jako jsou na konci knihy tipy pro boj by mohli být zajímavé a inspirující, ale nechtěl bych tu vidět seznam bylin s cenou, účinnou látkou, popisem účinků (slabý/silný) a obsahem surovin. To by šlo proti netabulkovatosti pravidel.

Uživatelský avatar
Aljen
Příspěvky: 5283
Registrován: 26. 2. 2008, 12:08
Kontaktovat uživatele:

Re: Empórium alchymistických obskúrností

Příspěvek od Aljen » 14. 11. 2011, 10:19

Presne tak amorfne boli vymyslene umyselne.
Zapisovat si co ktory lektvar musi obsahovat a viest si zoznam ingrediencii ktore alchymista ma v batohu, ide silne proti DrD2 magii "on-the-spot".

Nijako to samozrejme nebrani tvorbe specialnych a jedinecnych pribehovych lektvarov (na liecbu konkretnej megakliatby napriklad) kde su ingrediencie dane vopred a ich zhananie je dolezitou castou pribehu. Alchymista by vsak mal byt rovnako platny aj ked chce vyrobit nieco na mieste.
Z pribehoveho hladiska ma alchymista ak nejde o megalektvar a ma dostatocny pocet surovin vzdy to co potrebuje na vyrobu lubovolneho elixiru ktory ho v tej sekunde napadne. Zoznamy by takuto postavu dost obmedzovali a frustrovali hraca (mna urcite)
System does mother
Hram Sógarda v Dungeon World kampani PbP
Nemas s kym hrat? Chces vyskusat iny RPG system a tvoja parta to odmieta? Pozri sem!

werksoltan
Příspěvky: 290
Registrován: 10. 8. 2011, 08:32

Re: Empórium alchymistických obskúrností

Příspěvek od werksoltan » 14. 11. 2011, 12:07

Pokud chcete trochu inspirace pro lektvary/bylinky, tak tady je pár pěkných nápadů.

Dával jsem to i do house rules, ale sem to patří spíš.
herbs.JPG
[1]Stimulant and poison: Increase heart activity and circulation. Can reduce effects of heart attacks and combat some forms of coma. [gives an additional toughness test vs. heart attack and coma. Additional doses over one affecting recipient count as doses of poison]
[2]Healing drug: Reduces scarring causing them to fade and shrink. [can reduce penalties from scarring]
[3]Antibiotic: Increases resistance to diseases (reduce chance of wound becoming infected by half) and leads to faster recovery. [reduces the chance of infection and healing rate is calculated as if treated by the medical skill]
[4]Poison: Vivid and frightening hallucinations, physical pain and heavy perspiration. Effects last 2 to 5 hours. [make willpower test of gain insanity. Each dose over one counts as a dose of poison]
[5]Euphoric and poison: delusions of heightened senses. Addictive with fatal withdrawal. [make willpower test or gain addition to this herb. If user is addicted and has not used the herb for one week, user must make toughness test or die. Each dose over one counts as a dose of poison]
[6]Healing drug: Eradicates symptoms of indigestion and minor stomach and digestive upsets.
[7]Euphoric: After 4 to 24 minutes vivid illusions and feeling of euphoria for 7 to 12 hours.
[8]Poison: Effects nervous system, causing paralysis, convulsions and death within seconds. Survivors are rare, and those that do survive suffer serious mental and physical impairment, leading to death in 2 to 8 days [victim must make 2 toughness tests, fail both and die instantly, fail one and die slowly, pass both and live]
[9]Greatly stimulates immune response, leading to greater immunity to, and quicker recovery from many diseases and poisons. Effects last for many weeks. [gives better chance vs. disease and poisons]
[10]Within 10 minutes it increase libido and reduces inhibitions. Resistance is slowly built up so ever larger doses are required. [reduces willpower tests versus seduction]
[11]Emetic/Diarrhetic: A fast acting emetic and laxative. Will empty digestive and excretory tracts within ten minutes. After effects are hunger and exhaustion. [all stats reduced due to exhaustion for few minutes, or food is ingested]
[12]Euphoria: lasting 5 to 30 minutes. Massive doses lead to coma and death. Addictive.
[13]Female contraceptive: Daily use by women will reduce the chance of contraception. Effects lasts as long as dosage continues.
[14]Poison: Within three hours, shortness of breath, blurred vision, nausea, leading to convulsions and probable death. In non-fatal cases, victim still needs few days recovery. [the fatality only occurs if toughness test is failed, if victim passes toughness test there is no effect]
[15]After 3 to 18 minutes, increase in metabolic rates, doubling of speed, agility and increase in strength for 1 to 2 hours.[after the time of effect is up, make a toughness test or die. This is the Warhammer world after all. Nothing good comes without price]
[16]Stimulant: Leads to hyperactivity and insomnia for 21-40 hours. [increases initiative and reduces all mental stats for the duration of effect]
[17]Hallucinogen: light-headedness, leading to trance within half an hour. Hallucinations whilst in trance state. Trances last 1/2 to 2 hours. [while in trance, wizards can gain rest as if they were using meditation]
[18]Soporific: lasting for 7 to 12 hours, often causing mild euphoria and pleasant dreams. (NB: sometimes found of Larthaquis in which case it acts as a soporific, but also causes blindness and little chance of death).
[19]Stimulant: Revitaliser of animals, particularly equine beasts. Reduces fatigue and increases healing. [reduces fatigue penalties and allows wounds to heal as if treated with the medical skill]
[20]Pain killer and Soporific: Puts subject into a deep sleep for 20 to 50 hours, and speeds healing.
[21]Attractant: Used as a lure for the opposite sex (works with most humanoids). Produces a pleasant, musky odour that increases the wearer’s attractiveness (increase comeliness) for 2 to 8 hours.
[22]Increases fertility for 7 to 12 days.
[23]Will cure blindness due to disease, cataracts or age (with 1/3 effectiveness). It severe cases of blindness it will only effect a partial cure. Application to healthy eyes will produce irritation but no increase in sight.
[24]Blood purgative. Stops the effects of blood carried poisons (including alcohol) and some diseases. Does not cure any damage already done.[effect lasts few hours]
[25]Narcotic: Within 2 to 12 minutes feelings of power and euphoria. Effect last for 13-24 hours. [Addictive]
[26]Analgesic: Reduces pain from wounds and muscle fatigue and damage. Producing a warming numb sensation. [user can ignore a some penalty from wounds or fatigue]
[27]When ink dries, it is hard to detect, particularly if written between the lines of visible ink. Warm the ink (e.g. over a lamp) reveals the writing.
[28]Stimulant: After three to eighteen minutes increases synaptic activity, doubling effective mental activities for 10 to 30 minutes. [increases Initiative and Willpower]
[29]Removal of hair parasites, particularly lice and fleas.
[30]Antidote: Neutralises stings and acid burns; reducing their effect and relieving some pain. [immediately heals wound of stinger/acid damage and slightly reduces any penalties]
HourmanMotivationalPoster.jpg
129033863828272215.jpg

Odpovědět

Zpět na „Dračí doupě II“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host