Domácí pravidla (house rules)

Oficální diskuze k nové generaci DrD, vydané v roce 2011.

Moderátoři: Bouchi, Pieta, Charles

Odpovědět
Diego
Příspěvky: 136
Registrován: 27. 8. 2013, 07:49

Re: Domácí pravidla (house rules)

Příspěvek od Diego » 24. 9. 2014, 10:17

Fafrin píše: nejsou to dovednosti ......
Ok ok chápu
Fafrin píše:Nejsem si jist, jestli je reálné vyvážit tuto tvorbu se standardní tvorbou.
Protože skupina dovedností "Magie ohně" je asi užitečnější, než skupina dovedností "Mastičkářské znalosti". Čili, spíše by se to muselo, jako jakýkoliv dovednostní systém, udělat tak, že každou ZS ohodnotíš v zásadě samostatně - standardní dovednosti za 1 zkušenost, vyhrazené za 2, mistrovství a běžné ZS za 6. Zdroj také za 6.


Toš tým máš pravdu, ale za pravé mastičkářská dovednost není pokročilá dovednost a proto není tak dobrá. Ale když to porovnáš s pokročilýma tak když se spravě napíši ZS tak by to mohlo vyjít. Přece mistrovské ZS jsou taky lepší než základní. Jako toš bych sem mohl dát celí seznam ZS ale nevím jestli by to tvůrcům nevadilo. Toš hlavně určovat co která ZS stojí by bylo hodně náročné hlavně protože nevím jestli jsou všechny ZS v povolání rovnocenné podle mě si to nemyslím. Pokud by se měli určovat ceny ZS - skupiny dovedností a skupiny vyhrazených dovedností tak bych to udělal v rámci třetí možnosti. A ceny bych dal tak aby si postava mohla vzít tak 2 až 3 ZS dle toho jak jsou to obsáhle skupiny dovedností. Možná bych to vzal takto:
Při zvýšení úrovně si může postava zvýšit tři ZS - skupiny dovedností; Dvě vyhrazené skupiny dovedností; mistrovskou žádnou.

Diego
Příspěvky: 136
Registrován: 27. 8. 2013, 07:49

Re: Domácí pravidla (house rules)

Příspěvek od Diego » 27. 9. 2014, 12:16

Tak tady dávám tři ukázkové postavy z pravidel jak by vypadaly mé úpravě pravidel. Po pravdě musím uznat, že tvorba takových postav je o dost náročnější než podle pravidel a nezdá se mě, že by to mělo to co bych chtěl většinou to to dopadlo tak, že danou dovednost si postava nevzala a to už jsme vyřešil jiným způsobem.
Chtělo by to něco co by postava dostala za to, že si nevezme magii ohně na 5 ale na 3 a nebo naopak co zaplatit, aby si postava mohla vzít 1 až 2 úrovně dané skupiny dovedností.

Napadlo mě to, že by to šlo spojit se zvyšování zdrojů. Např, že místo jednoho zdroje si bude moc postava zvýšit danou skupinu vyhrazených dovedností o 1 nebo 2.

A co to udělat takto při zvýšení zdroje si bude moc postava naučit ZS - skupinu dovedností nebo vyhrazených dovedností (ty co jsem si sepsal). To by dalo možnost hráči pěkně do dělat postavu dle jeho představ a navíc by to zaplnilo nedostatek rozmanitosti ZS pro základní povolání. U pokročilých je to pěkně vyřešeno mistrovskými ZS. Takto by to mohlo fungovat krásně jako rozšíření pro oficiální tvorbou postavy.
Přílohy
Ukázkové postavy.pdf
(62.19 KiB) Staženo 18 x

Diego
Příspěvky: 136
Registrován: 27. 8. 2013, 07:49

Re: Domácí pravidla (house rules)

Příspěvek od Diego » 29. 9. 2014, 12:22

Posílám souhrn vše na co jsem došel a jen napíšu obsah dokumentu.

Jedná se o upravené volitelné pravidlo úprava náplně povolání.

Hrač může postavě přidat jednu dílčí dovednost - oficiální volitelné pravidlo
Hráč může postavě přidělit povahový rys a tak odebrat dovednost.
Hráč může postavě při zvýšení zdroje naučit ZS - skupina dovedností nebo vyhrazený skupina dovedností a tak ji naučit buď novou dovednost a nebo tu co má ji zvýšit bonus k hodu o 1 za každou takovou ZS.
S toho co jsem udělal mě došlo, že pokud by hráč chtěl udělat nějaké zásadní změny tak by bylo třeba napsat návod na úpravu povolání na míru i o toho jsem se jednou pokoušel a nikdy to nedělalo dobrotu, ale mám pocit, že nově přepracovaná základní příručka by měla mýt kapitolu na toto téma nebo se mýlím ??
Přílohy
ZS skupina dovedností a vyhrazených dovedností.pdf
(116.1 KiB) Staženo 13 x

Diego
Příspěvky: 136
Registrován: 27. 8. 2013, 07:49

Re: Domácí pravidla (house rules)

Příspěvek od Diego » 29. 9. 2014, 13:05

A měl bych tu další návrh na úpravu pravidel. Už dlouho, řeším proč systém pro nástrahy je tak složitý a při tom neposkytuje možnost nějak výrazně někoho ohrozit? Chápu, že postavy by neměli po první dávce jedu umřít ale i začínající postava, aby ji někdo uspal tak ten někdo musí na ni použit nejlépe tak 10 jedů během jednoho dne a to silných jedů.

Má představa úpravy je jednoduchá místo pravidel pro nástrahy by se použily pravidla pro magické obrazce. Takové jedy, pastě atd. by představovaly větší překážky a při popisů akci by dokonce, krásně mohl tvůrce popsat jak je past dobrá čím by do ní tvůrce dal víc zdrojů tak by nástraha byla propracovanější.

Jed síla 6. Silný následek smrt slabý omámení prudkost 1 minuta. slabina je sladkost.
Cíl si chce vypít láhev vína kde je jed. Pro jistotu si hodí, aby zjistil jestli není otravné protože má podezření, že ho chce někdo zabít. Jeho akce je zkusím k tomu přičichnout a lehce ochutnat a po ruce mám vodu na ředění. Jed byl zamaskován do odrůdy vína, které je vyhlášeno jeho sladkou chutí. Vyhraje jed. Protože by postava jen těžko vymyslela způsob jak se vyčerpat tak se jed vypila.
Zbývá 5 surovin.
Jed začíná učinkovávat tak vyhlašuje akci chci aby se postava cítila při otupělá a tak ji zvýšit ohrožení (slabý účinek). Postava, ale chce odolat tým, že se opláchne a zají jed jídle, aby nabrala sílu. Opět v hodu vyhrál jed a opět postava se nevyčerpává protože ji nepřijde divné že po 5 sklenicích vína ji bolí hlava atd. Takže jed vyhlásí akci lstivě, že navíc začíná být dezorientovaná.
Zbývá 3 surovin. Ohrožení 4.
Jed opět o další minutě vyhlásí akci zabití v podobě selhávání srdce. Postava se pokusí sednout a zhluboka dýchat. Tentokrát vyhrává postava a tak se jed vyčerpává.
Zbývá 1 suroviny. Ohrožení 4.
Postava vyhlašuje akci chci vyzvracet jed a tak se ho zbavit. Jed jelikož už je v těle dlouho tak opět napadá srdce. Opět postava vyhrává v akci a jelikož jed nemá už žádné zdroje tak postavy zůstává jen slabý účinek jedu.

Co vy na to? Sice to u nástrahy ze složití popis, ale jen u těch silnějších. A navíc to udělá lepší rozdíl mezi dobrým nástrahou a špatnou.

Arten_CZ
Příspěvky: 802
Registrován: 23. 7. 2009, 08:30

Re: Domácí pravidla (house rules)

Příspěvek od Arten_CZ » 29. 9. 2014, 14:05

Diego píše:...jed...
Podobné věci se tu v mnoha variantách opakují velice často. Jak udělat věc, která má záměr postavu vyřadit, ale postava se nemůže rozumně vykoupit, méně smrtelnou a přitom použitelnou. Jedy, nepřímé útoky, pasti, prostorová kouzla, neznalost aktéra...

Příčina je v samotném systému, konkrétně v práci se zdroji - které zde fungují jako platba za vykoupení (tedy nepřímý popis "životaschopnosti" postavy) a přitom zde není nic jako přímé vyjádření "životaschopnosti" postavy.

Spíš než nad hledáním konkrétních řešení konkrétních situací bych se snažil zamyslet nad obecným řešením všech těchto situací. Zauvažoval bych o něčem jako Pasivní obrana nebo Pasivní vykoupení.

Uživatelský avatar
Fafrin
Příspěvky: 2157
Registrován: 4. 3. 2010, 22:15
Bydliště: Olomouc

Re: Domácí pravidla (house rules)

Příspěvek od Fafrin » 29. 9. 2014, 14:39

Jestli jsem dobře pochopil otázku, tak kapitolu na úpravu povolání na míru dělat nebudeme. Pokud je dotaz jiný, tak prosím o upřesnění. (Povolání resp. dovednosti se drobně upravovat budou.)
Dále podotknu, že povahový rys cenou/silou odpovídá spíše ZS (takové obrácené obsahové pravomoci, řekl bych).

K jedům podotknu, že tuhle mechaniku (nástrahy, překvapení) obecně předěláme. Použití stejných pravidel jako obrazce nepovažuji za vhodné, neboť obrazce jsou takto komplikované, jelikož postava může mít jenom jeden, za to univerzální. Tak to u jedů, omamných látek a třaskavin určitě mít nechceme.
DrD 1.x od roku 1996, od 1997 jako PJ. Bývalý ORG, občasný LARPař. DrDII since beginning.
Kahla o.s.

Diego
Příspěvky: 136
Registrován: 27. 8. 2013, 07:49

Re: Domácí pravidla (house rules)

Příspěvek od Diego » 29. 9. 2014, 16:04

Fafrin píše:Jestli jsem dobře pochopil otázku, tak kapitolu na úpravu povolání na míru dělat nebudeme. Pokud je dotaz jiný, tak prosím o upřesnění. (Povolání resp. dovednosti se drobně upravovat budou.)
Toš radši upřesním: Nebude tam návod jak vytvořit vlastní povolání?
Fafrin píše:K jedům podotknu, že tuhle mechaniku (nástrahy, překvapení) obecně předěláme. Použití stejných pravidel jako obrazce nepovažuji za vhodné, neboť obrazce jsou takto komplikované, jelikož postava může mít jenom jeden, za to univerzální. Tak to u jedů, omamných látek a třaskavin určitě mít nechceme.
Já to myslel tak, že hod na nástrahu by šla použít konflikt kde sudba bude síla nástrahy a všechny akci budou náročné.
Jestli budou nové mechanizmy pro nástrahy tak toto opravdu nemá cenu řešit :D a o důvod víc na co se těšit

Uživatelský avatar
Fafrin
Příspěvky: 2157
Registrován: 4. 3. 2010, 22:15
Bydliště: Olomouc

Re: Domácí pravidla (house rules)

Příspěvek od Fafrin » 29. 9. 2014, 16:49

Ad upřesnění: Pravděpodobně nikoliv, nevím, kam by se to vlezlo. Povolání by měla pokrývat všechny potřebné dovednosti. (čili nějaké doplnění bude). Teoreticky se nějaký takový oficiální návod může objevit na webu (jako u jiných návodů, o které by byl zájem a do knížky se nevlezou.)

Sílu nástrahy budeme podle všeho rušit. (Jak přesně ji nahradím neřeknu, protože to vyžaduje ještě nějaké testy, ale dvě síly nástrah by nějak měli být zachovány.)
DrD 1.x od roku 1996, od 1997 jako PJ. Bývalý ORG, občasný LARPař. DrDII since beginning.
Kahla o.s.

Kub
Příspěvky: 7
Registrován: 9. 9. 2014, 12:49

Re: Domácí pravidla (house rules)

Příspěvek od Kub » 30. 9. 2014, 15:40

Ahojte,

pred časom som mal nápad pre jedno nové house-rule pre hráčov, ktorí chcú pomalší rozvoj postavy:

1. Hod 2k6 nahradí hod 2k10 (0 na kocke = 10; hod generuje hodnoty od 2 do 20).
2. Kľúčovú hodnotu 9 pri skúške/výzve nahradí 14. (pravdepodobnosť úspechu bez opravy za úroveň je približne rovnaká)
3. Úrovní povolania nebude 5 ale 8. (pravdepodobnosť úspechu na najvyššej úrovni je približne rovnaká)
4. Na získanie pokročilého povolania je potrebné dosiahnuť 9 úrovní v podmieňujúcich povolaniach.
5. Upravia sa charakteristiky bytostí z pravidiel. (napr. 0=0, 1=1-2, 2=3-4, 3=4-5, 4=6-7, 5=8)

Z bodu 2. a predovšetkým 3. vyplýva, že postavy nebudú silnejšie, iba ich zlepšovanie v jednotlivých povolaniach bude pozvoľnejšie.

Podrobnejšie som to rozpísal a o štatistický prehľad doplnil tu:
viewtopic.php?f=262&t=8805&start=15#p431954

Aký je váš názor?

P.S. vo vyššie uvedenom príspevku som ešte polemizoval o zmene mechanizmu manévru presne, ale od toho som už sám viac menej upustil.

Uživatelský avatar
Sarsaparillos
Příspěvky: 861
Registrován: 27. 8. 2011, 09:15

Re: Domácí pravidla (house rules)

Příspěvek od Sarsaparillos » 1. 10. 2014, 07:12

Kub píše:Aký je váš názor?
V zásadě to není špatné. Jen by do toho bylo vhodné ještě zapracovat získávání ZS a zvyšování hranic, protože pokud neošetříš tyto dvě věci, žádaný "pomalší rozvoj postavy" nastane jen částečně (výsledkem bude postava, která při např. šesti úrovních v povolání nebude mít nejlepší pravděpodobnost výhry v hodu, ale bude mít už minimálně šest ZS a k tomu asi i vyšší hranice, takže ji to riziko neúspěchu zase tak vadit nemusí).
Druhá možnost je zpomalit rozvoj menším přídělem zkušeností a v tomto ohledu si myslím, že by bylo nejlepší to zkombinovat tak, aby hráči postupovali po úrovních méně často a zároveň potřebovali více investovat do povolání pro dosažení maximálního bonusu.

Diego
Příspěvky: 136
Registrován: 27. 8. 2013, 07:49

Re: Domácí pravidla (house rules)

Příspěvek od Diego » 1. 10. 2014, 08:53

Kub píše:pred časom som mal nápad pre jedno nové house-rule pre hráčov, ktorí chcú pomalší rozvoj postavy:
Moc pěkný nápad. A zpomalení pomocí zvýšení počtů úrovní je mnohem lepší pomocí expů udělá to postavy zajímavější a zmenšení počtu ZS z 5 na 4 podle mě tak to postavu více vyprofiluje a dá to prostor na ZS naučené ze zdrojů. Jen já bych osobně přešel na K% než na k10 kostku protože ji mam radši.
Řešení ZS je jednoduché prostě, se řekne že ZS postavu může získat každou druhou úroveň povolání. Zdroj se dá zvětši každou třetí úroveň např nebo že je maximum 25 až 30 zdrojů atd.

Musím uznat, že to částečně řeší i problém co řeším moji snahu vytvoření volitelného pravidla pro úpravy náplně povolání. Ale musím uznat, že jsi sis stým dal moc práce a ten dokument se mě moc hodí :D

Diego
Příspěvky: 136
Registrován: 27. 8. 2013, 07:49

Re: Domácí pravidla (house rules)

Příspěvek od Diego » 7. 10. 2014, 17:59

Tak jsem tu z dalším nápadem jak rozšířit volitelné pravidlo o úpravě náplně povolání.

Toš dle mě je problém asi tady tvůrci udělaly povolání a k tomu udělaly ZS. A to už z názvu říká, že by tyto ZS by měli hlavně profilovat postavu v rámci povolání. A to hlavně ZS specializace tedy zběhlost, nadání a mistrovství. Neříkám, že to nejsou dobře napsané ZS, ale postavu profilují málo moc pěkné řešení jsem našel v systému K6-RPG.

Představa je taková že se ohrožení spojí s číslem co postava musí přehodit aby postava uspěla.

Ohrožení 1 a 2 - úspěch 9 - maximálně lze házet 2 kostkami
Ohrožení 3 - lehce zvýšená míra rizika, způsobena drobnými komplikacemi úspěch 13 - maximálně lze házet 3 kostkami
Ohrožení 4 - situace s vážnou hrozbou pro postavy úspěch 17 - maximálně lze házet 4 kostkami
Ohrožení 5 a více - život ohrožující situace úspěch 20 - maximálně lze házet 5 kostkami

Bez specializace postava bude moc hodit 2k6 kostkou.
Zběhlost bude navíc dávat možnost házet 3k6
Nadání bude dávat navíc možnost házet 4k6
Mistrovství bude dávat navíc možnost házet 5k6

Pro magii to bude platit počet ZS z oboru specializace 0 až 3. A bude moc si postava vzít zběhlost ale nedá manévr zdarma.

Co s toho bude ??? toš postava bez specializace sice snadno bude vykonávat běžné činnosti a komplikovanější činnosti bude těžko zvládat bez vyčerpání. Pokud postava by neměla žádnou šanci uspět tedy by házela proti 20 bez specializace tak to pro ni znamená, že se musí vyčerpat nebo přijmou neúspěch. Hlavně hráč získá větší možnosti pro tvorbu postavy a při tom se téměř nic nezmění na pravidlech.

Co vy na to ??? ohledně těch konstant tak byli zvoleny tak aby měli stejnou šanci na úspěch při použití určitého počtu kostek.

Uživatelský avatar
Fafrin
Příspěvky: 2157
Registrován: 4. 3. 2010, 22:15
Bydliště: Olomouc

Re: Domácí pravidla (house rules)

Příspěvek od Fafrin » 7. 10. 2014, 23:57

Proč předělávat/nahrazuješ mechaniku manévrů pro dosažení toho samého? Nebo odstraňuješ i maximální level.
DrD 1.x od roku 1996, od 1997 jako PJ. Bývalý ORG, občasný LARPař. DrDII since beginning.
Kahla o.s.

Diego
Příspěvky: 136
Registrován: 27. 8. 2013, 07:49

Re: Domácí pravidla (house rules)

Příspěvek od Diego » 8. 10. 2014, 06:41

Toš zjistil jsem, že nejlepší způsob jak v drd 2 dosáhnout toho aby hrač měl pocit toho, že jeho postava v rámci povolání je dobrá v magii ohně a né větru je pocitově lepší když by měla postava bonus 5 k hodu místo toho, že má mistrovství.

A nevím jestli se nepletu ale mechanizmus ZS - specializace by měl tento pocit dát. On sice dává něco skvělého a výjimečného, ale nedá to ten pocit. "má postava má bonus k hodu 5" A podle mě aspoň částečně tento pocit dá protože je rozdíl mezi házet 2k6 na 20 místo 5k6 a to i když je pravděpodobnost skoro stejná, ale hráči to dá to dá to co by měla specializace dát. Pocit, že jeho postava se může vysmát smrtelnému nebezpečí.

Tomu je tak pořád při ohrožení 5 a když má postava bonus 5 tak postrádá smysl si házet přesně, ale když má postava bonus 1 nebo 2 tak je úplně moc znát zběhlost a z vyššími bonusy tento pocit mizí i když by postava měla byt znatelně odlišná se specializací a to hlavně v příběhu než bez ní.

Jako možnost měnit kostky mě přišla lepši než říct, že postava se zběhlostí si může počítat bonus 2, s nadáním 3 a mistrovstvím 4 až 5 ale pocitově by to snad vyšlo podobně.

Uživatelský avatar
vzteklina
Příspěvky: 1380
Registrován: 24. 10. 2007, 18:59

Re: Domácí pravidla (house rules)

Příspěvek od vzteklina » 8. 10. 2014, 06:45

Diego píše:Toš zjistil jsem, že nejlepší způsob jak v drd 2 dosáhnout toho aby hrač měl pocit toho, že jeho postava v rámci povolání je dobrá v magii ohně a né větru je pocitově lepší když by měla postava bonus 5 k hodu místo toho, že má mistrovství.
Tak. A proto jsme původní povolání čaroděje rozdělili na dvě nová povolání - ohnivého čaroděje a větrného čaroděje. Doporučuju i s jinými druhy vyšší magie.
Sem chlap! (pro ty co sou zmateni mym nickem)

Odpovědět

Zpět na „Dračí doupě II“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 hosti