Domácí pravidla (house rules)

Oficální diskuze k nové generaci DrD, vydané v roce 2011.

Moderátoři: Bouchi, Pieta, Charles

Odpovědět
Uživatelský avatar
vzteklina
Příspěvky: 1380
Registrován: 24. 10. 2007, 18:59

Re: Domácí pravidla (house rules)

Příspěvek od vzteklina » 16. 4. 2012, 09:44

Na základě některých připomínek uvádím korekce. Výroba se řeší dvěma hody místo jednoho. Hází se zvlášť na výrobu a na nalíčení nástrahy.
vzteklina píše:Tak tu mám detailnější verzi úpravy nástrah. Základ zůstává jako je popsán na straně 142/143 v pravidlech. Uvedu jen co se mění.
Popis nástrahy
Rozsah: u rozsahu se uvede na jaké oběti je nástraha určena. Standardně se uvažuje jedna oběť lidských rozměrů nebo prostor o rozměru vědminy chýše při použití manévru rozsáhle. Pro větší rozsah musí být při výrobě vynaloženo úměrně vyšší množství zdrojů(tj. nástraha na dva lidi stojí na výrobu 2xtolik co nástraha na jednoho člověka). Kdy použít manévr a kdy násobit platbu rozhodují hráči podle konkrétních okolností.
Síla: stanovuje jaké ohrožení bude mít výzva pro odolání nástraze. Zároveň také představuje ohrožení při zkoušce na výrobu této nástrahy. (síla se tedy již neporovnává s hranicí vlastnosti)
Účinek: je pouze jeden. Slabý účinek se ruší, zůstává pouze silný. Účinek se na oběť uplatňuje s přihlédnutím na rozsah nástrahy. Na oběti jiných vlastností než na které je nástraha určena může být podle okolností účinek uplatněn jinak: automaticky; nemusí na ni působit vůbec; nebo se uplatní v jiné, zmenšené nebo zvýšené podobě dle dohody hráčů.(při zmenšeném účinku dojde alespoň ke zvýšení ohrožení)
Slabina: kromě fikčního popisu je slabina také číslo, podobně jako Síla nástrahy. Stanovuje jaké ohrožení bude mít výzva pro odhalení nástrahy. Představuje také ohrožení při hodu na nalíčení této nástrahy.
Výroba a nalíčení nástrahy
Háže se zvlášť na výrobu a na nalíčení nástrahy. Síla ani Slabina nemohou být vyšší než Duše jejího tvůrce. Za každý jeden stupeň Síly a za každý jeden stupeň Slabiny se platí jedna platba surovin. Jedna platba je 1 groš surovin plus poplatky za všechny k výrobě použité ZS. Pokud je při líčení nástrahy dodatečně použita nějaká ZS za kterou se platí suroviny, musí se tyto suroviny zaplatit i za každý stupeň Síly. (tj. je třeba zpětně doplatit suroviny za dodatečně přidanou vlastnost, kterou nástraha nedostala při výrobě) Některé nástrahy mohou být použity bez nalíčení.
Vyhýbání se nástrahám
Pokud má oběť možnost, hází si výzvu na odhalení nástrahy ještě před tím, než ji spustí. Hází se na Duši a ohrožení odpovídá Slabině nástrahy. Ve chvíli kdy je již nástraha spuštěna, hází si výzvu na odolání. Použije se cílová vlastnost nástrahy, ohrožení odpovídá Síle nástrahy. Pokud spuštění nástrahy probíhá v rámci konfliktu, nehází se výzva na odhalení a také se nevyužije slabina nástrahy (nástraha nemusela být v takovém případě ani nalíčena, platí např. pro kontaktní jedy natřené na zbraň). Dle okolností může totéž platit pro odolání (záleží na dohodě hráčů).
Dodatek: Možnost použití manévrů při výrobě a líčení nástrahy.
Mocně: dává náročnost 1 pro odhalení nástrahy nebo odolání nástraze; Velmi mocně: dává náročnost 2
Lstivě: zvyšuje Sílu nebo Slabinu nástrahy o 1; Velmi lstivě: zvyšuje o 2
Sem chlap! (pro ty co sou zmateni mym nickem)

Uživatelský avatar
Fafrin
Příspěvky: 2020
Registrován: 4. 3. 2010, 22:15
Bydliště: Olomouc

Re: Domácí pravidla (house rules)

Příspěvek od Fafrin » 16. 4. 2012, 16:32

Znatelně lepší, ale stále mi uniká, proč by vyrobit/nalíčit past mělo být stejně nebezpečné jako ji poté odhalit.
Nedává mi to smysl.
je li pro mě výroba/líčení daného typu nástrah běžná akce, má standardní ohrožení . Je-li situace komplikovanější, může být vyšší.
Nicméně slabina jako číslo není špatný nápad.
Je tu ještě jeden problém - některé typy nástrah mají dvojnásobnou cenu síly - myslím že otravné plyny a výbušniny.
Nerozumím přidané větě: "Pokud je při líčení nástrahy dodatečně použita nějaká ZS za kterou se platí suroviny, musí se tyto suroviny zaplatit i za každý stupeň Síly. (tj. je třeba zpětně doplatit suroviny za dodatečně přidanou vlastnost, kterou nástraha nedostala při výrobě)" Příklad? (v závorce chybí na konci tečka.)
U odhalení se nehází na duši, pravděpodobně se hází na Smysly (dovednost lovce, Duše) dovedu si však představit, že by se u odhlení pasti používali třeba Šestý smysl, Dravčí instinkty, nebo i třeba nějaké znalosti apod. (Slabinou je že někdo se chová jinak než obvykle, že je narušen protokol, že něco chutná jinak, než by mělo, že skladba zní falešně protože vrah je špatný flétnista...) Nástraha může být obecně daleko obecnější a stejně tak i její Slabina. (Pomluva šířená ve městě lze popsat jako věc. Falešný královský rozkaz jako Nástraha i jako Nástroj.)
Nesvazuj představivost hráčů jednoduchými doporučenými řešeními.
Nepoužíval bych tedy ani spuštění nástrahy a neomezoval bych nástrahy bez slabin na konflikt.
Spíše bych řekl, že některé nástrahy může být třeba nalíčit a že u líčení se může postupovat obdobně jako u výroby. Pak bych popsal slabinu a připojil, že někdy probíhají výroba a líčení zároveň - lovecká past jáma přikrytá listím - kde končí výroba a začíná líčení. (V obou případech se uplatní pravidla pro výrobu - vložení jedné suroviny za kolo.)
Obrázek
DrD 1.x od roku 1996, od 1997 jako PJ. Dlouholetý ORG, občasný LARPař. Teď DrDII.
Kahla o.s.

Uživatelský avatar
Tork
Příspěvky: 252
Registrován: 3. 1. 2012, 14:23

Re: Domácí pravidla (house rules)

Příspěvek od Tork » 16. 4. 2012, 18:32

Přemýšlel jsem nad tím a už vím, co se mi nelíbilo. Člověk, který vytváří nástrahu, částečně přichází o mechanickou výhodu. Dejme tomu lupič připraví mechanickou past na jiného lupiče, oba mají stejné úrovně (3,3,3). Střední hodnota vyčerpání bude stejná, protože oba hází na stejně náročnou zkoušku.

Uživatelský avatar
vzteklina
Příspěvky: 1380
Registrován: 24. 10. 2007, 18:59

Re: Domácí pravidla (house rules)

Příspěvek od vzteklina » 16. 4. 2012, 19:02

Fafrin:
Pro otravné plyny a výbušniny platí, že mají dvojnásobnou cenu síly (pokud je to tak v pravidlech doopravdy uvedeno), na tom není důvod něco měnit.
Ta věta, které nerozumíš je tam kvůli ZS které by se případně daly použít až při líčení nástrahy. Pokud takové ZS nejsou, je možné tuhle větu ignorovat.
Fafrin píše: Nástraha může být obecně daleko obecnější a stejně tak i její Slabina. (Pomluva šířená ve městě lze popsat jako věc. Falešný královský rozkaz jako Nástraha i jako Nástroj.)
Nesvazuj představivost hráčů jednoduchými doporučenými řešeními.
Dík za připomínky, ale tohle už si dost mimo rozsah té mojí úpravy. Moje houserule nemá za cíl vyřešit všechny kosmetické vady, které původní pravidla mají. Jediné co sem chtěl bylo odstranit (z mého pohledu) nesmyslné porovnávání síly nástrahy s hranicí těla a když už u nástrah něco uvádět, pak parametry které k něčemu jsou - tj. ohrožení a náročnost. Jak pro výrobu tak pro odolávání. To je vše. Pro zajímavost jsem jako dodatek dal ty manévry, ale to už je jenom bonus.

Tork: tvému textu nerozumím :-)
Sem chlap! (pro ty co sou zmateni mym nickem)

Uživatelský avatar
Tork
Příspěvky: 252
Registrován: 3. 1. 2012, 14:23

Re: Domácí pravidla (house rules)

Příspěvek od Tork » 17. 4. 2012, 08:23

Vzteklina> Oba mají stejnou šanci, že se budou muset vyčerpávat, a oba o stejný počet zdrojů. Tím pádem je výroba pasti mechanicky ne moc výhodná, veškerá výhoda z tvorby pastí zůstává ve fikční rovině.

Uživatelský avatar
vzteklina
Příspěvky: 1380
Registrován: 24. 10. 2007, 18:59

Re: Domácí pravidla (house rules)

Příspěvek od vzteklina » 17. 4. 2012, 08:41

Tork píše:Vzteklina> Oba mají stejnou šanci, že se budou muset vyčerpávat, a oba o stejný počet zdrojů. Tím pádem je výroba pasti mechanicky ne moc výhodná, veškerá výhoda z tvorby pastí zůstává ve fikční rovině.
Hm a jakej je rozdíl v ofiko pravidlech? Tam máš defaultně taky ohrožení 2, takže oba hážou nastejno.
Trik je ten, že můžeš nástrahu vyrobit, pak se vyspat a pak ji teprve na někoho použít. Výhoda nástrah je v tom, že dokážou působit na dálku, bez účasti jejich tvůrce a že je třeba jde navyrábět do zásoby a pak je jenom trousit po světě jak se ti to zrovna hodí. Neřek bych že vyrovnané ohrožení jim nějak škodí.
Sem chlap! (pro ty co sou zmateni mym nickem)

Uživatelský avatar
Fafrin
Příspěvky: 2020
Registrován: 4. 3. 2010, 22:15
Bydliště: Olomouc

Re: Domácí pravidla (house rules)

Příspěvek od Fafrin » 17. 4. 2012, 22:02

Počkat počkat.
Uvažuješ i jiné nástrahy než tělesné(fyzické) či nikoliv? (Nástraha je obecné pravidlo.)
Obrázek
DrD 1.x od roku 1996, od 1997 jako PJ. Dlouholetý ORG, občasný LARPař. Teď DrDII.
Kahla o.s.

Uživatelský avatar
vzteklina
Příspěvky: 1380
Registrován: 24. 10. 2007, 18:59

Re: Domácí pravidla (house rules)

Příspěvek od vzteklina » 18. 4. 2012, 09:41

ano
Sem chlap! (pro ty co sou zmateni mym nickem)

Uživatelský avatar
Fafrin
Příspěvky: 2020
Registrován: 4. 3. 2010, 22:15
Bydliště: Olomouc

Re: Domácí pravidla (house rules)

Příspěvek od Fafrin » 18. 4. 2012, 15:20

A vadí ti tedy jen porovnávání síly s hranicí těla, nebo i porovnávání s hranicí duše či vlivu? (duše např. u iluze či hádanky, vlivu např u pomluvy, či uvedení do společensky nevhodné/nevýhodné situace - ostatně, takový trůnní sál působí jako vlivová nástraha.)
Obrázek
DrD 1.x od roku 1996, od 1997 jako PJ. Dlouholetý ORG, občasný LARPař. Teď DrDII.
Kahla o.s.

Uživatelský avatar
vzteklina
Příspěvky: 1380
Registrován: 24. 10. 2007, 18:59

Re: Domácí pravidla (house rules)

Příspěvek od vzteklina » 19. 4. 2012, 08:47

Ano, vadí mi obecně porovnávání síly nástrahy s hranicí vlastnosti, ať už je to tělo, duše nebo vliv. Ve všech případech je to IMHO stejná blbost.
Uvedu příklad: První postava je mastičkář 5, alchymista 5, šaman 5, lupič 5 co má všechny ZS na výrobu nástrah. Má duši 7, takže nedokáže vyrobit tělesnou nástrahu, která by zabila draka. Druhá postava je lojza bez jakékoliv dovednosti a ZS k vytváření nástrah. Má duši 8, takže dokáže vyrobit tělesnou nástrahu, která zabije draka.
Sem chlap! (pro ty co sou zmateni mym nickem)

MarkyParky
Příspěvky: 5142
Registrován: 11. 8. 2011, 01:37

Re: Domácí pravidla (house rules)

Příspěvek od MarkyParky » 19. 4. 2012, 12:51

Ale vždyť to je v pořádku. První postava je strašně zkušená, pochytala do pastí či pozabíjela jedy už stovky lidí, zvířat a to stovkami různých způsobů. Přesto však není dostatečně chytrá, aby své zkušenosti dokázala zúročit výrobou nástrahy na něco tak velkého, jako je drak.

Druhá postava je naopak dost chytrá na to, aby si dokázala představit, jak draka zabít. Sice jí nezbude než udělat tu nejjednodušší mechanickou past nebo ten nejobyčejnější jed, ale dokáže ho správně navrhnout/nadávkovat.

Navíc pokud první postava za těch nejméně 24 levelů co má, nedala nějaké body do duše, aby si ji zvedla na 7, v příběhu to znamená, že prostě celou dobu mechanicky drillovala sice do dokonalosti své skilly, ale svou inteligenci, moudrost či schopnost se adaptovat si vůbec nerozvíjela. Jinými slovy, je blbá jak pučtok :D

Uživatelský avatar
vzteklina
Příspěvky: 1380
Registrován: 24. 10. 2007, 18:59

Re: Domácí pravidla (house rules)

Příspěvek od vzteklina » 19. 4. 2012, 14:49

MarkyParky píše: pokud první postava za těch nejméně 24 levelů co má, nedala nějaké body do duše, aby si ji zvedla
...
je blbá jak pučtok :D
První postava si během svého levlování zvedla duši z 5 na 7 a přesto je blbá jak pučtok? No co chudáci postavy kterým zůstane duše na 5 nebo dokonce na nižší hodnotě - to sou pak rovnou retardi?
No a i zbytek toho argumentu je dost pochybnej :-/
Sem chlap! (pro ty co sou zmateni mym nickem)

Uživatelský avatar
Narnas
Příspěvky: 147
Registrován: 27. 9. 2011, 11:31

Re: Domácí pravidla (house rules)

Příspěvek od Narnas » 19. 4. 2012, 15:56

Já bych to chápal tak, že postava č. 1 mastičkář 5, alchymista 5, šaman 5, lupič 5 je životem protřelý a Duše 6 velmi moudrý (ve stylu selský rozum), dobrodruh a specialista na lov. Je schopný zkonstruovat dokonalou past, ale uniká mu jediná finální znalost, která by z jeho pastí udělala účinnou zbraň proti drakům (kryptonit).

Oproti tomu postava klidně na první úrovni s duší 7 je prostě někdo, kdo svůj dosavadní život věnoval studiu a takové té akademické moudrosti. Je vzdělaný. Ví co na draky platí...ale to je tak vše co s tím nadělá.

Odpovídá to taky tomu, když budeme chtít z obou udělat lepší lovce draků. Prvnímu stačí jeden přestup, doplnění konkrétní znalosti (Kniha starého drakobijce či tak), tedy posun Duše na 7. Ten druhý bude muset trávit půl života tím, že se bude zdokonalovat v povoláních.

Takže taky se mi to zdá celkem ok.
Elen síla lûmen omentielvo.
<Hvězda svítí na hodinu našeho setkání.>

Uživatelský avatar
vzteklina
Příspěvky: 1380
Registrován: 24. 10. 2007, 18:59

Re: Domácí pravidla (house rules)

Příspěvek od vzteklina » 19. 4. 2012, 20:08

Narnas píše:...
A celé to padá ve chvíli kdy si típek zajde do knihovny, půjčí si knihu "Jak na draky" a stejně pořádnou nástrahu neudělá.
Sem chlap! (pro ty co sou zmateni mym nickem)

Uživatelský avatar
Fafrin
Příspěvky: 2020
Registrován: 4. 3. 2010, 22:15
Bydliště: Olomouc

Re: Domácí pravidla (house rules)

Příspěvek od Fafrin » 19. 4. 2012, 20:47

Tohle bych spíš řešil houserulovým manévrem "Navzdory", který ti prostě umožní v jedné věci překročit pravidla. (Používal jsem ho, když jsem minotaurem rozbíjel kamenné sloupy k nimž byl připoutaný.)
Než kvůli tomu zahazovat hranice. (Co maximální hranice vlivu pro pouto u pomocníků a sítí? Ta je ok?)
Co porovnávání Síly výbušniny s Odolností nýstrahy, teď když Síla je spíše nebezpečností?
Obrázek
DrD 1.x od roku 1996, od 1997 jako PJ. Dlouholetý ORG, občasný LARPař. Teď DrDII.
Kahla o.s.

Odpovědět

Zpět na „Dračí doupě II“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host