Domácí pravidla (house rules)

Oficální diskuze k nové generaci DrD, vydané v roce 2011.

Moderátoři: Bouchi, Pieta, Charles

Odpovědět
Uživatelský avatar
PetrH
Příspěvky: 4569
Registrován: 28. 1. 2008, 17:20
Bydliště: Kralupy nad Vltavou
Kontaktovat uživatele:

Re: Domácí pravidla (house rules)

Příspěvek od PetrH » 15. 8. 2011, 12:26

a ja myslel, ze lucni, jeskynari a pod budou kulturami:) vypadaji k sezrani, tedy pardon k pokecu s nimi:)
Kouzlem a mečem PbP | Lone Wolf Adventure game PlaybyPost
-----------------------------------------------------------
Lone Wolf: Kai Lord Rudy mec - CS = 19+2(meč)=21, END = 24+2(helma)+2(stit)=28 / aktuálně = 20, WP = 19
-----------------------------------------------------------
http://www.kouzlemamecem.cz

Uživatelský avatar
Aljen
Příspěvky: 5283
Registrován: 26. 2. 2008, 12:08
Kontaktovat uživatele:

Re: Domácí pravidla (house rules)

Příspěvek od Aljen » 15. 8. 2011, 12:32

A na inu temu:
Osobne by som asi zaviedol moznost mat pre NPC viacere charakteristiky (uz dve by v prevaznej miere prikladov stacilo)

Krcmar ktory bol zoldnierskym kapitanom (Krcmar 2, Zoldak 4)
Kralovsky agent ktory v utajeni pracuje ako pohonic (Pohonic 2, Agent 3)
Biskup ktory sa venuje aj ciernej magii (Biskup 4, Cierny mag 2)
System does mother
Hram Sógarda v Dungeon World kampani PbP
Nemas s kym hrat? Chces vyskusat iny RPG system a tvoja parta to odmieta? Pozri sem!

Uživatelský avatar
Pieta
sofistikovaný troll
Příspěvky: 12287
Registrován: 6. 9. 2006, 18:08
Bydliště: Praha, ale původem jsem z Hostivaře
Kontaktovat uživatele:

Re: Domácí pravidla (house rules)

Příspěvek od Pieta » 15. 8. 2011, 12:49

Aljen píše:A na inu temu:
Osobne by som asi zaviedol moznost mat pre NPC viacere charakteristiky (uz dve by v prevaznej miere prikladov stacilo)

Krcmar ktory bol zoldnierskym kapitanom (Krcmar 2, Zoldak 4)
Kralovsky agent ktory v utajeni pracuje ako pohonic (Pohonic 2, Agent 3)
Biskup ktory sa venuje aj ciernej magii (Biskup 4, Cierny mag 2)
Otázka je, jak často si budeš potřebovat házet na krčmáře nebo honáka. (-:
U toho černého biskupa ale celkem vidím, že to význam má.
Cicho żono, deszczyk padał, ja nie słyszał kto to gadał.
Cicho żono, deszczyk rosił, ja nie słyszał kto to prosił.

Uživatelský avatar
Aljen
Příspěvky: 5283
Registrován: 26. 2. 2008, 12:08
Kontaktovat uživatele:

Re: Domácí pravidla (house rules)

Příspěvek od Aljen » 15. 8. 2011, 12:53

A aj klasicka situacia krcmar + zoldak ;)

Dojde partia dobrodruhov do krcmy.
Chlasta a preziera sa cely vecer
Ked pride cas platenia tak zacnu byt husti ze oni ochranuju kraj pred skretmi tak nemaju co platit
Krcmar siahne pod pult a vytiahne Palcat a Stit : Spyta sa ci si to nechcu rozmysliet
...
Oberie bezvedome postavy o sumu rovnu vyske uctu+naklady na opravu krcmy + naklady na liecenie krcmara a jeho vyhadzovacov + bolestne +uroky za usly zisk kym sa bude liecit

Prichadzajuce straze naberu postavy a hodia ich do basy.
System does mother
Hram Sógarda v Dungeon World kampani PbP
Nemas s kym hrat? Chces vyskusat iny RPG system a tvoja parta to odmieta? Pozri sem!

Uživatelský avatar
Pieta
sofistikovaný troll
Příspěvky: 12287
Registrován: 6. 9. 2006, 18:08
Bydliště: Praha, ale původem jsem z Hostivaře
Kontaktovat uživatele:

Re: Domácí pravidla (house rules)

Příspěvek od Pieta » 15. 8. 2011, 12:57

Aljen píše:A aj klasicka situacia krcmar + zoldak ;)

Dojde partia dobrodruhov do krcmy.
Chlasta a preziera sa cely vecer
Ked pride cas platenia tak zacnu byt husti ze oni ochranuju kraj pred skretmi tak nemaju co platit
Krcmar siahne pod pult a vytiahne Palcat a Stit : Spyta sa ci si to nechcu rozmysliet
...
Oberie bezvedome postavy o sumu rovnu vyske uctu+naklady na opravu krcmy + naklady na liecenie krcmara a jeho vyhadzovacov + bolestne +uroky za usly zisk kym sa bude liecit

Prichadzajuce straze naberu postavy a hodia ich do basy.
Situace samozřejmě dobrá, ale na druhou stranu, dokud se dobrodruhové nezačali tvářit, že nezaplatí, nebylo moc proč si házet, a když začli, už se uplatnil ten žoldák.
Cicho żono, deszczyk padał, ja nie słyszał kto to gadał.
Cicho żono, deszczyk rosił, ja nie słyszał kto to prosił.

Uživatelský avatar
Aljen
Příspěvky: 5283
Registrován: 26. 2. 2008, 12:08
Kontaktovat uživatele:

Re: Domácí pravidla (house rules)

Příspěvek od Aljen » 15. 8. 2011, 13:02

jasne jasne... ide o to ze pravidla hovoria o statickom pristupe co sa tyka NPC (a nie dynamickom ako navrhujes)
Definovanie jednej charakteristiky pre NPC. Nespominaju ze ju mozes menit podla situacie (mozno som to prehliadol, este som nedocital do konca)
System does mother
Hram Sógarda v Dungeon World kampani PbP
Nemas s kym hrat? Chces vyskusat iny RPG system a tvoja parta to odmieta? Pozri sem!

Uživatelský avatar
Pieta
sofistikovaný troll
Příspěvky: 12287
Registrován: 6. 9. 2006, 18:08
Bydliště: Praha, ale původem jsem z Hostivaře
Kontaktovat uživatele:

Re: Domácí pravidla (house rules)

Příspěvek od Pieta » 15. 8. 2011, 13:07

Aljen píše:jasne jasne... ide o to ze pravidla hovoria o statickom pristupe co sa tyka NPC (a nie dynamickom ako navrhujes)
Definovanie jednej charakteristiky pre NPC. Nespominaju ze ju mozes menit podla situacie (mozno som to prehliadol, este som nedocital do konca)
To si možná trochu nerozumíme. Mně se ten tvůj nápad líbí, jen upozorňuju, že to není třeba šířit živelně - že v řadě situací je jedna charakteristika zásadní a ta druhá jenom omáčka, kterou není nutné nějak extra řešit. Podle mě zvěd, který se vydává za pasáčka, bude obvykle prostě zvěd 3.
Cicho żono, deszczyk padał, ja nie słyszał kto to gadał.
Cicho żono, deszczyk rosił, ja nie słyszał kto to prosił.

Uživatelský avatar
Aljen
Příspěvky: 5283
Registrován: 26. 2. 2008, 12:08
Kontaktovat uživatele:

Re: Domácí pravidla (house rules)

Příspěvek od Aljen » 15. 8. 2011, 13:38

Mne islo o situaciu ked sa rovnake NPC objavuje vo viacerych scenach.

Ak pravidla povedia ze ma jednu charakteristiku a bodka, je to kus zvazujuce ak viacere charakteristiky maju svoj dopad.

tyka sa Hlavne skrytych identit.

Pohonic vs agent ... riesis sceny kde je podstatne ze je to pohonic (pohonic 2) a ked dojde na lamanie chleba zrazu ... ejhla AGENT 4.

---
Cize ked pojde o zalezitost pohoniciarstva bude podstatny pohonic2 a ked o agentstvo tak agent 4.

Hadzat si na pohonicstvo (a kedze si hadzem zrejme je to nieco co je vo fikcii podstatne) ako Agent 4 mi pride divne.

Tuto ideu som pisal hlavne preto co to so systemom spravi. Ci to niekde moze zaskripat (trebars sila NPC a pod)
System does mother
Hram Sógarda v Dungeon World kampani PbP
Nemas s kym hrat? Chces vyskusat iny RPG system a tvoja parta to odmieta? Pozri sem!

Uživatelský avatar
Pieta
sofistikovaný troll
Příspěvky: 12287
Registrován: 6. 9. 2006, 18:08
Bydliště: Praha, ale původem jsem z Hostivaře
Kontaktovat uživatele:

Re: Domácí pravidla (house rules)

Příspěvek od Pieta » 15. 8. 2011, 14:01

Aljen píše:Tuto ideu som pisal hlavne preto co to so systemom spravi. Ci to niekde moze zaskripat (trebars sila NPC a pod)
Vzhledem k tomu, že drsnost postavy je skrytá informace, může to na něj prasknout, pokud by někdo chtěl odhadnout jeho Hranice a zjistil, že tenhle pasáček je strašná korba; případně kdyby se pasáček tomu odhadnutí bránil, jestli by se neprozradil tím, jak drsně se brání. (-;

Jiné systémové problémy bych nečekal.
Cicho żono, deszczyk padał, ja nie słyszał kto to gadał.
Cicho żono, deszczyk rosił, ja nie słyszał kto to prosił.

Uživatelský avatar
Aljen
Příspěvky: 5283
Registrován: 26. 2. 2008, 12:08
Kontaktovat uživatele:

Re: Domácí pravidla (house rules)

Příspěvek od Aljen » 15. 8. 2011, 14:09

Pri urcitych typoch hry by som podobne informacie skryval (a robil zrejme aj skryte hody).
Dual identity su prilis funny aby boli hned priehladne
System does mother
Hram Sógarda v Dungeon World kampani PbP
Nemas s kym hrat? Chces vyskusat iny RPG system a tvoja parta to odmieta? Pozri sem!

Uživatelský avatar
Ocho
Příspěvky: 906
Registrován: 19. 8. 2010, 08:10

Re: Domácí pravidla (house rules)

Příspěvek od Ocho » 15. 8. 2011, 16:43

NPC můžeš udělat i různorodé a to tak že použiješ povolání hráčů (což tuším v pravidlech je. ale je to přesně opačný extrém se složitostí. IMHO jako house rule to ničemu neuškodí, ale nevídím reálnou šanci, že se moc uplatní. Buď si někdo udělá jednorázovku NPC s charakteristiko, nebo se s nim bude piplat a pak mu dá herní povolání.
Obrázek
Družina VOMPF
Ideální PH je neutrální.

Uživatelský avatar
Ocho
Příspěvky: 906
Registrován: 19. 8. 2010, 08:10

Vodní lid (house rules)

Příspěvek od Ocho » 15. 8. 2011, 21:10

Vodní lid

Dobrodruhové, kteří se probíjí životem se žraločí dravostí.

Vodní lid jsou zřejmě potomci mořských panen, ačkoli chodí hezky po dvou jako lidé. Svou dravostí spíše někdy připomínají tritóny, ale k moři už mají dále než jejich mýtičtí předkové. Ne každý již dokáže dýchat pod vodou a jen některým zůstala památka na těle v podobě šupinaté kůže.

Jsou vysocí jako lidé i když statností se některým lidem nevyrovnají. Přesto jejich útlá těla skrývají nebezpečnou kombinaci svalů, šlach a reflexů, která se nejednomu opovážlivci stala osudnou. Jejich oči jsou téměř bez výhrady v odstínech modré, jen někdy mají šedý či zelený odstín. Vlasy mají obvykle barvu vodních rostlin nebo korálů, které jsou v jejich prostředí běžné, proto často překvapují svou pestrobarevností.

Nechybí jim cílevědomost a odhodlanost, které jsou často podporovány bystrým úsudkem. Mají různé cíle i různé pohnutky ke svým činům. Mají rádi bohatství i slávu a nejsou jim cizí ani boje o území. Co do povahy jsou tedy velmi podobní lidem.

Žijí blízko vody nebo dokonce pod vodou, ale obvykle v sídlech s řadou vzduchových kapes. Živí se velmi často rybolovem a sběrem darů, které pokrývají dna řek, jezer a moří. Zpracovávají různé suroviny, některé pro svoji potřebu a některé pro obchod s ostatními národy. V mnoha ohledech jsou rozvinutou civilizací.

Boje a války s nimi nejsou nic snadného. Velmi dobře bojují s trojzubci a kopími a jejich lehké zbroje jsou často uzpůsobeny soubojům nad vodou i pod vodou. Často dávají přednost oštěpům před luky, ale v poslední době si oblíbili lidský vynález zvaný kuše.

Dobrodruhové z jejich řad hledají slávu a bohatství. Jindy je zajímá poznání a nové výrobní postupy. Jsou mezi nimi i vyvrhelové a zabijáci, které společnost vodních lidí již mezi sebou nestrpěla.
Mořský lid
Moře skýtá spoustu záhad i spoustu darů. Není snadné zde přežít, ale o to víc má cenu radovat se ze života. Plochy jsou rozsáhlé, ale i tak jsou zde místa, o která stojí zato bojovat. Vyprávějí se pověsti o ztracených sídlech, která kdysi bývala na povrchu, a o pokladech, které obsahovala plavidla plující kdysi po hladině.
Lidé moře vyrážejí na souš za poznáním a za získáním zkušeností. Nezřídka se naleznou tací, kteří chtějí rozšířit své obchodní styky. Říká se, že lidé moře oplývají takovým bohatstvím, které lze srovnávat s poklady dávných králů. I proto se čas od času stávají kořistí lapků, kteří pak chtějí za nebožáky výkupné.
Jezerní lid
Jezera nejsou tak častá a tak rozlehlá a proto je velmi těžké uhájit si svá loviště, která tu jezerní lidé mají. Nevidí hrozbu v malých člunech rybářů ale ve velkých říčních lodích, které rozhazují své sítě a vytahují ryby po tisících.
Sídla jezerního lidu tvoří malé plovoucí ostrůvky dřevěných domů. Často se některý z mladých jezeřanů oddělí a vyrazí do světa, aby si našel snadnější obživu. Nebo jen hledá něco víc, než jednotvárný život u jezer.
Mokřadní lid
Na zemi by jeden hledal jen těžko místa, která jsou pro život běžných lidí nehostinná, jako jsou mokřady. Ale i zde žijí vodní lidé, kteří dennodenně bojují s přírodou a někdy se stávají její součástí. Okolní národy pro ně nemají příliš pochopení a oni jim oplácejí stejnou měrou.
Dobrodruhové z řad mokřadního lidu jsou často hnáni vpřed pomstou nebo touhou po uznání v boji. Proto vychází ven a hledají sobě rovného protivníka. Nejsou to ale žádní naivní barbaři bez kouska zdravého rozumu. Jejich zákeřnost a vychytralost jim už teď závidí kdejaký skřet.
Prameny mládí
„Nikdy jsem neřekl, že to bude jednoduché“
Hráč může určit, že se poblíž pod vodní hladinou nachází magické zřídlo. Může určit, jak je zdroj silný, ale už neovlivní, co bude zdroj hlídat. (aktivace: 1 Vliv)
Šupiny (rychlá volba: Mokřadní lid)
A její nahé tělo se blyštilo jako zbroj.
Pokožka dává postavě slevu odpovídající lehké zbroji, avšak bez jejích omezení. (bez aktivace, Tělo)
Vodní radost (rychlá volba: Jezerní lid)
Může být něco příjemnějšího, než koupel v ledové řece?
Pokud má postava možnost koupele v přírodním zdroji, může si pak při nekvalitním odpočinku doplnit o jeden zdroj navíc.
Vodní dech (rychlá volba: Mořský lid)
Po jeho předcích zdědil to nejdůležitější. Žábry.
Postava s touto vyhrazenou dovedností může bez omezení dýchat pod vodou, ale pouze v rozumných hloubkách. (bez aktivace, Tělo)
Pouto domova
Ve vodě se cítí jako ryba.
Postava se stává zběhlou (manévr zdarma) v nebojových činnostech, pokud je provádí pod hladinou. (bez aktivace, Duše)
Obrázek
Družina VOMPF
Ideální PH je neutrální.

Uživatelský avatar
Aljen
Příspěvky: 5283
Registrován: 26. 2. 2008, 12:08
Kontaktovat uživatele:

Re: Domácí pravidla (house rules)

Příspěvek od Aljen » 15. 8. 2011, 21:18

priznavam ze kultury vodneho ludu su dost .... vlazne. Nijak ma neputaju
System does mother
Hram Sógarda v Dungeon World kampani PbP
Nemas s kym hrat? Chces vyskusat iny RPG system a tvoja parta to odmieta? Pozri sem!

Uživatelský avatar
ilgir
pěšák
Příspěvky: 7863
Registrován: 22. 1. 2007, 13:48
Bydliště: nejkrásnější město světa

Re: Domácí pravidla (house rules)

Příspěvek od ilgir » 15. 8. 2011, 22:46

Hm, takové lehce snové, pohádkové. Elfové, víly, draci, vodní lid. Takovou hru bych si někdy rád zkusil.
Nepoužívat nebo vrátit!
DrD II: Hry Mocných | ilgirovy deskovky

Uživatelský avatar
Ocho
Příspěvky: 906
Registrován: 19. 8. 2010, 08:10

Re: Domácí pravidla (house rules)

Příspěvek od Ocho » 16. 8. 2011, 06:48

Aljen píše:priznavam ze kultury vodneho ludu su dost .... vlazne.
Dost možné. Kde bys doporučoval přikořenit? (otázka nejen na Aljena)

Jinak při tvorbě ZS mi došlo (možná trochu pozdě), že díky jednoduchosti pravidel se příliš nemohou lišit ani jednotlivé ZS, co do mechanik. Další věc, která se od old DrD (kde vše nové bylo obvykle na jiném principu a jinak složité :-) ).
Je tedy lepší koukat, jestli nějaká obdoba již vytvořené ZS k dané rase sedí (s modifikovaným popisem) a je-li stejně použitelná jako ostatní (což nevím, jestli všechny moje splňují :) ).

Vím, že to není nic nového ani převratného, ale v pravidlech by mohlo být nastíněno, kdy např. tvořit novou rasu a kdy jen brát jako novou kulturu (klasickí případ Asterion a Hevreni - kultura, kde stačí přidat jednu odpovídající ZS pro rychlou volbu). Nebo to tam je?
Obrázek
Družina VOMPF
Ideální PH je neutrální.

Odpovědět

Zpět na „Dračí doupě II“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Yahoo [Bot] a 2 hosti