Domácí pravidla (house rules)

Oficální diskuze k nové generaci DrD, vydané v roce 2011.

Moderátoři: Bouchi, Pieta, Charles

Odpovědět
Uživatelský avatar
PardGalen
Příspěvky: 842
Registrován: 26. 2. 2006, 21:28

Re: Domácí pravidla (house rules)

Příspěvek od PardGalen » 8. 9. 2011, 13:00

Panak píše: Ale nakonec se stejně bude používat boj a zbraň. :) Někdo přeci musí vykonat rozsudek.
Klíč od cely? No, ne že by se tím nedalo někoho zabít, zvlášť kdyby byl dostatečně velký, ale jako zbraň se to moc nepoužívá.
Someday we will foresee obstacles
Through the blizzard, through the blizzard

Uživatelský avatar
Pieta
sofistikovaný troll
Příspěvky: 12287
Registrován: 6. 9. 2006, 18:08
Bydliště: Praha, ale původem jsem z Hostivaře
Kontaktovat uživatele:

Re: Domácí pravidla (house rules)

Příspěvek od Pieta » 8. 9. 2011, 13:09

vzteklina: Určitě jsem pro, tohle jsou výborné nápady.

Pozor na systémové hledisko - průměrný počáteční vliv postavy je 5, tj. snadno bude mít síť na maximální úrovni charakteristiky s pětkovým potem. To by v penězích vyšlo na 5*zvýšení hodnoty pouta, čili 5*5*5 = 125 grošů; vlivoví drsňáci potom dostanou síť s poutem devět, což by normálně stálo 225 grošů.
Cicho żono, deszczyk padał, ja nie słyszał kto to gadał.
Cicho żono, deszczyk rosił, ja nie słyszał kto to prosił.

Uživatelský avatar
vzteklina
Příspěvky: 1380
Registrován: 24. 10. 2007, 18:59

Re: Domácí pravidla (house rules)

Příspěvek od vzteklina » 8. 9. 2011, 13:30

Pieta píše:Pozor na systémové hledisko - průměrný počáteční vliv postavy je 5, tj. snadno bude mít síť na maximální úrovni charakteristiky s pětkovým potem. To by v penězích vyšlo na 5*zvýšení hodnoty pouta, čili 5*5*5 = 125 grošů; vlivoví drsňáci potom dostanou síť s poutem devět, což by normálně stálo 225 grošů.
Hhh, mno tohle by potom asi chtělo trochu upravit :-) Ale zaleži na dohodě. Třeba by skupině nevadilo, že jedna z postav je papež:-)
Sem chlap! (pro ty co sou zmateni mym nickem)

jonka
Příspěvky: 1978
Registrován: 13. 12. 2006, 23:14
Kontaktovat uživatele:

Re: Domácí pravidla (house rules)

Příspěvek od jonka » 8. 9. 2011, 14:13

'Pokročilé' manévry

navzdory

Navzdory okolnostem se dokáže postava s vypětím všech sil pokusit i o nemožné. Jednou podmínkou je, aby si připravil s takovým vysvětlením, které se bude ostatním zdát uvěřitelné.
K tomu aby se pokusil někdo o manévr navzdory musí utratit všechny své volné zdroje (minimálně však 3, nemá-li zaplatí z jizev). Pokud hod vyhraje, odehraje se tak jak si přál, pokud jej prohraje stane se taktéž, ale musí zaplatit tolik zdrojů, kolik bylo ohrožení (nemožné akce mají z podstaty věci vyšší ohrožení než je běžné) - z jizev, protože žádné volné zdroje již nemá. Zjizvení by pak mělo odrážet situaci v herním světě.

Navzdory je příležitostí hráčů, jak zvrátit děj souboje nebo sledu událostí za maximálního obětování se. Je to mezistupeň mezi tím, když postava zemře hrdinskou smrtí. Navzdory automaticky garantuje efekt, jako by byl použit manévr mocně, hromadně nebo lstivě, tedy i ve fikci by se mělo jednat o významný efekt. Pro placení navzdory není možno uplatňovat jakoukoliv slevu.

Příklad: Boromir pobije v lese skřety a uchrání půlčíky. Sisifos alespoň na chvíli udrží svou kouli (nebo co to válel) na vrcholku kopce


dlouhodobě

Použití manévru garantuje dlouhodobé účinky vaší akce. Dojednáte-li dohodu, bude významnější, zraníte-li soupeře, bude mít delší účinky, vyrobíte-li předmět, bude mít větší trvanlivost.
Dlouhodobě se dá použít jen tehdy, pokud s ním byl použit některý z manévrů lstivě, mocně nebo přesně a ty uspěly. Dlouhodobě se tedy může hlásit až po výsledku akce. Za použití dlouhodobě se vždy platí zdroj a neexistuje nic, co by ho mohlo dávat zadarmo.

Dlouhodobě mě napadlo, když jsme přemýšlel, jak by šly vyrobit nějaké trvalejší předměty jako artefakty nebo lepší zbraně, nicméně se to dá použít i na trvalá zranění atd.

rozvážně

Při použití manévru rozvážně platí, že přistupujete k věci s chladnou hlavou a necháváte si otevřená vrátka pro dohodu nebo pro ústup. Rozvážně se používá zejména při vyjednávání (nejen v boji). Použitím rozvážně můžete nabídnout soupeři dohodu, kterou může přijmout. Rozsah dohody je na vaší představě, klidně se může jednat o zastavení boje, ponechání soupeři místo k útěku výměnou za nějakou výhodu. Handl je na tom, kdo manévr používá s tím, že pokud je dohoda přijata je to oponent kdo platí za vaše použití manévru. Pokud soupeř dohodu nepřijme, jedná se o klasický hod s tím rozdílem, že jste použili manévr.

Nicméně nezoufejte že jste použili manévr bez účinku. Použití manévru rozvážně vám v tomže kole garantuje výhodu, jako byste na sobě meli štít nebo lehké brnění (nelze z nich ale čerpat body - považuje se za imporovizované brnění). Dá se tedy využít i jako defenzivě mířená akce.
..a jestli si myslíte že jsem vás přišel jenom prudit tak vězte, že vaše sklenice je jen z poloviny plná

Uživatelský avatar
Panak
Příspěvky: 71
Registrován: 22. 1. 2011, 11:36

Re: Domácí pravidla (house rules)

Příspěvek od Panak » 8. 9. 2011, 16:25

PardGalen píše:
Panak píše: Ale nakonec se stejně bude používat boj a zbraň. :) Někdo přeci musí vykonat rozsudek.
Klíč od cely? No, ne že by se tím nedalo někoho zabít, zvlášť kdyby byl dostatečně velký, ale jako zbraň se to moc nepoužívá.
Třeba klíč od cely.. nebo hrnek na polívku.. Každopádně, nebudou to slova, co někoho zabijou.
Please continue stating the perfectly obvious, It fills me with confidence.
-- Number One, Brother Cavil

Uživatelský avatar
Maugir
Příspěvky: 978
Registrován: 13. 8. 2011, 01:20

Re: Domácí pravidla (house rules)

Příspěvek od Maugir » 8. 9. 2011, 16:30

Panak píše:Třeba klíč od cely.. nebo hrnek na polívku.. Každopádně, nebudou to slova, co někoho zabijou.
Když to bereš takhle, tak to není ani zbraň, co někoho zabije:) Zabíjí to zranění, ne ten nástroj $D

Jonka: jestli Tě dobře chápu, dovolil bys způsobit trvalou jizvu (vypíchnuté oko apod.) pouze v rámci manévru "dlouhodobě". To zní zajímavě.
Obrázek

Uživatelský avatar
PardGalen
Příspěvky: 842
Registrován: 26. 2. 2006, 21:28

Re: Domácí pravidla (house rules)

Příspěvek od PardGalen » 8. 9. 2011, 17:22

Panak: Meč je nástroj, meč nezabíjí. Slova jsou nástroj, slova nezabíjí. Jednoduché.
Someday we will foresee obstacles
Through the blizzard, through the blizzard

jonka
Příspěvky: 1978
Registrován: 13. 12. 2006, 23:14
Kontaktovat uživatele:

Re: Domácí pravidla (house rules)

Příspěvek od jonka » 8. 9. 2011, 17:22

Maugir: u sebe bych to interpretoval tak, že dlouhodobě ti dává jistotu, že to bude dlouhodobé. Jinak lze ale dlouhodobé věci "vyrábět" taky, ale nikdo ti nedá tu jistotu, že to opravdu bude dlouhodobé, manévr ti tu jistotu dá. Nicméně vlastní interpretaci se meze nekladou ,-)

ještě bych zapoměl jednu co mi přišla na mysl už dřív.

Sexy jizvy

Každá jizva funguje jako povahový rys. (lze je zahrnout v ději a získat za ně zdroj).
..a jestli si myslíte že jsem vás přišel jenom prudit tak vězte, že vaše sklenice je jen z poloviny plná

Uživatelský avatar
vzteklina
Příspěvky: 1380
Registrován: 24. 10. 2007, 18:59

Re: Domácí pravidla (house rules)

Příspěvek od vzteklina » 8. 9. 2011, 17:29

jonka píše:Sexy jizvy
Každá jizva funguje jako povahový rys. (lze je zahrnout v ději a získat za ně zdroj).
Příklad! Příklad!
Sem chlap! (pro ty co sou zmateni mym nickem)

jonka
Příspěvky: 1978
Registrován: 13. 12. 2006, 23:14
Kontaktovat uživatele:

Re: Domácí pravidla (house rules)

Příspěvek od jonka » 8. 9. 2011, 17:48

vzteklina píše:Příklad! Příklad!
.. teď nevím příklad čeho ,-) Jak zahrnout v ději jizvu/rys?
..a jestli si myslíte že jsem vás přišel jenom prudit tak vězte, že vaše sklenice je jen z poloviny plná

Uživatelský avatar
Fafrin
Příspěvky: 2020
Registrován: 4. 3. 2010, 22:15
Bydliště: Olomouc

Re: Domácí pravidla (house rules)

Příspěvek od Fafrin » 8. 9. 2011, 19:53

jonka píše:.
Sexy jizvy
Nápad zajímavý, ale co to je Pravidlo? ZS? (Rasová, obecná, nějakého povolání,..)
Obrázek
DrD 1.x od roku 1996, od 1997 jako PJ. Dlouholetý ORG, občasný LARPař. Teď DrDII.
Kahla o.s.

Uživatelský avatar
Fafrin
Příspěvky: 2020
Registrován: 4. 3. 2010, 22:15
Bydliště: Olomouc

Stínové vyčerpání

Příspěvek od Fafrin » 8. 9. 2011, 20:12

Jak se tady někdo zmiňoval o těch šamanských jizvách, které by mizeli za úsvitu, napadli mě mechaniky, ale nemám pro ně moc využití. Lze je využít například pro znázornění vyčerpání utrpěného ve snovém světě, které po probuzení zmizí (např. u duševních zdrojů je však třeba se zamyslet, jestli je tomu vskutku tak.), nebo pro znázornění vyčerpání při přátelských zápasech na vesnických hrách a podobných událostech, kde "nejde o život" a hráčům se nechce plně čerpat, protože by se mohlo něco zvrtnout. Zde je dobré zmínit, že pokud se něco zvrtne, tak jsou postavy stále vyčerpány, byť stínově. Ovšem platí, že do rána se z toho celkem jistě úplně vyspí.

Stínové vyčerpání
Při některých činnostech může postava platit jen stínovými zdroji. Stínově se lze vyčerpat pouze zdrojů, které má postava ještě zcela volné. Vyčerpané stínové zdroje nelze použít dokud se neobnoví. Stínové vyčerpání lze znázornit vodorovným přeškrtnutím políčka zdroje.
Všechny utracené stínové zdroje se automaticky obnoví při nekvalitním odpočinku.
(Stínově by se mohlo platit např. ve snovém světě či v podobných místech, nebo placení náročnosti činností ze kterých se člověk rychle vzpamatuje, pokud má možnost si vydechnout.)

Stínové jizvy
Některé jizvy jsou pouze velmi lehké a dočasné - stínové. Stínové jizvy se projevují úplně stejně jako běžné - mají úroveň, snižují hranici, způsobují postih k nějaké dovednosti či skupině dovedností. Stínovou jizvu lze znázornit svislým přeškrtnutím políčka zdroje. (Se stínovým vyčerpáním daného zdroje tak vzniká křížek)
Postava si sama může udělit stínovou jizvu a získat odpovídající množství stínových zdrojů.
Stínové jizvy se sami automaticky uzdraví při kvalitním odpočinku a zbude po nich jen tolik stínově vyčerpaných zdrojů, kolik je jejich úroveň.
Stínovou jizvu lze uzdravit i dříve ale v tom případě se musí uzdravující vyčerpat za 5 stínových zdrojů odpovídající vlastnosti. K léčení stínové jizvy lze také plně využít nouzových lektvarů (z nouzových surovin). Po jizvě stále zbudou vyčerpané zdroje.

Příklad stínové jizvy: Natažený sval, ukopnutý palec. Zabolí, zavazí, druhý den to ještě trochu bolí a dá se ošetřit hned.

EDIT 2.6. - trošku doplněno.
Naposledy upravil(a) Fafrin dne 2. 6. 2012, 15:05, celkem upraveno 1 x.
Obrázek
DrD 1.x od roku 1996, od 1997 jako PJ. Dlouholetý ORG, občasný LARPař. Teď DrDII.
Kahla o.s.

Uživatelský avatar
Fafrin
Příspěvky: 2020
Registrován: 4. 3. 2010, 22:15
Bydliště: Olomouc

jizvení Šamana

Příspěvek od Fafrin » 8. 9. 2011, 20:51

A jedno jednoduché řešení jizvení pro Šamana

Zvířecí jizva
Šaman si může aktivovat veškeré dovednosti (i získané skrze ZS) spadající pod zvířecí magii pomocí jediné esence.
Podmínkou je, že tato esence se musí týkat jednoho jediného druhu zvířete a šaman pak dovednosti magie může aplikovat jen na tento druh zvířete.
Lze se samozřejmě dostat pod vliv více esencí (více jizev) a ovládat tak více různých druhů najednou.

Lze se tak dostat pod vliv např havraní esence a pak ovládat havrany, ovlivňovat havrany či dívat se skrze jejich oči. Nebo se jako havran bavit s havrany. Nakolik si mezi sebou třeba rozumí havrani a vrány či psi, kočky, vlci a lišky ponechám na vašem světě.
Stejně tak je na vašem zvážení, jestli proměna ve zvíře spadá pod zvířecí magii, nebo je to zcela samostratná dovednost. (V kapitole Magii je nicméně uvedena pod ní.)
Obrázek
DrD 1.x od roku 1996, od 1997 jako PJ. Dlouholetý ORG, občasný LARPař. Teď DrDII.
Kahla o.s.

Uživatelský avatar
vzteklina
Příspěvky: 1380
Registrován: 24. 10. 2007, 18:59

Re: Stínové vyčerpání

Příspěvek od vzteklina » 8. 9. 2011, 21:44

Fafrin píše:Stínové vyčerpání
Něco podobného mě napadlo používat pro věci jako přetlačování se v páce nebo závod. Je docela blbost aby se z něčeho takového lidi vzpamatovávali třeba dva dny (neúplným odpočinkem).
jonka píše:.. teď nevím příklad čeho ,-) Jak zahrnout v ději jizvu/rys?
příklad použití toho houserule keré si tu uvedl, čeho jiného asi. Prostě vem nějakou jizvu a v nějaké situci z ní získej zdroj a popiš to tak že to dává smysl. Páč mi to není uplně jasný jak se to myslí.
Sem chlap! (pro ty co sou zmateni mym nickem)

jonka
Příspěvky: 1978
Registrován: 13. 12. 2006, 23:14
Kontaktovat uživatele:

Re: Domácí pravidla (house rules)

Příspěvek od jonka » 9. 9. 2011, 13:56

Fafrin: rozšiřující pravidlo pro jizvy a charakterové rysy

vzteklina:

Zlodějka Linda si při překonávání zdi nepříjemně narazí nohu a obdrží jizvu "Naražená noha". Později při hostině mezi šlechtici v momentu, kdy má jeden z nich důležitý proslov si vybírá ve stínech nejlepší místo pro pozorování. Nezadaří se jí hod a tak hráčka Lindy popíše jak nešikovně vrazí do stolu přesně do míst, kde má koňara a znenadání vykřikne jako by ji na nože brali. Tím vzbudí pozornost všech hodujících.. Za tuto nepříjemnost obdrží hráčka jeden bod zdroje za zahrnutí svého povahového rysu/jizvy do hry.

osobní tip: V pravidlech DrD II se toto neuvádí, ale ve velmi podobné mechanice s aspekty ve FATE obdrží hráč fate bod v případě pokud vloží svůj aspekt do hry tak, že to postavu dostane do problémů - a pouze tehdy jestli ji to dostane do problémů. Osobně toto doporučuji, protože tím, že se postava dostane do nějakých komplikací se vytvoří nová situace a hra je tak zajímavější než když jen řeknete, že se vám něco podařilo na základě vašeho chrakterového rysu, ale situaci to nijak nezmění.
..a jestli si myslíte že jsem vás přišel jenom prudit tak vězte, že vaše sklenice je jen z poloviny plná

Odpovědět

Zpět na „Dračí doupě II“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host