Domácí pravidla (house rules)

Oficální diskuze k nové generaci DrD, vydané v roce 2011.

Moderátoři: Bouchi, Pieta, Charles

Odpovědět
Uživatelský avatar
Quentin
Noob of The Round Table
Příspěvky: 6469
Registrován: 31. 7. 2007, 13:31
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Domácí pravidla (house rules)

Příspěvek od Quentin » 21. 8. 2011, 17:55

Bavili jsme se doma o Oblivionu a padnul i návrh na rozpuštění všech povolání na obří list dovedností, ve kterym se bude expit jako v mouseguardu :)
http://2k6goblinu.blogspot.cz/

Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001

MarkyParky
Příspěvky: 5142
Registrován: 11. 8. 2011, 01:37

Re: Domácí pravidla (house rules)

Příspěvek od MarkyParky » 21. 8. 2011, 21:51

Jedno house rule, které asi zavedeme, pokud 2.0 nasadíme zní:

"Expují postavy, nikoliv hráči".

4 body z 6 za účast je dle mého názoru demotivační. Jistota levelupu za 3 sezení taktéž. A do třetice všeho dobrého rozptyl 4-6 expů za sezení podle aktivity je taktéž motivační smrťák. A také si myslím, že každý hráč si rád laská svojí postavičku a rozvíjí jí, proto se bude cítit lépe, když bude odměňována ona a ne on.

Navíc máme různě dlouhá sezení, od odpoledních až po čtyřdení maratony. A také různě intenzivní sedění, někdy se postavy poflakují, jindy zvládají velké množství činů. Někdy si pouze zkracují čas sidequesty na cestě, jindy dělají rozhodnutí, která ovlivní celá města.

A do třetice všeho dobrého, někdy hrajeme taky třeba jednou za dva měsíce.

Takže se přikloníme spíš k systému "1-2 expy za moment, kdy postava něčím (boj, jednání, použití dovednosti, RP) ovlivnila hru, podle výraznosti" i za cenu toho, že rozptyl za sezení bude větš, třeba mezi 2-10.

Uživatelský avatar
Vallun
Příspěvky: 22383
Registrován: 14. 5. 2008, 09:40
Bydliště: Velká Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Domácí pravidla (house rules)

Příspěvek od Vallun » 21. 8. 2011, 22:38

tak tohle je fakt, problém, ve jedné ze skupin kde nyní hraju bychom už byli všichni za hranicí - úroveň dost přes 90...
Pokud chce někdo slyšet jen "ano" nebo "ne", tak jej nezajímá odpověď.
Eru je jediný Bůh a Tolkien je jeho prorok.
Non sub hominem,sed sub ius.
Pravda a láska zvítězí nad lží a nenávistí.
Nejsem odborník ve smyslu § 5 odst. 1 O.Z.

Uživatelský avatar
Peekay
Příspěvky: 5530
Registrován: 4. 2. 2007, 12:11
Bydliště: Foxdale Manor, Bratislava
Kontaktovat uživatele:

Re: Domácí pravidla (house rules)

Příspěvek od Peekay » 22. 8. 2011, 08:29

Quentin píše:Bavili jsme se doma o Oblivionu a padnul i návrh na rozpuštění všech povolání na obří list dovedností, ve kterym se bude expit jako v mouseguardu :)
V pohode - ja takto nejako pripravujem Shadowrunovu verziu DrD II. Zvlastne schopnosti som naklucoval na dosiahnute levely konkretnych skillov (napriklad Tichy zabijak, davajuci majstrovstvo pri podrezavani zo zalohy, bude naklucovany na Plizenie sa 3 a Boj so zbranou 2).

p.s. ak rozpustis na skill system, skus nastavit max rank na 4
Obrázek

"Ve světě DrDII je mnoho mísat, která jsou plná démovů."
- Pieta

"When I became a man I put away childish things, including the fear of childishness and the desire to be very grown up."– C. S. Lewis

Uživatelský avatar
Čestmír
Příspěvky: 4
Registrován: 28. 12. 2010, 15:27

Re: Domácí pravidla (house rules)

Příspěvek od Čestmír » 22. 8. 2011, 16:09

Peekay píše:
Quentin píše:Bavili jsme se doma o Oblivionu a padnul i návrh na rozpuštění všech povolání na obří list dovedností, ve kterym se bude expit jako v mouseguardu :)
V pohode - ja takto nejako pripravujem Shadowrunovu verziu DrD II. Zvlastne schopnosti som naklucoval na dosiahnute levely konkretnych skillov (napriklad Tichy zabijak, davajuci majstrovstvo pri podrezavani zo zalohy, bude naklucovany na Plizenie sa 3 a Boj so zbranou 2).

p.s. ak rozpustis na skill system, skus nastavit max rank na 4
Zajímavé; jak chcete řešit ZS? Takhle by DrDII šlo doopravdy použít jako univerzální systém pro jakoukoli hru.

Uživatelský avatar
Izarias
Příspěvky: 1106
Registrován: 10. 2. 2006, 23:54
Bydliště: Liberec
Kontaktovat uživatele:

Re: Domácí pravidla (house rules)

Příspěvek od Izarias » 22. 8. 2011, 19:35

Bylinkář
Zvl. schopnost (mastičkář)
Za bezměsíčné noci, pod stromem oběšence, zabij malého psíka bílé barvy...
Hráč může určit, že se v blízkém okolí vyskytuje nějaký zdroj pro alchymistické účeli - například druh mochomůrek, babí ucho, atd. (cena 1 duše za množství rovné 1 surovině)


Co se týče rohů minotaura a dalších věcí živočišně, nestvůrně, nemrtvě, běsového, nepřirozeného původu mělo by při jejich získávání hrát úlohu ohrožení, násilí, příp. vyjednávání (např. s duchem oběšence, kterému chceme uříznout ruku pro předmět ruka slávy). Rozdělil bych to na dva případy:

a) surovina je základem pro vyráběný předmět (luk z dračích kostí, brnění z šupin baziliška atd.) - má příběhovou roli, nějakou tu vlastnost, ale postrádá cenu v surovinách (minotauří roh tak může mít cenu 300 gr, ale zhlediska surovin bude mít cenu 0). Bez těch dračích kostí prostě dračí luk nevyrobíš, tedy pokud neděláš made in vietnam a luk nemá mňoukat. Surovinu musí zpracovat odborník na danný druh bytosti (vědmák na běsi, hraničář na nestvůry atd.)

b) přídavná surovina - pak má svou cenu v surovinách a nakládá se s tím, jako s jinými surovinami, tedy chlupy z bílého bůvola se změní se na suroviny v ceně 5 gr. Omezením by mohlo být, že si je alchymista, lupič nebo šaman musí obstarat sami v rámci nějakého obřadu.

c) surovina získaná za cenu něčeho jiného - Například na sběr jmelí potřebujete panenský stříbrný srp v nějaké ceně, ale ten můžete použít pouze pro tento jeden sběr (pak už totiž nebude panenský). Cena suroviny se bude rovnat ceně vydaných prostředků (cena psa při získávání kořene mandragory) + něco navíc, což by se mohlo rovnat třeba úrovni povolání (přeci jen má nějaké zkušenosti a provede nějaké úsilí, které by mohlo být znázorněno výzvou).
provokatér, básník a nadšený překladatel začátečník

Uživatelský avatar
Izarias
Příspěvky: 1106
Registrován: 10. 2. 2006, 23:54
Bydliště: Liberec
Kontaktovat uživatele:

Re: Domácí pravidla (house rules)

Příspěvek od Izarias » 22. 8. 2011, 19:46

Kdyžtak o tom přemýšlím, uplně by pro získávání surovin stačila výzva na zpracování těl (netvorů, běsů, bylin, stromů atd...) s tím, že pokud uspěje, tak získá tolik suroviny v ceně své úrovně v patřičném povolání.
provokatér, básník a nadšený překladatel začátečník

MarkyParky
Příspěvky: 5142
Registrován: 11. 8. 2011, 01:37

Re: Domácí pravidla (house rules)

Příspěvek od MarkyParky » 23. 8. 2011, 08:50

Houserule pro ty, jejichž dobrodružství nejsou sériemi samostatných událostí, mezi kterými se "vše děje samozřejmě" a tak je zajímá, jak moc náročné je celý den cestovat, stavět tábor, studovat a podobně. Čísla, která píšu, odpovídají našemu světu a vychází z toho, že postava by měla být schopná tyto činnosti dlouhodobě provádět, pokud je dělá celý den (12h denně vykonává činnost, dalších 8-10 odpočívá a 2-4 stráví běžnou denní agendou jako je jídlo, táboření a pod) a to i pokud má k dispozici pouze nekvalitní odpočinek. Samozřejmě možné upravit dle libosti.

Cca 4 hodiny běžné fyzické práce (dlouhý pochod, pomáhání na stavbě, veslování při plavbě,...) odpovídají únavě, kterou postava vykoupí jedním zdrojem těla - vyjadřuje fyzickou únavu.
Cca 4 hodiny běžné duševní práce (studium v knihovně, účast ve filozofické diskuzi,...) odpovídají únavě, kterou postava vykoupí jedním zdrojem duše - vyjadřuje duševní únavu.
Cca 4 hodiny běžné "práce vlivu" (pobyt v cizí kultuře tak, aby člověk svým chováním neurazil a příliš nevyčníval, dodržování etikety na královském bále) odpovídají únavě, kterou postava vykoupí jedním zdrojem vlivu - vyjadřuje fakt, že dobrodruh stejně nikdy dokonale nezapadne.

V případě, že postava má těžké naložení, doba se zkracuje přibližně o hodinu.

Obdobně náročnost práce/terénu/čteného textu/odlišnost kultury může dobu zkrátit nebo prodloužit - uvedené platí pro běžné činnosti. A u sporných situací (postavy šly 6 hodin - je to jeden bod nebo dva?) rozhoduje dohoda, měla by však platit pro všechny stejně a stejné rozhodování by se mělo zachovat i do budoucna.

Pravidlo se samozřejmě používá tehdy, pokud vás zajímá průběh činnosti a potřebujete (třeba kvůli konfliktu na cestě/ zjištění zajímavé skutečnosti v knihovně/konfliktu kvůli urážce náčelníkovy dcery) vědět, jak moc jsou postavy unavené. Pokud postavy danou činost provádějí týden bez přerušení a stíhají odpočívat, není nutné řešit..

MarkyParky
Příspěvky: 5142
Registrován: 11. 8. 2011, 01:37

Re: Domácí pravidla (house rules)

Příspěvek od MarkyParky » 23. 8. 2011, 10:44

A ještě jedno houserule zavádíme:

Meče jsou výrazně dražší než ostatní typy zbraní a jejich pravidlové zvýhodnění dost pokulhává. Proto v našem settingu budou ostatní zbraně běžné vybavení (jedna jizva) a kvalitní budou pokud si je hráč nechá na zakázku udělat lepší. Naopak meče budou standardně kvalitní (dvě jizvy), ale může se postavám stát, že v dungu najdou zrezlý starý "běžný" meč co už snese jen jednu jizvu.

sq

Re: Domácí pravidla (house rules)

Příspěvek od sq » 23. 8. 2011, 11:14

MarkyParky píše:A ještě jedno houserule zavádíme:

Meče jsou výrazně dražší než ostatní typy zbraní a jejich pravidlové zvýhodnění dost pokulhává. Proto v našem settingu budou ostatní zbraně běžné vybavení (jedna jizva) a kvalitní budou pokud si je hráč nechá na zakázku udělat lepší. Naopak meče budou standardně kvalitní (dvě jizvy), ale může se postavám stát, že v dungu najdou zrezlý starý "běžný" meč co už snese jen jednu jizvu.
Takže, jinými slovy, odteď budou mít všichni ve skupině meče? :-)

Uživatelský avatar
Peekay
Příspěvky: 5530
Registrován: 4. 2. 2007, 12:11
Bydliště: Foxdale Manor, Bratislava
Kontaktovat uživatele:

Re: Domácí pravidla (house rules)

Příspěvek od Peekay » 23. 8. 2011, 11:59

Čestmír píše: Zajímavé; jak chcete řešit ZS?
Clovece, ved som to napisal priamo do toho postu, co si citoval:
Peekay píše:Zvlastne schopnosti som naklucoval na dosiahnute levely konkretnych skillov (napriklad Tichy zabijak, davajuci majstrovstvo pri podrezavani zo zalohy, bude naklucovany na Plizenie sa 3 a Boj so zbranou 2).
$D
Obrázek

"Ve světě DrDII je mnoho mísat, která jsou plná démovů."
- Pieta

"When I became a man I put away childish things, including the fear of childishness and the desire to be very grown up."– C. S. Lewis

Uživatelský avatar
Quentin
Noob of The Round Table
Příspěvky: 6469
Registrován: 31. 7. 2007, 13:31
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Domácí pravidla (house rules)

Příspěvek od Quentin » 23. 8. 2011, 12:09

PK: drd2 má ty dovednosti rovnou hezky nastrkané do tématických okruhů jako SR4e :)

Čestmír: Nejvíc hardcore sandbox řešení je nastrkat to různě po mapě. Takže postava, co by chtěla Tichý zabiják, by se musela přidat k assassinům (včetně krvavé přísahy apod.) nebo zaplatit tvrdý prachy za trénink u královských agentů.
http://2k6goblinu.blogspot.cz/

Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001

Uživatelský avatar
Ocho
Příspěvky: 906
Registrován: 19. 8. 2010, 08:10

Re: Domácí pravidla (house rules)

Příspěvek od Ocho » 23. 8. 2011, 13:58

sq píše:Takže, jinými slovy, odteď budou mít všichni ve skupině meče? :-)
No pokud chceš mít meče lepší než ostatní zbraně, dřív nebo později si je pořídí každý (druhý). Možná pak není od věci cenu ještě trochu zvýšit. Jak už se zde řešilo, proč si jinak pořizovat zrovna meč, který je o tolik dražší (vyjma volitelného pravidla, které se ne každému musí hodit nebo líbit).
MarkyParky píše:Proto v našem settingu budou ostatní zbraně běžné vybavení (jedna jizva) a kvalitní budou pokud si je hráč nechá na zakázku udělat lepší. Naopak meče budou standardně kvalitní (dvě jizvy), ale může se postavám stát, že v dungu najdou zrezlý starý "běžný" meč co už snese jen jednu jizvu.
Pokud si hráči při tvorbě postavy budou vybírat zbraň a budou na nízkých úrovních, pak bych osobně povolil meč jen pro drahé vybavení.
Obrázek
Družina VOMPF
Ideální PH je neutrální.

Uživatelský avatar
Čestmír
Příspěvky: 4
Registrován: 28. 12. 2010, 15:27

Re: Domácí pravidla (house rules)

Příspěvek od Čestmír » 23. 8. 2011, 14:42

Peekay píše: Clovece, ved som to napisal priamo do toho postu, co si citoval:
Nojo, pardon. To je tak když člověk nečte pozorně. Jsem četl střídavě něco jiného a tuhle diskuzi, a pak to takhle dopadá.

Uživatelský avatar
Korhul
Příspěvky: 312
Registrován: 15. 3. 2006, 22:40
Bydliště: Moravská Nová Ves
Kontaktovat uživatele:

Re: Domácí pravidla (house rules)

Příspěvek od Korhul » 23. 8. 2011, 15:50

MarkyParky: Houserule na únavu je podle mě zbytečný. Přijde mi mnohem pružnější to dělat tak, že většina činností je holt po absolvování 10 hodinové pochodu náročných. Tím pádem zdroje navíc utratíš tak jako tak. Nevýhoda je, že toto pravidlo je pravda přísnější, než tvůj návrh, protože zdroje pak utratíš při každé ekvivalentně náročné akci.
Moje RPG Laboratorium a k němu vlákno na fóru. Malý svět pro osobní potřebu. Třeba se bude něco hodit i někomu jinému.
Konfigurátor substancí a nástrah pro DrD II
Deníky pro DrD II podle revize pravidel
Never attribute to malice that which is adequately explained by stupidity

Odpovědět

Zpět na „Dračí doupě II“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 hosti