Domácí pravidla (house rules)

Oficální diskuze k nové generaci DrD, vydané v roce 2011.

Moderátoři: Bouchi, Pieta, Charles

Odpovědět
AndyB
Příspěvky: 18
Registrován: 11. 1. 2020, 14:25

Re: Domácí pravidla (house rules)

Příspěvek od AndyB » 14. 1. 2020, 14:08

Prošel jsem si některé diskuze k Vlivu ještě tady na fóru a asi zkusím s naší družinou tu variantu Vliv jako Reputace. Vzhledem k tomu, že se postavy hráčů docela vrací na stejná místa a svět nevzniká kolem jejich dobrodružství, ale žije se svým životem, dává mi smysl vnést tam spíš vztah postav k okolí než jim jizvením vlivu "přikazovat", jak se mají chovat (takové ty vnitřní pochody jako stud, uraženost, podřízenost). Myslím, že mi hráči ještě uznají Vliv při zastrašování (a případně jizvení) v situacích jako "obří pavouk tě vyděsil a odmítáš znovu vlézt do jeskyně", podobně jako by jim pavouk třeba kousnul do nohy, ale situace "šlechtic tě seřval a ty jsi schlíplý jako spráskaný pes" mi prostě nesežerou. Pokud budou chtít jít znovu za šlechticem a třeba jej zastrašit a vrátit mu to, tak je nepřesvědčím, že to je náročná akce. Když ale uvedu, že je při obou pokusech uvidí další důležité cizí postavy a může jim to k nim zavřít dveře, tak už to bude hráčům imho dávat větší smysl. No případně napíšu, jak se to osvědčí (nebo ne) v praxi. :)

Uživatelský avatar
Bart
Příspěvky: 2461
Registrován: 8. 8. 2006, 19:06
Bydliště: Praha

Re: Domácí pravidla (house rules)

Příspěvek od Bart » 14. 1. 2020, 14:11

napiš, jsme zvědaví!

Erevan
Příspěvky: 119
Registrován: 25. 6. 2013, 12:24

Re: Domácí pravidla (house rules)

Příspěvek od Erevan » 15. 1. 2020, 09:19

AndyB píše:
14. 1. 2020, 14:08
situace "šlechtic tě seřval a ty jsi schlíplý jako spráskaný pes" mi prostě nesežerou.
U nás v družině taková situace ještě nikdy nenastala. Nějak jsem zatím neměl důvod chtít udělit hráčům při jednání vlivovou jizvu skrz NPC. Takže jediné vlivové jizvy si hráči udělují sami při vyčerpání, když už nemají zdroje. Pak si tu jizvu mohou vymyslet sami a nikomu ještě nedělalo problém jí pak zohledňovat při hře. Je ale fakt, že vlivové střety u nás nejsou těžištěm hry.

Uživatelský avatar
Fafrin
Příspěvky: 2168
Registrován: 4. 3. 2010, 22:15
Bydliště: Olomouc

Re: Domácí pravidla (house rules)

Příspěvek od Fafrin » 15. 1. 2020, 12:22

Podotknu, že pokud má někdo opravdu moc málo duševních a vlivových konfliktů (či se při nich málo čerpá, jak by mohlo vyplývat z toho - povíme si a hodíme a to rovnou rozhodne) doporučovali jsme v minulosti tento zdroj sloučit do jednoho, aby tam byl větší význam.
Ale co tak čtu tak to nebude tento případ.

Na sledování reputace bych si nechal samostatnou mechaniku oddělenou od vlivu, i když zjevně tam bude velká provazba. (Asi jako máme téměř samostatnou mehaniku na zbraně pro tělesné střety.)
Pokud je někdo psanec, jehož obličej visí na každém rohu, je pro něj vskutku těžké jen zahájit vyjednávání.

Čili přechodem na reputaci, ktrá bude fungovat na úrovni jizev, bych nerušil Vliv a možnost vnitřních jizev na Vlivu.
Reputaci bych sledoval per Organizace, maximální výše jizvy dle úrovně organizace. Léčení provádí zvěd, možno platit penězi, vlivem či body moci.
DrD 1.x od roku 1996, od 1997 jako PJ. Bývalý ORG, občasný LARPař. DrDII since beginning.
Kahla o.s.

AndyB
Příspěvky: 18
Registrován: 11. 1. 2020, 14:25

Re: Domácí pravidla (house rules)

Příspěvek od AndyB » 15. 1. 2020, 14:00

Erevan píše:
15. 1. 2020, 09:19
U nás v družině taková situace ještě nikdy nenastala. Nějak jsem zatím neměl důvod chtít udělit hráčům při jednání vlivovou jizvu skrz NPC. Takže jediné vlivové jizvy si hráči udělují sami při vyčerpání, když už nemají zdroje. Pak si tu jizvu mohou vymyslet sami a nikomu ještě nedělalo problém jí pak zohledňovat při hře. Je ale fakt, že vlivové střety u nás nejsou těžištěm hry.
Tu mechaniku vlivových jizev dobrovolně udělených samotnými hráči zachovávám. Jen na ní u nás ještě nedošlo, protože taky nejsou vlivové střety klíčovou součástí naší hry. Právě proto mi přišlo, že Vliv obecně moc nepoužíváme ve smyslu vyčerpání a jizvení, a chtěj jsem ho zkusit zúročit i jinak.

AndyB
Příspěvky: 18
Registrován: 11. 1. 2020, 14:25

Re: Domácí pravidla (house rules)

Příspěvek od AndyB » 15. 1. 2020, 14:37

Fafrin píše:
15. 1. 2020, 12:22
Pokud je někdo psanec, jehož obličej visí na každém rohu, je pro něj vskutku těžké jen zahájit vyjednávání.

Čili přechodem na reputaci, ktrá bude fungovat na úrovni jizev, bych nerušil Vliv a možnost vnitřních jizev na Vlivu.
Reputaci bych sledoval per Organizace, maximální výše jizvy dle úrovně organizace. Léčení provádí zvěd, možno platit penězi, vlivem či body moci.
Vidím to úplně stejně :D

AndyB
Příspěvky: 18
Registrován: 11. 1. 2020, 14:25

Re: Domácí pravidla (house rules)

Příspěvek od AndyB » 13. 4. 2020, 17:55

Rychlý dotaz: zkoušel někdo změnit manévr velmi přesně na možnost házet čtyřmi kostkami a vybírat dvě nejvyšší? Vycházím ze zkušenosti, že se v naší skupině moc nedaří vyskytnout situace, kdy by bylo pro hráče výhodnější manévr nepoužít (jako je u pravidlového vyčkávacího dohození na velmi přesně). Možná mám jen malou fantazii.

trajda
Příspěvky: 690
Registrován: 1. 6. 2015, 21:11

Re: Domácí pravidla (house rules)

Příspěvek od trajda » 13. 4. 2020, 19:50

AndyB píše:
13. 4. 2020, 17:55
Rychlý dotaz: zkoušel někdo změnit manévr velmi přesně na možnost házet čtyřmi kostkami a vybírat dvě nejvyšší? Vycházím ze zkušenosti, že se v naší skupině moc nedaří vyskytnout situace, kdy by bylo pro hráče výhodnější manévr nepoužít (jako je u pravidlového vyčkávacího dohození na velmi přesně). Možná mám jen malou fantazii.
V té větě je tolik záporů, že se v tom nevyznám, a to jsem to četl několikrát. Když vyšla revize, tak jsem si myslel, že autoři plánují předělat v budoucnu manévr ukrutně mocně na "házet čtyřmi kostkami a vybrat dvě nejvyšší", ale nakonec zůstali ukrutné manévry nezměněné. Ale mám pocit, že v tvé větě je schováno něco jiného. Dostávám z té věty pocit, že nechápeš úplně, jak funguje ukrutně přesně. Pojďme si o tom pokecat jinam.

AndyB
Příspěvky: 18
Registrován: 11. 1. 2020, 14:25

Re: Domácí pravidla (house rules)

Příspěvek od AndyB » 13. 4. 2020, 21:11

Ok asi jsem to napsal nepřehledně. Přesně je hod 3k6 a berou se dvě nejvyšší hodnoty. Velmi přesně je to samé, ale manévr, tedy případné dohození třetí kostky, se platí až při porovnání výsledků. No a ani já ani hráči v praxi při hře nevidíme moc velkou výhodou u velmi přesně oproti obyčejnému přesně. Zejména ve chvíli, kdy je přesně díky zvláštní schopnosti - zběhlosti - zdarma. Většinou totiž díky tomu bývá zdarma i posílený manévr. Takže hráči rovnou užívají přesně, protože ušetřit to použití manévru třeba na mocně nebo lstivě nedává takový smysl. Maximálně se třeba střet protáhne na víc kol, ale díky používání přesně v každém kole se stejně bude vyvíjet s větší pravděpodobností podle představ hráčů. Proto mě napadlo to velmi přesně udělat jako hod čtyř kostek, čímž se ještě více zvýší pravděpodobnost na vysokou dvojici čísel. Ukrutné manévry jsem do úvahy zatím vůbec nezařazoval.

MarkyParky
Příspěvky: 9730
Registrován: 11. 8. 2011, 01:37

Re: Domácí pravidla (house rules)

Příspěvek od MarkyParky » 13. 4. 2020, 21:58

AndyB píše:Zejména ve chvíli, kdy je přesně díky zvláštní schopnosti - zběhlosti - zdarma. Většinou totiž díky tomu bývá zdarma i posílený manévr. Takže hráči rovnou užívají přesně, protože ušetřit to použití manévru třeba na mocně nebo lstivě nedává takový smysl.
Šetřit manévr nemá smysl, pokud máš přesně z vybavení.
Ale pokud ho máš ze zběhlosti, tak to smysl má - může ti to dobře padnout, a pak můžeš dát mocně nebo lstivě zdarma (případně obě zdarma, pokud máš třeba ještě vhodnou zbraň či nadání).

trajda
Příspěvky: 690
Registrován: 1. 6. 2015, 21:11

Re: Domácí pravidla (house rules)

Příspěvek od trajda » 14. 4. 2020, 07:38

Už chápu, kde jsem se přehlídl. Pardon. Pokud stojíš před možností zda si vybrat přesně zdarma nebo velmi přesně zdarma, tak si vždycky vyber velmi přesně. Protože vždycky je tu šance, že přehodíš nepřítele těma dvěma základníma kostkami. Pokud ho přehodíš, nahlásíš místo toho mocně nebo lstivě. Pokud ho nepřehodíš, tak máš ještě druhý pokus ho přehodit v podobě té třetí kostky.

Například kouzelníci mají jeden jediný manévr na každou ze svých akcí. Proč by stoprocentně měli ten manévr vyplýtvat na přesně, když velmi přesně ti dává možnost ho potencionálně nevyplýtvat?

AndyB
Příspěvky: 18
Registrován: 11. 1. 2020, 14:25

Re: Domácí pravidla (house rules)

Příspěvek od AndyB » 14. 4. 2020, 07:55

trajda píše:
14. 4. 2020, 07:38
Proč by stoprocentně měli ten manévr vyplýtvat na přesně, když velmi přesně ti dává možnost ho potencionálně nevyplýtvat?
Možná je to naše specifikum, možná dělám něco špatně, ale praxe je taková, že skoro všichni družiníci mají manévr přesně zdarma alespoň jednou za kolo (z luku nebo sečné zbraně). I ten čaroděj má (de facto musí) pár levelů bojovníka, takže slabší oponenty likviduje sečnou zbraní. Pro většinu hráčů je tudíž jednodušší výrazně preferovat manévr přesně (bavíme se o střetech, u zkoušek a výzev vůči "prostředí" jiný manévr ani nemá moc smysl) protože jim dává vyšší šanci na vyšší kostky. Souboj se tak možná o pár kol protáhne, protože žádný z hráčů nepoužije mocně nebo lstivě, ale i tak je výhoda na straně hráčů, protože sudba je +1 za každého dalšího protivníka, ale vypravěč se za každého musí vyčerpávat o 2 a více, tudíž po jednom kole, kdy hráčům padají v součtu na kostkách vyšší čísla (díky manévru přesně) je stejně sudba nepřátel pekelně nízko a ohrožení poměrně vysoko. Další věc - hráči v naší družině intuitivně používají taktiku jednoho střelce/čaroděje, který hlásí hned z kraje vyřazovací akce + přesně a ostatní hráči ho pak chrání (protože mívá tím pádem vyšší ohrožení).

Kouzelníci mají sice jediný manévr, ale opět praxe nám ukazuje, že není takový rozdíl mezi mocně/lstivě a přesně ve dvou po sobě jdoucích kolech. Kouzelník prostě statisticky častěji vyhrává a poražený nepřítel stejně ztrácí sudbu i nízké ohrožení.

Jako jiné řešení mě napadá nepřidávat za každého dalšího nepřítele sudbu o 1 ale 2 (to je průměrně cena prvního vyčerpání) a tím pádem "donutit" hráče nepoužívat automaticky jen manévr přesně. Ale i tak mi přijde mechanika velmi přesně = 4k6 a dvě nejvyšší platí jako elegantnější :think:

trajda
Příspěvky: 690
Registrován: 1. 6. 2015, 21:11

Re: Domácí pravidla (house rules)

Příspěvek od trajda » 14. 4. 2020, 08:08

Zřejmě to stále nechápeš, tím, že místo přesně začneš používat velmi přesně, nic neztratíš, pouze získáš. Popisuješ velmi přesně jako kdyby mělo menší šanci na úspěch, než přesně. Což je kravina. Přesně a velmi přesně mají úplně stejnou procentuální šanci na přehození nepřítele. S tím rozdílem, že velmi přesně je silnější, protože ti dává možnost použít ještě jeden manévr navíc (lépe řečeno místo toho).

Edit: Ano, kdyby jsi mluvil o rozhodnutí mezi použít přesně a nepoužít nic, tak bych se taky rozhodl pro přesně bez ohledu na charakteristiku účastníků střetu (ačkoliv matematika říká, že pokud nepřítel má charakteristiku o dva menší, tak přesně by nemělo být potřeba). Ale teď se nebavíme o takovém rozhodování. Teď se bavíme o přesně nebo počkat na velmi přesně.

AndyB
Příspěvky: 18
Registrován: 11. 1. 2020, 14:25

Re: Domácí pravidla (house rules)

Příspěvek od AndyB » 14. 4. 2020, 08:30

trajda píše:
14. 4. 2020, 08:08
Popisuješ velmi přesně jako kdyby mělo menší šanci na úspěch, než přesně. Což je kravina. Přesně a velmi přesně mají úplně stejnou procentuální šanci na přehození nepřítele. S tím rozdílem, že velmi přesně je silnější, protože ti dává možnost použít ještě jeden manévr navíc (lépe řečeno místo toho).
Já to chápu asi dobře. Ale narážím na to, že ta výhoda stejnou procentuální šancí na přehození právě není výhoda za situace, kdy jsou manévry mocně a lstivě používané jen vzácně, kvůli tomu, co píšu výše. Když se svého hráče při střetu zeptám jestli chce hrát přesně (zdarma) nebo velmi přesně (taky zdarma), tak mi řekne, že bude hrát rovnou přesně, protože nevidí moc smysl v mocně nebo lstivě. Kdyby mu náhodou padly kostky i s přesně hůř, tak se vyčerpá, to není u hráče takové neštěstí. U protivníka ale ano protože mechanismus nejvyšší sudba + 1 za každého dalšího nepřítele. Vyčerpání nepřátel je citelnější než hráčů, takže zdražovat jim vyčerpání přes mocně (nebo lstivě) nedává ve vícekolovém souboji moc výhodu. Prostě nepřátele udolají ve více kolech s manévrem přesně, který jim zvýší šanci na úspěch. Zjednodušuji, ale taková je naše zkušenost. Asi už odbočuji do delší debaty o výhodnosti manévrů jako takových, zejména těch základních, které jsou zadarmo hned díky vybavení nebo zvláštním schopnostem, klidně i od nejnižších úrovní postav.

MarkyParky
Příspěvky: 9730
Registrován: 11. 8. 2011, 01:37

Re: Domácí pravidla (house rules)

Příspěvek od MarkyParky » 14. 4. 2020, 08:43

AndyB:
Máš v té úvaze někde chybu - přijde mi, že si to vykládáš, jako by to rozhodnutí bylo:

* mít větší šanci na úspěch / mít to rychleji za sebou


Ve skutečnosti máš ale větší šanci na úspěch v obojím a volba stojí mezi:
* mít jen tu větší šanci na úspěch a nic víc / počkat si jak to padne - a když to padne dobře (a třetí kostky netřeba), tak to mír rychleji za sebou, když to padne blbě, tak si dohodit tu větší šanci na úspěch


EDIT:
A třeba u těch magií či dovedností, kde nemáš zběhlost, je tam ještě skrytý bonus - když to naopak padne opravdu blbě a ty si spočteš, že ti třetí kostka nepomůže, tak taky nemusíš přesně hrát a ušetřený zdroj použiješ na vyčerpání

Odpovědět

Zpět na „Dračí doupě II“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 hosti