Re: Domácí pravidla (house rules)
Napsal: 26. 2. 2017, 22:44
Tak mě napadlo jestli by šlo dát postavám možnost mít pro něco svůj bonus k hodu +6, jako mají Prastaří anebo ty nejsilnější potvory jako jsou například ti nejstarší draci. Nejsem si jistý, jestli by to pro postavy bylo přesílené nebo ne.
Kdyby měla postava na něco úroveň v povolání 6, tak by ve zkoušce neuspěla jenom v případě, že si hodí dvě jedničky, s pátou úrovní neuspěje ve zkoušce pokud hodí dvě jedničky nebo jedničku a dvojku. Takže v obou případech je šance na neúspěch už tak dost malá. Takže se to nejvíce projeví ve střetu.
Napadlo mě to pojmout podobně jako Rodovou Zbraň, což rasová zvláštní schopnost, kterou si může vzít kterákoliv postava, ať už je to Elf, Kroll nebo Trpaslík. Tedy mistrovská ZS, kterou si může vzít každý:
Kdyby měla postava na něco úroveň v povolání 6, tak by ve zkoušce neuspěla jenom v případě, že si hodí dvě jedničky, s pátou úrovní neuspěje ve zkoušce pokud hodí dvě jedničky nebo jedničku a dvojku. Takže v obou případech je šance na neúspěch už tak dost malá. Takže se to nejvíce projeví ve střetu.
Napadlo mě to pojmout podobně jako Rodovou Zbraň, což rasová zvláštní schopnost, kterou si může vzít kterákoliv postava, ať už je to Elf, Kroll nebo Trpaslík. Tedy mistrovská ZS, kterou si může vzít každý:
Tak co myslíte, má to své místo ve hře, nezpůsobí to moc velké problémy? Případně která varianta je lepší?Legendární hrdina
Již dávno překonal hranice lidských možností a existuje jen málo těch, kteří by se mu dokázali vyrovnat.
Hráč si vybere jedno základní nebo pokročilé povolání. Pro dovednosti tohoto povolání si při hodu počítá své povolání jako o 1 vyšší, než ve skutečnosti je, až do maxima 6, pokud jej má na 5. úrovni. V příslušném povolání musí mít postava alespoň 1. úroveň. Také musí vlastnit alespoň jednu zvláštní schopnost z mistrovského povolání, které má příslušné povolání uvedené jako podmiňující (v případě pokročilého povolání). V případě základního povolání musí být dotyčné základní povolání podmiňujícím alespoň pro jedno z podmiňujících pokročilých povolání daného mistrovského povolání. Například postava s mistrovským povoláním Paladina by si pro tuto schopnost mohla vybírat z povolání Válečník, Vědmák, Čaroděj, Bojovník, Kejklíř, Mastičkář, Zaříkávač, pokud by příslušné povolání měla alespoň na 1. úrovni. (bez aktivace, Duše)
Případně druhá varianta:
Legendární dovednost
Již dávno překonal hranice lidských možností a existuje jen málo těch, kteří by se mu dokázali vyrovnat.
Hráč si vybere jednu skupinu dovedností (např. Pěší boj zblízka proti lidem a zvířatům, Magie ohně, Akrobacie, Léčení lidského těla atd.). Pro tuto skupinu dovedností si při hodu počítá úroveň svého povolání jako o 1 vyšší, než ve skutečnosti je, až do maxima 6, pokud má příslušné povolání na 5. úrovni. Příslušná skupina dovedností musí patřit k povolání, ve kterém má postava alespoň jednu úroveň. Také musí vlastnit alespoň jednu zvláštní schopnost z mistrovského povolání, které má příslušné povolání uvedené jako podmiňující (v případě skupiny dovedností pokročilých povolání). V případě dovedností základních povolání musí být dotyčné základní povolání podmiňujícím alespoň pro jedno z podmiňujících pokročilých povolání daného mistrovského povolání. Například postava s mistrovským povoláním Paladina by si pro tuto schopnost mohla vybírat skupiny dovedností z povolání Válečník, Vědmák, Čaroděj, Bojovník, Kejklíř, Mastičkář, Zaříkávač, pokud by příslušné povolání měla alespoň na 1. úrovni.
Tuto zvláštní schopnost si postava může vzít vícekrát, pokaždé pro jinou skupinu dovedností. (bez aktivace, Duše)
Případně třetí varianta: Jako Legendární dovednost, jenom se vyškrtne možnost vzít si tu schopnost víckrát.