Domácí pravidla (house rules)

Oficální diskuze k nové generaci DrD, vydané v roce 2011.

Moderátoři: Bouchi, Pieta, Charles

Odpovědět
Diego
Příspěvky: 136
Registrován: 27. 8. 2013, 07:49

Re: Domácí pravidla (house rules)

Příspěvek od Diego » 8. 10. 2014, 07:09

vzteklina píše:Tak. A proto jsme původní povolání čaroděje rozdělili na dvě nová povolání - ohnivého čaroděje a větrného čaroděje. Doporučuju i s jinými druhy vyšší magie.
Juuu o další důvod proč se těšit na nová pravidla :D toš už aby tu byly :D ale to co jsem uvedl bylo myšleno jako příklad. takových příkladů můžu uvést víc například jednání se zvířaty a lukostřelba. Prostě se snažím aby se jedna postava s lovcem na 5 lišila od druhé a podle mě by toto pomohlo.

MarkyParky
Příspěvky: 5200
Registrován: 11. 8. 2011, 01:37

Re: Domácí pravidla (house rules)

Příspěvek od MarkyParky » 8. 10. 2014, 07:26

Diego:
Pozor, vzteklinovo řešení je domácí pravidlo, nikoliv oficiální linie vývoje.

Uživatelský avatar
Fafrin
Příspěvky: 2024
Registrován: 4. 3. 2010, 22:15
Bydliště: Olomouc

Re: Domácí pravidla (house rules)

Příspěvek od Fafrin » 8. 10. 2014, 12:25

Čili fakt, že postava je v ohnivé magii mistr a může dělat velmi lstivé, či velmi mocné věci, nemá dostatečný cool factor oproti větrné magii, kde má stejný bonus k hodu, ale nikoliv mistrovství?
Rozumím. Doporučil bych to řešit spíš povolením/získáním nadání na magii.
A prak jsou tu DrDII:HM kde je spousta možností rozvíjet se právě v té jedné oblíbené magii.
Obrázek
DrD 1.x od roku 1996, od 1997 jako PJ. Dlouholetý ORG, občasný LARPař. Teď DrDII.
Kahla o.s.

Diego
Příspěvky: 136
Registrován: 27. 8. 2013, 07:49

Re: Domácí pravidla (house rules)

Příspěvek od Diego » 8. 10. 2014, 12:49

Tady se nejedná o magii člověk jednou použije příklad jako čaroděje a hned tu jde o magii tady jde ZS-specializace.
Nechci říct že mě přijdou slabé, ale hráč přijde líp mýt postavu kde má bojovníka na 5 a bude mýt boj s lidmi na blízko na 3 a sílu na 5 než mám siláka (zběhlost) a na boj nemám zběhlost tak jsem mnohem horší. Vím, že se to v celých mechanizmech projevy tak že ten bojovník bez zběhlosti na boj je slabší, ale tady jde o pocit. Když má někdo 5 na boj tak už moc mu nezávisí na zběhlosti a to pominu fakt, že není dost specializací, které by udělali to, že bude rozdíl mezi bojovníkem 5 a bojovníkem 5. Toš protože za 5 ZS prostě na zběhlost na boj zbude místo vždy.

To o co se snažím říct je to kdyby si postava musela vzít 3 ZS specializace na danou dovednost tak by to dost vyprofilovalo bojovníka. A to že jsou některé mistrovství nebo nadání až v pokročilém povolání nebo dokonce v mistrech tak by tomu pomohlo. Proč ??? Toš aby někdo měl +5 (nebo můj návrh s kostkami) by znamenalo že musí mýt mistrovskou ZS na zastrašování což hodnota +5 by měl mýt až hodně později až bude mýt pověst atd. A dá to ZS - specializace pěkný šmrnc.

Diego
Příspěvky: 136
Registrován: 27. 8. 2013, 07:49

Re: Domácí pravidla (house rules)

Příspěvek od Diego » 8. 10. 2014, 13:07

Raději položím přesnou otázku

Mají ZS- specializace profilovat postavu v tom smyslu aby oddělila jednoho lovce na 5 od druhého??

Ohledně mechanizmu bez dalších kostek

Nemagické dovednosti
Zběhlost - odemyká bonus 3 na dovednosti ke které se stahuje (Gladiátor a Zápasník odemykají bonus i hraničáři a vědmákovi)
Nadání - odemyká bonus 4 na dovednosti ke které se stahuje (cit pro zbraň odemykají bonus i hraničáři, vědmákovi a válečníkovy)
Mistrovství - odemyká bonus 5 na dovednosti ke které se stahuje

Magické dovednosti
Zběhlost - odemyká bonus 3 na dovednosti ke které se stahuje (divoký talent se vztahuje na všechny magie)
Mistrovství - odemyká bonus 4 na dovednosti ke které se stahuje
Nadání - odemyká bonus 5 na dovednosti ke které se stahuje

Místo přímého navázaní na ZS to lze brát na počet ZS dvě odemykají bonus 4, jedna 3 a tři bonus 5.

Uživatelský avatar
Pan Banán
Příspěvky: 50
Registrován: 6. 4. 2014, 21:50
Bydliště: Tam, kam lidská noha nevkročila
Kontaktovat uživatele:

Re: Domácí pravidla (house rules)

Příspěvek od Pan Banán » 8. 10. 2014, 13:25

Buďte zdrávi dobří lidé. Diego mi připomněl, že jsem se chtěl na něco zeptat-
To, že elixíry fungují jen na jednu akci se týká i elixírů zběhlosti a mistrovství?
Ptám se, protože pak by to znamenalo, že tyto elixíry vám vlastně po vypití dají pouze jeden manévr zdarma (respektive posílený manévr).
"Včerejšek, ten je ten tam.
Zítřek, ten nám není znám.
Ale dnešek, to je dar.
Tak si toho daru náležitě važ."
- Mistr Oogway

MarkyParky
Příspěvky: 5200
Registrován: 11. 8. 2011, 01:37

Re: Domácí pravidla (house rules)

Příspěvek od MarkyParky » 8. 10. 2014, 14:07

Diego píše: Mají ZS- specializace profilovat postavu v tom smyslu aby oddělila jednoho lovce na 5 od druhého??
Ano i ne.

Profilování postavy mají zajistit všechny ZS obecně - ne jen ty, které obsahují specializace. Specializace jsou jen škatulky, které umožní hráčům se snadněji orientovat v těch ZS, které jsou si podobné.

A co se týká bonusů k hodům:
1) Silně nedoporučujeme zavádět do hry číselné bonusy, které by umožnily překročit rozsah 1-5 daný povoláním.
2) Zběhlost tak jak je popsaná teď, číselně odpovídá (pro střední hodnotu hodu) přibližně bonusu necelých +2, ale ne plošně - změní rozložení tak, že je stále 2-12, jen padají vyšší čísla.
3) Nadání i mistrovství jsou ve skutečnosti mnohem silnější, než číselné bonusy. Možnost zapojit dva manérvy je hodně silná a hodně otevírá možnost využít manévrů lstivě. A mistrovství umožňuje změny Ohrožení až o 3 - což je opravdu hodně. Ne nadarmo si hráči na vysokých úrovních záměrně berou kombo, které jim umožňuje hrát zároveň velmi mocně a velmi lstivě zdarma.

Chápu, že vidět vyšší číslíčko je pro hráče hodně atraktivní - a že to vypadá v deníku lépe, než nic neříkající slovo. Ale opravdu doporučuju do téhle části mechaniky moc nezasahovat, protože se tím ochudíte o dost zajímavé zvraty v konfliktech, které vyplynou právě z možnosti či nemožnosti použít nadání či posílený manévr.

Pan Banán píše: To, že elixíry fungují jen na jednu akci se týká i elixírů zběhlosti a mistrovství?
My teda nesmíme ani naznačovat, ale nebudu se teď tady rozepisovat s komplexní odpovědí, protože pokud se něco nezvrtne, tak odpověď přesně na tuhle otázku (a ještě mrtě dalších) se tu velmi velmi velmi brzy odpoví odpověď jinou cestou....
... takže ještě malou trpělivost.

Diego
Příspěvky: 136
Registrován: 27. 8. 2013, 07:49

Re: Domácí pravidla (house rules)

Příspěvek od Diego » 8. 10. 2014, 14:44

MarkyParky píše:1) Silně nedoporučujeme zavádět do hry číselné bonusy, které by umožnily překročit rozsah 1-5 daný povoláním.
Toš to co já navrhuji se nedává žádný další bonus k hodu tedy nelze mít větší bonus než 5.
MarkyParky píše: 2) Zběhlost tak jak je popsaná teď, číselně odpovídá (pro střední hodnotu hodu) přibližně bonusu necelých +2, ale ne plošně - změní rozložení tak, že je stále 2-12, jen padají vyšší čísla.
3) Nadání i mistrovství jsou ve skutečnosti mnohem silnější, než číselné bonusy. Možnost zapojit dva manérvy je hodně silná a hodně otevírá možnost využít manévrů lstivě. A mistrovství umožňuje změny Ohrožení až o 3 - což je opravdu hodně. Ne nadarmo si hráči na vysokých úrovních záměrně berou kombo, které jim umožňuje hrát zároveň velmi mocně a velmi lstivě zdarma.

Už předem jsem říkal že vím že je to hodně dobrá věc.
MarkyParky píše:Profilování postavy mají zajistit všechny ZS obecně - ne jen ty, které obsahují specializace. Specializace jsou jen škatulky, které umožní hráčům se snadněji orientovat v těch ZS, které jsou si podobné.
To taky vím ostatní ZS kromě specializace ale rozšiřují možnost použití dovednosti. Ale jedině ZS - specializace stupňují sílu dané dovednosti. Je tomu tak ???

A to co navrhuji nedává žádný bonusy. Příklad Lovec 5 by bez ZS zběhlost na střelbu by mohl mýt jen bonus 2 s ní 3. S nadáním 4 a mistrovstvím 5. A Takto by to bylo pro všechny dovednosti. Případně návrh s kostkami by byl na tom podobně.

MarkyParky
Příspěvky: 5200
Registrován: 11. 8. 2011, 01:37

Re: Domácí pravidla (house rules)

Příspěvek od MarkyParky » 8. 10. 2014, 14:57

Diego píše: To taky vím ostatní ZS kromě specializace ale rozšiřují možnost použití dovednosti. Ale jedině ZS - specializace stupňují sílu dané dovednosti. Je tomu tak ???
Nikoliv.

Např. ZS dávající možnost využít manévr Obrana i pokud je akce vedena proti kamarádovi výrazně posilují dané povolání v určitém směru (např. mág, co se specializuje na Iluze si vezme Bystrost, zatímco mág co se specializuje na Mysl si vezme Ostrý jazyk).

Nebo třeba ZS dávající rozsáhle za určitých podmínek zdarma - ty nejsou specializacemi, přesto výrazně zvyšují atraktivitu dovednosti, kterou rozvíjí.

Dalšími příklady mohou být dlouhodobé magie - krom fikčních možností co nabízí tu mechanicky je možnost udělit navíc k akci jako důsledek postih nebo propůjčit zběhlost. Nebo znamení, která, chytře použitá, umožní kouzlit "za suroviny" a mimo svůj běžný dosah.

A pak různá speciální ZS, která prostě rozvíjejí dovednosti a jsou popsaná úplně samostatně, ať už jde o Pádný úder, Nouzové střely a Hlava nehlava nebo třeba ZS dávající vylepšené Odhady (krom hranic i charakteristiku či Zvláštní schopnosti nepřítele).

Uživatelský avatar
vzteklina
Příspěvky: 1380
Registrován: 24. 10. 2007, 18:59

Re: Domácí pravidla (house rules)

Příspěvek od vzteklina » 8. 10. 2014, 15:55

Pan Banán píše:To, že elixíry fungují jen na jednu akci se týká i elixírů zběhlosti a mistrovství?
Ptám se, protože pak by to znamenalo, že tyto elixíry vám vlastně po vypití dají pouze jeden manévr zdarma (respektive posílený manévr).
Je to tak, obyčejný elixír funguje jak píšeš. Nějaká ZS ale umožňuje dělat elixíry s delším trváním - do konce konfliktu.
Sem chlap! (pro ty co sou zmateni mym nickem)

Uživatelský avatar
Pan Banán
Příspěvky: 50
Registrován: 6. 4. 2014, 21:50
Bydliště: Tam, kam lidská noha nevkročila
Kontaktovat uživatele:

Re: Domácí pravidla (house rules)

Příspěvek od Pan Banán » 8. 10. 2014, 16:29

Díky. Bohužel ale ta schopnost, která umožňuje dělat Elixíry až do konce konfliktu neexistuje.
Je tu schopnost, která umožňuje provést před podáním elixíru rituál, aby elixír trval až do soumraku/úsvitu.
Ale zde je zase nevýhoda, že jí alchymista nemůže použít při výrobě elixíru, ale přímo při podávání elixíru.
"Včerejšek, ten je ten tam.
Zítřek, ten nám není znám.
Ale dnešek, to je dar.
Tak si toho daru náležitě važ."
- Mistr Oogway

Diego
Příspěvky: 136
Registrován: 27. 8. 2013, 07:49

Re: Domácí pravidla (house rules)

Příspěvek od Diego » 9. 10. 2014, 09:11

Musím uznat vázat navrhovaný mechanizmus na ZS-specializace by tyto ZS dost znehodnotil.

Proto mechanizmus trošku poupravím:

Postava na každé nové úrovni si může navíc zaměřit v jedné libovolné kategorii viz. příloha.
Zaměření odemyká bonus 3 až 5.
Pokud si postava naučila základní ZS může si odemknout bonus 3.
Pokud si postava naučila pokročilou ZS může si odemknout bonus 3 a 4.
Pokud si postava naučila mistrovskou ZS může si odemknout bonus 3, 4 a 5.

S tým že bych možná navrhl, že u magie ohně, větru, země, vody, dřeva, mysli, zvířat, hadačství a umělí život a elixíry se bude muset odemykat i bonus 2.

Odemykání myslí v tom pravém slova smyslu tedy pokud postava nebude mít povolání na 4 úrovni tak to že si postava bonus 4 odemkne tak ho nedosáhne, doku nebude mít úroveň povolání na 4 úrovni.
Přílohy
Úprava náplně povolání - kategorie.pdf
(117.03 KiB) Staženo 23 x

Turma
Příspěvky: 9
Registrován: 25. 3. 2014, 14:25

Re: Domácí pravidla (house rules)

Příspěvek od Turma » 9. 10. 2014, 12:32

Čau Diego dlouho jsme se neviděli. Co tady tvoříš stále nechápu. (Věta pokud nemám 4 úroveň tak nemám 4 úroveň a pak mám bonus 4?) Co takhle spíš, že do 3 úrovně se učí všechno a na 4 a páté se hráč musí vyprofilovat přibližně polovinou povolání (co přesně záleží družina od družiny.) Vznikne např. lovec co umí střílet a pohybovat se v divočině na 5 a zbytek lovce má na 4, lovec co se pohybuje v divočině a ovládá zvířata na 5 a ostatní na 3, nebo třeba lovec co má všechno na 4, ale lovce se učil 5 úrovní. možné pravidlo můžeš se danou dovednost učit až na 7 ale bonus ke všemu máš 5.) Zpomalí to postup po úrovních (*) a umožní postavám se víc profilovat. * teoreticky postava se dostane na stejnej stupeň v dovednostech co chce ale v některých bude víc zaostávat a bude muset se je doučit(pokud i v nich bude chtít být expert.

Diego
Příspěvky: 136
Registrován: 27. 8. 2013, 07:49

Re: Domácí pravidla (house rules)

Příspěvek od Diego » 9. 10. 2014, 13:28

Turma píše:Co tady tvoříš stále nechápu.
Snažím se vytvořit funkční volitelné pravidlo co hráči umožní vytvořit postavu ne tolik vázanou na povolání. Téměř funkční úpravu pravidel mám už vytvořenou viz. tvorba postavy pomocí ZS.
Turma píše:Věta pokud nemám 4 úroveň tak nemám 4 úroveň a pak mám bonus 4?
To znamená aby měl někdo bonus 4 tak musí mít jak úroveň povolání 4 tak i odemčenou bonus 4 pro danou dovednost.

Toš jeto skoro to samé co říkáš jen hráč bude muset odemknout i bonus 3, ale zas může toho více odemknout.

A otázka je možné podle vás vůbec vytvořit rozumné volitelné pravidlo co umožní větší flexibilitu povolání ?? (větší volnost v tvorbě postavy)
Přílohy
Tvorba postavy pomocí ZS.pdf
(121.86 KiB) Staženo 30 x

Uživatelský avatar
Sarsaparillos
Příspěvky: 693
Registrován: 27. 8. 2011, 09:15

Re: Domácí pravidla (house rules)

Příspěvek od Sarsaparillos » 9. 10. 2014, 13:38

Diego píše:A otázka je možné podle vás vůbec vytvořit rozumné volitelné pravidlo co umožní větší flexibilitu povolání ?? (větší volnost v tvorbě postavy)
Dělat z toho volitelné pravidlo, které by se stalo součástí pravidel oficiálních je z mnoha různých důvodů nesmysl. Určitě je možné vymyslet spoustu takových domácích pravidel, která budou reflektovat zájmy konkrétních skupin. Já ti tu například přímo psal 15. 9. můj koncept, který ovšem v naší skupině nezvedl dostatečnou vlnu nadšení, tak jsme akorát zásadně upravili systém zkušeností a to nám stačí.

Odpovědět

Zpět na „Dračí doupě II“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host