Stránka 1 z 76

Domácí pravidla (house rules)

Napsal: 1. 8. 2011, 01:15
od jonka
without further ado
Ilgir v tématu o dojmech píše:A jeden špek na závěr: Nejsem ten typ čtenáře, který si už při čtení textu říká "tohle mělo být napsané / vymyšlené jinak", ale jeden detail mě přecejen praštil do očí. Jedná se o kapitolu o zbraních, konkrétně meč. Ten je totiž dle ceníku suverénně nejdražší ze všech zbraní, což odpovídá realitě a to je v pořádku. Jenže v realitě byl meč zdaleka nejlepší zbraní pro boj zblízka, která svým univerzálním použitím suverénně překonávala všechny ostatní zbraně. V pravidlech je bohužel zařazen mezi "sečné střední" na roveň tesáku, sekery apod. Přitom se stačilo jen trochu zamyslet, a zařadit meč i mezi bodné a obranné zbraně, čímž by se možnosti manévrů rozšířily na "lstivě" a "obrana" - a hned by stálo za to začít na něj šetřit. Navíc by to odpovídalo i realitě, jelikož meč byl univerzální sečno-bodnou zbraní, s níž se dal provádět účinně kryt (narozdíl od seker, palcátů apod.).
Takže tohle bude první homerule, které si do DrD2 zařadím.
(Já vím, je tam to volitelné pravidlo meč - odznak moci, ale to podle mě stejně není dostatečnou kompenzací za tu cenu.)

Re: Domácí pravidla (house rules)

Napsal: 1. 8. 2011, 01:39
od jonka
Povahové rysy

nebaví tě vymýšlet nebo hrát povahové rysy? Jsi Dobrodruh, při nekvalitním odpočinku si obnovíš o jeden zdroj navíc.

Re: Domácí pravidla (house rules)

Napsal: 1. 8. 2011, 10:05
od kotilion
S tou upravou mečů se budeme inspirovat asi taky, avšak pouze s rozšířením na bodné (obranu už se mi do toho nechce plést kvůli potencionálnímu obrovského číslu obran zdarma). Ale pozor ono by to znamenalo, že pak postava s nadáním provede zadarmo 2 manevry v jedné akci (takže bych asi spíš umožnil jen jeden manevr zdarma během akce avšak na výběr z : lstivě/přesně).

Dalším house rule, které budu zatím používat (jestli se neobjeví něco oficiálního a lepšího) je, že místo nadání u rasových ZS bude zběhlost, nedělá to tak tu ZS témeř zbytečnou.

Re: Domácí pravidla (house rules)

Napsal: 1. 8. 2011, 10:30
od Charles
kotilion píše:Dalším house rule, které budu zatím používat (jestli se neobjeví něco oficiálního a lepšího) je, že místo nadání u rasových ZS bude zběhlost, nedělá to tak tu ZS témeř zbytečnou.
Jen pro jistotu: K tomuhle problému určitě vyjde nějaké oficiální řešení. Netýká se to ale všech nadání, ale jen těch, které se užijí častěji ve zkoušce či výzvě než ve střetu. Např. Lví srdce (lidé) nebo Odznaky hrdinství (krollové) jsou jako nadání velmi dobře použitelné.

Re: Domácí pravidla (house rules)

Napsal: 1. 8. 2011, 16:23
od billskillnir
že by syndrom "dobrý s mečem", ale doslova ? :lol:

Re: Domácí pravidla (house rules)

Napsal: 1. 8. 2011, 20:48
od Fafrin
Redukce zavazejicích dovedností

Pokud vám vadí, že vaše postava umí díky svému povolání i něco co vám k ní vyloženě nesedí. (Třeba váš pouštní lovec umí plavat). Nebojte se tyto dovednosti bez váhání a náhrady škrtnout. Pokud by se postava v budoucnosti dovednost třeba nějak naučila, bude tato normálně spadat do příslušného povolání.
Pokud by takovéto škrty byli příliš velké, či z nějakého povolání potřebujete jen opravdu malí kousek, je lepší se možná dohodnout na jiném řešení. (Úprava náplně povolání, jiná archetypizace povolání)

Re: Domácí pravidla (house rules)

Napsal: 3. 8. 2011, 09:04
od jonka
Cesta Duše (volitelné pravidlo)
(alfa verze)

Cesta duše představuje možnost reagovat na běh události duševním nasazením. Je to možnost pro postavy (i nehráčské) jak se za určitých podmínek naplnit emocemi nebo silou pro dosažení určitého úkolu.

Přání
Muž který pohybuje horou začíná přenášením malých kamenů ~ čínské přísloví.

Každá postava, která má chvíli na to se zamyslet nad probíhajícími událostmi má možnost si něco přát. Může to být okamžik v boji, může to být chvíle piety před soumrakem. Stačí, když hráč postavy řekne, že je pro něj něco důležité a vysloví přání své postavy a určí, za jakých podmínek bude jeho přání splněno. Tím, že si postava něco přeje, naplní se vnitřní energií v očekávání budoucích událostí. Postava získá okamžitě jeden zdroj dle své volby. Přání se okamžitě mění na povahový rys, tudíž je možno za něj obdržet zdroje, pokud je zapojen do příběhu. Je možno si přát i to, co není v silách přejícího.
V momentu, kdy je přání splněno, přání končí a postava získává jeden zdroj dle své volby. Přání zůstává v povědomí, pokud dokud není splněno a nelze se jej zbavit jinak než následujícími způsoby:

- kdykoliv je jasné, že přání nemůže být splňeno nebo se postava rozhodne, že na své přání rezignuje, přání končí. Místo něj ale utrpí šrám a nedostane bod zdroje za splňené přání.
- postava může vystupňovat přání na slib. V tom případě neutrpí šrám, ale taky si nepřidá žádné zdroje za splňené přání, ale přání se zbaví.

Přání je možno vyslovit jednou za sezení a v jednom okamžiku je možno mít jen jedno 'aktivní' přání.

příklad: Mág Silvius v lítém boji se skřety uvidí koutkem oka, jak jeho přítel bezmocně leží na zemi a nad ním je se sekyrou rozpřažený skurut. Za ním právě stojí zády hraničář Beleg, jediná osoba, která může v tuto chvíli něco udělat. Sylvius si vroucně přeje, aby se stalo něco, co zachrání jeho příteli život. Když se později zapojí do bitvy a Kde může příteli pomoci, může si přidat jeden zdroj jako výhodu. Později, když jeho přítel zemře ranou skuruta místo toho, aby utržil jizvu, slíbí pomstu tomuto skřetímu kmeni a přání tak vystupňuje na slib.


Slib
"Odvolávám co jsem odvolal a slibuji co jsem slíbil." ~ Pyšná princezna

Někdy příjde vhod něco někomu slíbit, abychom získali jeho důvěru, nebo slíbit si něco mezi sebou nebo sobě, abychom si dodali kuráž. Slib se může vyvinout samovolně, na základě emocionální reakce na události nebo na základě přání.
V okamžiku, když něco (někomu) slíbíme, vytvoří se mezi slibovaným a osobou pouto o velikosti až tři (určuje hráč).

Pro sliby platí následující pravidla:

- Postava může mít v jeden okamžik tolik slibů, kolik uzná za vhodné.
- Kdykoliv se postava ocitne v situaci, že se snaží splnit slib obdrží jeden bod zdroje jako výhodu.
- Pokud se postavě podaří splnit slib (v případě slibu druhé osobě o tom rozhoduje daná osoba, případně hráčská většina) obdrží postava tolik bodů zdrojů, kolik je aktuální velikost pouta a navíc dostane jeden bod zkušenosti.
- V případě, že proběhne pokus o splnění slibu ale postava neuspěje, sníží se její pouto o 1.
- Jakmile je jasné, že se slib nedá splnit, nebo na něj postava rezignuje, anebo se hodnota pouta sníží na nulu může postava vystupňovat slib na přísahu. Pokud tak neučiní, ztratí tolik bodů zdrojů kolik je aktuální pouto a utrží jizvu velikosti maximální hodnoty pouta, kterou v daném slibu dosáhl.
- V případě kvalitního odpočinku si postava doplní všechny zdroje mínus body, odpovídající velikosti všech svých pout ze slibů. Těžko se dostávají z hlavy.

Přísaha
"Tak přísaháme!" ~ zdravice vojáků.

Jsou případy, kde je situace tak zoufalá, nebo emoční pouto tak silné, že jediné možné řešení je přísaha. Přísahu může postava prohlásit sama sobě, okolí, nebo celému světu. Přísahou se vytvoří silné emoční pouto, které jde jen velmi těžko zpřetrhat. Přísaha může být silný slib daný mezi přáteli, může to být vendeta, nebo i silná touha ženoucí postavu za určitým cílem. Přísaha může být obecná nebo může mít podmínky naplnění. V okamžiku přísahy si postava obnoví všechny své zdroje na aktuální maxima a vytvoří se pouto o velikosti součtu všech jeho vlastností. Přísaha by mělo být něco velkého, postava se přísahou zavazuje k určitému chování.

Pro přísahu platí následující pravidla

- Postava může být v daném čase jen pod jednou přísahou
- Pro postavu pod přísahou je nemožné kvalitně odpočívat. Každý odpočinek je pro ní nekvalitní (je příliš zaměstnána myšlenkami na přísahu).
- Postava se účastní konfliktů, které zahrnují splnění její přísahy až do posledního dechu. V případě že nechce, musí uspět v hodu na Vůli.
- Kdykoliv postava může uplatnit svou přísahu získá jeden zdroj jako výhodu.
- Kdykoliv postava plní náplň své přísahy a uspěje, obnoví si při následujícím odpočinku zdroje o velikosti svého pouta a může si snížit hodnotu pouta o 1.
- Kdykoliv postava plní náplň své přísahy a obdrží v konfiktu jizvu, je to bráno jako nekvalitní odpočinek (satisfakce) a může si obnovit 3 body zdrojů.
- Kdykoliv postava plní náplň své přísahy a neuspěje, zvýší se jí hodnota pouta o 1.
- Jakmile hodnota pouta přesáhne dvojnásobek momentálního součtu vlastností postava odchází z příběhu, jde se plně věnovat plnění své přísahy, a stane se z ní nehráčská postava.
- Kdykoliv postava naplní poselství své přísahy, obnoví si všechny své zdroje a může se přísahy bezbolestně zbavit. Postava také dostane 4 body zkušenosti.
- Kdykoliv postava rezignuje na pouto přísahy, nebo již není možné přísahu naplňovat, nebo její pouto kleslo na 0 obdrží jizvu o velikosti aktuálního pouta a příjde o přísahu. Proti postavě je možno podniknout akce pokud přísahu porušila benevolentně nebo tím někoho poškodila. Postava obdrží 2 body zkušenosti (i porušená, vypršená přísaha znamená čas prožitý naplno). Pouto 0 znamená, že postava splnila 'svou úlohu' v přísaze a to i když podstata přísahy nebyla naplněna.


Vymlouvání a motivace
"Znám jednu dívku, ta má dukáty, má dukáty." ~ Prodaná nevěsta

Kterákoliv postava se může snažit slib nebo přísahu osobě vymluvit - dostat z hlavy nebo se jej snažit motivovat. Pro tuto činnost platí stejná pravidla jako pro léčení jizev, jen s tím rozdílem, že body zdrojů platí léčitel. Nejdříve se rozhoduje postava, jestli pomoc přijme, pokud nechce berte to jako konflikt. Léčitel se pak rozhoduje, jestli v případě úspěchu chce postavě zvýšit nebo snížit pouto. V případě úspěchu pak zaplatí 5 zdrojů, v případě neúspěchu se stane přesný opak záměru, kterému se ovšem může léčitel za vyčerpání 5 zdrojů vyhnout. Vymlouvání a motivace se mohou používat jak na hráčské tak na nehráčské postavy, stejně tak je mohou používat jak hráčské tak nehráčské postavy.

Re: Domácí pravidla (house rules)

Napsal: 3. 8. 2011, 09:40
od Peekay
Awesome! Ocakavajte, ze taketo pravidla budu (s plnym kreditom autorovi, samozrejme) nakrmene na oficialnu stranku len co dokoncime jej prerabanie (a pribudne sekcia na domace pravidla), a eventualne by som rad najlepsie z nich publikoval ako taky pseudo-zbornik, pseudo-doplnujucu knizku (nieco podobne ako "The First/Second Year of our Reign", ak poznate).

Ak by ste si nezelali, aby vasa praca bola zahrnuta do takehoto planu, prosim napiste to do postu a samozrejme to budeme respektovat :)

Re: Domácí pravidla (house rules)

Napsal: 3. 8. 2011, 17:54
od Vallun
mám dva dotazy, spíš než pravidla...

Jak moc velký by byl zásah, kdybych si pro své potřeby řekl, že u mne je Hraničář kombinací lovce a mastičkáře? Zatím mám pocit,že by to pravidla ani nepoznala...

Přemýšlím, jak omezit vypravěčské, obrahové pravomoci zvl. schopností hráčů, pokud by měly poškodit zápletku?

Re: Domácí pravidla (house rules)

Napsal: 3. 8. 2011, 19:00
od Bajo
Poškodit zapletku? Vallune, ty si zahráváš z ohněm $D

Re: Domácí pravidla (house rules)

Napsal: 3. 8. 2011, 19:21
od Aljen
Bajo píše:Poškodit zapletku? Vallune, ty si zahráváš z ohněm $D
radsej som to nekomentoval ... please prejdime to zdvorilym mlcanim ... zavana to rozliatym benzinom

Re: Domácí pravidla (house rules)

Napsal: 3. 8. 2011, 19:31
od Bajo
V pohodě, já to myslel v dobrém. Ostatně odhaduji, že se Vallun jen neobratně vyjádřil s tím "poškodit" 8) Podle mě je možné během hry říci, toto je obsahová záležitost, ze které se odvodily již odehrané události a kdyby jsme ji teď předělali, nemuseli by některé věci dávat smysl, nebo tak něco.

Re: Domácí pravidla (house rules)

Napsal: 3. 8. 2011, 22:19
od Charles
Vallun píše:Jak moc velký by byl zásah, kdybych si pro své potřeby řekl, že u mne je Hraničář kombinací lovce a mastičkáře? Zatím mám pocit,že by to pravidla ani nepoznala...
Vyloučené to není. Ale jelikož hlavní charakteristika Hraničáře je "ten, jenž zápolí s netvory", bude trochu divné ho neodvozovat z bojovníka. Takový Hraničář na 5. úrovni, který by neměl ani jednu úroveň bojovníka, běžně by se utkával s draky, ale složil by ho kdejaký vesnický vazoun ... jako možné to samozřejmě je, ale IMHO spíš jako výjimečný koncept (např. týpka, který ty bestie výhradně jen střílí z luku a v boji zblízka obecně není moc dobrý).

Re: Domácí pravidla (house rules)

Napsal: 3. 8. 2011, 22:30
od Vallun
Jsem hodně zvědav na odlišení vědmáka a hraničáře:) (K tomu se dostanu až za chvilku.)

Jo, máš pravdu, že by to byl divný, ale možný koncept - muj Šóšěň byl právě něco takového...z blízka nic, střelba moc:) V pdostatě si to představuji jako někoho, kdo ví a rozumí netvorům, vede družinku k jeho doupěti a radí jí, jak netvora zmáknout, ale hrubou práci za něj obstarají šípy a družiníci...:) Navíc je to i mastičkář, vesničana dokáže ukecat, aby ho nechal na pokoji...a nebo je v prů..., což pro hru přeci není špatně:)

Re: Domácí pravidla (house rules)

Napsal: 3. 8. 2011, 22:33
od Merlkir
Vzdělaný lovec netvorů a lučištník? Jasný Gilbert. ;P

Obrázek